ابزارهایی که سرآغاز ابتلا به آلزایمر هستند

 وقتی صحبت از ایجاد تومورهای سرطانی مغز به میان می‌آید، تشعشعات تلفن همراه همواره یک مظنون بوده است. اکنون، نتایج مطالعه جدید ارتباط نگران‌کننده‌ای بین این دستگاه‌ها و شروع آلزایمر پیدا کرده است.

به نقل از فایندز، محققان می‌گویند: استفاده بیش از حد از تلفن همراه حتی تشعشعات وای فای می‌توانند منجر به افزایش سطح کلسیم درون سلولی در مغز شوند که یکی دیگر از علائم بارز بیماری آلزایمر است.

بررسی چندین مطالعه مرتبط با آلزایمر توضیح می‌دهد که میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی تولید شده به صورت الکترونیکی (EMF) نیروهای الکتریکی و مغناطیسی قوی تولید می‌کنند که بر بدن انسان تاثیر می‌گذارند. به‌طور خاص، این سیگنال‌های ارتباطی بی‌سیم، کانال‌های کلسیمی وابسته به ولتاژ (VGCCs)  را فعال می‌کنند که سطح کلسیم درون سلولی را تنظیم می‌کنند.

هنگامی که میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی تولید شده به صورت الکترونیکی،  کانال‌های کلسیمی را فعال می‌کنند، باعث تجمع سریع آنها می‌شوند که بر مغز تاثیر منفی می‌گذارد و احتمالا باعث تسریع شروع آلزایمر می‌شود. مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که چگونه تغییرات ناشی از میدان‌های الکترومغناطیسی پالسی تولید شده به صورت الکترونیکی در سطح کلسیم درون سلولی در ایجاد شایع‌ترین شکل زوال عقل نقش دارد.

محققان نگران این هستند، افراد بسیار جوانی که روزانه چندین ساعت در معرض امواج تلفن همراه و وای‌فای قرار می‌گیرند، ممکن است به «زوال عقل دیجیتال» مبتلا شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*