اخبار خراسان جنوبی/ رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی خراسان جنوبی قابلیت جهانی‌شدن دارد

 

 

یادداشت امروز/آزادی به معنای ولنگاری نیست!

امروز خراسان جنوبی – حیدری
برخی کلمات هستند که تا به لحاظ مفهومی، شناخته نشوند، به ضد خود تبدیل می شوند و فهم غلط از آنان، نه تنها خود فرد که همه آحاد جامعه را با مشکل مواجه می کند. از جمله این کلمات می توان به “آزادی” اشاره کرد. کلمه زیبایی که همه انسان ها را در حسرت خویش دارد و برای رسیدن به آن، چه انقلاب ها که به پا نشده است و چه قهرمانانی که از پا نیفتاده اند. این درست که آزادی، در ساخت کلان خویش ناظر به همه شئون حکومتی کشور هاست اما آنجا که بخواهیم نسبت آحاد را با آن بسنجیم، ناگزیر باید تعریفی متناسب هم داشته باشیم. در حوزه فردی، برخی ها آزادی را بی حد و مرز می پندارند و خیال می کنند آزادی یعنی اینکه هر کس، هر چه خواست، به اجرایش برخیزد! اینکه معنایش نه آزادی بلکه هرج و مرج و آنارشیسم است اما برخی ها انگار نمی دانند و نشانه این ندانستن در رفتار اجتماعی شان- که در حقیقت، اجتماع ستیز است- ظهور می یابد. وقتی هم که زبانی به انتقاد باز شود ، فورا یاد آزادی می افتند که دارد محدود می شود! نمی دانند انگار که قبل از هرچیز باید فرهنگ استفاده از آن ظرفیت را به وجود آورد تا به ضد خود تبدیل نشود. فرهنگ در این وادی یعنی: آزادی ما نباید مانع آزادی دیگران شود. این یک مرز مشخص است که با خط پر رنگ نوشته می شود. آزادی یعنی برنامه هایت را جوری تعریف کنی که پا در حریم دیگران نگذاری چه رفتاری چنین باعث تضییع حق الناس خواهد شد که در نگاه دینی، گناهی بزرگ و جرمی کلان است که گاه با اجرای حدود یا تعزیز با آن مقابله می شود. این مقابله هم خاص نگاه دین و جامعه دینی نیست بلکه در جوامعی که ذیل نظمی لیبرال هم زندگی می کنند، حد و مرزها مشخص است و اگر کسی بخواهد با عنوان آزادی، پای در حریم خصوصی دیگری بگذارد، استخوان پایش را خرد می کنند. اگر کسی باعث برهم خوردن آرامش شهروندی شود او را به حبس و بند می کشند. اگر مزاحمتی برای دیگری ایجاد کند، پلیس، قاطعانه، زحمت او را رفع می کند و هیچ کس هم نمی تواند “بانگ و آواز برآرد که آزادی نیست!” آزادی، هرگز و هیچ جا به معنای ولنگاری و یله ای نیست. همه جا آن را در چارچوب قانونی حافظ منافع همگان، تعریف کرده اند. درست هم همین است که افراد تا جایی آزاد هستند که رفتارشان مخل آزادی دیگران نباشد. این قاعده در همه حوزه ها و شئون زندگی قابل باز تعریف است. پس توجه داشته باشیم که آزادی اگر به اندازه دریا هم وسیع باشد باز به ساحل، محدود می شود. به اندازه زمین هم باشد باز به دریا محدود می شود. به اندازه کوه و جنگل هم که باشد باز به دشت و دریا محدود می شود. در شهر هم “قانون”، مرزهای آزادی را روشن می کند. قانونی که برای زندگی بهتر و توسعه فرصت های تعالی تعریف و تقنین و اجرا می شود….

 

 

اجتماع باشکوه سلام فرمانده در بیرجند برگزار شد

اجتماع باشکوه سلام فرمانده در بیرجند برگزار شد

 اجتماع باشکوه و خانوادگی “سلام فرمانده” با حضور پرشور مردم و به خصوص نوجوانان و دهه نودی‌ها در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اجتماع بزرگ که عصر روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد، کودکان، نونهالان و نوجوانان به همراه اولیا و خانواده‌های خود حضور یافته و همراه با ابوذر روحی، خواننده سرود “سلام فرمانده”، این سرود را همخوانی و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس امام زمان مهدی موعود (عج) اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پرچم جمهوری اسلامی، لبیک یا مهدی و عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و سردار سیلمانی را در دست داشتند و با حضور پرشور و باشکوه خود با آرمان‌های حضرت ولی (عج) تجدید عهد کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در بزرگداشت مقام امام رضا(ع) و امام زمان (عج) و اجرای چند سرود توسط گروه‌های سرود محلات مختلف شهر بیرجند از دیگر برنامه‌های این اجتماع بود.

همچنین جمعی از مسوولان خراسان جنوبی نیز در این مراسم باشکوه که با حضور ابوذر روحی خوانند سرود و حامد سلطانی برگزارشد، حضور داشتند.

فروردین ماه امسال نماهنگ و سرود سلام فرمانده با صدای ابوذر روحی و به تهیه کنندگی حجت‌الاسلام سعید نعیمی منتشر شد که خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و این روزها بارها در شبکه‌های مختلف با ویدیوهای حماسی و مردمی بازپخش می‌شود.

 

 

مبادلات تجاری در بازارچه مرزی ماهیرود تسهیل می‌شود

بیرجند – ایرنا – سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بنا به مذاکراتی که صورت گرفته و قول مساعدی که افغانستان داده است شرایط داد و ستد و مبادلات تجاری در بازارچه مرزی ماهیرود تسهیل می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی علی صادقی اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار، مقدمات بازگشایی مجدد و فعال شدن درب مشترک بازارچه مرزی ماهیرود و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی فراهم شد.

