اخبار خراسان جنوبی/

 

اردوی مشترک تیم منتخب کبدی خراسان جنوبی و خراسان رضوی/۷

اردوی مشترک تیم منتخب کبدی خراسان جنوبی و خراسان رضوی

اردوی مشترک تیم منتخب کبدی خراسان جنوبی و خراسان رضوی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، در راستای آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی کبدی کشور، تیم منتخب کبدی استان برای برگزاری اردوی دو روزه به خراسان رضوی اعزام شد. در این اردو تیم های منتخب کبدی خراسان جنوبی و رضوی به تمرینات مشترک پرداختند و همچنین مسابقات دوستانه ای نیز برگزار کردند. تیم منتخب کبدی خراسان جنوبی، با مربیگری بهروز بخشی به این اردو اعزام شد .

 

 

کسب مقام اول اسب آلتنای طبس در جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن/۷

کسب مقام اول اسب آلتنای در شانزدهمین دوره جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن

اسب آلتنای از طبس در شانزدهمین دوره جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن مقام اول را کسب کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، اسب آلتنای، کره مادیان دو ساله و کره ی اسب‌های(الماس و دلشاد) از باشگاه آراد شهرستان طبس، مقام اول شانزدهمین دوره جشنواره‌ زیبایی اسب اصیل ترکمن را از آن خود کرد. در این جشنواره یک روزه بیش از ۱۵۰ راس اسب‌ از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان، تهران، البرز، فارس و اصفهان در ۱۰ دور نریان و مادیان از کره پای مادر تا سیلمی‌ها با هم رقابت کردند.  «بِلانکا دِ تُولِد» داور بین المللی از مادرید پایتخت اسپانیا که رییس انجمن اسب آخال تِکه این کشور را هم است بر اساس شاخص‌های معین اسب‌های برتر اول تا سوم در هر دور را انتخاب کرد. این جشنواره به میزبانی استان گلستان، شهرستان کلاله روستای صوفیان برگزار شد.

 

سفر مجازی کودکان ونوجوانان به آسمان درمیان

سفر مجازی کودکان ونوجوانان به آسمان درمیان

آسمان‌نمای دیجیتال کانون در شهرستان درمیان این روزها با برنامه رصد آسمان این شهر میزبان کودکان ونوجوانان و دانش‌آموزان مدارس است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان درمیان به منظور معرفی آسمان نمای دیجیتال میزبان کودکان ونوجوانان و دانش آموزان مدارس مقاطع ابتدایی این شهرستان است.

بر اساس این گرازش؛ علاقه‌مندان به علم نجوم و کاوش در آسمان با حضور در این مرکز فرهنگی و هنری کانون با آسمان و اجرام آسمانی آشنا شده و  به صورت مجازی به رصد ستاره‌ها و صور فلکی می پردازند.

این گزارش می‌افزاید: طی این بازدیدها پس از معرفی کتاب، پخش فیلم و تشریح مقداماتی اجرام آسمانی، دانش‌آموزان با حضور در آسمان‌نمای دیجیتال کانون اجرام آسمانی و آسمان شهر خود را رصد می کنند.

 

 

میهمانی ماه درآسمان کویر بشرویه/۲

میهمانی ماه درآسمان کویر بشرویه

کودکان ونوجوانان عضو کانون با رصد آسمان شهر بشرویه به میهمانی ماه رفتند و با شرکت در مسابقه نقاشی آسمان واقعی و خیالی خود را به تصویر کشیدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ بیش از ۱۰۰کودک و نوجوان عضو مرکز فرهنگی و هنری بشرویه با مشارکت پژوهشکده استاد فروزانفر با حضور در بوستان مادر این شهر به رصد آسمان و ماه پرداختند و در ادامه با شرکت در مسابقه نقاشی، آسمان خیالی و واقعی را به تصویر کشیدند.

گفتنی است برگزاری کارگاه سفال‌گری و ساخت آدم فضایی‌های خیالی توسط کودکان، معرفی کتاب‌های  پیرامون علم نجوم مرکز در قالب نمایشگاه، قصه‌گویی بر اساس کتاب «ماه بود و روباه» و نمایش فیلم از دیگر فعالیت‌های مرکز فرهنگی و هنری بشرویه به مناسبت هفته نجوم بود.

 

 

کانون پرورش فکری و نیروی انتظامی خراسان جنوبی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/۲-۳

کانون پرورش فکری و معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان جنوبی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

با هدف ارتقای سطح آگاهی کودکان ونوجوانان و برگزاری برنامه‌های مشترک در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری و معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان جنوبی امضا شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت همکاری‌های مشترک بین نهادها و سازمان‌ها در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امر خدمت رسانی به مردم و با هدف توسعه نظم و انضباط اجتماعی و اجرای برنامه‌های آموزشی مشترک ویژه مخاطبان کودک ونوجوان این تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کانون پرورش فکری و معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان جنوبی منعقد شده است.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری مشترک در راستای پیشگیری  از کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه همکاری دانست و تصریح کرد: کودکان ونوجوانان با توجه به شرایط موجود بیشتر از هر زمانی در فضای مجازی حضور دارند و بر همین اساس  ارائه آموزش‌های لازم در حوزه صیانت از کودکان آنلاین و جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی و ترویج فضای مجازی ایمن و سالم در حوزه والدین و مربیان کانون، سواد سایبری،  اجرای طرح های مشترک شناسایی، اطلاع رسانی و معرفی خطرات و تهدیدات آسیب زای فضای مجازی ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان  از موارد مهمی است که در این تفاهم نامه برآن تاکید شده است.

حمیدی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بهره‌مندی از حضور کارشناسان دو دستگاه، برگزاری ویژه برنامه‌های مشترک در هفته ملی کودک و هفته «ناجا»، و استفاده از ظرفیت‌های دو دستگاه اجرایی را از مواردی دانست که در متن این تفاهم نامه  به آن توجه شده است.

 

 

فرماندار بیرجند

مردم به شایعات حذف یارانه توجه نکنند/۲

 بازار در وضعیت پایدار و آرام است

فرماندار بیرجند گفت: نظارت‌ها در بازار بیرجند همزمان با آغاز طرح اصلاح نظام یارانه‌ای کشور افزایش داشته است.

فاضلی فرد در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بیرجند گفت:  هیچ مشکلی درافزایش نظارت‌ها در بازار بیرجند تامین کالا‌های اساسی در شهرستان و استان وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز طرح اصلاح نظام یارانه‌ای کشور، تاکنون بیش از ۶ هزار و  ۶۵۵ بازرسی از واحد‌های صنفی شهرستان بیرجند انجام شده است گفت: از این تعداد ۶۵۵ پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی همچنین از مردم خواست به شایعاتی که در مورد حذف یارانه در فضای مجازی وجود دارد توجه نکنند.

