حوادث/ بازداشت مرد سارقی که زن بود/ کلاهبرداری با چمدان ۲ میلیون دلاری/ تکذیب ماجرای کشت خشخاش در مرکز بهداشت شیراز/ حمل ۸ کیلو تریاک برای یک میلیون تومان/

بازداشت مرد سارقی که زن بود

زن جوانی که با پوشش و ظاهر مردانه با همراهی مادرش اقدام به سرقت کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مدتی قبل چندین فقره سرقت از مغازه‌های موبایل‌فروشی به کلانتری نازی‌آباد اعلام شد که در پی آن مأموران پس از حضور در محل و بررسی شواهد، شناسایی عامل یا عاملان سرقت را در دستور کار قرار دادند و در جریان تحقیقات مشخص شد که سرقت‌ها عمدتاً مربوط به تلفن‌های همراه گرانقیمت بوده و از سوی مردی جوان که با زن میانسالی همراه بوده، صورت گرفته است.
پس از آن مأموران اقدام به پالایش اطلاعات و تطبیق چهره متهمان و مجرمان سابقه‌دار کردند، اما چهره‌ای با ویژگی‌های مرد سارق به دست نیامد و سرانجام مأموران در جریان گشتزنی‌های خود در محدوده نازی‌آباد مرد جوان را در حالی که به یک واحد صنفی موبایل فروشی مراجعه کرده بود، مورد شناسایی قرار دادند و بازداشت کردند. با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد که متهم دستگیر شده، دختری جوان است و با پوشیدن لباس پسرانه و اصلاح موی سر و تغییر جنسیت ظاهری، اقدام به سرقت کرده و با همین شیوه نیز مأموران را فریب داده است. در ادامه زن میانسال که برای آزادی فرزندش به کلانتری مراجعه کرده بود نیز به‌عنوان همدست دخترش شناسایی و بازداشت شد. برای دو متهم پرونده‌ای تشکیل شد و هر دو برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات در خصوص بررسی جرایم احتمالی بیشتر دو متهم ادامه دارد.

کلاهبرداری با چمدان ۲ میلیون دلاری

فردی که با ترفند ارسال چمدان حامل ۲ میلیون دلار برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از یک شهروند کرمانشاهی کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با مراجعه فردی به پلیس فتای کرمانشاه مبنی بر اینکه از سوی فردی مورد کلاهبرداری قرار گرفته، آغاز شد.
شاکی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: با این فرد کلاهبردار از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم که مدعی بود به علت ابتلا به سرطان تا چند ماه دیگر فوت می‌کند و قصد دارد یک چمدان حاوی ۲ میلیون دلار پول را بین نیازمندان توزیع کند و از من خواست تا در این امر خیر با او همراه شوم.
شاکی در ادامه افزود: این فرد کلاهبردار همچنین با ارسال تصاویری از چمدانی پر از دلار به من گفت که قرار است این چمدان را از طریق یکی از کشورهای همسایه به داخل کشور انتقال دهم که در نهایت اعتمادم جلب شد. چند روز بعد در تماسی عنوان کرد که چمدان ارسال و مشمول جریمه، عوارض و مالیات گمرکی شده و از من خواست تا در دو نوبت ۵۰ میلیون و ۱۶۷ میلیون تومان ( ۲۱۷ میلیون تومان) برای او واریز کنم و پس از آن دیگر از او خبری نشد.
سرهنگ علی عباسی‌ کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در این باره گفت: پس از شکایت مالباخته کارشناسان پلیس فتا با دریافت این اطلاعات، اقدامات فنی خود را برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد وی ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور است و با هماهنگی مقام قضایی تیمی از کارآگاهان به استان محل سکونت متهم اعزام و طی ۷۲ ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی شبانه‌روزی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ها ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

حمل ۸ کیلو تریاک برای یک میلیون تومان

مسافر مترو که با یک کوله‌پشتی پر از تریاک دستگیر شده بود، مدعی شد در ازای دریافت یک میلیون تومان این بسته را جا‌به‌جا می‌کرده است.
سرهنگ سعید عطاالهی، رئیس پلیس متروی تهران درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران متروی پایانه جنوب هنگام گشت به مردی سالخورده با کوله‌پشتی مشکی رنگ که به نظر وزن سنگینی داشت، مشکوک شدند؛ بنابراین متهم را زیر نظر قرار داده که متوجه رفتار غیرعادی وی شدند و بلافاصله وارد عمل شده و متهم را دستگیر کردند. در بازرسی اولیه از کوله‌پشتی متهم سه بسته بزرگ موادمخدر از نوع تریاک به وزن ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم کشف کردند. رئیس پلیس متروی تهران تصریح کرد: متهم ۶۲ ساله اعتراف کرد که موادمخدر را در ازای دریافت یک میلیون تومان از استان زنجان تحویل گرفته و قصد تحویل آن در استان البرز را داشته که توسط مأموران دستگیر شده است.

تکذیب ماجرای کشت خشخاش در مرکز بهداشت شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس، ماجرای کشت خشخاش در یکی از مراکز بهداشت شهرستان شیراز را تکذیب کرد.
سرهنگ محمدجعفر تولایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه در فصل بهار، گیاهان و علف‌هایی به‌صورت خودرو رشد می‌کنند که برخی از آنها شباهت زیادی با گیاهان مخدر دارد، گفت: در پی انتشار این کلیپ دروغین، مأموران پلیس مواد مخدر برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند و پس از بررسی مشخص شد که گیاه مورد نظر، شقایق وحشی است که [در آستانه و] با آغاز فصل بهار در تمامی مناطق امکان رشد دارد.
انتشار چنین موضوعاتی باعث برهم زدن آرامش جامعه و اذهان عمومی می‌شود و شناسایی فرد خاطی از سوی پلیس فتا در دستور کار قرار گرفته است.
چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در این کلیپ ادعا شده بود در یکی از مراکز بهداشت شیراز، گیاه خشخاش کشت شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*