اخبار خراسان جنوبی/

ورود بیش از ۲۶ هزار پرونده به شورای حل اختلاف

معاون قضائی دادگستری خراسان جنوبی گفت: تعداد ۲۶ هزار و ۳ پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف استان شده است که این امر نشان می‌دهد یک سوم بار دعاوی پرونده‌ها را شورا‌های حل اختلاف بر عهده دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون قضائی دادگستری خراسان جنوبی به شکل‌گیری سند تحول و تعالی در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این سند در راستای از بین بردن نواقص و مشکلات تدوین شده است که باید به صورت دسته جمعی توسط تمام نهاد‌های نظارتی اجرا شود.

او گفت: ۸۰ دستور در راستای اجرای این سند در ۷ مأموریت اساسی توسط رئیس قوه قضائیه کشور صادر شده است که خراسان جنوبی هم سایر دیگر استان‌ها با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته بر اساس دستورات رئیس کل در اجرای این سند گام‌های خوبی را برداشته است.

داریوش نیاز به افزایش اعتماد عمومی به نظام و دستگاه‌ها بویژه قوه قضائیه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سند تحول و تعالی است، گفت: اجرای حق و عدالت و رضایت‌مندی و تکریم ارباب رجوع از اهداف مهم این سند است.

معاون قضائی دادگستری خراسان جنوبی در مورد رسیدگی به دعاوی در دادگاه‌های استان گفت: تمام قضات مکلف‌اند به دعاوی ارجاع شده رسیدگی کنند و در این رسیدگی‌ها بر حفظ کرامت انسانی پایبند باشند.

او گفت:در دستگاه قضائی سامانه سنجش پیش بینی شده است که به صورت هوشمند عملکرد دادگاه و قضات را پایان هر سال ارزیابی و میزان رضایت‌مندی جامعه را مشخص می‌کند.

شناسایی۶هزاردانش آموزدارای ضعف مهارت خواندن در خراسان جنوبی۲-۳

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی،ازشناسایی بیش از۶هزارو۱۰۰دانش آموز دوره ابتدایی دارای ضعف مهارت لازم برای خواندن،توسط کارگروه استانی مداخله درطرح ارتقای مهارت خواندن ونوشتن،علی رغم تلاشهای دلسوزانه ومتعهدانه معلمان، براثر محدودیت های کرونایی،عدم همراهی برخی اولیا،نبودزیرساخت لازم برای دریافت آموزشهای الکترونیک،و فقر اقتصادی خانواده ها خبر داد.

سیدعلیرضا موسوی نژاد اضافه کرد:  این اداره کل در نظر دارد به منظور تقویت و ارتقای مهارت خواندن و نوشتن این دانش آموزان،طرح مداخله ای،باتولید بسته آموزشی متناسب باشرایط این دانش آموزان؛وهمراهی آموزگاران مجری، با برگزاری جلسات مهارت روخوانی،روان خوانی و نوشتن؛ در۶۱۵کلاس اجرا نماید و پیش بینی می شودبیش از۵۰درصد این دانش آموزان در این طرح شرکت کنند.

به گفته موسوی نژاد، این طرح ،توسط معلمان آموزش دیده به مدت حداکثر ۳۰ جلسه در کلاس های پنج نفره اجرا می شود.

 

 

 

 

لزوم همکاری آحاد مردم با دولت انقلابی برای افزایش قدرت ملی/۲

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی بر همکاری آحاد مردم با دولت انقلابی برای افزایش قدرت ملی تأکید کرد.

آیت الله عبادی در دیدار رئیس و اعضای کانون بازنشستگان جهاد سازندگی استان گفت: در شرایطی که که دولت مجدانه برای بهبود اوضاع کشور تلاش می‌کند، برخی گران فروشی و احتکار می‌کنند که با انسانیت سازگار نیست و باید تلاش کنیم با همکاری همه بتوانیم قدرت ملی و منافع ملی خود را بدست بیاوریم.

 

وی همچنین با بیان اینکه جهاد سازندگی یک تجربه بسیار با ارزش هم برای امور اجتماعی و هم سازندگی خود افراد بود افزود: نیرو‌های جهاد سازندگی روحیه توحیدی و خدمت رسانی بدون توقع داشتند و نقش خود را در آبادانی کشور به خوبی ایفا می‌کردند که ما نیز برای حل مشکلات کشور باید این چنین روحیه‌ای داشته باشیم.

 

 

۲ هزار و ۲٠٠ خانوار تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی خانه دار می شوند/۲

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی از خانه دار شدن ۲ هزار و ۲٠٠ خانوار تحت حمایت بهزیستی استان در طرح ملی مسکن خبر داد.

شرفی گفت: تاکنون برای ۳٠ خانوار تحت حمایت بهزیستی که ثبت نام آن‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با موفقیت به پایان رسیده بود مبلغ ۵٠ میلیون تومان واریز شده است.

او گفت: با واریز اعتبارات امسال، برای ۴٠٠ نفر دیگر نیز هزینه ساخت و ساز مسکن ملی واریز خواهد شد.

شرفی گفت: ثبت نام برای طرح نهضت ملی مسکن از سوی خود معلولین صورت گرفته است و بهزیستی تنها هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح مسکن بهزیستی در خراسان جنوبی سال ۸۹ با اجرای طرح مسکن مهر و پرداخت تسهیلات مسکن آغاز شد و اولین واحد‌ها اواخر سال ۹۱ تا تیر ۹۲ واگذار شد.

 

 

شناسایی بیش از ۶ هزار دانش‌آموز دارای ضعف خواندن در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی دارای ضعف مهارت لازم برای خواندن توسط کارگروه استانی مداخله در طرح ارتقای مهارت خواندن و نوشتن شناسایی شدند و طرح مداخله‌ای و جبرانی برای این دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید علیرضا موسوی‌نژاد روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: این دانش‌آموزان با وجود تلاش‌های دلسوزانه و متعهدانه معلمان اما بر اثر محدودیت‌های کرونایی و غیرحضوری بودن کلاس‌های درس، نبود همراهی برخی اولیا و زیرساخت لازم برای دریافت آموزش‌های الکترونیک دچار ضعف در مهارت خواندن هستند.

وی گفت: طرح جبران مهارت خواندن از طرح‌های ابتکاری استان است و برآورد اعتبار مورد نیاز ۲.۵ میلیارد تومان است که ۱.۵ میلیارد تومان تاکنون توسط خیرین تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: طرح مداخله‌ای با تولید بسته آموزشی متناسب با شرایط این دانش‌آموزان و همراهی آموزگاران مجری از طریق برگزاری جلسات مهارت روخوانی، روان‌خوانی و نوشتن در ۶۱۵ کلاس اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان مذکور در این طرح شرکت کنند.

وی گفت: طرح جبرانی توسط معلمان آموزش‌دیده به مدت حداکثر ۳۰ جلسه در کلاس‌های پنج نفره اجرا می‌شود.

موسوی‌نژاد ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن تابستان ۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت در ۱۱ شهرستان استان فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: کانون‌‎های پرورشی، پژوهش‌سراها، اردوگاه‌ها، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه‌های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و دارالقرآن‌ها پذیرای دانش آموزان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های اوقاف فراغت به‌خصوص در دارالقرآن‌ها نیازمند تجهیزاتی است که امیدواریم با تامین آن شعار هر “دانش‌آموز یک مهارت” را بهتر بتوانیم محقق کنیم.

