اخبار خراسان جنوبی/

توزیع بیش از هزار تن برنج هندی و تایلندی از هفته آینده

هزار و ۵۳ تن برنج هندی و تایلندی از هفته آینده وارد بازار خراسان جنوبی می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست خبری قرارگاه امنیت غذایی استان ازتوزیع بیش از هزار تن برنج هندی و تایلندی از هفته آینده توزیع انواع برنج در استان خبر داد و گفت: ۶۵۳ تن برنج هندی و ۴۰۰ تن برنج تایلندی تا هفته آینده وارد بازار استان خواهد شد که برای ایام سال جدید و ماه مبارک رمضان در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

جعفری قیمت برنج هندی که از شنبه توزیع آن شروع می‌شود را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: قیمت برنج تایلندی هرکیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی گفت: شکر نیز به میزان ۱۲ هزار و ۵۳۵ تن و هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص برنج پاکستانی که مورد نیاز و تقاضای مردم است، گفت: در حال حاضر ۶۵۰ تن برنج پاکستانی در انبارها موجود است و تقاضای سهمیه بیشتری از وزارت جهاد کشاورزی شده که در آینده افزایش خواهد یافت .

وی همچنین از کشیک نانوایی‌ها و میادین میوه و تره بار به عنوان برنامه‌های سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۷۴۲ واحد نانوایی و ۶۲۲ واحد میوه تره بار در استان به عنوان شیفت در ایام سال جدید فعالیت خواهند کرد.

جعفری از تامین ۸۰۰ تن میوه شب عید  در استان خبر داد و کفت: قیمت میوه تنظیم بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار در زمان توزیع تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مرغ منجمد مورد نیاز بازار استان نیز تامین شده، افزود: مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم ۲۰ هزار تومان براساس مصوبه تنظیم بازار کشور در استان توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : هم اکنون۷۰ تن گوشت منجمد گوساله به قیمت تنظیم بازار در حال توزیع است و علاوه بر آن مقدار ۲۷ تن گوشت گوسفندی منجمد هم در حال توزیع است.

 مسابقات فوتبال مینی چمن جام بسیج در طبس پایان یافت/۷

 

فینال مسابقات فوتبال مینی چمن مصنوعی جام بسیج با حضور امام جمعه شهرستان طبس، مدیرکل ورزش و جوانان و فرمانده سپاه، در روستای جمز برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان طبس گفت : ورزش،وسیله برای پرورش جسم و روح است و محیط های ورزشی زمینه توسعه نشاط و شادابی و تخلیه صحیح هیجانات نوجوانان و جوانان و پرکردن اوقات فراغت را فراهم می سازند.

وی افزود : همگانی کردن ورزش با توسعه زیرساخت‌های ورزشی (چمن مصنوعی) در نقاط شهری و روستایی شهرستان مورد انتظار ما از مجموعه ورزش و جوانان استان است.

گفتنی است : این مسابقات با ۱۲ تیم شرکت کننده از یک ماه گذشته آغاز و تیم تشکانان مقام اول، روستای جوخواه مقام دوم و روستای محمد آباد مقام سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند .

بهار دارا و ندار

آهای اهالی شهر که دستتان به دهانتان می‌رسد دست از آستین سخاوت بیرون آورده و کمی هم دل اهالی ندار شهر را به دست آرید تا آن‌ها هم فرا رسیدن سال نو را لحظه شماری کنند و لبخند برلبان آن‌ها بنشیند.

بهار دارا و ندار

به گزارش فارس تا بوی نوروز به مشام بهار می‌رسد خود را مهیا می‌کند تا چادر گل گلی نویی برای خودش بدوزد چون صفای سال نو به چادر نو، بهار است.

دستی هم به سر روی خانه می‌کشد تا غبار چهار فصل سال را از گوشه و کنار خانه بزداید.

زنبیل را هم بر می‌دارد راهی بازار می‌شود تا برای سال نو شیرینی،آجیل، میوه و… بخرد.

دستش به دهانش می‌رسد  و هر چه دلش می‌خواهد می‌خرد.

سبزه می‌کارد و تدارک پهن کردن سفره هفت سین را هم می‌بیند.

با این اوصاف باید گفت:بساطش پروپیمان است برای استقبال از سال نو.

سؤال اینجاست که آیا همان طور که بساط بهار برای استقبال از سال نو پر و پیمان است همسایه بهار هم همین طور؟

پاسخ این است که همسایه بهار چون ندار بوده دوست ندارد سال نو از راه برسد، می‌خواهد درهمین سال کهنه بماند.

