اخبار خراسان جنوبی

۱۴۲ هزار مسافر از خدمات هلال احمر در خراسان جنوبی بهره مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی به ۱۴۲ هزار نفر از مسافران خدمات ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضایی با اشاره به اجرای طرح ملی بشردوستانه نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی، اظهار داشت: طی اجرای این طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ۱۴۲ هزار ۳۵۸ مسافر نوروزی از خدمات آن بهره مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ پست ثابت و ۴ اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت دارند، افزود: در این مدت با مشارکت و تلاش ۶۵۳ نفر / روز، تعداد ۵۶ هزار و ۱۲۵ مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی ۹ هزار و ۷۱۹ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره مند و ۳۷۵ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت، توسط جوانان به یک هزار و ۲۲۲ نفر گردشگر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و سنجش فشار خون به مسافرین ارائه شد.

رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح هفت هزار و ۶۴۲ مسافر به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند، افزود: استان خراسان جنوبی از نظر میزان مشارکت در این پویش در جایگاه سوم کشوری و در یادواره جز استان‌های برتر است.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۲۷ مسافر نوروزی به نقاط ایمن (اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی) راهنمایی شدند، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح ۱۴ هزار و ۴۷۲ مورد اقلام فرهنگی بین مسافران نیز توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۷ نفر در پویش بهرفت مشارکت و از طرح حمایت کرده‌اند، افزود: هفت هزار و ۹۷۳ نفر نیز در حوزه‌های مهارت‌های ترافیکی آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

فعالیت دو شیفت کتابخانه‌های عمومی در ماه رمضان/۲-۳

کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند در ایام ماه مبارک رمضان به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند.

عابدینی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند گفت: کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان به صورت دو شیفت و یکسره از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۷ شب باز هستند.

او گفت: سالن مطالعات کتابخانه‌ها نیز باز هستند و اعضاء می‌توانند از سالن‌ها برای مطالعه استفاده کنند.

به گفته او کتابخانه‌های روستایی به صورت تک شیفت در روز‌های فرد از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا یک و نیم و روز‌های زوج در شیفت عصر از ساعت ۱۲ تا ۱۸ باز هستند.

 

 

رونق گردشگری در خراسان‌جنوبی | از اقامت ۱.۵ میلیون مسافر تا بازدید ۳ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر، ایام نوروز در خراسان‌جنوبی اقامت کردند.

رونق گردشگری در خراسان‌جنوبی | از اقامت ۱.۵ میلیون مسافر تا بازدید ۳ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری

«حسن رمضانی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به تشریح اقدامات انجام شده طی نوروز امسال پرداخت و اظهار داشت: در نوروز سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ راهدارخانه، ۱۲ قاضی کشیک، ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات، ۴۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۵ داروخانه شبانه‌روزی و ۴۴ شرکت بیمه فعال بودند.

وی تصریح کرد: ۳۷ کیوسک و پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر مشترک با سایر نهادها و ۱۹ پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت منفرد در ایام نوروز در زمینه اطلاع‌رسانی فعال و مکان‌های گردشگری استان را به مسافران معرفی کردند.

برپایی ۵۰ بازارچه صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۷۷ نفر ناظر درباره موضوعات متعدد فعال بودند، افزود: همچنین در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و فروش محصولاتشان در ایام نوروز ۵۰ بازارچه صنایع‌دستی با ۳۰۰ غرفه برپا شد.

رمضانی با اشاره به فعالیت ۶۰ جایگاه دائمی سوخت و ۶ جایگاه سوخت موقت، ۱۵ ایستگاه صلواتی و ۸۴ مسجد برای اقامه نماز، تبیین کرد: همچنین ظرفیت اقامت روزانه در استان ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر است.

اقامت ۱.۵ میلیون مسافر نوروزی

وی ظرفیت هتل‌های خراسان جنوبی را ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت، مهمان‌پذیرها ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را یک هزار و ۵۰۰ نفر در روز ذکر و اعلام کرد: یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۵ نفر در اماکن و تأسیسات گردشگری استان از ۲۶ اسفندماه تا پایان ۱۳ فروردین جاری اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این میزان ۶ هزار و ۸۵۳ نفر در هتل‌ها، ۹ هزار و ۵۸۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۴ هزار و ۱۶۸ نفر در مهمان‌پذیرها، ۲۲ هزار و ۹۵۴ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۲۴۸ هزار و ۲۵۲ نفر در خانه‌های مسافر اقامت موقت و چندروزه داشته‌اند.

رمضانی با بیان اینکه برای ایام نوروز کمپ‌هایی در پارک‌ها و فضای با همکاری شهرداری‌ها برای ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ نفر ایجاد شد، مطرح کرد: در اقامتگاه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۸۵ نفر و در مراکز آموزشی ۵۲ هزار و ۱۰۱ نفر اقامت نوروزی داشتند.

بازدید ۳ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری

وی گفت: در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمان‌سرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و غیره نیز ۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۸۰ مکان گردشگری و جاذبه تاریخی وجود دارد و این اماکن شامل ۱۴ روستای هدف گردشگری، ۱۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۸ موزه، ۵۰ بازارچه صنایع‌دستی و غیره است، خاطرنشان کرد: طی این مدت ۳ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند.

 

 

 

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی:

لازمه فعالیت دانش بنیان تولید دانش جدید و رقابت در بازار است

لازمه فعالیت دانش بنیان تولید دانش جدید و رقابت در بازار است

 رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای اینکه از تکنولوژی دنیا عقب نباشیم و صادرات کشور را بتوانیم رونق دهیم باید دانش بنیان عمل کنیم و این امر نیازمند نوآوری و تولید دانش جدید، رقابت در بازار و ایجاد یک رقابت قابل توجه در بازار جهانی است؛ قطعاً وقتی که یک اقدام دانش بنیان چه در مقوله تولید چه در مقوله اشتغال اتفاق می‌افتد آفرینش را به همراه خود می‌آورد.

