اخبار خراسان جنوبی/ سامانه حمایت، جوابگوی اعتراضات یارانه ای مردم

ریزش دیوار ساختمان بر روی کارگر حادثه آفرید

در اثر ریزش دیوار منزل مسکونی در بیرجند یک کارگر جان خود را از دست داد.

سرپرست سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه عصر امروز در تماس تلفنی شهروندان با مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی بیرجند و اعلام حادثه ریزش دیوار در خیابان هفده شهریور، همزمان تیم امداد و نجات و تجسس از ایستگاه شماره یک به محل حادثه اعزام شدند.

حیاتی گفت: تیم تجسس بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه، با توجه به احتمال ریزش مجدد آوار اقدام به ایمن سازی محل کرده و سپس با احتیاط لازم اقدام به آواربرداری کردند.

او گفت: در کمتر از ۱۰ دقیقه تلاش آتش نشانان کارگر حدودا ۶۵ ساله و فاقد علائم حیاتی رهاسازی و تحویل عوامل اورژانس شد.

موسسه فرهنگی و هنری فراهنگ آوا افتتاح شد

موسسه فرهنگی و هنری فراهنگ آوا افتتاح شد
موسسه فرهنگی و هنری فراهنگ آوا با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از علاقه مندان به هنر، افتتاح شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی در این مراسم که پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، عنوان کرد: تاسیس هر کدام از آموزشگاه های آزاد و موسسات فرهنگی و هنری ظرفیت عظیمی را برای آموزش هنر در استان فرآهم می کند.

وی با بیان این که این موسسات بازویی در کنار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری هستند، ادامه داد: آموزش های این موسسات هدفمند و حرفه ای بوده و هر ظرفیتی که ایجاد می شود موجب افتخار ما است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که موسسه فرهنگی و هنری فراهنگ آوا هشتمین آموزشگاه موسیقی استان با مجموعه ای بسیار فرهیخته و کار بلد است، اضافه کرد: امیدوارم ما نیز در کنار شما و با همکاری هم قدمی برای رشد فرهنگ و هنر استان برداریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی استانی فرهنگی و هم هنری است و باید استعدادهای این منطقه از کودکی پرورش داده شوند.

وی با بیان این که بسیاری از کودکان علاقه مند به هنر، فضایی برای شکوفایی استعدادهای خود ندارند، افزود: خوشبختانه این موسسات در کنار هنرستان هنرهای زیبا زمینه را برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای استان فراهم کرده اند.

 

خزائلی مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری فراهنگ آوا نیز در این مراسم هدف از راه اندازی این موسسه را ایجاد فضایی در جهت آموزش هنر در بیرجند عنوان کرد و گفت: تدریس هنر همواره دغدغه ما بوده و تمام تاکید ما بر آموزش اصولی هنر از رده سنی پایه تا بالاترین رده است.

وی با بیان این که هنر بهترین داشته افراد در تمامی رده های سنی است، ادامه داد: هنر در سنین کودکی و نوجوانی در شکوفایی استعدادها بسیار موثر بوده و در جوانی آرامش بخش و راهی برای فرار از مشغله های زندگی است.

خزائلی به فعالیت های موسسه از جمله تدریس هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، خوشنویسی، فن بیان و کلاس های ادبی و هنری اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف بزرگ ما اختصاص فضایی برای برپایی نشست های تخصصی کتاب و کتابخوانی در راستای ارتقا سطح آگاهی جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضعف نسل جدید در فعالیت های گروهی، تاکید داریم تا در کنار فعالیت های تک نفره فعالیت های گروهی و جمعی را نیز داشته باشیم.

 

 

 

 

 

عرضه کالاهای اساسی در استان، در وضعیت پایدار

سامانه حمایت، جوابگوی اعتراضات یارانه ای مردم/۷

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: سامانه حمایت، جوابگوی اعتراضات یارانه ای مردم می باشد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ اشرفی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: افرادی که تاکنون یارانه نقدی دریافت می‌کرده اند اما در این آخرین اقدامات، مشمول دریافت یارانه نشده اند یا نسبت به دهک بندی گلایه مند می باشند ، می توانند برای درج اعتراض خود اقدام نمایند.
وی ادامه داد: این افراد می‌توانند از طریق ارسال کد ملی سرپرست خانوار به سرشماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ از وضعیت دهک خود مطلع شده و اعتراض خود را ارائه نمایند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: سامانه «حمایت» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir نیز جوابگوی اعتراضات مردمی می باشد.
به گفته وی؛ به واسطه حجم مراجعات مردمی، ممکن است ورود به سایت با مشکلاتی همراه باشد که لازم است شهروندان در این زمینه صبور باشند.
اشرفی متذکر شد: معترضین می توانند با مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها و همچنین فرمانداری‌ها درخصوص شیوه های اصلاح اطلاعات و یا روش درج اعتراض در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهنمایی بگیرند.
وی درخصوص افراد جامانده نیز گفت: افرادی که به هر دلیل از سال ۹۳ یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا در سامانه یارانه نقدی ثبت نام نداشته‌اند، منتظر بمانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها طی چند روز آینده سامانه‌ای را برای ثبت نام افراد معرفی خواهد کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی همچنین گفت: عرضه کالاهای اساسی در سطح استان، در وضعیت پایدار است.

تداوم وزش باد شدید در خراسان جنوبی/۲

وزش باد شدید در خراسان جنوبی وضعیت جوی را ناپدار می کند .

زارعی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی وزش باد شدید در برخی نقاط خیلی شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اکثر نقاط  قابل پیش بینی است.

وی افزود:  همچنین بارش پراکنده و وقوع طوفان در برخی نقاط و  ایجاد خسارت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان و دهسلم با حداکثر دمای ۴۰ گرمترین نقاط استان بودند

 

کودکان ونوجوانان نهبندانی از کارکنان هلال احمر قدردانی کردند/۲

به مناسبت هفته جهانی هلال احمر جمعی از اعضای کانون پرورش فکری شهرستان نهبندان با کارکنان هلال احمر این شهرستان دیدار و از زحماتشان قدردانی کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این برنامه که با هدف تکریم وقدرشناسی و آشنایی بیشتر اعضا با خدمات هلال احمر انجام شد، کودکان ونوجوانان حاضر با قرائت دکلمه و اهدای گل از زحمات و ایثارگری ومجاهدت‌های شبانه روزی نیروهای هلال این شهرستان قدر دانی کردند.

آزمون جذب و تربیت مدرس حرفه ای زبان انگلیسی در کانون زبان خراسان جنوبی برگزار شد

همزمان با سراسر کشور آزمون جذب و تربیت مدرس حرفه‌ای زبان انگلیسی در کانون زبان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ۳۴ نفر در این آزمون  کتبی به منظور جذب در سه سطح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان شرکت کرده‌اند و پذیرفته شدگان در چهار مرحله بعدی شامل فعالیت‌های مکتوب ارزشیابانه دوره‌های آکادمیک-تربیتی، ارزشیابی مکتوب دروس کلاس محور، مصاحبه و ارائه درس عملی کانون محور (دمو) مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند.

کانون زبان ایران در حال حاضر در شهرستان‌های بیرجند، قاین، سرایان و طبس به مخاطبان خود خدمات رسانی می‌کند.