همسایه بهار این روزها پا را ازخانه بیرون نمی‌گذارد زیرا برو بیایی که در شهر برپاست آزارش می‌دهد، دلش نمی‌خواهد به بازار سر بزند زیرا وقتی ندار بوده و پولی ندارد برود بازار چه کند، وقتی به بازار هم برود فقط غصه می‌خورد و بر می‌گردد.

همسایه بهار چون ندار بوده حتی حال و حوصله ندارد تا دستی به سر و روی همان نداشته‌ها، خانه استیجاری و رنگ و رو رفته بکشد.

همسایه بهار چون ندار است دل خوشی هم ندارد و می‌گوید: در این روزگار بی‌در و پیکر دل خوش سیری چند؟
آدم‌های زیادی زیر سقف آسمان این شهر همانند همسایه بهارند طوری که اگر این روزها در شهر شاهد برو بیاهای زیادی هستیم و برخی وقت سر خاراندن هم ندارند اما عده‌ای چون گریبانگیر فقر و نداریند هر چند چادر گل گلی بهارشان از رنگ و رو رفته، خانه‌ها غبار گرفته، ظرف‌های میوه و آجیل آن‌ها خالی بوده، حتی سری هم به بازار نمی‌زنند و می‌گویند وقتی نان شب خودمان را نداریم می‌شود تدارک عید و سال نو را دید.

این روزهای اهالی ندار شهر همانند دیگر روزهای سال است.

برای آن‌ها بهار، تابستان، پاییز و زمستان فرقی ندارد وقتی چیزی در چنته ندارند دیگر بهار هم برای آن‌ها معنایی ندارد.

آهای اهالی شهر که دستتان به دهانتان می‌رسد دست از آستین سخاوت بیرون آورده و کمی هم دل اهالی ندار شهر را به دست آرید تا آن‌ها هم فرا رسیدن سال نو را لحظه شماری کنند و لبخند برلبان آن‌ها بنشیند.

این‌ روز ها می‌توانید کمی لبخند مهربانی به آن‌ها هدیه دهید هر چند آن مهربانی اندک و کم باشد اما دل آن‌ها را به اندازه یک سر سوزن هم که شاد کنید خیلی ارزش دارد.

لیگ برتر هندبال ایران؛ نماینده خراسان‌جنوبی زمین‌گیر شد

در چهارچوب مسابقات رقابت‌های مرحله دوم دور برگشت لیگ برتر هندبال باشگاه‌های ایران نماینده خراسان‌جنوبی در آخرین ثانیه‌های بازی شکست خورد.

لیگ برتر هندبال ایران؛ نماینده خراسان‌جنوبی زمین‌گیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در چهارچوب مسابقات رقابت‌های مرحله دوم دور برگشت لیگ برتر هندبال باشگاه‌های دو تیم نفت و گاز گچساران و زغال‌سنگ طبس در یک بازی تماشایی به دیدار هم رفتند.

 در پایان این بازی نفس‌گیر و بده و بستان‌های امتیازی بالاخره نماینده گچساران نتیجه این دیدار را در ثانیه آخر به سود خود رقم زد.

هندبال نفت و گاز گچساران در این بازی توانست اختلاف را حتی به چهار برساند اما زغال‌سنگ‌ طبس دست از کار نکشید و در اواسط نیمه نخست کار را به تساوی یازده کشاند.

در ادامه بازی و در دقیقه ۲۵ نیمه دوم نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور توانست اختلاف گل را به یک و نتیجه ۲۸ بر ۲۷ برساند و یک دقیقه بعد بازی را به تساوی بکشاند.

تساوی این بازی جوانمردانه دو تیم  قدرتمند و بنام هندبال کشور نتیجه‌ای بود که تا ثانیه‌های پایانی بازی نیز ادامه داشت اما در ثانیه پایانی بازی داور یک ضربه پنالتی به سود گچساران اعلام کرد که این ضربه در نهایت تبدیل به گل شد و نفت و گاز با نتیجه ۳۲ بر ۳۱ پیروزی در این دیدار را از آن خود کرد، زغال‌سنگ‌طبس در کمال شایستگی با قبول شکست راهی رخت‌کن شد.

