اخبار خراسان جنوبی / عطر حرم رضوی در خراسان جنوبی پیچید

سیدمحمود دعایی ـ مرد مهربان رسانه درگذشت

سیدمحمود دعایی ـ مرد مهربان رسانه درگذشت

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیرموسسه اطلاعات ایران ظهر امروز ـ یکشنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، این روحانی فعال عرصه فرهنگ و هنر، در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

فرزند و برخی از همکاران سیدمحمود دعایی، خبر درگذشت او را تایید کردند.

دعایی متولد ۳۰ فروردین ماه ۱۳۲۰ در شهر یزد بود که از سال ۱۳۵۹ تاکنون سرپرستی موسسه اطلاعات را بر عهده داشت. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است.

حجت‌الاسلام دعایی یکی از همراهان امام (ره) در دوران اقامت در شهر نجف بود. او سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود.

این روحانی فعال در عرصه رسانه، در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

دعایی همچنین از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موفق به دریافت قلم طلایی به عنوان چهره شاخص فرهنگی شد که او این جایزه را به موزه حضرت علی بن ابیطالب در قم اهدا کرد.

 

 

تصادف هولناک برای مجری جوان صداوسیما در محور طبس – خور/ ۲ فوتی و ۲ مصدوم

حامد سلطانی مجری برنامه «اعجوبه‌ها»، صبح امروز در محور خور به طبس تصادف کرد و همسر و پسر خود را در این حادثه از دست داد. رضا رحمت مسئول امور پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان خوروبیابانک امروز جمعه ۱۳ خرداد به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در حادثه‌ای که ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه صبح امروز در کیلومتر ۶۵ محور خور به طبس رخ داد، همسر ۳۳ ساله و فرزند پسر یک و نیم ساله حامد سلطانی مجری تلویزیون و برنامه اعجوبه‌ها در دم جان باختند. وی گفت: ۲ مصدوم که حامد سلطانی ۳۴ ساله و دختر ۸ ساله‌اش بودند به بیمارستان آفتاب هشتم خور منتقل و برای ادامه درمان به اصفهان اعزام شدند. مسئول امور پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان خوروبیابانک ادامه داد: علت اصلی این حادثه در دست بررسی است.

 

 

 

یادداشت روز

اقتصاد از منظر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)

✍️ دکتر مهدیه ضیائیان

در اندیشه امام خمینی(ره)، اقتصاد، سیاست و … صرفاً ابزاری برای دستیابی انسان به تربیت مطلوب و کمال است، همانگونه که نعمات و حتی قوانین حاکم بر خلقت برای تربیت انسان که نهایت کمال اوست آفریده و طراحی شده است، اقتصاد نیز از دیدگاه امام، ابزاری برای تحقق این مهم است.
اگر انسان درست تربیت شود بدون شک جامعه‌ای سالم، نیک و کمال‌گرا نیز به وجود خواهد آمد، در این میان از دیدگاه امام خمینی(ره)، اقتصاد باید یک اقتصاد اسلامی باشد و اقتصاد اسلامی، از حیث مبانی و اصول کاملاً با اقتصاد سرمایه‌داری (راست) و اقتصاد چپ متفاوت و مغایرت اساسی دارد.
نسبت به اقتصاد دو دیدگاه، «مالکیت خصوصی» و «مالکیت دولتی یا تعاونی» مطرح است. از منظر تفکر سرمایه‌داری، افراد و طبقه ثروتمند به‌واسطه نبوغ، توانایی، جسارت، ابتکار و … موفق به جمع‌آوری ثروت شده‌اند و مداخله دولت و هر نهاد متمرکز دیگری در این مسیر راه را بر شکوفایی استعداد آن‌ها می‌بندد. بنابراین مالکیت خصوصی یا همان خصوصی‌سازی از نظر اسلام و حتی قانون خلقت (رقابت میان عرضه و تقاضا) مشکلی ندارد، در دیدگاه دوم، بخش خصوصی آزاد نبوده و بر خلاف خصوصی‌سازی، جمعی از افراد در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. در دیدگاه امام خمینی «مالکیت خصوصی» محترم و قابل قبول است به شرط کسب ثروت از مسیر حلال و مشروع و دوری از خدعه، ربا و رانت‌های اطلاعاتی. تفاوت طبقاتی، موتور محرکه جامعه است که امام خمینی(ره) نیز به این مهم معتقد بودند اما آنچه در اندیشه امام، مورد نکوهش و نفی قرار گرفته شکاف طبقاتی است.امام خمینی(ره) همواره از آنچه که موجب توزیع و تعدیل ثروت در جامعه شده و عدالت اجتماعی را برقرار می‌سازد حمایت می‌کند.در اسلام سازوکارهایی مانند خمس، زکات، وقف، انفال، مالیات، انفاق و … وجود دارد که از تجمیع ثروت در اختیار یک عده معدود و محدود جلوگیری کرده و دهک‌های پایین جامعه را مورد حمایت قرار می‌دهد؛ بنابراین از این رهگذر می‌توان گفت لیبرالیسم اقتصادی مغایر با اقتصاد اسلامی مد نظر امام است.پایه ثروت در اسلام و اندیشه امام(ره)، «کار» است، کار می‌تواند در حوزه کشاورزی، صنعت، اشتغال، تولید، خدمات و … باشد با این تعاریف اگر مبنای ثروت در یک جامعه، «تولید»، باشد پول ملی ارزش خود را حفظ خواهد کرد، اما اگر مبنای ثروت در یک جامعه، پول باشد بدون شک نقدینگی میان مردم رشد کرده و هر روز به سویی کشیده خواهد شد (روزی به سوی سکه، طلا، دلار…) که همان نیز در نهایت موجب کاهش ارزش پول ملی کشور می‌شود که متأسفانه امروز نیز مهم‌ترین مشکل اقتصاد کشور، رشد لجام گسیخته نقدینگی بدون پشتوانه تولید در جامعه است. امام خمینی(ره) همواره از تحریم‌ها به‌عنوان «هدیه‌ای برای کشور» نام برده‌اند؛ از دیدگاه امام راحل، «تحریم اقتصادی» یک نعمت است، این همان چیزی است که مقام معظم رهبری نیز از آن با تعبیر دیگری با عنوان «اقتصاد درون‌زا» یاد می‌کند. متأسفانه ایران رتبه نخست دنیا را در شاخص عدم بهره‌برداری از منابع انسانی، معدنی و ذخایر انرژی دارد، ایران کشوری با ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف است اما متأسفانه از داشته‌های خود غافل مانده و چشم به اقتصاد معامله‌ای و مذاکره‌ای دوخته است.امام خمینی(ره) در این مسائل همواره به «اصل دعوت» پایبند بودند.ایشان در این اصل به دعوت کشور‌های دیگر به راه و روش درست و منطبق بر آموزه‌های اسلامی و هشدار آنان از نابودی تفکرات نادرستشان در آینده نزدیک، معتقد بوده‌اند که نمونه بارز آن، نامه تاریخی امام به گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی است.

