اخبار خراسان جنوبی

«لاجوردی» سکان‌دار هیأت ورزش‌های جانبازان خراسان‌جنوبی شد

مجمع انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان خراسان‌جنوبی به«حسین لاجوردی» رأی اعتماد داد و برای چهار سال سکان این هیأت را بر عهده گرفت.

«لاجوردی» سکان‌دار هیأت ورزش‌های جانبازان خراسان‌جنوبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ظهر امروز مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی به ریاست «سیدمحمد شروین‌اسبقیان» رئیس فدراسیون، «محمد حسین خسروی» نایب‌ رئیس مجمع و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، «سیده اعظم اسلامی» معاون توسعه امور ورزش، «فاطمه چهکندی‌نژاد» مدیر گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره‌کل در  برگزار شد.

از ۲۷ نفر اعضای مجمع ۲۱ نفر با ترکیب روسای هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، نماینده‌ داوران، مربیان، ورزشکاران، باشگاه‌داران، ورزش دانشگاهی، دانشجویی، بسیج، کارگری و دانش‌آموزی حضور داشتند.

 «سیدحسین اصغری» مؤسس نخستین مسئول تربیت بدنی بنیاد جانبازان شهرستان بیرجند در سال ۱۳۶۹ و مسئول کانون تربیت‌ بدنی آستان قدس رضوی در خراسان‌جنوبی و «حسین لاجوردی» رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین شهرستان بیرجند به‌عنوان نامزدهای ریاست هیأت به مدت ۱۰ دقیقه برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی خود را برای جلب نظر اعضای مجمع تبیین کردند.

از مجموع ۲۱ رأی مأخوذه مجمع  انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی «حسین لاجوردی» با کسب ۱۵ رای برای مدت چهار سال سکاندار این هیأت شد.

«سیدحسین اصغری» نیز ۶ رأی مجمع را به خود اختصاص داد و از زحمات و خدمات چندین‌ساله او در حوزه ورزش و جوانان و مسئول تربیت‌بدنی احسان ستاد فرامین حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن در خراسان ‌جنوبی تجلیل و بر ضرورت بهرگیری از ظرفیت، تجربه و برنامه‌های راهبردی و رویکردهای او در اهداف و چشم‌انداز هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین  تأکید شد.

همچنین از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از «مهدی شریعتی‌فرد» که به مدت ۱۷ سال سکاندار این هیأت بود تا لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی با پیشنهاد منتخب ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان نیز به زهرا زحمتکش عنوان نایب رئیس بانوان، «محمد امینی‌نصرآباد» به‌عنوان خزانه‌دار، «علی علائیان» کارشناس خبره، «فرزاد یخچالی و الهام پدید» نیز به عنوان عضو هیأت رئیسه و «منصوره رضایی» نیز به‌عنوان بازرس هیأت رأی اعتماد داد.

منتخب ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان.جنوبی در این مجمع، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۳ به‌عنوان ورزشکار در مسابقات قهرمانی استانی و کشوری شرکت داشته و مدال‌های رنگارنگی را در رشته‌های ویلچر، شنا، ورزش‌های زورخانه‌ای‌ و پهلوانی برای خراسان‌جنوبی به ارمغان آورده است.

حسین لاجوردی افزود: در سایه حمایت و مشارکت‌ همدلانه‌ پیشکسوتان، مدال‌آوران، مربیان، داوران و رؤسای هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی چشم‌انداز  چهارساله‌ای را تدوین و اجرایی خواهد کرد.

وی با تأکید بر فعال کردن کمیته‌های تخصصی و متنوع هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی، گفت: در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه رشته‌های ورزشی با فعال کردن کمیته‌ همگانی هیأت‌های شهرستانی پلی‌ برای نخبه‌پروری‌ خواهد ساخت.

منتخب ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری، میزبانی اردوهای تیم‌های ملی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌های همسو، برگزاری دوره‌های آموزش مربیگری و داوری و اعزام مربیان و داوران به کلاس‌‌های دانش‌افزایی و ارتقای فدراسیون را از دیگر برنامه‌های پیش‌روی خود عنوان کرد.

لاجوردی یادآور شد: جذب اسپانسر، ایجاد صندوق حمایت از ورزشکاران و فعالان رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولین، تشکیل بانک اطلاعاتی و  به‌کارگیری پیشکسوتان این رشته از برنامه‌های اولویت‌دار هیأت است.

وی بابیان اینکه دردآشنای مسائل و مشکلات پیش‌روی جامعه معلولان در حوزه ورزش خراسان‌جنوبی است، گفت: برنامه‌های راهبردی و چشم‌انداز آینده هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین مبتنی بر کلاس‌بندی پزشکی و تحرکات جسمانی جامعه هدف خواهد بود.

توقف احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره جانبازان و معلولان خراسان‌جنوبی

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولان در خراسان جنوبی در مرحله طراحی متوقف شده که بایستی پیگیرهای لازم برای عملیاتی شدن آن از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیات استان صورت گیرد.

توقف احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره جانبازان و معلولان خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  سید محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین عصر امروز در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان‌جنوبی  اظهار داشت: در ابلاغیه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران، ۱۶دستگاه اجرایی موظف به  اجرای وظایف محوله در حوزه ورزش‌های جانبازان و معلولین هستند.

وی افزود: واگذاری رایگان سالن‌ها و تجهیزات ورزشی در اختیار سازمانها و ادارات تابعه در استانها و شهرستانها، تخصیص اعتبارات ویژه و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشور و مناطق، توجه شهرداری‌ها به فعالیت‌های فرهنگی  و ورزشی جانبازان و معلولین در این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین تصریح کرد:  ستاد ملی توسعه و ترویج  ورزش‌های جانبازان و معلولین به ریاست وزیر ورزش وجوانان و دبیری رئیس فدراسیون و عضویت ۱۶ وزارتخانه همسو هر فصل تشکیل می‌شود و   برای اجرای مصوبه یادشده تشکیل شده و گزارشات و مصوبات آن نیز به شورای عالی فرهنگی ارائه می‌گردد.

 اسبقیان یادآور شد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولان در خراسان جنوبی در مرحله طراحی متوقف شده که بایستی پیگیرهای لازم برای اجرایی شدن آن از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیات استان صورت گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی مصوبه کددار برای احداث مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین دارد که بایستی به منظور عملیاتی کردن آن از سوی مجموعه استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان  پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: در ۱۵ استان کشور عملیات احداث مجموعه‌های ورزشی ویژه جانبازان و معلولین آغاز شده و در بیش از هفت استان ساخت آن به اتمام رسیده است.

اسبقیان با بیان اینکه هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین  خراسان جنوبی به لحاظ عملکردی جزو ۱۵ استان برتر کشور بوده است، افزود: اما طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و مهاجرت رئیس هیات به مشهد افت قابل محسوسی را داشته است.

وی به ادامه حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فدراسیون از هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل سخت‌افزاری رشته‌های متنوع ورزشی پیش از این یک سری تجهیزات دوومیدانی و بدنسازی در اختیار استان قرار گرفته و طی روزهای آتی نیز محموله‌ای دیگر ارسال خواهد شد.

 

 

 

بخش خصوصی استان خراسان جنوبی پشتیبان دولت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها است

 

 

بخش خصوصی استان خراسان جنوبی پشتیبان دولت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها است

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه در طرح ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی رانت‌هایی وجود داشت گفت: بخش خصوصی در خراسان جنوبی پشتیبان دولت در طرح مردمی و عادلانه سازی یارانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، محسن احتشام در حاشیه جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: بخش خصوصی از کار خوب دولت مبنی بر اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پشتیبانی می‌کند و این اقدام دولت را اقدامی شجاعانه می‌داند چرا که به دنبال حذف ارز ترجیحی به دنبال تک نرخی شدن ارز است.

وی افزود: در این طرح دولت بنا دارد پولی که تاکنون صرف بخش اقتصادی نمی‌شده در قالب مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها به جیب مردم بازگردد که از خدمات این طرح در بلند مدت مردم می‌توانند منتفع شوند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه اگر این طرح با قوت اجرایی شود تبعات خوبی خواهد داشت گفت: بخش خصوصی همه جوره در اجرایی سازی این طرح در کنار دولت است.

احتشام بیان کرد: در ارز ترجیحی ۴۲۰۰ رانت زیادی وجود داشت که دولت به دنبال این است تا رانت از بین برود و یارانه‌ها عادلانه به سمت اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه برود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ما را بیشتر به سمت عدالت نزدیک می‌کند گفت: در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان گلایه‌هایی از سوی برخی از شهروندان و اصناف مطرح شده که مقرر شد ارتباط بین تولیدکنندگان استان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر باشد تا از تولیدات داخل استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده شود و از سویی دیگر باید گردش مالی این فروشگاه‌ها در داخل بانک‌های استان باشد تا منافع مالی آن مردم استان بهره ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: مقرر شد در مرکز کشور نشستی با مدیران ارشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار شود تا خواسته‌های مردم و اصناف استان منتقل شود و بتوانیم به فضای کسب و کار استان بیشتر کمک شود.

احتشام با بیان اینکه نیازمند اقدامات جهادی برای حل مشکلات اقتصادی در  کشور هستیم  گفت: در حال حاضر  احتکار کالاهای اساسی در کشور نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی و مهم هستیم تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی آفت اقتصادی در کشور است افزود: ارز ترجیحی سبب شد تا سود کلانی نصیب برخی گروه‌ها شود به‌طوری‌که این شرکت‌ها مواد اولیه خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کردند و محصول نهایی را با ارز آزاد صادر می‌کردند و این موضوع در عمل به ضرر دولت و مردم بود و فشار آن را اقشار مختلف مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر متحمل می‌شدند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: سیاست ارز ترجیحی با شیوه‌ای که اجرا شد نتوانست به اهداف مورد نظر خود برسد، اگر نظارت صحیحی بر ارز ترجیحی انجام می‌گرفت و به شکل مناسبی اجرا می‌شد شاید آثار مخرب آن اینگونه که در اکنون در اقتصاد کشور نمایان شده است، شکل نمی‌گرفت به‌طوری‌که این سیاست نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق معکوس، توزیع خارج از شبکه و رانت و فساد شد که توقف این روند، حذف ارز ترجیحی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

احتشام گفت: حذف ارز ترجیحی و بازگشت عواید آن در قالب طرح هدفمندی یارانه‌ها به مردم اثرات مثبتی در بلند مدت خواهد داشت که قطعاً برای مردم نمود پیدا خواهد کرد و نتیجه خوب آن در آینده مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرا درست طرح مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: با این اقدام دولت، امید می‌رود که رانت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از بین برود و به صورت عادلانه در اقتصاد و به خصوص برای دهک‌های پایین توزیع شود.

 

شناسایی ۴ مبتلای جدید کرونا در خراسان جنوبی/

چهار مبتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: در این مدت موردی از فوت ناشی از کرونا هم در استان گزارش نشد و تعداد قربانیان این ویروس در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۴۷ نفر است.