وی افزود: از اواخر سال گذشته و با توجه به برخی محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافت.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: مهمترین نتیجه ایجاد این موانع، کاهش ۵۴ درصدی مبادلات تجاری در ۲ ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته در مرز ماهیرود بوده است.

وی با بیان اینکه این موانع با ممنوع کردن ترانشیپ سوخت آغاز شد و در سال جاری به تمام کالاها سوق داده شد، گفت: با این تصمیمات نادرست، عملا رونق بازارچه مرزی ماهیرود تحت‌الشعاع قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع و به‌منظور رفع این ممنوعیت‌ها، پیگیری‌هایی از اواخر سال گذشته صورت گرفت و نشست‌ها و مکاتبات متعددی هم با وزیر کشور، وزیر امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان انجام شد.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: به موازات اقداماتی که در حوزه اداری و دولتی در دستورکار قرار گرفت، فعالان بخش خصوصی و تجار ایران و افغانستانی هم که به شدت به این تصمیم معترض بودند، پیگیری‌هایی انجام دادند.

صادقی بیان کرد: تجار و فعالان بخش خصوصی در همین زمینه دیدارهایی هم با مسوولان ذیربط کشور افغانستان در کابل و فراه داشتند که نتایج خوبی هم به همراه داشت.

وی گفت: نتیجه تمام این پیگیری‌ها، جلب نظر موافق دولت افغانستان در راستای رونق مجدد بازارچه مرزی ماهیرود بود.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در همین راستا جلسه‌ای هم به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز ماهیرود با حضور دستگاه‌های مرتبط و با هدف ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاهی و توسعه تعاملات در جهت بازگشت رونق به بازارچه مرزی ماهیرود، روز گذشته برگزار شد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سازمان‌های مستقر در مرز، ضمن تعامل و همکاری با یکدیگر، نسبت به رفع مسائل و پیگیری موضوعات مربوط به این موضوع، تلاش و جدیت لازم را داشته باشند تا شاهد توسعه و تسهیل مبادلات تجاری با افغانستان از طریق مرز مهم ماهیرود باشیم.

صادقی گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته، به‌زودی یک ملاقات مرزی ویژه هم به جهت تسهیل شرایط، با حضور مسوولان ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در ماهیرود برگزار خواهد شد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

 عدالت مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی است/۳

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: مردم با وجود همه مشکلات پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی عدالت را شاخصه اصلی انقلاب دانست و گفت: اگر انقلاب آسیب ببیند تنها ظلم به یک شخص نیست بلکه ظلم به مکتبی بوده که نجات‌بخش بشریت است.

 آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شاخصه و داعیه انقلاب اسلامی عدالت بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تئوری دشمنان انقلاب اسلامی بر ایجاد فساد و تحقق نیافتن هدف است، بیان‌کرد: جنگ اصلی بین انقلاب ما و غرب همین مسئله است و آنان به دنبال گسترش فساد در جامعه اسلامی هستند.

عبادی با تأکید بر اینکه باید افرادی که حق دیگران را پایمال می‌کنند به عدالت برگردانیم که در این زمینه قوه قضائیه وظیفه دوچندانی دارد، افزود: به طور طبیعی دو نفر که برای پرونده‌ای وارد دادگستری می‌شوند یک نفر ناراضی بیرون می‌آید.

وی گفت: ظلم بزرگ این است که افرادی در داخل قوه قضائیه عدالت را رعایت نکنند چرا که هم اصل انحراف ظلم است و هم از جنبه دیگر زحمات همکاران و قضات در قوه قضائیه را با رفتار خود تباه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه که چندسالی است برای پاکسازی قوه قضائیه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حال حاضر هر سه قوه در کشور بر قطع دست بیگانه از کشور در هر زاویه‌ای با هم هماهنگ هستند تا به آرمان‌های مهم انقلاب از جمله در بخش عدالت برسیم.

عبادی اظهار کرد: اگر انقلاب آسیب ببیند تنها ظلم به یک شخص نیست بلکه ظلم به مکتبی است که نجات‌بخش بشریت است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن هر جا انسان سالم و آزاده‌ای در جهان باشد را از بین می‌برد و این ظلم او محدوده به منطقه خاصی نیست، بیان‌کرد: به شهادت رساندن دکتر شهید بهشتی و یاران شهیدش نمونه‌ای از این جنایت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در محدوده قانون هیچ عبادی بالاتر است عدالت نیست که در این زمینه نباید کم بگذاریم، اظهار کرد: امروزه اگر ما اشتباه و غلط قدم برداریم دین را تخریب کرده‌ایم و در روز جزا از ما پذیرفته نخواهد شد.

عبادی افزود: کسانی که خالص در مسیر خدا قدم بر می‌دارند بی شک اجرشان ضایع نمی‌شود و از برکات الهی بهره مند می‌شوند.

برگزاری مسابقات مینی فوتبال روستایی و عشایری در تیرماه/۷

اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستایی و عشایری همزمان با سراسر کشور، نیمه دوم تیر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست کارگروه استانی اولین دوره مسابقاتبرگزاری مسابقات مینی فوتبال روستایی و عشایری در تیرماه مینی فوتبال روستایی و عشایری گفت: این مسابقات با عنوان جام پرچم در دو بخش زنان و مردان برگزار می‌شود که ۶۲۵ نفر در آن شرکت دارند.