جلال الدین صادقی امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه در خصوص شعار سال و شرایط تحقق این شعار به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه شعار سال را در سال های متوالی تعیین کردند به گونه ای که هریک به مانند حلقه های یک زنجیر به هم پیوسته و وابسته بوده و در نهایت یک مجموعه اثربخش را شکل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تمام نکات مرتبط با شعار سال که امسال با عنوان « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین » بیان شده،  در جهاد دانشگاهی در کلان کشور همیشه محقق شده و می شود، به عبارتی جهاددانشگاهی همواره یک سازمان پیشرو در تحقق شعار سال است چراکه هم دانش بنیان عمل می‌کند و هم اشتغال آفرینی و تولیدی که در جهاد دانشگاهی اتفاق می‌افتد مبتنی بر دانش تولید شده در این نهاد است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: زمانی می توانیم به یک تولید افتخار کنیم که قابل دفاع و دانش بنیان باشد، در غیر این صورت اتفاق مبارکی پیرامون این تولید رقم نخواهد خورد.

صادقی گفت: برای اینکه از تکنولوژی دنیا عقب نباشیم و صادرات کشور را بتوانیم رونق دهیم باید دانش بنیان عمل کنیم و این امر نیازمند نوآوری و تولید دانش جدید، رقابت در بازار و ایجاد یک رقابت قابل توجه در بازار جهانی است؛ قطعاً وقتی که یک اقدام دانش بنیان چه در مقوله تولید چه در مقوله اشتغال اتفاق می‌افتد آفرینش را به همراه خود می‌آورد.

وی ادامه داد: اشتغال آفرینی قطعاً یک نتیجه اثر بخش از دانش بنیان بودن تولید، خدمات و هر موضوع دیگری است که به صورت علمی پیش می رود؛ بنابراین برای تحقق شعار سال باید بر اقدامات دانش بنیان همانند گذشته تاکید و با سعی و تلاش بیشتر کمیت و کیفیت را ارتقاء دهیم که این رمز ماندگاری در دنیای امروز و در رقابت جهانی است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقدامات جهاددانشگاهی در راستای شعار سال بوده و است، در رابطه با اولویت های مهم کاری این نهاد در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: باتوجه به محور فعالیت‌های جهاددانشگاهی که با تمرکز بر محصولات استراتژیک استان به ویژه عناب، زرشک و زعفران است، تولید فرآورده‌های این محصولات به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

صادقی افزود: تعداد قابل توجهی فرآورده فراسودمند از این محصولات در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی تولید شده و برآنیم در سال ۱۴۰۱ با حمایت و پشتیبانی دولت، سازمان‌های ذیربط و دفتر مرکزی جهاددانشگاهی خط تولید این فرآورده ها را راه اندازی کنیم تا بتوانیم این محصولات فراسودمند را که نقش موثری در ارتقای سلامت دارد به جامعه ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال آفرینی، در سال‌های گذشته دو طرح بسیار ارزشمند در این زمینه انجام شد، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از این طرح‌ها بود که از این طریق پتانسیل بسیار ارزشمندی در مشاغل خانگی ایجاد شد و بخش قابل توجهی از افراد وارد بازار کار شدند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: موضوع دیگری که در جهاددانشگاهی بدان پرداخته شد، طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده که برای ۲۵۰ روستا سند جداگانه و ویژه‌ای توسط جهاددانشگاهی در مقوله توسعه اقتصادی و اشتغال زایی فراهم شد و این امر در سال جدید نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: در مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در زمینه‌های مختلف سعی خواهیم کرد بر اساس نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی نیاز روز را در سال ۱۴۰۱ مشخص و متناسب و با آن، آموزش ها را سازماندهی و ساماندهی کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: به عنوان یک مجموعه علمی فرهنگی در حوزه فرهنگ می‌دانیم جامعه نیاز به تزریق شادی و نشاط دارد؛ بنابراین در این مقوله سعی خواهیم کرد اقدامات ویژه تری انجام دهیم.

صادقی یادآور شد: در بخش ارائه خدمات پزشکی به جامعه همانطور که در سال گذشته آزمایشگاه تشخیص طبی را در قاینات افتتاح کردیم، تلاش خواهیم کرد خدمات وابسته به این حوزه را گسترش دهیم و در حوزه آموزش عالی علمی کاربردی نیز رشته های جدید متناسب با نیاز روز به ویژه با موضوع محصولات استراتژیک را توسعه دهیم.

انتهای پیام

 

 

 

۱۱۹ کیلو تریاک در نهبندان توقیف شد/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی”نهبندان” در بازرسی از یک پژو پارس، ۱۱۹ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی نهبندان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل محورهای فرعی این شهرستان یک سواری پژو پارس را که با سرعت بالایی در حال حرکت بود مشاهده و به راننده آن با علائم هشدار دهنده دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد که مأموران خودرو را تعقیب کردند و در نهایت قاچاقچی مواد مخدر عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو از محل متواری و از دید مأموران خارج شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان این که تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم متواری شده ادامه دارد؛ تصریح کرد: ماموران در بازرسی از سواری پژو پارس، ۱۱۹ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

 

 

 

 

 

کشف ۱۱ کیلو هروئین در”بیرجند”/۴

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مأموران پلیس در بازرسی از یک سواری پژو، ۱۱ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”غلامرضا شاهوردی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”علی آباد” در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، به یک کامیونی که یک سواری پژو ۴۰۵ تصادفی را حمل می کرد مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون و سواری پژو تصادفی، ۱۱ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

