گفته می شود

گفته می شود جدیدترین گزارش بانک مرکزی از گزیده آمار‌های اقتصادی دی ماه بیان گر کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی است. این در شرایطی است که دولت نیز در چند ماهه اخیر بر کنترل رشد حجم نقدینگی تاکید کرد، هرچند بدهی دولت به بانک مرکزی همچنان تعریفی ندارد و بیشتر شده است.

 

 

گفته می شود سانسور به برنامه عموپورنگ رسیده است و ترانه‌های میان‌برنامه مجموعه نمایشی «کلبه عموپورنگ» در بازپخش آن از شبکه دو سیما حذف شد. این مجموعه که پخش نخست آن اول دی‌ماه به پایان رسید، از آن زمان به بعد با بازپخش برخی قسمت‌ها همچنان عصرها روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود، اما در این بازپخش، تقریبا همه ترانه‌هایش حذف شده و پخش نمی‌شوند.

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درمورد درخواست تضمین روسیه گفته روسیه به نوعی شریک تجاری ما بوده و بالاخره در شانگهای به عنوان هم‌پیمان عمل می‌کند. البته بر اساس منافع ملی خود عمل می‌کنند، همانطور که ماهم بر اساس منافع ملی خودمان عمل می‌کنیم. چون بعد از مناقشه اوکراین تحریم‌های روسیه جدی شده و روسیه برای همین این خواسته را مطرح کرده است.

 

گفته می شود دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفته تقاضای خرید میوه شب عید کاهش پیدا کرده و مردم میوه را دانه‌ای می‌خرند.دیشب حدود ۲۳ هزار تن میوه وارد میدان اصلی تره و بار شد و ۸ هزار تن آن روی دست بارفروشان ماند.

 

 

گفته می شود سید حسین موسویان دیپلمات، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق ایرانی مدعی شده  آن‌طور که آقای ربیعی برایم تعریف کرد تیم قتل‌های زنجیره‌ای گفته‌اند که بنا داشتند طی عملیاتی چند ماه قبل از رأی دادگاه میکونوس در ایام تعطیلات ژانویه ۱۹۹۶ یعنی حدود دی‌ماه ۱۳۷۵ من را در آلمان ترور کنند، به‌عنوان «شهید ملی» در ایران تشییع و به خاک سپرده شوم، رابطه ایران و آلمان هم قطع شود و بدین ترتیب حکم دادگاه میکونوس هم بی‌اثر شود. منتهی تیم عملیاتی موفق به پیدا کردن من نمی‌شود.

 

 

گفته می شود عبدالرضا داوری ، محرومیت ایران از مزایای اجرای قرارداد کرسنت را ناشی از اقدام «باند احمدی نژاد و جلیلی» دانست.عبدالرضا داوری در توییتر نوشته با کاهش شدید عرضه گاز در جهان، اگر باند احمدی نژاد و جلیلی در میانه دهه ۸۰، زیر میز ‎قرارداد کرسنت نمی زدند، امروز ایران سلطان گاز جهان و کلیددار و طرف مذاکره همه قدرتها بود. جای زخمی که بنیادگرایان به توسعه اقتصادی ایران زده اند، هرگز محو نخواهد شد.

 

 

گفته می شود مجله آمریکایی فارن افرز در گزارشی به توافق احتمالی وین پرداخت. این مجله در بخشی از این مقاله سرفصلی با عنوان «مقاومت رئیسی» بازکرده و به تفاوت دولت کنونی ایران با دولت روحانی پرداخت است . این نشریه آمریکایی به تلاش های حسن روحانی برای نوشتن قراردادهای متعدد با اروپایی ها می‌پردازد. تلاش دولت روحانی برای تشویق غربی ها به سرمایه گذاری در ایران و حضور آنها در کشورمان اما ناکام ماند و نتوانست منافع مورد نظر را داشته باشد.

 

 

گفته می شود روزنامه جوان با انتشار گزارشی نوشته که اطرافیان وزیر امور خارجه دولت ترامپ از جمهوری اسلامی خواسته اند که از تصمیم خود در جهت انتقام از «مایک پمپئو» صرف نظر کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*