خسروی با بیان اینکه ۱۵۶ نفر از شرکت کنندگان، بانوان و مابقی آقایان هستند افزود: تمام بازیکنان زن و مرد شرکت کننده در این مسابقات بالای ۱۵ سال سن دارند.

وی گفت: از تمام ۱۱ شهرستان استان در این مسابقات شرکت کردند که شهرستان زیرکو‌ه بیشترین تعداد شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

دستگیری اعضای باند سقط جنین در خراسان جنوبی/۴

 

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند از دستگیری ۳ عضو باند سقط غیرقانونی جنین در بیرجند خبر داد.

حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه روز گذشته سازمان حفاظت اطلاعات سپاه خراسان جنوبی ۳ نفر از اعضای باند سقط جنین را در شهر بیرجند در حین انجام سقط جنین دستگیر کردند، بیان داشت: سایر اعضای این باند نیز تحت تعقیب هستند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند آقا و خانم بوده اند که با تزریق آمپول و خوراندن قرص، اقدام به سقط جنین می‌کردند، ادامه داد: تحقیقات روی این پرونده در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: طبق ماده ۵۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فروش و پخش داروهای سقط جنین خارج از سامانه رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت ممنوع است و سقط جنین باید با مجوز قانونی پزشک باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر افرادی باشند که به صورت خودسرانه نسبت به سقط جنین اقدام کنند، مجازات خواهند شد، عنوان کرد: سقط جنین طبق قانون در درجه سه تا ۶ قرار دارد که ۷ تا ۱۵ سال حبس دارد.

وی با بیان اینکه این باند برای تزریق هر واحد آمپول، ۳ میلیون تومان پول دریافت می کردند، ادامه داد: این افراد، قربانیان خود را در فضای مجازی شناسایی کرده و با عملیات روانی آن‌ها را به سقط جنین تشویق می‌کردند و در یک مکان غیربهداشتی نسبت به سقط جنین بانوان اقدام می کردند.

 

 

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد

فعال شدن کارخانه کک طبس، با حداکثر توان و ظرفیت/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی گفت : کارخانه کک طبس، باید با حداکثر توان و ظرفیت فعال شود.

قناعت در دیدار مدیرعامل کارخانه کک طبس در تهران، افزود : رفعفعال شدن کارخانه کک طبس مشکلات این کارخانه و پایداری تولید و اشتغال در این واحد تولیدی، مهمترین انتظار ما از مدیران مجموعه است .

وی با اعلام آمادگی برای پیگیری مسائل کارخانه، گفت :  تمام هدف از رونق تولید در این کارخانه، اشتغالزایی با حداکثر توان است.

استاندار افزود : با افزایش میزان سرمایه و توسعه فعالیت در این واحد تولیدی ، بدون تردید اشتغالزایی بیشتر و در نتیجه پیشرفت استان را شاهد هستیم .

مدیرعامل کارخانه کک طبس نیز با تأکید بر این که برنامه زمان بندی توسعه مجموعه را به استان ارائه می کند ، گفت: تا پایان شهریور، دو سلول به سلول‌های موجود کارخانه اضافه می‌شود و افزایش تولید به همراه دارد .

سعدمحمدی افزود : : تا پایان سال ۱۴۰۱ درمجموع ۶ سلول در کارخانه به بهره برداری می‌رسد و زمینه جذب و اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم می‌شود .

وی با اشاره به برنامه کارخانه در راستای تولید برق از بخار، گفت : در زمینه نیروگاه حرارتی نیز سرمایه گذاری می کنیم .

 

 

 

 

جلسه بررسی راهکارهای حل مشکل

اراضی پادگان ۰۴ بیرجند در تهران/۲-۳

 

جلسه بررسی راهکارهای حل موضوع اراضی پادگان ۰۴ بیرجند در محل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ عباس زاده به منظور بررسی راهکارهای حل موضوع اراضی پادگان ۰۴ بیرجند در این جلسه حضور یافت.
در این جلسه که در سازمان ملی زمین و مسکن وزارت کشور برگزار شد، ضمن بررسی شرایط و طرح راهکارهای لازم، تصمیمات مقتضی دراین خصوص اتخاذ شد.
این جلسه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، مالکی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن و دیگر مدیران این سازمان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “طبس”/۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”طبس” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این طرح ۳ نفر خرده فروش مواد مخدر و۱۱ معتاد متجاهر دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد عباسی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان طبس به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌ خیز در این شهرستان اجرایی شد.

وی بیان داشت: مأموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده و بررسی های میدانی نقاط آلوده به مواد مخدر و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وارد مخفیگاه متهمان شدند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس با بیان این که مأموران هنگام کنترل و بازرسی از خودروهای مشکوک عبوری و پاکسازی مکان های آلوده، ۳۱ کیلو و ۳۳۶ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف کردند؛ تصریح کرد: در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۱۴ نفر متهم دستگیر شدند.

 

 

 

فوت کارگر ۴۰ ساله بر اثر سقوط در آسانسور/۴

کارگر حدود ۴۰ سال بر اثر سقوط در آسانسور فوت کرد .

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند  گفت : ساعتفوت کارگر ۴۰ ساله بعلت سقوط در آسانسور ۲۳: ۱۲ دقیقه امروز با اعلام خبر سقوط کارگر در کانال آسانسور ساختمان در حال ساخت خیابان ۷ تیر بیرجند و عدم دسترسی عوامل اورژانس به فرد، تیم عملیات امداد و نجات از ایستگاه سه به محل حادثه اعزام شدند.

حیاتی افزود : این حادثه بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی در جابجایی موتور بالابر نصب شده در کانال آسانسور اتفاق افتاده و کارگر ساختمانی به علت نامعلوم دچار سقوط شده بود.

