اخبار خراسان جنوبی/ آبرسانی به روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۲

تأمین آب، مهمترین نیاز گلخانه‌های خراسان جنوبی /۴

تأمین آب، مهمترین نیاز گلخانه‌های خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از نیاز گلخانه‌های استان به آب، به عنوان مهمترین نیاز آنها در شرایط خشکسالی خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده ظهر امروز در کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اظهار داشت: یکی از معضلات مهم در زمینه اجرای طرح گلخانه‌ها در استان، تأمین آب مورد نیاز آنهاست که به دلیل کم آبی ناشی از خشکسالی، رقم خورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از آن جایی که تولید با بهره‌گیری از روش گلخانه‌ای سبب ارتقاء کیفیت محصولات، کاهش سطح زیر کشت و افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی می‌شود، طرح احداث گلخانه‌ها در نقاط مختلف استان از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در گذشته برای توسعه سطح گلخانه‌ها در استان متذکر شد: در روند انجام این طرح مشکلاتی به وجود آمده که عمده‌ترین آنها با وجود مزیت‌هایی که دارد، تأمین آب است که سبب شده تعدادی از گلخانه‌های استان با مشکل مواجه شوند.

عباس‌زاده اظهار داشت: ابعاد مختلف این موضوع به شکل کارشناسی در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد تا تمهیدات لازم برای رفع این مشکل پیش‌بینی شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با مصوبه‌های کارگروه‌های تخصصی و شورای برنامه‌ریزی استان این مشکل به زودی رفع شود تا با انجام این کار در آینده شاهد توسعه گلخانه‌ها در خراسان جنوبی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بحث تأمین آب جزو الزامات مهم استان است که با توجه به محدودیت‌های موجود و حواشی که این موضوع دارد، بررسی‌ها و اقدامات لازم در این زمینه باید انجام شود.

در این کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان دو موضوع  پدیده فرونشست و ممنوعیت بارگذاری جدید در عرصه های معرض فرونشست و نیز طرح از آبخیز تا جالیز در راستای بررسی طرح مشکلات و معضلات مجتمع‌های گلخانه‌ای استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

دغدغه های تولیدکنندگان رفع شود

تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی/دغدغه های تولیدکنندگان رفع شود

 رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی در تکانه‌های اقتصادی چون شرایط تحریمی باید مد نظر قرار گیرد تا فرصت های اشتغال زایی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در مشکل بین بانک‌ها و واحدهای تولیدی باید دغدغه هر دو را مد نظر قرار داد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: از طرفی بانک دغدغه وصول مطالبات خود را دارد که به واسطه مراقبت از بیت‌المال ارزشمند بوده ولی از جنبه دیگر به واسطه شرایط تحریمی و تورمی مشکلات واحدهای تولیدی را باید مد نظر قرار دهیم.

موحدی راد با اشاره به اینکه ما در دستگاه قضائی به دنبال وصول مطالبات بانک‌ها هستیم ولی سخن کارخانه دار و شرایط او را هم باید در نظر گرفت، اظهار کرد: ما در استان‌های دیگر موردی داشته‌ایم که یک کارخانه بر اساس سفارش یک کشور کالایی را جهت صادرات تولید کرده ولی در نهایت به واسطه تحریم‌ها کالا روی دست کارخانه دار ماند و این تکانه‌ها آسیب وارد کرده است.

وی بیان کرد: ناپایدار بودن وضعیت اقتصادی در مواردی مشکلات عدیده را به واحدهای تولیدی وارد کرده است که بانک‌ها این موارد را باید در نظر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در مورد مشکل کارخانه و شرکت با موضوع فولاد در قاین مسائلی رخ داده که باید با تعامل و همکاری این مشکلات را حل کنیم تا این سرمایه از بین نرود و فرصت اشتغال‌زایی حفظ شود.

در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک عنوان شد

آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه از مشکلات خراسان جنوبی است/۷

آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه از مشکلات خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مسائلی که از آن رنج می‌بریم، آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه یا نبود دسترسی به شبکه اینترنت در برخی مناطق استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان خراسان جنوبی و اهمیت ارتباطات و احتمال وقوع حوادث مختلف، می‌طلبد اقدامات لازم برای تامین زیرساخت‌های ارتباطی در استان و شهرستان‌ها فراهم و تقویت شود.

وی اظهار داشت: در حادثه خروج قطار مسافری مشهد – یزد از ریل در منطقه طبس، نبود آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه یکی از مشکلات مشاهده شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط بحرانی آنچه حرف اول را می‌زند حتی قبل از حضور گروه‌های امداد و نجات در صحنه و انتقال مجروحان، آنتن‌دهی و ارتباطات است.

وی گفت: در شرایط بحرانی ارتباطات اولویت نخست است، لذا انتظار داریم همه متولیان برای تامین و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان تلاش کنند.

قناعت عنوان کرد: موضوع دولت الکترونیک از جمله مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات از موضوعات زیرساختی در هر منطقه‌ است که در خراسان جنوبی به عنوان استان کم‌برخوردار در این حوزه ضعف‌هایی وجود دارد.

وی گفت: توسعه این حوزه و رفع ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌های سنتی نیاز به پیگیری‌های مضاعف در سطوح ملی و استانی دارد و برای اینکه دولت الکترونیک توسعه یابد و شهروندان نیز پای کار بیایند نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی داریم زیرا اگر در همه عرصه‌ها بتوان خدمت ارائه داد، مزایای متعددی برای استان رقم خواهد زد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش خدمات الکترونیک در همه حوزه‌ها به‌ویژه آموزش، دورکاری و تجارت بودیم که می‌توان از مزایای دولت الکترونیک بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به بخشی از مزایای توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد: کاهش فساد اداری، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و انرژی و قبل آن کاهش ترافیک و حضور فیزیکی، کاهش آلودگی هوا، بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش اشتغال از جمله این مزایا است.

قناعت با اشاره به اینکه با توسعه دولت الکترونیک شاهد همسوسازی سرمایه‌گذاری‌ها در استان خواهیم بود، گفت: فعالیت‌ها چون شفاف، دقیق و یکپارچه در دسترس نبود سرمایه‌گذاران نمی‌توانستند همسو با نیازهای استان پیش روند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت برای توسعه دولت الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت در روستاها و اتصال به شبکه ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از موضوعاتی که در سطح نظام در حال پیگیری است، ماندگاری مردم در روستاها و حفظ مرزهاست لذا توسعه دولت الکترونیک و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت برای دسترسی مردم به خدمات تحقق این هدف مهم را به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند را از دیگر برنامه‌های دولت دانست و بیان کرد: برای تحقق این برنامه‌ها همه باید مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: رییس شورای راهبری توسعه مدیریت استاندار و دبیر آن رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است که باید اقدامات لازم برای برگزاری این شورا فراهم شود.

