نارضایتی مردم از کیفیت پایین میوه تنظیم بازار

۸۰۰ تُن سیب و پرتقال تنظیم بازار در خراسان جنوبی در حال توزیع است که مردم چندان از کیفیت این نوع میوه‌ها راضی نیستند.

چند روزی می‌شود که توزیع میوه تنظیم بازار در خراسان جنوبی آغاز شده و میوه ها در مراکز منتخب با قیمت مصوب به فروش می رسند.

سری به این مراکز زدیم تا ببینیم فروش میوه چه وضعیتی دارد.

یکی از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت: با این اوضاع گرانی همه منتظر توزیع میوه تنظیم بازار بودیم که آن هم کیفیت خوبی ندارد.

شهروند دیگری گفت: پرتقال‌های عرضه شده یخ زده و خشک هستند و از یک جعبه پرتقالی که بنده خریداری کرده ام ۹ پرتقال خراب بوده است.

خانمی که در حال خرید میوه بود به ما گفت: این میوه تنظیم بازار را نمی‌شود جدا کرد و اگر بخواهیم سیب قرمز بخریم حتما باید سیب زرد را هم خرید کنیم.

یکی از فروشندگان البته نظرات متفاوتی داشت و گفت: استقبال مردم امسال از خرید میوه تنظیم بازار خوب بوده چرا که قیمت آن نسبت به سایر میوه‌ها مناسب‌تر است.

یکی دیگر از فروشندگان هم گفت: دو روز است که توزیع میوه برای مراکز انجام نشده و بار میوه ما در حال اتمام است.

کیفیت میوه تنظیم بازار استان خوب است

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: استان ما جزو اولین استان‌هایی بوده که میوه تنظیم بازار خود را عرضه کرده و طی بازدید‌هایی که از سطح استان انجام شده کیفیت محصول تأیید شده است.

او گفت: همچنین میوه تامین شده برای کل کشور یکسان است و به گونه‌ای نیست که شهر‌های دیگر در تنوع میوه متفاوت عمل کنند.

ضیائیان احمدی گفت: به تمام مراکز عرضه تنظیم بازاز اعلام کرده ایم که میوه‌های پوسیده وخراب را جدا کنند و میوه خوب و مرغوبی را تحویل مصرف کننده دهند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: توزیع کنندگان می‌توانند سبد‌های ده کیلویی را به نصف تقسیم کنند و چنانچه مشتری کمتر نیاز داشت در اختیار او قرار دهند.

او گفت: چنانچه اجباری از سوی فروشنده برای خرید سیب زرد یا قرمز در کنار هم یا گرانفروشی انجام شد، همشهریان می‌تواند آن را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*