اخبار خراسان جنوبی

تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی

 

۴۰ مقاله به همایش الگوهای نوین کسب و کار خراسان جنوبی ارسال شد

۴۰ مقاله به همایش الگوهای نوین کسب و کار خراسان جنوبی ارسال شد

بیرجند – ایرنا – دبیر علمی نخستین همایش شناسایی الگوهای نوین کسب و کار در خراسان جنوبی گفت: در مهلت تعیین شده تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری، ۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش شناسایی الگوهای نوین کسب و کار استان ارسال شده است.

مهدیه ضیائیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین همایش شناسایی الگوهای نوین کسب و کار با هدف حمایت از کسب و کارهای خراسان جنوبی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت مالی و حسابداری، کوچینگ در کسب و کار، مدیریت بازاریابی و برندینگ، مدیریت کارآفرینی و نوآوری، مدیریت رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت کیفیت بهره‌وری و تعالی سازمانی، مدیریت روان‌شناسی سازمانی کسب و کارهای نوین و مدیریت کسب و کار الکترونیکی از جمله محورهای این همایش است.

مدیر مرکز مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند اظهار داشت: تعدادی از مقالات رسیده به شکل سخنرانی و تعدادی هم به شکل پوستر در همایش ارائه خواهند شد.

وی تصریح کرد: مقالات برتر در فصلنامه علمی تخصصی مطالعات اقتصادی و کسب و کار اتاق بازرگانی بیرجند چاپ خواهد شد.

ضیائیان عنوان کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای کسانی که در این همایش شرکت و مقاله آنها برگزیده شود، برای مقاله اول مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مقاله برگزیده دوم مبلغ یک میلیون تومان و رتبه سوم در مقالات ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: یکی از دلایل بسیار مهم شکست خیلی از کسب و کارهای خراسان جنوبی، نبود الگوی درست برای ایجاد کسب و کار است که در این کسب و کارها سیاست صحیحی برای مدیریت آنها وجود نداشته که نتیجه آن جز شکست چیز دیگری تاکنون نبوده است.

دبیر نخستین همایش الگوهای نوین کسب ‌و کار در خراسان ‌جنوبی افزود: نباید در فروشندگی به این موضوع اکتفا شود که فقط مکانی داشته باشیم و در آن منتظر مشتری باشیم تا کالای مورد نظر را به فروش برسانیم، بلکه باید به آموزش، الگوگیری، آبدیت بدون دیتاها، استفاده از ابزارهای نوین و بهره‌گیری از سوشال مارکتینگ در فروش و بکارگیری الگوهای صحیح در کسب و کار که سبب موفقیت می‌شود، توجه داشت.

وی تاکید کرد: در استان بیکاری ۳۶ درصدی را داریم که اگر بتوانیم کسب‌وکارها را ساماندهی و الگوهای نوین کسب و کار را به افراد فعال در این حوزه آموزش دهیم این موضوع در این خصوص بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر مرکز مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش‌ها و بهره‌گیری از تجربیات افراد موفق فعال در بخش خصوصی می‌تواند در کاهش میزان بیکاری در خراسان جنوبی و فعالیت بیشتر افراد در بخش خصوصی مؤثر واقع شود.

این همایش در سالن همایش اتاق بازرگانی بیرجند با حضور اساتید، نخبگان، پژوهشگران و فعالان حوزه کسب و کار داخل و خارج استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

کشف ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق در”قاین”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”قاین” از کشف ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان”قاین” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان”قاین” در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک کامیونت مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این کامیونت، ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۷ خرده فروش مواد مخدر در بیرجند/۴

در قالب اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان بیرجند ۷ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ شاهوردی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: مأموران در این طرح ۷ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.
وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی در راستای ایجاد امنیت پایدار در بوستان و پارک‌های سطح شهرستان بیرجند که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده را اجرایی کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در بازرسی از پاتوق‌های شناسایی شده ۷ نفر خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ شاهوردی با اشاره به این که اجرای این طرح، موجب رضایتمندی شهروندان و همچنین تقدیر و تشکر آنان را به همراه داشته است؛ تصریح کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی همچون گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده از فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اولین رویداد علمی الگوهای نوین کسب و کار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود/۷

دبیر اولین رویداد علمی تخصصی الگوهای نوین کسب و کار  در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۰ مقاله در اولین رویداد علمی تخصصی الگوهای نوین کسب و کار در خراسان جنوبی پذیرفته شده است که ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه ارائه می‌شود.

ضیائیان گفت: به منظور حمایت از کسب و کارهای خراسان جنوبی، این رویداد علمی تخصصی فردا و پس فردا در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۶۰ مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با تلاش هیأت داوران ۴۰ مقاله در همایش پذیرش شده است.

ضیائیان گفت: پایش کسب و کارهای استان از سوی اتاق بازرگانی استان صورت می‌گیرد و طی این پایش‌ها مشخص شده است که علت اصلی شکست کسب و کارها، عدم بهره گیری از الگوهای صحیح کسب و کار است.

دبیر اولین رویداد علمی تخصصی الگوهای نوین کسب و کار در خراسان جنوبی یادآور شد: در این رویداد کارگاه‌هایی نیز با حضور اساتید حوزه کسب و کار به صورت رایگان برگزار می‌شود و نکته حائز اهمیت، بهره گیری از تجربیات افراد به جای استفاده صرف از مطالب نظری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

خسارت طوفان به محصولات باغی/سرعت باد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید/۴

خسارت طوفان به محصولات باغی/سرعت باد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طوفان ۲۴ ساعت گذشته به محصولات باغی استان خسارت زد، گفت: سرعت باد به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طوفان ۲۴ ساعت گذشته که در آن سرعت وزش باد گاهی به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید، شهرستان‌های بشرویه، طبس، قاین و فردوس را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به برخی از محصولات باغی و سر درختی وارد شده است، بیان کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی چون زردآلو، آلو، سیب و گردو بر اثر این طوفان خسارت دیدند.

میرجلیلی ادامه داد: برخی از درختان در معابر شهری هم شکسته ولی خوشبختانه علی‌رغم وزش شدید باد و طوفان به زیرساخت‌هایی چون برق و آب خسارت وارد نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تنها ۲۴ ساعت از وقوع طوفان گذشته است ارزیابی دقیقی از میزان خسارت صورت نگرفته است.

صعودتیم فوتسال و والیبال آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مرحله کشوری /۷

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:۲ تیم فوتسال آقایان و والیبال بانوان آموزش و پرورش استان با کسب عنوان قهرمانی منطقه شرق کشور جواز حضور در مسابقات ورزشی دستگاه های اجرایی کشور را کسب کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سید علیرضا موسوی نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: تیم های فوتسال و تنیس روی میز آقایان و والیبال و تنیس روی میز بانوان آموزش و پرورش با کسب مقام قهرمانی در بین دستگاه های اجرایی استان به مرحله منطقه ای شرق کشور صعود کردند.

وی، با اشاره به برگزاری مسابقات منطقه ای شرق کشور به میزبانی خراسان رضوی، عنوان کرد: استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد ،در کنار خراسان های جنوبی، رضوی و شمالی مسابقات کارکنان دستگاه های اجرایی شرق کشور را برگزار می کنند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که تیم های فوتسال آقایان و والیبال بانوان موفق به کسب عنوان قهرمانی شرق کشور شدند، تصریح کرد: تیم تنیس روی میز آقایان آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز به مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

موسوی نژاد با بیان این مسابقات تنیس روی میز بانوان در حال اجرا می باشد و تیم تنیس بانوان خراسان جنوبی هم مسابقات خود را برگزار می کند، ادامه داد: مرحله کشوری و نهایی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی کشور خرداد ماه به میزبانی مازندران برگزار می شود.

 

فرماندار فردوس عنوان کرد

کشف استعداد کودکان و نوجوانان مهمترین رسالت‌ کانون پرورش فکری/۲ کشف کودکان و نوجوانان با استعداد و حمایت از آنان یکی از مهمترین رسالت‌ها است

در دیدار کارکنان مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فردوس یا فرماندار این شهرستان بر کشف استعدادهای کودکان ونوجوانان و حمایت و پرورش این استعدادها تاکید شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار که همزمان با ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، اشرف دباغ مربی مسئول مرکز فرهنگی وهنری کانون شهرستان فردوس گزارشی از اهم برنامه‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در ایام شیوع بیماری کرونا و همچنین فعالیت‌های حضوری مراکز کانون ارایه کرد و گفت: قریب به ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین علمی،دینی و مذهبی به صورت کارگاه‌های عمومی و تخصصی  با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون به کودکان ونوجوانان ارایه می شود.

وی برگزاری کارگاه‌های تخصصی به صورت برخط و حضوری ویژه اوقات فراغت کودکان ونوجوانان و همچنین آموزش نجوم و بهره‌مندی کودکان ونوجوانان این شهرستان از آسمان‌نمای دیجیتال و انجمن نجوم آفرینش را از دیگر فعالیت‌هایی دانست که در مرکز فرهنگی و هنری کانون به کودکان ونوجوانان به صورت ویژه به آن پرداخته می شود.

دباغ با اشاره به موفقیت‌های اعضای مرکز فرهنگی و هنری فردوس در روییدادهای فرهنگی، هنری و ادبی در سطح استانی، ملی و بین المللی گفت: با شناسایی استعدادها و هدایت آنها به سمت کارگاه‌های مختلف کانون، شاهد موفقیت‌های کودکان و نوجوانان مستعد این شهرستان در جشنواره‌ها و مهرواه‌های مختلف کانون هستیم.