توقیف کامیون حامل ۶۴۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در”نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان” گفت: ماموران پلیس در بازرسی از یک کامیون بنز، ۶۴۰ قطعه مرغ زنده غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۷۶۸ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون بنز، ۶۴۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوزهای بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۶۸ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات نوروزی روستای دهک نهبندان/۷

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات نوروزی روستای دهک نهبندان

مراسم اختتامیه مسابقات نوروزی روستای دهک شهرستان نهبندان برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، با حضور دکتر نخعی نماینده محترم مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی،عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، بیکی فرماندار و حق پناه رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهبندان اختتامیه مسابقات فوتسال جام نوروز در بخش سرداران، روستای دهک نهبندان برگزار شد. در این مراسم عزیزی از قول تکمیل سالن ورزشی دهک در سال جاری و برنامه‌ریزی برای احداث چمن مصنوعی مینی فوتبال روستا با حمایت نماینده محترم مردم،مشارکت دهیاری و فرمانداری خبر داد.

 

 

 

کلاس درس، اولین پایگاه درتحق تمدن نوین اسلامی/

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: حضور در کلاس درس و سنگر مدرسه، اولین پایگاه دستیابی به تمدن نوین اسلامی و تحقق گام دوم انقلاب است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، در آیین بازگشت دانش آموزان به مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان شاهد سهام خیام بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: امروز ۱۸۳ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی استان حضور در کلاس درس را جشن گرفتند.

وی،بابیان این که بانقش آفرینی مؤثردانش آموزان بهارستان تعلیم وتربیت تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص گام دوم انقلاب امکان پذیرمی شود،عنوان کرد: دانش‌آموزان،که پرچمداران وخط شکنان میادین فرهنگی درجنگ نرم اند،ازنقطه نظرات گوناگون می توانند برای اجرای مفاد مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب که صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ ایفای نقش نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به رسالت فرهنگیان استان به عنوان افسران سپاه پیشرفت درهدایت وراهنمایی دانش آموزان به سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی و مفاد مندرج در این بیانیه،تأکید کرد: امروز بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور تربیتی، چراغ راه دانش آموزان خطه قهستان زمین،این سربازان ولایت، قرار گرفته و ایشان با بصیرت انقلابی و تحت هدایت معلمان  خود در این مسیر گام برمی دارند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی ضمن تجلیل از فداکاری و جهاد معلمان استان در طی قریب به ۳ سال تحصیلی شیوع و گسترش بیماری کرونااظهارکرد:توانمندسازی فکری،روانی واجتماعی دانش آموزان،تلاش برای تقویت روحیه نشاط و شادابی ایشان، گسترش حوزه های مطالعات غیردرسی،آراسته شدن آنان به لباس تقوی،تهذیب و کشف حقایق دنیای پیرامونی و تلاش علمی از جمله اموری است که به نقش آفرینی های دانش آموزان در تشکیل تمدن نوین اسلامی وتحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب کمک مؤثری می کند.

به گفته واقعی، توسعه فکری، تقویت مبانی عقیدتی و شاداب سازی امور پرورشی دانش آموزان در جهاد تبیین، می تواند به نقش آفرینی آنان در تحقق اهداف بیانیه گام دوم تأثیرگذار باشد.

برنامه های توسعه ای واحدهای صنعتی، مصداق بارز دستیابی به اهداف شعار سال
برنامه های توسعه ای واحدهای صنعتی، مصداق بارز دستیابی به اهداف شعار سال/۳
استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای برنامه های توسعه ای در واحدهای صنعتی، مصداق بارز دستیابی به اهداف شعار سال است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در دیدار مدیر عامل کارخانه کویر تایر، ضمن تشکر از پیگیری های صورت گرفته، خاطرنشان کرد: مهمترین تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر رونق تولید در عناوین تعیین شده طی سال های اخیر ، نشان دهنده اهمیت این موضوع و نقش تولید در رفع مشکلات کشور می باشد.
وی ادامه داد: طرح های توسعه ای واحدهای صنعتی که به رونق تولید، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری منجر می شود، تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را به همراه دارد.
استاندار با اشاره به ضرورت تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای طرح کلان توسعه کویر تایر از محل منابع ملی، تصریح نمود: در اولین فرصت، طی جلساتی با حضور معاونین وزارت صمت، مدیران ارشد صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و مدیران مرتبط استانی در مرکز، نسبت به رفع موانع از مسیر توسعه کویرتایر چاره اندیشی خواهد شد.
قناعت اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک و پس از رفع موانع موجود، شاهد اجرای یکی از طرح های بزرگ اقتصادی استان باشیم.
مدیرعامل کارخانه کویر تایر نیز ضمن تشکر از بازدید استاندار از این واحد تولیدی در دی ماه سال گذشته، گزارش جامعی، از اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح های توسعه ای شرکت و چگونگی تأمین منابع تسهیلاتی ارزی و ریالی مورد نیاز این طرح ها ارائه کرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

طغیان سرخک در افغانستان

پوشش صددرصدی واکسیناسیون سرخک در خراسان جنوبی/۲-۳

صددرصد جمعیت در معرض خطر بیماری سرخک در خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ علیه این بیماری واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با پوشش صددرصدی واکسیناسیون سرخک در خراسان جنوبیاشاره به مشاهده ۳ مورد قطعی بیماری سرخک و سرخجه سال گذشته در شهرک هاشمیه قاین، روستای امیرآباد بیرجند و گزیک شهرستان درمیان گفت: همه جمعیت در معرض خطر بیماری سرخک در این شهرستان ها به تعداد ۹۲۴۲ نفر (بیرجند:۳۱ نفر، قاین: ۵۴۲ نفر و درمیان: ۸۶۶۹ نفر) واکسینه شدند.