فرماندار بیرجند گفت: با تامین کالاهای اساسی در حال حاضر بازار در وضعیت آرام و باثبات قرار دارد و عرضه کالا به میزان لازم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: حقوق مردم خط قرمز ما است لذا انتظار داریم مردم نیز به مسوولان اعتماد کنند و اجازه نخواهیم داد مشکلی در تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز شهروندان ایجاد شود.

فرماندار بیرجند با قدردانی از همه کسانی که برای برقراری آرامش در بازار اقدام کرده‌اند، گفت: به دنبال جراحی اقتصادی یعنی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای جبران کاهش قدرت خرید مردم دولت یارانه مستقیم را به حساب مردم واریز کرده است.

وی اظهار داشت: در زمینه حداقل سه کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ و شیر تولیدکننده هستیم و مازاد بر نیاز را به استان‌های مجاور نیز ارسال می‌کنیم در مورد روغن نیز با تلاش مدیریت استان کالای مورد نیاز تامین شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه نانوایی‌ها بوده است گفت: وضعیت نانوایی‌ها مطلوب نیست زیرا هم نانوا برای قیمت معترض است و هم مردم در بیرجند متقاضی نان با کیفیت هستند.

فاضلی‌فرد تصریح کرد: نانوایی‌ها در ۲هفته آینده ساماندهی خواهند شد و نان بدون افزایش قیمت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت لذا مردم نیز می‌توانند نان باکیفیت تامین کنند از طرفی تخلفات نیز به حداقل می‌رسد.

 

ریشه کن کردن درختان در باغ شوکت آباد بیرجند

درختان باغ شوکت آباد بیرجند ریشه کن می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران گفت: درختان باغ شوکت آباد بیرجند به منظور آفات زدایی باید از ریشه کنده شوند.

حجت الاسلام بخشی پور افزود:  آفت کرم خراط از ریشه و سوسک سرشاخه از ناحیه شاخه‌ها به جان درختان باغ شوکت آباد افتاده که طبق نظر کارشناسان برای از بین بردن آفات و حفاظت از باغ، باید نسبت به قطع درختان از ریشه اقدام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون هر اقدامی از دست ما بر آمده است انجام داده ایم افزود:  هر چه برای مبارزه با آفات هزینه کرده ایم، سودی نداشته است و درختان میوه این باغ که شامل ۶۰ درصد از درختان می‌شود به دلیل آفت زدگی از بین رفته است.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: با توجه به تغییر اقلیم و با هماهنگی میراث فرهنگی قرار است بعد از آفت زدایی، درختانی مانند عناب  در باغ کاشته شوند که با آب و هوای استان سازگاری داشته باشند.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده با استانداری، فرمانداری، میراث فرهنگی و سرمایه گذار مقرر شد در ورودی باغ شوکت آباد اصلاحاتی انجام شود و باغ تا ۲ ماه دیگر تکمیل و به روی مردم باز شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: ساماندهی سراسری  ورودی باغ، راهرو، محوطه جزیره، ده اتاق مشرف به باغ به‌عنوان فضا‌های اقامتی و تالار‌ها مرمت و بازسازی می‌شوند تا برای استفاده و بهره‌برداری مردم و گردشگران مهیا شوند.

به گفته حجت الاسلام بخشی پور میراث فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد تومان که از محل اعتبارات پیش‌بینی‌شده در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، قرار است پس از بازگشایی، میراث فرهنگی کار مرمت استادسرا را در این باغ انجام دهد تا فضا‌هایی برای اسکان گردشگران نیز مهیا شود.

وی گفت:  با کمک و تسهیلات جهاد کشاورزی مزرعه ۱۰۰ هکتاری در شوکت آباد لوله گذاری و آبیاری قطره‌ای اجرا شده است و هم اکنون به بهره برداری رسیده که برای اجرای نیات واقفین هزینه می‌شود.

باغ شوکت آباد موقوفه‌ای است که شامل ۲۵ نوع نیّت است و درآمد آن باید در حسینیه امام رضا (ع) بیرجند و حوزه علمیه عبدالعلی خان هزینه شود..

 

 

 

 

 

ضمن دفاع از حقوق استان، تابع منافع ملی هستیم

استاندار در جلسه دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان‌

ضمن دفاع از حقوق استان، تابع منافع ملی هستیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: ضمن دفاع از حقوق استان، تابع منافع ملی نیز هستیم.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان‌ خاطرنشان کرد: انتظار ما از شرکت توزیع نیروی برق  خراسان و وزارت نیرو، توسعه زیرساخت های برقی استان است.
وی تأکید کرد:خراسان‌جنوبی به جهت بعد مساحت، دوری از مرکز، شرایط اقلیمی و بی توجهی های گذشته، از محرومیت رنج می برد.
به گفته وی؛ آن چه انتظار داریم، این است که در تخصیص امکانات و تأمین زیرساخت ها، خراسان جنوبی ویژه دیده شود.
استاندار با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در راستای مدیریت مصرف برق در فصل تابستان خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای اجرای دستورالعمل ها و تصمیم کشور را داریم.
قناعت با تأکید بر این که همواره تابع منافع ملی هستیم، متذکر شد: توقع ما در این زمینه این است که سهمیه بندی ها مساوی بوده و همه استان ها به یک میزان و به شکل کاملاً عادلانه مدنظر باشند.
وی تأکید کرد: این اصلاً قابل قبول نیست که چون خراسان جنوبی محروم است و ته خط انتقال واقع شده، در سهمیه بندی ها مورد بی مهری قرار گیرد.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به آمادگی استان برای احداث نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد.
قناعت خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران این حوزه نیز به طور ویژه حمایت می شوند.

 

 

 

طرح آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند آماده بهره‌برداری است/۲

طرح آبرسانی به صنوف آلاینده بیرجند آماده بهره‌برداری است

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بیرجند گفت: طرح آبرسانی به صنوف آلاینده شهر بیرجند با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال تکمیل شد و آماده بهره‌برداری توسط متقاضیان است.

موسی حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر، طرح آبرسانی به صنوف آلاینده در دستور کار جدی شرکت قرار گرفت و اجرایی شد.

وی بیان کرد: در زمینه اجرای این طرح بیش از ۲۲ کیلومتر شبکه داخلی اجرا، سه هزار و ۸۰۰ مترخط انتقال از نوع پلی اتیلن و چدن کارگذاری شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بیرجند عنوان کرد: این طرح با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد ریال اجرایی شد و هم اکنون تکمیل و آماده بهره‌برداری و استفاده توسط متقاضیان است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح علاوه بر لوله گذاری‌های فوق، یک شیر فشارشکن و هفت باب حوضچه شیرآلات نیز احداث شده است، افزود: همچنین بیش از ۴۲۰ انشعاب آب به متقاضیان در این شهرک واگذار شده است.