شریف زاده افزود: هم اکنون نیز ۱۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۴ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

 

 

 

 

استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد:

ضرورت همکاری رسانه ها در تبیین اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها

ضرورت همکاری رسانه ها در تبیین اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از اصحاب رسانه، روابط عمومی ها و دستگاه های اجرایی خواستاریم در تبیین اجرای طرح اصلاح یارانه ها با مدیران همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شامگاه شنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به بزرگی و سختی کار اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اظهار کرد: امیدواریم در خراسان‌جنوبی بتوانیم این طرح را با کمتر مسئله انجام دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه قدرت خرید سه دهک کم‌درآمد با اصلاح یارانه‌ها افزایش خواهد یافت، گفت: با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یارانه‌ها به سمت مصرف کننده واقعی هدایت خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه در آینده بحث اصلاح شیوه پرداخت یارانه آرد در نانوایی‌ها و همچنین کالابرگ الکترونیک را داریم، افزود: قرار نیست یارانه‌ای حذف شود بلکه شیوه پرداخت اصلاح و تغییر می‌کند و از این جهت از مردم می‌خواهیم به دولتمردان خود اعتماد کنند.

وی ادامه‌داد: با اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها بی‌شک از خروج ارز از کشور گرفته می‌شود که بسیار ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اثرات مثبت اجرای طرح اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها را مشاهده خواهیم کرد، گفت: در اجرای این طرح آرامش روانی جامعه بسیار حائز اهمیت است و مردم باید به مسئولان اعتماد کنند.

وی بیان‌کرد: از آنجایی که در اجرای طرح مردمی‌سازی اصلاح یارانه‌ها، اقناع افکار عمومی حائز اهمیت است، رسانه‌ها در این زمینه باید روشنگری کنند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: جذب سرمایه گذاری برای احداث کارخانه تولید روغن و ایجاد سردخانه و انبار یک اولویت در خراسان جنوبی است.

 

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)خراسان جنوبی:

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۰۶ مدرسه در خراسان جنوبی ساخت

موسوی با اشاره به احداث ۱۰۶ مدرسه توسط ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) در خراسان جنوبی گفت: تا به امروز ۹۰ مدرسه با ۲۹۹ کلاس درس و اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

به گزارش امروز  خراسان جنوبی، در راستای تحقق عدالت آموزشی و به منظور حمایت از افراد بازمانده از تحصیل لازم التعلیم، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی امضا شد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به احداث ۱۰۶ مدرسه توسط این نهاد در استان، اذعان کرد: تا به امروز ۹۰ مدرسه با ۲۹۹ کلاس درس و اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

 

«سید مجتبی موسوی» از تکمیل سایر طرح های آموزشی و پرورشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: بنیاد احسان با ورود به طرح «آبا» و تجهیز مدارس آموزش از راه دور در ۱۲ شهرستان استان گامی دیگر برای تحقق عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم، روستایی، عشایری و مرزی برمی دارد، تا دانش آموزی به دلیل نبود تجهیزات، از تحصیل محروم نشود.

 

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طول ۱۲ سال فعالیت خود بیش از ۳۰ هزار لوازم التحریر، کیف و لوازم اولیه آموزشی و پرورشی بین دانش آموزان مناطق محروم و نیازمند استان توزیع کرده است.

 

وی، حمایت از طرح های دانش بینان دانش آموزان را رویکرد جدید این بنیاد دانست و خاطرنشان کرد: این حمایت ها در قالب اعطای تسهیلات قرض الحسنه و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری صورت می پذیرد.

 

«سید علیرضا موسوی نژاد» سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در آیین امضای تفاهم نامه همکاری طرح «آبا»، اظهار کرد: این همکاری در راستای اجرای طرح آشتی با آموزش «آبا» به منظور پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل، در دوره های اول و دوم متوسطه به ویژه دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی، حاشیه شهرها، عشایری و مرزی خواهد بود.

 

وی، ایجاد فرصت های برای دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه مناطق هدف، ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان مشمول طرح، افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه به ویژه دختران، ارتقای نرخ گذر تحصیلی، در مناطق روستایی با استفاده از فناوری های نوین، تغییر رویکرد آموزشی در مدارس کم جمعیت و افزایش بهره وری در نظام آموزشی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

 

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه آموزش و پرورش استان متعهد شده است دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در مناطق شهری وروستایی شناسایی نموده و بر اساس اولویت بندی، نیازهای آموزشی مناطق هدف را از طریق آموزش الکترونیکی و از راه دور احصا نماید.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پیش بینی و تأمین فضای مورد نیاز برگزاری کلاس ها با استفاده از ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش را از دیگر تعهدات این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز متعهد شده است نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز طرح «آبا»، شناسایی و جذب کمک های خیرین، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی جهت تقویت ساحت های تربیتی شش گانه و برنامه ریزی جهت برگزاری پویش ها اقدام نماید.

 

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که اندیشه امام راحل در حمایت از مستضعفین و قشر کوخ نشین، انقلابی، بر مبنای اسلام و شریعت ناب محمدی پایه ریزی کرد؛ که امروز پیامش، به تمام جهان سرایت کرده و به گفتمان بین المللی تبدیل شده است، افزود: محصول عملکرد بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی در استان است.

 

به گفته موسوی نژاد اجرای طرح «آبا» با استفاده از ظرفیت نهادها، مؤسسات بومی و محلی از طریق مدارس از راه دور مجری، با برگزاری کلاس ها به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و با استفاده از فناوری های نوین و تجهیزات آموزش الکترونیکی برای دانش آموزان هدف اجرا می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان خراسان جنوبی منصوب شد

 

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان خراسان جنوبی منصوب شد

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت جانبازان و معلولین خراسان جنوبی با حضور اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، محمدحسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، اسلامی معاون توسعه امور ورزش، چهکندی‌نژاد رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و ۲۱ نفر اعضا و ۲ نامزد آقایان سیدحسین اصغری و حسین لاجوردی برگزار شد که حسین لاجوردی با کسب ۱۵ رای برای مدت چهار سال به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.

زهرا زحمتکش به عنوان نایب رئیس، سیدمحمد امینی نصرآباد خزانه‌دار، علی علائیان کارشناس خبره، الهام پدید و فرزاد یخچالی به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدند و منصوره رضایی به عنوان بازرس هیئت جانبازان و معلولین برگزیده شد.

هنرنمایی پارکوریست طبسی در مسابقات کشوری

رئیس هیأت انجمن های ورزش خراسان‌جنوبی گفت: ورزشکار طبسی برای هنرنمایی و پوشیدن پیراهن تیم ملی پارکور ایران راهی شیراز شد.

هنرنمایی پارکوریست طبسی در مسابقات کشوری

به گزارش خبرگزار فارس از طبس، ورزشکار و مربی انجمن پارکور شهرستان طبس به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند. «محمدمهدی قربانی‌فر» بعنوان بازیکن و «ایمان بام‌نشین» در کسوت  مربی به نمایندگی از استان خراسان جنوبی در این ماراتن ملی هنرنمایی می‌کند.

مسابقات قهرمانی پارکور آزاد کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛ پارکور ( Parkour) یعنی عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین و کارآمدترین و کاربردی‌ترین و آسان‌ترین و ساده‌ترین شیوه حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد است.

«پارکور» در ایران بین فدراسیون انجمن‌های ورزشی و ژیمناستیک سرگردان است. در سطح جهان پارکور زیر نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک اداره می‌شود ولی در ایران این رشته زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی فعالیت دارد.

 نامه‌های شرکت در مسابقات جهانی پارکور برای فدراسیون ژیمناستیک ارسال می‌شود اما باید انجمن‌های ورزشی به آن پاسخ دهد.

رشته ورزشی «پارکور» که در خردادماه سال ۱۳۹۷ با دستور «محمدرضا داورزنی» معاون وقت  توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وقت وزیر ورزش زیر مجموعه فدراسیون ژیمناستیک قرار گرفته بود در آذرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی معرفی شد.

 

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی:

اولین گام ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند برداشته شد/پرداخت هزینه زمین

اولین گام ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند برداشته شد/پرداخت هزینه زمین

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه بعد از رایزنی‌های فراوان و همت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، هزینه خرید زمین کتابخانه مرکزی بیرجند پرداخت شد.

محمود حاجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه بعد از رایزنی‌های فراوان و همت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی هزینه خرید زمین کتابخانه مرکزی بیرجند پرداخت و مراحل اداری آن انجام شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه پیش‌نویس قرارداد آن نوشته شده است، بیان‌کرد: در حال بیشتر نقل و انتقالات و تبادلات مالی در سازمان‌های اداری به صورت اوراق است ولی در مورد زمین کتابخانه مرکزی به واسطه اهمیت و ضرورت سرعت بخشیدن در کار مبلغ به صورت نقدی پرداخت شده است.

حاجی ادامه‌داد: قیمت زمینی که برای کتابخانه مرکزی در نظر گرفته‌ایم که با احتساب قیمت دولتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود ولی اگر می‌خواستیم به قیمت آزاد محاسبه کنیم بیش از مبالغ می‌شد که کسی توان خرید آن را نداشت.

کمک گرفته از خیرین و بنگاه‌های اقتصادی برای ساخت کتابخانه مرکزی

وی در زمینه برنامه نهادکتابخانه‌ها برای ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند، گفت: یکی از طرح‌های ما برای سرعت بخشیدن به ساخت این مجموعه کمک گرفته از خیرین نیک‌اندیش خراسان‌جنوبی است که تاکنون هم بسیار به ما کمک کرده‌اند.

مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حدود هفت یا هشت سال قبل بسیاری از کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی فرسوده بود ولی امروزه به همت خیرین و کمک‌های دولتی و غیره کتابخانه های ما نوساز شده و از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

حاجی بیان کرد: ماده ۱۷۲ قانون معافیت‌های مالیات‌های مستقیم معافیت‌هایی را برای مؤدیان مالیاتی که وجوه پرداختی یا تخصیصی و یا کمک‌های غیرنقدی بلاعوض خود را جهت تعمیر، تجهیز، احداث یا تکمیل مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز بهداشتی و درمانی یا اردوگاه‌های تربیتی و آسایشگاه‌ها و مراکز بهزیستی و کتابخانه و مراکز فرهنگی و هنری (دولتی) هزینه می‌کنند، در نظر گرفته است.

وی ادامه‌داد: با توجه به ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم قصد داریم برای ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند از کمک‌های واحدهای بزرگ اقتصادی و تولیدی خراسان‌جنوبی نیز بهره بگیریم.

هزینه ساخت کتابخانه ۱۵۰ میلیارد تومان است

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پویشی را نیز برای جذب کمک‌های مردمی در راستای ساخت این مجموعه فرهنگی راه اندازی خواهیم کرد، یادآور شد: البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که هزینه ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است و تنها با کمک‌های استانی به نتیجه نمی‌رسد و نیازمند رایزنی مسئولان امر برای جذب کمک‌ها و اعتبارات ملی هستیم.