جرائم واحدهای صنفی ۵ برابر شد/۲-۳

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: همگام با طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها جریمه تخلفات واحد‌های صنفی ۵ برابر شد.

 

حسن پور گفت: تعزیرات حکومتی با هدف اجرای صحیح و بهینه طرح مردمی سازی  و توزیع عادلانه یارانه ها همگام با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله صمت و جهاد کشاورزی در جهت تعادل و تثبیت بازار و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در تمامی شعب خارج از نوبت به تخلفات رسیدگی می کند.

او گفت: سران سه قوه اختیارات جدیدی به شعب تعزیرات حکومتی در طول اجرای این طرح محول کرده اند که در این اختیارات قبل از صدور رأی اگر واحد‌های صنفی از اجرای قانون تخطی کنند به محظ رویت همکاران شعب تعزیراتی، واحد پلمب می‌شود.

حسن پور گفت: در این طرح افرادی که مرتکب تخلف احتکار، گران فروشی و کم فروشی شوند به موجب قانون، ۵ برابر مجازاتی که در قانون تعزیرات حکومتی پیش بینی شده است مجازات می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون جریمه عدم درج قیمت کالا از ۲۵۰ هزار تومان به ۲ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

او گفت: نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار تنها به کالا‌هایی که افزایش قیمت داشته اند محدود نمی‌شود و سایر کالا‌ها اگر بدون اخذ مجوز از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار استان افزایش یابند مشمول همین جرائم می‌شوند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: شکایات مردم در کمترین زمان رسیدگی شود/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی از مرکز پاسخگویی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان (سامانه ۱۲۴) بازدید و بر پاسخ سریع، بی‌وقفه و درست به درخواست‌ها و شکایات مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه با حضور در مرکز ۱۲۴ روند پاسخگویی به تماس‌های مردمی را از نزدیک بررسی کرد و روند فعالیت بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت را جویا شد.

استاندار خراسان جنوبی در این بازدید مطالبات برخی از مراجعه‌کنندگان را بدون واسطه پاسخ داد و دستورات لازم را برای حل مشکلاتشان به مدیران کل مربوطه صادر کرد.

برخی تماس‌های تلفنی برای بیان مطالبات به مرکز ۱۲۴ در حضور استاندار پخش و دستور رسیدگی به مطالبات با فوریت ابلاغ شد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه ۱۲۴ مرکزی برای هدایت ورودی‌های این اداره کل به سمت خروجی‌های مناسب و پیگیری مطالبات مخاطبان ما است.

عباس جرجانی افزود: مطالبات و درخواست‌های مردم در این سامانه ثبت شده و این مرکز ورودی‌ها و مطالبات مربوط به هر حوزه سازمانی را به مسوولان مربوط ارجاع می‌دهد و پس از بررسی کارشناسی پاسخ مرتبط به مخاطب داده می‌شود.

وی گفت: مراجعان به منظور حصول اطمینان از ارایه خدمات شایسته و تسهیل در امکان پیگیری درخواست خود باید درخواست یا علت مراجعه خود را در پیشخوان پاسخگویی ثبت کنند.

سامانه ۱۲۴ از صبح امروز به ۳۴۰ تماس ورودی پاسخ داده که از این تعداد طبق گفته کارشناسان ۹۵ درصد مربوط به مسایل و سوالات تنظیم بازار و بقیه در حوزه سلامت، معدن و صنعت بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی روز شنبه به همراه تیم اقتصادی استان با هدف رصد شرایط موجود و وضعیت عرضه اقلام اساسی از بازار شهر بیرجند نیز بازدید کرد.

قناعت در حاشیه این بازدید در دیدارهای چهره به چهره، به دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم درخصوص اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پاسخ گفت.

مردم نیز با استفاده از این فرصت، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده عالی دولت در استان و حضور وی در بین آحاد جامعه، درخواست‌های خود در ارتباط با تصمیم اقتصادی دولت را مطرح کردند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن اطمینان دادن به مردم درخصوص موجودی کافی استان از حجم کالاهای اساسی مورد نیاز و تبیین تصمیمات جدید اقتصادی دولت مبنی بر توزیع عادلانه یارانه‌ها، بر اثرات مثبت این تدبیر در بازار تاکید کرد.

 

 

۷ کانون برتر خراسان جنوبی در اختتامیه سومین رویداد ملی فهما تقدیر شدند/۲-۷

۷ کانون فرهنگی هنری برتر خراسان جنوبی در سومین رویداد ملی فهما همزمان با (۲۳ اردیبهشت) در مشهد مقدس تجلیل شدند.

آیین پایانی رویداد ملی فهما صبح جمعه (۲۳ اردیبهشت) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «محمودرضا برازش» مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در محل مجتمع فرهنگی «آفتاب ولایت» مشهد مقدس برگزار شد.

 

در این مراسم از ۷ کانون امتیاز برتر؛ ۸ کانون برتر رویداد ملی ایران قوی؛ ۱۳ کانون برتر و یک کانون برگزیده کشوری در رواق همدلی تقدیر به عمل آمد.

 

مدیران کانون‌های «مائده آیسک شهرستان سرایان، انصارالحسین بیرجند، فاطمیون نیمبلوک شهرستان قاین، خاتم الانبیا بیرجند، امام هادی(ع) بیرجند، امام حسن مجتبی علیه السلام نهبندان و صاحب الزمانی روستای آسفیچ درمیان» از استان خراسان جنوبی نیز در مراسم روز گذشته تجلیل شدند.

 

گفتنی است، خراسان جنوبی از نظر کمی در سومین رویداد ملی فهما که در سال ۱۴۰۰ در بین استان‌های کشور برگزار شد، با داشتن ۷ کانون برتر و شایسته تقدیر همچون سال‌های گذشته، باز هم درخشید.

 

 

 

 

 

تجلیل از ۴۴ داوطلب برتر فعال جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

در مراسمی از ۴۴ جوان داوطلب برتر و فعال در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در این مراسم با گرامی داشت یکصدمین سالگرد تشکیل جمعیت هلال احمر گفت: در هر حادثه‌ای اولین گروهی که برای خدمت رسانی به مردم حاضر میشود جوانان هلال احمر هستند که سبب آرامبخشی به آسیب دیدگان می‌شوند.

 

وی کمک به هم نوع را فریضه الهی دانست و افزود: جوانان هلال احمر با تمام تلاش و از خودگذشتگی، رشادت خود را در کمک به همنوع نشان می‌دهند که این بسیار ارزشمند است.

 

 

 

 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: همدلی و هم افزایی در بین دستگاه‌های خدمت رسان باید بیشتر باشد تا مردم در بحران‌ها حس آرامش بیشتری داشته باشند.

سید ابوالحسن میرجلیلی پیش از ظهر شنبه در همایش «هلالی شو» تقدیر از جوانان برتر و فعال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان خراسان جنوبی رتبه سوم را از نظر عملکرد در سطح کشور داشته است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در این راستا نقش بسزایی داشته چرا که این نهاد یکی از بازوهای اصلی مدیریت بحران به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه استان خراسان جنوبی طی سال گذشته به اندازه استان‌های همجوار بارندگی و سیلاب را داشته اما خوشبختانه با همت امدادگران هیچ تلفات جانی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی سومین استان حادثه خیز در کشور است، گفت: همکاری دوجانبه سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر مشخصاً می‌تواند در مواقع بحران، چاره ساز بوده و منجر به امدادرسانی بهتر در سطح استان شود.