وی از برگزاری اولین جشنواره هنری دبیرستان‌های استعدادهای درخشان کشور «سمپاد» به میزبانی بیرجند نیز خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور ارسال شده و آثار رسیده در مرحله داوری است که بیست و یکم تیر ماه آیین اختتامیه جشنواره به میزبانی بیرجند و با حضور ۹۶ نفر از منتخبین کشور برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد بیان کرد: در تیر ماه شاهد حضور این تعداد دانش‌آموز از سراسر کشور با آثار برگزیده در استان خواهیم بود که با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی خراسان جنوبی باید برنامه‌ریزی خوبی برای این مدت داشته باشیم.

وی افزود: مبلغ تعیین شده برای صدور گواهینامه المثنی آموزشی در استان ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که برخی استان‌ها تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از متقاضی المثنی وجه دریافت می‌کنند لذا پیشنهاد می‌شود با توجه به اهمیت بازدارنده بودن، این مبلغ در استان به ۵۰۰ هزار تومان برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداری اداره کل از مهمترین نیازها است که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده و ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن طبق بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در اردوگاه‌ها و تجهیز آنها به نیروگاه‌های خورشیدی را از دیگر درخواست‌ها عنوان کرد که اگر محقق شود بخش قابل توجهی از مشکلات مالی مربوط به اردوگاه‌ها مرتفع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این نشست نسبت به تعدد مدارس دوشیفته در مساکن مهر هشدار داد و گفت: این وضعیت در کاهش کیفیت آموزشی نقش اساسی دارد.

محمود چاوشان اظهار داشت: در ۱۰ سایت مسکن مهر مرکز استان و ۲ سایت فرهنگیان و موسوی که به آن اضافه شده، ۵۱۴ کلاس درس نیاز است که ۱۹۳ کلاس تحویل شده اما ۲۷۵ کلاس درس دایر است که نشان می‌دهد از تمامی فضا حتی آزمایشگاه‌ها و نمازخانه‌ها هم استفاده می‌شود.

وی گفت: در برخی سایت‌ها مشکل تامین زمین وجود دارد در سایت ارتش ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تاکنون مستقر شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین کلاس‌های درس نیاز داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی افزود: در روستاهای اقماری شعاع ۶ کیلومتری مرکز استان ۱۰ هزار دانش‌آموز حضور دارند و ۲۹۹ کلاس درس در این روستاها نیاز داریم که اکنون ۱۰۷ کلاس درس به صورت دوشیفت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مهاجرت به روستاهای اقماری استان روز به روز نیاز به فضای آموزشی را دوچندان می‌کند که باید تدابیر ویژه در این زمینه اندیشیده شود.

 

 

 

 

چهار پاتوق مواد مخدر در بیرجند پلمب یا تخریب شد/۴

چهار پاتوق مواد مخدر در بیرجند پلمب یا تخریب شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در اجرای این طرح چهار پاتوق مصرف مواد مخدر پلمب و تخریب شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا شاهوردی اظهار داشت: با دریافت اخباری مبنی بر اینکه محل‌هایی در شهرستان بیرجند به پاتوق معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر تبدیل شده و نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است، شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی، مناطق آلوده و جرم‌خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، محل‌های شناسایی‌شده را بازرسی کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماموران در این عملیات، هفت کیلو و ۵۴۵ گرم انواع مواد مخدر کشف و چهار خرده‌فروش را دستگیر کردند گفت: این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: همچنین در ادامه این عملیات ۱۱ معتاد متجاهر دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ شاهوردی با اشاره به اینکه در این طرح با دستور مقام قضایی، ۲ پاتوق مصرف مواد مخدر پلمب و ۲ پاتوق دیگر تخریب شد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک به‌ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در “نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان نهبندان اجرا شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس اجرایی شد که در همین رابطه تعداد ۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲ خودرو توقیف و روانه پارگینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با اشاره به این که اجرای این طرح، موجب رضایتمندی شهروندان و همچنین تقدیر و تشکر آنان را به همراه داشته است؛ افزود: راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان برای بازسازی باغ و عمارت رحیم آباد

گشایش قفل باغ تاریخی رحیم آباد، بعد از دو سال/۲-۳

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند اختصاص یافت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر قناعت با بیان این مطلب در مراسم بازگشایی مجدد و بازدید از باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند اظهار داشت: برای مرمت و بازسازی کامل این باغ و عمارت، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که ۲ میلیارد آن را ما اختصاص خواهیم داد.
به گفته وی؛ برای دو تا سه هفته بعد، این مجموعه تمیز، بهسازی و بازسازی شده و گروه های نمایشی و صنایع دستی در محل مستقر شوند.
وی در خصوص درخواست‌های ارائه شده در این بازدید هم اظهار داشت: جلسه‌ای با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل بنیاد مستضعفان استان برگزار شود تا با ارائه بسته پیشنهادی، اصطبل پشت این بنای تاریخی به میراث فرهنگی اهدا گردد.
استاندار تصریح نمود: بعد از برگزاری جلسات ابتدایی در استان، در نشست با مسئولان متولی در تهران، موضوع واگذاری این مکان را از طریق رئیس بنیاد مستضعغان پیگیری خواهیم کرد.
قناعت همچنین خواستار پیگیری حل مشکل تأمین آب این باغ و عمارت تاریخی با همکاری شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شد.
وی با تأکید بر این که خراسان جنوبی در حوزه بناهای تاریخی و باغ ایرانی ظرفیت های خوبی دارد،اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم از ظرفیت‌ های گردشگری موجود در استان بیش از گذشته بهره‌مند شویم.
استاندار با بیان این که مکانی‌هایی که بناهای تاریخی و درختان و باغ‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند، مجموعه هایی زیبا و آرامبخش می باشند، خاطرنشان کرد: پتانسیلی که در این باغ وجود دارد، علاوه بر نگاه اقتصادی در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال، می‌ تواند مکانی آرامش بخش و تسکین دهنده برای مهمانان و مردم استان باشد.
قناعت عنوان کرد: در آموزه‌های دینی قدم زدن در طبیعت مایه سکینه و آرامش است، استفاده از این بناها در تسکین روح و روان بازدید کنندگان و گردشگران مؤثر است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این باغ و عمارت فاخر تاریخی به جهت مرمت و بهسازی تعطیل شده بود.
با اتمام کار مرمت بنای عمارت و برگزاری این مراسم، از این پس، باغ تاریخی رحیم آباد، رسماً به روی گردشگران باز شد.
مجموعه باغ و عمارت رحیم آباد در شهر بیرجند و در روستایی با همین نام واقع شده است.
قدمت این بنا حداقل به دوره زندیه برمی گردد، در مرکز باغ عمارتی ساخته شده که ویژگی های معماری آن تداعی کننده نوع معماری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است.
درختان این باغ عمدتاً شامل کاج، سپیدار و درختان مثمری چون زردآلو و زرشک است.

 

 

انتظار رانندگان خودروهای سنگین در جایگاه های گازوئیل

ایجاد صف‌های طولانی به دلیل استفاده نابجای برخی از رانندگان از کارت اضطراری جایگاه‌های عرضه گازوئیل، مشکلی است که سبب نارضایتی رانندگان شده است.