قناعت افزود: کارگروه توسعه دولت الکترونیک ذیل شورای راهبری قرار دارد، لذا انتظار داریم فعال شده و به شکل منظم و حداقل ماهی یکبار با حضور ریاست معاون توسعه مدیریت استانداری در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: این کارگروه اهمیت بسیار زیادی دارد و اعضای آن نمایندگان دولت هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، زیرا بنا بر تقویت و حمایت است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در برخی زیرساخت‌ها از جمله اعتبار مورد نیاز راه دسترسی و تامین برق سایت‌های همراه در استان از منابع ملی و استانی پیگیری‌های لازم را انجام و چانه‌زنی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: خدمات دولت الکترونیک، میزهای خدمت و زیرساخت‌های خدمات الکترونیک بسیار حائز اهمیت است و گزارش اقدامات اعضا، کامل در شورای راهبری توسعه مدیریت استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قناعت یادآور شد: تهیه و خرید تجهیزات مشابه مورد نیاز برای زیرساخت‌های ارتباطی در صورت وجود در داخل استان از خارج استان ممنوع است و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه کمک کنند.

وی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی این مهم در دستور کار قرار گیرد تا خرید تجهیزات مشابه در صورت وجود در داخل استان برای دستگاه‌های اجرایی ممنوع شود و سازمان مدیریت این مهم را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.

قناعت افزود: دستگاه‌های اجرایی استان همکاری نزدیک و تنگاتنگی با مجموعه اَفتا ( سازمان فناوری اطلاعات) داشته و دستورالعمل‌های مربوطه و مباحث فنی را رعایت کنند تا مشکلی در استان ایجاد نشود.

 

۲۷۰ روستا در انتظار اتصال به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت:۲۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان هنوز به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

بهی افزود: هم اکنون ۶۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

او گفت:  با برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و تا نیمه سال آینده تمام این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

بهی همچنین گفت: هم اکنون ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش تلفن همراهند و تا پایان سال این آمار به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

آذری مدیر منطقه‌ای مخابرات خراسان جنوبی نیز گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، مخابرات آمادگی دارد زیرساخت‌های ارتباطی استان را با سرعت بالا توسعه دهد و تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های شهر‌های استان را برای ورود به نسل ۵ اینترنت آماده کنیم.

 

 

 

۱۰ کیلومتر از مسیر مجتمع آب درمانی آبگرم لوت آسفالت می شود/۷

 

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به اینکه مجتمع آب درمانی آبگرم لوت به عنوان یکی از مقاصد گردشگری سلامت شهرستان مطرح است که متاسفانه مسیر دسترسی به آن در وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: طی یکسال آینده ۱۰ کیلومتر از این مسیر آسفالت می شود.

«محمدعلی ایمانی» با اشاره به اینکه مجتمع آبگرم لوت در فاصله ۷۵ کیلومتری خوسف مرکز شهرستان واقع شده است که ۳۵ کیلومتر از این مسیر آسفالت نشده است، اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، مقرر شد تا ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک به این مسیر اختصاص یابد.
سرپرست فرمانداری خوسف تصریح کرد: این مسیر با استفاده از قیر رایگان و اعتبارات ملی اداره کل راه و شهرسازی استان به طول ۱۰ کیلومتر آسفالت می شود.
ایمانی با اشاره به اهمیت جاده خوسف به نای بند از طریق آبگرم لوت و سپس بهاباد استان یزد افزود: این مسیر یکی از جاده های استراتژیک استان است که فاصله استان های مرکزی کشور را به استان خراسان جنوبی را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می کند.

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: این مسیر به دلیل قرار گرفتن در مناطق کویری و عشایری شهرستان از نظر امنیت کویر نیز حایز اهمیت است که بایستی در راستای آسفالت مسیر توجه ویژه ای به آن شود.

وی ادامه داد: برای آسفالت مابقی مسیر نیز پیگیری های خاصی برای دریافت اعتبارات ملی در دست اقدام است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسد.

ایمانی اظهار داشت: برق رسانی به این مجتمع از دیگر نیازها است که قسمتی از مسیر نیز اجرایی شده است و مابقی نیز در دست پیگیری است و امیدواریم هر چه سریع تر اجرایی شود.

وی گفت: تامین زیر ساخت های مناطق گردشگری گردشگری نقش ویژه ای در توسعه شهرستان دارد لذا با استفاده از همه ظرفیت های موجود امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات به حداقل برسد.

 

 

 

 

 

هنرنمایی موتورسواران خراسان‌جنوبی در «تهران»/۷

موتورسواران خراسان‌جنوبی در راند دوم سوپر بایک باشگاه ورزشی و دستجات آزاد کشور برای کسب مدال رنگی هماورد برترین‌های ایران می‌شوند.

هنرنمایی موتورسواران خراسان‌جنوبی در «تهران»

به گزارش خبرگزاری فارس، در این ماراتن ملی از خراسان‌جنوبی «طاها نوآبادی، یاسر حیدری، میلاد پیل‌تن، محمود مهاجریان، سیدسعید برومند، حسین رنجکار، سعید قربان زاده و حسین برومند» برای کسب مدال رنگی هماورد برترین‌های ایران می‌شوند.

راند دوم  مسابقات قهرمانی سوپر بایک باشگاه‌های ورزشی و دستجات آزاد موتورسواری با هنرنمایی قریب بر ۱۰۰ ورزشکار برتر از استان‌های کشور ۲۷ خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.

همچنین با دعوت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران «محمد خانی» از استان خراسان‌جنوبی به عنوان عضو کمیته فنی در مسابقات موتور کراس قهرمانی کشور در تهران بر کرسی قضاوت رقابت‌ها می‌نشیند.

 

وحید خرمشاد به عنوان رییس هیات ووشو خراسان جنوبی انتخاب شد/۷

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات ووشو خراسان جنوبی با حضور صدیقی رییس فدراسیون و ۲۳ نفر از  اعضا و حضور یک کاندید برگزار و وحید خرمشاد با کسب ۲۳ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ووشوی خراسان جنوبی انتخاب شد.

همچنین مریم سرزهی به عنوان نایب رییس، یونس باقری خزانه دار، نوید خرمشاد کارشناس خبره، مریم فرخی فرد عضو هیات رییسه خانم و احمد حسینی به عنوان عضو هیئت رییسه آقا انتخاب شدند.

لازم به ذکر است؛ ساره کوشافر نیز به عنوان بازرس هیات ووشو انتخاب شد.

 

 

 

 

برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقه انتخابی جهت یابی در بیرجند/۷

 

به همت انجمن جهت یابی و با همکاری یگان ویژه و هیات انجمن های ورزشی استان خراسان جنوبی، کارگاه آموزشی و مسابقه انتخابی جهت یابی برای ۲۰ نفر هنرجو در محل پارک کاجستان شهرستان بیرجند برگزار و در پایان گلچین و میری به عنوان منتخبین این رقابت انتخاب شدند.

 

 

 

 

شناسایی ۵ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی/۲

مورد جدیدی از فوت کرونایی در خراسان جنوبی ثبت نشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۹ شناسایی ۵ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبیآزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۵ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۴ مورد از بیرجند و یک مورد از زیرکوه شناسایی شد.

 

وی گفت: تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۴۷ نفر است.