 

 

 

یادداشت

تلفات جاده ای در خراسان جنوبی

به اندازه‌ای که در نقاط مختلف کشور پلاسکو، کرونا، سقوط هواپیما، متروپل و … تلفات به بار می آورد، استان خراسان جنوبی تلفات جاده ای دارد. وضعیت اسفبار جاده های اصلی و فرعی استان خراسان جنوبی از عوامل اصلی این تلفات می باشد. ایرادات فنی این جاده ها شامل عرض نامناسب نداشتن حفاظ و شانه خاکی و گاردریل، طرح هندسی غیر استاندارد، کیفیت پایین آسفالت و دوبانده نبودن اکثر جاده های برون شهری استان و …. از عوامل اصلی این کشتار جمعی است.
با توجه به تعدد تلفات جاده ای استان، اقدام عاجل دولت محترم و پیگیری جدی مسئولین محترم استانی در جهت تخصیص بودجه لازم و رفع هرچه سریعتر این مشکلات از حداقل انتظارات مردم نجیب، ولایتمدار و همیشه در صحنه این استان می باشد و با توجه به اینکه هر لحظه تاخیر در این مهم می تواند منجر به از دست رفتن جان عزیزی از اهالی این استان شود، هیچگونه قصوری در این زمینه مورد پذیرش نیست. ضمن عرض تسلیت به تمامی داغداران حوادث پرتعداد جاده ای استان خراسان جنوبی علی الخصوص آقای حامد سلطانی مجری توانمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی بابت از دست دادن همسر و فرزند عزیزشان، توفیق تمامی خدمتگزاران این سرزمین را از درگاه ایزد متعال خواستارم.
فرید فروزانفر، عضو شورای اسلامی شهر بیرجند

 

 

روز بدون کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی گزارش نشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۶روز بدون کرونا در خراسان جنوبیآزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که هیچ بیمار جدیدی شناسایی نشد.

شریف زاده افزود: همچنین مورد جدیدی از فوت کرونایی هم ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت مانده است.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که یک نفر کرونا مثبت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس:
۱۰۰ کیلومتر راه روستایی نهبندان بهسازی می شود

نخعی گفت: امسال پیگیریم تا حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی را در خراسان جنوبی بهسازی و نوسازی کنیم.

به گزارش  شبستان، «مصطفی نخعی» در جمع مردم روستای حسین آباد و سیدال ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در دو سالی که افتخار خدمت رسانی دارم تمام تلاش ما این بوده که برای پیگیری مشکلات مختلف حوزه انتخابیه صدای رسای مردم باشیم.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۳ سال از شهرستان شدن نهبندان می گذرد اما متاسفانه ما همچنان گرفتار کمبود بسیاری از زیرساخت ها هستیم، گفت: علی رغم سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در سال ۷۸ که ۲۲ سال از آن می گذرد و تاکید ایشان بر توسعه شهرستان؛ ما باز هم آنطوری که مورد تاکید رهبری بوده، در بسیاری از روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی گفت: بیشتر تلاش ما تلاش برای راه اندازی زیر ساخت ها بوده است، در سفر ریاست جمهوری بحث بازنگری سند توسعه نهبندان مطرح شد و این موضوع هم اکنون در حال ویرایش است.

وی ادامه داد: تصویب سند توسعه نهبنمدان نیازمند کار کارشناسی است که با توجه به ظرفیت ها لازم، کمی زمان بر خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در خانه ملت ارتقای سیاسی نهبندان را از دیگر برنامه های خود عنوان و تصریح کرد: در سند توسعه نهبندان مطرح شده بود که نهبندان به فرمانداری ویژه ارتقاء یابد اما این مهم محقق نشد که پیگیری های زیادی در دستور کار است.

نخعی گفت: شهرستان نهبندان با ۲۵ هزار کیلومتر مربع تنها دو بخش دارد در صورتی که تعداد زیادی بخش، سبب جذب اعتبارات بیشتر و توسعه می شود لذا تشکیل بخش سرداران از مطالبات مردم بود که پیگیری و محقق شد.

وی بیان کرد: موضوع آسفالت جاده و لایه روبی قنوات حق اساسی مردم است و ما وظیفه داریم این زیر ساخت ها را مردم فراهم کنیم، این مشکلات با مسئولان مربوطه مطرح و به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در بحث جاده ها، در سطح کشور با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: امسال پیگیریم حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی را بهسازی و نوسازی کنیم.

نخعی افزود: از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۵۰۰ کیلومتر آن نیاز به بهسازی دارد چراکه دهه قبل از آسفالت مناسبی برای راه های روستایی استفاده نشده بود؛ این مهم به وزیر راه منتقل شده است لذا بخش سرداران را در این حوزه ویژه خواهیم دید.

وی با بیان این مطلب که قنات، شریان اقتصادی هر روستا است که نباید آسیب ببیند، افزود: برای این منظور مقداری سیمان در اختیار مردم می گذاریم تا جوی های آب روستا، سیمانی شود.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: بحث خانه ورزش و طرح هادی روستای حسین آباد هم جزو مصوبات سفر گنجانده شده است، همچنین موضوع اینترنت روستا در دستور کار است.

وی در پایان گفت: اینترنت روستای سیدال به دلیل مشکلات در تأمین تجهیزات ایستگاه ها سال گذشته محقق نشد لذا این مهم امسال در اولویتِ یک استان است که به زودی مشکل اینترنت حسین آباد و سیدال رفع می شود.

دستگیری باند سارقان “طبس”/۴

فرمانده انتظامی طبس از دستگیری باند سارقان حرفه ای اماکن دولتی و خصوصی با کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان طبس، مأموران پلیس آگاهی اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی افزود: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، محل اختفای متهمان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی ۳ سارق را دستگیر و مقادیری اموال مسروقه در بازرسی از محل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: متهمان در بازجویی های پلیسی ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند اما پس از ارائه ادله و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به ۲۵ فقره سرقت با ارزش ریالی بالغ بر ۵ میلیارد ریال اعتراف کردند.

 

 

 

قاچاقچیان سوخت در سربیشه متوقف شدند/۴

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان سربیشه در بازرسی از ۲ تریلی ۴ هزار و ۵۴۸ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان”سربیشه” به یک ۲ تریلی مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از خودروها، ۴ هزار ۵۴۸ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی کشف کردند.

 

 

توقیف احشام غیر مجاز در”فردوس”/۴

فرمانده انتظامی”فردوس” از کشف ۳۸ رأس گوسفند فاقد مجوز بهداشت از یک کامیون باری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۵″اسلامیه” شهرستان فردوس هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک کامیون باری مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۳۸ رأس گوسفند فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۶۰ میلیون ریال براورد شد.