وی با اشاره به اینکه تیم امدادی پس از  رسیدن ،ابتدا با توجه به نا ایمن بودن کانال آسانسور و احتمال سقوط مجدد موتور بالابر، اقدام به ایمن سازی محل کرده و سپس با استفاده از ابزار نجات و با احتیاط لازم فرد را به بیرون کانال آسانسور منتقل کردند گفت :  متاسفانه پس از بررسی عوامل اورژانس حاضر در محل؛ مرگ وی تایید شد.

 

کشف ۳۵ دستگاه دوربین مداربسته غیر مجاز در”طبس”/۴

 

جانشین انتظامی شهرستان”طبس” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک کامیون ۳۵ دستگاه دوربین مداربسته غیر مجاز کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد عباسی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”دیهوک” شهرستان طبس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خورو کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو تعداد ۳۵ دستگاه دوربین مداربسته غیر مجاز به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

برگزاری جلسه هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند/۲-۳

جلسه هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در محل کارخانه کویر تایر برگزار شد.
برگزاری جلسه هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در ابتدای این جلسه، مهندس سیدمحمدحسین زینلی رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان و رئیس کارخانه کویر تایر به بیان گزارشی از اقدامات کارخانه کویر تایر و بنیاد حامیان دانشگاه پرداخت. در ادامه دکتر احمد لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های بنیاد حامیان، پروژه‌های نیمه تمام و برنامه‌های آینده دانشگاه که نیاز به حضور خیرین دارد را اعلام کرد. در پایان اعضای بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند جهت انجام و  پیگیری امور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

خراسان‌جنوبی نایب قهرمان فوتسال کشور شد/۷

تیم فوتسال آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بر سکوی نایب قهرمانی مسابقات کارمندان دستگاه‌های اجرایی کشور ایستاد.

خراسان‌جنوبی نایب قهرمان فوتسال کشور شد

به گزارش فارس، پرونده مسابقات قهرمانی فوتسال کارمندان دولت سراسر کشور با معرفی برترین‌ها در استان مازندران بسته شد.

مرحله نهایی این ماراتن ملی در قدمگاه ۲۱ هزار شهید استان مازندران و شهر چالوس برگزار شد. این دوره‌ از مسابقات در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تحرکات جسمانی در بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی از سال ۱۴۰۰ در ۳۱ استان کشور در سه مرحله آغاز شد.

تیم‌ فوتسال کارمندان دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی که‌ از دور  مقدماتی این رویداد بزرگ ورزشی به مرحله نهایی رقابت‌ها صعود کرده‌ بود هماورد برترین تیم‌های مناطق پنج‌گانه کشور شد.

در مسابقات فوتسال مرحله نهایی‌ کارمندان دستگاه‌های اجرایی کشور ۱۲ تیم به مصاف یکدیگر رفتند. تیم فوتسال آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با نمایش خیره‌کننده‌ای که از خود به‌ یادگار گذاشت توانست با گردن‌آویز نقره بر سکوی نایب‌قهرمانی این دوره از رقابت‌ها قرار گیرد.

تیم فوتسال سیستان و بلوچستان مقام نخست این مسابقات را به‌دست آورد و تیم استان فارس نیز رتبه سوم رقابت‌ها را کسب کرد.

 

 

دخترانی که از هر انگشتشان هنر می‌بارد/۵-۷

دانش آموزان دختر خراسان جنوبی در کنار تحصیل آثاری هنری خلق کرده اند و حالا نمایشگاهی از آثار آن ها در بیرجند برپا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وقتی علاقه ات به هنر زیاد باشد، با وجود محصل بودن باز هم دوست داری به سمتش بروی و آثار هنری خلق کنی.

دانش آموزان خوش ذوق بیرجندی نیز با استفاده از هنر و استعداد خود، به تولید محصولات مختلفی پرداخته اند.

سنجری یکی از دانش آموزان خوش ذوق خراسان جنوبی گفت: در رشته پته دوزی در شهرستان و استان مقام اول کسب کرده ام و ۵ سالی می‌شود که در این رشته مشغول به فعالیت هستم.

دانش آموزان هنرمند مدارس سراسر استان با شرکت در جشنواره فرهنگی هنری فردا که با مشارکت کانون‌های فرهنگی تربیتی برگزار شده توانمندی و استعداد خود را به نمایش گذاشته اند.

یکی از شرکت کنندگان گفت: چهره پدرم را کشیده ام و توانستم علاوه بر کسب رتبه اول در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا کنم.

او گفت: به همراه دوستانم اوقات فراغتمان را به این کانون آمدیم و از کلاس‌های مختلف کانون استفاده کردیم و در نهایت توانستیم در مسابقات نگارگری، تصویرسازی و آبرنگ رتبه استانی کسب کنیم و به مراحل کشوری راه یافته ایم.

ظهوری کارشناس کانون فرهنگی تربیتی حضرت زینب (س) گفت: دانش آموزان از هنری که یاد گرفته اند می‌توانند به عنوان منبع درآمد استفاده کنند و همچنین سفارش‌هایی هم از خارج از کشور داشته اند.

والدین هم از نتیجه کلاس‌های کانون و موفقیت فرزندانشان ابراز رضایت داشتند.

در این نمایشگاه به دلیل کمبود فضا بخشی از آثار برگزیده مرحله استانی به نمایش درآمده است.

از این میان ۵۰۰ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرده و تعدادی آثار برجسته در این مکان به نمایش گذاشته شده است.

۲۰۰ اثر منتخب دانش آموزان استان به مرحله کشوری جشنواره فرهنگی هنری فردا راه یافته است که هم اکنون در مرحله داوری قرار دارند.

این نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۲۱، ۲ تیر در محل کانون فرهنگی تربیتی حضرت زینب (س) واقع در خیابان طالقانی ۱۳ بیرجند دایر خواهد بود.

 

 

دیدار کودکان و نوجوانان قاینی با پیشکسوت دفاع مقدس /۲

دیدار با پیشکسوت دفاع مقدس در کانون پرورش فکری قاینات

جمعی از اعضای مرکز فرهنگی، هنری و فراگیر کانون در شهرستان قاینات با «ابوتراب جوانی» از پیشکسوتان و رزمندگاه هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛  بیش از ۱۰۰ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاین در راستای ویژه برنامه صدای پای روشنایی با محوریت اهمیت برپایی نماز و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در کودکان و نوجوانان برگزار شد با «ابوتراب جوانی» پیشکسوت و رزمنده‌ی هشت سال دفاع مقدس دیدار کردند.

در این برنامه «جوانی» در جمع کودکان ونوجوانان به بیان خاطراتی شنیدنی و زیبا با موضوع اهمیت اقامه نماز در جبهه‌های دفاع مقدس توسط رزمندگان و بسیجیان ایثارگر پرداخت وی در ادامه به سوالات آنان پاسخ گفت.

گفتنی است ویژه برنامه ی صدای پای روشنی، ویژه برنامه‌ی محوری مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر کانون در شهرستان قاین در سال جاری است که با هدف معرفی منابع تقویت و ترویج فرهنگ نماز در کودکان ونوجوانان، افزایش خودباوری و تقویت باورهای دینی در حال برگزاری است.

 

آغاز اجرای نمایش کمدی “قفل های کوفتی” /۲-۳

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نمایش کمدی “قفل های کوفتی” در تالار محراب شهرستان فردوس به روی صحنه رفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: نمایش “قفل های کوفتی” به نویسندگی حسین ابراهیمی و کارگردانی منیره خطیب به مدت هفت شب، تا ۷ تیرماه، اجرا خواهد داشت.

وی با اشاره به این که در این نمایش احسان محمدیان، علی مرادزاده میرزایی و منیره خطیب به ایفای نقش می پردازند، اضافه کرد: منشی صحنه سپیده نصیری و طراح پوستر نمایش محمود سیف اللهی است.

زمزم خاطرنشان کرد: داستان نمایش درباره زن و مردی است که پشت درهای بسته آپارتمان خود باقی مانده اند و ماجراهایی بین آن ها رخ می دهد.

به گفته وی ، آخرین اثر کمدی حسین ابراهیمی قصد دارد تا با زبان طنز، غافل شدن انسان ها از یکدیگر و غرق شدن آن ها در روزمرگی ها و فضای مجازی را به تصویر بکشد. همچنین او با این نمایش این پیام را به مخاطب می دهد که اگر خداوند حکیم با حکمت خود دری را می‌بندد، بدان و آگاه باشد که صلاح تو در آن زمان همان است و چون اراده ی خداوند تعلق گیرد درهای بسته به رویت باز خواهند شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: حسین ابراهیمی از هنرمندان پیشکسوت و با استعداد و سرشناس تئاتر استان، با انرژی و پرتلاش از هیچ کوششی برای روشن نگه داشتن چراغ تئاتر استان دریغ نکرده و قدردان زحمات او هستیم.

 

کاهش ۵۴ درصدی مبادلات تجاری در مرز ماهیرود/۷-۳

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی از کاهش ۵۴ درصدی مبالادت تجاری در مرز ماهیرود در ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش ۵۴ درصدی مبادلات تجاری در مرز ماهیرود/ داد و ستد تسهیل می‌شود

به گزارش فارس، صادقی، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی به رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: متأسفانه از اواخر سال گذشته و با توجه به برخی محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافت.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نتیجه ایجاد این موانع، کاهش ۵۴ درصدی مبادلات تجاری در دو ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته در مرز ماهیرود بوده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این موانع با ممنوع کردن ترانشیپ سوخت آغاز و در سال جاری به کلیه کالاها  سوق داده شد، بیان داشت: با این تصمیمات نادرست، عملاً رونق بازارچه مرزی ماهیرود تحت‌الشعاع قرار گرفت.

صادقی مطرح کرد: به جهت اهمیت موضوع و به منظور رفع این ممنوعیت‌ها، پیگیری‌هایی از اواخر سال گذشته صورت گرفت و نشست‌ها و مکاتبات متعددی هم با وزیر کشور، وزیر امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان انجام شد.

وی ادامه داد: به موازات اقداماتی که در حوزه اداری و دولتی در دستور کار قرار گرفت، فعالان بخش خصوصی و تجار ایران و افغانستانی هم که به شدت به این تصمیم معترض بودند، پیگیری‌هایی انجام دادند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی افزود: تجار و فعالان بخش خصوصی در همین زمینه دیدارهایی هم با مسئولان ذیربط کشور افغانستان در کابل و فراه داشتند که نتایج خوبی هم به همراه داشت.

صادقی با بن اینکه خوشبختانه نتیجه تمام این پیگیری‌ها، جلب نظر موافق دولت افغانستان در راستای رونق مجدد بازارچه مرزی ماهیرود بود، افزود: بنا به مذاکراتی که صورت گرفته و قول مساعدی که افغانستان داده، شرایط داد و ستد و مبادلات تجاری در بازارچه مرزی ماهیرود تسهیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسه‌ای هم به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز ماهیرود با حضور دستگاه‌های مرتبط و با هدف ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاهی و توسعه تعاملات در جهت بازگشت رونق به بازارچه مرزی ماهیرود، روز گذشته برگزار شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سازمان‌های مستقر در مرز، ضمن تعامل و همکاری با یکدیگر نسبت به رفع مسائل و پیگیری موضوعات مربوط به این موضوع تلاش و جدیت لازم را داشته باشند تا شاهد توسعه و تسهیل مبادلات تجاری با افغانستان از طریق مرز مهم ماهیرود باشیم.