 

 

 

آبرسانی به روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۲

آبرسانی به روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تلاش ما این است که تا سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی شود و برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی دغدغه‌ای به لحاظ اعتباری نداریم.

حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر آبرسانی پایدار به ۸۰ روستای استان در دست اجراست و مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

وی بیان کرد: آبرسانی پایدار به ۱۰۰ روستای استان با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آب در استان داریم که ۴۹ روستا از محل اعتبارات ملی و محرومیت‌زدایی تعیین تکلیف شده‌ و آبرسانی به ۲۵ روستا را از محل اعتبارات ملی و استانی شروع خواهیم کرد.

وی افزود: برای آبرسانی به ۴۶ روستای باقیمانده به دنبال این هستیم که در یک قرارداد متمم در فهرست طرح‌های ملی و محرومیت‌زدایی قرار گیرند.

امامی گفت: ۲۶ مجتمع آبرسانی ملی را در دست اجرا داریم که از این تعداد ۲۳ مجتمع با ۴۹ روستا در قرارداد محرومیت‌زدایی آمده و در زمینه اعتبارات محرومیت‌زدایی قرارداد ما ۳۰ ماهه است که در ۲ سال آینده این ۲۳ مجتمع به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته و تلاش ما این است که مجتمع‌های آبرسانی در قرارداد محرومیت‌زدایی کمتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: سه مجتمع غیرملی و پنج مجتمع تک روستایی داریم که توسط سایر پیمانکارها در دست اجراست.

وی اظهار داشت: در کنار آبرسانی سیار به روستاها اقدامات لازم برای پایدارسازی شبکه‌ها هم در حال انجام است.

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی:

پساب تصفیه‌خانه بیرجند جایگزین چاه‌های کشاورزی می‌شود

پساب تصفیه‌خانه بیرجند جایگزین چاه‌های کشاورزی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: خط انتقال تصفیه‌خانه جدید فاضلاب بیرجند ۱۰۰ درصد اجرا شده و درصدد هستیم این پساب را جایگزین بخشی از چاه‌های کشاورزی منطقه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین امامی روز سه‌شنبه در نشست کمیته کنترل آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب خام و پساب که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: پروژه تصفیه‌خانه جدید بیرجند از سال ۹۴ آغاز شد و در مرحله پیش راه‌اندازی است.

وی بیان کرد: سایت تصفیه‌خانه و ساختمان اصلی دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است و ابزار آن به عنوان آخرین تجهیزات مورد نیاز ماه جاری نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه ظرفیت جمع‌آوری فاضلاب به بیش از ۴۰۰ لیتر افزایش و پساب فاضلاب در معادن و صنایع استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب در مرکز استان خطوط جمع‌آوری فاضلاب برای ۴۶۰ کیلومتر اجرا شده است.

امامی گفت: با اجرای ۴۰ کیلومتر باقی‌مانده، ۸۰ هزار مشترک در شهر بیرجند از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: به‌طور همزمان پروژه فاضلاب در سه شهر فردوس، قاین و سربیشه نیز در حال پیگیری است و در قاین با مشارکت کارخانه فولاد تصفیه‌خانه فاضلاب در کمتر از ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ساخت تصفیه خانه فاضلاب سربیشه در مرحله مناقصه قرار دارد و در فردوس نیز اجرای ۲۱ کیلومتر خطوط جمع‌آوری فاضلاب در دستور کار است.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها از جمله بیرجند، قاین، سربیشه، نهبندان و خوسف بخشی از فاضلاب خام اکنون به وسیله ۱۶ تانکر به محل‌هایی تعیین شده خارج از شهر و اراضی کشاورزی منتقل می‌شود.

امامی اظهار داشت: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در این شهرها مشکل حمل و تخلیه فاضلاب خام رفع خواهد شد.

وی گفت: تاکنون هیچگونه گزارش و گلایه‌ای مبنی بر ایجاد مشکل در زمینه حمل و تخلیه فاضلاب خام گزارش نشده و معضلی در این خصوص ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: حجم پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند اکنون ۲۷۰ لیتر بر ثانیه است که بخشی در بستر رودخانه فصلی شاهرود رهاسازی یا برای کاشت علوفه و درختان غیرمثمر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند استانداردهای لازم را داشته و برای استفاده در بخش کشاورزی و برخی محصولات بلامانع است البته گاهی مشاهده شده کشاورزانی به صورت غیرقانونی از این ظرفیت استفاده می‌کنند که جهاد کشاورزی متولی این موضوع است.

امامی گفت: با تکمیل مخزن جمع‌آوری و خط لوله پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، این پساب مدیریت و از دسترس کشاورزانی که به صورت غیرمجاز در حال بهره‌برداری هستند خارج خواهد شد.

 

مشوق‌های حمایت از خانواده براساس اولویت‌ها عملیاتی شود

مشوق‌های حمایت از خانواده براساس اولویت‌ها عملیاتی شود

 استاندار خراسان جنوبی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی مشوق‌های خوبی را در نظر گرفته است که برای تحقق آن باید اولویت‌ها مشخص و براساس برنامه مدون، اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی افزود: ایجاد روحیه امید از مهمترین محورهای مدیریتی دستگاه‌های متولی است و همه اقدامات باید مبتنی بر نیاز جوانان باشد.

وی گفت: کاهش نرخ ازدواج و کاهش چشمگیر فرزندآوری زنگ خطر پیری جمعیت در کشور است و رتبه هفتم استان در ازدواج و بیست و هفتم در طلاق قابل قبول نیست.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جمعیت طبق نظر استراتژیست‌های مطرح جهانی عامل قدرت هر کشور است و جمعیت جوان به این قدرت قوام می‌بخشد، خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است اما جمعیت پایین دارد در حالی که شرایط و بستر برای افزایش حداقل سه برابری جمعیت مهیا است.

وی افزود: یکی از شاخص‌ها در توزیع منابع، جمعیت هر استان است که خراسان جنوبی با وجود وسعت زیاد سهم کمتری از منابع را شامل می‌شود.

قناعت گفت: باید از شرایط موجود تحلیل درستی داشته باشیم و در اجرا با تولید محتوای مناسب، جوان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کنیم.

وی تصریح کرد: پاسخگویی مسوولان باید براساس نیاز جوانان باشد و در بخش اشتغال با برنامه حرکت کنیم و در بخش مسکن می‌توان به جوانان در طرح نهضت ملی مسکن اولویت داد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش از مهمترین راهکارهای مناسب برای تحکیم بنیان خانواده است ادامه داد: مرد و زن قبل از ازدواج باید از حقوق و وظایف یکدیگر آگاه شوند و دستگاه‌های متولی در این زمینه نباید کوتاهی کنند.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن تولید محتوای مناسب می‌تواند کارگشا باشد تا جوانان شناخت و درک متقابلی از هم داشته باشند.

قناعت بیان کرد: تجربه نشان داده که برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل، حین و بعد ازدواج تا حد قابل توجهی موثر بوده است و کیفیت برگزاری این کارگاه‌ها می‌تواند ملاکی برای ارزیابی عملکرد باشد.

