اخبار خراسان جنوبی/

نفاق، بزرگترین دشمن اسلام است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: بزرگترین دشمن اسلام و مومنین جریان نفاق، شرک و کفر است؛ که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام رحیم آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند نفاق نفاق، بزرگترین دشمن اسلام استسیاسی، اجتماعی و فرهنگی را خطرناک دانست و گفت: شناخت دشمنان و دشمنی هایشان‌جزو تاکیدات ویژه اسلام و قرآن است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره منافقین درخصوص این افراد به ما هشدار می‌دهد و باید هوشیار باشیم تا ضرباتی که از این جریان بعد از انقلاب خورده‌ایم، دوباره تکرار نشود، زیرا ضربات آنان حمله نیست بلکه نفوذ با کلام و سخن است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به فرا رسیدن روز معلم از این قشر زحمتکش خواست تا علاوه بر تدریس سایر دروس، درس خداشناسی و دشمن شناسی را هم به دانش آموزان آموزش بدهند.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: با رهنمود‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب امروز باید بیش از پیش آگاه و هشیار باشیم و نباید در حوادث مختلف به دشمن فرصت ایجاد فتنه بدهیم.

وی با بیان اینکه مبارزه برای آزادی فلسطین جهاد فی سبیل الله است گفت: مردم باری دیگر با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس اتحاد و انسجام خود را به جهانیان نشان دادند و معادلات دشمنان و صهوینست را بر هم زدند.

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در شهرستان فردوس پرداخت شد

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در شهرستان فردوس پرداخت شد

بیرجند – ایرنا – رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: به منظور حفظ اشتغال واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا صولتی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: سال گذشته در مجموع ۲۷۷ میلیارد ریال تسهیلات حوزه اشتغال به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

وی گفت: در این مدت ۹۴۰ اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۱۰ نفر از طریق مراکز کاریابی به کارفرمایان معرفی شده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس با بیان اینکه ۸۹ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است، افزود: با توجه به افزایش هشت برابری اعتبارات حوزه مشاغل خانگی، از ابتدای سال گذشته تاکنون برای اشتغال ۶۰ نفر بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر طرح زیست بوم اشتغال و تهیه بسته‌های حمایتی در دستور کار است که به جای طرح یارانه دستمزد اجرا خواهد شد.

صولتی حوزه روابط کار و بیمه بیکاری را از حوزه‌های پرچالش این اداره عنوان کرد و گفت: سال گذشته، ۱۲۲ پرونده شکایت در سامانه جامع روابط کار طرح شد که از این تعداد ۶۰ درصد به صلح و سازش ختم شده است.

وی بیان کرد: در زمینه بیمه بیکاری نیز ۱۱۹ مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داشتیم که با ارایه آموزش‌های لازم، به ۹۰ نفر کاهش یافته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: ۳۰۰ نفر در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که در آمار تامین اجتماعی نیستند اما در واقعیت اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: هفت تعاونی جدید با ۴۹ عضو و هزار و ۳۳۵ نفر ساعت آموزش رایگان و یک میلیارد ریال سرمایه که برای بخش تعاونی‌ها استفاده کرده‌اند، در سال گذشته ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

تا پایان سال

بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی

۱۰۰ کیلومتر باند دوم تا پایان سال در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست کمیسیون ایمنی راه‌هایبهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی استان با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۹۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی در حال ساخت است گفت: تا پایان امسال ۱۰۰ کیلومتر از این باند‌های دوم با اعتبار هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

عباس زاده با تشکر از تلاش‌های دستگاه‌های امدادی و خدماتی در تعطیلات نوروز افزود: در نوروز ۱۴۰۱ با وجود افزایش ۵۰ درصدی تردد‌ها نسبت به سال قبل، تلفات جاده‌ای ۶۸ درصد کاهش داشت که سبب شد خراسان جنوبی رتبه اول کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه‌ها برنامه‌های خود را برای ایمنی راه‌ها در نشست بعدی این کمیسیون اعلام کنند گفت:حذف نقاط حادثه خیز و ایجاد استراحتگاه‌های موقت هم از اولویت‌های امسال استان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: از ۳۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان ۱۳ نقطه رفع شده است و ۶ نقطه دیگر در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال رفع می‌شود.

  • جلال زاده با اشاره به اینکه رئیس سازمان راهداری کشور قول تامین اعتبار برای رفع ۱۲ نقطه باقی مانده را هم داده است افزود:علاوه بر این نقاط حادثه خیز، سال گذشته ۶۹ نقطه جدید حادثه خیز دیگر هم در استان شناسایی شده که در صورت تصویب در کشور، برای رفع آن‌ها هم برنامه ریزی خواهد شد.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان هم با اشاره به کمبود استراحتگاه‌های موقت و دائم در محور‌های مواصلاتی استان گفت:ایجاد شیب شیروانی در محورها، سبب کاهش واژگونی‌ها و خروج خودرو‌ها از جاده می‌شود که ضروریست برای این موضوع برنامه ریزی لازم انجام شود.

 

 

۳ هزار و ۹۷۵ کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی خط‌کشی شد

۳ هزار و ۹۷۵ کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی خط‌کشی شد

 رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از سه هزار و ۹۷۵ کیلومتر از راه‌های استان در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد خط‌کشی شده است.

سجاد احمدی افزود: همچنین در یک سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و مسیرنما برای جاده‌های استان طراحی، ساخت، جانمایی و نصب شد.

وی رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارهای بصری در قالب تابلوهای اطلاعاتی را ضروری دانست و عنوان کرد: درخصوص ایمنی مسیرها، ۹۳۱ متر مربع تابلو اطلاعاتی توسط راهداران طراحی، ساخت، جانمایی، تعمیر و نصب شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به رسالت این اداره کل در ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان و تلاش شبانه‌روزی راهداران برای رسیدن به این هدف گفت: اجرای عملیات نصب و تعمیر انوع حفاظ به میزان ۱۵ کیلومتر نیز در سال گذشته انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه ایمن‌سازی نقاط پرحادثه نیز بیش از ۲۲۸ کیلومتر شیار لرزاننده (رامبل) در محورهای مواصلاتی استان اجرایی شد.