صادقی خاطرنشان کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته به‌زودی یک ملاقات مرزی ویژه هم به جهت تسهیل شرایط، با حضور مسئولان ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی و غیره در ماهیرود برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

پایان هفته گرم در خراسان‌جنوبی/ افزایش ۱۰ درجه‌ای هوا در استان/۲

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از امروز ظهر تا روز جمعه روند تغییرات دما در استان افزایشی است، گفت: امروز و فردا دمای استان بین هفت تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش و پایان هفته گرمی خواهیم داشت.

جواد نخعی افزود: طی روزهای پیش‌رو تا اوایل هفته آینده در برخی از ساعات وزش باد و گرد و خاک در استان قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: البته در نواحی غربی و نوار شرقی استان گاهی وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: روند تغییرات دما در مرکز استان طی شبانه‌روز گذشته بین ۱۴ و ۳۱ درجه سلسیوس بوده است.

 

 

رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی خراسان جنوبی قابلیت جهانی‌شدن دارد/۲-۳

  • رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی خراسان جنوبی قابلیت جهانی‌شدن دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی استان قابلیت جهانی‌شدن دارد.

به گزارش تسنیم ، هادی شاهوردی امروز در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت‌امنای مجموعه صنایع‌دستی فاخر ایران اظهار داشت: حمایت از رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی استان زمینه را برای جهانی‌شدن بازار فروش این محصولات فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی استانی بکر است که در حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع‌دستی علاوه بر تنوع فراوان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی است که زمینه جذب گردشگر و اشتغال و اقتصاد جامعه محلی را فراهم می‌کند.

وی افزود: در ۱۱ شهرستان استان می‌توان رشته‌های صنایع‌دستی خاص را به‌طور جامع تحت حمایت‌های آموزشی و پشتیبانی قرارداد تا زمینه برای تولید آثار صنایع‌دستی فاخر و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی فراهم شود.

شاهوردی به مشکلات اساسی در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و بحث بازاریابی و صادرات و وجود دلال و واسطه‌های فراوان را از چالش‌های صنایع‌دستی خراسان جنوبی دانست که با مشارکت هلدینگ‌های فعال مرکز کشور می‌توان بخش زیادی از این چالش‌ها را رفع کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: باید صنایع‌دستی استان را به سمت استانداردهای جهانی ببریم که در این زمینه آموزش هنرمندان صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ است که باید موردتوجه قرار گیرد.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌امنای مجموعه صنایع‌دستی فاخر ایران نیز در این دیدار گفت: با بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی و تأسیسات گردشگری استان رشد خوب این بخش‌ها نسبت به دهه‌های قبل کاملاً ملموس است و این نشان از توجه ویژه دولت به این بخش‌ است.

سلیمانی افزود: آماده‌ایم در مرکز کشور در خصوص ارائه محصولات صنایع‌دستی استان با واگذاری غرفه‌های مناسب زمینه را برای فروش بهتر مهیا کنیم.

آمادگی نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی برای کمک به زلزله زدگان افغانستان/۲-۴

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان در پی وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در افغانستان خبر داد.

 

رضایی گفت: تمامی تیم‌های عملیاتی ستاد و شعب مرزی جمعیت هلال احمر استان، به‌ همراه تیم واکنش سریع هلال احمر به علت وقوع زمین لرزه در کشور افغانستان در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند.

او گفت: این زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در حدود ۴۴ کیلومتری شهر خوست در جنوب شرق کشور افغانستان رخ داده است.

رضایی گفت: هم اکنون تمامی تیم‌های عملیاتی در وضعیت آماده باش قرار دارند تا در صورت وقوع هرگونه نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

 

 

 

اهدای یک دستگاه نوار قلب به مرکز جامع سلامت شهری آیسک/۲

خانواده نیکوکار آیسکی، یک دستگاه نوار قلب به مرکز جامع سلامت این شهر اهدا کردند.

در اقدامی خداپسندانه خانواده زنده یاد مرحومه بی بی فاطمه محبی در شهر آیسک، یک دستگاه ECG (نوار قلب) به ارزش ۳۰ میلیون تومان را به مرکز جامع سلامت شهری آیسک اهدا کردند.مرکز خدمات جامع سلامت شهری آیسک با دو پزشک مستقر، به ۶ هزار نفر از ساکنان شهر آیسک و بیش از ۶ هزار نفر ساکنان روستا‌های مجاور خدمات اولیه درمانی را ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

تشییع پیکر پدر شهید بهزادی ثانی در روستای غنی آباد بشرویه/۲

پیکر پدر شهید بهزادی ثانی در روستای غنی آباد بشرویه تشییع و خاکسپاری شد.

 پدر شهید بهزادی ثانی به فرزند شهیدش پیوست.تشییع پیکر پدر شهید بهزادی ثانی در بشرویه

عصر دیروز مرحوم حاج رمضان بهزادی ثانی، پدر شهید حسین بهزادی ثانی،در سن ۹۰سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این پدر شهید صبح امروز بر دستان مردم شهیدپرور روستای غنی آباد از محل میدان شهدا تا گلزار شهدای این روستا تشییع و در قطعه صالحین این گلزار به خاک سپرده شد.