در ادامه این نشست «مهدی روشن» فرماندار شهرستان فردوس نیز ضمن قدردانی از خدمات کانون، کشف استعدادهای نهفته کودکان ونوجوانان و حمایت از آن را یکی مهمترین نیازهای جامعه امروز و از رسالت‌های مهم کانون دانست.

برگزاری پنجمین ارزیابی طرح پرلزدر بیرجند/۲-۳

معاون پژوهش ، برنامه ریزی وتوسعه مدیریت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری پنجمین ارزیابی طرح پرلزدر دبستان دخترانه علیزاده بیرجند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سکینه طیبی، افزود: طرح پرلزیک مطالعه بین المللی است که میزان سواد خواندن و درک مطلب در پایه چهارم ابتدایی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی، هدف از این مطالعه را شناخت نقاط ضعف و قوت نظام آموزشی و ارائه اطلاعات لازم در حوزه خط مشی های تعلیم و تربیت دانست وعنوان کرد:این مطالعه،ازسال۲۰۰۱آغاز شده،وهر۵سال یکبار،اجرامی شودواین  پنجمین ارزیابی است؛که روندپیشرفت خواندن رادریک دوره۲۰ساله بر اساس چهارچوب های علمی موردمطالعه قرار می دهد.

 معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی،با بیان این مطلب که پرلز توسط انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) که یک موسسه بین المللی مستقل می باشد انجام می گیرد، اعلام کرد: مدیریت انجام این مطالعه درجمهوری اسلامی ایران،درمرکزملی مطالعات تیمز و پرلز مستقر در پژوهشگاه آموزش و پرورش می باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی،با اشاره به مشارکت بیش از۵۰کشورجهان،دراین مطالعه، خاطرنشان کرد:ایران یکی از کشورهایی است که در هر ۵ نوبت مشارکت داشته و دانش آموزان پایه چهارم دبستان دخترانه علیزاده بیرجند یکی از مدارس منتخب کشور به شمار می رود.

در یادواره ۴۳دانش آموز شهیدقاینات عنوان شد

ترویج فرهنگ ایثاروشهادت مهمترین رویکرد آموزش و پرورش

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به رونمایی کتاب شهدای دانش آموز قاین تحت عنوان«خون والقلم»گفت: در چاپ اول، یک هزارجلد از این کتاب منتشر شده و در اختیار علاقمندان به ویژه دانش آموزان مدارس قرار می گیرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد در یادواره ۴۳دانش آموز شهیدقاینات، اظهار کرد: شهدای دانش آموز نماد بارزی از قدرت و استقامت در مقابل دشمن  و مصداق دقیق بصیرت و ولایتمداری هستند.

وی، ترویج فرهنگ ایثار، شجاعت، بصیرت، رشادت وشهادت را مهمترین رویکردآموزش وپرورش خراسان جنوبی در جهاد تبیین دانست و عنوان کرد: در راستای ترویج این فرهنگ  در بین مردم شهر قاینات اقدامات ویژه ای صورت گرفته که نام گذاری یکی از خیابان های اصلی شهر به نام شهدای دانش آموز و تخصیص هر یک از خیابان ها و کوچه های فرعی به نام یک شهید دانش آموز تنها نمونه کوچکی از این برنامه ها به شمار می رود.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به برگزاری دوره ترتیل خوانی قرآن کریم به مدت ۳۰ شب و هر شب به یاد دو شهید دانش آموز و معلم قاینات، اذعان کرد: علاوه بر این در طول سال تحصیلی جاری بیش از ۵۰۰ یادواره شهدای دانش آموز و معلم استان، در طرح ملی لاله های روشن برگزار شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، تجدید میثاق دانش آموزان دختر و پسر قایناتی با ولایت و خط سرخ شهادت در قالب اعزام نمادین و شبیه سازی شده به جبهه های حق علیه باطل  از مسجد جامع شهر قاین تا گلزار شهدا را نمونه دیگری از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دیار طلای سرخ دانست و خاطر نشان کرد: امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگری‌های جانبازان، آزادگان سرافراز هستیم.

رئیس ستاد امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: در نظام تعلیم و تربیت، وقتی حاکمیت برپایه تحقق اسلام وارزش‌های معنوی باشد جایگاه آن در گفتمان انقلاب اسلامی در  والاترین جایگاه قرارمی گیرد.

موسوی نژاد از اعزام دانش آموزان دخترو پسر منتخب شهرستان قاین برای زیارت مرقد سیدالشهدای مقاومت و سردار دل های مردم ایران و آزادگان جهان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در تابستان امسال خبر داد و ابراز داشت: خانواده شهدا، همان گونه که  درکتاب تاریخ انقلاب اسلامی حماسه ساز و در تبعیت از ولایت پیشگام بوده و هستند، درصیانت، حفظ و نگهداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی جلودار می باشند.

دعوت از کشتی گیر خراسان جنوبی برای حضور در مسابقات بین‌المللی/۷

دعوت از مبین گلکاری برای حضور در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی

از مبین گلکاری برای حضور در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی دعوت شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کشتی گیر وزن ۴۸ کیلوگرم استان خراسان جنوبی برای حضور در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام رحیم علی آبادی در سرخس دعوت شد. این دوره از مسابقات به مدت دو روز و در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه جاری به میزبانی سرخس برگزار می‌شود. لازم به ذکر است: ورزشکارانی که در این دوره از مسابقات جزو نفرات اول تا دوم قرار بگیرند، به مسابقات آسیایی یا جهانی اعزام خواهند شد. همچنین مبین گلکاری فروردین ماه در اردوی تیم ملی نوجوانان به میزبانی سیرجان حضور داشت و جزو نفرات برتر این اردو قرار گرفت .

برگزاری آیین اختتامیه مسابقات والیبال جام رمضان درمیان

برگزاری آیین اختتامیه مسابقات والیبال جام رمضان شهرستان درمیان با حضور سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

آیین اختتامیه مسابقات والیبال جام رمضان شهرستان درمیان با حضور سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، در ادامه سفر به شهرستان درمیان، در روستای نوغاب حضور یافت، و تماشاگر بازی فینال مسابقات والیبال جام رمضان شهرستان بود. در ادامه حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان در شهرستان درمیان، اختتامیه مسابقات والیبال جام رمضان شهرستان به میزبانی روستای نوغاب برگزار و با حضور وی از تیم های برتر با اهدای کاپ، حکم قهرمانی و جایزه تجلیل به عمل آمد.

نایب قهرمانی تیم آمادگی جسمانی خراسان جنوبی در منطقه ۵ کشور/۷

نایب قهرمانی تیم آمادگی جسمانی خراسان جنوبی در منطقه ۵ کشور

تیم آمادگی جسمانی خراسان جنوبی در منطقه ۵ کشور نایب قهرمان شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تیم آمادگی جسمانی کارکنان دستگاه های اجرایی استان که توسط هیات ورزش های همگانی به مسابقات منطقه ۵ کشور به میزبانی مشهد مقدس اعزام شده بود به مقام نایب قهرمانی رسیدند. این مسابقات با حضور تیم‌های آمادگی جسمانی آقایان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار و در نهایت تیم‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب و به مسابقات مرحله نهایی کشوری راه یافتند. در تیم خراسان جنوبی آقایان کرمانی(رده سنی۵۰ سال به بالا) و زحمتی(رده سنی ۳۵ تا ۲۹) مقام اول، آقای نوفرستی(رده سنی ۴۵تا ۴۹) مقام دوم، آقای سلیمانی(رده سنی ۲۵ تا ۲۹) مقام سوم و آقایان کارکن و ایزدی( رده سنی ۳۰ تا۳۵ و ۴۰ تا ۴۵) چهارم شدند.

در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به طور ویژه در دستور کار است/۳

 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به طور ویژه در دستور کار است

استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به طور ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر «قناعت» استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با بیان این مطلب  خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها و منابع مالی، اتمام و بهره‌برداری هر چه سریعتر پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه خدمات و امکانات در سطح استان از نکات تأکیدی می‌باشد.
استاندار تصریح نمود: با عنایت به رویکرد دولت و توجه ویژه رئیس جمهور به مناطق محروم، توسعه خدمات در منطقه های کمتر برخوردار، مورد تأکید ما در استان نیز می باشد.

قناعت با بیان این که راه اندازی مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شمال شهر، اقدامی ارزنده است، متذکر شد: با عنایت به جامعه هدف گسترده ای که از برنامه های این مرکز منتفع می شوند، تکمیل این پروژه باید شتاب بگیرد.

طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این دیدار به تشریح اقدامات و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون  پرداخت و گفت: کودکان و نوجوانان و فعالان کانون پرورش فکری در سطح استان، طی چند سال اخیر، موفق به کسب ۱۸۰ رتبه بین المللی، کشوری و منطقه‌ای شده‌اند.
حمیدی با تأکید بر این که کانون ۶۲ فعالیت فرهنگی، ادبی، دینی، مذهبی و هنری را در دستور کار دارد، تصریح نمود: جهاد تبیین، آموزش مهارت های زندگی، توجه به شخصیت‌های ملی و مذهبی، تربیت دینی و استفاده کیفی حداکثری از فرصت اوقات فراغت از مهمترین حوزه های فعالیتی کانون می باشد که در قالب کتاب محوری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی ساختمان مرکز شماره ۴ کانون در مهرشهر بیرجند، خاطرنشان کرد: این مرکز که در سال ۹۵ کلنگ زنی شده، با زیربنای ۷۰۲ مترمربع در دوطبقه و در زمینی به مساحت هزار و ۷۶۵ مترمربع در حال احداث است.

