مانند ملوان زبل، اسفناج بخورید تا دچار آلزایمر نشوید

نشریه دیلی میل اعلام کرد مصرف اسفناج مانند «ملوان زبل»، انسان را از خطر زوال عقل حفظ می‌کند.

 

شاید بسیاری از ما شخصیت کارتونی مشهور «ملوان زبل» را به یاد داشته باشیم؛ شخصیت کارتونی که در ایران با نام «ملوان زبل» و در کشور‌های دیگر با نام «پاپای» (Popeye) به شهرت رسیده و خصوصیت بارز این شخصیت کارتونی، قدرت یافتن به خاطر مصرف اسفناج است.

حال پایگاه خبری نشریه «دیلی میل» چاپ انگلیس در گزارشی با اشاره به این شخصیت کارتونی، اعلام کرد طبق یک تحقیقات، خوردن اسفناج مانند ملوان «زبل» نه تنها شما را قوی‌تر می‌کند؛ بلکه شما را از خطر «زوال عقل» نیز باز می‌دارد.

بر اساس این گزارش، محققان دریافتند افرادی که دارای سطوح بالای آنتی اکسیدان هستند، با خطر کمتری از ابتلا به زوال عقل روبه‌رو می شوند. حال متخصصان می‌گویند فوایدی که در خصوص آن صحبت می‌شود، ناشی ترکیبات فراوانی است که در اسفناج و سبزیجات برگدار وجود دارد.

«لوتئین» (lutein) و «زآگزانتین» (zeaxanthin) دو ترکیب آنتی اکسیدانی هستند که در سبزیجات برگدار و نیز نخود فرنگی به وفور یافت می‌شوند.

اسفناج

دکتر «می بیدون» (May Beydoun) از متخصصان پیری در «موسسه ملی سلامت» در آمریکا گفت: افزایش عملکرد شناختی افراد، چالشی مهم در زمینه سلامت عمومی است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند مغز را از «استرس اکسیداتیو» که سبب آسیب وارد آمدن به سلول شود، محافظت کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*