گزارش

اوضاع بازار از التهاب تا ثبات/ تب تند خرید فرو نشست

اوضاع بازار از التهاب تا ثبات/ تب تند خرید فرو نشست

گزارش میدانی خبرنگاران حکایت از رسیدن بازار به ثبات بعد از چند روز التهاب دارد، تب تند خرید فرونشسته است اما همچنان در برخی کالاهای اساسی کمبود وجود دارد.

 

 

مهاجرت ورزشکاران؛ از گروکشی تا عِرق ملی

مهاجرت ورزشکاران؛ از گروکشی تا عِرق ملی

تهران- ایرنا- مهاجرت ورزشکاران به کشورهای دیگر دلایل متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به معیشت، رسانه‌ها و عملکرد مدیران اشاره کرد؛ پدیده‌ای که مهار آن مستلزم رسیدگی به تمام ایفاگرانی است که ورزشکار را به سمت مهاجرت سوق می‌دهد.

به گزارش ایرنا، کوچ و مهاجرت ورزشکاران به کشورهای دیگر اتفاقی رایج در دنیا است اما چنین مهاجرت‌هایی در ایران با بازخوردهای بسیار بیشتری نسبت به سایر کشورها انجام می‌شود. هر چند در مجموع نمی‌توان مهاجرت ورزشکارانی که بخشی از آنها در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند را اتفاقی پسندیده قلمداد کرد چرا که برای این ورزشکاران هزینه‌های زیادی صرف شده تا به بالاترین سطح برسند. اینکه باید مقابل مهاجرت ورزشکاران به کشورهای دیگر چه واکنشی نشان داد و برای به حداقل رساندن آن چه مسیری را می‌توان دنبال کرد، موضوعی است که باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی می‌تواند دلایل چنین مهاجرت‌هایی را عیان‌تر کند.

تاثیر وضعیت معیشتی بر مهاجرت ورزشکاران

یکی از مهمترین دلایلی که ورزشکاران را به مهاجرت سوق می‌دهد، وضعیت معیشتی است. ورزشکاری که حضور در تیم ملی را تجربه می‌کند دچار این وهم می‌شود که باید از این پس درآمد هنگفتی از ورزش داشته باشد و زمانی که به درآمد مورد نظرش نمی‌رسد دچار سرخوردگی می‌شود. واضح است که باید شرایطی برای ورزشکاران تراز اول کشور مهیا شود تا آنها دغدغه‌ای به لحاظ معیشتی نداشته باشند؛ اما این موضوع نباید باعث گروکشی شود.

حضور در میادین بزرگ بین‌المللی با پرچم کشوری که وطن ورزشکار است، افتخاری‌ست که هزاران ورزشکار مستعد دیگر به دنبال آن هستند و این حضور آنقدر ارزشمند است که نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری معامله کرد. هر چند برخی از این ورزشکاران قدر چنین افتخاری را نمی‌دانند و آن را خیلی ارزان معامله می‌کنند.

 شمشیری دولبه به نام رسانه

نقش مثبت رسانه‌ها در پیشرفت ورزش کشور واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد اما گاهی اوقات تعریف و تمجیدهای افراطی رسانه‌ها از ورزشکاران سبب شده برخی از آنها دچار توهم خودبزرگ‌بینی شده و به این بهانه که کشورهای دیگر برای جذب آنها صف کشیده‌اند، نوای جدایی از موطن خود را سر دهند. حتی در کشورهای پیشرفته هم تا این حد به ورزشکارانی که در یکی دو میدان بین‌المللی مدال کسب کرده‌اند توجه نمی‌شود اما در ایران کار به جایی رسیده که ورزشکاری که سابقه چندان موفقی هم در میادین معتبر بین‌المللی ندارید، برای رسیدن به اهدافش مصاحبه‌هایی علیه مدیران ورزشی انجام داده و در چنین وضعیتی اکثرا رسانه‌ها حق را به ورزشکار می‌دهند.