صف‌های طویل در جایگاه‌های عرضه گازوئیل مشکلی است که رانندگان خودرو‌های سنگین از آن گلایه دارند.

بر اساس مشاهدات، رانندگان باید برای سوختگیری در جایگاه‌های عرضه گازوئیل، ساعت‌ها منتظر بمانند تا نوبتشان شود.

شایعاتی نیز مبنی بر کمبود گازوئیل و افزایش قیمت آن در فضای مجازی شنیده می‌شود که مسئولین این امر را تکذیب می‌کنند.

معطلی چند ساعته برای سوختگیری

یکی از رانندگان تریلی گفت: در کانتینر بار انبه وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر به مقصد برسد، اما صفوف طولانی گازوئیل، مانع از این کار می‌شود.

او گفت: خودرو‌هایی هستند که عصر برای سوختگیری مراجعه می‌کنند، ولی صبح روز بعد نوبتشان فرا می‌رسد.

یکی دیگر از رانندگان گفت: چه دلیلی دارد که یک مینی بوس هر روز در جایگاه حاضر شود و سوختگیری انجام دهد؟ برخی‌ها سوخت را قاچاق می‌کنند.

او گفت: این پدیده سبب می‌شود که رانندگان دارای بار‌های فاسدشدنی و سوختی، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

گرانی و کمبود گازوئیل شایعه است

مردانی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی گفت: هیچ گونه کمبودی در حوزه گازوئیل نداریم و تأمین آن به صورت عادی در جریان است.

او گفت: شایعاتی مربوط به افزایش قیمت گازوئیل نیز بی اساس است و با تمهیدات اندیشیده شده، مشکلات رانندگان تا هفته‌های آتی رفع می‌شود؛ مشکل حال حاضر استفاده نابجا از کارت اضطراری است که برخی از رانندگان، برای سودجویی از این نوع سوخت استفاده می‌کنند.

مردانی گفت: سهمیه پایه گازوئیل خودرو‌ها هیچ کاهشی نداشته و بر اساس نوع خودرو هر ماه شارژ می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی گفت: سهمیه‌ای که بر اساس پیمایش نیز تعلق می‌گیرد، هر ۱۵ روز به صورت آفلاین شارژ می‌شود.

دعوت فوتبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی/۷
فوتبالیست خراسان جنوبی به اردوی استعدادیابی تیم ملی فوتبال زیر ۲۰سال کشور دعوت شد.
حسین شکیبی راد فوتبالیست خراسان جنوبی و عضو باشگاه شاهین بیرجند به مرحله نهایی اردوی استعدادیابی تیم ملی زیر ۲۰ سال کشور دعوت شد.
بر اساس این گزارش این اردو در سه گروه، از یکم تا چهارم تیر به میزبانی تهران مرکز ملی فوتبال برگزار می شود.

 

 

 

مسابقات کشتی خردسالان در بیرجند برگزار شد/۷

 

مسابقات کشتی خردسالان یادواره شهدای کشتی گیر در شهرستان بیرجند باحضور ۴۷ کشتی گیر در محل سالن شهید کوشه ای بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی این دوره از مسابقات به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشتی گیر استان و به منظور اطلاع از روند پیشرفت ورزشکاران و شناسایی استعداد های برتر این رشته برگزار شد که در پایان به نفرات برتر هروزن حکم و مدال اهدا شد.
بر اساس این گزارش در این رقابت ها در وزن ۲۰ کیلوگرم محمدحسین کیانی،۲۲ کیلوگرم سیدحسن رضوی، ۲۴ کیلوگرم امیر حسین قربانی،۲۶ کیلوگرم ابوالفضل محمودی، ۳۰ کیلوگرم عرفان گلکاری،۳۲ کیلوگرم امیر مهدی محمودی،۳۴ کیلوگرم مصطفی اسماعیل زاده،۴۰ کیلوگرم امیر محمد رضایی،۵۰ کیلوگرم نیما جان محمدی و ۶۰ کیلوگرم سروش حسنی برتر شدند.

 

 

 

 

 

 

 

مدرک‌گرایی و کاهش تخصص،آفت تمدن/ ضرورت تسریع در تکمیل ورزشگاه شهید«شهپر»بیرجند
استاندار خراسان جنوبی گفت: در گذشته افراد دارای مدرک تحصیلی کمتر و فنی کار و متخصص بیشتر داشتیم اما از آفت‌های تمدن همین است که مدرک‌گرایی افزایش یافته و افراد دارای تخصص کمتر شده‌اند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسن جنوبی،جواد قناعت،صبح امروز، در شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به مشکلات ورزشگاه شهید «شهپر» اظهارکرد: اینکه پروژه‌ای از سال ۹۲ شروع شود و معطل بماند، اصلاً زیبنده نیست لذا باید با تأمین اعتبار لازم از محل متمم سفر و یا در قالب مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان، برای تکمیل این ورزشگاه برنامه‌ریزی کنیم.

وی، لازمه تحقق آرمان ها و پبام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گفتمان جهانی و در بین آزادگان عالم را تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی در قاموس سند تحول و تربیت انسان‌های انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین خروجی و نتیجه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش ما باید پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی،  متدین، متقی، آزاده، عالم، انقلابی و جهادی باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید جامعه را به حیات طیبه برساند، مطرح کرد: اگر در این زمینه کمتر توفیق داشته‌ایم، باید برنامه‌ها و عملکردمان را مورد بازنگری و ارزیابی قرار دهیم و آسیب‌شناسی کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به کلام مولای متقیان، حضرت علی(ع) اذعان کرد: چون بنیان و اساس آموزش و پرورش ما اسلامی است سند تحول آموزش و پرورش، چشم‌اندازی روشن و افقی روشن برای تحقق این مهم ترسیم کرده است، لذا آموزش و پرورش علاوه بر رویکرد تعلیمی، تربیتی، اعتقادی و عبادی، باید ساحتی دانش‌بنیان و فناورانه نیز داشته باشد.

 استاندار خراسان‌جنوبی از اوقات فراغت دانش‌آموزان به عنوان یک فرصت برای مهرت افزایی عقیدتی، علمی و هنری  دانش آموزان یاد کرد و افزود: شعار«هر دانش‌آموز، یک مهارت» شعاری کلیدی و زیبنده است که باید در همین فرصت تعطیلات تابستان به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده دولت مردمی در خراسان جنوبی، با اشاره به زیرساخت‌های آموزشی بر ارزیابی وضعیت آموزش و پرورش استان تأکید و متذکر شد: در بحث توسعه فضاهای آموزشی، مناطق دورافتاده مدنظر قرار گیرد که عدالت آموزشی رعایت شود و کمبودها عادلانه توزیع شود تا فشار بر روی نقاط محروم نباشد.

قناعت خواستار برگزار جلسه‌ای ویژه و تخصصی  با حضور دستگاه‌های متولی برای بررسی موضوع کمبود فضاهای آموزشی در محدوده‌های مسکن مهر و حاشیه شهر،شد.