 

 

 

 

یک کشته و ۴ مصدوم در محور”دیهوک-کرمان”/۴

رئیس پلیس راه استان گفت: واژگونی یک سواری تیبا در محور ” دیهوک -کرمان” یک کشته و ۴ مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۵۵ محور “دیهوک- کرمان” بلافاصله ماموران گشت و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، سواری تیبا واژگون شده است که در این سانحه یک نفر جان خود را از دست داده است و ۴ نفر مصدوم و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 

 

تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجری جوان و انقلابی رسانه ملی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی درگذشت همسر و فرزند حامد سلطانی را به این مجری جوان تلویزیون تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به این شرح است:
«برادر ارجمند و انقلابی آقای حامد سلطانی
خبر تلخ درگذشت همسر جوان و فرزند دلبندتان بر اثر سانحه رانندگی موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.
در برابر مشیت حضرت احدیت جز تسلیم و رضا گریزی نیست و معتقدم جنابعالی که از جوانان برومند جبهه فرهنگی انقلاب هستید، در این امتحان سخت الهی سربلند خواهید شد.
ضمن آرزوی شفای کامل و عاجل برای شما و دیگر فرزند عزیزتان، از خداوند متعال برای آن دو سفرکرده علو درجات و همنشینی با خوبان در اعلی علیین و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی آرزومندم.»
حامد سلطانی مجری تلویزیون بامداد ۱۳ خرداد در کیلومتر ۶۵ محور خور به طبس دچار سانحه تصادف شد که در این اتفاق همسر و فرزند او از دنیا رفتند.

کاهش کیفیت و افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی/۲

وزش باد و گردو خاک در خراسان جنوبی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدلهای پیش یابی هواشناسی برای امروز گاهی وزش باد شدید و گردو خاک و کاهش کیفیت هوا در مرز شرقی و جنوب استان قابل پیش بینی است.

 

زارعی افزود: به لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته با روند افزایشی دما، هوا گرمتر خواهد شد.

 

 

 

 

با وجود کیفیت بالای سیر در دستگردان

کشاورزان از نبود خرید تضمینی گلایه دارند/۲

امسال حدود ۹۰۰ تُن سیر از مزارع بخش دستگردان شهرستان طبس برداشت می‌شود، اما سود این محصول به دلیل نبود خرید تضمینی به جیب دلالان می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان چند روزی می‌شود که برداشت سیر در بخش دستگردان شهرستان طبس آغاز شده است.

کشاورزان با به کار گرفتن کارگران، برداشت سیر را انجام می‌دهند و محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند.

امسال به دلیل نبود بارندگی و وقوع توفان، میزان محصول کاهش یافته، اما کیفیت محصول مانند سال‌های قبل بالا است.

خرید تضمینی نداریم

یکی از کشاورزان بخش دستگردان شهرستان طبس گفت: برداشت سیر که از چند روز پیش آغاز شده تا اواخر خرداد در این منطقه ادامه دارد.

او گفت: امسال با وجود اینکه کیفیت محصول خوب است، اما کمبود بارندگی و توفان‌هایی که رخ داده، سبب کم شدن حجم سیر شده است؛ همین حجم کم نیز نصیب دلال می‌شود و خرید تضمینی انجام نمی‌شود.

یکی دیگر از کشاورزان گفت: سیر را علاوه بر اینکه در غذا‌های مختلف برای عطر دادن به خوراک استفاده می‌کنیم، در انواع مختلف ترشی نیز به کار می‌بریم که خواص زیادی دارد.

او گفت: استفاده از سیر فقط به همین اشکال مرسوم است و فرآوری چندانی از این محصول انجام نمی‌شود و کارخانه‌ای وجود ندارد که بتواند این کار را انجام دهد؛ بنابراین سود واقعی محصول به جیب واسطه می‌رود.

پیش بینی برداشت حدود ۹۰۰ تُن سیر

احمدی مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش دستگردان شهرستان طبس گفت: ۷۰ هکتار از اراضی این منطقه زیرکشت سیر قرار دارد.

او گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۹۰۰ تُن سیر از مزارع برداشت و روانه بازار شود.

احمدی گفت: با برداشت این میزان سیر حدود ۱۸ میلیارد تومان درآمد عاید کشاورزان بخش دستگردان شهرستان طبس خواهد شد.

مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش دستگردان شهرستان طبس گفت: رقم سیر کشت شده در این منطقه از نوع سیر سفید است که در هر هکتار حدود ۱۲ تُن محصول به عمل می‌آید.

 

 

 

عطر حرم رضوی در خراسان جنوبی پیچید/۲-۲

خراسان جنوبی در پنجمین روز از دهه کرامت با حضور دو گروه از کاروان زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد.

حجت الاسلام فاطمی مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان حرم رضوی گفت: امروز مردم شهر‌های سرایان، زیرکوه، آیسک و روستا‌های اطراف آن از حضور کاروان زیر سایه خورشید و پرچم منور ثامن الحجج (ع) بهره مند می‌شوند.

او گفت: طی ایام دهه کرامت کاروان گروه یک زیر سایه خورشید در شهر‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، خوسف و بیرجند و گروه دو کاروان نیز در شهر‌های سرایان، بشرویه، قاین، فردوس و طبس حضور می‌یابند.

حجت الاسلام فاطمی گفت:این کاروان‌ها شامل روحانی، خادم حامل پرچم و مداح در شهرستان‌ها و روستا‌ها حضور یافته تا عطر رضوی را در جای جای استان پخش کرده و دل عاشقان امام رئوف را راهی مشهدالرضا کنند.

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید گفت: این کاروان با حضور خود در شهرستان‌ها و روستا‌ها بوی حرم رضوی را گسترش می‌دهند و دل‌ها را روانه صحن و سرای حرم رضوی می‌کنند.

در پایان هر مراسم نیز مردم از بسته‌های تبرکی نمک آستان قدس رضوی برخوردار می شوند.

 

 

 

 

 

پیام سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پی  حادثه تلخ تصادف برای مجری جوان و انقلابی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پی درگذشت همسر و فرزند حامد سلطانی با انتشار پیامی رخداد این حادثه را به این مجری جوان و انقلابی تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در متن پیام محمود رمضانی آمده است:

«هُوَ الَّذی أَنْزَلَ السَّکینَهَ فی قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ»

انا لله و انا الیه راجعون

برادر ارجمند جناب آقای حامد سلطانی

خبر درگذشت همسر و فرزند گرامی جنابعالی در سانحه تصادف، موجب تاسف و تالم فراوان گردیده است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه خدمت شما و خانواده محترم، غفران واسعه الهی را برای درگذشتگان این حادثه مسئلت می‌نمایم‌ و از خداوند متعال برای شما و همه وابستگان آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

محمود رمضانی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی»

 

 

استاندار خراسان جنوبی درگذشت خانواده مجری تلویزیون را تسلیت گفت

استاندار خراسان جنوبی درگذشت خانواده مجری تلویزیون را تسلیت گفت

استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی درگذشت همسر و فرزند “حامد سلطانی” مجری تلویزیون را تسلیت گفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در پیام جواد قناعت آمده است: خبر ارتحال همسر محترمه و فرزند دلبند جنابعالی، موجب تاسف و تالم فراوان شد.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت و تعزیت عرض نموده، ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای همه وابستگان، حشر این عزیزان را با اولیای الهی از ذات حضرت حق سبحانه و تعالی مسئلت می‌نمایم‌.

“حامد سلطانی” مجری برنامه تلویزیونی اعجوبه‌ها در پی حادثه رانندگی، همسر و فرزند خردسال خود را از دست داد. همسر این مجری تلویزیون از اهالی خراسان جنوبی و شهر بیرجند است.