وی افزود: یکی از موضوعات مورد سنجش، ترغیب کارمندان مجرد در هر اداره برای ازدواج است زیرا برای برنامه‌ریزی در جامعه اول باید از محیط پیرامونی خودمان شروع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سبک نورانی زندگی ائمه اطهار به‌ویژه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد گفت: ترویج ازدواج آسان از نکات برجسته در این موضوع است که باید متناسب با فرهنگ ملی، مذهبی و دینی اشاعه یابد.

وی اضافه کرد: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به‌صورت منظم در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار و اعتبارات حوزه جوانان نیز تخصصی و در جایگاه مورد نظر هزینه شود.

قناعت با توجه به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به بانک‌ها تاکید کرد: افراد در نوبت تسهیلات بانکی در مدت باقیمانده به حداقل برسند.

وی در ادامه حمایت از خانه‌های جوان استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: خانه جوان مرکز استان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

 

راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در خراسان جنوبی لازم است

راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در خراسان جنوبی لازم است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد و راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده ضروری است که نگاه ویژه دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین خسروی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش، حین و پس از ازدواج جوانان از مهمترین راهکارهای تحکیم بنیان خانواده است که این اقدام باید به‌صورت تخصصی و ساماندهی شده برای جامعه هدف اجرایی شود.

وی تولید محصولات رسانه‌ای و فرهنگی با موضوع ازدواج را از مهمترین فعالیت‌های این اداره کل بیان کرد و گفت: ۱۲ محتوای مناسب با این حوزه تولید و تهیه شده که امیدواریم با پخش در صدا و سیما نقش تعیین‌کننده‌ای در حوزه آموزش داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در شهرستان‌ها با قوت پیگیری شود و فرمانداران نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

وی گفت: با هدف نهادینه‌­سازی آموزش پیش از ازدواج تمهیداتی درخصوص کارگاه‌های آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان اندیشیده شده که به‌صورت حضوری با حداقل شرکت‌کنندگان (۲۰ تا ۳۰ نفر) توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سمن‌های فرهنگی و اجتماعی، ازدواج و خانواده در حال برگزاری است.

خسروی در ادامه برنامه‌هایی را ویژه هفته ازدواج پیشنهاد کرد که مقرر شد در نشست تخصصی، بررسی و قطعی شوند.

 

بوستان‌های شهر بیرجند بازپیرایی می‌شود

بوستان‌های شهر بیرجند بازپیرایی می‌شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: در حال حاضر توسعه پارک‌ها و بوستان‌ها در دستور کار نیست و رویکرد شهرداری در سال جاری بازپیرایی فضاهای موجود در سطح شهر است.

محمد محمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بازپیرایی بوستان آزادی حدود هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و فراخوان برای جذب مشاور نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: بازپیرایی سایر بوستان‌ها نیز ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در مناطق مختلف شهر در حال نقشه‌برداری است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اعلام اینکه بازپیرایی بوستان‌های توحید، دکتر معتمدنژاد و وحدت در دستور کار قرار گرفته است گفت: کف‌سازی، نورپردازی و فضای سبز از جمله اموری است در بازپیرایی به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بوستان خطی مهرشهر بیرجند در اواخر سال گذشته ادامه داد: این پروژه به مساحت ۲.۵ هکتار بوده که ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تاکنون صرف آن شده است.

محمدزاده بیان کرد: بوستان طبیعت بند دره هم با ۴.۵ هکتار مساحت و پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه‌کرد سال گذشته به بهره‌برداری رسید و مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

وی سرانه فضای سبز شهر بیرجند را ۱۳ متر مربع اعلام کرد و گفت: استاندارد فضای سبز شهری ۱۲ تا ۱۵ متر مربع است که از این حیث وضعیت شهر بیرجند خوب است.

 

 

 

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد:
تجلیل از برترین های بخش کشاورزی سرایان

در مراسمی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از تعداد ۲۶ تولید کننده برتر حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان سرایان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان،‌ «علی اکبر بردبار» مدیر جهاد کشاورزی سرایان امروز (۲۴ خرداد) در مراسم تجلیل از برترین های بخش کشاورزی سرایان با ارایه گزارشی از توانمندی‌های حوزه کشاورزی این شهرستان از تدوین برنامه کوتاه مدت و بلند مدت چهار ساله برای پیشبرد اصولی فعالیت های کشاورزی شهرستان به عنوان چراغ راه آینده خبر داد.

 

به گفته وی، در این برنامه چهار ساله، متناسب با اقلیم منطقه و با استفاده از نظرات متخصصان و شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز با استفاده از پیشنهادات کشاورزان پیشرو و تجارب علمی کارشناسان جهاد کشاورزی، مشکلات حوزه کشاورزی اولویت بندی و عملیاتی خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرایان، این شهرستان را یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی در استان یاد کرد که با دارا بودن بالغ بر ۴۲ هزار اراضی قابل کشت زمینه فعالیت بالغ بر ۹ هزار و ۲۷۳ نفر بهره بردار را فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان سرایان در بیشتر محصولات کشاورزی و دامپروری، رتبه های اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: فعالیت‌های حوزه کشاورزی شهرستان زمینه اشتغال بالغ بر ۶ هزار بهره بردار را در این شهرستان فراهم کرده است.

 

بردبار در ادامه احداث کارخانه بسته بندی سیلوی ذرت را با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سرایان را نوید داد و گفت: در هفته جهاد کشاورزی واحد بسته بندی گلاب و عرقیات گیاهی به عنوان تکمیل کننده زنجیره گیاهان دارویی سرایان در مدار بهره برداری قرار گرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه با افتتاح این واحد زمینه خرید و تامین و تهیه عرقیات گیاهی از جمله خار شتر فرام شده است، به کشاورزان توصیه کرد تا در زمینه افزایش تولید گیاه خار شتر اقدام کنند.

 

در پایان مراسم از ۲۶ نفر تولید کننده برتر بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان سرایان شامل ۲۲ نفر تولید کننده برتر در سطح شهرستان و چهار نفر تولید کننده برتر استانی تقدیر و تجلیل شد.

 

 

 

 

فرآوری تنها ۲۴ درصد عناب خراسان جنوبی /۲

تنها ۲۴ درصد عناب تولید شده در سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی که قطب تولید آن در کشور است، فرآوری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر صنایع فرآوری جهاد کشاورزی استان گفت: پارسال، ۷ هزار و ۳۸۳ تن عنابفرآوری تنها ۲۴ درصد عناب تولیدی سال ۱۴۰۰ خشک در خراسان جنوبی تولید شد که تنها حدود هزار و ۷۰۰ تن آن جذب صنایع فرآوری شد.

حسینی با اشاره به فعالیت ۶ واحد فرآوری عناب با ظرفیت اسمی هزار و ۷۴۰ تن در سال در خراسان جنوبی افزود: عناب‌های جذب شده در صنایع فرآروی استان تبدیل به محصولات پودر عناب، شیره عناب، کنسانتره، دمنوش، حبه و قرص عناب شده است.