احمدی گفت: با توجه به اینکه اصلاح شیب‌های شیروانی کمک زیادی به کاهش شدت تصادفات ناشی از واژگونی می‌کند، عملیات اصلاح شیب شیروانی به طول ۸۳ کیلومتر از جاده‌های استان انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

قدردانی نماینده ولی فقیه در استان از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، متن پیام به شرح زیر است:قدردانی نماینده ولی فقیه در استان از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

بسم الله الرحمن الرحیم

وجدان آگاه انسان‌های هوشیار و مسلمانان بیدار خصوصاً ایران انقلابی و بالاخص خراسان جنوبی در پیکار با استعمار که بی دریغ در مقابله با ستمگران بین المللی و اشغالگران قدس شریف از عمق جان فریاد زدند شایسته‌ی هرگونه تقدیر است.

ان شاءالله که در صدر عبادات مقبول ماه مبارک رمضان شما قرار گیرد.

سید علیرضا عبادی
نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند

 

 

 

قدردانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با صدور پیامی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با صدور پیامی از حضور حماسی قدردانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدسو باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و طنین انداز شدن فریاد استکبار ستیزی در جای جای استان قدردانی کرد.

در متن پیام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آمده است:
حمد و سپاس بی کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد تا با درک ماه مبارک رمضان و لیالی نورانی قدر و درآستانه عید سعید فطر، با حضور شکوهمند و حماسی در “راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس”، حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.
مردم مومن و روزه دار خراسان جنوبی، با حضور پرشور و آگاهانه خویش در راهپیمایی روز جهانی قدس، حماسه‌ای جاودان و ماندگار به یادگار گذاشتند و برگ زرین دیگری در دفتر قطور خاطرات و افتخارات استان ثبت و ضبط کردند و با گوش‌جان به پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و ندای حق‌طلبی حضرت امام خامنه‌ای (مدظلّه‌العالی)، در حمایت از فلسطین، این پاره‌تن اسلام، لبیک‌گویان در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری آگاهانه، ارزشمند و انقلابی یافتند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تشکر از مردم عزیز و روزه داران ماه میهمانی خدا، که خالقان اصلی این خیزش عظیم در حمایت از فلسطین، غزه و قدس بوده و نیز همچنین از اهتمام والا و همت ویژه اصحاب رسانه ها، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و تمامی فعالان عرصۀ رسانه به ویژه بخش‌های مختلف صدا و سیما که در امر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ترغیب و تشویق مردم به حضور در راهپیمایی و به تصویر کشیدن گوشه‌هایی هر چند کوچک از اقیانوس بیکران اراده‌های بپاخواسته و دریای خروشان و مواج احساسات پاک معنوی مردم در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس تشکر نموده؛ مزید توفیقات و عزت و عظمت روز افزون مردم عزیز خراسان جنوبی را از خداوند قادر متعال مسألت می‌نماید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

بازدید نماینده شرکت ملی نفت ایران از سال ورزشی مهر شهر بیرجند/۷

در راستای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به خراسان جنوبی و پروژه های تعهد وزارت نفت نماینده شرکت ملی نفت ایران از سال ورزشی مهر شهر بیرجند بازدید کرد.

بازدید دارابی نماینده شرکت ملی نفت ایران از سال ورزشی مهر شهر بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، دارابی مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت، با حضور محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و توانا مسئول دفتر فنی و مهندسی اداره کل، از سالن ورزشی در حال ساخت منطقه کمتر برخوردار مهر شهر بیرجند بازدید کردند. در این بازدید درخواست مشارکت در تکمیل پروژه ورزشی شمال شهر بیرجند و چاه دراز نهبندان به مهندس دارابی تقدیم شد ‌.

 

 

فرماندار بیرجند: مردم همیشه از مسوولان جلوتر بوده‌اند

فرماندار بیرجند: مردم همیشه از مسوولان جلوتر بوده‌اند

فرماندار بیرجند با اشاره به حضور جمعیت گسترده در راهپیمایی روز قدس امسال گفت: مردم همیشه از مسوولان جلوتر بوده‌اند و این حضور در صحنه بار مسوولیت مدیران و نخبگان را سنگین‌تر می‌کند.

علی فاضلی‌فرد روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در شهر بیرجند به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز قدس متعلق به اسلام و مستضعفان است و همان گونه که خداوند وعده داده مستضعفان وارثان زمین خواهند بود.

وی افزود: امروز نشانه زوال قدرت پوشالی استکبار و رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی نمایان شده است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: وعده‌ امام راحل و مقام معظم رهبری در آینده نزدیک محقق خواهد شد و راهی جز مقاومت نیست لذا ما با تاسی از فرمایشات امام و رهبری، پشتیبانی خود را از این مسیر تا آزادی قدس شریف اعلام می‌کنیم.

وی گفت: جوانان بدانند که آینده اسلام و نظام اسلامی روشن است و باید با حضور گرم خود همیشه در صحنه باشند چرا که آینده انقلاب و نظام متعلق به مردم بوده و لازمه آن حضور گسترده در صحنه است.

 

 

 

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس باعث ناامیدی و عقب‌نشینی دشمنان اسلام و انقلاب می‌شود.

سردار محمدرضا مهدوی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در شهر بیرجند به خبرنگار ایرنا گفت: همان گونه که رژیم غاصب اسرائیل خودش می‌داند امروز روز اضمحلال آن است، هرچه حضور مردم در صحنه بیشتر باشد، قطعا در اینکه دشمن به اضمحلال بیشتر نزدیک شود، موثر خواهد بود.