 

شایسته گفت: با توجه به بروز بیماری سرخک در کشور و همچنین کشور افغانستان اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه از ۸ تا ۲۱ آبان ۱۴۰۰ (به مدت ۲ هفته) در  شهرستان‌های هدف نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:این کمپین در ۱۸۱ منطقه عملیاتی با تلاش ۲۳۰ تیم عملیاتی انجام شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:جمعیت هدف کمپین واکسیناسیون سرخک و سرخجه همه کودکان ۹ ماهه تا ۷ سال  شامل ۳۰هزار و ۲۹۵ کودک بود که ۳۰هزار و ۱۷ نفر معادل ۹۹ درصد آنها واکسینه شدند.

 

شایسته افزود:برگزاری جلسه آموزشی همه نیرو‌های درگیر در کمپین سرخک، تامین ملزومات واکسیناسیون و – اطلاع رسانی وسیع در خصوص اجرای کمپین ازدیگر اقداماتی بود که دراین کمپین اجرا شد.

 

 

محکومیت هزار و ۹۱۶ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی/۴

یک شرکت بدلیل قاچاق کود شیمیایی در خراسان جنوبی به پرداخت هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: گزارشات واصله از اداره اطلاعات استان حاکی از این بود یک شرکت صنعتی چندین محموله سولفات آمونیوم از کشور خارج و به کشور افغانستان و عراق صادر کرده است.

حسین حسن پور افزود: پس از بررسی اظهارنامه‌ها مشخص شد که محموله‌های صادراتی این شرکت خلاف اظهارنامه‌های صادراتی بوده و مقدار کود‌های شیمیایی قاچاق شده ۶۵۹۶ تن بوده است.
وی گفت: پس از محرز شدن تخلف، در شعبه تجدیدنظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز استان، شرکت مذکور علاوه بر ممانعت از فعالیت به مدت یکسال به پرداخت مبلغ یک هزار و ۴۳۸ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و بدلیل خروج محموله از کشور مبلغ ۲۳۸ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال به جریمه اضافه شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: مدیرعامل شرکت و رئیس هیئت مدیره نیز هر کدام به پرداخت مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

 

 

 

 

۲ نفر دیگر قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲

در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوتی جدید تعداد قربانیان کرونا در استان به هزار و ۴۳۲ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۵۸ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۱۵ بیمار و از ۳۰ تست سریع ۹ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۸۸ تست ملکولی و سریع در استان ۲۴ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد  ۶ مورد از بیرجند، ۱ مورد از زیرکوه، ۲ مورد از سرایان، ۲ مورد از سربیشه، ۲ مورد از طبس، ۴ مورد ازفردوس، ۴ مورد از قاینات و ۳ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۳۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۵ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر وخیم گزارش شده است.
به گفته وی در شبانه روز گذشته ۲ مورد جدید فوت ناشی از کرونا در استان گزارش شد و آمار قربانیان این بیماری به  هزار و ۴۳۲ نفر ثابت ماند.

به گفته وی در ادامه روند واکسیناسیون تاکنون ۵۸۳ هزار و ۴۱۵ نفر دوز اول واکسن کرونا، ۵۲۴ هزار و ۶۱۰ نفر دوز دوم و ۲۱۵ هزار ۴۰۷ نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و مجموع واکسن تلقیح شده در استان به یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۳۲ دوز رسید.

 

 

 

 

اقامت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر نوروزی/۲-۳

بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر، ایام نوروز در خراسان جنوبی اقامت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: از ۲۶ اسفند اقامت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر نوروزیگذشته تا پایان ۱۳ فروردین جاری، یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۵ نفر در اماکن و تاسیسات گردشگری استان اقامت داشته‌اند.
رمضانی افزود: از این میزان ۶ هزار و ۸۵۳ نفر در هتل‌ها، ۹ هزار و ۵۸۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۴ هزار و ۱۶۸ نفر در مهمان‌پذیرها، ۲۲ هزار و ۹۵۴ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۲۴۸ هزار و ۲۵۲ نفر در خانه‌های مسافر اقامت موقت و چندروزه داشته‌اند.
وی گفت: در اقامتگاه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی، یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۸۵ نفر و در مراکز آموزشی ۵۲ هزار و ۱۰۱ نفر اقامت نوروزی داشتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در سایر مراکز اقامتی اعم از میهمان سرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سایر هم ۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر اسکان داده شدند.
رمضانی افزود: در این مدت ۳ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند.

 

 

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تبیین ۱۰ فرمان دشمن برای مقابله با ایران/نارسایی را ضریب می دهند

تبیین ۱۰ فرمان دشمن برای مقابله با ایران/نارسایی را ضریب می دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تبیین ۱۰ فرمان دشمن برای مقابله با ایران، گفت: دشمن به دنبال ضریب دادن به نارسایی های داخل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی، در همایش طلایه‌داران تبلیغ در عرصه جهاد تبیین، ضمن تأکید بر استفاده روحانیون از شیوه‌های نو برای تبیین عملکرد نظام در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد تبیین، اظهار کرد: شیرین‌ترین دوره طلبگی همان دوره مباحثات در دوران طلبگی است نیز باید در رابطه با چگونگی تبیین و جهاد تبیین بین طلبه‌ها این مباحثه‌ها انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن تمام همتش را جزم کرده تا به ما ضربه بزند و با تشکیل گروه‌های سایبری در آلبانی توسط منافقین و جاهای دیگر سعی در ضربه زدن به فرهنگ و ارزش‌های ما دارد، گفت: در این زمان که فرصت سوزی یک نوع خود سوختن و خودسوزی است باید برای کارها برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد.