در این سانحه واژگونی خودرو که بامداد جمعه (۱۳ خرداد) در کیلومتر ۶۵ محور خور به طبس رخ داد، همسر جوان و فرزند پسر یک و نیم ساله حامد سلطانی در دم جان باختند.

وی و دختر هشت ساله‌اش که در این سانحه رانندگی مصدوم شده بودند ابتدا به بیمارستان آفتاب هشتم خور منتقل و سپس برای ادامه درمان به اصفهان اعزام شدند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسوولان استان با خانواده داغدار این مجری تلویزیون دیدار و با آنان ابراز همدردی کردند.

این دیدار با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول بسیج سازندگی استان همراه بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر همسر و فرزند حامد سلطانی امروز (یکشنبه) در محل بهشت متقین بیرجند برگزار می‌شود.

 

 

 

یادواره ۸۳ شهید شرکت کویرتایر برگزار شد/۷

 

یادواره 83 شهید شرکت کویرتایر برگزار شد

در راستای گرامیداشت یاد وخاطره شهدای والامقام وتکریم  خاندان معظم این عزیزان، یادواره ۸۳ شهید خانواده بزرگ شرکت کویرتایر برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در آغاز این مراسم که امروز  با حضور خاندان معظم شهداء، حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، حجت الاسلام عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ، زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر و جمعی فرماندهان نظامی وانتظامی ومدیران  دستگاههای اجرایی، در سالن شهید سلیمانی کارخانه کویرتایر برگزار شد ، پرچم گنبد حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) توسط خادمین آستان قدس رضوی، دل‌های عاشقان و دلدادگان به شهدارا به صحن و سرای حضرت خورشید راهی نمود و نوای «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى…» بر لبان حاضرین جلسه جاری شد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر ضمن گرامیداشت یاد وخاطره ۸۳ شهید خانواده این مجموعه و خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت : دستاورد و برکت برگزاری یادواره شهدا ، سالها فعالیت های این شرکت را به عنوان شرکت پیشتاز در عرصه اقتصاد کشور پیش خواهد برد.

سیدمحمدحسین زینلی با وصف اینکه زبان قاصر از بیان عظمت مقام شهیدان است خطاب به خانواده های آنها گفت: به عنوان نماینده کارگران در مقابل عظمت و بزرگی شما سر تعظیم فرود می آورم چرا که خون شهدای عزیزتان بارها و بارها راهگشای این شرکت در تنگناها و بن بست ها بوده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: امروز مفتخریم که تعداد ۳۵۰ نفر قریب به ۳۰درصد همکاران ما را خانواده معظم شهدا تشکیل داده است.

وی  با اشاره به این مطلب که به طور معمول  برگزاری اینگونه جلسات  در بنگاه های اقتصادی مرسوم نیست  بیان کرد:  اینگونه فعالیت های فرهنگی اعتقاد راسخ ماست چرا که شهیدان به ما جرأت مقاومت و ایستادگی و با بذل جانشان معنی نهراسیدن را آموختند.

وی در همین راستا با یادآوری دوران قبل از پیروزی انقلاب ، این نکته را یادآور شد که اگر ایران عزیز و جبهه مقاومت در جهان حرفی برای گفتن دارد،همه مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های شهدای گرانقدر ماست.

 

راه برون رفت از مشکلات و رسیدن به پیروزی نهایی، اقتدا به رهبری و شهیدان است

قائم مقام ولی فقیه  در خراسان جنوبی  در این مراسم  راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور و رسیدن به فتح و ظفر نهایی را تبعیت از امام امت و اقتدا به خون شهدا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با اشاره به حدیثی گهربار از امام موسی ابن جعفر(ع) درخصوص وقایع آخرالزمان،به نقش بی بدیل رهبری امام خمینی(ره) و همراهی مردم در برپایی نظام اسلامی اشاره کرد و  اظهار داشت: همراهی ملت در طول ۴۳ سال انقلاب اسلامی رمز و کلید پیروزی ها و موفقیتها بوده است.

وی طبق این حدیث مصداق مردمی که اراده آهنین و خلل ناپذیر دارند را خانواده های معظم شهدا دانست و گفت: این خانواده های شهدا بودند که با تحمل صبر و استقامت،۲۳۰ هزار شهید خود را تقدیم انقلاب و این راه نورانی و مقدس کردند.

قائم مقام ولی فقیه  در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم تکریم از مقام شامخ شهیدان و خانواده های آنها،از برگزاری یادواره شهدای کویرتایر به نیکی یاد کرد و گفت: کار زیبایی امروز در این مجموعه برگزار شد که جا دارد به نوبه خود از تلاشها و نگاه فرهنگی مدیرعامل مجموعه  مهندس زینلی تشکر و قدردانی نمایم.

درپایان این مراسم که با  اجرای برنامه های متنوع فرهنگی همراه بود با اهدای هدیه و تمثال منقش به تصاویر شهدای گرانقدر از خانواده شهدا قدردانی وتکریم به عمل آمد.

 

 

 

بیماران کرونایی بدحال در خراسان جنوبی به صفر رسید/

بیماران کرونایی بدحال در خراسان جنوبی به صفر رسید

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: بیماران کرونایی بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان طی روزهای اخیر به صفر رسیده است.

غلامرضا شریف‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواخر فروردین امسال روند مبتلایان و موارد بستری در خراسان جنوبی کاهشی شد که این روند همچنان ادامه دارد و از ۱۵ اردیبهشت ماه تاکنون موارد فوتی در این استان صفر بوده است.

وی گفت: تا امروز (۱۵ خرداد) ۳۰ روز متوالی در خراسان جنوبی، فوت ناشی از ویروس کرونا گزارش یا ثبت نشد و تعداد بیماران کرونایی در بخش ICU نیز به کمترین و صفر رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان خراسان جنوبی همچنان هزار و ۴۴۷ نفر است.

وی با اشاره به تک رقمی شدن موارد جدید ابتلا به کرونا در این استان اظهار داشت: براساس آخرین آمار حدود ۱۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که یک نفر به کرونا مبتلا بوده‌ است.

 

 

 

شهرستان بشرویه میزبان زائران دوچرخه سوار یزدی/۷

۲۰ دوچرخه سوار از گروه فرهنگی ورزشی مشتاقان علی بن موسی الرضا (ع)

شهرستان بشرویه زائران دوچرخه سوارشهرستان یزد وارد استان خراسان جنوبی شدند و در بشرویه گلزار شهدای شهرستان را زیارت کردند.

رفیعی مسئول گروه مشتاقان علی بن موسی الرضا (ع) یزد گفت: این گروه از ۶ سال پیش هر ساله از ابتدای شروع دهه کرامت از شهر یزد قریب به ۹۰۰ کیلومتر را به سمت حرم امام رئوف در مشهد مقدس رکاب می‌زنند.

 

این گروه در استان از شهرستان های طبس، بشرویه و‌ فردوس عبور می کنند.