 

 

 

افزایش ۴۰ درصدی تصادفات جرحی در خراسان جنوبی/۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد:مصوبات شورای ترافیک برای کلیه شهرداری ها و دستگاه های اجرایی لازم الاجراست.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، افزایش ۴۰ درصدی آمار تصادفات جرحی در سطح شهرهای استان به نسبت سال گذشته را غیرقابل پذیرش عنوان کرد.
وی با ذکر این نکته که دلایل افزایش آمار تصادفات، باید احصاء و نسبت به رفع آن اقدام گردد، تصریح نمود: بر اساس مشاهدات میدانی در حوزه ترافیکی وضعیت اکثر شهرهای خراسان جنوبی در مقایسه با شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مناسب است.
معاون استاندار ادامه داد: کمیته فنی با هدف کاهش تصادفات در شهر بیرجند، با همکاری فرمانداری و شهرداری بیرجند، پلیس و شورای ترافیک، نسخه اقدامات جامع ترافیکی شهر را تهیه و پروژه های مختلفی را در این خصوص تعریف و در کوتاه مدت اجرا نماید.
عباس زاده اظهار داشت: برنامه جامع حمل و نقل ترافیک شهر بیرجند ابتدا باید در شورای ترافیک شهرستان و پس از آن استان به تصویب رسیده و جهت اجرایی شدن در شورای ترافیک کشور نیز به تصویب برسد.
وی متذکر شد: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی تصادفات درون شهری در استان و با هدف کاهش آن، شورای ترافیک شهرستان ها به ریاست فرمانداران مأموریت دارد ظرف یک ماه آینده ده اولویت اصلی شهرها در حوزه ترافیکی را جهت تصویب در شورای ترافیک استان به ما اعلام نماید.
معاون استاندار درخصوص لزوم اجرای تقاطع همسطح در برخی از معابر و گذرگاه های شهر بیرجند، خاطرنشان کرد: تقاطع غیر هم سطح علاوه بر این که کارکرد فنی و ترافیکی دارد، به عنوان نماد پیشرفت و مدرن بودن شهر نیز مطرح می شد.
عباس زاده تأکید کرد: شهرداری بیرجند پیشنهادات خود را در خصوص ساخت تقاطع غیر هم سطح ارائه نماید تا پس از اقدامات کارشناسی، در جلسه آتی به تصویب برسد.

کشتی‌گیر خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی/۷

کشتی‌گیر قاینی در اردوی تیم ملی

 کشتی‌گیر شایسته و خوش‌آتیه‌ خراسان‌جنوبی با دعوت  فدراسیون به اردوی تیم ملی پیوست.

«امیرحسن حسن زاده» کشتی‌گیر وزن ۷۴ کیلوگرم شهرستان قائنات در این ماراتن ملی شگفتی‌ساز شد و شانس خود را برای پوشیدن پیراهن تیم‌ ملی افزایش داد.

اردوی‌آمادگی تیم ملی کشتی جوانان کشور از ۲۷ خرداد ماه جاری به مدت ۱۰ روز در کمپ تیم‌های ملی استادیوم آزادی تهران برگزار می‌شود.

 

 

کمبود ۳۷۰ کلاس درس در مسکن مهر و روستاهای اقماری «بیرجند»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به کمبود ۳۷۰ کلاس درس در سایت های مسکن مهر و روستاهای اقماری شهر بیرجند، گفت: برای ساخت این کلاس‌های درس ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کمبود ۳۷۰ کلاس درس در مسکن مهر و روستاهای اقماری «بیرجند»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود چاوشان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی  ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به معظل کمبود فضای آموزشی در اکثر نقاط استان، اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر و حاشیه شهر بیرجند معضل آموزشی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان داشت: ۱۲ سایت مسکن مهر در بیرجند وجود دارد که در این مناطق ۲۲ هزار و ۵۰۳ دانش‌آموز وجود دارد و از این تعداد ۸ هزار و ۳۴۴ نفر از آنان از فضاهای موجود در این سایت‌های مسکن استفاده و مابقی برای تحصیل به سطح شهر می‌آیند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی اعلام کرد: از ۳۶ مدرسه دو نوبته در شهر بیرجند ۹ مورد در سایت‌های مسکن مهر است و همچنین در ۱۰ روستاهای اقماری شهرستان بیرجند نیز ۱۱ مدرسه دو نوبته داریم.

وی با بیان اینکه در این مناطق  ۲۱۹ کلاس درس مورد نیاز است که از این تعداد ۱۸۱ کلاس درس تحویل شده و ۱۷ کلاس نیمه‌تمام است، عنوان کرد: در مجموع ۳۷۰ کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر و ۱۰ روستای اقماری شهر بیرجند با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

«علیرضا موسوی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه، اظهار داشت: تاکنون ۶۵۹ نفر معلم برای سال تحصیلی جدید نیاز است که امسال وزارت آموزش و پرورش اجازه داده از ظرفیت دانشجو معلمان سال سوم به‌صورت حق‌التدریس استفاده شود که این مهم در حال پیگیری است.

 وی به پروژه ساختمان در حال احداث اداره‌کل در سایت اداری بیرجند اشاره و توضیح داد: این پروژه با متراژ ۵ هزار مترمربع و در سه طبقه با هزینه‌کرد ۲۶ میلیارد تومان در حال اجرا است که تاکنون ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام این پروژه نیازمند۶۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تشکیل ۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت برای تابستان امسال خبر داد و گفت: این پایگاه در کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی، پژوهش‌سراها، کانون‌های پرورش فکری، انجمن اسلامی، هلال‌احمر، سازمان دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی فعالیت خواهند کرد.

 

 

۱۵ پروژه‌ای که در فردوس نیمه‌تمام ماند/۲-۷

۱۵ پروژه‌ای که در فردوس نیمه‌تمام ماند

 ۱۵ پروژه نیمه‌تمام در شهرستان فردوس خراسان جنوبی از سالیان گذشته وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها، میلیاردها تومان بودجه نیاز است و اغلب این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده یا روند کندی را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، نبود و کمبود اعتبار لازم موجب شده اجرای این پروژه‌ها هر از گاهی متوقف شود یا با تزریق قطره‌چکانی اعتبارات به کندی پیش‌ برود که از اهداف اولیه تعریف پروژه فاصله می‌گیرند.

به گفته مسوولان شهرستان، ۱۵ پروژه دولتی در فردوس تعریف شد که برخی از آنها به دلایل مختلف به سمت و سویی خلاف آنچه واقعیت است، پیش رفته و توقعاتی را در مردم ایجاد کرده که توان برآورده کردن همه آنها در شرایط کنونی وجود ندارد در عین حال که باری بر دوش دولت و مردم شده‌اند.

توقف یا تداوم پروژه‌ها به مدت ۱۰ سال یا بیشتر و از دست دادن زمان طلایی جذب اعتبار برای برخی پروژه‌ها، نوعی هدر رفت و تضییع بیت‌المال است؛ از همین رو رئیس جمهور در سفرهای استانی، اولویت را بررسی میدانی و تکمیل انبوهی از طرح‌های نیمه‌تمام قرار داده است.

اولویتی که می‌طلبد مسوولان شهرستان و استان نیز با هماهنگی و هم‌افزایی مضاعف آن را دنبال کنند تا مردم هرچه زودتر از مزایای تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

۱۵ سال برای احداث باند امداد و نجات

باند امداد و نجات فردوس یکی از این پروژه‌هاست که ۱۵ سال نیمه‌تمام ماند.

فرماندار فردوس با اشاره به ۱۵ پروژه نیمه‌تمام در این شهرستان گفت: باند امداد و نجات فردوس طبق مصوبه سال ۱۳۸۴ تحت عنوان باند امداد و نجات این شهرستان تحویل اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مهدی روشن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از الحاق شهرستان فردوس به استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۵، ادامه عملیات اجرایی به این استان واگذار شد.