واحد‌های فرآوری عناب در خراسان جنوبی، در شهرستان‌های خوسف، بیرجند و قاین فعال است.

مدیر صنایع فرآوری جهاد کشاورزی استان گفت: همچنین ۹۶۰ تن از عناب تولیدی سال ۱۴۰۰ در ۱۶ واحد خراسان جنوبی، برای ارائه به بازار بسته بندی شد.

حسینی همچنین از صدور جواز تأسیس برای ۱۳ واحد دیگر فرآوری عناب و ۲۰ مجوز تأسیس واحد بسته بندی عناب در استان خبر داد و افزود: واحد‌های فرآوری با ظرفیت اسمی هزار و ۸۱۶ تن در سال، در حال ساخت هستند.

 

در خراسان جنوبی ۴ هزار و ۷۱۵ هکتار از اراضی زیر کاشت عناب است که ۹ هزار و ۵۰۰ کشاورز محصول آن را برداشت می‌کنند.

۹۷ درصد محصول عناب ایران در خراسان جنوبی تولید می‌شود و بیشترین محصول عناب سال ۱۴۰۰ هم با حدود ۳ هزار تن مربوط به شهرستان خوسف است.

 

 

 

 

 

پس از ۱۸ ساعت تجسس نیرو‌های امدادی

جسد کشاورز فردوسی کشف شد/۴

رئیس هلال احمر شهرستان فردوس گفت: کشاورز هفتاد ساله که روز قبل برای سرکشی از زمین‌های کشاورزی راهی منطقه رحمت آباد باغستان می‌شود، اما حدود ۱۸ ساعت بعد پس از عدم بازگشت به منزل، مفقودی وی به هلال احمر اطلاع داده می‌شود و پس حدود ۲ ساعت عملیات تجسس جسد وی را در مسیر رودخانه و در حالی که موتورسیکلت هم روی جسد قرار داشته کشف می‌کنند.

لاجوردی گفت: علت فوت از سوی پزشکی قانونی در دست بررسی است.

 

 

واژگونی مینی بوس کارگران معدن در نهبندان با ۱۳ مصدوم/۴

واژگونی مینی بوس کارگران معدن در خراسان جنوبی با ۱۳ مصدوم

 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واژگونی مینی بوس حامل کارگران معدن در محور نهبندان – مسیر فرعی روستای سه فرسخ، ۱۳ مصدوم برجا گذاشت.

سید محمدرضا حسینی اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۸:۱۹ سه شنبه شب رخ داد و یک دستگاه مینی بوس واژگون شد.

وی بیان کرد: سه دستگاه آمبولانس به همراه اتوبوس آمبولانس و خودرو مدیریت بحران شهرستان در دقایق اولیه به محل اعزام شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۳ مصدوم این حادثه، هفت مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند و ۶ نفر به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان انتقال یافتند.

وی اضافه کرد: حال عمومی مصدومان خوب گزارش شده است.

 

مقصران حادثه تصادف قطار طبس-یزد بازداشت شدند/۴

معاون سیاسی، امنیتی شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده تعدادی از افراد که مقصر شناخته شدند، بازداشت شدند.

 

حقانی گفت: براساس اطلاعات پزشکی قانونی این حادثه ۱۴ نفر فوتی داشته که ۱۲ نفر از یزد و ۲ نفر از طبس بوده اند.

او گفت: بیشترین موارد بستری این حادثه در شهرستان طبس بوده که ۹۵ درصد آن‌ها روز اول ترخیص شدند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری شهرستان طبس  گفت: طبق اطلاعات این بیل مکانیکی در کنار خط بوده  که بیل آن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری برخورد می‌کند و ۵ واگن از خط خارج می‌شوند.

حقانی‌ثانی گفت: تیجه نهایی از طرف کمیسیون بررسی سوانح اعلام نشده و طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده تعدادی از افراد که مقصر شناخته شدند، بازداشت شدند.

 

 

 

اخطار به ۱۱۷ نهاد دولتی پرمصرف برق در خراسان جنوبی /۳

 

117 نهاد پرمصرف انرژی برق در خراسان جنوبی تذکر دریافت کردند

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان از اخطار به ۱۱۷ اداره پرمصرف در استان خراسان جنوبی خبر داد.

محسن بخشایی با اشاره به پایش و رصد مصرف برق تمام دستگاه‌های اجرایی استان توسط بازرسین شرکت برق اظهار داشت: تاکنون ۱۱۷ سازمان و اداره که الگوی مصرف را رعایت نکردند و مصرف برق خود را کاهش نداده، تذکر دریافت کردند.

وی گفت: ۹ درصد مصرف برق استان مربوط به بخش اداری است و تمام سازمان‌ها و ادارات استان موظف هستند در ایام پیک ۶۰ درصد مصرف خود در ساعات اداری و ۳۰ درصد مصرف خود در خارج از ساعت اداری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از اعلام اسامی ادارات پرمصرف در رسانه‌ها در صورت عدم توجه به تذکرات و اخطارهای شرکت برق خبر داد و گفت: درمرحله اول ادارات پرمصرف تذکر و اخطار دریافت می‌کنند و در صورت عدم توجه و رعایت نکردن الگوی مصرف، برق آنها قطع خواهد شد.

بخشایی به طرح کاهش ساعت کاری ادارات در استان اشاره کرد و افزود: تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی استان باعث کاهش حدود ۸ درصد مصرف برق روزانه استان شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای اتاق روی ۲۵ درجه (دمای آسایش)، استفاده از نور طبیعی در روز، گذاشتن سایبان بر روی کولر، عدم استفاده همزمان از لوازم برقی پر مصرف و انتقال زمان مصرف لوازمی مانند جاروبرقی و لباسشویی و ظرف شویی به ساعات کم باری از جمله راهکارهای ساده به منظور کاهش مصرف برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در تامین برق پایدار استان وجود نداشته اما با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای آینده، احتمال افزایش مصرف و ورود به شرایط بحرانی پیش‌بینی می‌شود که از همه مشترکین تقاضا داریم با رعایت نکات مدیریت مصرف و صرفه جویی در برق خدمتگزاران خود در شرکت برق را برای عبور از این شرایط سخت یاری کنند.

 

 

همزمان با هفته جهادکشاورزی

بهره برداری از ۱۰ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان جنوبی/۳-۲

۱۰ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار بیش از ۸۹ میلیارد ریال در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

مدیرکل منابع منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی  گفت: این طرح هادر بهره برداری از ۱۰ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان جنوبیشهر‌های نهبندان، سربیشه، خوسف، بیرجند، بشرویه، قاینات، فردوس و سرایان به بهره برداری رسید.

علیرضا نصرآبادی با اشاره به اعتبارات ملی این طرح ها افزود: بیش از ۷۲ هزار خانوار از مزایای آنها که شامل طرح‌های خاص بیابانزدایی، توسعه جنگل، و عملیات آبخیزداری است بهره‌مند شدند.

وی گفت: این طرح ها در ۱۴ روستا اجرایی شده، که باعث تثبیت شغل برای بیش از هزار نفر و همچنین افزایش دبی قنات‌های متاثر از عملیات آبخیزداری بالادست و کاهش میزان حرکت شن‌های روان متاثر از اقدامات بیابانزدایی در بلند مدت خواهد شد.