ایران در بمباران شبهات دشمن

رضایی افزود: دشمنان ایران اسلامی امروزه شبهات زیادی را مطرح می‌کنند و با بمباران شبهات اصل نظام را نشانه رفته‌اند که نیاز به کار بسیار زیاد طلبه‌ها و روحانیون دارد.

وی افزود: ده فرمان از سوی ارتش رسانه‌ای دشمن برای فرهنگ و مردم ما فرستاده‌شده است که این ده فرمان باید موردتوجه دقیق روحانیون قرار گیرد تا با تفکر با آن مقابله کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در فرمان اول سعی دارند که پیشرفت‌های ایران را مخفی کنند و آن را ناچیز جلوه بدهند درصورتی‌که پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ولی گاهی خود ما هم پیشرفت‌های ایران را کم می‌گوئیم.

دشمن به دنبال ضریب دادن به نارسایی‌ها است

رضایی گفت: دومین فرمان دشمن این است که به مشکلات و نارسایی‌های موجود در نظام ضریب بدهند و سومین فرمان این است که پیشرفت کشورهایی که در منطقه هستند را بزرگ جلوه بدهند.

وی افزود: چهارمین چیزی که به دنبال آن هستند این است اگر ایران به سمت مبارزه با فساد رفت و افراد فاسدی در ادارات و غیره را پیدا کرد آن را به تمام مسئولین گسترش بدهند و بگویند تمام مسئولین فاسد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: درصورتی‌که در زمان امام علی (ع) نیز اخباری مبنی بر فساد برخی از مسئولین داده می‌شد که آن امام همام دستور بررسی داده و پس از بررسی و اثبات، دستور عزل آن مسئول را می‌دادند.

رضایی ادامه داد: در نظام جمهوری هم برخی از افراد فاسد وجود دارند که قوه محترم قضائی پس از بررسی جرم آن‌ها و اثبات، با آن‌ها برخورد مناسب خواهد کرد.

امید بخشی به مردم از وظایف روحانیت است

وی اظهار کرد: پنجمین دستور و فرمانی که دشمنان در دستور کاردارند این است که مردم را از بهتر شدن اوضاع ناامید کنند و یکی از وظایف مهم روحانیون در ماه مبارک رمضان همین ایجاد امید در بین عموم مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: مورد ششم که در دستور کار ارتش سایبری دشمنان قرارگرفته این است که در هر شورش و اعتراضی که در جمهوری اسلامی ایجاد شد به دنبال کشته سازی باشید و البته این برنامه راه تازه شروع نکرده‌اند.

رضایی گفت: حتی در اوایل دهه هفتاد در مشهد هم با کشته سازی ایجاد آشوب کردند و در آنجا که شهرداری به دنبال خراب کردن یک‌منزل در بلوار طبرسی به‌منظور گسترش بلوار بود، منافقین به سمت یک کودک شلیک کردند و بعد از کشتن آن کودک، او را بر روی دست گذاشته و در خیابان‌های مشهد گرداندند.

وی گفت: مورد هفتم که در دستور کار آن‌ها قرارگرفته است این است که از هر بهانه‌ای برای مسخره کردن روحانیون و متدینین استفاده کنند و در همین راستا برخی از زنان بدحجاب را اجیر کردند تا به‌محض دیدن یک روحانی در فرودگاه و هواپیما و یا جاهای عمومی دیگر حجاب خود را برداشته تا دین و مذهب را به سخره بگیرند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: هشتمین مورد این است که به دنبال آدم‌های ناکارآمد و نالایق در انتخابات هستند و این آدم ناکارآمد را به تمام افراد نظام تسری بدهند.

می‌خواهند چهره قهرمانان را ناپاک جلوه دهند

رضایی گفت: در نهمین مورد به دنبال این هستند تا فساد فرد منتخب مردم را به‌کل نظام منتسب کنند و اگر احیاناً یک فرد فاسد بود، آن را به‌کل نظام تسری دهند و این نکته بگویند که از بالا تا پایین همه‌شان دزد و فاسد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: آخرین مطلبی که به دنبال آن هستند این است که چهره پاکان و قهرمانان نظام را ناپاک جلوه دهند و نگذارند که به‌عنوان یک اسوه و قهرمان ملی مطرح شوند تا آنجا پیش رفتند که روح‌الله زم خائن به مملکت را شهید اعلام کردند و می‌گویند که حاج قاسم برای مملکت کاری نکرده است.

رضایی یادآور شد: در صورت که اگر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سوریه نمی‌جنگید الان در خیابان‌های شهرهای ما باید با دشمن مقابله می‌کردیم.

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی :

رسوا کردن غرب از الزامات جهاد تبیین است/۲

رسوا کردن غرب از الزامات جهاد تبیین است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت:رسوا کردن غرب از الزامات جهاد تبیین است چرا که سردمداران غربی دچار جهالت مدرن شده و جنایت‌های بی شماری مرتکب می‌شوند.

آیت الله سید علیرضا عبادی در دیدار با فرماندهان و کارکنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی واژه صبر مصادیق متعدد دارد، اظهار کرد: یکی از مصداق‌های بارز صبر روزه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صبر و استقامت در راه هدف در همه بخش‌های زندگی لازم و ضروری است، ادامه داد: انسان با اختیار خود می‌تواند در هر لحظه‌ای با انتخاب حق در این مسیر استقامت ورزد.