پروازهای فرودگاه بین المللی که پاسخگوی تقاضای مسافران  نیست؛

پروازهای سومین فرودگاه کشور روی باند کنسلی/ از نبود پروازهای منظم تا پیگیری برای ایجاد شرکت هواپیمایی بومی/۴

در حالی که فرودگاه بیرجند؛ دارای موقعیت مهم و استراتژیک و به عنوان سومین فرودگاه کشور مطرح است، اما متاسفانه نبود برنامه منظم پروازی و کنسل شدن پروازها، باعث ایجاد چالش برای مسافران و ایجاد لیست پروازی شده است.

به گزارش خاورستان، فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند؛ یکی از فرودگاه های مهم و سومین فرودگاه کشور است که در سال ۱۳۱۲ پس از قلعه‌مرغی و فرودگاه بوشهر، ساخته شد. با توجه به موقعیت خراسان جنوبی و فاصله آن با مرکز کشور و از طرف دیگر نبود راه آهن و عدم بهره مندی از جاده های ایمن، خواسته مردم استان؛ ارائه خدمات پروازی مناسب است که این امکان با توجه به وجود یک فرودگاه بین المللی و دارای تجهیزات بروز و کافی وجود دارد.اما متاسفانه مردم استان از خدمات پروازی مناسبی هم برخوردار نیستند و کنسلی پروازها در فرودگاه بیرجند به یک موضوع تکراری تبدیل شده است. بر این اساس؛ آخرین تغییری که در برنامه پروازی فرودگاه بیرجند رخ داد، این بود که پرواز دوشنبه های ایران ایر کلا از برنامه پروازی تابستانی فرودگاه بیرجند لغو شد و حداقل تا ابتدای مهرماه این پرواز برقرار نخواهد بود.

قبلا و در بازه کوتاهی، کلا پروازهای بیرجند- مشهد شرکت ایران ایر حذف شد که با پیگیری رسانه ها، نماینده مجلس، استاندار و مدیرکل فرودگاه ها، پرواز روز چهارشنبه برگشت، اما علی رغم قولی که ایران ایر برای برگشت پرواز یکشنبه ها داد، این موضوع محقق نشد.

در حالی که در سال ۱۳۹۹  شرکت ایران ایر؛ هر هفته ۵ پرواز در مسیر بیرجند- تهران و بالعکس و ۲ پرواز در مسیر بیرجند- مشهد و بالعکس داشت، اما با لغو یکی یکی پروازها و در نهایت هم لغو پرواز روز دوشنبه، پروازهای این شرکت در مسیر تهران به ۳ پرواز و در مسیر مشهد به یک پرواز کاهش یافته است.

شرکت هواپیمایی ماهان هم بدون تغییر در برنامه دو پرواز در هفته را انجام می دهد وغالب پروازهای فرودگاه بیرجند هر روز به جز پنجشنبه ها نیز، توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر و با ظرفیت ناوگان ۴۸ نفره انجام می شود.

متاسفانه روزهای پنجشنبه، فرودگاه بیرجند بدون پرواز است و هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی در این روز پروازی ندارد. هواپیمایی ایرتور که ناوگان خوبی دارد نیز قبلا و در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پروازهایی را در فرودگاه بیرجند داشت که متاسفانه هنوز بازنگشته است.

بعد از کنسلی پرواز دوشنبه های ایران ایر و کاهش ظرفیت های پروازی فرودگاه بیرجند، مذاکراتی با شرکت هواپیمایی وارش انجام و قرار شد که این شرکت بعد از ماه رمضان، پروازهایی را در فرودگاه بیرجند انجام دهد که متاسفانه تاکنون خبری از این پروازها نشده است.

هنوز پرواز جایگزینی برای ایران ایر ایجاد نشده

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاوستان، اظهارکرد: فرودگاه بین المللی بیرجند؛ از شنبه تا چهارشنبه روزی ۵۰۰ نفر مسافر دارد ( ۲۵۰ نفر مسافر ورودی و ۲۵۰ نفر مسافر خروجی) که برای آن برنامه ریزی شده است، اما متاسفانه با توجه به کنسل شدن پرواز روز دوشنبه ایران ایر، به دنبال پرواز جایگزین هستیم.

وی افزود: برای پوشش مسافران استان دو پرواز ۱۶۰ نفره جواب می دهد که برای اضافه شدن یک پرواز کوچک یا یک پرواز بزرگ ۱۱۰ نفره رایزنی کرده ایم.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون تقریبا در یک روز مشکل پرواز داریم  که با توجه به انجام یک پرواز، تنها ۱۰۰ نفر از مسافران پوشش داده می شوند ولی در بقیه روزها تا ۲۱۰ نفر مسافر پوشش داده می شود. برای پوشش ۳۰-۴۰ نفر مسافر دیگر نیز مذاکراتی برای افزایش پروازها انجام شده است.

طهماسبی گفت: در این خصوص با همراهی آقای استاندار با شرکت وارش مذاکراتی انجام شده که این شرکت انجام پروازها را منوط به تامین هواپیماهای کوچک کرده است. اکنون یکی از هواپیماهای این شرکت در حال تعمیرات سنگین است که پس از برگشت آن، تصمیم گیری خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین با شرکت هواپیمایی آتا هم از طریق اداره کل و استاندار مکاتبه شده که پس از تصمیم گیری شرکت، نتیجه به مردم اعلام خواهد شد.

اگر در تامین هواپیما گشایشی نشود؛ وضعیت همین است

برومند حسنی مقدم، مدیرکل شرکت هواپیمایی هما خراسان‌جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: دلیل کنسلی پروازهای شرکت ایران ایر، کمبود هواپیما است و دلیل دیگری هم وجود ندارد.

وی افزود:  ایران ایر تنها شرکت دولتی و هندلینگ دهنده است که تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و کنسلی پروازهای آن هم صرفا به دلیل کمبود ناوگان است.

مدیرکل شرکت هواپیمایی هما خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه موضوع کنسلی پرواز در بقیه نقاط کشور هم وجود دارد، گفت: در واقع هواپیمایی که قرار بوده به فرودگاه بیرجند بیاید، فقط در همین مسیر پروازی نیست، بلکه در خطوط پروازی دیگر هم حضور دارد و وقتی که از خط خارج می شود، پروازها در تمام شهرهای دیگری هم که مرتبط با این هواپیما است هم کنسل می شود.

حسنی مقدم بیان کرد: در این خصوص و در راستای مطالبات مردمی، مکاتباتی انجام دادیم و استاندار هم پیگیر موضوع بوده است که امیدواریم گشایشی شود. چون شرکت ملی و دولتی هستیم و باید به همه استان ها پرواز داشته باشیم، تمام تلاش مان را می کنیم تا با توجه به ظرفیت ها، تعداد پروازها به بیرجند بیشتر شود، اما اگر همچنان با کمبود هواپیما مواجه باشیم، همین وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از لحاظ مسافر  صد درصد ظرفیت صندلی های ایران ایر پر است، اما برنامه پروازی بر اساس موجودی هواپیما است و  اگر موجودی کم باشد؛ پرواز کم و اگر زیاد باشد؛ زیاد می شود.