 

 

پرداخت وام ضروری به دو هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی/۲-۳

از ابتدای سال تاکنون به دو هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان جنوبی وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی پرداخت شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان باقری نژاد مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال دو هزار وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۴ درصدی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در استان پرداخت شده است.

او گفت: همچنین پارسال به ۱۱ هزار بازنشسته صندوق وام ضروری ۱۰ و ۱۲ میلیون تومانی پرداخت شد.

باقری نژاد گفت: هم اکنون ۱۸ هزار نفر حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۴۱ نفر بازنشسته و مابقی یعنی ۲ هزار و ۲۵۹ نفر بازماندگان بازنشسته متوفی یا وظیفه بگیران هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: در بحث حقوق ها، هیچ بازنشسته‌ای که حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت داشته باشد کمتر از ۵ میلیون تومان از صندوق بازنشستگی دریافت نمی‌کند.

او گفت: میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان صندوق بازنشستگی استان، پارسال ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است که امسال این رقم با افزایش سالانه و صدور احکام به ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

 

 

 

۲ طرح کشاورزی در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید/۲

۲ طرح کشاورزی در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید

 دو طرح کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان مرزی نهبندان با اعتبار چهار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار نهبندان روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: بند خاکی و سرریز سنگ و ملاتی این بند در روستای گوش یکی از این طرح‌هاست که با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مرکزی شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ابوالفضل ایروانی افزود: این سازه با حجم آبگیری ۳۵ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسید و ۴۰ نفر از مزایای آن برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از گلخانه سبزی و صیفی جات در محل فاز یک مجتمع گلخانه‌ نهبندان از دیگر طرح‌های افتتاحی شهرستان است، اضافه کرد: زیربنای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع است و میزان تولید سالانه آن ۱۰۰ تن است.

ایروانی ادامه داد: این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و برای دو نفر شغل ایجاد شد.

وی عنوان کرد: همچنین به مناسب هفته جهاد کشاورزی رزمایش مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در راستای عملیات مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام و عملیات سم پاشی بدن دام و جایگاه دام در روستای قائم آباد شهرستان نهبندان برگزار شد.

 

 

گازرسانی به تمامی برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی حاشیه مرز/۲-۳

تا پایان سال تمامی برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی در حاشیه مرز ، گازرسانی می‌شوند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کار ویژه شورایگازرسانی به تمامی برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی حاشیه مرز تأمین استان با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌های عمرانی، شرط تداوم و پایداری امنیت در مرز است گفت: امسال نیز با حمایت استاندار و با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفت، اعتبارات مناسبی به حوزه عمرانی در مرز اختصاص یافت.

محمد رضا طالبی گفت: مرز مشترک ما با کشور همسایه افغانستان از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخور دار است.

وی گفت: این امنیت مثال زدنی حاصل رویکرد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در سایه اهتمام نیرو‌های مرزبانی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رقم خورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به حوزه عمران مرز اختصاص یافته است.

 

 

 

راه اندازی خانه صنایع دستی شهرستان خوسف /۲

اولین خانه صنایع دستی در خانه تاریخی تاجور شهرستان خوسف راه اندازی می شود .

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: در این خانهراه اندازی خانه صنایع دستی شهرستان خوسف  صنایع دستی هنر آهنگری، چرم دوزی، گلیم بافی، رودوزی‌های سنتی، جاجیم بافی، سفالگری، مله بافی، پارچه بافی، و تراش سنگ‌های قیمتی ونیمه قیمتی به نمایش گذاشته می‌شود.

علی صالحی با اشاره به اینکه این خانه صنایع دستی همه روزه به روی علاقه‌مندان دایر است افزود: صنعتگران به صورت کارگاهی و فروشگاهی تولیداتشان را در این خانه صنایع دستی عرضه می‌کنند.

وی گفت: در غالب یک تفاهم نامه بخشی از وسایل و تجهیزات و مکان در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد تا علاوه بر معرفی تولیداتشان زمینه برای  بازاریابی فروش محصولات صورت گیرد.

 

 

 

نذر سرخی که جان می بخشد/ هدیه ای از جنس زندگی دوباره

رضوانی نژاد قهرمان وزنه برداری خراسان جنوبی که تاکنون ۱۱۱ بار خون اهداء کرده است، گفت: اهدای خون، زندگی بخش است و تاکنون از اهدای خون بد ندیده ام و ضرری به بدنم نرسیده و حتی سالم تر هستم.

به گزارش سبستان اهدای خون، اهدای زندگی و جان دوباره به بیماران نیازمندی است که چشم انتظار یک واحد خون هستند. مردم با اهدای قطرات خون خود به تداوم تپش های قلب یک فرد دیگر از همنوعانشان کمک می کنند.

از هر سه نفر در دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند، هر واحد خون جان سه نفر را نجات می دهد و این اهدای داوطلبانه می تواند جان زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند را مرگ حتمی نجات دهد.

امروزه با وجود پیشرفت های چشمگیری که در زمینه علم پزشکی وجود دارد، اما هنوز هیچ گونه جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده و  فقط خونی که انسان های نیکوکار اهدا می کنند، می تواند جان انسان های دیگر را از مرگ نجات دهد.

سازمان بهداشت جهانی، جامعه بین المللی انتقال خون، انجمن بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اتحادیه بین المللی سازمان های اهداکنندگان خون به اتفاق از سال ۲۰۰۴ میلادی ( ۱۳۸۳) ،۱۴ ژوئن را روز جهانی اهداکننده خون نامگذاری نمودند و از همه کشورها خواستند در این روز برای بزرگداشت اهداکنندگان برنامه ریزی نمایند. انتخاب این روز به مناسبت تولد پروفسور لنداشتاینر کاشف گروه های خون و برنده جایزه نوبل بود که طب انتقال خون پس از این کشف بزرگ پیشرفت زیادی کرد.

 اهدای خون چیست ؟

اهدای خون هنگامی رخ می‌دهد که یک فرد سالم به‌طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می‌کند. خون اهدا شده پس از انجام آزمایش‌های غربالگری و تأیید سلامتی به‌منظور تهیه فراورده‌های خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا از طریق بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می‌شود. فرایند اهدا و تزریق به دریافت‌کنندگان، انتقال خون نام دارد.

حداقل و حداکثر سن برای اهدای خون

حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است. برای دفعات بعدی سن اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است. هر واحد خون اهدایی حدود ۴۵۰ میلی لیتر و معادل فقط ۱۰ درصد حجم کل خون بدن است. پلاسما و گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها، ظرف مدت چند روز به طور طبیعی توسط سیستم خون ساز بدن جایگزین می‌شوند و بدن با افزایش جذب آهن از دستگاه گوارش، آهن از دست رفته را به مرور و طی حدود یک ماه جایگزین خواهد کرد. بنابراین گلبول‌های قرمز خون حداکثر در سه تا چهار هفته در بدن بازسازی می‌شود.