به گفته وی؛ بهره برداری از این پروژه، می‌تواند در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان منطقه مهرشهر مؤثر باشد.

 

 

 

 

 

 

 

طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی، مورد توافق سران نظام

موجودی کالاهای اساسی در خراسان جنوبی روزانه رصد می‌شود

طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی، مورد توافق سران نظام/۲-۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی، مورد توافق سران نظام است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،اشرفی با بیان این مطلب در جلسه فوق العاده تنظیم بازار استان ، ضمن تبیین جوانب طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی برای خرید کالاهای یارانه ای، خاطرنشان کرد: این طرح که با توافق و حمایت قوای سه گانه و سران نظام همراه است، باید با همکاری و برنامه ریزی لازم به شکل مناسبی در استان اجرا شود.
وی با بیان این که این طرح با عنوان” مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها ” اجرا می شود، تصریح نمود: ضرورت دارد وضعیت و موجودی کالاهای اساسی در استان به صورت روزانه و مستمر رصد شود تا مشکلی در تأمین اقلام مورد نیاز مردم به وجود نیاید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: طبق درخواست وزارت کشور مقرر شده؛ موجودی اقلام و کالاهای اساسی استان و همچنین مشکلات و کمبودهای موجود در این ایام به صورت روزانه به این وزارتخانه منعکس و پیگیری شود.
اشرفی ضمن بیان برخی ملاحظات و الزامات و همچنین تمهیدات اجرای این طرح افزود: باعنایت به اهمیت و حساسیت موضوع و لزوم رصد و پیگیری مستمر وضعیت بازار در این ایام مقرر شده جلسات کمیسیون تنظیم بازار استان و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار به صورت روزانه برگزار شود.
وی تأکید کرد: بررسی مسائل و مشکلات و اقدام در راستای رفع آنها از مهمترین دستورکارهای کمیسیون تنظیم بازار استان، طی این مدت خواهد بود.
شایان ذکر است؛ در این جلسه، آخرین وضعیت بازار و موجودی کالاهای اساسی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

شهید مطهری، شخصیتی بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بود
شهید مطهری، شخصیتی بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: استاد شهید مرتضی مطهری، شخصیتی بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طالبی با بیان این مطلب در جلسه مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش (تجلیل و پاسداشت مقام استادان و برگزیدگان دانشگاه بیرجند) با گرامیداشت یاد و خاطره استاد و علامه شهید مرتضی مطهری و هفته معلم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) درخصوص نظر و اندیشه استاد مطهری می فرمایند؛ اندیشه، نوشته و کتب شهید مطهری برای جامعه حوزوی، دانشگاهی و علمی کشور بلااستثناء مفید است.
وی با تأکید بر این که وحدت بین حوزه و دانشگاه به طور ویژه در دستور کار شهید مطهری قرار داشت، متذکر شد: استاد شهید مرتضی مطهری توانست با ژرف اندیشی به عنوان حلقه وصل حوزه و دانشگاه موفق عمل نماید.
به گفته وی؛ موضوعی که از نظر رهبری حائز اهمیت است بحث استعداد فکری این استاد فرهیخته می باشد زیرا ایشان با مطالعات و تحقیقات شبانه روزی و با ژرف اندیشی ، جهان بینی و جهان شناسی که داشتند، توانستند منظومه های فکری بسیار ارزشمندی را گرد آوری نمایند تا جوامع بشری بویژه جوامع اسلامی بتوانند از این اندیشه و تفکر نهایت بهره را ببرند.
معاون استاندار با بیان این که فهم نیازهای فکری زمانه از ویژگی های این عالم فرزانه بود، تصریح کرد: ایشان زمان شناس بسیار خوبی بود و در یکی از سخنرانی هایشان که بسیار مورد توجه هم قرار گرفته، می فرماید: شمر ۱۴۰۰ سال پیش رفت و مُرد، شما شمر زمانه خود را دریاب که اشاره ایشان به سردمدار آن زمان رژیم منحوس صهیونیستی بود.
طالبی ادامه داد: شهید مطهری در برابر نظریه های مخالفان و اندیشه های مارکسیستی، لیبرالی غرب و سکولاریسم و نیز آنها که مروج شعار جدایی دین از سیاست بودند، دفاع می نمود.
به گفته وی؛ایشان بین دین و سیاست هیچ جدایی قایل نبود و دین را همگام سیاست و سیاست را همراه دین می دانست، لذا اخلاص، بصیرت نافذ و بینش عمیق استاد ستودنی بود.
وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) درخصوص برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب در حضور حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: وقتی نظریه ای از ناحیه اعضای حاضر در این جلسات مطرح می شد، حضرت امام خمینی (ره) آن را نیازمند بررسی بیشتر می دانستند اما علامه شهید مرتضی مطهری که مطلبی را بیان می نمودند، ایشان بلا استثناء آن طرح و یا مطلب را پذیرفته و بر آن صحه می گذاشتند.
معاون استاندار در بخش دوم سخنانش از ضرورت توجه به جهاد تبیین گفت و خطاب به اساتید و دانشجویان دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: جهاد تبیین که به فرموده ولی فقیه زمان فریضه ای قطعی و فوری است، حالت احکامی را به خود می گیرد که وجوب آن را مجتهدین و فقها ی ما اعلام می دارند، لذا انتظار این است که بخش عمده جهاد تبیین در حوزه دانشگاه ها به مرحله اجرا درآید.
طالبی با تأکید بر فعالیت حدود ۱۹ هزار رسانه برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح نمود: این رسانه ها در تلاشند توفیقات نظام اسلامی را وارونه منعکس نمایند تا ناامیدی را به مردم خصوصاً قشر جوان القاء کنند، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به جهاد تبیین تأکید دارند.
وی با بیان این که دشمن از زمان استقرار و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از ترفندهای مختلف به مخالفت با نظام پرداخته، ادامه داد: در حال حاضر و در دهه چهارم انقلاب، جنگ های تمام عیار ترکیبی و هیبریدی در دستور کار دشمن قرار داد که درگیر آن می باشیم.
به گفته وی؛ جنگ های تمام عیار ترکیبی و هیبریدی، مؤلفه های فراوانی همچون تحریم ها ، جنگ اقتصادی، رسانه ای، الکترونیکی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، تجهیز و تحریک گروه های معاند و … دارد اما به لطف خدا هیچ ابرقدرتی را یارای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و موضوع جنگ نظامی هیچگاه اتفاق نمی افتد .
معاون استاندار تأکید کرد: انتظار این است که توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های ملی و بین الملی، به لحاظ کمی و کیفی در کلاس های درس و مجامع دانشگاهی برای دانشجویان تشریح گردد.
طالبی متذکر شد: ما در همه مقاطع، کمک های پروردگار و یاری امام زمان(عج) را می بینیم اما درعین حال خداوند می فرماید: سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر خود آن قوم بخواهد.

 

تجلیل از اساتید و دانشجویان برتر خراسان جنوبی

در مراسم جداگانه‌ای از اساتید و دانشجویان برتر دانشگا‌های بیرجند، فرهنگیان و پیام نور خراسان جنوبی قدردانی شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، در این مراسم گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۳۲۷ تجلیل از اساتید و دانشجویان برتر خراسان جنوبینفر دانشجوی دختر و پسر در سه مرکز این دانشگاه شامل ۲ پردیس و یک مرکز مشغول تحصیل هستند.

مهدی زاده افزود: امسال ۴۰۰ دانشجوی معلم دختر وپسر از این مرکز فارغ التحصیل وجذب آموزش و پرورش می‌شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در مراسم تجلیل از اساتید وبرگزدیگان علمی این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجوی دختر و پسر در رشته‌های مختلف در این دانشگاه و دانشکده‌های سطح استان درس می‌خوانند و هزار نفر استاد و اعضای هیئت علمی در این دانشگاه فعالند.

همچنین در این مراسم از مقام استاد پرویز حسن پور از اساتید پیشکسوت دانشگاه بیرجند در رشته ریاضی تجلیل شد.

همچنین واحدی، سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز استان در مراسم تجلیل از اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: در حال حاضر در استان ۱۳ مرکز دانشگاه پیام نور فعالیت می‌کنند که بیش از ۵ هزار دانشجوی دختر وپسر در این مراکز مشغول به تحصیل در ۱۲۴ کد رشته و ۲۴ کد رشته ارشد هستند.

 

 

توزیع ۱۵۰ تن روغن خوراکی در بیرجند/۲

۱۵۰ تن روغن خوراکی مایع با هدف تامین نیازهای مردم، تنظیم بازار و تامین کالای اساسی در بیرجند توزیع می شود.