میرجلیلی ادامه داد: همدلی و هم افزایی در بین دستگاه‌های خدمت رسان باید بیشتر باشد تا مردم در بحران‌ها حس آرامش بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

عضویت ۳۱ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در تعداد پایگاه‌های امدادی رتبه پنجم کشوری را دارد، گفت: ۳۱ هزار داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی ظهر شنبه در همایش «هلالی شو» تقدیر از جوانان برتر و فعال خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱ هزار داوطلب در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به لحاظ تعداد داوطلبین سرآمد تمامی استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی همچنین از لحاظ تعداد پایگاه‌های جاده‌ای رتبه پنج را در سطح کشور دارد، افزود: قطعاً جوانان هلال احمر در تمامی بحران‌ها کنار مردم هستند و از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایگاه و پایگاه اصلی هلال احمر مردمی بودن آن است، گفت: امروز اگر امدادگران و داوطلبان نبودند هلال احمر هیچ پشتوانه‌ای نداشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری و از خود گذشتگی در ذات جوانان هلال احمر وجود دارد، عنوان کرد: الگوی ما در هلال احمر جوانان و امدادگران هستند چراکه همواره در تمامی فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی همراه این نهاد بزرگ مردمی بوده اند.

رضایی با اشاره به اینکه جوانان هلال احمر سرمایه‌های ارزشمندی هستند که بی منت و خالصانه در پیشبرد اهداف هلال احمر تلاش می‌کنند، بیان کرد: فراهم آوردن بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعداد و توانمندی این جوانان از مهم‌ترین وظایف ما است.

ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اولین نهادی که در تمامی حوادث حاضر می‌شود جمعیت هلال احمر است، اظهار داشت: امدادگران هلال احمر از شادی‌ها تا تلخی‌ها در کنار مردم ایستاده اند و حضورشان تسلی خاطر است.

وی بیان کرد: احساس آرامش از حضور متخصصان کار بلدی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بحران را مدیریت می‌کنند را به راحتی نمی‌توان نادیده گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هلال احمر بستر خدمت برای مردم را فراهم کرده است، افزود: خدمت به مردم اگر به قصد قربت باشد قطعاً یک فریضه الهی است.

گفتنی است در این مراسم از ۴۴ نفر از جوانان فعال و برتر هلال احمری در سطح استان با اهدای هدایایی به رسم یاد بود تقدیر شد.

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی برای تجهیز ۱۲ کلاس درس خراسان جنوبی/۲-۳

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تفاهم نامه تجهیز ۱۲ کلاس درس را با آموزش و پرورش خراسان جنوبی امضا کرد.

این تفاهم نامه امروز با حضور مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرکل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان (ره) گفت: در این طرح قرار است ۱۲ کلاس درس در مناطق کمتر توسعه یافته، با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان تجهیز شود و ۸۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل از آموزش بهره‌مند شوند.

موسوی افزود: این تفاهم نامه برای بازگرداندن افراد بازمانده از تحصیل به ویژه در دوره اول و دوم متوسطه و زمینه‌سازی ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و کمک به آموزش دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته روستایی، حاشیه شهرها، عشایر کوچ نشین و مناطق مرزی بسته شد.

 

 

 

توزیع روزانه ۱۲۰ تا ۱۸۰ تن مرغ گرم در خراسان جنوبی/۲-۳

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: میانگین تولید روزانه مرغ گرم در استان بین  ۱۲۰  تا ۱۸۰ تن در روز است.

مهدی جعفری در  گفتگو با خبرنگار صداوسیما خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون مرغ گرم به اندازه نیاز مردم در استان وجود دارد گفت: مردم در خراسان جنوبی بدون هیچ نگرانی می‌توانند خرید خود را از فروشگاه‌های استان  انجام دهند.

وی افزود: مابقی مازاد نیاز استان به استان‌های سیستان وبلوچستان و کرمان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم هم اکنون در بازار استان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است  گفت: به غیر از روز جمعه مرغ درروز‌های دیگر هفته در  کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود.

وی همچنین به تولید تخم مرغ در استان اشاره کرد وافزود: در روز ۹۰ تن تولید تخم مرغ داریم که ۳۰ تن ان در استان مصرف می‌شود و ۶۰ تن دیگر به استان‌های کرمان، سیستان وبلوچستان ویزد ارسال می‌شود.

 

 

رخ نمایی رنگ آبی درنقشه کرونایی خراسان جنوبی

روز بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت باقی ماند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۸۱ تست  تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۲ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۳ مورد از بیرجند، ۷ مورد ازقاین، ۱ مورد فردوس و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

وی گفت در حال حاضر:  در استان ۱۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴  نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی وی نامساعد است.

همچنین براساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان‌های بیرجند، طبس و قائنات در وضعیت آبی قرار گرفتند.

طبق این نقشه بعد از گذشت بیش از ۵ ماه ،خراسان جنوبی به وضعیت آبی رسیده است .

۸ شهرستان‌ فردوس، نهبندان، زیرکوه، درمیان، خوسف، بشرویه، سربیشه و سرایان  نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 

 

 

افتتاح ۱۶ مدرسه برکت تا مهر/۲

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی گفت: تا مهر امسال ۱۶ مدرسه برکت در استان به بهره برداری می‌رسد.

موسوی گفت: این مدارس شامل ۲۷ کلاس درس هستند که برای آن‌ها ۱۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

موسوی گفت: ۹۰ مدرسه برکت نیز از سال ۹۷ تاکنون در خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی گفت: این مدارس شامل ۲۹۹ کلاس درس هستند که ۲۷ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور تبدیل می شود/۲-۳

 

استان خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور تبدیل می شود

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت های با ارزش روستایی کشور در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی و پیگیری است.

 ابوالفضل مهرافزا با بیان اینکه خراسان جنوبی در بردارنده روستاهایی است که هرکدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی ، فرهنگی، تاریخی، معماری، اجتماعی را در خود  جای داده است اظهار داشت: مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل‌گیری بافت‌های ویژه و با ارزش شده است .

وی با اشاره به اینکه این ارزشمندی می تواند کل مجموعه بافت قدیم روستا را در برگرفته ویا قسمت خاصی از آن را شامل شود تصریح کرد: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و  مدیرکل میراث فرهنگی استان این موضوع شکل تازه‌ای یافته و مقرر شد با همکاری همه دست اندر کاران و تاکید ویژه بر توانایی و همکاری نهادهای روستا و با هماهنگی با دفتر روستایی استانداری وارد مرحله اجرایی شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بر عزم همگانی برای استفاده از ظرفیت و تبدیل استان به  پایگاه ملی بافت‌های با ارزش روستایی تاکید کرد .

مهرافزا گفت: اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران نسبت به بررسی جامع‌تر تمام آثار مادی و معنوی ارزشمند روستا ( از نان سنتی و خاص روستا گرفته تا وسایل سنتی کشاورزی و کار ، از ریز فضاهای و عناصر معماری مثل اسپندون یا کوبه درب گرفته تا آثار شاخص ، آیین های بومی و محلی ، مراسمها ، لباس خاص محلی و تمام آن چیزهایی که دارای ارزش است را شناسایی و مستندات آن شامل گزارش مختصر، عکس و فیلم را در قالب لوح فشرده به بنیاد مسکن شهرستان تحویل دهند.