این رویه ناسالم باعث شده بخشی از ورزشکاران همیشه در نقش طلبکار حاضر شوند. در همین المپیک توکیو ورزشکاری که همیشه از وی به عنوان فردی آرام یاد می‌شد، با کسب مدال که آن هم با خوش‌شانسی بود به یک ورزشکار همیشه معترض تبدیل شد و کار به جایی رسیده که احتمال می‌رود او نیز به زودی به کشوری دیگر مهاجرت کند. در این میان سهم رسانه‌های بیگانه در متشنج نشان دادن شرایط ورزشکاران در ایران بسیار پررنگ است. این موضوع هم به خاطر این است که منافع رسانه‌های بیگانه بستگی به چنین اتفاقاتی دارد.

همچنین بارها در رسانه‌ها دیده شده ورزشکارانی که به خاطر کسب درآمد مجبور شده‌اند به کارهایی همچون دست‌فروشی و کارگری روی بیاورند. چنین اقداماتی از سوی ورزشکاران، سوق پیدا کردن افکار عمومی به سمت آنها را به دنبال داشته است؛ اما در تحقیقی که چندی پیش صورت گرفت، مشخص شد این مسئله به یک ترفند تبدیل شده و دست‌فروشی و کارگری ورزشکاران تنها برای حضور پررنگ آنها در رسانه‌ها بوده است. چندی پیش فعالیت یکی از ژیمناست‌ها به عنوان کارگر ساختمانی بازتاب‌ رسانه‌ای زیادی داشت، اما در نهایت مشخص شد این موضوع تنها برای توجه رسانه‌ها بوده و این ژیمناست برای دقایقی اقدام به کارگری کرده است تا به این شکل بتواند از فدراسیون ژیمناستیک امتیاز بگیرد.

البته نباید همه ورزشکارانی که در این مشاغل فعالیت می‌کنند را به یک چشم دید اما باید توقع داشت رسانه‌ها در اینگونه موارد هوشمندانه‌تر رفتار کنند و فریب تبحر بازیگری برخی از ورزشکاران را نخورند.

مهاجرتی که شاید سراب نباشد

بارها گفته شده مهاجرت ورزشکاران، تلاشی بیهوده است و در نهایت این ورزشکاران به سراب رسیده‌اند اما لزوما اینگونه نبوده که ورزشکارانی که رنج مهاجرت را کشیده‌اند، سرنوشتی تاریک و تلخ داشته‌اند؛ اما سوال اینجاست که آیا این سرنوشت ارزش جدایی از وطن و حضور در میادین بین‌المللی با پرچم کشوری بیگانه را داشته است؟

کیمیا علیزاده تا زمانی که در ایران حضور داشت، هم به لحاظ جایگاه اجتماعی و هم به لحاظ مالی، وضعیت خوبی داشت. حمایت از علیزاده تا جایی پیش رفت که تغییر سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان هم با نظر وی انجام شد. علیزاده در المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال برنز شد اما مهاجرت برای او خوش‌یمن نبود و در المپیک توکیو نتوانست عنوان قابل توجهی کسب کند آن هم در شرایطی که علیزاده در این رقابت‌ها با پرچم پناهندگان به میدان رفته بود.

کشور جمهوری آذربایجان در چند سال گذشته تعدادی ار ورزشکاران ایران را به تابعیت خود درآورده تا به این شکل بتواند در مسابقات مهم جهانی به مدال دست پیدا کند. سامان طهماسبی، ملی پوش سابق کشتی فرنگی ایران که در ۲ المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با پرچم جمهوری آذربایجان مسابقه داد، در توجیه تغییر تابعیت خود عنوان کرده که این مسئله هیچ ایرادی نداشته و مثل اقدام بازیکنان فوتبال است که به عضویت باشگاه‌های خارجی درمی‌آیند! این اظهارنظر طهماسبی آنقدر اشتباه است که نمی‌توان هیچ توجیهی برای آن ذکر کرد چرا که لژیونر شدن هیچ ارتباطی به تغییر تابعیت و مسابقه دادن با پرچم یک کشور دیگر ندارد.

در این میان برخی ورزشکاران که سطح فنی بالایی نداشته و آینده‌ای برای خود متصور نیستند نیز به دنبال مهاجرت بوده تا از این طریق بتوانند در مسابقات مهمی همچون جهانی و المپیک شرکت کنند. هر چند اکثر این ورزشکاران در نهایت بدون هیچ دستاوردی به کشور بازمی‌گردند زیرا موفقیت در کشورهای دیگر در شرایط نابرابر چندان آسان نیست.