او یادآور شد: قبلا پروازهای حج تمتع را از استان انجام دادیم و اکنون هم قرار است در تیرماه امسال؛ این پروازها که از نظر اقتصادی، زمان و ایمنی در تردد به نفع مردم است را از فرودگاه بیرجند انجام دهیم.

مشکلات مالیاتی و انحصار در هندلینگ علت پروازهای کم ماهان

محمد حسین سهیل نماینده شرکت ماهان در بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: شرکت ماهان قبلا در فرودگاه بیرجند ۵ پرواز داشت که متاسفانه به دلیل سخت گیری های اداره دارایی و مالیات، این شرکت تعداد پروازهای خودش را کاهش داد.

وی افزود: در استان های دیگر غیر از ایران ایر، شرکت های دیگر هم هنلدینگ انجام می دهند اما در خراسان جنوبی هندلینگ در انحصار ایران ایر است و شرکت ماهان باید برای هر پرواز ۷ میلیون تومان هزینه خدمات فرودگاهی بپردازد.

نماینده شرکت ماهان در بیرجند گفت: خوشبختانه در فرودگاه بیرجند ظرفیت مسافر وجود دارد و اگر کسی می گوید مسافر نیست، اشتباه می گوید، ادامه داد: متاسفانه اکنون در بیرجند چارترکننده هم وجود ندار، اما به تازگی سرمایه گذاری در این خصوص پیدا شده که پیگیر کار هستیم.

او بیان کرد: اکثر استان ها ۴-۵ فرودگاه دارند، اما در خراسان جنوبی دو فرودگاه وجود دارد و در حالی که علاوه بر وجود مسافر از شهرهای متعدد استان، از شهرهای گناباد، زابل و … هم مسافر داریم، اما متاسفانه پروازهای منظمی و با ظرفیتی نداریم. در واقع با برنامه پروازی موجود، هیچ مسافر و سرمایه گذاری به استان نمی آید، چون خطوط منظمی برای رفت و برگشت وجود ندارد.

 

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

صادرات تخم مرغ امکان پذیر شد/تمایل مردم برای خرید گوشت قرمز/۲-۳

صادرات تخم مرغ امکان پذیر شد/تمایل مردم برای خرید گوشت قرمز

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تمایل مردم خراسان جنوبی برای خرید گوشت قرمز گفت: بعد از تغییر روند توزیع یارانه ها صادرات تخم مرغ امکان پذیر شد.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی برای تأمین مرغ زنده و دام زنده هیچ گونه مشکلی نداریم و کشتار به میزان نیاز مردم خراسان‌جنوبی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه در شهر بیرجند در شرایط فعلی ۲۰۰ رأس دام سبک کشتار می‌شود، بیان‌کرد: در موقعیت فعلی بازار مواد پروتئینی و با توجه به کاهش فاصله قیمتی گوشت قرمز و گوشت سفید رغبت مردم به سمت خرید گوشت قرمز بیشتر شده است.

اصغرزاده با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید گوشت قرمز اعلام آمادگی برای دو شیفت شدن فعالیت کشتارگاه‌ها کرده‌ایم، ادامه‌داد: در مورد بازار گوشت مرغ و گوشت سفید به نظر من در نهایت بازار عرضه و تقاضا خود را تنظیم می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس قوانین گذشته با توجه به اینکه به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ و سایر مواد پروتئینی برای تأمین نهاده یارانه دولتی تعلق می‌گرفت، صادرات برخی از محصولات دامی ممنوع شده بود.

وی با اشاره به اینکه با آزاد شدن قیمت نهاده‌های دامی، صادرات تخم مرغ نیز آزاد شده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با این روند و با توجه به اینکه دیگر نگران این نیستیم که یارانه ما به دست مصرف کننده کشورهای دیگر برسد، صادرات برخی دیگر از محصولات دامی نیز به زودی امکان پذیر شود.

به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس هلال احمر؛

مانور امداد و نجات جاده‌ای در نهبندان برگزار شد/۲

مانور امداد و نجات جاده‌ای در نهبندان برگزار شد

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان نهبندان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود اکبری در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: تمرین تخصصی نیروهای عملیاتی، بهره مندی درست از تجهیزات، ارزیابی عملکرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف از اهداف برگزاری این تمرین‌ها است.

وی افزود: این مانور هر ساله به جهت حفظ آمادگی و همچنین تعامل و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان همچون هلال احمر، آتش نشانی، پلیس راه، نیروی انتظامی، راهداری و اورژانس برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تعامل و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌های خدمات رسان را از دیگر اهداف اجرای این مانور برشمرد و گفت: برگزاری مانورها در ایجاد آمادگی و آموزش مردم برای مقابله با حوادث و همچنین حفظ خونسردی و کاهش خسارات اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر حوادث جاده‌ای توسط پایگاه‌های بین شهری جمعیت هلال احمر پوشش داده می‌شوند، عنوان کرد: رهاسازی مصدومان و کمک جهت انتقال افراد از مهم‌ترین وظایف نجاتگران و امدادگران است لذا با برگزاری مانورها همواره می‌توانیم آموزش‌های تخصصی و آمادگی تیم‌ها را داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی:

کارشناسان ابهامات اقتصادی مردم را برطرف کنند/۳

کارشناسان ابهامات اقتصادی مردم را برطرف کنند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین طرح مردمی‌سازی اقتصاد در دولت سیزدهم، بر پاسخگویی به ابهامات و سوالات مردم از سوی کارشناسان تاکید کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست وبیناری فرمانداران استان افزود: اصحاب رسانه، صدا و سیما و روابط عمومی‌های دستگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی، اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما به جهت اهمیت موضوع نیاز به کار بیشتر در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اقدام ارزنده ائمه جمعه که‌ در خطبه‌های نماز این هفته به این طرح مهم اقتصادی دولت پرداختند، گفت: به جهت اهمیت موضوع، جا دارد این اقدام در هفته‌های آینده هم ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیریت فضای روانی جامعه، جای کار دارد و فرمانداران باید با جدیت به این موضوع ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه مساله مهم برای ما، آرامش جامعه است اظهار داشت: مردم از لحاظ تامین کالا به امنیت فکری رسیده‌اند، می‌دانند کمبود و قحطی نیست و کالاها به میزان نیازشان در بازار موجود است.