 

این دوچرخه سواران مسیر ۹۰۰ کیلومتری را بمدت ۸ روز رکاب می‌زنند که در این بین اکثرا چهره‌های ماندگار و پیشکسوت دوچرخه سواری و ورزشکاران استان یزد هستند.

 

 

 

 

انهدام باند رسید ساز جعلی شرق کشور/۴

باندی که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مرد میانسالی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ الوانی افزود: این فرد گفته است مدتی پیش پس از درج آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر شخص ناشناسی با بنده در خصوص خرید تلفن همرا تماس گرفته و پس از مدتی به درب خانه مراجعه و با جلب اعتماد و نشان دادن یک رسید بانکی جعلی مدعی پرداخت وجه شده و کالا را دریافت کرده است، که متاسفانه پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم پولی به حسابم واریز نشده است.

وی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی، اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری مشخص شد متهمان ازطریق اپلیکیشن رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده‌اند که با اقدامات فنی وشگرد‌های خاص پلیسی متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و چندین تلفن همراه از متهمان کشف و ضبط شد.

سرهنگ الوانی گفت: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی شدند، ولی با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع آوری شده از سوی افسران سایبری پلیس فتا به کلاهبرداری از حساب تعداد زیادی از هموطنان اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی افزود: در بازجویی‌های انجام شده، متهمان به کلاهبرداری از حساب تعداد زیادی از هموطنان اعتراف و در نهایت به همراه مستندات پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

وی گفت: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک ازطرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و پس از دریافت پیامک، موجودی حساب خود را از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.
سرهنگ الوانی افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

 

 

 

آموزش سامانه جامع رسانه های کشور به کارشناسان مطبوعات استان خراسان جنوبی/۲-۳

  
نشست تخصصی کارشناسان مطبوعات شهرستان های خراسان جنوبی در راستای آموزش سامانه جامع رسانه های کشور برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه عنوان کرد: پس از تهران، دومین استانی هستیم که در راستای آموزش سامانه جامع رسانه های کشور اقدام به برگزاری کارگاه کرده ایم.

به گفته وی کارشناسان این اداره کل مهارت لازم در خصوص برگزاری کارگاه برای سایر استان ها را دارند و به عنوان استانی پیشرو در امر آموزش، جزو استان های برتر محسوب می‌شویم.

رمضانی با بیان این که موضوعاتی همچون مباحث مرتبط با آگهی ها همواره جزو دغدغه ها و چالش های کارشناسان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: این حوزه به دلیل اهمیت رعایت حق الناس و از طرفی بحث های حقوقی، بسیار سنگین و حساس است و نیاز به آموزش تخصصی دارد.

در ادامه کارشناسان اداره کل نسبت به معرفی و تبیین بخش های مختلف سامانه جامع رسانه های کشور خصوصا بخش آگهی ها، صدور مجوزهای نشریات، سرپرستی ها، دکه های مطبوعاتی و خانه مطبوعات اقدام کردند و به ابهامات و سوالات کارشناسان مطبوعات شهرستان ها پاسخ دادند.

مدرس حوزه علمیه بیرجند:

شخصیت امام خمینی (ره) الگوی عملی برای مردم است/۲-۳

شخصیت امام خمینی (ره) الگوی عملی برای مردم است

مدرس حوزه علمیه بیرجند گفت: ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی یک الگو و اسوه عملی، سیاسی و معنوی برای مردم به‌ویژه جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام سید محمدباقر اسدی روز شنبه در مراسم سی‌ و سومین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) که در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد افزود: ویژگی‌های شخصیتی امام راحل از جمله تقوا، اخلاص، زهد و عبادت‌های مخلصانه و اشک‌های امام در راز و نیاز با خداوند، ایشان را به یک اسوه و الگو برای مردم تبدیل کرد.

وی گفت: آنچه امام را محبوب دلهای ملت کرد، علاوه بر تواضع و اخلاص و تقوا، ارتباط عمیق ایشان با ائمه معصومین بویژه فاطمه معصومه و امام حسین (ع) بود.

مدرس حوزه علمیه بیرجند افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنان حکیمانه خود امروز در حرم مطهر امام راحل اشاره کردند دشمنان انقلاب به تبلیغات سوء علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فضای مجازی دلبسته‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب می‌خواهند طوری وانمود کنند که مردم از انقلاب دلسرد شدند لذا از طریق فضای مجازی این هدف را دنبال می‌کنند اما این نوع رفتار نشانه عجز و ناتوانی دشمن در مقابل ایران اسلامی است.

حجت الاسلام اسدی، امام راحل را تربیت یافته مکتب اهل بیت و اسوه و الگویی برای امت دانست و یادآور شد: باید با یاری خداوند مراقب توطئه‌های دشمن و وسوسه‌های شیطانی بود.

وی گفت: انتشار پیام‌های ناامیدکننده از سوی برخی از افراد که از روی ناآگاهی نسبت به انقلاب و یا تخریب مسئولان ارائه می‌شود، حق‌الناس محسوب می‌شود که باید به شدت مراقبت شود.

این مدرس حوزه علمیه افزود: امام خمینی (ره) نسبت به مسئله حق‌الناس بسیار حساس بودند و مراقبت می‌کردند اما متاسفانه امروز مردم نسبت به این مهم بی‌اعتنا شده‌اند.

وی اظهار داشت: حادثه متروپل آبادان موجب شد تعداد زیادی از خانواده‌ها عزادار شوند و این حادثه حاصل خیانت افرادی سودجو و متقلب است که موجب شد دشمنان از این فرصت برای ایجاد فتنه سوء استفاده کنند.

مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مسوولان استان و اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد.

 

چابک‌سوار بیرجندی بر سکوی قهرمانی اسبدوانی/۷

چابک‌سوار بیرجندی فاتح دومین هفته از مسابقات اسبدوانی تابستانه‌ کشوری بندر ترکمن شد.

چابک‌سوار بیرجندی بر سکوی قهرمانی اسبدوانی

به گزارش فارس پرونده دومین هفته کورس اسبدوانی تابستانه کشور با معرفی برترین‌های رقابت‌ها در گلستان بسته شد.

در این ماراتن ملی‌ قریب‌بر ۶۰ سوارکار برتر ایران در ۶ دور هزار متری در بندرترکمن با یکدیگر به رقابت پرداختند.

چابک‌سوار «رامین قهرمانی» با اسب آتاخان از شهرستان بیرجند خراسان‌جنوبی زودتر از رقیبان به خط پایان دورهای‌ اول مسابقات‌ هفته دوم کورس اسبدوانی‌ تابستانه‌ کشوری ترکمن‌ رسید‌ و طلایی شد.

  اسحاق جرجانی نیز با اسب هوراکان در دورهای دوم و یاسین زارعی کسلخه در دور سوم با اسب ریبل جان قهرمان شدند و بهرام بینایی در دور چهارم با اسب ساحلی زودتر از دیگران از خط پایان گذشت.

 دور پنجم  با قهرمانی کیوان قلر عطا با اسب  فرحناز  و دور ششم  با قهرمانی آرمین آق آتابای با اسب تاواتک  به پایان رسید.