مدیرانی که ورزشکاران را فراری می‌دهند

در موضوع مهاجرت ورزشکاران، نمی‌توان همه تقصیرات را متوجه شخص ورزشکاران کرد. در ورزش کشور مدیرانی حضور دارند که مدیریت‌شان به جز ضرر به منافع ملی، خروجی دیگری ندارد. این مدیران که عمدتا در فدراسیون‌ها حضور دارند برای کسب مدال دست به هر کاری زده و تلاش می‌کنند با وعده و وعید به ورزشکاران، آنها را برای موفقیت در مسابقات ترغیب کنند اما پس از کسب این موفقیت‌ها و آرام شدن فضا و زمانی که دیگر نمی‌توانند با مدال‌های کسب شده ورزشکاران عکس یادگاری بگیرند و تاریخ مصرف این مدال‌ها برایشان به پایان می‌رسد، فراموش می‌کنند که چه قول‌هایی به ورزشکاران داده‌اند.

در این شرایط ورزشکاران سرخورده که حالا با بی‌اعتنایی مدیران روبرو شده‌اند، به دنبال تلافی هستند و چه اقدامی تلافی‌جویانه‌تر از مهاجرت؟! هر چند این مدیران بدون اینکه مواخذه شوند، به مدیریت ضعیف خود ادامه داده و این چرخه معیوب سال‌هاست در ورزش کشور به حرکت خود ادامه می‌دهد.

راهکار چیست؟

برای مقابله با مهاجرت ورزشکاران چند عامل مهم باید نقش‌آفرینی کند. رسانه‌ها باید نقش خود را در مسائلی که پیرامون ورزشکاران به وجود می‌آید به خوبی ایفا کنند. نباید اینگونه باشد که رسانه‌ها به بلندگویی برای زیاده‌خواهی برخی از این ورزشکاران تبدیل شوند. مدیران ورزشی هم که اوج عملکردشان فراری دادن ورزرشکاران است باید تغییر رویه دهند تا ورزشکاران که سرمایه‌های ملی هستند، اینگونه راهی کشورهای دیگر نشوند. معیشت، موضوع مهمی است که نقش زیادی در تصمیم ورزشکاران نخبه برای مهاجرت داشته است. در ورزش ایران، پول به درستی هزینه نشده و بیشتر صرف سوءمدیریت روسای فدراسیون‌ها می‌شود؛ روسایی که اکثرا علاقه‌مند به سفرهای خارجی بوده و بودجه فدراسیون را صرف هزینه این سفرها می‌کنند؛ بنابراین مدیریت مدیران ورزشی نیز عاملی مهم و تعیین‌کننده در مهار پدیده مهاجرت ورزشکاران است.

 

 

 

 

 

 

 

پرنده‌های بدون سرنشین ایران در جمع مهم‌ترین پهپادهای جهان

یک شبکه لبنانی در گزارشی به بررسی مهم‌ترین و خطرناک‌ترین پهپادهای راهبردی جهان پرداخت.

پرنده‌های بدون سرنشین ایران در جمع مهم‌ترین پهپادهای جهان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «المیادین» به‌تازگی در گزارشی به معرفی مهم‌ترین پهپادها در سطح جهان پرداخت که در میان آن‌ها نام تعدادی از پهپادهای ایرانی به چشم می‌خورد.

این شبکه لبنانی گزارش خود را این‌گونه آغاز کرد: «به پهپادهای نظامی‌ای که وزن آن‌ها بیش از ۶۰۰ کیلوگرم است، “پرنده‌های بدون سرنشین استراتژیک” گفته می‌شود که مخصوص انجام مأموریت‌های رزمی بسیار مهم هستند.»

Okhotnik

در ابتدای این گزارش به پهپاد روسی « اوختونیک» اشاره شده و آمده است: «پهپاد سنگین روسی اوختونیک وزن سنگین، برد بالا و قدرت زیادی برای پرواز دارد که آن را قادر می‌سازد مأموریت‌های شناسایی و پایشی را در قلمرو دشمن انجام دهد و حملات دقیقی را بدون نیاز به جنگنده‌های دارای سرنشین به اجرا درآورد.»