قناعت افزود: دغدغه و نگرانی از اینکه در آینده چه خواهد شد یا چه کالاهایی گران می‌شود، امنیت روانی مردم را مختل کرده است و ما باید با اقناع‌سازی افکار عمومی این اطمینان را به مردم بدهیم که اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نفع آنان، کشور و نظام است.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و کار تیمی دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: در کارگروه تنظیم بازار استان در راستای اجرای این طرح، یکصدایی وجود دارد که بسیار ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به سؤالات و ابهامات مردم در زمینه یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به سؤالات مردم، پاسخ منطقی بدهند و دغدغه آنها را برطرف کنند.

وی بیان کرد: باید این اطمینان خاطر به مردم داده شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اعتراضات شان به پاسخ می‌رسد.

قناعت همچنین با اشاره به توان استان در تولید مرغ، تخم‌مرغ و شیر گفت: در مورد این سه کالای اساسی، معین چند استان هستیم و تولیدات مازاد بر نیازمان به دیگر مناطق ارسال می‌شود.

وی در عین حال مشکل این استان را ضعف در تولید روغن عنوان کرد و افزود: نیاز خراسان جنوبی به هر شکل ممکن از دیگر استان‌ها تامین می‌شود ولی این مشکل باید به شکل اساسی حل شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان در زمینه تولید روغن و فضای سردخانه‌ای با کمبود و مشکل مواجه است، گفت: اهتمام فرمانداران باید بر این باشد که نسبت به جذب سرمایه‌گذار و تامین این دو نیاز اساسی اقدام کنند.

میزهای خدمت در خراسان جنوبی بازخورد خوبی داشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برپایی میزهای خدمت در این استان بازخورد خوبی داشته است، استمرار آنها را خواستار شد.

سید محمدرضا طالبی  افزود: میزهای خدمتی که این هفته در محل مصلاهای نماز جمعه برگزار شد، بازخورد بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: به جهت بازتاب خوب این اقدام، پیشنهاد می‌شود میزهای خدمت با حضور مدیران در هفته‌های آینده هم در مصلاها برگزار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: میز خدمت چنانچه در وقت نماز مغرب و عشا در مساجد پرجمعیت هم برگزار شود، مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور مسئولان در بین مردم به تلطیف فضای روانی جامعه کمک می‌کند.

طالبی با اشاره به اهمیت اقناع‌سازی افکار عمومی گفت: در راستای پاسخ به ابهامات و شبهات مردم درخصوص طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید از ظرفیت روحانیون نیز استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین اعتراضات مردمی در زمینه یارانه‌هاست، گفت: باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که جاماندگان از یارانه‌ها بدانند با تدبیر دولت به‌زودی برای تعیین تکلیف این افراد، چاره‌اندیشی می‌شود.

افزایش جرایم تعزیراتی اطلاع‌رسانی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست از فرمانداران خواست افزایش جرایم تعزیراتی را اطلاع‌رسانی کنند.

جواد اشرفی خاطرنشان کرد: با بازنگری جرایم تعزیراتی، این جریمه‌ها در بخشی از تخلفات بین ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی متذکر شد: این افزایش نرخ جریمه‌ها که می‌تواند بازدارندگی داشته باشد باید اطلاع‌رسانی شود تا اصناف بدانند هر تخلفی، شدیدترین برخوردها را به همراه دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در تغییرات جدید، یک تخلف کوچک مثل درج نکردن قیمت، ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد.

وی از عزم استان در تامین کالاهای اساسی گفت و افزود: در حال حاضر در زمینه تامین مرغ، تخم‌مرغ و شیر مشکلی نداریم و تولید استان در این سه قلم کالا، بیش از نیاز است.

اشرفی با بیان اینکه روغن باید از خارج استان تامین شود اظهار داشت: فرمانداران باید برای تامین روغن مورد نیاز شهرستان‌ها، مباشرین با تمکن مالی بالا را معرفی کنند.

وی گفت: تغییر قیمت روغن، هزینه‌های تامین آن را برای مباشرین افزایش داده لذا باید توانایی مالی بالایی داشته باشند تا بتوانند نسبت به خرید روغن اقدام کنند.

 

 

 

 

تصادف در محور طبس – یزد ۲ کشته و سه مجروح برجا گذاشت/۴

تصادف در محور طبس - یزد ۲ کشته و سه مجروح برجا گذاشت

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: بر اثر برخورد شدید سه دستگاه تریلی در محور طبس – یزد ۲ نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

سید محمدرضا حسینی افزود: این حادثه ساعت ۶:۱۰ دقیقه صبح روز دوشنبه در کیلومتر ۱۱۰ جاده طبس – یزد اتفاق افتاد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: رانندگان حتما قبل از رانندگی نسبت به استراحت کافی اقدام کنند.

 

 

با کسب دانش بومی تولید تایر در کویرتایر رقم خورد

ماندن ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در کشور

کارخانه کویرتایر بیرجند توانسته با تولید دانش بومی تولید تایر، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی داشته باشد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به همت مهندسان کارخانه کویرتایر بیرجند ۳۳ نوع لاستیک در این کارخانه تولید شده و ۲۳ درصد نیاز لاستیک سواری کشور از این طریق تأمین می‌شود.

علاوه بر این، مهندسان توانسته اند دستگاه‌های پرس پخت را نیز که مورد نیاز صنعت تولید تایر است در این کارخانه تولید کنند.

کویرتایر کارخانه‌ای است که جوانان بومی زیادی را مشغول به کار کرده تا علاوه بر بهره گیری از دانش آنها، منبع درآمد ثابتی برای خانواده هایشان ایجاد کند.

از تولید دانش تا تولید دستگاه های مورد نیاز لاستیک سازی

یکی از کارکنان کویرتایر گفت: در چند سال پیش خارجی‌ها تکنولوژی‌های تولید تایر و نرم افزار‌های مورد نیاز را به ما نمی‌دادند، اما اکنون خودمان توانایی تولید آن‌ها را به دست آورده ایم.

او گفت: وقتی در کارخانه ۳۳ نوع تایر در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود، نشان از همت و پشتکاری دارد که ثمره اش عدم وابستگی به خارج از کشور است.

یکی از مهندسین مشغول به کار در کویرتایر نیز گفت: دستگاه‌های پرس پخت را توانسته ایم در این کارخانه تولید کنیم و این موضوع سبب صرفه جویی در هزینه‌ها شده است.

او گفت: دستگاه‌های پرس پخت موجود در این کارخانه ۱۷ تا است.

صرفه جویی ارزی با تولید دانش بومی

زینلی مدیر عامل کارخانه کویرتایر بیرجند گفت: در صورتی که قرار بود تکنولوژی تولید هر اندازه از لاستیک را از کشور‌های خارجی بگیریم، باید ۱۰۰ هزار دلار ارز از کشور خارج می‌کردیم.

او گفت: اکنون ۳۳ نوع لاستیک داریم که با داشتن تکنولوژی این ۳۳ نوع، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی در کشور انجام شده است.