وی افزود: حضور مردم از ابتدای انقلاب تاکنون در تمامی صحنه‌ها پررنگ بوده و علیرغم فشارهای استکبار جهانی و سرسپردگان داخلی که در پی این هستند حضور مردم را کمرنگ نشان دهند اما به لطف خداوند متعال و بصیرت بالای مردم در جاهایی که نیاز بوده مردم حضور داشته باشند، حضور حداکثری را بویژه در خراسان جنوبی به ثبت رساندند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: این حضور پرشور قشرهای مختلف مردم و جوانان پیامی برای مسوولان است که باید قدر این مردم را بدانند و در خدمتگزاری به آنان جدی‌تر و محکم‌تر پای کار باشند.

 

 

فرمانده سپاه انصارالرضا: نیروهای ارزشی و انقلابی مورد هجمه هستند

فرمانده سپاه انصارالرضا: نیروهای ارزشی و انقلابی مورد هجمه هستند

بیرجند – ایرنا – فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز نیروهای ارزشی و مدیران دولت مردمی و انقلابی، مورد هجمه دشمن قرار دارند تا یاس و ناامیدی را در جامعه ترویج کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از استانداری خراسان جنوبی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی در دیدار مشاور عالی و معاونان استاندار با وی، افزود: شما بازوان اجرایی استاندار و منصوب دولت مردمی و انقلابی هستید لذا ظرفیت‌های در اختیار سپاه برای تحقق اهداف و برنامه‌هایتان در استان، پای کار است زیرا موفقیت شما، موفقیت دولت مردمی و انقلابی و موفقیت این دولت، موفقیت نظام اسلامی است.

وی گفت: خداوند را شاکریم که در این مقطع از عمر پر برکت نظام اسلامی در کسوت پاسدارای توفیق مجدد خدمتگزاری به مردم این خطه را با جمعی از مدیران پرتلاش فراهم کرد و اعتقاد ما این است که این پست‌ها ماندگار نیستند و خدمتگزاری به مردم، توفیقی است که به لطف خدا شامل حال ما شده تا  بتوانیم از این طریق، گره‌گشای مشکلات مردم باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: در حالی که این کشور روی زر خوابیده، کام مردم از لحاظ مباحث اقتصادی تلخ است و باید در این زمینه گام‌های رو به جلو برداریم و موجبات خشنودی خداوند و خلق او را فراهم کنیم.

مشاور عالی و دستیار ویژه استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سردار مهدوی به سمت فرماندهی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: از شاخصه‌های سردار مهدوی این است که فارغ از وظایف ذاتی، به معنای واقعی نیروی گفتمانی است.

علی‌اصغر دهقان ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی اگرچه سابقه پاسداری ندارد اما در همه مقاطع به عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور داشته لذا ایشان و ما به عنوان یک مجموعه بسیجی امیدواریم با تشریک مساعی بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های سردار علی قاسمی در مدت فرماندهی سپاه انصارالرضا (ع) و تبریک انتصاب سردار محمدرضا مهدوی گفت: در همین مدت زمان کوتاه نگاه امیدوارانه‌ای در نیروهای حزب‌اللهی استان ایجاد شده و موجبات خوشحالی نیروهای انقلابی را فراهم کرده است.

علیرضا عباس‌زاده با تقدیر از روحیه گفتمانی سردار مهدوی افزود: افرادی که در سطوح عالی مدیریتی استان منصوب شده‌اند همسو، همراه، همفکر و همگام هستند لذا حضور شما به این مجموعه، توان مضاعفی می‌افزاید.

وی تصریح کرد: اشکالات، نارسایی‌ها و دل‌نگرانی‌های مردم از دولت قبل سرازیر شده اما نگاه امیدوارانه به این دولت وجود دارد لذا با حضور نیروهای گفتمان انقلاب باید تلاش کنیم تا امید مردم به یاس تبدیل نشود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی هم گفت: مردم بعد از خدا و مقام معظم رهبری، چشم امیدشان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و به حمد خدا سپاه همچنان با قدرت، خاری بر چشم دشمنان داخلی و خارجی است.

ناصر ناصری تاکید کرد: باید با هم‌افزایی، به مردم که ولی‌نعمتان واقعی نظام اسلامی هستند، خدمت کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست گفت: علیرغم سختی‌های موجود در جامعه، به فرمایش مقام معظم رهبری بن‌بستی برای خروج از مشکلات وجود ندارد و راهکار آن، همین همت‌ها و روحیه‌های جهادی و گشایش‌هایی است که خدواند در مسیر کار قرار می‌دهد.

جواد اشرفی با تاکید بر اینکه باید با کار جهادی، جواب اعتماد مردم را بدهیم اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت و توان سازمان‌های اقماری وابسته به سپاه، می‌توانیم در راستای تحقق شعار سال، گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

 

 

 

همراهی گسترده مردم خراسان جنوبی در دفاع از مظلوم/۵

همراهی گسترده مردم خراسان جنوبی در دفاع از مظلوم

 قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی پس از ۲ سال محدودیت‌های کرونا برای حضور در راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر در صفوف به هم پیوسته، طنین دفاع از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف را سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم روز جهانی قدس پس از ۲ سال اخیر که به‌صورت خودرویی و مجازی برگزار شده بود، امسال با حضور پرشور مردم و با رعایت شیونامه‌های بهداشتی برگزار شد و شور و حال مردمی به روز قدس بازگشت.

گزارش‌های دریافتی از ۳۰ شهر و روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی حاکی است که راهپیمایی روز قدس در سراسر این استان مرزی با حضور گسترده مردم روزه‌دار و انقلابی برگزار و به نماز جمعه ختم شد.

مردم شهرستان‌های ۱۱ گانه خراسان جنوبی، پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان با چشم‌پوشی از گرمای هوا و زبان روزه آمدند تا دفاع از مظلوم و انزجار از ظالم را فریاد بزنند؛ عهدی که در ۴۳ سال گذشته از نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) بر آن استوار بوده‌اند.