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی :

نماز جمعه بهترین تریبون پاسخ به هجمه‌های دشمن است/۲-۳

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به توطئه‌های ۴۳ ساله دشمنان گفت:نماز جمعه بهترین تریبون پاسخ به هجمه‌ها و شبهات فضای مجازی است.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با امام جمعه جدید شهر خوسف، بیان کرد: در روایتی از امام حسین (ع) نقل شده است که «توحید شناخت امامِ هر زمانی است» که بسیار جمله دقیق و عمیقی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خداوند متعال، پیشوایان دین را ائمه معصومین قرار داده و بعد و در زمان غیبت به نواب خاص یا عام انتقال پیدا می‌کند، گفت: در نماز جمعه که همه قشرها و سلیقه‌ها می‌آیند باید پیام‌دهی به سمت توحید عملی باشد.

عبادی ادامه داد: وقتی یک جامعه‌ای توحیدی می‌شود که فرمول و تشکل خاص داشته باشد و این تشکل خاص را خداوند در نماز جمعه تشریع کرده است.

وی با اشاره به اینکه البته قبل از نماز جمعه نماز جماعت است و بعد از نماز جمعه، حج بیت الله الحرام است، افزود: امام (ره) به عنوان یک عارف به حقایق دین و رهبر جامعه در مقام نیابت عامه، تمام زوایا و لوازم جامعه دینی را می‌دانست اما کوتاهی‌ها از جانب ما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن گفت: تمام دنیا و استکبار جهانی ۴۳ سال است که به صورت ترکیبی با همه گزینه‌ها با انقلاب اسلامی در حال جنگ است که بی شک پیچیده‌ترین و سخت‌ترین آن جنگ فرهنگی است.

عبادی افزود: ابزار فضای مجازی که امروز جامعه بشری بدست آورده هم در راه خیر و هم در راه شر کاربرد دارد که البته امروز در راه شرّ از آن حداکثر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: دنیا مجهز به همه فناوری‌ها است و در کنار آن اما نماز جمعه می‌تواند پاسخگوی این مسائل و هجمه‌ها باشد.

چند انبار احتکار و دپوی ارزاق عمومی در استان خراسان جنوبی کشف شد/۴

 

چند انبار احتکار و دپوی ارزاق عمومی در استان خراسان جنوبی کشف شد

در مامویت‌های جداگانه نیروی انتظامی در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی چند چند انبار احتکار و دپوی ارزاق عمومی شناسایی و کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ هادی سلمانی اظهار داشت: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق و احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه گفت: در ماموریت‌های جداگانه انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان زیرکوه کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد:  مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبارهای کالاهای احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این محل‌ها انواع ارزاق عمومی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: مأموران در این رابطه ۲ متهم را دستگیر که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف وانت نیسان حامل روغن نباتی قاچاق در قاین

فرمانده انتظامی شهرستان قاین نیز از کشف محموله روغن نباتی قاچاق در بازرسی از یک وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود زال‌بیکی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از وانت نیسان یک هزار کیلوگرم روغن نباتی قاچاق کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله کشف شده بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان کرد: مأموران در این زمینه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در  طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس نیز از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک پراید وانت خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ فاضل مریمی اظهار داشت: مأموران یگان امداد شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک پراید وانت مشکوک شدند وخودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: مأموران پس ازهماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو انواع لوازم خانگی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال براورد شد.

فاضلی افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

پارچه‌های قاچاق با هوشیاری پلیس به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز گفت: ماموران ایست و بازرسی سهل آباد انواع پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال در بازرسی از سواری پراید دراین شهرستان کشف کردند.

سرهنگ احسان رحیمی اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پراید انواع پارچه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنابر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر۶۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رحیمی با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند، عنوان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است تا با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

میزبانی خراسان ‌جنوبی از «جام زعفران» دو ومیدانی ایران/۷

رئیس فدراسیون دو ومیدانی با اشاره به برگزاری «جام زعفران» در خراسان‌جنوبی گفت: تیم‌‌های باشگاهی خراسان‌جنوبی از پرداخت شهریه ورودی به لیگ‌های برتر معاف شدند‌.

میزبانی خراسان ‌جنوبی از «جام زعفران» دو ومیدانی ایران

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در راستای شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی و شکوفایی نخبه‌‌های شهرستانی توجه ویژه‌ای به رده‌های سنی پایه مادر همه رشته‌های ورزشی در کشور شده است‌.

وی افزود: به همین منظور لیگ‌های متنوع دو ومیدانی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کشور را فدراسیون دو ومیدانی از سال گذشته راه‌اندازی کرده است.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی با اشاره به تحت‌الشعاع قرارگرفتن‌ فعالیت‌های این رشته ورزشی در زمان شیوع کرونا تصریح کرد: بسیاری از مسابقات قهرمانی و لیگ‌های ورزشی تعطیل شد و پدیده‌های دو ومیدانی آسیب‌های غیرجبرانی‌ را دیدند.

آغاز اردوهای تیم‌های ملی دو ومیدانی

صیامی یادآور شد: با لغو مسابقات قهرمانی آسیایی دو و میدانی طی دو سال اخیر بسیاری از ملی‌پوشان و نخبه‌های این رشته ورزشی برای جلوگیری از افت رکوردی و عملکردی مجبور به تمرینات‌ در محیط‌های شخصی و خانگی‌ بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با فروکش‌ کردن شیوع ویروس منحوس کرونا اردوهای آمادگی ورزشکاران دو و میدانی عضو تیم ملی زیرنظر مربیان مربیان زبده فدراسیون بصورت اصولی برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی با اذعان به دو پینگی‌ داشتن ورزشکاران ماده‌های استقامتی در این رشته ورزشی گفت: هرسال ورزشکاران شاخص دو ومیدانی  دو تا سه بار تست می‌دهند در بازه‌های زمانی متعدد موضوع دوپینگ رصد و پیگیری می‌شود.

قهرمانان دو ومیدانی زیرذره‌بین آزمایشات دوپینگ

صیامی تأکید کرد: در تمامی اردوهای آمادگی تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشوری نیز ورزشکاران تست دوپینگ‌ می‌دهند و به هیچ عنوان در این موضوع مماشات نمی‌شود.

وی در ارتباط با مساعدت‌های ریالی فدراسیون دو ومیدانی به هیأت‌های استانی گفت: قریب‌ ۱۵ درصد از اعتبارات جاری وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون احصاء و باتوجه به عملکرد استانها به حساب آنها واریز شده است.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی اظهار داشت: مبلغ پنج میلیارد تومان تجهیزات تخصصی‌ این رشته ورزشی از کشور چین خریداری و در اختیار استانها قرار گرفته توزیع شده است.

صیامی از تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین فدراسیون دو ومیدانی و  آستان قدس خبر داد و یادآورشد: در زمینه احداث زیرساخت‌های عمرانی و حمایت از برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی توافق‌های خوبی شده است.