زینلی گفت: دستگاه‌های پرس پخت این مجموعه ۳۵ درصد ارزان‌تر از دستگاه‌هایی است که می‌توانیم از کشور‌های خارجی وارد کنیم.

مدیر عامل کارخانه کویرتایر بیرجند گفت: تلاش می‌کنیم امسال ۲۰ دستگاه پرس پخت در کویرتایر تولید کنیم.

 

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:
افزایش جرایم تعزیراتی را اطلاع رسانی کنید

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: فرمانداران، افزایش جرایم تعزیراتی را اطلاع رسانی کنند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ اشرفی با تأکید بر این مطلب در جلسه وبیناری فرمانداران با استاندار خاطرنشان کرد: با بازنگری جرایم تعزیراتی، این جریمه ها در بخشی از تخلفات بین ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.
وی متذکر شد: این افزایش نرخ جریمه ها که می تواند بازدارندگی داشته باشد، باید اطلاع رسانی شود تا اصناف بدانند هر تخلفی، شدید ترین برخوردها را به همراه دارد.
به گفته وی؛ در تغییرات جدید، یک تخلف کوچک مثل عدم درج اتیکت قیمت، ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به عزم استان در تأمین کالاهای اساسی، تصریح نمود: در حال حاضر در زمینه تأمین مرغ، تخم مرغ و شیر مشکلی نداریم و تولید استان در این سه قلم کالا، بیش از نیاز است.
اشرفی با بیان این که روغن باید از خارج استان تأمین شود، اظهار داشت: فرمانداران باید برای تأمین روغن مورد نیاز شهرستان ها، مباشرین با تمکن مالی بالا معرفی کنند.
وی متذکر شد: تغییر قیمت روغن، هزینه های تأمین آن را برای مباشرین افزایش داده لذا باید توانایی مالی بالایی داشته باشند تا بتوانند نسبت به خرید روغن اقدام نمایند.

جداسازی ۸۲ درصد آب شرب از فضای سبز/۲-۳

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند از جداسازی ۸۲ درصد از آب شرب از فضای سبز در بیرجند خبر داد.

محمدزاده گفت: آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز در شهر بیرجند از چاه و مقداری نیز از شبکه آب تأمین می‌شود و تقریبا ۸۲ درصد آب شرب از فضای سبز شهری جداسازی شده است.

او گفت: مساحت کل فضای سبز شهر بیرجند ۲۶۵ هکتار است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: امسال با توجه به محدودیت شدید آبی فقط طرح های نیمه تمام در دست اقدام است و تمرکز سازمان بر بازپیرایی پارک‌های موجود سطح شهر است.

 

 

 

 

کارفرمایان ارسال لیست حق بیمه را پشت گوش نیاندازند

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: کارفرمایان ارسال لیست حق بیمه در سامانه خدمات غیرحضوری را به روز‌های پایانی ماه موکول نکنند.

فراتی گفت: کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان از ابتدای اردیبهشت امسال به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی انتقال داده شده است.

او گفت: کارفرمایان در صورت عدم عضویت در این سامانه هرچه سریع‌تر در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان ثبت‌نام کرده و ارسال لیست حق بیمه را به روز‌های پایانی ماه موکول نکنند.

فراتی گفت: با هدف فراهم شدن امکان کنترل‌های هوشمند و سیستمی و نمایش پیغام‌های متناسب و هشدار‌های به موقع عملکردی به کارفرمایان برای ارسال سریع‌تر و مطلوب‌تر لیست حق بیمه، کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان، تنها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir امکان پذیر است.

 

 

 

گلایه مردم از تخریب پوشش گیاهی شادان/ برداشت خاک رس از بندسار‌های طبیعی

مردم روستای شادان خوسف خبر از تخریب پوشش گیاهی به واسطه وجود معدن طلا می‌دهند، اما پیگیری‌ها حاکی از برداشت خاک رس از بندسار‌های محلی است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اهالی روستای شادان خوسف گفت: منابع طبیعی هر جا بوته کنی انجام شود، سریعا فرد خاطی را جریمه می‌کند، اما در شادان، بوته کنی بدون هیچ گونه مشکلی انجام می‌شود.

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: گودبرداری‌ها و تخریب پوشش گیاهی و مرتعی به واسطه وجود معدن طلا و استفاده از منطقه برای فعالیت این معدن صورت می‌گیرد.

برای پیگیری این موضوع با نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

عرصه های مرتعی تخریب نشده است

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: فرآیند بهره برداری و فرآوری در معدن طلای شادان خوسف نیاز به برداشت خاک رس دارد.

او گفت: برداشت خاک رس صرفا از بندسار‌های طبیعی که متعلق به اهالی روستا است انجام می‌گیرد و در این زمینه، رضایت و اجازه مردم کسب شده است.

نصرآبادی گفت: در این زمینه هیچ گونه گودبرداری و بهره برداری از مراتع متعلق به منابع طبیعی صورت نمی‌گیرد و ما همواره حفاظت از عرصه‌ها را در دستور کار داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: قسمتی از اراضی مرتعی طبق پروانه بهره برداری به معدن واگذار شده است که استحصال ماده معدنی در آن صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

 

هوای خراسان جنوبی۶ تا ۸ درجه گرمتر می‌شود/۲

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به همدیدی و آینده‌نگری نقشه‌های استان تا ۲۴ ساعت آینده دمای هوا ۶ تا هشت درجه‌ بیشتر می‌شود.

جواد نخعی افزود: براساس تحلیل داده‌های هواشناختی شاهد افزایش محسوس دمای هوا در روزهای آینده خواهیم بود.

وی اظهار داشت: این وضعیت تا صبح چهارشنبه ادامه خواهد داشت و تا پایان هفته در بعضی ساعات افزایش وزش باد و گرد و خاک قابل پیش‌بینی است و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

 

شناسایی انبار احتکار مواد غذایی در شهرستان بیرجند/۴

ماموران انتظامی بیرجند یک انبار احتکار و دپوی ارزاق عمومی را در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: مأموران انتظامی شهرستان بیرجند اخباری مبنی بر احتکار مواد غذایی و ارزاق عمومی در یکی از انبار‌های سطح شهرستان دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ فولادی افزود: مأموران با تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالا‌های احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این محل انواع ارزاق عمومی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های احتکار شده را ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ فولادی افزود: نیروی انتظامی با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به مخلان امنیت عمومی و اقتصادی را نخواهد داد.

 

 

 

 

 

روز بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت باقی ماند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۰۴ تست  تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۱ بیمار جدید شناسایی شد.
شریف زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بشرویه، ۵ مورد از بیرجند، ۲ مورد ازقاین و ۲ مورد از طبس شناسایی شد.
وی گفت در حال حاضر:  در استان ۱۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵  نفر کرونا مثبتند.
شریف زاده گفت: ۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی وی نامساعد است.