وی گفت: طرح مطالعاتی به جهت ادامه عملیات اجرایی به عنوان فرودگاه، در استان انجام شد و نتوانست موافقت اصولی در این خصوص را کسب کند لذا در قالب باند امداد و نجات تحویل مدیریت بحران استانداری شد و اداره راه و شهرسازی به عنوان پیمانکار ادامه عملیات اجرایی را در دستور کار قرار داد.

فرماندار فردوس اظهار داشت: برای بهره‌برداری کامل از این پروژه در قالب باند امداد و نجات؛ حصارکشی، احداث سوله و ایجاد جاده دسترسی به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که فرمانداری برای جذب این اعتبار در حال پیگیری است.

وی با اشاره به نشستی که سال گذشته با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد؛ از تعیین تکلیف ادامه کار پروژه تا تکمیل باند امداد و نجات خبر داد و گفت: مقرر شد در قالب یک پروژه جدید نواقص باند تکمیل شود و اعتبارت مورد نیاز از محل استانداری و مدیریت بحران تخصیص یابد.

احداث فرودگاه در حد ایجاد توقع

واقعیت این است که در دوران‌های مختلف برخی نامزدهای انتخاباتی عنوان ایجاد فرودگاه فردوس را در بین مردم نشر دادند و این توقع را ایجاد کردند، در حالی که طرح احداث فرودگاه در همان سال‌های ابتدایی عملیات اجرایی این طرح لغو شده بود.

اصرار به تبدیل باند امداد و نجات به فرودگاه در سال‌های گذشته یکی از دلایلی است که موجب شد این پروژه ۱۵ سال خاک بخورد و روند اجرایی کندی داشته باشد.

در حال حاضر اداره راه و شهرسازی فردوس پروژه را به اتمام رسانده اما هیچ دستگاهی آن را به عنوان بهره‌بردار تحویل نمی‌گیرد. تعلل در تعیین بهره‌بردار از باند امداد و نجات فردوس و گذشت زمان موجب فرسایش آسفالت و هدر رفتن بیت‌المال می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی این پروژه با طول باند ۲ هزار و ۲۰۰ متر و عرض ۴۵ متر از سال ۱۳۸۶ شروع شد و آسفالت باند آن به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر به اتمام رسیده است.

مهدی عربی با بیان اینکه مسیر اصلی پروازی، احداث کامل تاکسی وی و اپرون (محل توقف هواپیما) تکمیل شده است افزود: تاکنون هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و آنچه در قرارداد برعهده راه و شهرسازی بوده، تکمیل شده است.

سالن ورزشی ۲ هزار نفری به ۲ هزار متری رسید

پروژه احداث سالن ورزشی در سال ۱۳۸۷ با عنوان سالن ۲ هزار نفری این شهرستان کلنگ‌زنی شد که به دلایلی تحت عنوان سالن ۲ هزار متری عملیات اجرایی آن ادامه پیدا کرد.

این پروژه با ۱۴ سال توقف، در سال جاری توانست اعتبارات خوبی را جذب کند.

فرماندار فردوس گفت: این سالن در چند سال گذشته به دلیل مشکلاتی که پیمانکار قبلی به وجود آورد و نیز نبود اعتبارات لازم، مدتی متوقف شده بود.

روشن افزود: این پروژه در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سوله اصلی آن احداث شده است.

وی یادآور شد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این سالن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال جاری هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور تخصیص پیدا کرده است.

به گفته مسوولان ورزش و جوانان شهرستان فردوس در صورت تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز، این سالن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تزریق قطره‌چکانی اعتبار به پروژه فاضلاب فردوس

پروژه فاضلاب فردوس که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شد، به دلیل تزریق قطره‌چکانی اعتبار، روند کندی داشته و تا سال ۱۳۹۷ تنها ۲۷ کیلومتر از ۱۳۰ کیلومتر پروژه انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فردوس گفت: تا سال ۱۳۹۷ فقط ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه بزرگ تخصیص پیدا کرده بود.

مجید شریف‌زاده افزود: از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۳ کیلومتر اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بتوانیم با همکاری نهادها و همشهریان ۳۰ کیلومتر دیگر از شبکه جمع‌آوری را اجرایی کنیم.

وی گفت: اعتباراتی که در سال مالی جاری به این پروژه تخصیص پیدا کرده ۳۰ درصد بیشتر از مجموع اعتبارت تخصیص یافته در ۱۱ سال گذشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب فردوس بیان کرد: در این یک سال ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته که برای تکمیل پروژه و ایجاد تصفیه‌خانه، ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پروژه استخر ذخیره آب قنات بلده نیازمند اعتبار

پروژه استخر ذخیره آب قنات بلده از دیگر پروژه‌های این شهرستان است که سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته فرماندار فردوس برای تکمیل این پروژه که در زمینه تامین آب کشاورزی منطقه اهمیت زیادی دارد، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: ۱۰ میلیارد تومان از این میزان تامین شده و مناقصه پیمانکار نیز برگزار و کار اجرایی در حال انجام است.

روشن، دوبانده کردن مسیر فردوس – سرایان – سه‌راهی روم را پروژه دیگر اولویت‌دار شهرستان فردوس عنوان کرد و گفت: این مسیر به طول ۱۱۰ کیلومتر، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای هشت کیلومتر در حال اجرا ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: برای تکمیل این مسیر ۱۱۰ میلیارد تومان براساس هزینه‌های روز اعتبار نیاز است.

پروژه کتابخانه قلم‌چی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز پنج میلیارد تومان، سالن ورزشی خانکوک با نیاز اعتباری پنج میلیارد تومان و پژوهشکده انار که ۲ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر استاندار تخصیص داشته و برای تکمیل نیازمند اعتبارات بیشتر است، از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار شهرستان فردوس است.

پروژه ریلی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی

فرماندار فردوس به پروژه راه‌آهن که مطالبه چندین ساله مردم است، به عنوان دیگر پروژه مهم منطقه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه با عنوان پروژه آنتنی فردوس سال ۱۳۹۸ از ایستگاه جزین به طول ۷۱ کیلومتر آغاز شد و قرار است شهرستان فردوس را به شبکه ریلی کشور متصل کند.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لازم است برای تکمیل آن، اعتبارات ملی تخصیص یابد.

این در حالی است که مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دی سال گذشته درباره این پروژه به رسانه‌ها اعلام کرد: در ۳۳ کیلومتر از این پروژه عملیات خاکریزی، هفت کیلومتر لایه ساب گرید و عملیات بازگشایی مابقی مسیر به طول ۳۸ کیلومتر انجام شده و جاده سرویس آن نیز احداث شده است.

وحید داعی افزود: تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و پیش‌بینی اعتبار لازم در بودجه ۱۴۰۱ برای تداوم اجرای این پروژه ضروری بوده و در حال پیگیری است.

بنابر اعلام فرمانداری فردوس این پروژه براساس قانون بودجه ۱۴۰۰، دارای ردیف بودجه ملی است و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده که باید تخصیص یابد.

استاندار خراسان جنوبی هم در ماه‌های اخیر به‌ویژه در سفرهای شهرستانی بخش عمده برنامه این سفرها را بازدید میدانی از پروژه‌های نیمه‌تمام با حضور مدیران استانی مرتبط قرار داده که نتایج خوبی در پی داشته است.