افراد ابتلا به بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های شدید ریوی و آسم، سکته مغزی، دیابت وابسته به انسولین، سابقه ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت B، C، ایدز و تزریق مواد مخدر، به لحاظ حفظ سلامت فرد اهدا کننده یا گیرنده خون اجازه ندارد تا پایان عمر خون اهدا کنند.

خبرنگار خبرگزاری شبستان به بهانه روز جهانی انتقال خون با سه نفر از اهداء کنندگان دائمی خون در خراسان جنوبی هم‌صحبت شده تا چرایی این امر خیر و خداپسندانه را از زبان آنها برای مردم بازگو کند.

۲۷ سال به صورت مداوم خون اهدا کرده ام

«فریبرز احمدی» یکی از شهروندانی است که نفر دوم و بیشترین اهداء کننده خون در خراسان جنوبی است، وی که از آذرماه سال ۱۳۷۴ شروع به اهدای خون کرده است می گوید: ۲۷ سال به صورت مداوم و دائمی خون اهداء کرده ام.

وی که تاکنون ۱۰۶ بار موفق به اهدای خون شده است، گفت: هم اکنون ۵۷ سال سن دارم و اگر ۶۰ ساله شوم، باز هم اهدای خون را  ادامه خواهم داد چرا که سلامتی و خیر را در این کار خداپسندانه یافته ام.

این شهروند خیّر با بیان اینکه خون را خدا رایگان در اختیار بنده قرار داده است، افزود: از این نعمت خدادادی باید بذل و بخشش کنیم و از آن برای شفای همنوع خود استفاده کنیم.

به گفته احمدی اهدای خون راهی است که انسان را به سلامتی سوق می دهد، گرچه حمایتی از اهداء کنندگان خون نیست اما این راهی است که خودم انتخاب کرده ام.

وی خون را همانند روغن موتور خودرو عنوان کرد و گفت: خون هم همانند روغن موتور اگر از تایخ آن بگذرد باید تعویض شود، خون بدن انسان نیاز به تصفیه دارد، چراکه خون به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و این مهم؛ چیزی است که به من ثابت شده است.

احمدی اهدای خون را سبب سبب شادابی، سبکی و زدودن غم و غصه ها از انسان عنوان کرد و ادامه داد: روز به روز با اهدای خون احساس کردم سالم تر شدم، لذا اهدای خون باید فرهنگ سازی و افراد تشویق شوند چراکه هم اکنون مردم به فکر سلامتی خودشان هم نیستند.

وی که هر سه ماه یکبار خون اهداء می کند، تصریح کرد: وجود تنها ۱۰۰ اهداء کننده ثابت در استان خراسان جنوبی فاجعه است و باید برای اهدای خون برنامه ریزی و تبلیغات بیشتری کرد.

اهدای ۱۱۱ واحد خون از دبیرستان تا امروز

«سید محمد رضوی نژاد» نخستین فرد با بیشترین دفعات اهدای خون در خراسان جنوبی است که در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: از زمان دبیرستان شروع به اهدای خون کرده ام و تاکنون ۱۱۱ بار خون اهداء کرده ام، گرچه تعداد اهدای خون در سال های اول هم در سیستم ثبت نشده است.

این شهروند افزود: همین که اهدای خون زندگی بخش است برای من انگیزه بزرگی است، تاکنون از اهدای خون ضرری ندیده ام و حتی سالم تر هستم.

وی ادامه داد: خداراشکر می کنم به واسطه اهدای خون با وزن بالایی که دارم نه قند خون و نه چربی خون دارم. این از برکت این کار خداپسندانه است.

این قهرمان وزنه بردار استان که در ۱۶ رشته ورزشی در استان، کشور و جهان صاحب مقام است می گوید: در حال حاضر ۵۷ سال سن دارم و تا ۶۵ سالگی می توان خون اهداء کنم و این کار را ادامه خواهم داد.

وی که هر سه ماه یکبار خون اهدا می کند، گفت: هم اکنون خانواده ام با من همراه شده اند و خون اهدا می کنند، امیدوارم مردم هم در این امر داوطلبانه و خداپسندانه همراه انتقال خون شوند و جان عده ای بیمار را از مرگ نجات دهند.

رضوی نژاد گفت: سازمان اهدای خون زمان را برای اهدای خون محدود کرده اند و پنج شنبه ساعت ۱۲:۳۰ مرکز تعطیل می شود این در صورتی است که در این ساعات مراجعه کننده زیاد است و بسیاری از افراد پنجشنبه و جمعه فرصت اهدای خون دارند.

وی همچنین گفت: سازمان انتقال خون، در تبلیغات رسانه ملی کم کاری کرده است این در صورتی است که اگر مردم از مزایای این کار خداپسندانه مطلع شوند شاید برای اهدای خون مراجعه کننده دائمی شوند.

افزایش ۲۲.۱۴ درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی

« کامبیز مهدی زاده»، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند از مراجعه ۶ هزار و ۳۸۵ نفر از ابتدای امسال تا ۲۳ خرداد جاری برای اهدای خون خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۲۷۳ نفر موفق به اهدای خون و ۹۷ نفر هم پلاکت اهداء کرده اند.

مهدی زاده با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۹۵۹ نفر مرد و ۳۱۴ نفر زن بوده اند، گفت: همچنین از تعداد مراجعه کنندگان سه هزار و ۵۶ نفر از افرادی بوده اند که به صصورت مستمر اقدام به اهدای خون کرده اند.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ هم پنج هزار و ۴۲۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند، یادآور شد: از این تعداد چهار هزار و ۳۱۷ نفر موفق به اهدای خون و ۸۲ نفر هم پلاکت اهداء کرده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: از تعداد چهار هزار و ۳۱۷ نفری که موفق به اهدای خون شده اند تعداد چهار هزار و ۲۱ نفر مرد و ۲۹۶ نفر زن بوده اند.

وی بیان کرد: در این مدت دو هزار و ۶۷۱ نفر، از افرادی بودن که به صورت دائم خون اهداء کرده اند.

وی از رشد اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اهدای خون در این مدت ۲۲.۱۴ درصد رشد داشته است.

مردم برای اهدای خون همت کنند

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال به همت مردم، نیاز خونی مراکز درمانی و بیمارستانی استان تامین شود، گفت: برای اهدای خون در ابتدا شرایط مراجعه ‌کنندگان برای مستعد بودن اهدا سنجیده شده و در صورت مستعد بودن فرد، خون گیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:
تعهد انبوه سازان مسکن بر استفاده از مصالح تولیدی خراسان جنوبی

عباس زاده گفت: طی جلسه ای که با انبوه سازان مسکن در خراسان جنوبی داشتیم، یکی از شروط ضمن عقد قرارداد با انبوه سازان، استفاده از مصالح و تولیدات ساختمانی داخل استانی بود.

«علیرضا عباس زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی قوی و توانمند در زمینه تولید برخی مصالح ساختمانی از جمله کاشی و سرامیک و برخی دیگر از اقلام است، اظهار کرد: در راستای حمایت از مشاغل درون استان، قراردادی که با انبوه سازان منعقد کرده ایم برای اجرای نهضت ملی مسکن، تمام توصیه ما این بوده است که تعهدشان به استفاده از مصالح داخل استان باشد.