در این مسابقات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی به برترین‌های کورس اسبدوانی تابستانه‌ کشوری گلستان اهدا شد.

 

رئیس فدراسیون تیراندازی:

برنامه فدراسیون تیراندازی جایگاه دادن به ورزشکاران این رشته است

برنامه فدراسیون تیراندازی جایگاه دادن به ورزشکاران این رشته است

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: جایگاه دادن به ورزشکاران این رشته ورزشی و قهرمان‌پروری، از برنامه‌های فدراسیون تیراندازی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی “مرتضی قربانی” روز پنجشنبه در نشست با “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی به جایگاه تیراندازی در بین سایر رشته‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: استعدادیابی و جذب ورزشکار باید در اولویت برنامه‌های هیات تیراندازی استان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: شأن خراسان جنوبی این است که با ایجاد زمین بازی‌های المپیکی، به پرورش استعدادها اقدام کند و مدال‌های خود در مسابقات داخلی و جهانی را افزایش دهد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر اینکه برای اول شدن این رشته ورزشی باید تلاش کنیم گفت: تقویت هیات تیراندازی استان از طریق تامین سالن مناسب و خرید تجهیزات، لازمه کار است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: آمادگی تامین زمین برای بازی‌های المپیکی را داریم.

قناعت خاطرنشان کرد: تیراندازی از رشته‌های مورد تاکید دین مبین اسلام است که از آغاز حیات بشر روی کره زمین وجود دارد و از جمله ورزش‌هایی است که با آرامش درونی فرد ارتباط دوسویه دارد.

وی به موقعیت استان در ورزش تیراندازی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی، استعداد ارتقای شرایط موجود را دارد و با تخصیص اعتبارات، توسعه تعاملات و توجه ویژه فدراسیون، در سفر آینده که به استان خواهید داشت، شاهد ارتقای شرایط خراسان جنوبی در ورزش تیراندازی خواهید بود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فدراسیون در تخصیص اعتبارات، خراسان جنوبی را ویژه ببیند اظهار داشت: داخل استان هم با تعامل همه حوزه‌های مرتبط، حمایت و پشتیبانی و رفع موانع موجود به رشد جایگاه این ورزش کمک خواهیم کرد.

وی با اعلام موافقت خود با پیشنهاد ایجاد زمین مناسب برای بازی‌های المپیکی افزود: برای تامین زمین مشکلی نداریم و این موضوع با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری پیگیری خواهد شد.

قناعت با اشاره به مشکلات زیرساختی استان به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته گفت: با توجه به مشکلات عدیده حوزه زیرساختی، ورزش از اولویت‌های شهرستان‌ها خارج شده است و این به معنای بی‌توجهی به ورزش نیست بلکه دغدغه رفع مشکلات زیرساختی، مانع رسیدن به این موضوع مهم می‌شود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

اعلام آمادگی برای ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی/

اعلام آمادگی برای ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی

 استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی لازم برای راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان را داریم و از تحقق این برنامه حمایت می‌کنیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنجشنبه در دیدار هیات ارزیابی وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: به جهت اهمیت موضوع با راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد استان موافقیم و کمک می‌کنیم تا این موضوع محقق شود.

وی اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی این رشته بتواند بخشی از نیاز استان به‌ویژه در تامین پزشک عمومی را برطرف کند.

استاندار خراسان جنوبی با تشریح ظرفیت‌های استان گفت: خراسان جنوبی با وجود ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و معدنی، از حیث شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با دیگر استان‌ها، رتبه‌های پایین‌تری دارد و استانی کم‌برخوردار محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: در مقابل ضعفی که در حوزه‌های اقتصادی داریم، خراسان جنوبی از نظر نیروی انسانی مستعد شرایط بسیار مطلوبی دارد.

قناعت با اشاره به وجود پزشکان صاحب‌نام و مجرب استان ادامه داد: دانشگاه بیرجند از دانشگاه‌های معروف و باسابقه کشور است و همین شرایط را در دانشگاه صنعتی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی هم داریم.

وی گفت: وجود پدران علم در خراسان جنوبی نشأت گرفته از همین ظرفیت‌های علمی ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۷ بیمارستان استان ۱۴ مورد دولتی است تصریح کرد: علیرغم ضعف‌هایی که در این زمینه در برخی شهرستان‌ها داریم، بیمارستان‌های مرکز استان صاحب‌نام، با قدمت و با پزشکانی مجرب و متبحر هستند.

وی از همجواری استان با کشور افغانستان گفت و خاطرنشان کرد: به جهت این همجواری ۶۰۰ دانشجوی افغان در دانشگاه‌های استان داریم و راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، این آمار را به شکل گسترده‌ای افزایش خواهد داد.

قناعت گفت: راه‌اندازی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی به‌ویژه از کشورهای افغانستان و پاکستان خواهد بود.

وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، در جذب دانشجو برای این رشته مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی به درخواست دانشگاه آزاد مبنی بر راه‌اندازی یک باب بیمارستان اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین زمین برای این بیمارستان مشکلی نداریم و دستگاه‌ها و دانشگاه‌های دولتی هم به شکل‌گیری این ظرفیت کمک خواهند کرد.

وی از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای به منظور ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولت در راستای تاسیس رشته پزشکی هم استقبال کرد و گفت: این کمیته می‌تواند روند اجرای کار را شتاب ببخشد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

۴۰ هزار مسکن در خراسان جنوبی ساخته می‌شود/۳

۴۰ هزار مسکن در خراسان جنوبی ساخته می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: از چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۰ هزار مسکن سهم خراسان جنوبی است که برای تحقق آن همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن استان خراسان جنوبی افزود: طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مهم دولت و استان در حوزه اجرایی است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

وی گفت: طبق آخرین شاخص‌های اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در رتبه دوم طرح قرار دارد ضمن اینکه موقعیت باید حفظ و ارتقا داده شود طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مدیران این حوزه در استان در نظر گرفته خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تا این مرحله کار خوب پیش رفته و از مدیران پیشتاز تقدیر می‌شود اما ادامه کار نیازمند همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های متولی است که باید با اولویت پیگیری شود.

وی گفت: هر دولتی شعاری را دنبال می‌کند و شعار دولت سیزدهم که دولتی برخاسته از دل مردم است توجه به لایه‌های پایین جامعه، ایجاد اشتغال و تامین مسکن است که در استان‌های کمتر برخوردار به شکل مضاعف پیگیری خواهد شد.

قناعت افزود: با اینکه مساله اول دنیا تامین امنیت غذایی است و در کنار آن طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز در کشور آغاز شده اما همچنان مسکن از اولویت‌های دولت است زیرا مسکن اشتغال ایجاد می‌کند و فواید زیادی دارد.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های کلیدی کشور است گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان زیربنایی و روبنایی با توجه به مصوبات شورای مسکن اقدامات لازم را در تهیه طرح، تامین منابع و اجرای به‌موقع مصوبات در دستور کار قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت آغاز طرح‌های آماده‌سازی زمین باید از ظرفیت شهرداری‌های استان به‌خوبی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت انبوه‌سازان در این طرح استفاده شود افزود: این اقدام از عوارض برخی روش‌های انفرادی در ساخت مسکن جلوگیری خواهد کرد.