با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها و منابع عمومی، اتمام و بهره‌برداری هرچه سریعتر این پروژه‌ها در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

 

 

 

پارک دلهره زا/۷

بازی اهمیت زیادی در شکل گیری شخصیت کودک دارد با فرا سیدن فصل تابستان و کاهش بیماری کرونا سیل عظیمی از شهروندان به پارک ها می روند در حالی که تجهیزات اکثر پارک و بوستان های محلی استاندارد لازم را ندارند.

به گزارش شبستان اهمیت بازی در سنین کودکی و نقش آن در شکل گیری شخصیت کودکان بر کسی پوشیده نیست. کودکان به طور غریزی جست و خیز و بازی را دوست دارند. پیشرفت علم، افزایش جمعیت و رونق فرهنگ آپارتمان نشینی باعث محبوس شدن بچه ها در منازل شده است. استقبال کودکان از بازی در هوای آزاد و محیط باز باعث شده است که والدین در برخی از ساعات روز و هفته کودکان خود را برای بازی به پارک های اطراف منازل ببرند. متأسفانه ایمن نبودن فضای بازی و پارک ها گاها باعث بروز حوادث ناگوار برای کودکان می شود به همین علت رعایت استانداردها و ایمنی وسایل و تجهیزات موجود در پارک ها برای سلامت کودکان امری واجب است.

 

وجود ایرادات فیزیکی وسایل بازی، نبود کف پوش مناسب، نبود نیمکت مناسب برای استراحت، نا ایمن و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در پارک ها و اماکن تفریحی، باز بودن درب تابلوهای برق و پایه‌های روشنایی، موانع مسیر، خرابی معابر، لبه‌های تیز و برنده، نامناسب بودن وسایل و کف‌پوش زمین بازی کودکان، نامناسب بودن وسایل ورزشی عمده‌ترین خطرها و مشکل هایی هستند که در سال‌های اخیر حوادث ناگواری را متوجه کودکان و حتی بزرگسالان در پارک‌های شهری کرده است.

 

فصل بهار و تابستان، فصل فراغت و تفریح است که متأسفانه برخی مواقع به علت استاندارد نبودن فضا و وسایل بازی، شیرینی ساعت های خوش را به تلخی و نگرانی تبدیل می‌کند. به اذعان کارشناسان کاستی های فضای شهری، امکان تجربه آموزی را از کودکان گرفته و آنان را به سمت وسایل دیجیتالی و بازی های انفرادی کشانده است که نتیجه آن، چیزی جز انزوا و پرخاشگری کودکان نیست که این مهم خود تهدیدی برای سلامت جامعه است.

 

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار شبستاندر بیرجند ضمن گلایه از نامناسب بودن فضای بازی کودکان در پارک ها می گوید: افزایش فرهنگ آپارتمان نشینی از یک سو و شیوع بیماری کرونا از سوی دیگر باعث محبوس شدن کودکان در فضای بسته منازل شده است.

 

 

وسایل بازی غیر استاندارد

«جواد براتی» ضمن انتقاد از کم بودن تجهیزات مناسب برای بازی کودکان در فضای پارک ها می افزاید: در نقاط شمالی شهر پارک‌ها و اماکن تفریحی کم است و با وجود نوساز بودن برخی از پارک ها استانداردسازی نشده اند.

 

به گفته وی فرسودگی برخی وسایل بازی مانند سرسره و الاکلنگ ها و غیر استاندارد این تجهیزات در پارک‌ها باعث بروز مشکلاتی برای کودکان می شود.

 

وی با بیان اینکه زنگ زدگی تاب و سرسره ها و خرابی و قدمت برخی وسایل باعث بروز مشکلاتی برای کودکان می شود، ادامه داد: ماه گذشته یکی از کودکان هنگام استفاده از تاب به زمین پرتاب شد و با توجه به وجود شن، ماسه و سنگ ریزه در زمین بازی کودک دچار سانحه شد.

 

یکی از شهروندان به فعالیت خانه های بازی در گوشه و کنار شهر اشاره می کند و می گوید: گرچه این اماکن نسبت به پارک ها فضای ایمن تری دارند اما با توجه به دریافت ورودی در هر ساعت، استفاده از این اماکن برای همه افراد توجیه ندارد.

 

«علی باقری» با بیان اینکه تنها شهر بازی شهر به علت ایمن نبودن تعطیل است گریزی به شیوع بیماری کرونا می زند و می افزاید: با توجه به مساعد بودن شرایط فعلی این بیماری، والدین با آرامش بیشتر کودکان خود را به پارک ها می برند اما استاندارد نبودن زمین و وسایل بازی باعث نارضایتی پدر و مادرها می شود.

 

به گفته وی در برخی پارک ها قسمتی از زمین و وسایل بازی استاندارد هستند که متأسفانه این اماکن هزینه دریافت می کند و با توجه به شرایط اقتصادی برخی خانواده ها امکان استفاده از این وسایل را ندارند.

 

وی گریزی به زمین های بازی که دارای سنگ ریزه و شن و ماسه هستند می زند و می گوید: شن، روی زمین بازی کودکان را پوشانده و فضای زیر تاب و جلوی سرسره‌ها به مرور زمان گود و به چاله‌هایی تبدیل شده که این مهم خطرات بیشتری را رقم می زند.

 

استاندارد اجباری

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند گفت: هر گونه تجهیزات تفریحی برای عموم مشمول داشتن استاندارد اجباری است.

 

«محمدرضا مروی مقدم» با اشاره به این مهم که مسئولیت تجهیزات ساده پارک ها در شهر با شهرداری و در روستا با دهیاری است، می گوید: بر اساس مصوبات تاب با نشیمن گاه فلزی غیر استاندارد بوده و باید از پارک ها جمع آوری شود.

 

تماس با ۱۵۱۷

وی به سامانه ۱۵۱۷ اشاره می کند و می افزاید: مردم و شهروندان هنگام استفاده از وسایل پارک ها چنانچه با مشکلی در زمینه استاندارد مواجه شدند با این سامانه تماس گرفته و در اسرع وقت کارشناسان و بازرسان به محل اعزام می شوند.

 

مروی مقدم درخصوص نصب برخی تجهیزات غیر استاندارد شامل تاب، سرسره و… می گوید: سال گذشته ۴۸۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی، پارک ها، بوستان ها، تجهیزات بدنسازی حاشیه پارک ها و… انجام شد و برخی موارد از قبیل عدم انطباق، نیاز به تعمیر و اصلاح و… به شهرداری ها ابلاغ شد.

 

وی خواستار نصب تابلو «استفاده از وسایل بازی با نظارت والدین انجام شود» در ورودی پارک ها شد و می گوید: تجهیزات و وسایل بازی شامل سرسره، تاب، کف پوش و… موجود در پارک ها باید استاندارد باشند.

 

وی با بیا اینکه مصوبات و دستورالعمل ها باید توسط شهرداری رعایت و اجرا شود، تأکید می کند: با توجه به نزدیکی فصل تابستان چنانچه موارد اعلامی در زمینه استاندارد رعایت نشود از طریق واحد حقوقی اقدام می کنیم.

 

 

پلمپ پارک

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی استفاده درست و بهینه از تجهیزات و وسایل بازی را منوط به فرهنگ سازی دانسته و می افزاید: متأسفانه در برخی موارد استفاده نادرست از تجهیزات باعث ایجاد نواقص می شود.