وی با بیان اینکه مصالحی که در استان تولید میشود باید در اولویت باشد و این جزو شروط ضمن عقد قرارداد ما با انبوهسازان است، گفت: باید همه تولید کنندگان استان مورد حمایت قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود سنگ های معدنی و معادن زیاد سنگ در خراسان جنوبی، بر فراوری این نعمت‌های خدادادی تاکید کرد و افزود: باید با فراوری و تبدیل سنگ‌های معدنی استان به محصول، تولیدات صنعتی استان را افزایش دهیم.

عباس زاده اظهارداشت: فراوری سنگ های معادن به همراه ایجاد زنجیره تولید در استان و ایجاد واحدهای فراوی می تواند به تولید اشتغال و شاخص های اقتصادی استان کمک زیادی بکند که در این راستا باید همه تولید کنندگان استان مورد حمایت قرار گیرند.

 

محکومیت ۸۳ میلیونی متهم قاچاق سوخت در نهبندان/۴

قاچاقچی سوخت در نهبندان به ۸۳ میلیون ۴۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان محکوم شد .

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ماموران ایست و بازرسی سهلمحکومیت بیش از 83 میلیونی متهم قاچاق سوخت در نهبندان آباد شهرستان نهبندان در حین کنترل خودرو‌های عبوری محور بیرجند به نهبندان از باک غیر استاندارد یک دستگاه اتوبوس مقدار ۱۵۰۰ لیتر گازوییل قاچاق کشف و گزارش آن را به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان برای  رسیدگی ارسال کردند .

حسن پور با اشاره به اینکه از آنجائیکه طبق مقررات حاکم، خرید وفروش، حمل و نگهداری کالای یارانه‌ای تخلف است گفت :  متهم  علاوه بر ضبط سوخت‌ها به پرداخت بیش از  ۸۳ میلیون تومان  جزای نقدی در حق دولت  محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: به موجب مقررات قانونی هر شخص که مرتکب تخلف حمل یا نگهداری کالا‌های قاچاق یارانه‌ای شود علاوه بر ضبط کالا معادل دو تا چهار برابر ارزش کالا جریمه نقدی می‌شود.

 

 

 

کشف جسد مرد مفقود شده در فردوس/۴

جسد کشاورز ۷۰ ساله در فردوس کشف شد.

کشف جسد مرد مفقود شده در فردوسرئیس هلال احمر شهرستان فردوس گفت: کشاورز هفتاد ساله که روز قبل برای سرکشی از زمین‌های کشاورزی راهی منطقه رحمت آباد باغستان می‌شود، اما حدود ۱۸ ساعت بعد پس از عدم بازگشت به منزل، مفقودی وی به هلال احمر اطلاع داده می‌شود و پس حدود ۲ ساعت عملیات تجسس جسد وی را در مسیر رودخانه و در حالی که موتورسیکلت هم روی جسد قرار داشته کشف می‌کنند.
لاجوردی گفت: علت فوت از سوی پزشکی قانونی در دست بررسی است

 

 

 

 

 

 

 

تجهیز ۹۵ درصد نانوایی های خراسان جنوبی به دستگاه کارت خوان هوشمند/۲-۳

حدود ۹۵ درصد نانوایی های خراسان جنوبی به دستگاه هوشمند کارت خوان خرید نان مجهز می شوند.

تجهیز ۹۵ درصد نانوایی های خراسان جنوبی به دستگاه کارت خوان هوشمندرئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از نانوایی‌های مرکز استان به دستگاه هوشمند کارت خوان خرید نان مجهز شده اند، از آغاز تجهیز نانوایی‌های سایر شهرستان‌های استان از امروز خبر داد.
مختاری با بیان اینکه در استان ۷۵۰ نانوایی وجود دارد، گفت: حدود ۹۵ درصد از نانوایی‌ها استان در این طرح شامل نصب دستگاه هوشمند کارت خوان خرید نان خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از قاچاق آرد، کیفیت نان با رقابت بین نانوایی‌ها افزایش خواهد یافت، گفت: افزایش قیمت نان نیز با اجرای این طرح نخواهیم داشت و محدودیتی هم در خرید نان توسط شهروندان وجود ندارد و مردم با هر کارت بانکی می‌توانند خرید کنند.

 

 

 

 

 

دستگیری ۱۱ خلافکار در “طبس”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”طبس” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این طرح ۱۱نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی طبس به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌ خیز را در این شهرستان اجرایی کردند.

وی بیان داشت: مأموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده و بررسی های میدانی نقاط جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وارد مخفیگاه متهمان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: مأموران در بازرسی و پاکسازی از مکان های آلوده، ۱۳ کیلو و ۲۲۹ گرم انواع مواد افیونی کشف و ۱۱ نفر متهم را دستگیر کردند و تمامی متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در “سربیشه”/۴

 

فرمانده انتظامی”سربیشه” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمد رضا کارگر” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان سربیشه اجرا شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس اجرایی شد که در همین رابطه تعداد ۱۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲ خودرو توقیف و روانه پارگینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه با اشاره به این که اجرای این طرح، موجب رضایتمندی شهروندان و همچنین تقدیر و تشکر آنان را به همراه داشته است؛ افزود: راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

کلاهبرداری با ترفند ثبت ‌نام کلاس‌های اوقات فراغت/۴

 

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری‌ اینترنتی با ترفند ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت به متقاضیان بخصوص نوجوانان هشدار داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “قدرت الله الوانی” در تشریح این خبر اظهار داشت : با توجه به اتمام کلاس‌های تحصیلی و نزدیک شدن به فصل تابستان، همچنین تمایل خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود، مجرمان سایبری با ثبت آگهی‌های اغوا کننده و همچنین با ساختن صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان می‌کنند.

وی بیان داشت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب اعتماد خانواده‌ها را جلب کرده و از آن‌ها می‌خواهد مبالغی بابت ثبت‌نام کلاس یا دوره‌های آموزشی پرداخت کنند و بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار نه تنها خبری از ارائه خدمات توسط شخص آگهی دهنده نیست، بلکه حتی تماس‌ آن‌ها را پاسخ نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات کلاس‌های اوقات فراغت شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌ اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

سرهنگ الوانی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت های واسطه گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می کنند کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق موسسات دارای مجوز درخواست خدمات کنند.

این مقام سایبرخاطرنشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس در میان بگذارند.

 

 

دعوت بوکسور خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی

دعوت بوکسور خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی

بوکسور خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سینا فایده بوکسور استان و افتخار آفرین در مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی دعوت شد. اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان زیر نظر مربیان فدراسیون از تاریخ ۷ لغایت ۲۲ تیرماه به میزبانی تهران برگزار می شود. لازم به ذکر است: سینا فایده در مسابقات بوکس قهرمانی کشور به میزبانی سیستان و بلوچستان مدال برنز را از آن خود کرده بود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*