توزیع ۱۵۰ تن روغن خوراکی در بیرجندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اتحادیه خواربار بیرجند گفت: ۲۰۰ تن روغن مایع خوراکی جهت توزیع در شهرستان بیرجند جذب و تاکنون ۱۵۰ تن توزیع شده است.
شریف با بیان اینکه توزیع این مقدار روغن خوراکی با همکاری شش مباشر در شهر بیرجند انجام می‌شود، گفت: هم اکنون در بیرجند هیچ گونه کمبودی در تامین روغن خوراکی نداریم.
وی افزود: این روغن‌های خوراکی با بسته بندی ۵ کیلوگرمی با قیمت ۷۳ هزار تومان به مصرف کننده ارائه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضرورت ایجاد مرکز اسناد و کتابخانه ملی در خراسان‌جنوبی

بیرجند- کارشناس بررسی اسناد آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در خراسان جنوبی گفت: باید در راستای حفظ نسخ ارزشمند، مجوز راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در جنوب خراسان اخذ شود.

علی احسانی‌مقدم در گفت و گو با مهر با اشاره به ۱۹ اردیبهشت، روز اسناد ملی و میراث مکتوب، اظهار داشت: اسناد ملی هر کشور همچون پلی برای انتقال آزموده‌های گذشتگان به آیندگان است.

وی اسناد ملی را چراغی روشن برای نسل‌های آینده برشمرد و افزود: اسناد ملی و میراث مکتوب مجموعه‌ای از ارزش‌ها و اندیشه‌ها و تغییر و تحولات ملت‌ها است که بخش بزرگی از گذشته را بازگو می‌کنند.

احسانی‌مقدم ادامه داد: هر یک از آثار مکتوب سند اندیشه و خطی مشی و سیر تحولات گذشتگان در بستر شرایط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن کشور بوده که به آیندگان واگذار می‌شود.

وی از اسناد و آثار مکتوب به عنوان اصالت تاریخ و بالندگی ملی نام برد و افزود: اسناد ملی و آثار مکتوب گذشته روشن‌کننده ابهامات و زوایای دیده نشده تاریخی هستند.

احسانی‌مقدم با اشاره به نامگذاری ۱۹ اردیبهشت در تقویم کشور به عنوان روز اسناد ملی و میراث ماندگار، اظهار داشت: ۲۹ خرداد هم روز جهانی آرشیو است که این امر نشان از اهمیت میراث مکتوب دارد.

کارشناس بررسی اسناد آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در خراسان جنوبی با اشاره به موقعیت مهم منطقه و وجود اسناد مهم خاندانی و مفاخر گرانقدر در گذشته و حال در استان، افزود: امیدواریم مسئولان به عنوان حافظان میراث مکتوب در این زمینه ثمربخش واقع شوند.

احسانی‌مقدم بر اخذ مجوز راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در جنوب خراسان تاکید کرد و یادآور شد: این مرکز از خروج اسناد و نسخ ارزشمند از کشور جلوگیری و همچنین گنجینه‌ای ارزشمند و های دانش بزرگی برای پژوهش دانشجویان، محققین و علاقه‌مندان به تاریخ شرق و جنوب خراسان خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اندیشه شهید مطهری و سلیمانی حذف نمی‌شود

وهابیت عامل جنگ‌های نیابتی/۲-۳

اصول دین در کنار عدل معنا پیدا می‌کند/وهابیت عامل جنگ‌های نیابتی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اصول دین در کنار عدل معنا پیدا می‌کند، گفت: حاکمان وهابی و سعودی برای استکبار نوکری کرده و جنگ های نیابتی راه می‌اندازند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با مسئول و جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی و فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) اظهار کرد: عقاید عزیزترین سرمایه ما است که برای آن اصولی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اصول دین اسلام بر کارشناسی مذهب تشیع پنج تا است، بیان‌کرد: یکی از اصول دین عدل است که بقیه اصول دینی با گره خوردن به همین موضوع عدل معنا پیدا می‌کند.

عبادی با بیان اینکه تبیین ارتباط عدل با سایر اصول دینی چون معاد، توحید و امامت ادامه‌داد: اگر کسی اصول دین را بدون عدل عرضه می‌کند یا از سر جهل و یا به علت ظلم و عناد این کار را کرده است که کارشناسی مذهب شیعه این برداشت را نمی‌پذیرد.

وی گفت: هیچ چیزی در نزد ما به اندازه عقاید عزیز نیست و از این جهت باید آن را محترم شمرده و مورد تبعیت قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حتی پیامبران و ائمه (ع) فدای دین و اعتقادات دینی شدند، بیان کرد: متأسفانه در جهان امروز بازار دین فروشی رونق گرفته و باید حواس خود را در این راستا جمع کرده و مراقب باشیم.

وهابیت عامل جنگ‌های نیابتی

عبادی ادامه داد: در حوزه مسائل اعتقادی می‌توانیم از نظرات افرادی چون شهید مطهری استفاده کنیم که امام (ره) نیز فرمودند که کتب این مرد بزرگ بدون استثنا قابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه جرم امثال شهید مطهری، شهید بهشتی و دکتر چمران‌ها و سردار سلیمانی‌ها این بود که استکبار جهانی تصمیم گرفته خوبان را حذف کند، گفت: در حالی که شاید مطهری شهید شود ولی عقاید او باقی می‌ماند و هر چند سردار را ترور کردند ولی به گفته رهبر انقلاب شهید سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر از قاسم سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: دشمن در ۴۳ سال گذشته بسیاری از ما را به شهادت رسانده است ولی به این حال شعار تمدن می‌دهد و از نظر دینی و اعتقادی نیز بهائیت و وهابیت را برای جوامع آوردند.

وی با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیت، یادآور شد: برای استکبار جهانی هیچ پادشاهی بهتر از سلمان بن عبدالعزیر نیست که به راحتی برای آنان نوکری می‌کنند و جنگ‌های نیابتی را به راه می‌اندازد.

۹۰ درصد درآمدهای خراسان جنوبی از محل مالیات تامین می‌شود

۹۰ درصد درآمدهای خراسان جنوبی از محل مالیات تامین می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فضای اطمینان و تعامل بوجود آمده در نظام مالیاتی، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد درآمدهای خراسان جنوبی از محل درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود که در بخش‌های مختلف عمومی و خدماتی استان هزینه می‌شود.

جعفر احسانی‌مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۶۸۴ اظهارنامه اشخاص حقوقی، ۳۱ هزار و ۹۵۲ اظهارنامه مشاغل و کسبه و هشت هزار و ۲۶۴ اظهارنامه املاک عملکرد سال ۱۳۹۹ به‌صورت کاملا الکترونیک ارائه شده است.

وی اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۶۵۵ فقره از اظهارنامه‌ دریافتی مشاغل و کسبه استان در سال گذشته معادل ۶۲ درصد مؤدیان، تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم آنها پذیرفته و بدون رسیدگی مالیات آن قطعی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: همچنین ۱۰ درصد مشاغل و کسبه استان در سال گذشته مالیات آنها بین یک ریال تا یک میلیون ریال، ۲۰ درصد بین یک میلیون ریال تا ۱۰ میلیون ریال، ۵۶ درصد بین ۱۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال و ۱۴ درصد مالیات آنها بالای ۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی افزود: با توجه به سهم درآمدهای مالیاتی مشاغل استان از ۲۸ هزار و ۶۱۲ برگ قطعی صادره در این منبع، ۷۹ درصد آنها معاف از مالیات و فقط ۲۱ درصد این مؤدیان مشمول مالیات بوده‌اند.

احسانی‌مهر گفت: این اطمینان داده می‌شود که اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت و همراهی با مجموعه‌های اقتصادی و دانش‌بنیان استفاده می‌کند و امیدواریم با توجه به فضای تعامل  مردم و مسوولان و ظرفیت‌های موجود در کنار فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخصوص معافیت‌ها و تسهیلات مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی پویا و مولد و حضور فعال جوانان در تمامی عرصه‌های رشد و توسعه و امیدآفرینی استان برای تحقق شعار سال باشیم.

وی ادامه داد: ۱۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل مالیات و عوارض وصول شده در سال گذشته به حساب شهرداری‌های استان واریز شد که نسبت به سال قبل از آن ۸۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: همچنین سال گذشته از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده، چهار میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب روستاهای فاقد دهیاری و یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان به‌صورت مستقیم و ماهانه واریز شده است.

وی گفت: این واریزی نسبت به سال ۱۳۹۹ در بخش شهرداری‌ها ۸۵ درصد، دهیاری‌ها بیش از ۱۰۰ درصد، روستاهای فاقد دهیاری ۹۴ درصد و در مناطق عشایری ۹۸ درصد رشد داشته است.

احسانی‌مهر اظهار داشت: در این مدت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه در حوزه معلولان و جانبازان پرداخت شده است.

وی افزود: ۶۰۰ میلیون تومان نیز برای تاسیس و توسعه واحدهای آموزشی مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه‌یافته به حساب وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه واریز شده که در مجموع نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی از محل مشارکت فعالان اقتصادی، شناسایی منابع جدید و وصول معوقات و مطالبات مالیاتی در سال گذشته ۹۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وصول کرده که نسبت به سال ما قبل، ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: از مجموع مالیات وصول شده در سال گذشته ۴۵۹ میلیارد تومان از محل مالیات‌های مستقیم با درصد رشد ۵۶ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ و ۴۵۵ میلیارد تومان از محل مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزوده با درصد رشد ۹۹ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ بوده است.

احسانی‌مهر افزود: با توجه به اطلاعات واصله از سایر دستگاه‌های اجرایی، راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیک مالیاتی همچنین اقدامات صورت گرفته درخصوص شناسایی دستگاه‌های کارتخوان بی‌هویت و تشکیل پرونده‌های مالیاتی مربوطه، پیشگیری از فرارهای مالیاتی و پیگیری منابع مالیاتی سهم استان مانند معادن و از همه مهمتر مشارکت قابل توجه و تقدیر فعالان اقتصادی در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و انجام تکالیف قانونی، درآمدهای مالیاتی برای فعالیتهای عمرانی، خدماتی و توسعه ای استان هزینه شده است.