 

 

کسب مقام اول مسابقات حافظان نظم جمهوری اسلامی ایران توسط ورزشکار خراسان جنوبی/۷

کسب مقام اول مسابقات انتخابی حافظان نظم جمهوری اسلامی ایران توسط ورزشکار خراسان جنوبی

ورزشکار خراسان جنوبی مقام اول مسابقات انتخابی حافظان نظم جمهوری اسلامی ایران را کسب کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، در مسابقات انتخابی حافظان نظم جمهوری اسلامی ایران که در دو بخش تیراندازی و دو ومیدانی برگزار شد، جواد سلیمانی با کسب ۳ هزار امتیاز توانست در جایگاه نخست قرار گیرد . گفتنی است : در این مسابقات بیش از ۵۰ شرکت کننده در تهران به رقابت پراختند و برترین ها شهریور سال آینده برای مسابقات جهانی راهی صربستان خواهند شد .

برگزاری همایش پیاده روی در روستای نصرالدین درمیان/۷

 

همایش پیاده روی خانوادگی در روستای نصرالدین شهرستان درمیان به مناسبت ولادت حضرت امام حسین علیه السلام و گرامیداشت روز پاسدار برگزار و در پایان به نفرات شرکت کننده هدایایی به قید قرعه اهدا شد .

 

 

غرس نهال توسط دوچرخه سواران بشرویه/۷

 

همزمان با روز درختکاری و اعیاد شعبانیه ورزشکاران هیئت دوچرخه سواری شهرستان بشرویه با شعار هر ایرانی یک درخت، از محل گلزار شهدای شهرستان و به منظور تجدید میثاق با شهدا، با همراه داشتن یک اصله نهال تا مرکز کاشت گل و گیاه اداره منابع طبیعی رکاب زده و با حضور امام جمعه شهرستان و فرماندار و جمعی از مسئولین اقدام به غرس تعدادی نهال کردند .

 

 

 

 

برگزاری مسابقه دارت ویژه پرسنل مرکز بهداشت درمیان/۷

 

مسابقه دارت به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و گرامیداشت روز جانباز ویژه پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان درمیان و با همکاری و هماهنگی اداره ورزش و جوانان، هیات همگانی شهرستان و بخش تربیت بدنی مرکز بهداشت در محل سالن نجابت شهر اسدیه برگزار شد.

در پایان به نفرات برتر شرکت کننده جوایزی اهدا شد.

زمینهای صنوف الاینده به صورت قسطی وگذار می شود

 

همچنین در دیدار استاندار خراسان جنوبی، نظر مساعد سازمان ملی زمین و مسکن با مطالبات استان اعلام شد.
دکتر قناعت طی دیداری با مهندس فخاری معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، درخواست های استان در زمینه های مختلف را مطرح نمود.
ارائه گزارش جامع وی در خصوص واگذاری اراضی صنوف آلاینده در مرکز استان، این نتیجه را حاصل کرد که؛ اراضی صنوف به صورت واگذاری قطعی و قسطی به متقاضیان واگذار گردد و بابت هزینه آماده سازی اراضی دولت نیز، پس از تعیین و کنترل و اعلام مبالغ کلی، قدرالسهم اراضی دولت تأمین و پرداخت شود.

 

پس از چند سال تعطیلی

کارخانه قند قهستان راه اندازی می شود /۲

 

جلسه هماهنگی تامین مواد اولیه و راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان با حضور فرماندار درمیان برگزار شد.

در این جلسه در خصوص موضوعات مختلف برای شروع به کار مجدد کارخانه، کشت فراسرزمینی با توجه به مجاورت با کشور افغانستان، حمل بخشی از چغندر تولیدی سایر نقاط در دسترس(شرکت های سهامی زراعی سطح استان) و همچنین حمل شکر بور از خارج استان جهت تأمین بخشی از مواد اولیه کارخانه، مشکلات داخلی کارخانه در زمینه انجام عملیات گاز کشی و تأمین منابع آب مورد نیاز کارخانه برای آغاز فعالیت مجدد بحث و تبادل نظر شد.

فرجامی فرد سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان در این جلسه رویکرد دولت سیزدهم، تأکید استاندار خراسان جنوبی و برنامه های فرمانداری شهرستان درمیان را در شرایط کنونی تلاش در جهت فعالسازی واحد‌های تولیدی غیرفعال در راستای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی برای مردم بخصوص در شهرستان محروم و مرزی درمیان دانست.

 

 

 

مالکانی که کوه را هم جزو ملک خود می‌دانند/۷

افرادی هستند که با الحاق بخشی از کوه‌های اطراف به املاک خود به خصوص در روستاها، مرتکب تخلف می‌شوند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان موضوع کوه خواری و تصرف اراضی، موضوعی است که بسیاری از افراد از آن گلایه دارند.