تاکید بر استاندارسازی پیست‌های دو ومیدانی ورزشگاه آزادی و استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند 

وی با اشاره به کمبود و یا نبود پیست‌های دو و میدانی استاندارد در برخی از استانها خاطر نشان کرد: کارشناسان‌ زبده‌ ورزشی از  پیست‌های‌ خاکی بعنوان مکانی برای تمرینات بسیاری از ورزش‌های هوازی و مقاومت جسمانی و برگزاری مسابقات استعدادیابی و  نخبه‌پروری نام می‌برند.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی خواهان برگزاری و ترویج مسابقات دو ومیدانی خیابانی در استانهای مختلف کشور شد و افزود:‌ بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات شهرداری‌ها و سایر ادارات همسو باید مورد توجه و برنامه‌های راهبردی هیات‌های شهرستانی‌  قرار گیرد.

صیامی با اشاره به ظرفیت و قابلیت‌های خراسان‌جنوبی در حوزه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و استعدادهای ناشناخته نیروی  انسانی گفت: می‌توان پیست دو و میدانی استادیوم آزادی و مجموعه ورزشی ۱۵ هزارنفری غدیر بیرجند را بازسازی و استاندارد سازی کرد تا در حوزه آموزشی، تمرینی و مسابقه‌ای مورد استفاده ورزشکاران قرار گیرد.

وی از پیشکسوتان و چهره‌های ملی‌پوش خراسان‌جنوبی در رشته دو ومیدانی یاد کرد و افزود: مرحوم شمشیری، علیرضا چاجی و غلامرضا سرزهی از پشتوانه‌های بی‌بدیلی هستند که حق زیادی بر گردن فعالان این رشته ورزشی در کشور و استان دارند.

دعوت دو ومیدانی‌کاران مدال‌آور خراسان‌جنوبی به اردوهای تیم‌ملی

رئیس فدراسیون دو ومیدانی از برگزاری مسابقات  قهرمانی کشوری دو ومیدانی «جام زعفران» به میزبانی  خراسان‌جنوبی خبر داد و افرود: این دوره از رقابت‌ها با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان و همکاری فدراسیون در فصل برداشت گل زعفران با حضور ملی‌پوشان ایران برگزار شود.

صیامی در ارتباط با حمایت فدراسیون از ورزش دو ومیدانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: شهریه ورودی تیم‌های باشگاهی استان در لیگ‌های برتر رده‌های مختلف سنی کشور بخشیده می‌شود.

وی افزود: کلاس‌های مربیگری و داوری، دوره‌های دانش‌افزاری و کارگاههای آموزشی بصورت ویژه در خراسان‌جنوبی برگزار و زمینه حضور مربیان و داوران شایسته  استان در کلاس‌های بین‌المللی و مسابقات قهرمانی کشور فراهم می‌شود.

رئیس فدراسیون دو ومیدانی یادآور شد: آن‌دسته‌ از ورزشکاران مدال‌آور خراسان‌جنوبی که از توانمندی لازم برخوردار باشند به اردوهای آمادگی تیم ملی دعوت خواهند شد.

 

 

 

سوژه یابی در عکاسی موضوع سی و سومین جلسه انجمن عکاسی کانون خراسان جنوبی/۲

نوجوانان عضو انجمن عکاسی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با سوژه یابی در عکاسی بیشتر آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سی و سومین جلسه انجمن عکاسی خراسان جنوبی با حضو سهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری کانون استان خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار شد.

بر همین اساس خواجه نژاد دراین نشست با ارایه نمونه‌هایی به طرح مباحث سوژه‌یابی پرداخت و گفت: برای هر طرح عکاسی لازم است برنامه‌ریزی داشته باشیم تا به مرحله‌ی مطلوب برسیم.

قرارگیری در مکان مناسب توجه و اعتماد به اشیاء اطراف، نور و… از دیگر مواردی بود که خواجه نژاد به اشاره و به سوالات اعضای انجمن پاسخ گفت.

 

 

 

 

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان‌جنوبی:

زائران خراسان‌جنوبی از فرودگاه شهید کاوه عازم بیرجند سرزمین وحی می‌شوند/۲-۳

زائران خراسان‌جنوبی از فرودگاه شهید کاوه عازم سرزمین وحی می‌شوند

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زائران خراسان‌جنوبی از فرودگاه شهید کاوه عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: اعزام زائران از دهه اول تیرماه صورت می گیرد.

ابوالفضل نوفرستی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت هوایی ایران ایر اعزام زائران حج تمتع خراسان‌جنوبی در سال جاری از فرودگاه شهید کاوه بیرجند انجام خواهد شد تا زائران با سهولت بیشتری عازم این سفر معنوی شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال هزار و ۱۶ نفر از خراسان‌جنوبی عازم سفر زیارتی حج تمتع می‌شوند، بیان‌کرد: اعزام زائران حج تمتع استان در دهه اول تیرماه صورت خواهد گرفت.

نوفرستی با تأکید بر اینکه مدت سفر زائران بین ۲۸ تا ۳۲ روز خواهد بود، ادامه‌داد: زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند، کسانی هستند که در سال ۹۹ اعلام آمادگی برای سفر کرده‌اند ولی شرایط برای سفر آنان به واسطه کرونا و … مهیا نشده است.

وی گفت: این افراد با همان هزینه سال ۹۹ به حج اعزام می‌شوند که اگر مقداری در هزینه تفاوت ایجاد شده باشد به واسطه تغییر ساختمان و مکان اسکان است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کاروان برای آشنایی حجاج بیت الله الحرام بین ۹ تا ۱۰ جلسه آموزشی خواهد داشت، گفت: با توجه به شرایط دولت میزبان (کشور عربستان) امسال به طور استثنا افراد زیر ۶۵ سال به حج مشرف خواهند شد.

سرپرست فرمانداری خوسف:
یارانه مستقیم یک جراحی اقتصادی به نفع مردم است

ایمانی گفت: تهدید امنیت غذایی در جهان در حال رخ دادن است و اگر پیش بینی های لازم انجام نشود در آینده با مشکلات اساسی مواجه می شویم لذا باید این جراحی در اقتصاد کشور رخ دهد.

به گزارش شبستان، «محمدعلی ایمانی»  در شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: امام جمعه سابق شهرستان خوسف با همگرایی، هم افزایی و هماهنگی؛ توانسته همدلی بسیار خوبی را بین مردم و مسئولان در شهرستان به وجود آورد.

سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه فضای بسیار خوبی در خوسف ایجاد شده و با تعاملات بسیار خوبی برای خدمت به مردم شریف گام برمی داریم، گفت: شهرستان خوسف دیار مردمان شریف و نجیب، پر تلاش و با فضیلت، اهل ادب، علم و هنر است که خاندان عبادی و مرحوم دکتر شکوهی افتخار بزرگی برای شهرستان هستند.

وی ادامه داد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت مغتنمی برای مسئولان است و باید از تجربیات گذشتگان حداکثر استفاده را ببریم.

سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی و مردمی مبتنی بر اسلام و متقابل با رویکرد دولت های قبل که گرایش هایی به سمت لیبرال داشت و اسلام را به سمت مظلومیت سوق  می داد مصمم است با تکیه بر ظرفیت های داخلی تحول اساسی در کشور ایجاد کند، افزود: دولت سیزدهم توفیقات بسیار خوبی داشته است؛ یکی از آنها مدیریت و مهار بیماری کرونا بود؛ علی رغم اینکه در گذشته مباحثی در خصوص عدم واردات واکسن مطرح شده است، با همه آن تحریم های قبل توانستیم واکسن وارد کنیم و در واقع در حال حاضر تعداد فوتی ها و مبتلایان بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به تأمین اقلام و کالاهای اساسی، گفت: هر جایی که این دولت توانسته است اقدامات خوبی انجام دهد همراهی و مشارکت آحاد مردم بوده است و رویکرد این دولت مردمی بوده است.

سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه دغدغه خاطر مقام معظم رهبری جهاد تبیین است که این موضوع را باید جدی بگیریم، گفت: این موضوع با هماهنگی همه قوا و با حمایت مقام معظم رهبری است که در راستای تهدید امنیت غذایی در جهان بین الملل در حال رخ دادن است و اگر پیش بینی های لازم صورت نپذیرد ممکن است در آینده با مشکلات اساسی درگیر شویم و لازم بود این چنین جراحی در اقتصاد کشور رخ دهد..

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم توجه ویژه به معنویات و آموزه های دینی است، ادامه داد: بر هر میزان از آموزه های دینی فاصله بگیریم به همان اندازه مبتلا به مشکلات می شویم چراکه آموزه های دین مبین اسلام جامع و کامل است و می توانند در همه عرصه ها از خانواده، اقتصاد، سیاست تاثیر گذار باشد و بر همین مبنا گفته شده است که سیاست ما عین دیانت ماست.

وی تصریح کرد: اگر دین به عنوان زیربنا مد نظر قرار بگیرد رونق و شکوفایی در عرصه ها ایجاد خواهد شد، این فضا با استفاده از ظرفیت ائمه جماعت باید تقویت شود، همچنین جای خالی حوزه علمیه برادران در این شهرستان احساس می شود.

 

 

 

 

۴۰۰ تن روغن خوراکی برای خراسان جنوبی تامین شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲ محموله روغن خوراکی در مجموع ۴۰۰ تن از استان‌های همجوار برای خراسان جنوبی تامین شده و در این استان عرضه کالاهای اساسی در وضعیت پایدار است.

جواد اشرافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰۰ تن روغن از استان خراسان رضوی و ۲۰۰ تن نیز از استان کرمان تامین شده است و به جهت رفع نیاز بازار، تامین ۴۰ تن روغن دیگر از خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: فرآیند حمل برخی محموله‌ها از جمله از استان خراسان رضوی آغاز شده است و تا ساعاتی دیگر برای توزیع وارد استان می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: محموله‌های حمل شده به استان توسط سازمان جهاد کشاورزی در اختیار مباشرین قرار می‌گیرد و مباشرین تمامی فروشگاه‌ها را پوشش خواهند داد.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در حال حاضر از چهار قلم کالای مورد نظر در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، در سه کالای مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات جزو تولیدکنندگان بنام کشور است و روغن تنها کالایی است که به منظور تنظیم بازار باید از خارج استان تامین شود.

اشرفی افزود: برای هیچ کالایی در استان با مشکل عرضه مواجه نیستیم و روغن نیز به میزان کافی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و اتکا تامین شده است.

وی با اعلام اینکه امروز در ویترین فروشگاه‌های بزرگ استان از جمله اتکا و افق کوروش روغن قرار گرفته است گفت: تنها وقفه عرضه روغن در فروشگاه رفاه را به دلیل متمرکز بودن تامین کالاهای این فروشگاه داریم که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل هم به‌زودی رفع می‌شود.

سخنگوی طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در خراسان جنوبی درخصوص اینکه در برخی فروشگاه‌های استان قیمت روغن با نرخ قدیم و جدید عرضه می‌شود گفت: آنچه در سطح بازار مبنای نظارت و رصد تیم‌های بازرسی و نظارتی قرار دارد، قیمت‌های جدیدی است که از طرف سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به اصناف ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: موجودی‌ کالاها در فروشگاه ثبت و ضبط شده و در فواصل زمانی مشخص دستگاه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موارد را احصا کرده و پیگیری را انجام خواهند داد.

اشرفی افزود: از ۱۰۰ درصد تولید مرغ خراسان جنوبی، ۳۰ درصد در استان مصرف و بقیه به استان‌های همجوار ارسال می‌شود، در زمینه تخم‌مرغ هم شرایط به همین گونه است و مازاد مصرف داریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در تولید لبنیات هم ۱۰۰ تن شیر روزانه به خارج استان ارسال می‌کنیم.

وی درباره وضعیت مرغ و تخم‌مرغ در فروشگاه‌های شهر بیرجند اظهار داشت: برخی فروشگاه‌ها به دلیل به فروش نرسیدن مرغ، رغبتی به تامین مرغ از کشتارگاه ندارند چراکه برخی مردم در هفته گذشته نیاز خود را تامین کرده‌اند ولی در حال حاضر مرغ و تخم‌مرغ در تمامی فروشگاه‌های استان موجود است.

اشرفی یادآور شد: در تامین مرغ استان مشکلی نداریم و در خراسان جنوبی هزار تن ذخیره‌سازی انجام شده و روزانه بیش از ۱۰۰ تن کشتار مرغ گرم هم انجام می‌شود، با وجود این شرایط شهروندان و مردم استان دغدغه‌ای درخصوص تامین مرغ نداشته باشند.

وی همچنین گفت: تعطیلی‌ واحدهای نانوایی که غیر از تعطیلی مجاز است، قطعا تخلف بوده و برخوردهای تعزیراتی شدید با آنها صورت خواهد گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: مردم گزارش نانوایی‌هایی که غیرقانونی تعطیل کرده‌اند را به سازمان‌های نظارتی اطلاع‌ دهند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی گفت: صنوف استان مراقب باشند جرایم تعزیراتی بازنگری و اصلاح شده و جریمه‌های جدید نسبت به قبل بسیار متفاوت و سنگین‌تر است.

اشرفی افزود: مشکلی در تامین و توزیع آرد نانوایی‌ها وجود ندارد چرا که اکثر نانوایی‌های استان تامین آرد خود را به‌صورت ماهانه انجام می‌دهند.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا نیز حاکی است امروز روغن خوراکی در فروشگاه‌های شهر بیرجند از جمله اتکا و افق کوروش موجود است.

 

 

 

 

یک گام تا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

تکمیل ۱۰۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱

تکمیل ۱۰۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱

بیرجند – ایرنا – تکمیل باند دوم ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی که اکنون با متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست، یکی از هدفگذاری‌های سال ۱۴۰۱ است و با بهره‌برداری از آنها ۱۲ پروژه نیمه‌تمام استان در حوزه راه تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خراسان جنوبی بعد از تاسیس در سال ۱۳۸۳ تاکنون همواره یکی از مناطق کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به‌ویژه راه‌های دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در ۲ کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، بسیاری از جاده‌های استان هنوز دوطرفه است.

از این رو توسعه کمی و کیفی راه‌ها از اولویت‌های این استان پهناور است که در سومین سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی نیز مورد تاکید آیت الله رییسی قرار گرفت و بخش قابل توجهی از اعتبارات این سفر به حوزه راه‌های استان اختصاص یافت.