شهید حسین بهزادی ثانی ۱ آبان ۱۳۴۵ متولد و در ۱۹شهریور ۱۳۶۴ و در سن ۱۹ سالگی در منطقه اشنویه (غرب) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

 

محکومیت ۵۵ میلیارد تومانی متخلفان کالا، خدمات و ارز در خراسان جنوبی/۴

متخلفان کالا، خدمات و ارز در خراسان جنوبی در سه ماه گذشته حدود ۵۵ میلیارد تومان جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: در ۳ ماه نخست امسال هزار و ۵۹۵محکومیت ۵۵ میلیارد تومانی متخلفان کالا، خدمات و ارز در خراسان جنوبی پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات استان تشکیل شد که از این تعداد هزار و ۵۷۴ پرونده مختومه و متخلفان آن به پرداخت ۵ میلیارد و ۲۸۴ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان محکوم شدند.

حسن پور افزود: بیشترین پرونده‌های بخش کالا و خدمات هم مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و ارائه نکردن فاکتور بوده است.

 

وی گفت: در این مدت همچنین هزار و ۴۷۱ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حوکمتی استان ارجاع شد که هزار و ۴۱۷ پرونده مختومه و ۴۹ میلیارد و ۵۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان جریمه برای متخلفان تعیین شد.

مدیرکل تعزیرات استان تعداد پرونده‌های بخش بهداشت، دارو و درمان را نیز در سه ماه گذشته، ۱۸۸ مورد اعلام کرد که با مختومه شدن ۱۸۰ پرونده، متخلفان به پرداخت ۱۴۰ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان محکوم شدند.

 

 

 

بازگشت ۲ میلیارد تومان تخلفات بانکی به حساب مردم خراسان جنوبی

۲ میلیارد تومان تخلفات بانکی به حساب مردم خراسان جنوبی برگشت داده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس کل دادگستری استان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییهبازگشت ۲ میلیارد تومان تخلفات بانکی به حساب مردم خراسان جنوبی گفت: طبق لغو مصوبه بانک مرکزی، بانک‌های کشور موظف شدند مبالغی را که تحت عنوان سود یا جرائم بانکی از مردم به صورت مازاد گرفته بودند به مردم بازگشت دهند که سهم خراسان جنوبی از پرداخت این موارد توسط بانک‌ها به مردم ۲ میلیارد تومان بوده است.

حجت الاسلام موحدی راد همچنین تخلفات ثبت شده در دیوان عدالت اداری استان در سه ماه نخست امسال را ۴۶۶ فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین شکایات مردمی در بین دستگاه‌های اجرایی با ۱۵۶ مورد مربوط به شهرداری بیرجند و اغلب آن مربوط به اعتراض مردم به آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ ‏ است.

 

  • وی از اقدام جدید قوه قضاییه با عنوان راه اندازی دفاتر قضایی سیار در این هفته خبر داد و گفت: به عنوان یک اقدام جهادی با همکاری مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه، ایجاد دفاتر قضایی سیار در شهرها، بخش‌ها و مناطق مرزی برای رفاه حال مرزنشینان، روستاییان و عشایر شکل خواهد گرفت.

موحدی راد افزود: این کار برای اولین بار در کشور، در خراسان جنوبی انجام خواهد شد و تعداد سه دفتر قضایی سیار با هماهنگی دهیاری‌ها به زیرکوه، درمیان و نهبندان خواهند رفت و به صورت رایگان خدمات قضایی را به روستا نشینان، عشایر و مرزنشینان ارائه خواهند داد.

 

 

 

 

ترانزیت هر گونه کالای خارجی از مرز ماهیرود به افغانستان آزاد شد/۲

ترانزیت هر گونه کالای خارجی از مرز ماهیرود به افغانستان آزاد شد

گمرک ایران اعلام کرد: هر گونه کالای خارجی به مقصد افغانستان از طریق مرز ماهیرود بلامانع است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا راستی مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران طی بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی اعلام کرد: در راستای توسعه ترانزیت و عبور کالای خارجی از قلمروی کشور، ارسال تمامی محموله‌های عبور خارجی به مقصد افغانستان از طریق مرز ماهیرود بلامانع است.

 

 

 

 

با وجود اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان

تنور نان‌هایی که خوراک دام می‌شوند روشن است/۷

بیش از یک هفته از شروع طرح هوشمندسازی یارانه نان در خراسان جنوبی می‌گذرد، اما همچنان مردم به هر تعداد که بخواهند می‌توانند نان خریداری کنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان طرح هوشمند سازی یارانه نان چندی پیش از سوی دولت برای جلوگیری از قاچاق آرد، مدیریت مصرف نان و جلوگیری از فروش نان خشک برای تأمین علوفه دام‌ها آغاز شده است.

یکی از شهروندان گفت: قبلا از دامدار گرفته تا کسانی که کارشان فروش نان خشک بود در صف نانوایی ایستاده و نان تازه‌ای که مصرف روزانه مردم است را به عنوان نان خشک برای گوسفندان خریداری می‌کردند.

او گفت: از وقتی که این طرح آغاز شده است نه تنها صف‌های نانوایی‌ها خلوت‌تر نشده بلکه مردم از اولین ساعات پخت نان در صف می‌ایستند و هر کدام درخواست نان بیشتر از مصرف روزانه خود دارند.

حالا نکته قابل توجه اینجاست که کیفیت نان‌هایی مانند تافتون و لواش به قدری پایین است که نمی‌توان آن‌ها را برای روز‌های بعد مصرف کرد و همین موضوع ذهن هر کسی را به این سمت می‌برد که این نان‌های بی کیفیت که هر کسی هر تعداد که بخواهد می‌تواند بخرد، خوراک دام‌هایی می‌شوند که قیمت نان از علوفه شان ارزان‌تر تمام می‌شود.