عبادی با بیان اینکه جهاد در راه حق و مبارزه با دشمنان نیز یک مصداق دیگر از صبر است، ادامه داد: کافی است وضعیت کشور یمن و مردم مظلوم آن را بررسی کنیم تا دریابیم که صبر و استقامت از طریق جهاد چه معنا و مفهومی دارد.

وی با اشاره به اینکه چرا که در کشور یمن به واسطه جنایت دشمنان کودکان بیشماری می‌میرند و کودکان زیادی از مادر مرده متولد می‌شوند، اظهار کرد: اما صبر این مردم موجب رسوایی استکبار و ایادی و مزدوران آنان شد و نشان داد که استقامت در هر صورت کلید موفقیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تجربه جنگ هشت سال دفاع مقدس و صبر مردم ایران بیان‌کرد: دشمن وقتی دید در تهاجم نظامی و … موفق نمی‌شود شروع به جنگ فرهنگی و اعتقادی کرده و در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع جهاد تبیین را مطرح کرده‌اند.

عبادی گفت: از الزامات جهاد تبیین رسوا کردن فرهنگ غرب است چرا که فرهنگ غربی امروز دچار جهالت مدرن شده و علیه بشریت جنایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهان و مظلومان عالم از ظلم استکبار خسته شده‌اند، یادآور شد: بیشتر از هر کس مردم خود کشورهای غربی از دروغگویی و جنایت‌های سردمداران خود خسته شده و نسبت به این موضوعات اعتراض می‌کنند.

بهره‌مندی ۱۴۲ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۱۴۲ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر به ۱۴۲ هزار مسافر در پست‌های نوروزی هلال احمر استان خدمات ارایه شد.

محمدرضا رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۵۶ هزار و ۱۲۵ مسافر نوروزی در این مدت از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) در ۱۰ پست ثابت و چهار اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر استفاده کردند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی ۹ هزار و ۷۱۹ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند و ۳۷۵ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت توسط جوانان به هزار و ۲۲۲ نفر گردشگر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و سنجش فشار خون ارایه شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح هفت هزار و ۶۴۲ مسافر به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند گفت: خراسان جنوبی از نظر میزان مشارکت در این پویش در جایگاه سوم کشوری و در یادواره جزو استان‌های برتر است.

رضایی با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۲۷ مسافر نوروزی به نقاط ایمن (اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی) راهنمایی شدند اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۱۴ هزار و ۴۷۲ مورد اقلام فرهنگی بین مسافران نیز توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۷ نفر در پویش بهرفت مشارکت و از طرح حمایت کردند افزود: هفت هزار و ۹۷۳ نفر نیز در حوزه‌های مهارت‌های ترافیکی آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه داشته است.

 

 

 

 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خبر داد؛

برگزاری ترتیل خوانی قرآن در ۲۰ بقعه/۳۸ مبلغ فعالیت فرهنگی دارند

برگزاری ترتیل خوانی قرآن در ۲۰ بقعه/۳۸ مبلغ فعالیت فرهنگی دارند

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل خوانی در ۲۰ بقعه خراسان جنوبی در ماه رمضان گفت: ۳۰ مبلغ بومی و هشت مبلغ اعزامی از قم در ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند داشت.

پرویز بخشی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حلول ماه رمضان و ضرورت فراهم‌سازی شرایط بهره‌گیری همگان از فیوضات این ماه مبارک اظهار کرد: در بقاع متبرکه نیز برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن، نماز جماعت، ترتیل خوانی و تفسیر قرآن کریم و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

مدیرکل امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های بقاع متبرکه در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود، بیان‌کرد: برنامه‌های طرح ضیافت الهی در ۵۳ بقعه از بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود تا برنامه‌های فرهنگی در سال جاری با قوت بیشتری در این اماکن مقدس برگزار شود.

بخشی پور با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ماه رمضان توسط مبلغان بومی استان و مبلغان غیر بومی و اعزامی از قم پیگیری می‌شود، ادامه داد: تعداد ۳۰ مبلغ بومی و هشت مبلغ اعزامی از قم در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این مبلغان در ۲۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برنامه سخنرانی دارند، گفت: در ۲۰ بقعه متبرکه ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود که هر ساله این برنامه مورد استقبال و اقبال مؤمنین و مردم خراسان جنوبی قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: برگزاری برنامه تفسیر قرآن کریم در ۱۰ بقعه با همت اساتید مبرز و برگزاری مراسم افطاری ساده در ۱۳ از محل نیست خیرین و موقوفات از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان است.

بخشی پور با اشاره به اینکه در ۱۴ بقعه متبرکه نیز محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود، یادآور شد: امیدواریم همه ما بتوانیم از فیوضات ماه مبارک بهره مند شویم.

 

 

 

 

دستگیری ۷ نفر متخلف شکار و صید در خراسان جنوبی/۴

ماموران یگان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز ۷ نفر متخلف شکار و صید را دستگیر کردند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ماموران اجرایی کشف لاشه یک راس کل وحشی در خراسان جنوبییگان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز بصورت ویژه نسبت به گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت و آزاد در سطح استان اقدام کردند.

 

حاتمی افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای سال جاری  ۷ نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و ۳ قبضه سلاح شکاری و لاشه یک راس کل وحشی را کشف کردند.

 

وی گفت: محیط بانان بصورت شبانه روزی در حفاظت و حراست از محیط زیست استان می‌کوشند و بدون شک با متجاوزان به محیط زیست بر اساس قوانین و مقررات این حوزه برخورد خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی:

۷۹۴ پرونده در ایام طرح نوروزی وارد شعب تعزیرات خراسان جنوبی شد

۷۹۴ پرونده در ایام طرح نوروزی وارد شعب تعزیرات خراسان جنوبی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: ۷۹۴ پرونده در ایام طرح نوروزی وارد شعب تعزیرات خراسان جنوبی شد که از این تعداد ۳۶۴ پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات بوده است.

