گفته می شود 

 

 

گفته می شود سایت «سینماتیکت» بیانیه‌ای را درباره نشر اطلاعات اختتامیه جشنواره فیلم فجر منتشر کرد. در این بیانیه آمده است ساعت ۱۹:۱۵ روز ۲۲ بهمن، درست در روز برگزاری اختتامیه چهلمین جشنواره فجر، به علت یک اشتباه اپراتوری-انسانی لیست برندگان بر روی سایت «سینماتیکت» به مدت ۱۵ دقیقه منتشر و سپس از دسترس خارج شد. قطعا اتفاق بسیار خسارت‌آوری بود؛ اول برای جشنواره و سپس برای سایت سینماتیکت که همیشه مورد حمایت مردم عزیزمان بوده است. «سینماتیکت» کاملا مسئولیت این اشتباه و سهل‌انگاری غیرعمدی و اپراتوری-انسانی را می‌پذیرد. هرچند که از ساعت ۱۶ در توییتر بخش مهمی از این اطلاعات منتشر شده بود -که البته از خطا و مسئولیت ما چیزی کم نمی‌کند.

 

گفته می شود جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی: نکته بااهمیت این است که امروز کسب و کارهای حاضر در فضای مجازی دغدغه مند هستند. ما حدود ۲ میلیون شغل مستقیم و ۹ میلیون شغل غیر مستقیم با این فضا داریم. اگر این طرح تصویب شود و یک پلتفرم مانند اینستاگرام فیلتر شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه کار می‌خواهیم انجام دهیم؟ شغل هایی هستند که از این فضا درآمد دارند و هیچ اتکایی به دولت ندارند. این خیلی مهم است. متاسفانه خود اعضای کمیسیون مشترک نیز در زمان رای گیری کلیات این طرح نمی دانستند که چه طرحی را دارند تصویب می کنند. این است که بنده می‌گویم این کمیسیون برای بررسی این طرح صلاحیت ندارد.

 

 

گفته می شود سید کاظم دهقان مدیرعامل شاپرک گفته در تاریخ چهارم اسفندماه، فهرست نهایی کارتخوان ها را از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده ایم و همکاران در خصوص بررسی فایل و غیرفعال سازی ترمینال هایی که هنوز اقدام نکرده اند، برنامه ریزی کرده اند. وی در پاسخ به این سوال که غیرفعال سازی از چه زمانی شروع می شود و تا به الان چه تعداد دستگاه کارتخوان غیرفعال شده اند نیز گفت: از دیروز حدود ۲۰۰ هزار کارتخوان را غیرفعال کرده ایم و برنامه داریم که برای روزهای بعد این کار را ادامه دهیم.

 

 

 

گفته می شود مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ ها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد در هیچ یک از خودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است.

 

 

گفته می شود کمیسیون تلفیق به جای اصلاح سازوکار تخصیص ارز به پایان زنجیره و افزایش یارانه مردم، رای به تداوم ارز ۴۲۰۰ داده است که مشکلات فراوانی را در سال آینده برای کشور ایجاد خواهد کرد.

 

 

گفته می شود اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین منجر به انتقادات جهانی زیادی علیه این کشور شده است. در این میان، دولت اسرائیل نیز با محکوم کردن حمله روسیه با اوکراین، انتقاداتی علیه مسکو مطرح کرده است. انتقاداتی که با واکنش روسیه مواجه شد و مسکو اعلام کرد حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد.

 

 

گفته می شود کشورهای اروپایی چک و هلند به اوکراین کمک های نظامی ارسال می کنند. خبرگزاری رویترز نوشت که هلند ۲۰۰ قبضه موشک دوش پرتاب پدافند هوایی استینگر به اوکراین ارسال می کند. رسانه های چک نیز خبر دادند که دولت این کشور موافقت کرده تا مهمات و تسلیحات به ارزش ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به اوکراین ارسال کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*