المیادین اضافه کرد: «دفتر “سوخو” نظارت بر طراحی پهپاد اوختونیک را که ناظران آن را “بی‌نظیر” توصیف می‌کنند، برعهده داشته است. طول این پهپاد به ۱۴ متر، طول بال‌های آن به ۱۹ متر و وزن آن هنگام برخاستن از زمین به ۲۰ تن است. حداکثر سرعت این پهپاد به هزاران کیلومتر در ساعت می‌رسد.»


اوختونیک

بنابر این گزارش، «این پهپاد تهاجمی طبق طرح “بال پرنده” و با استفاده از موادی طراحی شده است که رادارها را در شناسایی ناتوان می‌کند. اوختونیک اولین پرواز خود را در تاریخ سوم ماه آگوست سال ۲۰۱۹ انجام داد.»

این رسانه لبنانی می‌گوید: «به‌رغم آنکه این اعتقاد وجود دارد آمریکا رتبه بالاتری در زمینه پهپادهای رزمی دارد، اما روسیه توانسته است پهپادهای رزمی‌ای با قدرت خارق‌العاده توسعه دهد به‌نحوی که این پهپادها روسیه را در رده قوی‌ترین کشورهای رقابت‌کننده در ساخت و در اختیار داشتن این نوع سلاح قرار داده است.»

۳۰۰-TU 

در ادامه به دیگر پهپادهای مهم جهان پرداخته شده و آمده است: «تو-۳۰۰ “کورشن”: بر اساس گزارش وبگاه آمریکایی “گلوبال سکیوریتی”، روسیه سازنده این پهپاد است و این پرنده “شوک درون” نامیده می‌شود. وزن این پهپاد هنگام برخاستن از زمین به ۳ تن می‌رسد. سرعت این پرنده از ۹۵۰ کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود و محموله تسلیحاتی آن به ۱۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد. برد این پهپاد حدود ۳۰۰ کیلومتر است.»


کورشن

المیادین اضافه کرد: «این پهپاد به‌گونه‌ای طراحی شده است که قادر به انجام مأموریت‌های شناسایی نظامی و منهدم سازی اهداف زمینی باشد. این پرنده می‌تواند مأموریت خود را در ارتفاع حدود ۶ هزار متری انجام دهد و این قدرت را دارد در ارتفاع کم تنها حدود ۵۰ متر نیز پرواز کند.»

(predator c (avenger

این شبکه در ادامه به پهپادهای مهم آمریکا اشاره کرد و نوشت که پرداتور سی (آونجر) آمریکایی که وزن آن هنگام برخاستن از زمین به ۸.۲ تن می‌رسد، دارای حسگرهای متعدد است و نقاط بیرونی برای نصب تسلیحات به بدنه دارد به‌نحوی که این نقاط این پهپاد را قادر می‌سازد ۳ تن انواع تسلیحات از جمله موشک و بمب‌های هدایت‌شونده را با خود حمل کند.

MQ-9B SkyGuardian

«ام کیو-۹» (اسکای گاردین) یک پهپاد آمریکایی دیگر است که در این گزارش به آن اشاره شده است. وزن این پرنده پس از برخاستن از زمین به ۵.۶ تن می‌رسد و می‌تواند ۱.۸ تن موشک و بمب‌های هدایت‌شونده با خود حمل کند. این پرنده در ارتفاعی بیش از ۱۳ هزار متر با سرعتی حدود ۳۸۸ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند و قادر است به مدت ۴۰ ساعت در آسمان پرواز کند.

Predator B (MQ-9 Reaper)

پرداتور بی (ام کیو ریپر) که ارتش آمریکا و انگلیس به صورت مشترک و نیروی هوایی ایتالیا، فرانسه و اسپانیا آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، یک پرنده هدایت‌شونده از راه دور مطابق با استانداردهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. بر اساس گزارش وبگاه آمریکایی «جنرال اتومکس»، این پهپاد قادر است به مدت ۲۷ ساعت به صورت مستمر پرواز کند و سرعت آن به ۴۴۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این پرنده همچنین قادر است در ارتفاع‌ بیش از ۱۷ هزار متر به پرواز نماید.