حسین حسن پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طرح نوروزی تعزیرات حکومتی که از چهاردهم اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا سیزدهم فروردین ماه ادامه داشته، ۷۹۴ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۶۴ پرونده ورودی مربوط به بخش کالا و خدمات بوده است، گفت: در بخش کالا و خدمات ۳۸۷ پرونده نیز مختومه شده و متخلفان به ۷۹ میلیارد و ۴۱۸ میلیون و ۸۸۴ ریال جریمه نیز محکوم شدند.

حسن پور با بیان اینکه در بخش قاچاق کالا نیز ۳۶۷ پرونده ورودی به شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی داشته‌ایم، افزود: در این بخش ۴۸۴ پرونده نیز مختومه شده و متخلفین به ۳۸۴ میلیارد و ۳۵ میلیون و ۹۴۳ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در بخش بهداشت و دارو نیز ۶۳ پرونده به شعب وارد و ۵۷ پرونده نیز مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۵ اکیپ کشت در ایام طرح نوروزی در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: این اکیپ‌ها ۶۱۳ مورد بازرسی ویژه از واحدهای صنفی داشته‌اند که در این بازرسی‌ها تعداد ۶۱ واحد صنفی خراسان جنوبی دارای تخلف بوده‌اند.

حسن پور یادآور شد: به ۱۲ واحد صنفی نیز تذکر کتبی داده شده است.

 

 

 

 

 

گستج، میراث دار بازی های بومی و محلی/۷

مردم روستای گستج شهرستان فردوس با انجام بازی‌های بومی و محلی در ایام نوروز، شادی و نشاط را برای خود به ارمغان می‌آورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بازی‌های بومی و محلی که بیش از صد سال قدمت دارند در روستای گستج فردوس دوباره احیاء شده اند.

این بازی‌ها با کمک بزرگان و پیشکسوتان روستای گستج از سال ۱۳۹۰ احیاء شده و هر ساله در ایام نوروز، فضای شادی را در روستا برای مردم و مسافران ایجاد می‌کند.

در این بازی‌ها علاوه بر شادی و نشاط، اهداف آموزشی و انتقال میراث گذشتگان به نسل جوان نیز دنبال می‌شود.

شادی بازی ها، عامل همدلی بین مردم

یکی از اهالی روستای گستج می‌گوید: شاید مهمترین عاملی که ما را در ایام عید نوروز به روستا می‌کشاند اجرای همین بازی‌های بومی و محلی باشد.

او می‌گوید: فضای شادی که به واسطه انجام این بازی‌ها پدید می‌آید، سبب همدلی بیشتر بین مردم روستا می‌شود.

یکی دیگر از اهالی گستج می‌گوید: جوانان از این بازی‌ها استقبال می‌کنند و در بیشتر اوقات آن‌ها به دنبال داوطلب شدن هستند تا در بازی‌ها شرکت کنند.

او می‌گوید: کلمات خاصی در این بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام معنای اصطلاحی خاصی دارند و جوانان هم در این بازی‌ها با آن‌ها آشنا می‌شوند.

تحرک و آموزش، ارکان بازی های بومی و محلی

یکی از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی در خراسان جنوبی گفت: بازی‌های بومی و محلی در خراسان جنوبی و سایر استان‌ها همواره بر دو عامل استوار بوده اند.

او گفت: تحرک و آموزش این دو رکن هستند و تلفیق این دو عامل در بازی‌های بومی و محلی سبب می‌شود که افراد بتوانند با شور و نشاط بیشتری ایام فراغت خود را بگذرانند.

این کارشناس حوزه میراث فرهنگی گفت: آشنایی نسل جدید با آداب و رسوم قدیمی‌ها نیز سبب می‌شود که آن‌ها در زندگی خود نیز از درس‌های زندگی بهره‌مند شوند.

یادمان نرود که بازی‌های بومی و محلی در گذشته جایگاهی برای ارائه دروس زندگی بودند.

 

 

 

 

 

تفتو، آبشاری بی نظیر در دل کویر/۲

آبشار تفتو در شهرستان طبس یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا در این شهرستان است که مسافرین نوروزی از آن بازدید می‌کنند.

 

در شهرستان طبس که یکی از پرتردد‌ترین شهرستان‌های خراسان جنوبی در ایام نوروز است، آبشار‌هایی وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به این تناقض‌ها در دل کویر، خیره می‌کند.

یکی از این آبشارها، آبشار تفتو در روستای کریت است که ثبت ملی نیز شده و این روز‌ها صدای آب هایش موسیقی شادی مسافران نوروزی شده است.

آبشار تفتو از مجموع ۳ آبشار تشکیل شده که وجود نیزار‌ها و جنگل‌های بیدمشک در مسیر آن، بر زیبایی‌های خیره کننده اش افزوده است.

آبشار تفتو، منظره ای زیبا در دل کویر

یکی از گردشگران در مجموعه آبشار‌های تفتو می‌گوید: از تربت حیدریه به منظور دیدن جاذبه‌های دیدنی طبس آمده ایم و آبشار‌های تفتو هم جزو مقاصد ما بود.

او گفت: وجود چنین آبشار‌هایی آن هم در دل کویر واقعا حیرت انگیز است و کسی نمی‌تواند فکرش را هم بکند که چنین مناظری انتظارش را می‌کشد.