تاکنون حدود ۸۰۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی احداث شده، ۵۹۰ کیلومتر باند دوم در دست ساخت بوده و تکمیل و بهره‌برداری ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است که ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی مناطق مختلف، ساخت و توسعه مسیرهای ارتباطی از جمله جاده‌های اصلی و فرعی، خطوط ریلی، بزرگراه و آزادراه‌ها است که تحقق آن منجر به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری، افزایش رفاه مردم و کاهش تصادفات می‌شود.

از طرفی با توجه به اینکه پروژه‌های زیرساختی شرق در آینده کشور تاثیرگذار خواهد بود یکی از اولویت‌های دولت سرعت‌بخشی به روند اجرای این پروژه‌ها بوده است.

با توجه به اینکه طول راه‌های خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار کیلومتر بوده، ششمین استان از نظر طول راه‌ها در سطح کشور است و یکی از مسیرهای پرتردد به سمت مشهد مقدس محسوب می‌شود ضمن اینکه خودروهای سنگین و ترانزیتی در جاده‌های این استان پرشمار است.

مرزی بودن خراسان جنوبی و مجاورت با چند استان بزرگ مسافرپذیر باعث شده که به‌ویژه در تعطیلات شاهد افزایش حجم سفرها باشیم که نیاز به چهارخطه شدن جاده‌ها را بیش از پیش محسوس می‌کند اما از سویی پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر کرده است.

با این وجود توجه ویژه دولت و پیگیری مسئولان استانی از مرکز منجر به تخصیص اعتبارات خوبی به این حوزه شده و امید است با شتاب بیشتر دوبانده‌سازی شاهد ایجاد زیرساخت‌های امن در حوزه ترانزیت و حمل و نقل استان باشیم.

تکمیل ۱۰۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی طی سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون تردد خودرو در راه‌های مختلف استان از طریق ۸۰ دستگاه ترددشمار آنلاین ثبت شده است.

اسدالله جلال‌زاده با بیان اینکه از کل تردد ثبت شده ۲۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۷۳ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است اظهار داشت: پرترددترین راه‌های استان در این بازه زمانی محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و بیرجند – خوسف بوده است.

وی افزود: مسیرهای قاین – گناباد و فردوس – بجستان از دیگر راه‌های پرتردد استان خراسان جنوبی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیشترین تردد در اسفند پارسال با پنج میلیون و ۷۶۶ هزار و ۹۵۹ تردد وسیله نقلیه و کمترین تردد در اردیبهشت ۱۴۰۰ با سه میلیون و ۸۸۶ هزار و ۷۵۶ تردد به ثبت رسید.

افزایش ۱.۵ برابری بودجه باند دوم در خراسان جنوبی

تخصیص به‌موقع اعتبارات مورد نیاز از مهمترین مولفه‌ها در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های دوبانده‌سازی و نیمه‌تمام است که رقم تخصیص یافته در بودجه سال گذشته نشان از توجه دولت به این بخش دارد به‌طوری که بر اساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی سال ۹۸ اعتبارات باندهای دوم استان ۲۲۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۹ به ۳۶۰ میلیارد تومان و در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۵۱۸ میلیارد تومان رسید.

رشد اعتبارات در افزایش باندهای دوم زمانی نمود پیدا کرد که مدیرکل راه و شهرسازی استان شهریور سال گذشته اعلام کرد، میزان باندهای دوم جاده‌های استان از ۶۱۴ کیلومتر در سال ۹۹ به ۷۵۱ کیلومتر در نیمه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وحید داعی تامین اعتبار را شاه‌کلید رسیدن به اهداف حوزه راه دانست و گفت: مسئولان استان در حوزه اعتباری سه اقدام اساسی را پیگیری کرده که اقدام اول قانون بودجه بوده است.

وی افزود: پیگیری‌ها در سه سطح وزارت راه و شهرسازی، قانون بودجه و مجلس شورای اسلامی انجام و منجر به افزایش بیش از یک و نیم برابری بودجه در سنوات اخیر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتبار سال ۱۴۰۰ استان نسبت به ۱۳۹۹ در قانون بودجه یک و نیم برابر شد و پایه اعتباری در بخش راه افزایش یافته که در سال‌های بعد تنزل نخواهد داشت.

وی درخصوص بند «ت» تبصره ۲ قانون بودجه نیز گفت: اولین بار در مجلس اعتبار پروژه‌های توازن و مناطق کم‌برخوردار را به‌صورت پروژه‌ای توزیع کردند که از این بند بیشترین حجم یعنی ۴۱۹ میلیارد تومان مربوط به خراسان جنوبی بوده است.

پیگیری‌های استاندار و مدیران استانی در پایتخت

پیگیری جذب اعتبارات استانی و ملی از جمله در حوزه راه‌ها چنان اهمیتی دارد که استاندار خراسان جنوبی در دیدارهای مکرر با مسئولان و مقامات ارشد کشوری به‌طور مداوم به آن پرداخته و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است.

تکمیل ۱۰۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱

افزایش تخصیص ردیف‌های اعتباری بخش راه استان خراسان جنوبی، مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور با ابلاغ مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات توازن ملی، ارتقای ایمنی راه‌های استان، اختصاص مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان مانده تخصیص‌های پیوست یک قانون بودجه ۱۴۰۰، صدور نظر مساعد دفتر بخش راه و ترابری در کمیسیون ماده ۲۳ برای درج پروژه‌های جدید راه استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و  صدور تضمین‌نامه‌های مربوط به پروژه‌های ماده ۵۶ حوزه باندهای دوم استان به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان ما حصل گفت و گوهای متعدد استاندار در رایزنی با مسئولان کشوری است.

اتمام ۱۲ پروژه نیمه‌تمام باند دوم تا پایان سال ۱۴۰۱

بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در حوزه راه‌های استان جزو برنامه‌هایی است که در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قرار گرفته و براساس آن ۱۲ پروژه با پیشرفت فیزیکی میانگین ۷۰ درصد تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر راه در این استان یکی از هدفگذاری‌های سال ۱۴۰۱ است که ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وحید داعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث ۱۸ کیلومتر باند دوم از پروژه‌های پیش‌بینی شده برای افتتاح در سال جاری است که در محورهای بیرجند – زاهدان و طبس – یزد اجرا می‌شود.

وی گفت: ۱۲ کیلومتر باند دوم در محور بیرجند – زاهدان که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اعتبار مورد نیاز ۹۶ میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: برای احداث ۶ کیلومتر باند دوم در محور طبس – یزد نیز ۴۸ میلیارد تومان نیاز است که ۴۰ درصد باقیمانده پروژه به اتمام و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باند دوم قطعه ۲ بیرجند – قاین گفت: بهسازی راه اصلی فیض آباد – بجستان – فردوس – دیهوک، گناباد – فردوس و تربت حیدریه – بیرجند به طول ۶ کیلومتر در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود با صرف ۷۲ میلیارد تومان اعتبار امسال زیر بار ترافیک برود.