 

مروی مقدم از شهروندان و مردم به عنوان بازوی حمایتی یاد کرده و می گوید: اعلام گزارشات مردمی با سامانه ۱۵۱۷ کمک بزرگی برای اداره کل استاندارد است.

 

وی تأکید می کند: در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد و مکاتبه با متولی امر و عدم رفع نواقص تجهیزات، برای حفظ ایمنی شهروندان پارک پلمپ خواهد شد.

 

وی داشتن تعامل با دستگاه های اجرایی را در روند به جلو بردن کارها مؤثر دانسته و یادآور می شود: تاکنون به تنهایی و با کارشناسان شهرداری بازدیدهایی از سطح پارک ها انجام و موارد و نواقص اعلام و رفع شده است.

 

 

در زمینه استاندارد وسایل با کسی تعارف نداریم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجندبا اشاره به این مهم که در بحث ایمن سازی تجهیزات و وسایل بازی به بهره برداران اخظار داده شده است و ملزم به رعایت و تأیید ایمنی استانداد هستند، تأکید می کند: در زمینه استاندارد بودن تجهیزات و وسایل بازی با کسی تعارف نداریم چراکه با جان فرزندان ما سرکار داشته و با جدیت این مهم را پیگیری می کنیم.

 

«محمد محمدزاده» با بیان اینکه در حوزه سازمان پارک ها بسیاری از اماکن مغفول مانده است، می گوید: در فاز اول حذف وسایل بازی فلزی و غیر استاندارد در دستور کار سازمان قرار دارد و جمع آوری نشیمن گاه و پشتی فلزی تاب ها در پارک ها و بوستان ها در حال اجرا است.

 

وی استفاده از مجموعه پلی اتیلن برای وسایل بازی کودکان را پرکاربردترین وسایل بازی در مبلمان شهری دانسته و می گوید: برای اجرای برنامه های پیش رو به منابع مالی و انسانی نیاز است که متأسفانه با وجود ۲۷۰ هکتار فضای سبز، تعداد نیروهای انسانی و عملیاتی در این زمینه یک دهم نیروهای لازم است.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه در حوزه استاندارد با کسی تعارف نداریم، می گوید: در این زمینه به علت عدم استاندارد قسمتی از مجموعه بازی یکی از پارک های شاخص پلمپ شد.

 

محمد زاده رفع مشکلات پارک ها را از مهمترین دغدغه های پیش رو اعلام کرده و می گوید: امسال بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کف سازی، مبلمان شهری، روشنایی، نورپردازی و… پارک ها اختصاص یافته که از این مقدار بالغ بر هفت میلیارد تومان برای روشنایی و کف سازی پارک آزادی و… اختصاص و هزینه می شود.

 

 

مغفول ماندن برخی پارک ها

وی با بیان اینکه برخی بوستان ها و پارک های محلی مغفول مانده اند، می گوید: در این زمینه و برای احصای مشکلات کمیته فنی تشکیل شده و هفته ای یکبار جلساتی برای حل مشکل پارک ها برگزار می شود.

 

وی از واگذاری ۹۰ هکتار از فضای سبز به بخش خصوصی در سال گذشته خبر می دهد و می گوید: واگذای ۴۰ هکتار دیگر به بخش خصوصی نیز در دستو کار است که در آینده نزدیک محقق می شود.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند استفاده از مجموعه بازی پلی اتیلن، کف پوش مناسب و شن شسته برای پارک ها را در دستور کار دانسته و می افزاید: روال تغییر کرده و رو به جلو حرکت می کنیم.

 

محمد زاده سرانه فضای سبز بیرجند را ۱۳ متر اعلام کرده و می گوید: استاندارد کشور سرانه فضای سبز ۱۲ تا ۱۵ متر است.

 

وی تأکید کرد: از امروز آیین نامه استاندارد به همه بهره برداران ابلاغ می شود و در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد، برخورد خواهد شد.

 

وی ابراز امیدوای می کند: با مدیریت صحیح و هم افزایی سازمان و شهوندان رضایت نسبی مردم را شاهد باشیم.

 

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

شناسایی ۹۰ طرح اولویت دار در اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی/۳

شناسایی ۹۰ طرح اولویت دار در اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان گفت: بر اساس خروجی اطلس تا کنون ۹۰ طرح اولویت دار شناسایی شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مرتضی ذاکریان افزود: در راستای تدوین اطلس سرمایه گذاری استان طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ با ۲۴ دستگاه اجرایی استان جلسات کارشناسی برگزار و موانع و ملزومات اطلس مورد بحث قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تا کنون در تهیه اطلس سرمایه گذاری استان ۴۰ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ و در حال بروز رسانی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به اطلس سرمایه گذاری نیاز داریم تا بدانیم در چه نقطه‌ای چه نوع فعالیتی را می‌توانیم انجام دهیم، ادامه داد: این سند کار علمی ارزشمندی است که تمامی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: تا کنون یک میلیون و ۴۸۵ هکتار اراضی مستعد سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.

ذاکریان عنوان کرد: بر اساس خروجی اطلس سرمایه گذاری استان اراضی پیشنهادی طرح‌های سرمایه گذاری اولویت دار تعداد ۱۱۷ قطعه زمین مربوط به ۹۰ طرح است.

وی اضافه کرد: در تدوین اطلس سرمایه گذاری استان مدل بومی پویا با قابلیت تولید لکه جدید، به منظور بروز رسانی و تغییر لایه‌های اطلاعاتی طراحی و پیش بینی شده و امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه گذار با شرایط و مؤلفه‌های مدنظر پروژه سرمایه گذاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: خروجی لکه‌های مجاز سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به منظور راه اندازی سامانه تحت وب اطلس سرمایه گذاری استان (web GIS) آماده سازی شده و در صورت تأمین اعتبار در سال جاری، این طرح عملیاتی و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، به صورت برخط سرویس دهی خواهد داشت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه مطرح کرد؛

خبر خوش برای عشایر نهبندان و سربیشه/تسهیلات به عشایر اعطا می شود

خبر خوش برای عشایر نهبندان و سربیشه/تسهیلات به عشایر اعطا می شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: در دیدار با رئیس سازمان امور عشایری تصمیمات خوبی برای اعطای تسهیلات به عشایر، آبرسانی به محلات عشایری و … گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی صبح شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: خراسان جنوبی با وجود مشکلات زیادی که براثر خشکسالی‌های ۲۱ ساله و پیاپی برای او به وجود آورده همچنان صبورانه در دو امر خطیر مرزبانی، تأمین امنیت و تولید انجام وظیفه می‌کنند.

نمایند مردم نهبندان و سربیشه گفت: با توجه به سفرها و بازدیدهایی که در نقاط مختلف عشایری حوزه انتخابیه خود داشتم و پای درد ودل عشایر این قشر صبور و زحمت کش نشستم تصمیم گرفتم برای برطرف کردن مشکلات این قشر زحمت‌کش دیداری را با رئیس سازمان امور عشایر کشور فراهم کنم.