گفتنی است؛ از پاییز ۱۴۰۰ که خبر آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی برای پرداخت هزینه زمین در نظر گرفته شده برای ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند مطرح شده خبرگزاری مهر در قالب گزارش‌هایی چون «یک دهه انتظار برای شروع یک پروژه / اعتبار زمین کتابخانه مرکزی نیامد» که در تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ منتشر شد، پیگیر به نتیجه رسیدن این موضوع بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

نبود کارخانجات روغن کشی مشکل مهم خراسان جنوبی/کمبود انباردر استان

نبود کارخانجات روغن کشی مشکل مهم خراسان جنوبی/کمبود انباردر استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نبود کارخانجات روغن کشی، کمبود انبار و سردخانه از مهمترین مشکلات پیش روی استان بوده که نیازمند چاره اندیشی است.

مهدی جعفری شنبه شب در کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به نظارت‌های انجام شده بر بازار بیان کرد: از دهم آذرماه سال گذشته تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۷ مورد بازرسی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد گزارش به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام شده که به ۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد شکایت پاسخ داده شده است.

جعفری اظهار کرد: در زمینه اختفا و عرضه کالا خارج از شبکه هم ۴۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال تخلف شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ارزش ریالی تخلفات معرفی شده به تعزیرات حکومتی را ۱۸ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال دانست و گفت: بیشترین حجم بازرسی‌ها از نانوایی‌های استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری هزار و ۶۶۵ مورد بازرسی از سایر واحدهای صنفی به غیر از نانوایی‌ها انجام شده است، اظهار کرد: همچنین شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ هم ۲۱۶ مورد بوده که به همگی پاسخ داده شده است.

جعفری با بیان اینکه برای ۴۸۰ واحد صنفی تعهد اخذ شده است، گفت: ارزش پرونده‌های تخلف ۱۹۵ میلیون ریال و اختفا و عرضه خارج از شبکه هم ۵۷۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری چهار هزار و ۷۴۵ تن مرغ در استان تولید شده است، اظهار کرد: از این میزان دو هزار و ۱۴۹ تن در داخل استان مصرف و مابقی به خارج استان ارسال شده است.

جعفری نبود کارخانجات روغن کشی، کمبود انبار و سردخانه از مهمترین مشکلات پیشروی خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: از متولیان خواستاریم در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 

۵۶ کیلوگرم زعفران تقلبی در بیرجند کشف شد/۴

۵۶ کیلوگرم زعفران تقلبی در بیرجند کشف شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۵۶ کیلوگرم زعفران سرگل تقلبی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید افزود: گزارش‌های مردمی دریافت شد مبنی بر فعالیت تعدادی از سودجویان حوزه اقتصادی در زمینه تولید و قاچاق زعفران تقلبی که با جمع‌آوری زعفران فله‌ای بی‌کیفیت پس از اضافه کردن افزودنی‌های غیرمجاز، زعفران را در بسته‌های جدید با قیمت کمتر به مصرف‌کننده به عنوان زعفران مرغوب به فروش می‌رسانند.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال به خطر افتادن سلامت شهروندان و خدشه‌دار شدن کالای ایرانی در خارج از کشور، بلافاصله این موضوع پیگیری شد و در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی و ورودی شهر بیرجند به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شدند که خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از اتوبوس مسافربری مقدار ۵۶ کیلوگرم زعفران سرگل تقلبی و قاچاق را کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برآورد شد.

 

 

 

 

 

دستگیری دو سارق در نهبندان/۴

دو سارق سابقه دار در نهبندان دستگیر و ۸ سرقت نیز کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی نهبندان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخلی خودرو و با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد ناامنی در سطح شهر نهبندان موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: با انجام کار اطلاعاتی گسترده و تلاش چندین روزه مأموران پلیس آگاهی شهرستان نهبندان، ۲ سارق که دارای سابقه سرقت بودند شناسایی شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ رحیمی گفت: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۸ فقره سرقت وسایل و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

 

 

دستگیری سارق طلا و ۳ مالخر در بیرجند/۴

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری یک سارق طلاجات و ۳ مالخر خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ صادقی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلا جات از منزل شهروندی در شهر بیرجند بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین آثار به جا مانده از صحنه سرقت، یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی گفت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد، اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت طلاجات و همچنین ۴ فقره سرقت منازل شهروندان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: مأموران در ادامه بازجوئی‌های تخصصی و پلیسی از سارق طلاجات هویت ۳ مالخر را نیز شناسایی و آن‌ها را دستگیر کردند که ارزش ریالی طلاجات و اموال مسروقه بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

کشف هزار ۸۰۰ قطعه مرغ زنده غیر مجاز در”قاین”

فرمانده انتظامی شهرستان”قاین” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از کامیون بنز، هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ زنده گوشتی غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیگی” اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۶″نیمبلوک” شهرستان قاین هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودرو، هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ زنده گوشتی فاقد مجوزهای بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

شناسایی ۱۱ انشعاب غیر مجاز آب در بیرجند

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند از شناسایی ۱۱ انشعاب غیر مجاز آب در فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد.

حسنی گفت: از ۱۱ انشعاب غیر مجاز آب شناسایی شده در فروردین و اردیبهشت امسال ۸ مورد منجر به وصول درآمد و ۳ مورد دیگر در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

او گفت: این انشعابات با کاربری‌های مسکونی و غیر مسکونی با اقطار ۱.۲ اینچ به صورت غیر مجاز از شبکه توزیع آب استفاده می‌کردند.

حسنی گفت: پس از شناسایی و بازدید از انشعابات غیرمجاز و تنظیم صورت جلسه با نیروی انتظامی، انشعابات مذکور قطع و متخلفان به امور آبفا فراخوانده شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز آب می توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و این موضوع را اطلاع دهند تا در اسرع وقت با افراد متخلف برخورد شود.

 

 

 

کشف ۹ انبار احتکار در خراسان جنوبی/۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کشف ۹ انبار احتکار کالا در سطح استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جرجانی گفت: از ابتدای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هزار و ۲٠٠ بازرسی با حضور ۴٠ تیم بازرس در روز در خراسان جنوبی انجام شده است.

او گفت: در این بین مردم در خصوص گران شدن کالا‌های دیگری که به کالا‌های طرح عادلانه سازی یارانه مربوط نیست گلایه کردند و این را به مردم اطمینان می‌دهیم که با متخلفین برخورد خواهد شد.

جرجانی گفت: بر اساس قانون اجرایی امسال جریمه های تعزیرات ۵ برابر شده است و اصناف استان به این موضوع توجه کنند و تمامی اطلاعیه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را در نظر بگیرند که با جرایم بالا مواجه نشوند.

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: اکنون ۹٠ درصد تخلفات مربوط به عدم درج قیمت بر روی کالا است.

جلوگیری از قاچاق کالا با توزیع عادلانه یارانه ها

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: دولت با پرداخت یارانه سعی در بهبود شرایط زندگی مردم دارد.

او گفت: با اجرای طرح توزیع عادلانه طرح یارانه دیگر با قاچاق کالا رو به رو نخواهیم شد و از همه مهم‌تر این موضوع سبب افزایش قدرت خرید مردم می‌شود.

ذاکریان گفت: از سال ۹۷ با ارز ۴ هزار و ۲٠٠ تومان ۲۴ قلم کالا وارد کشور می‌شد که حالا ۱۸ قلم کالای آن حذف شده است.

 

 

 

 

 

 

ریئس کل دادگستری خراسان جنوبی منصوب شد/۲-۳

با حکم رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی به سمت ریاست کل دادگستری استان کرمان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی راد به عنوان رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی منصوب شدند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین موحدی راد ریاست شعبه ۵ کیفری خراسان رضوی را بر عهده داشته است.

در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی عنوان شد

کنترل آسیب‌های اجتماعی نباید جزیره‌ای باشد/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی از اقدامات جزیره‌ای و پراکنده پرهیز کنند تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی استان تاکید کرد: اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه باید همپوشانی داشته باشد.

وی افزود: اقداماتی که به منظور پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، نباید نیمه‌کاره رها شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اهتمام و جدیت دستگاه‌ها در انجام کارها به‌صورت کامل و صد درصدی، نتیجه‌بخشی برنامه‌های استان در راستای مهار آسیب‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند.

وی به ضرورت تدوین یک زنجیره کامل از اقدامات از مرحله پیشگیری تا مهار کامل آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: هر کدام از دستگاه‌ها براساس تکالیف و وظایفی که به عهده دارند، بخشی از کارها را در این زنجیره برعهده بگیرند و به این ترتیب با هم‌افزایی و تعامل در زمینه مهار آسیب‌های اجتماعی اقدام جدی صورت بگیرد.

قناعت با بیان اینکه همه کارها به منابع ختم نمی‌شود متذکر شد: با مدیریت و برنامه‌ریزی درست می‌توان از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن در زمینه پیشگیری و کنترل آسیب‌ها بهره برد.

 

 

 

 

 

مدیر دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیر:

کاهش حوادث برق‌گرفتگی در دستور کار توانیر است

کاهش حوادث برق‌گرفتگی در دستور کار توانیر است

مدیر دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیر گفت: آمار حوادث برق‌گرفتگی در سطح کشور نگران‌کننده است و از طرفی با توجه به تعداد زیاد فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و جدیت در این زمینه در دستور کار شرکت توانیر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس جریان‌قلم روز یکشنبه‌ در نوزدهمین همایش علمی – تخصصی سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: بنا بر آمار موجود از سال ۷۴ تا ۹۹ سالانه در کشور ۵۵۰ نفر به دلیل برق‌گرفتگی فوت کردند که در این حوزه توانیر و شرکت‌های تولیدی باید بیش از گذشته فعال باشند.

وی گفت: صنعت برق متاسفانه ناترازی بین تولید و مصرف دارد که این فاصله را باید با سعه صدر و مدیریت مناسب به توزیع عادلانه برسانیم.

مدیر دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیر افزود: حوادث و مشکلات در دل انجام کارها بوجود می‌آید و ایمنی مستقل از فعالیت، قابل بحث نیست چراکه در دل انجام کار است که ایمنی و حادثه معنا پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اصل مهم در ایمنی، تفکر است تصریح کرد: ایمنی در صنعت برق را بیش از سایر صنایع باید به آن توجه کنیم چراکه اولین اشتباه ممکن است آخرین باشد.

جریان‌قلم گفت: ایمنی یک فعالیت همگانی و چند ساله است که از برنامه‌ریزی و مطالعه شروع می‌شود، در صنعت برق باید ایمنی از مطالعات شروع شود چراکه طرح بدون رعایت الزامات ایمنی در آینده ما را دچار مشکل می‌کند و ایمنی همان رعایت اصول و موازین استاندارد صحیح کار کردن است.

وی ادامه داد: ضوابطی که نفرات مختلف عمرشان را گذاشته و دستورالعمل صادر کرده‌اند یعنی ایمنی و این وظیفه برعهده واحد طراحی است، اگر طراحی طوری باشد که علاوه بر نیروی انسانی به بهره‌وری سازمانی هم صدمه بزند مشکل‌دار است پس ایمنی به معنای حفظ سلامت مجموعه و نه افراد است.