وی گفت: مالیات و عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در استان خراسان جنوبی صرف تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های شهری، روستایی و عشایری همچنین عمران، آبادانی و توسعه خدمات اجتماعی با عناوین مختلف می‌شود.

احسانی‌مهر درخصوص ظرفیت‌های مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با توجه به میزان توسعه‌یافتگی استان و حمایت‌های لازم از استان‌ها و مناطق کم‌برخوردار، سهم درآمدهای مالیاتی خراسان جنوبی از کل درآمدهای مالیاتی کشور حدود ۳۱ صدم درصد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان یک استان با ظرفیت‌های بسیار غنی در بخش‌های مختلف است افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی سال‌های متمادی منطقه همچنین مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، اداره کل امور مالیاتی استان با مشارکت و همدلی فعالان اقتصادی و مسوولان، تکیه بر توان و درآمدهای داخلی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار داده و توسعه روزافزون استان را با وجود بسیاری از مسائل رقم زده است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان به مرکزیت بیرجند، ۳۱ شهر و هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه دارد.

 

 

شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بیرجند ۹۲ درصد پیشرفت دارد/۲-۳

شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بیرجند ۹۲ درصد پیشرفت دارد

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بیرجند ۹۲ درصد پیشرفت دارد و مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند نیز از بهمن سال گذشته وارد مدار بهره‌برداری شده است.

سید علی هاشم‌آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در دست بهره‌برداری شهر بیرجند در حال حاضر بیش از ۵۲۰ کیلومتر است که شامل شبکه‌های اصلی و فرعی و خط انتقال است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ در راستای توسعه شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب، ۱۸ کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا شد و ۲ هزار و ۳۵۰ انشعاب فاضلاب برای پنج هزار و ۱۰۰ واحد با کاربری‌های مختلف نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: همچنین در راستای نگهداری و استفاده بهینه از شبکه‌ها و تاسیسات فاضلاب، ۳۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب شست و شو و لایه‌روبی شده و برای مبارزه با حشرات موذی کل شبکه طی ۲ مرحله سم‌پاشی شده است.

وی از رفع ۶۹۳ حادثه در شبکه و انشعابات فاضلاب طی سال گذشته خبر داد و افزود: حجم فاضلاب تصفیه‌شده بیرجند سالانه بالغ بر ۷.۹ میلیون مترمکعب است.

هاشم‌آبادی بیان کرد: استفاده از مدل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند باعث شد که لجن مدول اول تخلیه شود و باعث کاهش شدید بوی تصفیه‌خانه شده است.

وی از پیشرفت ۸۱ درصدی طرح فاضلاب مهرشهر بیرجند نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ پیمانکار فعال در منطقه مهرشهر داریم و اجرای ۱۲ کیلومتر از طرح فاضلاب مهرشهر در دستور کار سال جاری قرار دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: از محل مصوبات سفر رییس جمهور ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای سربیشه، بیرجند و فردوس مصوب شده که از این مقدار ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب سربیشه، ۶۰ میلیارد تومان برای طرح فاضلاب فردوس و ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب طرح‌های فاضلاب استان تاکنون ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

 

 

 

فاقد بیمه بودن حدود ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی فاقد هرگونه بیمه هستند.

اربابی گفت: حدود ۶۳ درصد جمعیت خراسان جنوبی معادل ۴۸۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از ۳۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند.

او گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی فاقد هر گونه بیمه اند و این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند که این پوشش بیمه‌ای برای افراد سه دهک پایین جامعه، روستائیان و عشایر رایگان است.

اربابی گفت: افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه اینترنتی خدمات شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا سامانه موبایلی بیمه سلامت من برای بهره مندی از پوشش بیمه سلامت، نام نویسی کنند که سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی سوالات آنان در این خصوص است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اداره کل بیمه سلامت نیز با برپایی میز خدمت در شهرستان ها، افراد فاقد پوشش را شناسایی و بیمه می‌کند.

 

 

 

نایب قهرمانی رزم طوس طبس در مسابقات کشوری/۷

در مسابقات قهرمانی گروه رزم‌طوس بانوان کشور تیم طبس به نمایندگی از خراسان‌جنوبی با کسب ۳۱ مدال رنگی بر سکوی دوم رقابت‌ها ایستاد .

نایب قهرمانی رزم طوس طبس در مسابقات کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس پرونده مسابقات قهرمانی گروه رزم طوس بانوان کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با معرفی برترین‌های این رقابت‌ها در شهر مشهد بسته شد.

در این ماراتن ملی تیم رزم طوس بانوان طبس به نمایندگی از خراسان‌جنوبی به رقابت پرداخت و برگ زرینی را به افتخارات ورزش‌های رزمی استان افزود.

تیم بانوان رزمی‌کار شایسته طبسی در مسابقات قهرمانی گروه رزم طوس بانوان کشور با کسب ۵ مدال طلا، ۱۳ نشان نقره و ۱۳ گردن‌آویز برنز بر سکوی نایب قهرمانی این رقابت‌ها ایستاد.

در رده سنی نونهالان این رویداد ورزش ملی از خراسان‌جنوبی «نرگس کوهستانی و
ثنا هادی» به مقام دوم تیمی رسیدند، «درسا کرمی، فاطمه‌زهرا احمدی، پریناز قاسم‌زاده، رضوانه رسولی، هدی عنایتی‌فر و پرنیا حسین زاده» در جایگاه سوم تیمی ایستادند.

در رده سنی نوجوانان این دوره از مسابقات «مینا الاهی، زینب یزدانیان و ساجده سادات باقری» بر سکوی نخست تیمی قرار گرفتند، «سحرسادات جوادیان، زهرامقداری و زینب شریفی» نایب قهرمان شدند و «اسما فغانی، فاطمه زنگویی، ریحانه عباسی و تمنا فاطمی» مقام سوم را کسب کردند.

در رده سنی جوانان این ماراتن ملی نیز «حانیه الاهی، رضوان احمدی، بتول سادات باقری و الهام سادات سجادی» مقام سوم تیمی را از آن خود کردند. در رده سنی بزرگسالان مسابقات و در بخش تیمی «ملیکا مهدی‌زاده، حانیه نوری و زینب امیدی طحان» دوم شدند.

در بخش انفرادی رده سنی نوجوانان این رویداد ورزش ملی «مینا الاهی» نایب قهرمان شد و «سحرسادات جوادیان» حائز رتبه سوم شد. در  رده سنی جوانان این رقابت‌ها «رضوان احمدی» مقام نخست قهرمانی را از آن خود کرد و «حانیه الاهی» سکوی سوم را به‌دست آورد.

در رده سنی بزرگسالان این دوره از مسابقات «مریم مرادی» در جایگاه نخست رقابت‌ها ایستاد و  «زینب الاهی» مقام دوم را به خود اختصاص داد.

 

 

 

 

آبرسانی به ۱۳ روستای شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی آغاز شد

  • آبرسانی به 13 روستای شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی آغاز شد

 در مراسمی با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری شرق کشور و مسئولان استانی عملیات آبرسانی به ۱۳ روستای شهرستان درمیان در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری سپاه پاسداران در خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم که امروز برگزار شد اظهار داشت: هدف قرارگاه عملیاتی شهید ناصری بعد از ایجاد و ثبات امنیت در استان خدمت به محرومان به ویژه مردم مرزنشین است.

سردار تناکی با بیان اینکه خدمت به مردم افتخار ما است، بیان کرد: طرح آبرسانی با همکاری آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی به طول ۲۳ کیلومتر انجام و در پی آن  ۲۱۱ خانوار از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری سپاه پاسداران در خراسان جنوبی بیان کرد: پیش از این هم دو طرح آبرسانی مجتمع خیرآباد و اشک با بهره‌مندی ۴۵۰ خانوار توسط قرارگاه عملیاتی شهید ناصری به پایان رسید و سال گذشته توسط فرمانده نیروی زمینی سپاه  افتتاح شد.

تناکی افزود:علاوه بر این طرح، طرح دیگری در زمینه مجتمع آبرسانی خوشاب در شهرستان سربیشه نیز به طول ۷۰ کیلومتر در دست اقدام است که در پی آن نیز ۲۳ روستا  و حدود سه هزار خانوار از نعمت آب  بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ ۲۵۲/ن

 

 

 

 

لاخ صوفه، دره‌ای بی نظیر در دل کوه‌های سربه فلک کشیده اردکول

لاخ صوفه یکی از اندک جاذبه‌های زیبا و پرشمار طبیعی است که در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر حاجی آباد و در دل کوه‌های زیبای اردکول قرار دارد.

 

برای دسترسی به لاخ صوفه که جزو مناطق گردشگری شهرستان زیرکوه است، باید از مسیر سد داشگران و منطقه زیبای مزار اردکول عبور کرد.

اگر چه راه دسترسی به این منطقه دیدنی، سخت و دشوار است و عبور و مرور خصوصا با وسیله نقلیه از فاصله ۵ کیلومتری تقریبا غیر ممکن است، اما همین امر باعث شده است تا این منطقه به عنوان یکی از جاذبه‌های بکر و دست نخورده باقی بماند.