در حالی که زمان رسمی شروع راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز اعلام شد، اما ساعتی قبل جمعیت قابل توجهی از مردم در میدان شهدا شهر بیرجند گرد هم آمدند و با شروع مراسم، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی در کنار مردم و پیشاپیش صفوف راهیپمایی حضور داشتند.

تصاویر دریافتی حاکی است راهپیمایی روز قدس امسال علاوه بر ۳۰ نقطه شهری خراسان جنوبی در بسیاری از روستاهای پرجمعیت و مرزی این استان نیز برگزار شد و مردم برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در صحنه حضور یافتند.

همچنین مردم اهل سنت شهرستان‌های تقریبی خراسان جنوبی از جمله درمیان، بیرجند، زیرکوه و نهبندان به نشانه وحدت و ابراز همبستگی با مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و دوشادوش برادران و خواهران شیعه خود برای آزادی قدس و نابودی اسرائیل شعار و نشان دادند که روز قدس متعلق به امت اسلام است.

بنر و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت سیاست‌های خصمانه آمریکا و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی و عکس‌هایی از جنایات استکبار جهانی در قبال ملت ایران و سایر کشورها در دست اقشار مختلف مردم بود و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، قدس رها می‌شود کفر فنا می‌شود، این مکتب اسلام است خروش حزب الله است و پیام رهبر ما مرگ بر اسراییل را فریاد زدند.

ازدحام در خیابان‌های منتهی به مسجد امام حسین (ع) و میدان قدس بیرجند به حدی بود که جمعیت به آرامی حرکت می‌کرد و البته سعی شد شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم رعایت شود.

خنثی کردن توطئه‌های آمریکا با حضور گسترده مردم در راهپیمایی  روز جهانی قدس

استاندارخراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس توطئه‌های آمریکا را خنثی می‌کند

قناعت در سخنرانی روز جهانی قدس با اشاره به اینکه سیاست عمده آمریکا عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است، افزود: همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه و مقاومت یاری دهند،

وی گفت : مهم‌ترین رکن حمایت از فلسطین قطع پشتیبانی از دشمن غاصب است.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه  فلسطین باید با همه پرسی از همه ادیان و اقوام فلسطینی به دست این ملت سپرده شود، گفت: روز قدس نشان و صف بندی حق در مقابل باطل و صف بندی عدل در مقابل ظلم است.
قناعت گفت: بیش از ۶۰ سال است که سعی می‌کنند فلسطین را از نقشه جغرافیای اسلامی محو کنند که حضور ملت جمهوری اسلامی این نقشه‌ها را بر آب کرد.

وی افزود: هدف از مبارزه در برابر اسرائیل بازگشت تمام فلسطینی‌ها به سرزمین مادری‌شان و آزادسازی همه سرزمین‌های اشغال شده است که  در این زمینه نباید به دولت‌های فریبکارغربی و مجامع وابسته به آن اعتماد کرد.

استاندار با اشاره به اینکه سلطه اختاپوسی صهیونیست موجب ایجاد گروه‌های تروریستی شد، افزود: صهیونیست و استکبار زمینه‌ساز تشکیل گروه‌های تروریستی شدند؛ اما امروزه تروریست‌ها به کشور‌های خود برگشته و برای این کشور‌ها خطرآفرین شده‌اند.

قناعت افزود: یکی از توطئه‌های استکبار جهانی راه اندازی جنگ‌های داخلی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است در حالی که بنا به گفته امام (ره) همه فریاد‌های خود را باید بر سر استکبار و آمریکا بکشیم.

 

خروش شیعه و سنی در حمایت از قدس شریف

یکی از برادارن اهل سنت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند ضمن دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم انقلابی و بابصیرت برای حضور منسجم در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس می گوید: با توجه به بیماری کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی در دو سال گذشته، امسال همه مردم به خصوص جامعه اهل سنت خراسان جنوبی مانند دیگر اقشار کشور در این روز حماسی شرکت کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین سر دادند.

«محمد عبداللهی» با بیان اینکه مردم استان امروز با حضور گسترده در روز قدس، حماسه بزرگ و شگفت انگیز دیگری رقم زده و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین برخواستند، گفت: مردم استان به دور از هر گرایش سیاسی و مشکلات اقتصادی با حضور خود برگ زرین دیگری بر افتخارات استان و کشور افزودند.

یکی دیگر شهروندان اهل سنت هم شرکت در راهپیمایی روز قدس و ابراز دشمنی با رژیم صهیونیستی را مهم و وظیفه‌ای شرعی دانسته و می گوید: مردم ایران اسلامی، شیعه و سنی با حضور خود مشت محکمی بر دهان رژیم صهیونیستی خونخوار و کودک کش زده و در مقابل ظلم و ستم این رژیم پلید کوتاه نمی آیند.

«عبدالرحمن زمانی» با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی از وظایف شرعی ما مسلمانان است، می افزاید: مردم خراسان جنوبی مانند دیگر مناسبت های ملی و مذهبی در راهپیمایی روز قدس حضور گسترده داشته و با حضور منسجم و متحد، حمایت همه جانبه خود را از این ملت مظلوم یادآور شدند.

وی بی توجهی به جنایات رژیم صهیونیستی را برای آینده جهان اسلام خطرناک می داند و با توجه به توطئه دشمنان مبنی بر عدم شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس، یادآور می شود: با حضور گسترده همه اقشار مختلف در راهپیمایی روز قدس بار دیگر توطئه دشمنان را خنثی کردیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهر اسدیه هم در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند با بیان این‌که قدس و فلسطین موضوع اول جهان اسلام بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است، می‌گوید: قدس قبله اول مسلمانان است و در اسلام مورد ظلم قرار گرفتن تعدادی از مسلمانان قابل‌تحمل نیست.