رتبه دوم خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: خراسان جنوبی در سه شاخص تامین زمین، متقاضیان تعیین تکلیف شده و آغاز عملیات اجرایی در رتبه دوم طرح نهضت ملی مسکن طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که تداوم آن نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی همه‌جانبه متولیان است.

وحید داعی افزود: ۴۰ هزار واحد مسکونی سهمیه خراسان جنوبی در این طرح است که در چهار سال باید به اتمام برسد و از این تعداد ۱۸ هزار واحد در حوزه روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است.

وی بیان کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۹۸۷ نفر از خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۴۶ هزار واحد تامین زمین صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در زمینه تسهیلات بانکی برای مرکز استان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن پیش‌بینی شده که با همه توان باید نسبت به جذب سهمیه استان اقدام کنیم.

داعی با بیان اینکه از طرح تامین زمین‌های مازاد دولتی تاکنون تعیین تکلیفی صورت نگرفته است توضیح داد: طبق قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌ها باید زمین‌های مازاد را برای تامین زمین مورد نیاز طرح واگذار کنند.

وی گفت: طبق قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان روبنایی و زیربنایی باید برنامه‌ریزی لازم را برای تامین خدمات در سایت‌های مسکن ملی داشته باشند که با توجه به آغاز عملیات اجرایی تامین آب از مهمترین نیازمندی‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تخفیفات ۳۰  و ۵۰ درصدی پروانه توسط شهرداری و نظام مهندسی ساختمان باید اعمال شود تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع که پروژه نباید معطل پروانه بماند، شهرداری‌ها نسبت به صدور پیش پروانه اقدام کنند.

در این نشست مقرر شد جلسات شورای مسکن استان هر ماه ۲ بار در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و هر ۲ ماه یک بار به ریاست استاندار خراسان حنوبی برگزار شود.

 

 

 

تیراندازی خراسان جنوبی صاحب خانه شد

تیراندازی خراسان جنوبی صاحب خانه شد

با حضور سردار قربانی رییس فدراسیون تیراندازی و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی سالن تیراندازی یازده خط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار مرتضی قربانی در مراسم افتتاح سالن تیراندازی شهید سلیمانی بیرجند گفت: توسعه رشته تیراندازی و قهرمان‌پروری، از برنامه‌های فدراسیون تیراندازی است. وی با تأکید بر این که استعدادیابی و جذب ورزشکار باید در اولویت برنامه های هیئت تیراندازی استان قرار گیرد، اظهار کرد: شأن خراسان جنوبی، این است که با ایجاد زمین بازی های المپیکی ، به پرورش استعدادها اقدام نماید و مدال های خود در مسابقات داخلی و جهانی را افزایش دهد. سردار قربانی با تأکید بر اینکه برای اول شدن ورزش تیراندزی باید تلاش کنیم، تصریح کرد: لازمه این کار، تقویت هیئت تیراندازی خراسان جنوبی از طریق تأمین سالن مناسب و خرید تجهیزات است. قربانی خاطرنشان کرد؛ همانطور که رزمندگان دلاور خراسان جنوبی در دوران هشت دفاع مقدس اقدامات بسیار ارزشمند خود را در دفتر خاطرات جنگ تحمیلی ثبت و ضبط کردند این استان استعدادهای بسیار درخشانی دارد و می تواند دهها نجمه خدمتی را در کاروان تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات ملی، بین‌المللی و جهانی داشته باشد و این مهم دور از انتظار نیست. رییس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر وجود استعدادهای ورزشی استان در رشته تیراندازی خطاب به رییس هیات ادامه داد: با این استعدادها و ظرفیت می بایست تا ظرف یکسال آینده تعداد شش نفر ورزشکار در اردوی تیم ملی تیراندازی از خراسان جنوبی حضور داشته باشند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: ما در رشته تیراندازی قهرمان بین‌المللی، آسیایی و ملی همچون نجمه خدمتی داریم که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات است. محمدرضا طالبی ادامه داد: در هیات تیراندازی خراسان جنوبی ۲۱۰ عضو، ۱۷ داور و ۳۵ مربی فعالیت دارند که همه آنها افرادی بسیار شایسته و برجسته هستند. طالبی از تیراندازی به عنوان ورزشی ریشه‌ای نام برد که دوران‌های قبل تاکنون بسیار مورد توجه بوده است.
زن،تبیین کننده سبک زندگی،ومحورتشکیل تمدن نوین اسلامی/کسب رتبه اول عفاف وحجاب استان،برای۲سال متوالی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: زنان عفیف و پاکدامن ایران زمین به ویژه بانوان مومن، متعهد و ولایتمدار فرهنگی،در گفتمان انقلاب اسلامی تبیین کننده سبک زندگی و محور اصلی دستیابی به تمدن نوین اسلامی به شمارمی روند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیدعلیرضاموسوی نژاد، در نشست راهبردی بانوان فرهنگی شاغل دراین اداره کل اظهارکرد:سبک زندگی از مولفه های مهم و تاثیرگذار بر جامعه است و چون امری پویا است، با تغییر آن، تمدن نیز تغییر می کند، از این رو می توان گفت، چرخه سبک زندگی و تمدن سازی لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی،ازنقش تربیتی،به عنوان اولین رسالتی یادکردکه دین مبین اسلام،برعهده بانوان مسلمان نهاده وبااشاره به بیانات امام خمینی«ره»افزود: این نقش اساسی و کلیدی، در کنار نقش هایی هم چون همسری و مادری،در نهاد خانواده تعریف،وایفامی شود؛لذا بانوان،بایددرفرایندتمدن سازی و توجه به سبک زندگی،متناسب با فرهنگ ایرانی،تلاش کرده،وبرای نیل به این مقصود،به خوبی ایفای نقش نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که برای ساخت تمدن اسلامی ضروری است؛ هویت تمدنی همواره در مسیر تعالی و تکامل، بازتولید و تقویت شود؛ عنوان کرد: تنها از این طریق است که می توان به دست یابی به تمدنی متفاوت از تمدن غرب و سایر تمدن ها امید داشت و این هویت زمانی به طور صحیح شکل می گیرد که ریشه در ارزش های اسلامی وایرانی داشته باشد.

نماینده وزیرآموزش وپرورش درخراسان جنوبی،بااشاره به کسب رتبه نخست استان،درزمینه عفاف وحجاب،طی ۲ سال متوالی  دربین دستگاه های اجرایی،اضافه کرد:بانوان فرهنگی،عنصری سازنده درجامعه هستند؛که علاوه بر نقش های اجتماعی خود، وظیفه پرورش و تأثیر بر نسل ها را نیزعهده دار بوده و  تأثیر بسزایی بر سیر تاریخی جامعه گذاشته و می توانند، با ریل گذاری درست و صحیح، تسهیل کننده و تسریع دهنده دستیابی به تمدن نوین اسلامی باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، زن را به واسطه جایگاه تربیتی اش، محور کلیدی خانواده و خانواده را مهم ترین عنصر نظام اجتماعی و هسته بنیادین تحولات آن برشمرد و تصریح کرد: زن در خانواده  نقش بی‌بدیلی در انتقال تکامل‌گرایی به افراد خانواده و با واسطه به جامعه ایفا می‌نماید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف تاریخ تکامل اجتماعی بشر و طلیعه تمدن اسلامی یاد کرد و ابراز داشت: ظرفیت‌سازی و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی ‌و نظام توحیدی افق پیش روی انقلاب اسلامی ‌است؛و بانوان فرهنگی ،بایددرخانه ومدرسه نسبت به تحقق آن،درمناسبات فرهنگی،سیاسی،اقتصادی مبتنی بر مبانی اسلامی تلاش نمایند.