نام صوفه، برگرفته از دره‌ای با دیواره‌های بلند است که خنکای نسیم در دل آن، یادآور خانه‌های قدیمی و به اصطلاح صوفه در این منازل است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعلام کرد:

سرمایه گذاری ۲۹ میلیارد تومانی در صندوق‌های قرض الحسنه بسیج/۲-۳

سرمایه گذاری ۲۹ میلیارد تومانی در صندوق‌های قرض الحسنه بسیج

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از تشکیل ۴۶۰ صندوق قرض الحسنه بسیج با سرمایه اولیه بیش از ۲۹ میلیارد تومان در استان خبر داد.

مهدی هنری در گفتگو با خبر نگار مهر اظهار کرد: ۴۶۰ صندوق قرض‌الحسنه بسیج با عضویت بیش از ۳۱ هزار نفر و سرمایه اولیه بیش از ۲۹ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ تسهیل گر هم با هدف هدایت، آموزش و حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: از سال گذشته برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای این صندوق‌ها در دستور کار قرار گرفته که در این راستا اعضای این صندوق‌ها تاکنون در سه نمایشگاه استانی و در قالب ۶۰ نمایشگاه تولیدات خود را ارائه کرده‌اند.

هنری با بیان اینکه شرکت کنندگان با حضور در نمایشگاه‌های کشوری تولیدات خود را برای فروش عرضه می‌کنند، ادامه داد: حضور شرکت‌های دانش بنیان یکی از ویژگی‌های سومین نمایشگاه استانی است.

وی ادامه داد: پرداخت همه هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌ها و اسکان آنها در مدت برپایی آن، کمک به بازاریابی، پرداخت تسهیلات و کمک به ارائه محصولات تولید شده در بسته بندی‌های مناسب برای فروش در استان‌های دیگر از جمله حمایت‌های انجام شده است.

هنری با بیان اینکه استقبال مردم از دو نمایشگاه قبلی استانی و فروش حداقل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: سومین نمایشگاه استانی در قالب ۵۰ غرفه در میدان ابوذر بیرجند برگزار شده که از ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت ماه پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج سازندگی نمایشگاه‌هایی در دیگر شهرستان‌های استان بر پا شده است، اضافه کرد: کسانی که در نمایشگاه استانی شرکت کرده‌اند بعد از ثبت نام و بارگذاری محصولات خود برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح راهبری شغلی کار آفرینی، اظهار کرد: افراد موفق جهادی با تسلط بر روی تولید محصولات، ریسک کسب و کارهای خرد را در قالب این طرح کاهش می‌دهند تا بر اساس رتبه شغلی، برای ورود به بازار آمادگی لازم را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه، بسته بندی و فروش محصولات تولید شده برای همه امکان پذیر نمی‌باشد، ادامه داد: راهبرها با توجه به ایجاد زنجیره ارزش افزوده و تسلط بر بازار، ورود فعالان کسب و کارهای خرد روستایی را به بازار فروش فراهم می‌کنند.

 

 

 

معلمان نمونه و پیشکسوت خوسف تجلیل شدند

در مراسمی با حضور فرماندار خوسف، ۸۲ معلم بازنشسته، چهار معلم نمونه، ۶ معلم طرح شهید بهنام محمدی و یک معلم ورزشکار خوسف تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی ایمانی» امروز (۱۸ اردیبهشت) در جلسه گرامیداشت روز معلم، اظهار کرد: دانش آموزان امانت های الهی در دست معلمان هستند که آموزگار آنها را از جهل به سمت رشد و کمال سوق می دهد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه اثرپذیری دانش آموزان به دلیل دایره نفوذ معلم به اندازه ای مهم است که گاهی سرنوشت یک ملت را تعیین می کند، افزود: بیشتر انسان های موفق هم موفقیت خود را در گرو تلاش های معلم خود می دانند لذا به دنبال تلاش های معلمان؛ جوامع به توفیقاتی دست می یابد.

ایمانی در ادامه با اشاره به سخنان شهید مطهری مبنی بر اینکه معلم یکی از ذخایر زندگی است، گفت: انسان به طور فطری کمال گرا است و شاگردان با توجه به وجود کمالات اخلاقی در معلم، جذب آنها می شوند و دگرگونی های اخلاقی خاصی پیدا می کنند.

وی بیان کرد: معلم ها عامل قدرت هستند، لذا عاملی که در توانمندی انسان نقش دارند علم و آگاهی است که اگر علم به معنای واقعی در انسان به وجود بیاید می تواند هر هدفی را محقق کند.

ایمانی خاطرنشان کرد: سیاست ما عین دیانت ما است اگر با این هدف علم دنبال شود در همه عرصه ها به سمت رشد و معرفت سوق داده می شویم.

در این مراسم از ۸۲ معلم بازنشسته، چهار معلم نمونه، ۶ معلم طرح شهید بهنام محمدی، یک معلم ورزشکار و چهار خیّر برجسته شهرستان خوسف تجلیل شد.

مراسم بزرگداشت «نادر طالب زاده» در بیرجند برگزار شد/۲-۳

مراسم بزرگداشت مرحوم «نادر طالب زاده» مستندساز، تهیه‌کننده و مجری کارشناس انقلابی صداوسیما با حضور جمعی از مردم و مسئولان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

 حجت‌الاسلام «حمیدرضا غریب نیا» فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی و از دوستان نزدیک مرحوم طالب زاده شامگاه (۱۸ اردیبهشت) در این مراسم طی سخنانی به بیان ابعاد شخصیتی و کاری مرحوم طالب زاده پرداخت و گفت: سخت ترین دوران زندگی یک مجاهد منتظر شهادت بودن بعد از شهید شدن دوستان و رفقایش است، چراکه دشوارترین آزمایش های الهی در این دوره پیش می آید، آزمایش هایی که باعث ریزش خیلی از افراد بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب شاهد ظهور الگوهایی برای جوانان و نسل جدید انقلاب هستیم، ادامه داد: امثال حاج قاسم و مرحوم نادر طالب زاده از افرادی هستند که در جبهه های متفاوت هم حضورشان برای کشور مایه برکت بود و هم شهادتشان خون جدیدی در رگ های ملت تزریق کرد.

این فعال جبهه انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مرحوم طالب زاده از افرادی بود که شهید زندگی کرد، افزود: طالب زاده از ظلمات زندگی غرب هجرت کرد و به سمت نور ولایت آمد.

حجت الاسلام غریب نیا با اشاره به اینکه طالب زاده به دلیل اعتقادی که به مسیرش داشت سختی های زیادی را تحمل کرد، گفت: رویش های انقلاب امروز در گوشه گوشه کشور دیده می شوند که اینها نتیجه بصیرت آفرینی مقام معظم رهبری است.

وی شجاعت، مطالبه گر بودن، خوش اخلاقی، ولایت مداری، پرکاری و تلاش، اهل دعا و نماز شب و استغفار و در عین حال تواضع را از ویژگی های مرحوم طالب زاده دانست و خاطرنشان کرد: مرحوم طالب زاده خود را سرباز انقلاب و اسلام می‌دانست و سختی ها هرگز باعث نشد تا مسیر را رها کند.

 

 

 

افتخاری دیگر برای نوجوان فردوسی/۲

خانم سرتیپی رتبه اول کشور را در المپیاد زبان انگلیسی هیپو کسب کرد

خانم سرتیپی از نوجوانان فردوسی مفتخر به کسب مقام اول المپیاد زبان انگلیسی افتخاری دیگر برای نوجوان فردوسی هیپو در ایران و دوازدهم در خاورمیانه شد.

المپیاد زبان انگلیسی هیپو از سال ۲۰۱۲ توسط انجمن جهانی هیپو بصورت بین المللی برگزار می شود و سالانه ۶۰هزار داودطلب ۵ تا ۱۹ سال در شش سطح از پنجاه و چهار کشور غیر انگلیسی زبان با هم به رقابت می پردازند.

مرحله بعدی و جهانی این مسابقات در کشور مصر برگزار خواهد شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز برداشت زردآلود از باغات خراسان جنوبی

برداشت زردآلو از ۶۴۴ هکتار سطح کشت باغ‌های خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیماآغاز برداشت زردآلود از باغات خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود سه هزار و ۱۸۵ تن زردآلو و قیسی به ارزش ۲۹ میلیارد تومان از باغ‌های استان برداشت شود.

عبدالرضا رضائی افزود: بیشترین سطح زیر کشت محصول زردآلو در خراسان‌جنوبی به شهرستان قاین با ۱۸۳ هکتار اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت زردآلو و قیسی در خراسان جنوبی تا اوایل تیر ادامه دارد، گفت: بیشترین رقم تولیدی این محصولات لاسگردی، نوری، شاهرودی و محلی است.

پارسال ۳۱۵۴ تن محصول زردآلو و قیسی در خراسان جنوبی برداشت شد.

 

 

 

 

 

جمع‌آوری ۱.۵ میلیارد تومان فطریه و کفاره در پایگاه‌های بهزیستی خراسان جنوبی/۲-۳

یک و نیم میلیارد تومان فطریه و کفاره مردم خراسان جنوبی، در پایگاه‌های بهزیستی استان جمع آوری شده است.

  سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این میزان فطریه و کفاره برای  کمک به جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان فطریه و کفاره در پایگاه های بهزیستی خراسان جنوبیخانوار‌های نیازمند و مددجویان تحت حمایت، در پایگاه‌های این نهاد جمع آوری شده است.