مولوی «سید احمد عبداللهی» با اشاره به افزایش جنایات اسراییل در ماه مبارک رمضان و هجوم به مسجدالاقصی می‌افزاید: با توجه به این مهم احساس مسئولیت بیشتری متوجه جهان اسلام است و باید جوامع بشری توجه بیشتری داشته و بیدار شوند.

وی اهمیت و توجه به قدس را باعث امیدواری مردم فلسطین دانسته و می‌گوید: توجه به موضوع فلسطین باعث می‌شود دشمنان بدانند که فلسطین مربوط به همه عالم اسلام است و همه مسلمانان جهان پشتیبان مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام‌جمعه اهل‌سنت شهر اسدیه حضور و شرکت در راهپیمایی روز قدس را حائز اهمیت خواند و آن را باعث اتحاد، انسجام و همدلی امت اسلامی و مسلمانان شیعه و سنی در کشور و قوت قلب مردم فلسطین عنوان کرد.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس باعث به نمایش گذاشتن وحدت و یکپارچگی مسلمانان کشور و جهان است، می‌گوید: در شرایط فعلی که دشمنان به عناوین مختلف توطئه می‌کنند باید احساس مسئولیت بیشتری در این زمینه داشت.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری در برابر ظلم و حمایت از مظلوم از مسائل شرعی بوده که باید مورد اهمیت واقع شود، به وقفه دوساله در برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌علت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امروز مردم خراسان‌جنوبی اعم از شیعه و سنی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و گوشه‌ای از دِین خود را به مردم مظلوم فلسطین ادا کردند.

 

حجت الاسلام «سیدمحمد معلمی» امام جمعه بشرویه هم در گفتگو با خبرنگار شبستان  اظهار داشت: روز قدس روز مبارزه با اشغالگران و رژیم کودک کُش صهیونیستی است.

 

وی با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا رو به نابودی هستند، ادامه داد: استکبار جهانی به این موضوع واقف هستند و دیگر جایگاهی در بین جهانیان ندارند و همه مردم جهان احساس تنفر از آنان را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز مردم دنیا هوشیارتر شده اند، افزود: همه مردم به هر گونه ای در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار کار هستند و هر انسان با وجدانی و علاقمند به اخلاقیات انسانی با هر دین و مکتب و ملیتی هیچ وقت این جنایت ها را نمی پذیرد.

 

حجت الاسلام معلمی در ادامه بیان کرد: کسانی که اعتراض نمی کنند و حمایت های خود را از رژیم صهیونیستی دارند این افراد خوی انسانیت خود را از دست داده اند.

 

در حاشیه این راهپیمایی پرچم‌ها و آدمک‌هایی از سران استکبار به تصویر کشیده و به آتش کشیده شد، همزمان با آن مردم نیز شعار “هیهات منا الذله” سر دادند.

پویش یک سطل آب نیز برگرفته از این کلام امام خمینی (ره ) که “مسلمین مجتمع بودند هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد” برای خلق آثار هنری در قالب عکس‌نوشت، کارکاتور، پوستر، دل‌نوشته، نقاشی، شعر و ویدئو در فضای مجازی برگزار شد.

همچنین در پایان این راهپیمایی قطعنامه روز جهانی قدس در ۶ بند قرائت شد.

در این قعطنامه مردم بار دیگر حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیالن آنا را در معرض جهانیان قرار دادند.

آمار جمعیتی، از شاخص‌های یک کشور مقتدر/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: آمار جمعیتی، از ویژگی‌ها و شاخص‌های یک کشور مقتدر است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی قناعت در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: بر اساس نظر استراتژیست‌های جهانی، حکومتی در جهان مقتدر است که برخی از شاخص‌ها همچون جمعیت، زیرساخت‌های عمرانی، تجهیزات نظامی را داشته باشد و رشد مثبت جمعیت، از ملاحظات اساسی هیئت حاکمه هر کشور است.

وی افزود: مؤسسات و مجموعه‌های مختلف بین المللی که اکثریت تحت سلطه آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و همواره در مسیر نظام جمهوری اسلامی، موانع ایجاد می‌کنند و اقدامات ما را رد می‌کنند، تنها یک جا نظام را تأیید کرده اند.

قناعت گفت: آن یک اقدام جمهوری اسلامی ایران که مورد تأیید جوامع بین المللی قرار گرفت، موضوع تنظیم خانواده و کنترل جمعیت بود و در پی این تأیید وزیر بهداشت وقت را مورد تفقد قرار دادند.

وی با تأکید بر این که رشد منفی جمعیت، بسیار نگران کننده است، گفت: کشوری که جمعیت جوان ندارد و در رشد جمعیت دچار عقب ماندگی است، در مسیر پیشرفت با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

 

استاندار با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درخصوص نرخ جمعیت، خاطرنشان کرد: مسئولان سه قوه باید تفکر استراتژیک داشته باشند و با برنامه ریزی درست و تعریف راهبرد‌های عملیاتی، به فکر آینده باشند.

قناعت با بیان این که فقر و نقص جمعیتی در محیط‌های علمی بیشتر است، افزود: خانواده‌های تحصیلکرده و مرفه، متأسفانه اغلب یا فرزند ندارند یا تک فرزند می‌باشند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی با تأکید بر این که کشور با ادامه این روند، کشور در دو دهه آینده با بحران مواجه خواهد شد، گفت: انتظار این است که مدیران دستگاه ها، متعهدانه پای کار بیایند و با تعیین راهکار‌هایی برای برون رفت از این مشکل، برنامه ریزی کنند.

استاندار،  گفت: تغییر نگاه ها، تعامل و هم افزایی همه حوزه‌ها را می‌طلبد و لازم است مشوق‌هایی برای تحقق آن معین شود.

قناعت با بیان این که فرهنگ سازی و اجرا، دو راهبرد اساسی در دستور کار این قرارگاه است، افزود: در حوزه فرهنگی سازی با محوریت دانشگاه‌ها و با حضور دستگاه‌های فرهنگی باید اقدامات شاخصی صورت گیرد.