مدیر دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیر گفت: در واحدهای نظارتی وظایف کاملا مشخص است و بخش عمده‌ای از حوادث به عقبه واحدهای اجرایی برمی‌گردد؛ نیروهای اجرایی روی بستری از حادثه قرار می‌گیرند که سفره حادثه قبلا پهن شده است.

وی افزود: حوادثی را بررسی کرده‌ایم که آرایش شبکه ماه‌ها قبل طراحی شده و فرد در ‌تله افتاده لذا ایمنی وظیفه همه است و حتما باید متناسب با نیاز مربوطه انرژی و سرمایه‌گذاری کنیم.

جریان‌قلم تصریح کرد: ایمنی صرفا نباید برای عوامل اجرایی در نظر گرفته شود بلکه به‌عنوان یک سازمان خدماتی فکر و ایده جزو اولویت‌های کاری ما بوده و ذینفعان ما از خدمات آن بهره‌مند شوند لذا جامعه هدف در حوزه ایمنی بسیار گسترده‌تر از خدمات بوده و تامین ایمنی و سلامت جزو وظایف ما است.

وی خواستار پرداختن به امور مشترکین و ‌مردم شد و گفت: وقتی حادثه‌ای را بررسی می‌کنیم بیشتر به هزینه‌های مستقیم حوادث توجه می‌کنیم، برای حادثه‌ای که پیش می‌آید باید انرژی توزیع نشده مدنظر قرار گیرد و از همه مهمتر بحث اعتبار شبکه مهم است.

جریان‌قلم ادامه داد: ما اعتقاد داریم در مقابل تک‌تک اعمال و فعالیت‌هایی که خواهیم داشت باید پاسخگو باشیم ضمن اینکه قانون هم به ما اجازه نخواهد داد لذا با همکاری تیم تخصصی از مجموعه مدیران واحدهای اجرایی در سطح کشور عوامل حادثه باید به درستی معرفی شود.

وی تصریح کرد: دستورالعملی در این خصوص به‌زودی به تمامی شرکت‌های توزیع برق ابلاغ خواهد شد تا عوامل حادثه‌ به‌صورت دقیق و کامل شناسایی شوند لذا نقطه ‌کور و مبهمی نخواهیم داشت و عواملی که در حادثه نقش داشته‌اند به صورت درصدی مشخص خواهد شد.

مدیر دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیر با بیان اینکه در شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی حوادث بالقوه نداریم گفت: اما آمار سقوط از پایه داریم که یک حادثه است؛ شدت حادثه شاید کم باشد چون فقط آن را فوتی یا منجر به قطع عضو نمی‌دانیم.

وی گفت: براساس توصیه‌های پیشکسوتان ایمنی برخی حادثه‌ها شکل می‌گیرد اما هیچ آثار زیانباری به بار نمی‌آورد که این موارد حداقل ۱۵ تا ۱۶ فقره است که به چشم نیامده و در این زمینه وزارت نیرو و شرکت توانیر همه سازمان‌ها را موظف کرده یکی از حوادث را به عنوان چارچوب فعالیتی ایمنی خود قرار دهند.

جریان‌قلم بیان کرد: در کشور نیروی انسانی کافی و اندیشمند هست تا ضوابطی که در جوامع بین‌المللی شناخته شده را انجام دهیم و شرکت توزیع برق خراسان جنوبی به‌عنوان پایلوت می‌تواند این موارد را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مخاطراتی که انجام فعالیت را تهدید کند باید شناسایی و ارزیابی شود گفت: توسط تیم‌های تخصصی این مهم ارزیابی می‌شود پس علم و عقل می‌گوید به مخاطراتی بپردازیم که مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند.

جریان‌قلم تصریح کرد: استاندارد به ما می‌گوید حداقل هر یک سال تمامی فعالیت‌ها را به‌صورت مجدد ارزیابی کنیم پس باید هدف‌ها و برنامه ریزی‌ها هم اصلاح شود.

وی با بیان اینکه چهار فقره حادثه عمده در مجموعه شرکت برق داریم افزود: در ۲ سال گذشته در کشور ۲۳ فقره حادثه فوتی داشتیم و به خاطر اینکه همت و اراده ویژه داشته باشیم باید عوامل را بشناسیم.

مدیر دفتر ایمنی و حوادث شرکت توانیر گفت: اگر دستورالعمل ثابت بهره‌برداری و رعایت آموزه‌های ایمنی را رعایت کنید هیچ حادثه برق‌گرفتگی نخواهیم داشت لذا باید آموزه‌های ایمنی را برای هم یادآوری کنیم.

وی گفت: سقوط از پایه در دومین گروه حوادث جای گرفته است همچنین  میزان سرقت بسیار بالا رفته و باعث شده تبدیل سیم به کابل در اولویت قرار بگیرد.

جریان‌قلم بیان کرد: بعضی از پایه‌ها مقاومت لازم را ندارند و برای شهرستان‌هایی مانند طبس تبدیل سیم به کابل نیاز به کار بیشتری دارد.

 

 

توجه به آموزش تخصصی برای ایمنی در کار ضروری است

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه و مولفه شرکت برق است و برای رعایت نکات ایمنی در کار باید به حفظ نیروی انسانی و آموزش‌های تخصصی نیز توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نوزدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: اگر در اداره کردن سازمانی منابع انسانی مهم است حفظ این منابع از اوجب واجبات است لذا هر کاری برای این مهم انجام شود ایمنی در کار محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در زمینه رعایت ایمنی حوزه برق اوایل در سطح ملی فرهنگ‌سازی خیلی خوبی شد اما اکنون باید آموزش‌های تخصصی در این خصوص جدی گرفته و فرهنگ‌سازی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: سالانه عدد ناچیزی از مرگ و میر در محیط کار رخ داده که حتما ناشی از نبود رعایت موارد ایمنی است.

وی بیان کرد: در همه حوزه‌ها استانداردهای ایمنی تدوین شده اما اجرای آن مهم است لذا باید این ضمانت، انگیزه و ضرورت را در جامعه ایجاد کنیم.

عباس‌زاده یادآور شد: وقتی صحبت از ایمنی‌ می‌شود باید بدانیم خود کار به معنای ایمنی است چون در مقابل بیکاری قرار دارد.

وی ادامه داد: بیکاری عامل بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی و خانوادگی همچنین خشونت‌ها، قتل‌ها و سرقت‌هاست لذا اگر می‌خواهیم جامعه را در مقابل این ناهنجاری‌ها ایمن کنیم باید اشتغال ایجاد شود و ایجاد اشتغال از جنس ایمنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در ایجاد اشتغال نیز باید ایمنی را رعایت کنیم یعنی به‌گونه‌ای نباشد که‌ هویت‌ کار ضد آن و بلااثر شود.

وی گفت: زمانی می‌توانیم فرهنگ ایمنی را در جامعه و بین مردم رواج دهیم که فرهنگ کاری جامعه تقویت شود.

عباس‌زاده افزود: در کشور ما در زمینه حوادث متعدد، وضع خوبی نداریم و باید نگاه جدی در حوزه‌های تخصصی و عمومی مردم به‌خصوص رعایت ایمنی و استانداردها لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌ جنوبی هم در این همایش گفت: تقویت و افزایش سطح فرهنگ ایمنی در صنعت برق ضروری است چرا که توجه به این مساله مهم سبب ارتقای سلامت نیروی انسانی می‌شود.

مهدی دادگر افزود: رعایت ایمنی در صنعت برق به تنهایی از عهده دفتر فنی ساخته نیست و باید همه در این زمینه همکاری کرده و گام برداریم.

وی با اشاره به پنج عامل اصلی ایمنی اظهار داشت: تفکر صحیح و منطقی در برخورد و پیشگیری از خطر، آشنایی با خطرات اطراف، در اختیار گرفتن ابزار مقابله با خطر از طریق آموزش‌های لازم، تغییر در جهت ایمن تر کردن رفتارها و محیط زندگی و آموزش کمک‌های اولیه از جمله این عوامل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌ جنوبی گفت: سه دیدگاه درباره فرهنگ ایمنی بیان می‌شود که از جمله می‌توان به دیدگاه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و زیست‌افزاری اشاره کرد و در مورد اثربخشی هر کدام نظرات مختلفی وجود دارد.

وی عنوان کرد: ایمنی یک کارگاه به مواردی از جمله محل کار ایمن، تناسب توانایی‌ها و لیاقت کارکنان با وظایف محوله، نظارت و ممیزی مداوم سامانه‌های ایمنی، مطالعات پژوهشی در مورد اتفاقات و حوادث، مشارکت کارکنان و ایجاد انگیزه بستگی دارد.

دادگر با تاکید بر اینکه روحیه اگر در همکاران تقویت شود می‌تواند به حذف بستر حادثه کمک کند گفت: فرصت کوتاه خدمتگزاری و روحیه خدمت مقدس به همنوعان مورد انتظار است.

وی افزود: برخورد مناسب با ارباب رجوع و وقت گذاشتن برای درخواست‌ها و مراجعات از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بدون شک با برخورد مناسب می‌توان جلوی برخی از حوادث را گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در حفظ سرمایه انسانی و اجتماعی باید مراقبت کنیم که متاسفانه در این حوزه غفلت‌هایی دیده‌ایم گفت: انتظار نظارت مداوم و موثر بر عملکرد شهرستان‌ها را داریم و گاهی برخی موارد از چشم می‌افتد که نیاز به پیگیری و رفع دارد.

وی خواستار نظارت مداوم و مستمر مدیران شهرستان‌ها بر واحدهای عملیاتی  به‌ویژه شعب شد و افزود: انجام کار با کیفیت و کامل و پرهیز از کار ناقص، تجزیه و تحلیل حوادث به معنای واقعی و درس‌آموزی از حوادث و تعریف بازخورد لازم برای رفع بروز حوادث و توجه به ایمنی وسایل نقلیه و پوشش‌های ایمنی از دیگر انتظارت ما در این حوزه است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم گفت: علل انسانی عامل ۸۸ درصد بروز حوادث در دنیا است که محصول بی‌احتیاطی تنها کارگران نیست بلکه شامل بی توجهی مدیران و کارشناسان هم هست.

هادی منصوریان افزود: از سال ۷۹ این همایش در شرکت برق برگزار می‌شد اما طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتواستیم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این همایش رشد، ارتقا و اعتلای ایمنی است گفت: به رسم سال‌های گذشته از کارکنان نمونه ایمنی در بخش‌های‌ کارگری، کارشناسی، ناظر و پیمانکار و مدیر نمونه تجلیل شد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به حادثه برق‌گرفتگی ادامه داد: نمی‌توان برای جان یک نفر قیمت گذاشت و امید است بتوانیم با رعایت ایمنی این حوادث را کم کنیم البته در استان در هشت سال اخیر حادثه ایمنی جدی نداشته‌ایم و امیدواریم جشن استان بدون حادثه را در پایان سال بگیریم.

وی با بیان اینکه عامل حوادث انسانی در این زمینه به دلیل خصلت انسان‌ها است، افزود: انسان‌ها فراموش کار هستند و حوادث را به فراموشی می‌سپارند اما اگر گذشته را خوب بررسی کنیم می‌توانیم از حوادث جلوگیری کنیم.