 

 

 

 

 

خرید ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

با آغاز خرید تضمینی گندم از آغاز اردیبهشت تا کنون ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان گفت: اولین خرید گندم استان ۱۲خرید ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی اردیبهشت انجام شده و تا کنون ۱۳۰ تن در شهرستان طبس و ۷۰ تن در شهرستان نهبندان خریداری شده است.

هاشمی با بیان اینکه ۱۵ مرکز خرید گندم در استان فعال است افزود: بیشترین تعداد مراکز خرید با ۳ مرکز مربوط به شهرستان طبس است.

 

  • وی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم با افزایش ۲ برابری در مقایسه با پارسال، کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که امسال کشاورزان استقبال خوبی از این خرید دارند و میزان خرید از آغاز اردیبهشت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ برابر شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی استان افزود: خرید گندم از کشاورزان تا پایان فصل برداشت در شهریور ادامه دارد و قیمت گندم تحویل داده شده به مراکز خرید با قید فوریت به حساب کشاورزان پرداخت می‌شود.

پارسال ۱۲ هزار تن گندم در خراسان جنوبی از کشاورزان خریداری شد.

امسال در خراسان جنوبی، ۱۸ هزار هکتار زیر کشت گندم است که پیش بینی می‌شود ۴۷ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

 

 

 

 

 

خریدار لوازم خانگی ارزان، قربانی کلاهبردار سایبری شد/۴

عامل کلاهبرداری که با درج آگهی‌های مختلف در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان خراسان جنوبی می‌کرد، دستگیرشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس پلیس فتا استان گفت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و با ارائهجوینده لوازم خانگی ارزان قربانی کلاهبردار سایبری شد مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه در سایت دیوار قصد خرید لوازم خانگی را داشته که پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است؛ بلافاصله موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ  الوانی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص گردید فردی ساکن شهر  زاهدان با انتشار آگهی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار تعدادی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبالغ زیادی از آنان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مأموران متهمان را که ساکن شهر زاهدان بودند، مورد شناسایی و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی و همکاری با پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در منزلشان دستگیرکردند که در بازرسی از منزل متهمان، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی لپ‌تاپ و سیم‌کارت‌های تلفن همراه و همچنین تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.

سرهنگ الوانی  افزود: اعتماد شهروندان به افراد در فضای مجازی به خصوص فروشگاه‌های آگهی محور، بستر کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم می‌کند، کاربران فضای مجازی برای گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری، قبل از رویت کالا به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه نکنند.

وی گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

 

 

کشف ۲۵ تن برنج پاکستانی احتکار شده در بیرجند/۴

ماموران انتظامی خراسان جنوبی در بازرسی از یک انبار در بیرجند ۲۵ تن برنج پاکستانی احتکار شده کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبیکشف ۲۵ تن برنج پاکستانی احتکار شده در بیرجند اخباری مبنی بر احتکار برنج در یکی از انبار‌های سطح شهرستان بیرجند دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردارفرشید افزود: مأموران باانجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالای احتکار شده را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل ۲۵ تن برنج پاکستانی کشف شد.

فرمانده انتظامی  خراسان جنوبی با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی کالای احتکار شده را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار فرشید افزود: ماموران انتظامی استان در اجرای طرح ضربتی مبارزه با کالای قاچاق و احتکاری در ۷۲ ساعت گذشته تاکنون، انواع کالا‌های اساسی وارزاق عمومی به ارزش ۴۶ میلیاردو ۸۵۰ میلیون ریال کشف کردند که در این راستا ۳۰ متهم دستگیر که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

ثبت بیش از ۲ هزار درخواست برای واریز یارانه در خراسان جنوبی/۲-۳

بیش از ۲ هزار درخواست برای واریز یارانه در خراسان جنوبی ثبت شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۸۶ سرپرست خانوار استان که از دریافت یارانه جا مانده اند، درخواست واریز ثبت کرده اند.

اشرفی افزود: تلفن ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹، سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ و سایت hemayat.mcls.gov.ir برای دریافت درخواست‌های مردم فعال است.

وی گفت: از جمله مواردی که در تعیین دهک و واریز یا عدم واریز یارانه معیشتی تأثیر دارد، درآمد کل اعضای خانوار است.

 

 

 

 

 

کشف ۱۰۳ کیلو تریاک در «قاین»/۴

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از کشف ۱۰۳ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در شهرستان قاین خبر داد و گفت: در این زمینه یک سوداگر مرگ دستگیر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه ابراهیم‌آباد شهرستان قاین هنگام کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی تکمیلی از سواری پژو، ۱۰۳ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مأموران در این زمینه خودرو را توقیف و یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

 

 

 

 

فردوس پیرترین شهر خراسان جنوبی/۲

شهر فردوس با نرخ سالمندی ۱۳ بالاترین شاخص سالمند را در خراسان جنوبی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روشن فرماندار فردوس در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده گفت: نرخ پایین باروری و نرخ بالای سالمندی، فرصت‌های سرمایه گذاری و اشتغال را در این شهرستان کم می‌کند.

او گفت: فردوس با نرخ باروری ۱.۷۴ کمترین شاخص باروری در استان را دارد و در فرزندآوری فقط ۷ سال فرصت داریم که از این فرصت طلایی استفاده کنیم.

او گفت: ستاد تحکیم و تعالی خانواده با هدف ترویج فرهنگ فرزندآوری و فرزند سالم در فردوس فعال می‌شود.

حجت‌الاسلام شاکری امام جمعه فردوس نیز گفت: کاهش جمعیت جوان و بالا رفتن عدد سالمندی به ۱۳ و کاهش باروری در فردوس نگران کننده است و باید با تحقیقات میدانی، این مشکل را ریشه یابی کنیم.

در این نشست افزایش سن ازدواج، فاصله ازدواج تا فرزند اول، فاصله بین فرزند اول و دوم، تک فرزندی، سقط جنین، هزینه‌های قابل توجه درمان ناباروری و مشکلات مربوط به بیکاری، اعتیاد، ضعف مهارت‌های زندگی در نسل جدید و افزایش طلاق از جمله چالش‌های پیش رو در بالا رفتن سالمندی و کمترین میزان باروری عنوان شد.

 

 

 

 

دوچرخه‌هایی که مدال رنگی دوقلوهای خراسان‌جنوبی را می‌ربایند!/۷

اگر در آرزوی فتح سکوهای المپیک ۲۰۲۲ سیزم ارتش‌های جهانی اسپانیا توسط سه‌گانه کاران خراسان‌جنوبی هستیم باید دوچرخه‌های درخوری زیرپای‌ «سعید و مسعود علیزاده» قرارگیرد تا یارای رقابت همسانی‌ با جدی‌ترین‌ حریفان این مسابقات داشته باشند.

دوچرخه‌هایی که مدال رنگی دوقلوهای خراسان‌جنوبی را می‌ربایند!