محموله این پهپاد ابزارهای پایش نظامی و تسلیحات است و وزن آن به ۱.۷ می‌رسد که غالب آن‌ها بر روی بدنه خارجی آن متصل هستند. این تسلیحات شامل موشک، سامانه‌های راداری و بمب‌های هدایت‌شونده هستند.

۵-CH

بر اساس گزارش شبکه المیادین، این پهپاد توسط شرکت چینی «کاسک» توسعه یافته و اولین بار در سال ۲۰۱۶ به کار گرفته شده است. این پرنده چینی به پهپاد آمریکایی «ام کیو ۹ ریپر» شباهت دارد و قادر است مأموریت‌های رزمی انجام دهد و به شناسایی و عملیات‌های اطلاعاتی بپردازد. وزن این پهپاد حین برخاستن از زمین به ۳.۳ تن می‌رسد و محموله تسلیحاتی آن ۱.۲ است و می‌توان به مدت ۶۰ ساعت به صورت پیوسته پرواز کند.

Gray Eagle) MQ-1C)

طبق این گزارش، این پهپاد را شرکت آمریکایی «جنرال اتومیکس» به منظور انجام مأموریت‌های رزمی، شناسایی‌های نظامی و پایش طراحی کرده است. وزن محموله تسلیحاتی این پهپاد به ۴۸۸ کیلوگرم می‌رسد که شامل موشک‌ها و سامانه‌های ارتباطی می‌باشد.

Wing Loong II

این پهپاد یک پرنده رزمی است که در ارتش چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پرنده بدون سرنشین یک نسخه قبلی کمتر توسعه‌یافته‌تری نیز به نام «وینگ لونگ ۱» دارد. این هواگرد قادر است به انجام مأموریت‌های شناسایی نظامی بپردازد و اهداف متخاصم را هدف حملات خود قرار دهد همچنین می‌تواند نیم تن موشک و بمب هدایت‌شونده بر روی بدنه خود حمل کند.

این پرنده چینی قادر است به مدت ۳۲ ساعت پرواز کند و حداکثر سرعت آن به ۳۶۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد. وینگ لونگ ۲ می‌تواند در ارتفاع بیش از ۱۰ هزار متر پرواز کند.

 MQ-5 (HUNTER)

این پهپاد در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای انجام چند مأموریت توسعه یافته است. این پرنده می‌تواند بیش از ۲۲۰ کیلوگرم ابزار شناسایی نظامی و موشک و بمب‌ هدایت‌شونده با خود حمل کند.

این پرنده همچنین قادر است در ارتفاع ۶ هزار متری با سرعتی بیش از ۲۲۰ کیلومتر در ساعت به مدت ۲۱ ساعت پرواز کند.

المیادین: پهپادهای ایرانی اسرائیل را نگران کرده‌اند

کمان ۲۲

 «کمان ۲۲» پهپادی ایرانی است که رسانه‌های عبری در ماه آوریل گذشته درباره آن صحبت می‌کردند. رسانه‌های عبری می‌گفتند که این پهپاد قادر است به مسافت ۳۰۰۰ کیلومتری برسد یعنی قادر است اراضی اشغالی نیز را پوشش دهد.

این رسانه لبنانی در ادامه اضافه کرد که در رژه نظامی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و پس از آنکه از برخی تسلیحات و تجهیزات جنگی خود رونمایی شد، این پهپاد دیده شد.

المیادین همچنین اشاره کرد که وزارت دفاع ایران از دو پهپاد جدید خود نیز پرده برداشته بود و وزیر دفاع این کشور تأکید کرده بود که ساخت پرنده‌های بدون سرنشین اقتدار و قدرت دفاعی کشور را افزایش می‌دهد.

شاهد-۱۲۹

در این گزارش آمده است که ایران زمانی از این پهپاد رونمایی کرد که در برخی از گزارش‌ها اشاره شده بود این پرنده به پهپاد آمریکایی «ام کیو-۱» شباهت‌هایی دارد؛ پهپاد غول‌پیکری که می‌تواند ۸ موشک با خود حمل کند.