منصوریان گفت: سه خصلت ندانستن، نتوانستن و نخواستن سه عامل بروز حوادث است که ۲ عامل اول را می‌توان با آموزش برطرف کرد، اما نبود آموزش و رعایت بهداشت فردی از جمله عوامل انسانی هستند.

وی بیان کرد: عامل دوم حوادث برق‌گرفتگی علل محیطی است که ۱۰ درصد حوادث در بخش صنعت دنیا را در دنیای فیزیکی به خود اختصاص می‌دهد و عوامل مکانیکی، فیزیکی و عوامل طبیعی از جمله حوادث محیطی هستند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی سومین عامل حوادث را تجهیزات عنوان کرد و گفت: عامل ابزار کار سه درصد عوامل برق‌گرفتگی هستند که تجهیزات و لوازم فردی و گروهی خیلی در این موضوع موثر است.

وی مواد اولیه را عامل چهارم حوادث عنوان و تصریح کرد: مواد اولیه نیم درصد حوادث را تشکیل می‌دهد اما مهمترین عامل حوادث، علل انسانی آن است.

منصوریان افزود: پارسال ۳۳ حادثه جدی در استان داشته‌ایم که از این تعداد ۳۰ حادثه یعنی ۹۱ درصد حوادث ناشی از خطای انسانی بوده، ۶ درصد ناشی از عوامل محیطی و سه درصد ناشی از مواد اولیه بوده است.

در این همایش از ۲۶ فعال عرصه ایمنی شامل ۱۶ فرد نمونه ایمنی، مدیر نمونه ایمنی، بهره‌بردار نمونه ایمنی، مسئول نمونه ایمنی، طراح نمونه ایمنی، تکنسین نمونه ایمنی، ناظر مقیم نمونه ایمنی، راننده نمونه ایمنی، پیمانکار نمونه ایمنی هر کدم یک نفر و دو نفر هم ارائه دهندگان مقاله با اهدای لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

 

کالاهای اساسی در قفسه‌ فروشگاه‌ها/ بازار خراسان‌جنوبی آرام است

کالاهای اساسی در قفسه‌ فروشگاه‌ها/ بازار خراسان‌جنوبی آرام است

با گذشت چند روز از اجرای طرح توزیع مردمی و عادلانه یارانه‎ها، بازار کالاهای اساسی در خراسان جنوبی آرام و توزیع این اقلام به روال عادی انجام می شود.

به گزارش مهر از چند روز گذشته با اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها و پرداخت یارانه به حلقه آخر و مصرف کننده به جای حلقه اول، نظارت از سوی متولیان امر برای ثبات در بازار و تأمین کالاهای اساسی و جلوگیری از برخی از سوی استفاده‌ها شدت گرفت.

در حال حاضر مسئولان معتقدند در خراسان‌جنوبی به اندازه کافی مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات وجود دارد و به ویژه در مورد مواد پروتئینی که استان خود تولید کننده است هیچ دغدغه و نگرانی وجود ندارد و در مورد روغن نیز سهمیه کافی به خراسان جنوبی اختصاص داده شده است.

خبری از ازدحام و صف نیست

اگر سری به فروشگاه‌های بزرگ شهر بیرجند نیز بزنیم، متوجه می‌شویم که خبری از ازدحام روزهای قبل نیست.

سید غلامرضا زجاجی رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: در حال حاضر در واحدهای صنفی فروش مواد پروتئینی استان مشکلی وجود ندارد و مرغ با قیمت جدید ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان به وفور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تخم مرغ نیز به قیمت هر کیلو ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: شاید روز آخر عرضه مرغ با قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان شاهد تشکیل صف بودیم ولی در حال حاضر در واحدهای صنفی خراسان جنوبی در حوزه مواد پروتئینی صفی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر آرامش در بازار فروش مرغ و تخم مرغ وجود دارد و مردم در تهیه این اقلام مشکلی ندارند.

کالاهای اساسی در قفسه‌ فروشگاه‌ها/بازار خراسان‌جنوبی آرام است

مرغ و تخم مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خراسان‌جنوبی خود تولید کننده مواد پروتئینی چون مرغ و تخم مرغ است و از این جهت در تأمین این اقلام مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار تن گوشت مرغ ذخیره داریم، بیان‌کرد: در راستای تأمین گوشت مرغ سایر استان‌ها ما معین استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده‌ایم که بعد از تأمین نیاز استان و بر اساس ضرورت گوشت مرغ این دو استان را نیز تأمین کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی در خراسان‌جنوبی مازاد نیاز ما است، گفت: در مورد تخم مرغ نیز نیاز استان تأمین شده و البته تخم مرغ را در حجم زیاد نیز نمی‌توان ذخیره کرد.

اشرفی با بیان اینکه در مورد روغن خراسان‌جنوبی تولید کننده نیست و نیاز خود را از استان‌های خراسان‌رضوی و کرمان تأمین می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خراسان جنوبی روغن وجود دارد و مردم می‌توانند مراجعه کنند.

وقفه توزیع روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفع شد

وی گفت: در یکی – دو روز گذشته در تأمین روغن یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای وقفه‌ای رخ داد که در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روز گذشته یکی از مباشران ۴۰ تن روغن را از یکی از کارخانه‌های خراسان‌رضوی برای توزیع در استان خرید کرده است، گفت: در زمینه تأمین نقدینگی مباشرین توزیع روغن هم با پیگیری‌های سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان این مشکل رفع شد.

اشرفی یادآور شد: در مورد لبنیات نیز خراسان‌جنوبی خود تولید کننده شیر است و از این نظر نیز مردم دغدغه‌ای نداشته باشند چون این کالا نیز در بازار به اندازه کافی وجود دارد.

وی گفت: ممکن است این نکته مطرح شود که برخی کالاهای موجود در بازار با تأثیر از چهار قلم کالای اعلام شده، افزایش قیمت دارد اما هر کالایی که نیاز به افزایش قیمت داشته باشد باید مسیر قانونی خود را طی کند.

کالاهای اساسی در قفسه‌ فروشگاه‌ها/بازار خراسان‌جنوبی آرام است

توزیع کالا در خرده فروشی‌ها نیز طبق روال قبل انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی در زمینه تأمین کالاهای اساسی برای خرده فروشی‌ها اظهار کرد: روند توزیع کالا همانند قبل است و مباشرین مکلف هستند که توزیع کالا را در خرده فروشی‌ها نیز داشته باشند و البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای خودشان سیستمی برای تأمین کالا نیز دارند.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه تولید روزانه مرغ گرم در استان بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ تن در روز است، گفت: در حال حاضر مرغ گرم به اندازه نیاز در بازار خراسان جنوبی وجود دارد و مردم می‌تواند خرید خود را از فروشگاه‌ها انجام دهند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مازاد نیاز خراسان‌جنوبی به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می‌شود، اظهار کرد: قیمت مرغ گرم هم اکنون در خراسان جنوبی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و به جز روز جمعه مرغ در سایر روزهای هفته استان کشتار می‌شود.

تولید روزانه ۹۰ تن تخم مرغ در خراسان جنوبی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در مورد وضعیت تخم مرغ در خراسان‌جنوبی یادآور شد: روزانه ۹۰ تن تولید تخم مرغ در خراسان جنوبی داریم که ۳۰ تن آن در استان مصرف و ۶۰ تن دیگر به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد ارسال می‌شود.

در هر حال به نظر می‌رسد هر چه زمان می‌گذرد، آرامش بیشتری بر بازار حاکم می‌شود و روند توزیع کالاهای اساسی به ویژه مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن انسجام بیشتری به خود می‌گیرد و امید است که این روند همچنان ادامه پیدا کند.

اگر مسئولان بر بازار نظارت مستمر داشته باشند و چرایی اجرای این طرح را به صورت شفاف و دقیق برای مردم توضیح دهند، بی شک مردم نیز با مدیران و مسئولان همراهی خواهند کرد و نقشه دشمن برای برهم زدن جامعه به بهانه اجرای این طرح نقش بر آب می‌شود.

 

 

 

 

 

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان: ظرفیت میزبانی مسابقات پارالمپیک را داریم

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان: ظرفیت میزبانی مسابقات پارالمپیک را داریم

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: ظرفیت و امکانات لازم در تهران و استان‌ها برای میزبانی مسابقات مهم و به‌خصوص پارالمپیک آسیایی و جهانی در کشور وجود دارد و دولت هم در این خصوص به خوبی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرناسید محمد شروین اسبقیانروز در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات فراآسیایی به دلیل شرایط کرونایی در چین لغو شده است اما برگزاری اردوهای ورزشی در رشته‌های مختلف با قدرت در داخل ادامه دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری یک مسابقه برون مرزی خوب در دست انجام است تا برای مسابقات ۲۰۲۴ پاریس و برگزاری احتمالی مسابقات آسیایی، ورزشکاران با آمادگی کامل حضور پیدا کنند و مثل همیشه برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: ما بنا نداریم که اردوهای ورزشی را تعطیل کنیم و نه تنها تعطیل نمی‌شود بلکه یک المیپاد هم با شرایط سنی مشخص برای پشتوانه‌سازی از تیم‌های ملی طراحی خواهیم کرد.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: در یک تا ۲ رشته‌ها از جمله شنا در مسابقات کشورهای اسلامی هم حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولان در خراسان جنوبی در مرحله طراحی متوقف شده که امیدوارم پیگیرهای لازم برای اجرای آن انجام شود.

اسبقیان یادآور شد: در خراسان جنوبی مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین کددار و مصوب داریم، نیاز است از طرف استانداری پیگیری‌های لازم انجام شود تا این طرح زنده شود و از طرفی این طرح در بیش از ۱۵ استان عملیات اجرایی آن آغاز شده و در بیش از هفت استان هم عملیات اجرایی به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی رییس جمهور ابلاغ شده، ۱۶دستگاه اجرایی موظف هستند که توجه ویژه به ورزش جانبازان و معلولان داشته باشند و باید به وظایف خود در این مصوبه به‌خوبی نیز عمل کنند.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان افزود: واگذاری رایگان امکان ورزشی، تخصیص اعتبارات ویژه به هیات جانبازان و معلولان، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، توجه شهرداری‌ها به این ورزشکاران از جمله بندهای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید در این خصوص ستادی در استان با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شود تا این مصوبه به خوبی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: ستاد ملی به ریاست وزیر ورزش وجوانان برای اجرای مصوبه یادشده تشکیل شده و رییس فدراسیون نیز به عنوان دبیر در این ستاد حضور دارد که باید هر سه ماه گزارش هیات‌های استانی را به شورای عالی فرهنگی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته خراسان جنوبی به لحاظ عملکردی جزو ۱۵ استان در بین ۳۱ استان کشور بود، اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی در هیات استان در حال انجام است اما در ۲ سال اخیر به خاطر شرایط سخت کرونایی و اینکه ورزشکاران ما هم بیشتر جانباز و معلول هستند، لطماتی به ورزشکاران ما در کشور و استان وارد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با اشاره به حمایت‌های فدراسیون از خراسان جنوبی گفت: در استان مشکل تجهیزات مختلف ورزشی وجود دارد که با هماهنگی هیات استان این تجهیزات را طی روزهای آتی به خراسان جنوبی ارسال خواهیم کرد، قبل از این هم تجهیزاتی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: امروز فردی دیگری از خود جامعه معلولین استان عهده‌دار هیات جانبازان و معلولان شد که امیدواریم موفق باشد، اعتماد مجمع نشان از این است که ایشان فردی موثر خواهد بود.