یکی دیگر از گردشگران می‌گوید: از قدیم طبس را به عنوان عروس کویر می‌شناخته اند و زیبایی‌های آن در مناطق شرقی ایران بی نظیر است.

او می‌گوید: باید در میان تفریحاتمان به این نکته هم توجه داشته باشیم که محیط زیست را آلوده نکنیم تا همه بتوانند از زیبایی‌های طبیعت استفاده کنند و خوش بگذرانند.

ثبت آبشار تفتو در فهرست میراث ملی کشور

نجاتیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس گفت: آبشار تفتو در امتداد رودخانه‌ای است که از روستای سرند این شهرستان به سمت کریت در جریان است.

او گفت: این آبشار خود متشکل از سه آبشار است که پارسال در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

شهرستان طبس یکی از شهرستان‌های گردشگر پذیر در خراسان جنوبی است که امسال بیشترین تعداد مسافر و بیشتر میزان از تردد را در ایام نوروز به خود اختصاص داده است.

 

 

 

باز شدن ارگ کلاه فرنگی بیرجند به روی مسافران نوروزی/۲

 ارگ کلاه فرنگی که به نماد و نگین شهر بیرجند مشهور است با دستور استاندار خراسان جنوبی و پس از مرمت به روی گردشگران و مسافران نوروزی گشوده شد.

پس از بازدید استاندار از ارگ کلاه‌ فرنگی در سال گذشته و دستور وی مبنی بر مرمت و ساماندهی این اثر تاریخی و پس از تخصیص اعتبار، مرمت بنا در اسفند ماه آغاز شد.

عملیات گچ‌کاری اتاق‌های اشکوب (طبقه) اول با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شد و اصلاح روشنایی، نورپردازی، ساماندهی محوطه و مرمت نمای بنا ادامه یافت تا ارگ کلاه‌ فرنگی برای بازدید نوروزی مردم و گردشگران آماده شود.

ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی مربوط به اواخر دوران زندیه و اوایل دوره قاجاریه، ثبت ملی شده و اکنون در محل فرمانداری بیرجند است.

 

 

سرما بیش از ۳۵ میلیارد تومان به کشاورزی سربیشه خسارت زد/۲

سرما بیش از ۳۵ میلیارد تومان به کشاورزی سربیشه خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: وقوع سرما در روزهای نهم و دهم فروردین امسال، ۳۵ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

محمدرضا زرگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز نهم و دهم فروردین ماه کاهش شدید دما تا منفی ۶ درجه سانتیگراد را در شهرستان داشتیم که خسارت سنگینی به محصولات باغی و زراعی وارد شد.

وی همچنین از توزیع بیش از ۱۱ هزار تن نهاده دامی در سال ۱۴۰۰ در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: این نهاده‌ها به صورت خوراک دام آماده (کنسانتره) در راستای کمک به دامداران روستایی و عشایری با هدف کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، تداوم و افزایش راندمان تولید محصولات پروتئینی، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار در سطح شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: میزان توزیع نهاده‌های دامی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته به‌طوری که میزان کنسانتره فروردین ماه جاری نسبت به اسفند ۹۹، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این توزیع برای تمام واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی دارای دام پلاک‌کوبی و ثبت شده در سامانه هویت‌گذاری توسط شرکت تعاونی‌ها و با نظارت و راستی آزمایی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی صورت پذیرفته است.

زرگری افزود: هدف مدیریت کمک به جامعه دامدار و کشاورز شهرستان است که در این مسیر تمام تلاش خود را به کار برده و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

 

 

 

حضور نماینده خراسان‌جنوبی در دوره داوری بین‌المللی هانمادانگ

در نخستین دوره داوری بین‌المللی هانمادانگ تکواندو ایران نماینده خراسان جنوبی حضور یافت.

حضور نماینده خراسان‌جنوبی در دوره داوری بین‌المللی هانمادانگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نخستین دوره داوری بین المللی هانمادانگ تکواندو به میزبانی ایران در تهران (خانه تکواندو) برگزار گردید.

در این دوره بین‌المللی از خراسان جنوبی، «علیرضا محمودی» رئیس هیأت تکواندو خراسان‌جنوبی حضور داشت.

دوره داوری بین المللی هانمادانگ برای نخستین بار در کشوری بجز کره جنوبی در ایران و با حضور ۸۱ داور در دو گروه مردان و زنان از کشورهای ایران، آلمان، سوئد، افغانستان و هند برگزار شد.

این دوره آموزشی زیر نظر مرکز آموزش «کوکی وان» و با تدریس چهار مدرس برتر کره‌جنوبی از جمله «اوم جی یونگ، هوانگ بو سئون و کیم یونگ ان» برگزار شد.

گفتنی است «یون یونگ سوگ» رئیس و «کو کوانک هون» مدیر مرکز آموزش جهانی تکواندو نیز در این دوره بین المللی حضور داشتند.

 

 

 

افراد گرفتار در سد فرخی شهرستان قاینات نجات یافتند/۴

افراد گرفتار در سد فرخی شهرستان قاینات نجات یافتند

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان قاینات گفت: روز سیزدهم فروردین‌ماه ۲ نفر از گردشگران در سد فرخی گرفتار و در حال غرق شدن بودند که با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان نجات یافتند.

مجتبی اکبری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گردشگران با هدف آب تنی وارد سد فرخی شده که در گل و لای کف و اطراف سد گرفتار می‌شوند.

وی عنوان کرد: در این عملیات نجات‌گران تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر از پایگاه حوض رباط و مرکز امدادی هلال احمر شهر قاین موفق شدند در ابتدا مصدومان را رهاسازی و به ساحل منتقل کردند و جهت ادامه روند درمان تحویل تیم اعزامی اورژانس دادند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*