نخعی افزود: در طول دو سال گذشته در خصوص طرح آبرسانی خواجه منجیکوه از روستاهای مرزی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که منجر به بهره‌برداری کامل از فاز یک و بخش‌های عمده فاز ۲ شده است و در این دیدار مقرر شد به منظور اجرای فاز نهایی (فاز ۳)، ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به راه عشایری خاکک به چاه عباس اردونی گفت: این راه یکی از جاده‌های بسیار مهم در مناطق مرزی نهبندان و سربیشه است که برای تمامی مردم منطقه به خصوص محلات عشایری از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه اظهار کرد: در این زمینه نیز در این دیدار مقرر شد به منظور شروع عملیات اجرایی جاده مذکور با مشارکت اداره کل راهداری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایر اختصاص یابد.

نخعی بیان‌کرد: همچنین مقرر شد به منظور استمرار فعالیت و تسریع در انجام راه عشایری کوه لوله پیرو مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایری اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص تسهیلات به عشایر و تعدادی تانکر آبرسانی به منظور آبرسانی سیار به محلات عشایری از جمله دیگر تصمیماتی بود که در این نشست اتخاذ شد و نوید بسیار خوبی برای عشایر شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد اقداماتی که در خصوص افزایش دبی و تجهیز چاه برای طرح آبرسانی به محلات عشایری قلعه ریگ و ملک پارویی که در ماه‌های گذشته انجام شده بود، افزایش یابد.

نخعی یادآور شد: در خصوص انتقال آب به محلات عشایری مذکور، مطالعات در حال انجام است و مقرر شد برای اجرا ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایری به این موضوع اختصاص یابد.

امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا، در کتابخانه‌های عمومی/۲-۳

امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا، در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی فراهم شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی  هدف از اجرای این برنامه را، تأمین منابع غیرکتابی و الکترونیکی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان خواند و افزود: این پایگاه اطلاعاتی جهت دانلود مقالات سمینار‌ها و همایش‌ها است و همه کاربران کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند مقالات مورد نیاز خود در هر موضوعی را با مراجعه به کتابخانه‌های استان درخواست کنند.

 

حاجی گفت:کتابداران در همه کتابخانه‌های عمومی استان آماده پاسخگویی به سوالات مراجعین در این زمینه هستند.

 

وی همچنین افزود: در سال گذشته دسترسی ۸ کتابخانه در استان به پایگاه اطلاعاتی مگاپیپر وجود داشت. اما با اقدامات صورت گرفته از تیرماه جاری، تعداد این کتابخانه‌ها به ۲۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد و تا پایان شش ماهه نخست سال همه کتابخانه‌های عمومی استان به پایگاه مگاپییر متصل خواهند شد.

 

پایگاه مگاپییر دسترسی به بیش صد میلیون مدرک انگلیسی زبان را قالب کتاب‌ها و مقالات الکترونیکی فراهم می‌آورد.

 

 

 

ثبت نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت بارخراسان جنوبی/۲-۳

ثبت نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت بارخراسان جنوبی آغاز شد .

سرپرست معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت : در راستای طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از رانندگان و مالکان وانت بار برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند اعلام فراخوان کرد.

قاسمی با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رانندگان در این طرح گفت : حداقل سن ۲۳ سال و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم و دو قطعه عکس ۴*۳ از مدارک لازم برای ثبت نام در این طرح است

وی گفت : مالکان ناوگان وانت بار با ارائه کارت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا ۲۰ سال، در این طرح میتوانند ثبت نام نمایند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود : متقاضیان برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یا مراکز مجاز ثبت نام و صدور کارت هوشمند خود نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند تا از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

در حال حاضر در  استان هزار و ۲۰۸ دستگاه وانت و ۸۳ راننده در این بخش فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

 

آغاز مرمت پایاب حمام خیروز شهرستان فردوس/۲

مرمت پایاب حمام خیروز شهرستان فردوس آغاز شد .

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر تاریخی تون گفت : با توجه به مشکلات پیش‌آمدهآغاز مرمت پایاب حمام خیروز شهرستان فردوس برای پایاب مجاور حمام خیروز مرمت آن از محل اعتبارات ملی موزه فردوس در دستور کار قرار گرفت.

کرم‌پور افزود: از مهم‌ترین اقدامات پیش رو در مرمت پایاب، عملیات شمع‌کوبی، آواربرداری و استحکام‌بخشی، بازسازی پوشش پایاب و ساماندهی مسیر آب‌های سطحی محوطه است.

وی گفت: حمام خیروز یکی از بنا‌های ارزشمند شهر تاریخی تون است که قدمت آن به دوره‌ی صفویه برمی‌گردد و به شماره ۱۱هزار ۹۸۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

 

 

 

 

وزش باد و گرد و خاک در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی گفت:با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش

وزش باد و گردو خاک در خراسان جنوبییابی تا اوسط هفته گاهی وزش باد و گردو خاک در استان پیش بینی می‌شود.

لطفی افزود: امروز در شمال شرق استان و دوشنبه در برخی نقاط جنوبی و شمال شرقی استان گاهی وزش باد شدید و در رخی ساعات کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم.

وی گفت: دما برای سه روز آینده تغییر محسوسی در منطقه نخواهد داشت

 

 

 

 

 

 

بازگشت کودک گمشده به آغوش خانواده/۴

کودک ۲ ساله توسط پلیس به آغوش مادرش بازگشت .

فرمانده انتظامی سربیشه گفت : مأموران انتظامی  سربیشه پس از اعلام یکی ازبازگرداندن کودک به آغوش مادرش توسط پلیس شهروندان برای سرگردانی کودک ۲ ساله در کوچه و خیابان سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ کارگر افزود : مأموران به محل اعلامی اعزام و مشاهده کردند کودک بلا صاحب است .

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت :  مأموران پس از جست و جو از معتمدین محلی و مغازه‌های اطراف در نهایت پس از ۳ ساعت تلاش به کمک شهروندان والدینش را شناسایی کرده و پس از انجام اقدامات تخصصی پلیسی و احراز هویت کودک به آغوش مادرش بازگردانده شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی یک بیمار کرونایی در خراسان جنوبی/۲

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت مانده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۸ روز بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبیآزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع یک بیمار جدید از بیرجند شناسایی شد.

به گفته شریف زاده در حال حاضر ۱۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳ نفر کرونا مثبتند.

وی گفت: خوشبختانه بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و بدحال نداریم.

 

 

 

 

 

 

 

۱۵ خرده‌فروش و معتاد مواد مخدر در بیرجند دستگیر شدند/۴

۱۵ خرده‌فروش و معتاد مواد مخدر در بیرجند دستگیر شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: ۱۵ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در اجرای این طرح دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا شاهوردی اظهار داشت: همچنین در اجرای این طرح چهار پاتوق مصرف مواد مخدر پلمب و تخریب شد.

وی ادامه داد: با دریافت اخباری مبنی بر اینکه محل‌هایی در شهرستان بیرجند به پاتوق معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر تبدیل شده و نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است، شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی، مناطق آلوده و جرم‌خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی محل‌های شناسایی‌شده را بازرسی کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در این عملیات، هفت کیلو و ۵۴۵ گرم انواع مواد مخدر کشف و چهار خرده‌فروش را دستگیر کردند گفت: این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ شاهوردی  اظهار داشت: همچنین در ادامه این عملیات ۱۱ معتاد متجاهر دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح با دستور مقام قضایی، ۲ پاتوق مصرف مواد مخدر نیز پلمب و ۲ پاتوق دیگر تخریب شد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک به‌ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*