وی از رییس جدید هیات جانبازان و معلولان خراسان جنوبی خواست که تعامل ۱۰۰ درصدی با اداره‌کل ورزش و جوانان در خصوص اجرای برنامه‌های راهبردی و موثر داشته باشد چرا که جز تعامل و همراهی موفقیت‌ها حاصل نمی‌شود.

اسبقیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه و خاص به ورزش جانبازان و معلولان دارند، اضافه کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی و توجه ویژه به ورزش زنان مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: استکبار جهانی می‌خواهد بگوید که در ایران توجه‌ای به ورزش بانوان نمی‌شود در حالی که در کشور ایران در دولت‌های مختلف به ظرفیت‌های بانوان توجه شده و این قشر از جامعه موفقیت‌های مختلف در المیپک و پارالمپیک به دست آورده‌اند.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد و این موضوع باید با قوت و قدرت ادامه داشته باشد.

وی بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر هیات جانبازان و معلولان با ادارات استان به خصوص با اداره کل امور شهید و ایثارگران و بهزیستی استان تاکید کرد.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان جنوبی با حضور ۲۱ نفر اعضا و ۲ نامزد برگزار شد که حسین لاجوردی با کسب ۱۵ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

همچنین زهرا زحمتکش به عنوان نایب رییس، سید محمد امینی نصرآباد خزانه‌دار، علی علائیان کارشناس خبره، فرزاد یخچالی به عنوان عضو هیات رییسه، الهام پدید عضو هیات رییسه خانم انتخاب شدند و منصوره رضایی به عنوان بازرس هیات جانبازان و معلولین برگزیده شد.

 

 

 

 

وزش باد شدید پدیده غالب در خراسان جنوبی است/۲

وزش باد شدید پدیده غالب در خراسان جنوبی است

 کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت ناپایداری‌های جوی در اغلب نقاط استان شاهد وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا به‌ویژه در مرز شرقی خواهیم بود.

فاطمه زارعی افزود: با تداوم این وضعیت ناپایدار طی ۲۴ ساعت آینده و در ساعت عصر و شب وقوع توفان گرد و خاک و ایجاد خسارت نیز محتمل است.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز از امروز تا سه‌شنبه دمای هوا به‌تدریج افزایش می‌یابد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پیش از این با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و احتمال بروز خسارت در این استان هشدار داد.

 

 

 

 

 

 

 

وقف یک قطعه باغ در روستای کرند بشرویه/۲

واقف نیک اندیش یک قطعه باغ هزار و ۵۰۰ متر مربعی را در روستای کرند شهرستان بشرویه وقف کرد .

رئیس اداره اوقاف امور خیریه بشرویه گفت: حاج محمد غیبیوقف یک قطعه باغ در روستای کرند بشرویه   یک قطعه باغ به ارزش  ۷۰۰ میلیون تومان را صرف  هزینه‌های امامزاده محمد ابن اسحاق کرد.

قیصری افزود: این باغ  هم اکنون  ۱۱۰اصله درخت زرد آلو دارد و درختان انجیر و انار نیز در آن مشاهده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

۷۵هزار جلد سند در اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر خراسان جنوبی صادر شد/۲-۳

 مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از صدور سند برای اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در راستای این طرح تاکنون ۷۵ هزار و ۳۴۰ جلد سند صادر شده است.

قاسم تنها در گفتگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند ، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های ارزشمندی که توسط بنیاد مسکن خراسان جنوبی در حال اجرا است صدور سند برای اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: این کار به صورت مشترک توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۷۵ هزار و ۳۴۰ جلد سند در خراسان جنوبی صادر شده است.

تنها تصریح کرد: از این تعداد سند صادر شده ۶۶ هزار و ۳۹۶ جلد سند روستایی و ۸ هزار و ۹۴۲ سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۳ هزار و ۵۳۹ جلد سند صادر شده است که از این میزان ۲ هزار و ۴۷۷ سند روستایی و یک هزار و ۶۲ مورد سند شهری بوده است.

بهره برداری از آسفالت طرح هادی ۱۷۱ روستای خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه آسفالت ۱۷۱ روستای استان قابل بهره برداری است گفت:  ۸۹ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان  اعتباراز محل قیر رایگان برای اجرای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

قاسم تنها با اشاره به اینکه از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی  اجرای طرح هادی در ۶۰۸ روستای استان آغاز شده  است گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۳۸ روستا اعتبار ملی و استانی در برنامه کاری ما بوده که ۱۰۸ روستا نیمه تمام و ۳۰ روستا جدید بوده است.

وی شاخص اجرای طرح هادی در روستا‌های استان را تا اسفند سال گذشته۷ .۶۳ درصد عنوان کرد وافزود: اکنون این میزان به ۶۶.۲ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات ملی و استانی  برای ۶۰۸ روستا ۵۶ میلیارد تومان بوده که ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۱۱ میلیارد تومان استانی بوده است.

 

در یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر.

صعود کوهنوردان خراسان جنوبی به پنج قله ایران/۷

کوهنوردان خراسان جنوبی به پنج قله ایران صعود کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: کوهنوردان خراسان جنوبیصعود کوهنوردان خراسان جنوبی به پنج قله ایران برای گرامیداشت هفته هلال و تقدیر از زحمات ارزشمند نجاتگران کوهستان هلال احمر  به پنج قله در استان‌های کرمان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی صعود کردند.

محمدرضا رضایی افزود: این کوهنوردان قله‌های لاله زار در استان کرمان، یمان داغی در خراسان شمالی، تفتان در سیستان و بلوچستان، شاه جهان در خراسان شمالی و نایبند در خراسان جنوبی را فتح کردند.

عضو هیئت رئیسه کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این صعود‌ها در قالب پنج تیم و با حضور ۸۷ کوهنورد انجام شده است، افزود: کوهنوردان از هیئت‌های کوهنوردی شهرستان‌های طبس، بیرجند، قاین و خوسف در ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در این کوهپیمایی شرکت کرده اند.

 

 

 

 

فوت کارگر در اثر ریزش دیوار منزل مسکونی در بیرجند/۴

عدم رعایت نکات ایمنی در تخریب منزل مسکونی حادثه آفرید.

فوت کارگر در اثر ریزش دیوار منزل مسکونی در بیرجندسرپرست سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه عصر امروز در تماس تلفنی شهروندان با مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی بیرجند و اعلام حادثه ریزش دیوار در خیابان هفده شهریور، همزمان تیم امداد و نجات و تجسس از ایستگاه شماره یک به محل حادثه اعزام شدند.
علی حیاتی با بیان اینکه تیم تجسس بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه، با توجه به احتمال ریزش مجدد آوار اقدام به ایمن سازی محل کرده و سپس با احتیاط لازم اقدام به آواربرداری کردند، گفت: در کمتر از ۱۰ دقیقه تلاش آتش نشانان کارگر حدودا ۶۵ ساله و فاقد علائم حیاتی رهاسازی و تحویل عوامل اورژانس شد.

 

 

 

بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم نیازمند ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبار/۳

بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر راه در خراسان جنوبی یکی از هدفگذاری‌های سال ۱۴۰۱ است که ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:  احداث ۱۸ کیلومتر باند دوم از بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم نیازمند ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبارطرحهای پیش‌بینی شده برای افتتاح در سال جاری است که در محور‌های بیرجند به زاهدان و طبس به یزد اجرا می‌شود.

 

وحید داعی افزود: ۱۲ کیلومتر باند دوم در محور بیرجند – زاهدان که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اعتبار مورد نیاز ۹۶ میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برای احداث ۶ کیلومتر باند دوم در محور طبس – یزد نیز ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا ۴۰ درصد باقیمانده طرح تکمیل و تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باند دوم قطعه ۲ محوربیرجند – قاین گفت: بهسازی راه اصلی فیض آباد – بجستان – فردوس – دیهوک، گناباد – فردوس و تربت حیدریه – بیرجند به طول ۶ کیلومتر در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود با هزینه ۷۲ میلیارد تومان اعتبار امسال زیر بار ترافیک برود.

داعی از پیشرفت ۷۰ درصد بهسازی راه اصلی سربیشه – درح – میل ۷۸ خبر داد و افزود: ۱۲ کیلومتر از این مسیر به سمت مرز مشترک با افغانستان با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه احداث باند دوم قاین – کالشور، باند دوم سه‌راهی راهداران – بیرجند و احداث باند دوم زابل – نهبندان را از دیگر طرح های قابل بهره برداری در سال جاری عنوان کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها ۷۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود ۳۰ کیلومتر در این طرح ها با اعتبار حدود ۲۳۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر بهسازی راه اصلی دیهوک – کرمان نیز امسال به اتمام می‌رسد گفت: این طرح اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند ۸۸ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار داشت: احداث راه اصلی قاین – حاجی‌آباد، باند دوم قطعه ۲ فردوس – دیهوک، تکمیل باند دوم سرایان – دوست‌آباد و احداث و توسعه راه اصلی ورودی‌های طبس از دیگر طرح های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۱ است.

داعی طول راه‌های استان خراسان جنوبی را ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷۵۱ کیلومتر باند دوم، ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.

 

 

 

 

در یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در ایران:

خدمت رسانی هلال احمر به اهالی روستای ورزگ شهرستان قائنات/۲

حدود هزار نفر ازاهالی روستای ورزگ شهرستان قائنات از خدمات مانور بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر در خراسان جنوبی بهره‌مند شدند

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشارهخدمت رسانی هلال احمر به اهالی روستای ورزگ شهرستان قائنات به برگزاری مانور ۲ روزه بهداشت و درمان اضطراری به مناسبت هفته هلال احمر در روستای ورزگ شهرستان قائنات  گفت: ۹۹۰ نفر از خدمات ویزیت، دارو، توانبخشی، ارتوپدی فنی، مشاوره و دیگر خدمات سلامت محور بطور رایگان بهره‌مند شدند.

مجید رضا لطیفی گفت:  تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری و توانبخشی شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنسین دارویی، کارشناس تغذیه،   کارشناس روانشناسی، بهداشت محیط وارتوپد فنی در دو روز متوالی خدمات خود را به صورت رایگان به مردم اهالی منطقه ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۷۰ نفر از خدمات ویزیت و ۲۵۸ نفر از داروی رایگان بهره‌مند شدند، گفت: همچنین تعداد ۲۰ نفر از خدمات مادر و کودک و ۸۱ نفر از مشاوره تغذیه بهره‌مند شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:  ۴۵ نفر از خدمات ارتوپدی فنی، ۳۷ نفر بهداشت روان، ۵۹ نفر تزریقات، تست قند و نوار قلب نیز بهره‌مند شده اند.