به گزارش فارس، ورزش سه‌گانه یا ترای‌اتلون (triathlon) یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی با یکدیگر رقابت می‌کنند و مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع رقابت‌ها تغییراتی دارد.

ترای اتلون از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان در برنامه مسابقات المپیک گنجانده شده است و بسیاری از قهرمانان جهانی و آسیایی به‌دنبال کسب سهمیه این ماراتن و تصاحب مدال‌های رنگی هستند.

رشته ترای اتلون در خراسان‌جنوبی از جایگاه نسبی و قابل قبولی برخوردار است و طی سال‌های اخیر ورزشکاران شایسته‌ای را پرورش داده که از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های آسیایی و جهانی بشمار می‌آیند.

«سعید و مسعود علیزاده» یا همان دوقلوهای خراسان‌جنوبی در بسیاری از مسابقات قهرمانی کشور با کسب مدال‌های رنگارنگ بر سکوهای رفیع رقابت‌ها ایستاده و در قالب تیم ملی به رویدادهای ورزشی آسیایی و جهانی اعزام شده و خوش درخشیده‌اند.

«سعید علیزاده» که از سال ۱۳۹۰ در مسابقات قهرمانی رشته ورزشی سه‌گانه حضور فعال دارد تاکنون عنوان‌های قهرمانی و جایگاه دوم قریب بر ۱۰ دوره از این رقابت‌ها را به‌دست آورده است.

وی در پنج دوره لیگ باشگاه‌های ترای‌ اتلون کشور بر سکوی نخست رقابت‌ها قرار گرفته و با دعوت فدراسیون سه‌گانه به ۳۰ دوره اردوی‌های آمادگی تیم ملی کشورمان پیوسته است.

«علیزاده» مدال برنز مسابقات آسیایی فیلیپین را به گردن آویخته و در رقابت‌های آسیایی قزاقستان و ژاپن برای کسب سهمیه المپیک سه‌گانه هماورد برترین‌های پهناورترین قاره جهان شده است.

وی به کمپ سه گانه آسیا در کشور چین تایپه دعوت شده و مقام چهارم و پنجم مسابقات جهانی ترای‌ اتلون‌ سال ۹۹ کشور امارات را بدست آورده است.

«علیزاده» عضو باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و با موفقیت مراحل اول و دوم اردوی آمادگی تیم ملی سیزم در شهر کرمانشاه و تهران را گذرانده است.

وی در آخرین روزهای مرحله سوم اردوی آمادگی تیم ملی سه‌گانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تهران مورد توجه مربیان فدراسیون  قرار گرفته و به جمع  شش ورزشکار زیر ۴۰ سال ایران پیوسته‌ است.

«سعید و مسعود علیزاده» یا همان دوقلوهای معروف خراسان‌جنوبی برای اعزام به مسابقات ارتش‌های جهان (المپیک ۲۰۲۲ سیزم) شهر مایورکا  کشور اروپایی اسپانیا خود را آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ المپیک سیزم هر چهارسال برگزار می‌شود و بالاترین سطح مسابقات بعد از المپیک جهانی و رقابت‌های قهرمانی جهان را دارد و برترین سه‌گانه‌کاران ملل چهارقاره‌ دنیا با آمادگی کامل در آن شرکت می‌کنند.

علی‌رغم تمام شایستگی‌ها و قابلیت‌هایی که دوقلوهای خراسان‌جنوبی دارند و افتخارات وصف‌ناپذیری در رویدادهای ورزشی آسیایی و جهانی از خود بر جای گذاشته‌اند هنوز از همان دوچرخه‌های‌ مستعمل و زوار درفته‌ای استفاده می‌کنند که در سال ۱۳۹۰ از سوی مدیرکل وقت ورزش و جوانان خراسان جنوبی در اختیارشان گذاشت است.

اگر در آرزوی کسب مدال‌های رنگی در المپیک ۲۰۲۲ سیزم ارتش‌های جهانی اسپانیا هستیم باید دوچرخه‌های درخوری زیرپای‌ «سعید و مسعود علیزاده» قرارگیرد تا یارای رقابت همسانی‌ با جدی‌ترین‌ حریفان خود در این ماراتن بین‌المللی داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به دلیل تکمیل نشدن مجتمع آبرسانی خوشاب

آب خوش از گلوی مردم روستا‌های مرزی پایین نمی‌رود/۴-۷

مجتمع آبرسانی خوشاب پس از ۷ سال از آغاز ساخت، هنوز تکمیل نشده و مردم روستا‌های مرزی سربیشه از آب لوله کشی و سالم بی بهره اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت مجتمع آبرسانی خوشاب شهرستان سربیشه ۷ سال پیش آغاز شد تا با بهره برداری از آن، مردم ۲۵ روستای مرزی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

اما با گذشت ۷ سال همچنان خبری از بهره برداری این مجتمع آبرسانی نیست و مردم این روستا‌ها به دلیل آب آشامیدنی ناسالم بیمار شده اند.

هوای گرم تابستان هم بر مشکلات بی آبی این روستا‌ها افزوده است.

بیماری کودکان به دلیل نوشیدن آب ناسالم

یکی از اهالی دهستان لانو گفت: آب برداشت شده را باید چندین ساعت در ظروف نگهداری کنیم تا مواد موجود در آب ته نشین و آب تا حدودی قابل آشامیدن شود.

او گفت: تعداد زیادی از کودکان این منطقه به دلیل آب آشامیدنی ناسالم بیمار شده اند و پزشکان معالج نیز این موضوع را تأیید می‌کنند.

یکی دیگر از اهالی این منطقه می‌گوید: چاله کنی برای کشیدن خط لوله انجام شده است، اما بعد از هفت سال تنها چیزی که باقی مانده، همین چاله است.

او گفت: آخرین قولی که به ما داده شده، آبرسانی به روستا‌ها تا عید نوروز امسال بوده، اما دو ماه از نوروز می‌گذرد و اقدامی انجام نشده است.

مرحله اول مجتمع، امسال به بهره برداری می رسد

امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این خصوص گفت: طرح آبرسانی خوشاب در دو مرحله پیش بینی شده است که با همراهی کمیته امداد و قرارگاه شهید ناصری، تکمیل آن انجام خواهد شد.

او گفت: ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای مرحله اول این طرح نیاز است و تاکنون ۷ کیلومتر خط انتقال کشیده شده و لوله اصلی نیز تهیه شده است؛ تا نیمه اول خرداد امسال عملیات فاز یک آغاز می‌شود و امیدواریم امسال به اتمام برسد.

امامی گفت: برای اجرای مرحله دوم این طرح، قراردادی ۳۰ ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است تا در دو سال آینده تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از جمله روستا‌های مرزی سربیشه آبرسانی شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امیدواریم در اختصاص اعتبارات خلف وعده‌ای صورت نگیرد تا مردم از آب سالم بهره‌مند شوند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*