طبق گفته مجله آمریکایی «فوربس»، پهپاد ایرانی شهید-۱۲۹ قادر است به مدت ۲۴ ساعت در آسمان پرواز کند.

یاسر

ایران در سال ۲۰۱۳ از پهپاد «یاسر» رونمایی کرد که به گفته المیادین، این پرنده نسخه ایرانی پهپاد آمریکایی «اسکن ایگل» است؛ همان پهپادی که در سال ۲۰۱۲ سرنگون شد و ارتش یمن توانسته چندین بار آن را ساقط کند.

آرش، کرار، مهاجر ۶ و صاعقه

المیادین در ادامه نوشت که نیروهای ایران از پهپادهای “آرش” و “کرار” را که برای اولین بار مجهز به موشک هوا به هوای “آذرخش” شدند، استفاده می‌کنند. ایران چندین نوع پهپاد مانند “مهاجر۶” را نیز مورد استفاده قرار می‌دهد. این کشور همچنین پهپاد رزمی “صاعقه”  تولید می‌کند.


پهپاد آرش


پهپاد کرار


مهاجر ۶


پهپاد صاعقه

تی ای آی (آنکا)

این پهپاد از سال ۲۰۱۷ در ارتش ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند مأموریت‌های شناسایی نظامی، پایشی و رزمی انجام دهد. این پرنده ترکیه‌ای قادر است تسلیحاتی مانند بمب‌ و موشک‌ هدایت‌شونده با خود حمل کند.

وزن این پهپاد به ۱.۶ تن می‌رسد و می‌تواند به مدت ۲۴ ساعت در آسمان و در ارتفاع بیش از ۱۰ هزار متری پرواز کند.

بیرقدار

المیادین نوشت که پهپاد بیرقدار یکی از پرنده‌هایی است که ترکیه آن را برای نیروهای مسلح خود تولید می‌کند. این پهپاد همچنین به کشورهای دیگری نیز صادر می‌شود. این پرنده قادر است به مدت ۲۰ ساعت به صورت پیوسته پرواز کند.

بیرقدار تی بی ۲

طول این پهپاد به شش متر و نیم می‌رسد و طول دو بال آن ۱۲ متر است. وزن این پرنده هنگام برخاستن از زمین ،‌ به ۶۳۰ کیلوگرم می‌رسد و سرعت آن ۱۲۹ کیلومتر است و قادر است بیش از ۵۵ کیلوگرم با خود محموله حمل کند.

انتهای پیام/م / ۳۹

 

 

 

کسب ۱.۶ میلیون نتیجه ضعیف در سه درس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از شناسایی و شرکت یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز – درس در برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» خبر داد و گفت: مشمولان، دانش‌آموزانی بودند که در سه درس فارسی، علوم و ریاضی، توصیفِ “نیازمند تلاش بیشتر” و “قابل قبول” را در دوره اول و دوره دوم ابتدایی کسب کرده بودند. دوره‌های آموزشی جبرانی در تابستانِ پیش رو نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر:۱۱۱۸۶۲۲
تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ۱۰:۰۱۱۴ May 2022

 کسب ۱.۶ میلیون نتیجه ضعیف در سه درس به گزارش «تابناک»، رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند برگزاری و ارزیابی فاز دوم برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» که از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد و که به منظور جبران افت یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی درنظر گرفته شده اظهار کرد: این طرح همچنان ادامه دارد و طبق گزارشی که از استان‌ها دریافت کردیم مراحل به خوبی طی شده، دانش‌آموزان مشمول شناسایی شده و برای آنها برنامه‌های جبرانی درنظر گرفته شده و در حال اجراست.

وی افزود: دوره‌های آموزشی جبرانی با جذب منابع اعتباری بیشتر در تابستان نیز اجرا خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه طرح جبرانی اخیر با استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب و ایثار معلمان پیش رفته است؛ که امید است با توجه به مصوبات مربوط برای جذب اعتبارات، دوره تابستانی جدید به نحو بهتری برگزار شود.