حسن شرفی با اشاره به اینکه ۴۰۱ پایگاه در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی جمع آوری زکات فطریه را انجام دادند؛ افزود: در این پایگاه‌ها ۴۶۷ صندوق زکات فطریه، ۴۶۶ صندوق کفاره و ۲۳۵ صندوق جمع آوری سهم سادات مستقر بودند.

وی افزود: مردم استان می‌توانند مبالغ کفاره و فطریه خود را به شماره حساب ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸ واریز کنند.

 

 

 

 

 

با هدف اشتغالزایی

۱۵ مهارت فنی در حال آموزش به روستائیان خراسان جنوبی/۲-۳

۱۵ مهارت فنی با هدف اشتغالزایی در روستاها، از آغاز امسال به روستائیان خراسان جنوبی، آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گفت: در خصوص توسعه آموزش‌های۱۵ مهارت فنی در حال آموزش به روستائیان خراسان جنوبی فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی در سال ۱۴۰۱، سند نیازسنجی آموزشی در شهرستان‌ها با همکاری اداره کل امور عشایر استان تنظیم شده تا افزایش ۵۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی در این گروه هدف محقق شود.

کامرانی فرد افزود: بر همین اساس از آغاز سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ دوره آموزشی روستایی در ۱۵ حرفه شروع شده که ۲۹۶ نفر از روستائیان استان را صاحب یک مهارت می‌کند.

وی گفت: صنایع دستی، طراحی دوخت، بافت فرش، تعمیر لوازم خانگی و مهارت‌های زیر مجموعه رشته‌های کشاورزی از عمده آموزش‌هایی است که رایگان به ساکنان روستا‌ها و مناطق عشایری بنا به درخواست خودشان ارائه می‌شود.

در یک سال گذشته نیز هزار و ۳۹۴ نفر از ساکنان مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم مرزی استان در ۷۷ دوره آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند و توانستند برای خود منبع درآمد ایجاد کنند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان، شناسایی استعداد‌های برتر روستایی و کارآفرینان این حوزه را از اهداف برگزاری دوره‌های مهارتی در روستا‌ها دانست و افزود: این اداره کل برای فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی در استان بویژه مناطق روستایی از ظرفیت نهاد‌های حمایتی و خیران نیز کمک می‌گیرد تا مهارت در سبد همه خانوار‌های استان جایگاه خود را در ایجاد اشتغال داشته باشد.

 

 

 

 

تداوم وزش باد شدید و گردو خاک در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی از تداوم وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی در خراسان جنوبی خبر داد.

لطفی گفت:با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش بابی هواشناسی تداوم وزش باد شدید و گردو خاک در خراسان جنوبیبرای امروز و فردا هم گاهی وزش باد شدید در برخی نقاط خیلی شدید و گرد و خاک و برای برخی ساعات کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی قابل پیش بینی است.

 

وی افزود:کماکان امروز به طور محسوس بارش پراکنده را در شهرستان زیرکوه انتظار داریم و دمای هوا هم تا صبح فردا ادامه روند کاهشی دارد و از شدت گرما کم می شود.

 

کارشناس هواشناسی گفت:شب گذشته از نیگنان بشرویه، محمدیه و انارستانک ۲، جنوب شهر بیرجند، اسلامیه ،کریمو ،فتح آباد فردوس، فردوس، عشق آباد، معدن قلعه، چیروک مازان و مهدیه حدود یک و طبس، سه قلعه، ایستگاه فرودگاهی بیرجندف سرند فردوس و باغستان کمتر از یک و از اسدیه بارش ناچیز باران گزارش شده است.

وی گفت:همچنین شب گذشته بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه بیرجند با ۹۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

 

 

 

شناسایی ۱۶ مورد مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۱۶ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۸۴ تست ملکولی و ۶۳ تست سریع در استان ۱۶ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۱ در مورد شهرستان بیرجند، ۴ مورد در شهرستان قائنات و ۱ در مورد شهرستان فردوس شناسایی شده است و سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی از این بیماری گزارش نکردند.

به گفته وی در حال حاضر ۱۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۳ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است که حال این بیمار وخیم گزارش شده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدید فوت از بیماری کرونا در استان ثبت نشد و آمار قربانیان این بیماری همان هزار و ۴۴۷ نفر ثابت ماند.

 

 

 

مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش و تجلیل و پاسداشت مقام استادان و برگزیدگان دانشگاه بیرجند برگزار شد

 ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۴ کد : ۱۸۳۲۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۱۶
مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش و تجلیل و پاسداشت مقام استادان و برگزیدگان دانشگاه بیرجند با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاه شامگاه یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالاو ولایت برگزار شد.
مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش و تجلیل و پاسداشت مقام استادان و برگزیدگان دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند، با درود و تهیت بیکران به ساحت مقدس صاحب عصر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله العظم(اروحنا لمقدمه الفداء) و درود سلام بیکران به ارواح شهدای انقلاب اسلامی و روح پرفتوی حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامت و تندرستی برای مقام عظمای ولایت و توفیق و تأیید روزافزون برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و سلام و درود به اعضای گرانسنگ خانواده دانشگاه و حضار در این مجلس، ضمن تبریک ایام همایون عید انسانیت و بندگی عید سعید فطر، هفته پاسداشت مقام معلم، مقام استاد و دهه سرآمدی آموزش را تبریک و تهنیت گفت. وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر همه عزیزان علی الخصوص عزیزانی که در سال گذشته از جمع دانشگاه چهره در نقاب خاک کشیدند، یاد استاد فکر و اندیشه استاد شهید مطهری را گرامیداشت.
دکتر لامعی تأسیس مدرسه شوکتیه در سال ۱۲۸۶ شمسی را نقطه عطفی در عرصه فرهنگ و علم و اندیشه این مرز و بوم دانست و گفت: پس از تأسیس مدرسه شوکتیه، بیرجند به عنوان پرچمدار علم و فرهنگ و اندیشه میان استان‌های همجوار و ولایات ایران معروف و مشهور شد این اقدام زمینه ایجاد و تشکیل دانشگاه بیرجند را بوجود آورد هرچند که بعضی زمینه ایجاد دانشگاه بیرجند را به سال ۱۳۴۵ برمی‌گردانند اما مصوبه ایجاد دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۵۴ به تصویب رسید و در سال ۱۳۵۶ رسماً با پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پایه شروع بکار کرد و در سال ۱۳۵۸ به مجتمع آموزش عالی و در سال ۱۳۷۱ به دانشگاه بیرجند ارتقاء یافت و همه دانشگاه‌هایی که در این منطقه پس از دانشگاه بیرجند تأسیس شدند از ثمرات و عواید دانشگاه بیرجند بوجود آمدند.
سرپرست دانشگاه بیرجند اعلام کرد: امروز قریب به ۴۰ هزار دانشجو و بالغ بر هزار استاد در دانشگاه‌های سراسر استان خراسان جنوبی مشغول به تحصیل و تدریس هستند. دانشگاه بیرجند با سه رشته علوم پایه کار خود را آغاز کرد و بعد از گذشت ۴۶ سال از عمر دانشگاه بیرجند، لازم است آسیب شناسی در عرصه دانشگاه و رشته‌های مختلف انجام شود. همانگونه که بیانیه گام دوم را مقام معظم رهبری با هدف آسیب شناسی و اینکه کجا بودیم و کجا هستیم و کجا خواهیم رفت منتشر فرمودند لازم است در دانشگاه بیرجند به آسیب شناسی برخی از امور بپردازیم.
وی در توضیح سیاست‌ها و تشریح برنامه‌های خود گفت : مبنای کار براساس عقلانیت و خردورزی و اعتدال با رویکرد به واقعیت‌ها بدور از افراط و تفریط است و برنامه‌های دانشگاه براساس اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سند اسلامی کردن دانشگاه و دو راهبرد گفتمان علم گرایی و دانشگاه تمدن ساز اسلامی و ایرانی خواهد بود. دکتر لامعی با دعوت از تمامی همکاران برای همکاری، تأکید کرد: دانشگاه بیرجند به مرحله‌ای از بالندگی و توانایی رسیده است که می‌تواند بعنوان یک مرجع علمی در عرصه داخلی و بین المللی بدرخشد. وی به برنامه ارائه شده به مقام عالی وزارت اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه بر سه اصل باور، اراده و برنامه استوار است و شاه کلید ورود به اجرای این برنامه‌ها برای تعالی، پیشبرد و ارتقای جایگاه دانشگاه بیرجند از این مسیر میسور است.
وی در پایان به تمامی استادان برتر تبریک گفت و با شعر”توشغل انبیا داری معلم/مقام و کبریا داری معلم/برای خدمت و تعلیم و دانش/ حضور بی ریا داری معلم” به سخن خود پایان داد .
سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با گرامیداشت یاد استاد علامه شهید مطهری به نظرات مقام معظم رهبری درخصوص اندیشه و تفکر شهید مطهری پرداخت و گفت: اندیشه و کتب شهید مطهری برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور مفید است و مطلبی که در اندیشه شهید مطهری حائز اهمیت است؛ استعداد فکری وسیع و ژرف اندیشی این استاد فرزانه است ایشان با مطالعات وسیع، تحقیقات، جهان بینی و جهان شناسی خود منظومه‌های فکری بسیار ارزشمندی را گردآوری نمود تا جوامع بشری و خصوصاٌ جوامع اسلامی بتوانند از این نظریات و کتب استفاده نمایند. موضوع دیگری که شهید مطهری در نظر داشتند وحدت بین حوزه و دانشگاه و اتصال بین این دو نهاد علمی بود که این موفقیت را ایشان حاصل کردند. وی ادامه داد: ژرف اندیشی دکتر مطهری بسیار مهم و حائز اهمیت است استدال‌ها و ایدئولوژی ایشان از لحاظ کمی و کیفی دارای اهمیت بسیار است.  فهم نیازهای فکری زمانه و زمان شناسی و دفاع ایشان در برابر هجوم نظریه‌های مخالفان و اندیشه‌های مارکسیستی، لیبرالی غرب، سکولاریسم و شعار جدایی دین و از سیاست، اخلاص و توحید، بینش عمیق و بصیرت نافذ این علامه بزرگ نیز بسیار حائز اهمیت بود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید به موضوع جهاد تبیین و به فرموده مقام عظمای ولایت که “جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است” خاطرنشان کرد: انتظار است که بخش عمده ای از جهاد تبیین در دانشگاه‌ها انجام شود. وی افزود: در حال حاضر ۱۷ تا ۱۹ هزار رسانه شنیداری و دیداری در سطح جهان غرب بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت دارند و دشمنی دشمنان از زمانی که حکومت علوی و شیعی پا برجا شده است آغاز شد و در نظام ما نیز بوده و خواهد بود و باید ضمن آمادگی، در برابر این اقدامات مقابله نماییم. به گفته وی دشمن با راه اندازی جنگ سخت هشت ساله، درگیری‌های گروهکی و طایفه‌ای در ابتدای انقلاب نتوانست به نتیجه دلخواه خود برسد و در دهه دوم انقلاب با راه اندازی جنگ فرهنگی از طریق رسانه‌ها و ماهواره‌ها به خصومت خود ادامه دادند، در دهه سوم جنگ‌های هوشمند و ترور دانشمندان هسته‌ای و نخبگان را در دستور کار قرار دادند و در دهه چهارم انقلاب و نظام جنگ‌های تمام عیار ترکیبی و هیبریدی را در ۱۱ مؤلفه آغاز کردند. وی متذکر شد که هیچ ابرقدرتی در دنیا در موضوع جنگ نظامی یارای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد و نخواهد داشت. طالبی اعلام کرد: لازم است توفیقات نظام در عرصه ملی و بین المللی و جهاد تبیین در کلاس‌های درس تشریح و تبیین شود چراکه دشمن با اقدامات خود درصدد یأس و ناامیدی قشر جوان و بالنده کشور است. وی به مبحث شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: برای حضور در بازارهای جهانی و اشتغال زایی در کشور و امنیت اشتغال نیاز است تولیدات دانش بنیان شود که نقش اساسی این موضوع برعهده دانشگاه‌ها است.
در ادامه مراسم، دکتر سیدجواد حسینی‌واشان، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی با تبریک عیدسعید فطر و هفته بزرگداشت مقام استاد و معلم و دهه سرآمدی آموزش گفت: در سال جاری شعار دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند “آموزش نوین و مهارت محور زیربنای تولید دانش بنیان” انتخاب شد که این شعار برگرفته از شعار سال از سوی مقام عظمای ولایت و سیاست‌های مقام عالی وزارت است. وی به پیام روز معلم مقام عالی وزارت اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز جامعه، نیاز به نسلی خلاق و پژوهشگر در جامعه امروز احساس می شود و تربیت این نسل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در دانشگاه پیشروی بیرجند انتظار این است که با تلاش بیشتر اساتید معظم دانشجویانی فعال برای احصای نیازهای جامعه و رفع نیازهای مرتبط با صنعت تربیت شوند. دکتر حسینی واشان اهم برنامه های این معاونت در دوره جدید را برشمرد و افزود: حمایت از برنامه‌های دانشجو پروری با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تشکیل حلقه‌های علمی انجام خواهد شد، شناسایی و حمایت از اساتید سرآمد آموزشی، ترغیب و تشویق اعضای هیأت علمی دانشگاه در تألیف کتب درسی، برنامه‌ریزی برای ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای تقاضا محور و مسأله محور در جهت آموزش و پژوهش نوین و متناسب با نیازهای منطقه‌ای، بازنگری رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه و مأموریت دانشگاه در هر دو نوع حرکت در مرز دانش و آموزش مهارت محور، بازنگری دروس و رشته‌ها متناسب با نیازهای بومی و مهارت آموزی و توان اشتغال پذیری دانشجویان، فراهم نمودن حضور دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در شرکتهای دانش بنیان و دوره های کوتاه مدت، حمایت از دانشجویان المپیادی و استعدادهای درخشان و نخبگان از برنامه های این مجموعه است. وی در مورد شیوه انتخاب استاد نمونه در سال جاری خاطرنشان کرد: انتخاب استادان نمونه براساس شیوه نامه انتخاب استاد نمونه در دانشگاه بیرجند که بر مبنای شیوه نامه وزارتی است انجام شد.
در ادامه مدیر گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی  و مدیر امور آموزشی دانشگاه به اعلام اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها پرداختند.
سخنرانی مجازی دکتر غلامعی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران و دکتر پرویز حسن‌پور، استاد پیشکسوت دانشگاه بیرجند بخش دیگری از این مراسم بود.
در مراسم تجلیل و پاسداشت مقام استادان و برگزیدگان دانشگاه که همزمان با دهه سرآمدی آموزش برگزار شد از خدمات دکتر محسن آیتی در ۴ سال تصدی سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با اهدای تندیس تقدیر به عمل آمد.
دکتر سید علیرضا ذوالفقاری، دکتر علی بهنام‌فرد، دکتر سپیده جوانشیر، دکتر احمد آریافر، دکتر حمید سعادت فر، دکتر حمید فلقی و دکتر سیدمحمد رضوی از پردیس مهندسی به عنوان اساتید برتر معرفی شدند.
دکتر عباس واعظ زاده، دکتر وحید کیانی و دکتر محمد اسکندری ثانی اساتید برتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بودند و در پردیس علوم پایه دکتر حیدر رئیسی، دکتر محمدمهدی خطیب، دکتر محمدمهدی فیروزآبادی، دکتر عباس عابدی و دکتر مجید چهکندی به عنوان اساتید نمونه معرفی گردیدند.
همچنین در ادامه مراسم با اهدای تندیس و لوح تقدیر از دکتر هادی پورشافعی، دکترمرضیه ثاقب جو و دکتر مهتاب ناصح از پردیس علوم رفتاری و دکتر علی شهیدی، دکتر حسن بیات از دانشکده کشاورزی و دکتر شعله قلاسی مود از دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دکتر هما مالکی از دانشکده هنر و دکتر هاشم جهانگیر از دانشکده فنی فردوس که به عنوان اساتید برتر معرفی شدند تقدیر شد.
اساتید راهنمای برتر دانشجویان کاردانی و کارشناسی شامل دکتر محسن فرشاد، دکتر مهتاب ناصح، دکتر ریحانه ملکوتی، دکتر محمدرضا رضائیان دلوئی، دکتر حمیدرضا فلاحی، دکتر آرزو پایدارفرد، دکتر محمدرضا سعید افخم الشعرا و دکتر فهیمه حبیبی بودند که با اهدای لوح از آنها تقدیر به عمل آمد.
دکتر لیلی سیفی، دکتر سیدیوسف احمدی بروغنی، دکتر علی بهنام‌فرد، دکتر علی حسن آبادی، دکتر سیدجواد حسینی‌واشان، دکتر علی سعیدی و دکتر نظر افضلی به‌عنوان استاد برتر در زمینه جهت دهی پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی معرفی شدند.
در ادامه از دکتر یداله واقعی و فرزانه فخر به‌عنوان اساتید برگزیده در حوزه تدوین برنامه درسی و اخذ مجوز رشته و مهندس فرزانه گلستانی فر، دکتر میثم کهن ترابی و دکتر سحر بختیاری به‌عنوان اساتید مدعو برتر تقدیر شد.
تقدیر از اساتید پیشکسوت و اساتیدی که در سال گذشته به ارتقای مرتبه علمی نائل آمده اند بخش دیگر این مراسم بود.
همچنین از آسیه شنیده و دکتر محسن میرزازاده به عنوان کارشناسان برتر حوزه معاونت آموزشی تقدیر شد و با اهدای تقدیرنامه از مهندس حسن بصیرانی مقدم، مهندس محسن محبوب، دکتر فرح جلیلی، کاظم ابراهیمی، مهندس طیبه حاجی رضایی، مهندس راضیه عزیزی، مصطفی سالاری، ملیکا مودی، عالیه آکار، منصوره عتیقی به عنوان کارشناسان آموزشی برتر در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.
به دانشجویان ممتاز و برگزیده سال تحصیلی جاری نیز تقدیرنامه‌ای برسم یادبود اهدا شد. اسامی دانشجویان ممتاز و برگزیده بدین شرح است؛ دکتر میثم غلامپور، دکتر صابر شفیعی، سیده شیما زمزم، کوثر هدایتی نسب از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، محمد جواد مهدی‌نژاد از دانشکده علوم، آسیه کاووسی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، بنیامین قهرمانی نژاد از دانشکده مهندسی، فاطمه زهرا مقری از دانشکده هنر، فاطمه فروغی نژاد از دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست و نرگس مهربان از دانشکده کشاورزی.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*