وی افزود: دستورالعمل‌های کشوری، برش استانی لازم دارد و باید بومی سازی شوند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری در این جلسه با اشاره به مفاد قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۴ در مجلس شواری اسلانی مصوب شده است گفت: پس از موافقت مجلس این قانون با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال و با تایید شوار‌ی نگهبان به تمام دستگاه ابلاغ شده است.

اسد زاده افزود:در این قانون به تفکیک برای هر یک از دستگا‌های زیر مجموعه سه قوه و حتی دستگاه‌های زیر مجموعه نهاد مقام معظم رهبری تکالیف مشخصی تعیین شده است، که این قرار گاه در موضوع راهبری و نظارت بر اجرای دقیق مفواد این قانون نظارت خواهد داشت.

 

 

 

 

 

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

ارتقای زیرساخت‌ها در مرزهای خراسان جنوبی ضرورت دارد/۲-۳

ارتقای زیرساخت‌ها در مرزهای خراسان جنوبی ضرورت دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تامین و ارتقای زیرساخت‌ها در مرزهای استان با هدف توسعه بخش اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در بازدید از مناطق و نوار مرزی استان در سه شهرستان سربیشه، درمیان و زیرکوه افزود: یکی از ویژگی‌های مهم استان، همجواری با کشور افغانستان است.

وی اظهار داشت: وجود مرز پهناور خراسان جنوبی با افغانستان یکی از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاص استان است که باید به عنوان یک فرصت از آن استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲ حوزه باید به مرز توجه شود گفت: حوزه اول تامین امنیت مرز و زیرساخت‌های امنیتی مرز است که باید با آمادگی لازم، شرایط موجود را ارتقا ببخشیم.

وی حوزه دوم را استفاده از ظرفیت‌های مرز برای توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: در این زمینه مرزهای موجود در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی این قابلیت را دارند که به حداکثر ظرفیت و توانمندی خود برای مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی دست یابند.

عباس‌زاده هدف از این بازدید میدانی را بررسی آخرین وضعیت امکانات و ظرفیت‌های موجود در مرزهای استان برای توسعه بخش اقتصادی برشمرد و گفت: این بازدید انجام شد تا با احصای مشکلات، برای تقویت و تسریع در رفع موانع احتمالی برنامه‌های کاربردی ارائه و عملیاتی شود.

 

 

هشدار درباره بارش رگباری همراه با وزش باد در خراسان جنوبی/۲

هشدار درباره بارش رگباری همراه با وزش باد در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از روز شنبه به‌صورت وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار باران و احتمال جاری شدن سیلاب هشدار داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی براساس این هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری)، ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه هفته آتی ادامه دارد.

وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی از مخاطرات این شرایط جوی در روز شنبه است و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک، رگبار باران و رعد و برق، در مناطق مستعد و مرتفع احتمال بارش تگرگ، خطر برخورد صاعقه و برق‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به شدت بارش‌های رگباری یکشنبه تا دوشنبه، وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها می‌تواند خسارت ایجاد کند.

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

حمایت از بخش خصوصی با اعطای تسهیلات با کارمزد پایین

تنها ۱۰ درصد اعتبارت بند الف تبصره ۱۸ جذب شده است/۳-۷

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اعتباراتی که برای استان تخصیص یافته نباید بر زمین بماند و باید با روحیه جهادی و تلاش انقلابی در راستای توسعه خراسان‌ جنوبی گام‌های بلندی برداریم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد اشرفی در نشست کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: استان به کمک همه ما نیاز دارد و اهمال و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پول و اعتبار مصوب به قدر کافی وجود دارد، متذکر شد: دستگاه‌ها می‌توانند تا ۳۱ تیر از این تسهیلات استفاده کنند و این در حالی است که تا این لحظه حدود ۱۰ درصد آن جذب شده که پذیرفتنی نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: این اعتبارات باید در استان جذب شود تا با بهره‌گیری از آنها، شاخص‌های توسعه بهبود یابد لذا باید شبکه بانکی به عنوان یک تکلیف اخلاقی، شرعی و انسانی پرداخت تسهیلات را روان کند.

وی گفت: با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری با عنوان “سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” و تاکید استاندار در دیدار با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه پارک علم و فناوری باید تلاش کند تا همه فعالان این حوزه بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اشرفی اضافه کرد: باید درخصوص معرفی وام‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه توسط مدیران مرتبط، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود.

وی گفت: اهتمام، حسن همراهی و مساعدت ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و پارک علم و فناوری به عنوان دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل استان در این زمینه مورد تقدیر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیران نباید نسبت به مسائل حوزه کاری بی‌تفاوت باشند ادامه داد: هنر مدیران امروز آن است که در وسط میدان خدمت، درد و رنج تولیدکننده و مشقتی که بر توسعه‌یافتگی استان وارد می‌شود را با همه وجود حس کنند.

وی گفت: قوانین برای شکل‌گیری و سازماندهی وضع شده نه برای عدم ارائه خدمت لذا در دل خود راهکار دارند و برای هماهنگی و بسیج همه امکانات و منابع وضع شده‌اند.

اشرفی بیان کرد: دستگاه‌های واگذارکننده امتیاز و دبیرخانه این کمیسیون (اداره کل امور اقتصادی و دارایی) تحقق اجرای طرح‌ها را با تشکیل کمیته‌ای مورد پایش قرار دهند.

وی افزود: سطح مساعدت شبکه بانکی استان باید مورد پایش قرار گیرد تا بانک‌هایی که به دنبال همکاری و همیاری در راستای توسعه اقتصادی استان هستند مشخص شوند زیرا نهایت تلاش این حوزه بر آن است که بتواند چراغ چرخ صنعت را روشن کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هدف در مجموعه استانداری، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که قانون در اختیار ما قرار داده در راستای توسعه پایدار استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: همان گونه که از دستگاه‌های اجرایی متقاضی و متولیان انتظار همکاری است، از شبکه بانکی نیز انتظار می‌رود با توجه به اینکه پول بسیار قابل توجهی در سال‌های گذشته در قالب تسهیلات پرداخت شده و در جای خود هزینه نشده است، اعتبارات توسط دبیر کارگروه مورد رصد و پایش قرار گیرد تا در جای خود هزینه شوند و دچار سرفصل انحراف از تسهیلات نشده باشد.