اما حالا با وجود اجرای این طرح در خراسان جنوبی قیمت نان تا به امروز هیچ تغییری نداشته است و مردم نیز به هر تعداد که بخواهند می‌توانند نان خریداری کنند.

طرحی که مشکلات دست و پایش را بسته است

۹ روز پیش اتصال کارتخوان نانوایی‌های استان به سامانه دولت آغاز شد.

تا روز گذشته از ۷۵۰ نانوایی سطح استان ۹۴ درصد به دستگاه‌های کارتخوان متصل شده اند و در این بین گلایه‌هایی از اتصال دستگاه در هنگام خرید وجود دارد.

جعفری یکی از نانوایان سطح شهر بیرجند گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته کارتخوان جدید دریافت کرده ام.

جعفری گفت: دستگاه کند عمل می‌کند؛ دو سه بار باید کارت کشیده شود تا در نهایت پول واریز شود که همین موضوع سر و صدای مردمی که در صف خرید نان منتظر هستند را بلند می‌کند و همچنین اکثر کارت‌های بانکی را نیز قبول نمی‌کند.

اتصال ۹۴ درصد از نانوایی‌های استان به کارتخوان

مختاری رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی گفت: تا دیروز ۶۰۵ نانوایی، معادل ۹۴ درصد از نانوایی‌های استان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده اند.

او گفت: هم اکنون در شهرستان‌های بشرویه، نهبندان، خوسف، زیرکوه و فردوس صد درصد نانوایی‌ها و در بیرجند ۸۷ درصد، قائنات ۹۵، سرایان ۹۵، طبس ۹۲ و سربیشه ۷۱ درصد نانوایی‌ها به این دستگاه مجهز شده اند.

مختاری گفت: در دستگاه‌های برخی نانوایی‌ها مانند نانوایی سنگک در خصوص وزن و پخت مغایرت وجود دارد، نانوایی‌هایی که دستگاه کارتخوانشان مغایرت ندارد استفاده از آن‌ها را آغاز کرده اند.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی گفت: در این طرح ۹۵ درصد نانوایی‌های خراسان جنوبی قرار است به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شوند که سایر نانوایی‌ها، نانوایی‌های صنف و صنعت و فانتزی هستند که شامل این طرح نمی‌شوند.

۶ درصد باقی مانده هم تا پایان این هفته به کارتخوان متصل می‌شوند.

او گفت: اما هنوز اجباری برای اتصال نانوایی‌ها به کارتخوان وجود ندارد؛ به ازای هر تراکنشی که دارند روز بعد ۱۵ درصد ما به تفاوت به حساب نانوا واریز می‌شود.

توقف در ایستگاه کیفیت نان

یکی دیگر از شهروندان از کیفیت پایین نان در شهر بیرجند گلایه داشت گفت: در شهر تنها چند نانوایی انگشت شماری پیدا می‌شوند که کیفیت نانشان مطابق میل مشتری باشد، باقی نانوایی‌ها نان با کیفیتی دست مشتری نمی‌دهند.

او گفت: قسمتی از نان خمیر و باقی آن نیز سوخته است که در نهایت چیزی برای خوردن از نان در نمی‌آید.

مسئولین استان می‌توانند در کنار نظارت‌های روزانه با توجه به شروع طرح یارانه‌ای شدن نان نیم نگاهی به کیفیت نان‌ها هم بیندازند و راه چاره‌ای برای آن پیدا کنند.

احمدی یکی از شهروندان گفت: در این میان نان لواش نیز کیفیت پایین تری در مقایسه با سایر انواع نان دارد.

 

 

 

تصادف محور سربیشه- نهبندان ۴کشته  برجای گذاشت /۴

 

 

 

تصادف محور سربیشه- نهبندان 4کشته  برجای گذاشت + فیلم

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: برخورد کامیون کشنده تانکر با کامیون باری در کیلومتر ۳۲محور” سربیشه به نهبندان ۴ کشته  برجای گذاشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی اظهار داشت: ساعت ۰۱:۳۹ بامداد روز چهار شنبه در کیلومتر ۳۲ سربیشه-نهبندان یک دستگاه تریلی حامل فرآورده‌های نفتی با یک دستگاه کامیون حامل بار ضایعات برخورد و منجر به آتش سوزی گسترده می‌شود.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی افزود: در اثر این حادثه چهار نفر در دم جان می‌دهند که هویت آنان قابل شناسایی نیست.

وی علت حادثه را بی احتیاطی از جانب رانندگی کامیون باری ناشی از انحراف به چپ و ناشی از خواب آلودگی و خستگی اعلام کرد.

رضایی بیان کرد: تصادف دو کامیون در محور سربیشه به نهبندان منجر به آتش‌سوزی گسترده‌ای شده بود و محور مواصلاتی از زمان وقوع حادثه تا ۴:۳۰ بامداد مسدود بود که با اطفا کامل حریق مسیر بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: ۸ تیم از پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند. خودرو‌های آتش‌نشانی از چهار شهرستان بیرجند، سربیشه، نهبندان و شوسف به محل حادثه اعزام شدند.

اکبری معاون امداد هلال احمر خراسان جنوبی  نیز به خبرنگاران گفت: یک تیم از بیرجند یک تیم از سربیشه به حادثه اعزام شدند.وی افزود: نیروهای هلال احمر با استفاده از ست هیدرولیک و اجساد را از درون خوردو محبوس شده خارج کردند و تحویل نیروی انتظامی دادند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*