لطیفی با اشاره به حضور تیم سحر معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان در حاشیه اجرای مانور درمان اضطراری، عنوان کرد: تعداد ۱۵ نفر از اعضای آموزش دیده در این تیم فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه تیم سحر به ۱۵۷ نفر از کودکان خدمات اولیه روانشناختی ارائه داده است، افزود: تعداد ۱۰۶ بسته فرهنگی و اجتماعی در این طرح توزیع و ۱۷ نفر از روستاییان نیازمند از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هدف از برگزاری این مانور را  ارائه خدمات بشر دوستانه جمعیت هلال احمر درمناطق کم برخوردار استان عنوان کرد و افزود: افزایش سطح هماهنگی و آمادگی‌های درون و برون سازمانی، بهبود فرایند‌های عملیاتی، تمرین فرایند‌های تولید و گردش اطلاعات، افزایش سطح آمادگی تیم‌های عملیاتی در فرایند‌های پاسخگویی و تامین نیاز آسیب دیدگان، ارائه خدمات توانبخشی، شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های عملیاتی، از دیگر اهداف اجرای این مانور است.

 

 

 

 

بصیرت افزایی راه مقابله با شبیخون فرهنگی/جهاد تبیین یک ضرورت است

شبیخون دشمن ناشی از کمبود بصیرت در جامعه است/۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برای اینکه از ناحیه دشمن شبیخون نخوریم راهش بصیرت است، بی بصیرتی در هر امری مساوی با پذیرش آن است.

 آیت الله  عبادی در دیدار با مسئول دفتر و جمعی از کارکنان دفاتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) استان با اشاره به شبیخون دشمن گفت: گاهی این شبیخون به دلیل ایجاد ابهام دشمن در جامعه است و این شبیخون منحصر به فرهنگ نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن در طول این چهل و چند سال که خودش بار‌ها گفته، همه گزینه‌ها را روی میز دارد اما به لطف خدا، مأیوس مانده است؛ چون هر جایی کم آوردیم دست قدرت الهی آمده و به سینه نامحرم زده است.

وی گفت: همان جریاناتی که شما در گذشته شنیدید که عده‌ای به خاطر پول بادآورده و عده‌ای به خاطر فقر دین را فراموش کردند  همه طرح دشمن و ناشی از کمبود بصیرت در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رسانه‌های دشمن برای صحنه سازی و دروغ سازی تلاش می‌کنند تا مخاطب نتواند واقعیت را تشخیص دهد و برخی که کندفهم هستند که هنوز مخاطب دشمنی می‌شوند که ده‌ها سال است هر روز دروغ پراکنی کرده است.

آیت الله عبادی، گفت: علاج این همه خطرات و درد‌ها داشتن بصیرت برای تشخیص خود و تبیین برای دیگران است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود:امروز مسئله بصیرت و جهاد تبیین بسیار ضرورت دارد، چون شکست دشمن در همه صحنه‌های قطعی است و به این بخش تمرکز پیدا کرده و اگر به صورت هماهنگ با بصیرت کافی و تحلیل درست این روشنگری توسعه پیدا کند و در معادله‌ای پیروز را رقم بزند دشمن برای همیشه شکست خواهد خورد.

وی گفت: همه خیرات و برکات در سایه پیروزی حق است، در حدیث پیامبر (ص) در سفر امام علی (ع) به یمن فرمود: «اى على! اگر خداوند به دستان تو انسانى را هدایت کند، از آنچه خورشید بر آن تابیده براى تو بهتر است.»

 

 

تشییع پدر شهید محمدیان در طبس/۲

پدر شهید محمدیان به فرزند شهیدش پیوست.

مرحوم غلامحسین محمدیان پدر شهید حسن محمدیان در ۹۵ سالگی به دلیل تشییع پدر شهید محمدیان در طبسکهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

 

پیکر مرحوم محمدیان امروز در امامزاده حسین بن موسی الکاظم تشییع و در قطعه والدین شهدا به خاک سپرده شد.

شهید پاسدار حسن محمدیان متولد ۱۳۴۶ در روستای همت آباد از توابع بخش مرکزی طبس در ۲۷ دی ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

 

قهرمانی دو اسب‌ از بیرجند در مسابقات اسبدوانی گنبد کاووس/۷

اسب‌های باسکار و آشیل از بیرجند در مسابقات اسبدوانی کورس گنبد کاووس قهرمان شدند.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان جنوبی گفت: دور ششم رقابت‌های اسب‌دوانی قهرمانی دو اسب‌ از بیرجند در مسابقات اسبدوانی گنبد کاووسکورس گنبد کاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس پنج با شرکت ۹ رأس اسب برگزار شد.

رعیت  افزود: اسب آشیل از باشگاه مارال بیرجند با مالکیت رامیلا عاشوری سریع‌تر از خط پایان گذشت و قهرمان شد و اسب‌های دیناریچی و فرعون به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی گفت: در دور هفتم روز دوم و پایانی هفته ۲۳ مسابقات سوارکاری فصل ۱۴۰۰ گنبدکاووس هم در میان ۱۲ رأس اسب بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار اسب باسکار از بیرجند با مالکیت «زهرا محمدی» قهرمان شد و اسب‌های حاجی بهرام و کادنزا به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

 

 

 

 

 

جمع آوری تابلو‌های غیرمجاز تبلیغاتی از حاشیه راه‌های خراسان جنوبی/۲-۳

تابلو‌های غیر مجاز تبلیغاتی از حاشیه محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی جمع آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت:  نصب هر گونهجمع آوری تابلو‌های غیرمجاز تبلیغاتی از حاشیه راه‌های خراسان جنوبی تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های استان فقط با مجوز این اداره کل مجاز است و تمامی تابلو‌های غیر مجاز از سطح جاده‌های این استان جمع آوری می‌شود

اسدا… جلال زاده افزود:  عدم آشنایی اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات، نصب تابلو‌های تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها را علت اصلی این موضوع عنوان کرد و افزود: برخی افراد به صورت خود سرانه اقدام به نصب تابلو‌ها  به صورت غیر مجاز می‌کنند که این موضوع باعث اختلال در ایمنی و ترافیک و موجب بروز مشکلاتی در جاده‌های این استان و به وجود آمدن سوانح رانندگی می‌شود.

وی با توجه به اینکه حفظ سلامت و ایمنی رانندگان بسیار حائز اهمیت است خواستار شد: صاحبان واحد‌ها و مراکز تولیدی خدماتی و رستوران‌های حاشیه راه‌های استان با احترام به حقوق هموطنان و برای کمک به ارتقای ایمنی جاده‌ها نسبت به جمع آوری تابلو غیر مجاز اقدام کنند..

جلال زاده گفت: در  سال گذشته  در این راستا ۶۴ تابلوی غیر مجاز در حاشیه راه‌های استان و از ابتدای سال نیز ۱۲ تابلو جمع آوری شده است.

 

 

 

 

 

 

 

خودمالکان در خراسان جنوبی برای ساخت مسکن تسهیلات می‌گیرند

خودمالکان در خراسان جنوبی برای ساخت مسکن تسهیلات می‌گیرند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تسهیلات ساخت مسکن به خودمالکان با شرایط جدید در این استان پرداخت می‌شود که فرصت طلایی برای ساخت و ساز است.

وحید داعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن به پروژه‌های خودمالک در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه و مرحله به مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات ساخت مسکن برای پروژه‌های خودمالک به شرط داشتن سند مالکیت و پروانه ساختمانی در شهرهای مختلف براساس سقف‌های تعیین شده با ثبت درخواست در سامانه www.saman.mrud.ir و معرفی به بانک‌های عامل، قابل پرداخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بنابراین خودمالکان می‌توانند با مراجعه به سامانه «https://saman.mrud.ir» با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر برای دریافت وام اقدام کنند.

وی نرخ سود این تسهیلات را ۱۸ درصد اعلام کرد و افزود: با این میزان تسهیلات بانکی متقاضیان می‌توانند در زمین خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند.

داعی با اشاره به شروع ثبت‌نام اخذ تسهیلات خودمالکان از اواخر سال گذشته عنوان کرد: افرادی که برای اخذ تسهیلات خودمالکی سال گذشته ثبت‌نام کردند، در مرحله معرفی به بانک و تشکیل پرونده و اخذ تسهیلات هستند لذا مشکلی در اخذ تسهیلات ندارند.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل استان در پرداخت این نوع تسهیلات همکاری دارند گفت: متقاضیان اگر مدارک خواسته شده از طرف بانک را در اسرع وقت ارائه و تشکیل پرونده دهند در بخش اعتباری مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در این نوع از تسهیلات, بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات یارانه‌ای مطرح نیست.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در استان اشاره کرد و گفت: از ۱۳ دی سال گذشته سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی مردمی به نشانی facility.udrc.ir فعال شد و سازندگان بخش خصوصی در بافت‌های کم‌برخوردار و ناکارآمد شهری  استان خراسان جنوبی می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

داعی با بیان اینکه امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای سازندگان در بافت‌های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است افزود: تسهیلات بافت فرسوده در خراسان جنوبی ۳۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان با کارمزد صفر درصد بوده، ۱۵۰ میلیون تومان بعدی با کارمزد ۱۸ درصد و ۵۰ میلیون تومان هم اوراق ۱۶ درصد است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده فقط توسط بانک مسکن انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محلات هدف بازآفرینی شهری اعم از توسعه‌گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از فرصت خوب تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

 

 

شوکت از باغ تاریخی بیرجند افتاد/۷

شوکت از باغ تاریخی بیرجند افتاد

 یک عضو شورای شهر بیرجند گفت: تعطیلی دو ساله و عدم استفاده از مجموعه شوکت‌آباد بیرجند به دلیل شیوع بیماری کرونا مزید بر علت شده و باعث شده تا بخشی از فضای سبز آن در معرض خطر قرار گیرد؛ روندی که در صورت عدم اقدام عاجل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به این اثر تاریخی وارد سازد.

به گزارش ایسنا یکی از زیباترین و چشم نوازترین باغ های شهر بیرجند در ۵ کیلومتری شرق این شهر قرار دارد. در میان این باغ عمارتی زیبا وجود دارد که آن نام آن باغ و عمارت شوکت آباد است. قدمت این عمارت به دوران قاجار برمی‌گردد و این عمارت در واقع مجموعه‌ای است که از قسمت‌هایی مثل برج‌های دیده‌بانی، سردر ورودی عمارت اصلی، حوض‌خانه، عمارت نارنجستان، باغ و اصطبل تشکیل می‌شود.

عمارت اصلی باغ در ضلع جنوبی و با محور شرقی، غربی بنا شده است. این عمارت دارای سه بخش حوضخانه، بخش مرکزی، اتاق‌های ضلع شرقی و غربی حوضخانه است. این باغ در چهار گوشه دارای برج‌های نگهبانی است.