برای اولین بار از ابتدای شیوع کرونا:

icu بیمارستانهای خراسان جنوبی خالی از بیمار کرونایی

نه به کرونا؛ با نه روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

برای اولین بار بعد از شیوع کرونا هیچگونه بیمار کرونایی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان بستری نیست و این بخش بدون بیمار کرونایی شد.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته مجموعا از ۱۵۲ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان و تست سریع انجام شده ۲۲ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بشرویه، ۷ مورد از بیرجند، یک مورد سربیشه، ۴ مورد از طبس، ۲ مورد فردوس و ۶ مورد از قاین شناسایی شدند و از شهرستانهای خوسف ، درمیان، زیرکوه، سرایان و نهبندان مورد جدیدی از ابتلا به کرونا گزارش نشد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶ نفر کرونا مثبتند.

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد و همچنان تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری همان هزار و ۴۴۶ نفر ثابت ماند.

 

 

 

 

معرفی برگزیدگان مرحله استانی نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر/۲-۳

 

اختتامیه جشنواره ملی سرود فجر خراسان‌جنوبی+ معرفی برگزیدگان

آیین اختتامیه مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و گروه‌های سرود و با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در محل سالن اجتماعات امام علی (ع) مجتمع فرهنگی رفاهی غدیر برگزار شد.

در بخش تولید سرود، گروه سرود «ابناء الاحرار بیرجند»، گروه سرود «رهپویان احلی من العسل بشرویه» و گروه سرود «مصباح بیرجند» به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و دو گروه اول و دوم به جشنواره کشوری راه یافتند.

همچنین در بخش تولید سرود گروه‌های «مفضال بیرجند» و «نصر بشرویه» شایسته تقدیر شدند. در بخش گروه بازخوانی‌ها نیز گروه سرود «شهید عباس‌پور بشرویه»، گروه «مصباح‌الهدی بیرجند» و گروه سرود «ابناء الحیدر بیرجند» موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند و گروه‌های سرود «عشاق‌الحسین آیسک» و «منتظران ظهور بیرجند» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در این جشنواره، «مجید نصری» به عنوان بهترین آهنگساز، تنظیم‌کننده و میکس و مسترینگ شناخته شد و «علی‌رضا کوچی» نیز به عنوان بهترین شاعر و «علی‌رضا اقبالی» هم به عنوان بهترین تک‌خوان معرفی شدند.

در مرحله استانی جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر، ۱۱۵ گروه سرود ۱۶۳ اثر را به دو بخش تولید سرود و بازخوانی ارائه دادند.

 

 

 

 

 

 

معلم پرچمدارمبارزه درمیادین فرهنگی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، از معلمان به عنوان فرمانده هان لایق مبارزه با تهدیدات نرم دشمن در میادین فرهنگی یاد کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سردار  سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا مهدوی پیش از ظهر امروز در اولین مجمع معلمان ایران و هیئت اندیشه ورز فرهنگیان بسیجی استان، اظهار کرد:درخشش گفتمان انقلاب اسلامی بر بندای قله های افتخار جهان و اقتدار و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناسبات بین المللی، مرهون همت جهادی معلمان، به ویژه فرهنگیان انقلابی استان در میادین علمی، اعتقادی و فرهنگی است.

وی، پرورش نسلی مومن، توانمند، انقلابی و و لایتمدار را مهم ترین رسالت فرهنگیان استان دانست و تصریح کرد: تربیت یافتگان معلمان متعهد استان، در زمره رویش های بی شمار کتاب تاریخ سرار افخار انقلاب اسلامی ایران هستند که با بصیرت انقلابی خود نقشه های شوم دشمنان را خنثی ساخته و بهارستان علم و ادب را به دانشگاه تقریب مذاهب تبدیل کرده اند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این مطلب که معلم خشت بنا و عمود اصلی تشکیل تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است، اذعان کرد: امروز به پشتوانه ریش های انقلاب که محصول هنرمندی معلمان هستند، به سمت تمدن نوین اسلامی و خلق حماسه های بی بدیل در گام دوم انقلاب حرکت می کنیم.

موسوی نژاد، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: علی رغم توطئه‌های دشمنان در ۴۳ سال از عمر انقلاب، ایران اسلامی همچنان با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و آیت ا… خامنه‌ای به مسیر خود ادامه می‌دهد تا پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن امام عصر (عج) برساند.

آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی/۲

با توجه به اینکه برداشت گندم زودتر از سال‌های گذشته در شهرستان نهبندان آغاز شده است، اولین مرکز خرید تضمینی این محصول در این شهرستان به روی کشاورزان فعال است .

مسئول بازرگانی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی ۱۵ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌ها فعال هستند گفت: هیچ محدودیتی برای خرید محصول گندم از کشاورزان نیست.