تکمیل ۱۰۰ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱

داعی از پیشرفت ۷۰ درصد بهسازی راه اصلی سربیشه – درح – میل ۷۸ خبر داد و افزود: ۱۲ کیلومتر از این مسیر به سمت مرز مشترک با افغانستان با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه احداث باند دوم قاین – کالشور، باند دوم سه‌راهی راهداران – بیرجند و احداث باند دوم زابل – نهبندان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری عنوان کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۷۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود ۳۰ کیلومتر در این پروژه با اعتبار حدود ۲۳۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر بهسازی راه اصلی دیهوک – کرمان نیز امسال به اتمام می‌رسد افزود: این پروژه اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند ۸۸ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار داشت: احداث راه اصلی قاین – حاجی‌آباد، باند دوم قطعه ۲ فردوس – دیهوک، تکمیل باند دوم ساراین – دوست‌آباد و احداث و توسعه راه اصلی ورودی‌های طبس از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۱ است.

داعی طول راه‌های استان خراسان جنوبی را ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر ذکر کرد و گفت: از این میزان ۷۵۱ کیلومتر باند دوم، ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.

خراسان جنوبی در ۲ شهر بیرجند و طبس فرودگاه فعال دارد و با توجه به محدود بودن پروازهای آنها و اینکه پروژه اتصال مرکز استان به ریل سراسری در مراحل اولیه اجراست، تردد جاده‌ای بیشترین سهم را در حوزه حمل و نقل به خود اختصاص داده و نیازمند توجه ویژه است.

 

 

 

 

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی:
تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور در حال پیگیری است

مهرافزا گفت: طرح تبدیل شدن استان خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور، در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی و پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابوالفضل مهرافزا» صبح امروز (۲۴ اردیبهشت) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: خراسان جنوبی در بردارنده روستاهایی است که هر کدام گنجینه ای از ارزش های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده است که مجموعه این ارزش ها در کنار هم سبب شکل گیری بافت های ویژه و با ارزش شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: این ارزشمندی می تواند کل مجموعه بافت قدیم روستا را در بر گرفته و یا قسمت خاصی از آن را شامل شود.

مهرافزا در ادامه بیان کرد: چند وقتی است که طرح تبدیل شدن استان خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور، در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی و پیگیری است که این مهم در نشست مدیران کل بنیاد مسکن و میراث فرهنگی استان شکل تازه ای به خود گرفت و مقرر شد این موضوع با همکاری این دو سازمان، به ویژه با استفاده از توانایی و همکاری نهادهای روستا و دفتر امور روستایی استانداری وارد مرحله اجرایی شود.

وی با بیان اینکه  تاکنون در پنج روستای خراسان جنوبی بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری روستاهای فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده است، عنوان کرد: در سال گذشته نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ادامه بهسازی بافت با ارزش روستاهای چنشت و نایبند در نظر گرفته شد که در حال اجرا است.

 

 

نجات نوجوان سقوط کرده از ارتفاع آبشار چهارده در شهرستان بیرجند/۴

نجات نوجوان سقوط کرده از ارتفاع آبشار چهارده در شهرستان بیرجند

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از سقوط و نجات نوجوان ۱۷ ساله از ارتفاع ۷۰ متری در آبشار چهارده شهرستان بیرجند خبر داد.

حسین ذاکریان اظهار داشت: با توجه به گزارش تلفنی با کشیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مبنی بر سقوط جوان هفده ساله از ارتفاع آبشار چهارده، بلافاصله یک تیم امداد و نجات از پایگاه امداد و نجات کوهستان بند دره به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات حدود سه ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید، افزود: با تلاش و کوشش امدادگران، مصدوم سقوط کرده از ارتفاع ۷۰ متری آبشار چهارده با تجهیزات و ابزارهای کوهنوردی مختص صعود و فرود داخل بسکت فیکس و جهت درمان به عوامل اورژانس تحویل شد.

۱۴ میلیارد ریال در بافت تاریخی خوسف هزینه می شود/۲

صالحی گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری و بافت پایدار میراث فرهنگی برای مرمت بافت تاریخی خوسف اختصاص یافت.

«علی صالحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به بافت تاریخی شهرستان خوسف خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف با بیان اینکه از محل این اعتبارات سنگ فرش محله میان ده «مسجد جامع و خانه تاجور» می شود، گفت: ۴۰۰ میلیون تومان دیگر هم در بافت تاریخی خوسف هزینه خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی به بافت تاریخ خوسف اختصاص یافته است.

وی از وجود ۲۵ هکتار بافت تاریخی زنده در خوسف خبر داد و افزود: بافت تاریخی شهر ماژان هم ثبت ملی شده که نیازمند اعتبار ستاد بازآفرینی شهری است.

وی با اشاره به گردشگری طبیعی در خوسف، گفت: دریاچه گواب خوسف بیشترین بازدید کننده را در ایام عید داشته است، همچنین آرمگاه ابن حسام، بافت تاریخی خوسف، دق اکبرآباد، مزار شاه سلیمان علی و مجتمع فرهنگی مذهبی مزار بلنجیر و مزار سید ابوالقاسم نصرآباد به ترتیب بیشترین بازدیدها را داشته اند.

حجت الاسلام «اسماعیلی» امام جمعه خوسف شد
طی مراسمی با حضور معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام «ابراهیم اسماعیلی» به عنوان امام جمعه جدید خوسف معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستاناز خوسف، حجت الاسلام «عباس رضوانی نسب» شامگاه (۲۳ اردیبهشت) در شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: رئیس این دولت؛ اهل خراسان جنوبی است و قبل از مسئولیت در کشور، مردم خراسان جنوبی این انتخاب را با حضور گسترده در صحنه رقم زدند.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه وظیفه ای به عنوان اقناع سازی و متقاعدسازی مخاطبان داریم، گفت: امروز در مسیر حرکت نظام و انقلاب به صرف اقناع سازی مردم نباید اکتفا کنیم.

وی با بیان اینکه متقاعدسازی مولفه هایی دارد و یک نکته، در صحبت های منطقی، عرفی و احساسی بیان می شود، افزود: اما فضای مجازی بر اساس فضای احساسی است و ما نباید به آن اکتفا و مراجعه کنیم.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین دستور مقام معظم رهبری است و باید مسئولان در بین مردم حضور یابند و مسائل را بیان کنند.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه پرهیز از مقایسه های افراطی با خارج کشور مهم است، گفت: مسئله گندم و آرد و جنگ اوکراین که اتفاق افتاد و بخشی از طرحی که دولت (یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی) نیازمند اقناع سازی است و نباید مقایسه ای افراطی با کشورهای خارجی داشته باشیم.

وی گفت: دلیل اصلی این طرح تاکید بر مسئله نظارت است، در این عرصه ورود دقیقی پیدا کنیم لذا دست به دست هم دهیم در راستای اعتلای نظام و انقلاب گام برداریم چراکه یکی از اساسی ترین وظایف امامان جمعه تبیین نظام و انقلاب است.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: جهاد تبیین دستور مقام معظم رهبری و همدردی با مردم است و ریاست جمهوری در بین مردم حضور دارند و مسئولان نیز باید در بین مردم حضور فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین وظیفه همگانی است و امامان جمعه وظیفه سنگینی در این خصوص دارند.

در پایان این جلسه از تلاش های امام جمعه سابق شهرستان حجت الاسلام «حامد شاهبیکی» قدر دانی و حجت الاسلام «ابراهیم اسماعیلی» به عنوان امام جمعه جدید خوسف معرفی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*