حکیم‌زاده درباره مشمولان طرح جبران افت یادگیری اظهار کرد: همه دانش‌آموزانی که در سه درس فارسی، علوم و ریاضی توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” و “قابل قبول” را در دوره اول و دوره دوم ابتدایی کسب کرده بودند را شناسایی کردیم که از سال گذشته در دوره‌های آموزشی درنظر گرفته شده در استان‌ها شرکت کرده و طبق آمار که گرفتیم دوره تابستانی سال گذشته بسیار موفق بود و ۹۰ درصد دانش آموزان مشمول، توانستند با گذراندن ۱۴ جلسه آموزشی، موفق شوند و امیدواریم در دوره امسال هم این اتفاق بیفتد.

وی آمارهایی از دانش آموزان مشمول این طرح نیز اعلام کرد و گفت: در درس فارسی از پایه اول تا ششم ۳۵۹ هزار دانش‌آموز، در درس ریاضی در شش پایه ۵۴۴ هزار دانش‌آموز و در درس علوم تجربی در شش پایه ۲۷۱ هزار نفر مشمول این طرح شدند. البته با توجه به اینکه یک دانش‌آموز ممکن است در یک درس مشکل داشته باشد و دانش آموز دیگر در هر دو درس؛ در واقع این آمار منحصرا تعداد دانش‌آموز نیست بلکه دانش آموز – درس است. بنابراین در مجموع یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز – درس داریم که ممکن است برخی در یک یا چند درس تکرار شده باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: برنامه‌های جبرانی برای این دانش‌آموزان در استان‌ها در حال برگزاری است و در مرحله اولِ ارزیابی مشخص شد که اکثر دانش‌آموزان جذب شده‌اند.

 

تداوم بهبود اوضاع کرونایی کشور با بروزرسانی نقشه رنگ‌بندی؛

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا اتفاقی خوشایند رقم خورده و یکی دیگر از رنگ‌ها هم از نقشه حذف شود؛ حذفچهار شهر نارنجی از نقشه که نویدبخش روز‌های خوشی است. تغییری که در تعداد شهر‌های زرد رنگ هم دیده می‌شود و موجب کاهش شمار این شهر‌ها شده است، چراکه بسیاری‌شان بهبود وضعیت یافته و تغییر رنگ داده‌اند.

کد خبر:۱۱۱۸۶۶۱
تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ۰۹:۱۷۱۴ May 2022

تابناک اجتماعی

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا اتفاقی خوشایند رقم خورده و یکی دیگر از رنگ‌ها هم از نقشه حذف شود!

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، علاوه بر شهر‌های قرمز که دو هفته گذشته هم «صفر» بود، رنگ نارنجی هم از نقشه حذف گردید تا مشخص شود که در یکی از بهترین روز‌های کرونایی کشورمان هستیم.

 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

این را حذف چهار شهر نارنجی از نقشه رنگ بندی کرونایی نوید می‌دهد. تغییری که در تعداد شهر‌های زرد رنگ هم دیده می‌شود که هفته گذشته ۳۱۹ شهرستان را شامل می‌شد و در هفته پیش رو، ۲۵۹ شهرستان را در بر می‌گیرد. شهر‌هایی که بسیاری شان بهبود وضعیت را تجربه کرده و در زمره شهر‌های آبی قرار گرفته اند.

بر اساس نقشه جدید که از امروز، ۲۴ اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های آبی از ۱۲۵ به ۱۸۹ شهرستان افزایش یافته که افزایشی چشمگیر است و موجب گسترده‌تر شدن رنگ آبی در نقشه کرونایی کشورمان شده است. وضعیتی که تداوم آن در گرو رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون است که مدتی است هر دو شرایط خوبی ندارند!

شرایطی نگران کننده که اگر جدی گرفته نشود، می‌تواند این نقشه جالب توجه و خوشایند را برایمان به خاطره‌ای همراه با حسرت تبدیل کرده و این سوال را به دنبال داشته باشد که آیا نمی‌شود با جدیت اموری که این روز‌های خوش را برایمان به همراه داشته ادامه دهیم تا هفته‌های آینده هم اینچنین وضعیتی را تجربه کنیم؟!

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*