به گفته موسوی نژاد؛ زنان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی، باید در تحقق تمدن نوین اسلامی منشا اثر بوده و وظیفه خود را در قبال تحقق آرمان های اسلامی جامه عمل بپوشانند.

 

تصادف در محور دیهوک – راور پنج کشته داشت/۴

پنج سرنشین یک خودروی سواری بر اثر برخورد پژو با تریلی در محور دیهوک – راور جان باختند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: این حادثه در کیلومتر ۱۷۵ محور دیهوک به راور اتفاق افتاد.

سرهنگ علیرضا رضایی افزود: بر اثر برخورد پژو با کامیون کشنده در این محور متاسفانه پنج نفر در دم جان باختند.

وی بیان کرد: پنج کشته این تصادف، راننده و سرنشینان خودروی سواری بودند.

 

 

اختصاص ۷۰میلیارد تومان برای تکمیل یادمان‌های شهدا در خراسان جنوبی/۲-۳

 

اعتبار یادمان‌های شهدای گمنام خراسان جنوبی تامین شد

جلسه بررسی وضعیت یادمان های شهدای گمنام استان خراسان جنوبی باهدف سرعت بخشیدن به احداث این یادمان ها با حضور معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

 در این  جلسه  اعلام شد ازسال های گذشته کار احداث یادمان های شهدای گمنام در شهرستان های استان توسط سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی و شهرداری ها آغاز شده که تکمیل آنها اعتبار نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در این راستا  ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و از محل منابع نفت برای تکمیل ۱۱ یادمان شهدای گمنام در شهرستان های استان اختصا یافته است.

عباس زاده تصریح  کرد: با توجه به تأکید استاندار مبنی بر سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه های مربوط به یادمان شهدای گمنام، در همین راستا از اعتبار سفر رئیس جمهور، مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از سر فصل اعتبارات نفت به این موضوع اختصاص یافت.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به این مهم اظهار داشت: اختصاص این اعتبار در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور رقم خورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: از آن جایی که امکان تخصیص اعتبارات مربوط به سر فصل نفت به بسیج سارندگی میسر نیست، در این راستا این اعتبار در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار می گیرد تا در این زمینه هزینه شود.

عباس زاده افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان هم با هزینه کرد این اعتبار نسبت به تکمیل ۱۱ پروژه یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان اقدام خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با تحقق این برنامه ، برنامه ریزی لازم برای احداث و تکمیل گلزارهای شهدای خراسان جنوبی انجام می شود.

 

 

 

‌یادواره ۸۳ شهید خانواده بزرگ شرکت کویرتایر به روایت تصویر

 

‌یادواره 83 شهید خانواده بزرگ شرکت کویرتایر به روایت تصویر

یادواره ۸۳ شهید خانواده بزرگ شرکت کویرتایر با حضور خاندان معظم شهدا و جمعی از مسئولان استان و شهرتان در سالن شهید سلیمانی کارخانه کویرتایر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، یادواره ۸۳ شهید خانواده بزرگ شرکت کویرتایر با حضور خاندان معظم شهدا، حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)، حجت الاسلام عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ،اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، مهندس زینلی مدیرعامل شرکت کویر تایر، جمعی از فرماندهان نظامی وانتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی استان  در سالن شهید سلیمانی کارخانه کویرتایر برگزار شد.

در این مراسم که با برنامه های متنوع فرهنگی همراه بود در پایان از ۸۳ خانواده معظم شهید خانواده کویرتایر تجلیل و تکریم شد.

جلوه ای از این شکوه به بیاد ماندنی این مراسم را بیننده باشید:

انتهای پیام/ ۲۵۱/ش

 

 

 

پیکر همسر و فرزند مجری تلویزیون در بیرجند تشییع شد/۴

پیکر همسر و فرزند مجری تلویزیون در بیرجند تشییع شد + فیلم

پیکر همسر و فرزند حامد سلطانی مجری تلویزیون که در حادثه رانندگی جان باختند، روز یکشنبه در بیرجند تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم تشییع و خاکسپاری مرحومه فائزه صفری و فرزند خردسالش (همسر و فرزند حامد سلطانی) امروز با حضور جمعی از مردم و مسوولان در بهشت متقین بیرجند برگزار شد.

خودروی مجری برنامه اعجوبه‌ها بامداد جمعه سیزدهم خرداد امسال در محور خور به طبس واژگون شد که همسر جوان و پسر یک سال و نیم وی در دم جان باختند.

سلطانی و دختر هشت ساله‌اش که در این سانحه رانندگی مصدوم شده بودند ابتدا به بیمارستان آفتاب هشتم خور منتقل و سپس برای ادامه درمان به اصفهان اعزام شدند.

استاندار خراسان جنوبی هم با صدور پیامی درگذشت همسر و فرزند “حامد سلطانی” مجری تلویزیون را تسلیت گفت.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسوولان استان با خانواده داغدار این مجری تلویزیون در بیرجند دیدار و با آنان ابراز همدردی کردند.

محورهای منتهی به شهرستان طبس در خراسان جنوبی از مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز بوده که هنوز برخی از آنها دوطرفه است.

 

 

 

به همت پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

اردوی زیارتی مرقد حضرت امام خمینی(ره)/۲

همزمان با سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، کاروان زیارتی دانشجویان و کارکنان دانشگاه بیرجند به منظور بیعت مجدد با آرمان‌های امام و انقلاب راهی زیارت مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کاروان زیارتی دانشگاه بیرجند به ظرفیت دو دستگاه اتوبوس شامل خواهران و برادران در این سفر چهار روزه(از پنج‌شنبه ۱۲ لغایت یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱) ضمن زیارت امامزاده حسین ابن موسی الکاظم در طبس، در روز جمعه به زیارت مسجد جمکران رفتند. همچنین راهیان حرم حضرت امام  همزمان با دهه کرامت به زیارت حرم حضرت معصومه(س) شتافتند. دانشگاهیان حاضر در این اردو صبح شنبه ضمن شرکت در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال پیشوای مسلمین و رهبر آزادگان جهان حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) حاضر شدند.
پس از این مراسم حاضرین در این اردو به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی و دو امامزاده حمزه ابن موسی الکاظم و طاهرابن سجاد راهی شدند.
این سفر به همت پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص) و با هدف تجدید میثاق با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام، انقلاب و رهبری انجام شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*