درختان موجود در باغ شامل درختان تزئینی، سایه‎دار و میوه‎دار از جمله چنار، کاج، سرو، هلو، انار، توت، زردآلو و تاک هستند. درختان باغ بیشتر از گونه کاج هستند که در میان آنها درختان عرعر، انار و گردو به همراه بوته‎های گل مثل شقایق و محمدی به چشم می‌خورند. از بخشی از این باغ به‌عنوان موزه‌ تاریخ طبیعی و حیات وحش بیرجند استفاده می‌شود و بخشی دیگر به رستوران سنتی تغییر کاربری داده است.

این باغ با وسعتی در حدود ۵.۸ هکتار با شماره ۲۳۶۳ در ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فرید فروزانفر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر بیرجند در دوران قاجار و پهلوی یکی از مناطق خان نشین بوده است، باغ‌های حکومتی زیادی در این منطقه از آن دوره به جای مانده است.

وی افزود: به عبارتی بیشترین تعداد باغ سنتی ایرانی در این شهر وجود دارد که هر کدام از آنها از شاهکارهای معماری ایرانی می‌باشند.

این دکترای معماری با اشاره به اینکه باغ شوکت آباد یکی از زیباترین باغ‌های  شهر بیرجند است که  در پنج کیلومتری شرق شهر بیرجند و در روستای شوکت آباد در مسیر جاده بیرجند زاهدان واقع شده است، گفت: قدمت این باغ به دوره قاجار می‌رسد و و دارای ویژگی‌های خاص است که آن را به نمونه‌ای کامل از معماری باغ ایرانی در خراسان جنوبی تبدیل کرده که تمامی ویژگی های باغ های دیگر را دارد.

فروزانفر اظهار کرد: پاره‌ای از فضاهای این باغ از نظر معماری ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند که در دیگر نمونه‌های مشابه آن کمتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: روش ساخت حوض در این باغ با سایر باغ های ایرانی متفاوت است و در مرکز آن جزیره‌ای برای برگزاری مراسم و پذیرایی از مهمانان وجود دارد. از سایر فضاهای کوشک این باغ می توان به آیینه‌خانه، حوضخانه، حمام، مطبخ و ایوان ورودی اشاره کرد.

این دکترای معماری گفت: متاسفانه تغییرات اقلیمی،کم آبی و خشکسالی‌های چند سال اخیر که با افزایش آفات گیاهی و درختی همراه است، در کنار پاره‌ای بی‌توجهی‌های متولیان نگهداری و تولیت فضای سبز این باغ، باعث شده است بخشی از پوشش گیاهی باغ که هویت باغ ایرانی با آن معنا می‌شود در معرض آسیب جدی و نابودی قرار گیرد.

فروزانفر افزود: تعطیلی دو ساله و عدم استفاده از این مجموعه به دلیل شیوع بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده که مسائل این مجموعه کمتر مورد توجه قرار گیرد و بخشی از فضای سبز آن در معرض خطر قرار گیرد، روندی که در صورت عدم اقدام عاجل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به این اثر تاریخی وارد سازد.

وی با اشاره به اینکه این بنا تحت تولیت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی قرار دارد، اظهارکرد: تصمیم‌گیری در مورد استفاده از آن با این اداره کل است و از آنجا که این اثر ثبت ملی می‌باشد، نظارت و کنترل کالبدی آن بر عهده اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی است.

عضو شورای شهر بیرجند گفت: لذا همکاری و مشارکت این دو اداره می‌تواند در حفاظت آن مفید باشد و به نظر می‌رسد در مورد این بنا و بناهای از این دست که واجد ارزش‌‎های منحصربه‌فرد معماری، تاریخی، فرهنگی و ملی است، باید نگاهی ویژه از طرف متولیان امر صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در واگذاری آن به افراد حقوقی و حقیقی که با برگزاری مزایده اجاره صورت می‌پذیرد ضمن تنظیم اجاره‌نامه الزام‌آور در خصوص نگهداری صحیح از مجموعه، در واگذاری آن، در کنار توجه به قیمت پیشنهادی شرکت‌کنندگان در مزایده، صلاحیت و توانمندی افراد نیز مدنظر قرار گیرد.

فروزانفر یادآورشد: اداره کل میراث فرهنگی نیز نظارت کامل و مداوم بر چگونگی نگهداری و استفاده از بنا و فضای سبز آن را اعمال کرده و بر آبیاری صحیح و منظم، سمپاشی و آفت کشی به موقع زیر نظر متخصصین کشاورزی نظارت کامل داشته باشند تا بدین وسیله زمینه برای مراقبت و نگهداری صحیح و موثر این گونه بناها و تحویل آن به آیندگان فراهم شود.

حسین رفیعی رییس کانون هنرمندان خراسان جنوبی نیز گفت: مجموعه پر شوکت و شکوه، سرسبز شاداب و دلنشین باغ عمارت شوکت آباد با انبوه درختان میوه و سر به فلک کشیده قبل،که میباید چون نگینی درباغات شرق کشور رخ بنماید اکنون متاثر از بی مهری و غفلت متولیان ودست اندرکاران بشدت و سرعت در معرض تخریب و نابودی است در حالیکه با تمهیداتی مسئولانه و بهره‌گیری از کارشناسان و اهل خبره و سرمایه‌گذار، قابلیت تبدیل به مکان گردشگری متفاوت جذاب و منحصربه فرد را دارد.

وی افزود: با تاسف عمیق، از شادابی و طراوت دیگر هیچ خبری نیست بلکه افسرده وکم جان در جهت نابودی و تعلیق و تعطیل، نفس‌های آخر را می‌کشد.

رییس کانون هنرمندان خراسان جنوبی گفت: امید که مسئولین عالی مقام و ذیربط در جهت نجات مجموعه و جلوگیری از تخریب و انهدام بیشتر همچنین احیا، مرمت و بهسازی باغ عمارت فوق چاره اندیشی و اقدامی درخور کنند.

 

 

 

معرفی برترین تنیسورهای قاینات/۷

پرونده مسابقات تنیس روی میز جام شهید قاسمی شهرستان قاینات با معرفی برترین‌ها بسته شد.

معرفی برترین تنیسورهای قاینات

این رویداد ورزشی با همکاری تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و تربیت بدنی نیروی مقاومت بسیج    در سالن اختصاصی تنیس روی میز شهید کاوه شهر قائن برگزار شد.

در مسابقات قهرمانی تنیس‌روی میز جام شهید قاسمی شهرستان قاینات قریب‌بر ۱۰۰ ورزشکار سه مقطع دبستان، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم به صورت تیمی و انفرادی به رقابت پرداختند.

 در بخش انفرادی مقطع دبستان این ماراتن شهرستانی سینا بقراطی قهرمان شد، سید محمد طاها ترحمی مقام دوم را کسب کرد و ماهان بخشی سوم شد.

در بخش تیمی دوره اول دبیرستان مسابقات تنیس‌روی میز جام شهید قاسمی شهرستان قاینات تیم نمونه آینده سازان مقام  نخست رقابت‌ها را بدست آورد، دبیرستان شهید بهشتی مقام دوم را از آن خود کرد و دبیرستان امام حسین(ع) در جایگاه سوم قرار گرفت.

در بخش انفرادی متوسطه اول این مسابقات سید محمد جعفر ترحمی  مقام اول را کسب کرد، وحید جوادپور نایب  قهرمان شد و نیما نوربخش حائز رتبه سوم شد.

در بخش تیمی متوسطه دوم مسابقات تنیس‌روی میز جام شهید قاسمی قائنات دبیرستان شهید بهشتی (الف) مقام اول را بدست آورد، دبیرستان نمونه خیامی  مقام دوم را از آن خود کرد و دبیرستان شهید بهشتی (ب) سوم شد.

در بخش انفرادی متوسطه دوم این رقابت‌ها علیرضا مختاری قهرمان شد، سعید خزاعی مقام دوم را از آن خود کرد و احمد جوادپور به مقام سوم رسید

 در مراسم  اختتامیه مسابقات تنیس‌روی میز جام شهید قاسمی شهرستان قاینات با حضور جمعی از مسؤولان اداری و ورزشی از تیم‌های برتر با اهدای کاپ قهرمانی، حکم و جوایز نفیسی تجلیل شد.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
رسانه ها در تبیین اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها مدیران را یاری دهندقناعت با بیان اینکه اقناع افکار عمومی و تبیین اجرای طرح اصلاح یارانه ها نیازمند همراهی اصحاب رسانه و روابط عمومی ها و دستگاه های اجرایی است، گفت: با اجرای این طرح باید اقلام ثانویه که تحت تاثیر قرار می گیرند سریع تر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستاناز بیرجند، «جواد قناعت» شامگاه (۲۴ اردیبهشت) در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها کار بزرگی است و‌ انتظار می رود به نحو احسن انجام شود و خراسان جنوبی کمترین مشکل را داشته باشد‌.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بحث مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را جراحی بزرگ اقتصادی دانست که همراه با سختی و هزینه هایی است، گفت: قدرت خرید سه دهک کم‌درآمد با اصلاح یارانه‌ها بسیار افزایش خواهد یافت و یارانه های به سمت مصرف کننده واقعی هدایت می شود.

 

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک موضوع نانوایی ها هدایت و کالابرگ الکترونیک اجرا می شود و شاهد ثبات در بازار خواهیم بود، افزود: از مردم استان درخواست داریم به دولتمردان اعتماد کنند چون قرار نیست کمبودی ایجاد شود و یارانه به جای واردکننده به مصرف کننده اختصاص می یابد.

 

قناعت با اشاره به اینکه با اصلاح یارانه ها جلوی خروج ارز از کشور گرفته می شود، ادامه داد: البته عده ای از خواص که فرزندانشان در خارج از کشور هستند و با نفوذی که دارند اجازه نمی دهند و تلاش دارند فضای ذهنی جامعه را مشوش کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دولت قبلی پای کار نیامد اما آقا رئیسی برای مردم پای کار آمد و ریل گذاری جدید می کند لذا آرامش روانی جامعه بسیار حائز اهمیت است و مردم باید به مسئولان اعتماد داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند چون در آینده نزدیک اثرات مثبت این طرح را مشاهده خواهند کرد.

 

به گفته وی دشمن می خواهد فضای روانی و آرامش جامعه ما را بهم بزنند تا صف های کذایی ایجاد شود اما مردم خراسان جنوبی همراهی بسیار خوبی برای اجرای طرح اصلاح یارانه ها داشتند و پای کار بودند و وضعیت بازار در روزه‍ای آینده با این همراهی ها به ثبات خواهد رسید.

 

قناعت با بیان اینکه اقناع افکار عمومی و تبیین اجرای طرح اصلاح یارانه ها نیازمند همراهی اصحاب رسانه و روابط عمومی ها و دستگاه های اجرایی است، گفت: با اجرای این طرح باید اقلام ثانویه که تحت تاثیر قرار می گیرند سریعتر تعیین تکلیف شوند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عدم وجود کارخانه روغن و کمبود انبار در استان، تأکید کرد: جذب سرمایه گذاری برای احداث کارخانه تولید روغن و ایجاد سردخانه و انبار باید در اولویت استان باشد.
وی در پایان وفاق و همدلی و کار تیمی مسئولان استان در شرایط فعلی را ارزشمند دانست و ضمن قدردانی گفت: انتظار است این فضای همدلی بین مسئولان استان همچنان پررنگ باقی بماند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*