هاشمی افزود: بر این اساس قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم گندم  ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

وی گفت: در دیگر شهرستان‌های استان هم اکنون مراکز فعال هستند وبلافاصله بعد از برداشت گندم توسط کشاورزان این محصول خریداری می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

تغییر و تحول در ادارات باعث پویایی می‌شود/

تغییر و تحول در ادارات باعث پویایی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: چرخش نیروها و تغییر و تحول در ادارات باعث پویایی و ارائه برنامه‌های جدید برای رسیدن به اهداف سازمانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا طالبی پنجشنبه شب در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره‌کل حراست استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تغییرات در نظام‌های مدیریتی در هر صورت یک امر طبیعی و عادی است، اگر این پست‌ها و صندلی‌ها ماندگار بود به من و شما نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه چرخش نیروی انسانی باید در راستای پویایی در یک دستگاه وجود داشته باشند، عنوان کرد: زمان به سرعت در حال گذر است که باید از این فرصت‌ها به بهترین نحو برای خدمت‌گزاری به مردم استفاده کنیم، باید به گونه‌ای خدمتگزار مردم باشیم که پیش وجدانمان و خداوند متعال شرمنده نباشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: ایران اسلامی در شرایطی قرار دارد که روز به روز توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در طول مدت ۴۳ سال انقلاب اسلامی تمام ابزارهای خود از جمله جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی را بر علیه ایران طراحی کردند، اضافه کرد: با رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری و لطف و عنایت خداوند، فتنه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته‌ایم و نظام اسلامی ما همچنان مسیر پر اقتدارش را ادامه می‌دهد.

طالبی با اشاره به شکست خفت‌بار نظامیان آمریکایی در عملیات موسوم به «پنجه عقاب» که پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ در صحرای طبس روی داد، گفت: شکست آمریکا در این عملیات نظامی نشان دادند که خداوند همواره پشتیبان ملت مسلمان و انقلابی ایران است.

وی با بیان اینکه از نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و حراستی به عنوان سربازان امام زمان(ع) یاد می‌شود، اضافه کرد: این نیروها به دلیل دشواری فعالیت‌شان، رسالت خطیری در زمینه امنیت جامعه برعهده دارند.

در این آیین “علی معزی‌فر” با حکم استاندار خراسان جنوبی به عنوان سرپرست اداره‌کل حراست استانداری معرفی و از خدمات احمد علیزاده بیرجندی مدیرکل سابق تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همدلی با نوجوانان در لحظه ناب افطار در مرکز شماره سه کانون بیرجند

همدلی با نوجوانان در لحظه ناب افطار در مرکز شماره سه کانون بیرجند

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره سه بیرجند، در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان روزه خود را در کنار مربیان در محل مرکز افطار کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در بیست و پنجمین روز از روز های پر برکت ماه مبارک رمضان، مرکز شماره ۳ بیرجند با هدف پرورش حس دینی مذهبی اعضا و دیدار اعضای فعال، با برگزاری ضافت افطار میزبان نوجوان  دختر و پسر مرکز شد.

بر اساس این خبر؛ تعداد ۹۰ عضو نوجوان این مرکز در کنار مربیان خود روزه‌ی خود را افطار کردند.

گفتنی است؛ اقامه نماز جماعت، تقدیر از اعضای برگزیده، اعلام ویژه برنامه‌های فصل بهار و نیز هم‌اندیشی فعالیت‌ها، از اهم دیگر بخش‌های این برنامه‌ی معنوی بود که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

 

 

 

قاصدک کانون مهمان دانش آموزان دبستان برکت بیرجند شد/۲

قاصدک کانون مهمان دانش آموزان دبستان برکت بیرجند شد

کاروان پیک امید کانون پرورش فکری خراسان جنوبی به منظور اجرای برنامه مهمان دانش آموزان دبستان برکت بیرجند شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کاروان پیک امید کانون در ادامه اجراهای ویژه ایام ماه مبارک رمضان این‌بار مهمان دانش آموزان دبستان برکت بیرجند شد و روز خاطره انگیزی برای دانش آموزان این مدرسه رقم زد.

بر همین اساس اجرای نمایش عروسکی  با استفاده از خودرو قاصدک هنرهای نمایشی کانون استان، مسابقه و سرگرمی و همچنین معرفی مراکز و خدمات کانون از برنامه‌هایی بود که به مرحله‌ی اجرا درآمد.

 

 

 

 

 

به مناسبت گرامی‌داشت هفته کار و کارگر؛

مسابقه نقاشی در کانون پرورش فکری نهبندان برگزار شد/۲

مسابقه نقاشی در کانون پرورش فکری نهبندان برگزار شد

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهبندان به منظور بزرگ‌داشت هفته‌ی کار و کارگر مسابقه نقاشی برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، همزمان با ۷ اردیبهشت ماه و در آستانه گرامی‌داشت هفته کار و کارگر، مرکز فرهنگی هنری نهبندان با همراهی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان برگزار کردند.

گفتنی است، این برنامه با حضور جمعی از کودکان ونوجوانان عضو این مرکز فرهنگی و هنری و با هدف تکریم مقام کارگران  و آشنایی کودکان ونوجوانان با فرهنگ کار و کارگر برگزار شد و در پایان به شش اثر برگزیده از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جوایزی اهدا شد.

انعقاد ۳۳ قرارداد برای بهسازی راه‌های خراسان جنوبی/۲-۳

از آغاز امسال ۳۳ قرارداد با اعتبار حدود ۲۰۷ میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های خراسان جنوبی منعقد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ازانعقاد ۳۳ قرارداد برای بهسازی راه‌های خراسان جنوبی شاخص‌ترین این قرارداد‌ها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت گرم راه‌های منتهی به شهرستان طبس، اجرای آسفالت حفاظتی چیپ سیل (آسفالت سطحی) راه‌های فرعی حوزه استحفاظی خراسان جنوبی و تهیه آسفالت سرد برای محور‌های اصلی، فرعی وروستایی حوزه استحفاظی استان است.

فدوی افزود: برای اجرای این ۳۳ قرارداد، از ابتدای سال ۱۴۱ میلیارد تومان در قالب روکش آسفالت گرم، ماسه آسفالت، آسفالت سرد، اجرای لایه‌های حفاظتی فوگسیل، اسلاری سیل و چیپ سیل هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به بهسازی و روکش آسفالت ۳۵۴ کیلومتر از جاده‌های استان در سال ۱۴۰۰ گفت: پارسال همچنین ۳۲۵ هزار متر مربع از راه‌ها توسط پیمانکاران حوزه نگهداری راه‌ها و ادارات شهرستان، لکه گیری موضعی و هندسی شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*