شهبازی یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: افرادی هستند که در روستا‌ها و یا در مناطق کوهستانی، برای خود راهی باز کرده اند و در آن تابلوی جاده اختصاصی قرار داده اند.

او می‌گوید: مدیرانی هستند که در این خصوص ترک فعل می‌کنند و آن طور که باید و شاید از حقوق عامه دفاع نمی‌کنند.

زارع نسب یکی دیگر از شهروندان بیرجندی می‌گوید: اراضی که کسی از آن سندی ندارد جزو دارایی کسی حساب نمی‌شود و متعلق به همه است؛ پس چرا برخی‌ها از کوه‌ها برای خود استفاده می‌کنند و کوه را می‌تراشند و در آن جاده درست می‌کنند؟

تصرف کوه تخلف است

موضوع را از حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند پیگیر شدیم.

او گفت: مواردی داریم که این گونه تخلفات در آن‌ها دیده شده است، اما همه جا‌هایی که تصرف شده اند و در منطقه کوهستانی هستند عمومی نیستند بلکه یک نفر مالک آن است.

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: کوه را نمی‌توان خرید، اما برخی‌ها با الحاق بخشی از کوه به املاکشان قسمتی از اراضی را در اختیار می‌گیرند که افراد می‌توانند با گزارش این موضوع به منابع طبیعی و یا سایر دستگاه‌های مربوطه، نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: دادستانی به این مسائل ورود پیدا خواهد کرد و با متخلفین برخورد لازم را انجام خواهد داد.

 

 

امام جمعه بیرجند: جانبازان اسناد انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه بیرجند: جانبازان اسناد انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با سه تن از جانبازان شهرستان بیرجند دیدار کرد و گفت: مردم ما حق معنوی جانبازان را فراموش نمی‌کنند چراکه آنان اسناد انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با اسحاق شبانی جانباز ۵۵ درصد گفت: خداوند به جانبازان افتخار بزرگی داده و روز میلاد قمر بنی هاشم به افتخار جانبازان عزیز در ایران اسلامی تعلق گرفته است.

وی  افزود: دنیا را در هر شرایطی که باشیم، پشت سر خواهیم گذاشت اما مهم آزمایش الهی است که با توفیق خدا در آزمایش پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: زمانی که قریب به ۴۰ کشور به ایران اسلامی حمله کرده بودند و دین، ناموس و امنیت در خطر و آزمایش بزرگی بود، کسانی بی‌تفاوت از این آزمایش گذشتند اما افرادی شهید شدند، تعدادی نیز اسیر و بخشی در این از خودگذشتگی مدال افتخار روز، مدال حضرت ابوالفضل (ع) را گرفتند.

وی در دیدار با حسن شفیعی جانباز ۶۵ درصد در بیرجند گفت: کسانی از جانبازان عزیز در شرایط سختی هستند که اگر با آنها بنشینید به گونه‌ای حرف می‌زنند که به مخاطب خود روحیه می‌دهند و حق نیز همین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنچه مهم است از خود گذشتن برای رضای خداست حال چه نصیب شود، موضوع دیگری است اما مهم آن لحظه‌ای است که انسان از خود بگذرد.

وی اظهار داشت: همه ما به محضر جانبازان و ایثارگران احساس حقارت می‌کنیم زیرا آنها سود بردند چراکه با خدا معامله کردند و خداوند این معامله را پذیرفته است.

امام جمعه بیرجند همچنین در دیدار با محمد محمودی جانباز ۵۵ درصد گفت: امیداوریم خداوند از همه آنهایی که قدمی در راه رضای خدا برداشتند قبول کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان در سر چهارراه زندگی در اول نوجوانی عمری را در پیش دارد و از هر کسی بپرسید که قیمت این عمرتان چقدر است، آن را سوال خیلی نامربوط تصور می‌کند چراکه نمی‌شود عمر را قیمت گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اما گذر زمان عمر را از ما می‌گیرد، جوانی نمی‌ماند و مثل شمع تمام می‌شود، اینکه عمر به چند می‌ارزد، این کالا دیگر خریدار ندارد و آنها که در آزمایشی که پیش آمد و جنگ تمام کفر با تمام اسلام بود، عمر و حیاتشان را به بالاترین نرخ به خدا اهدا کردند، بیشترین سود را بردند.

وی گفت: روزگار در گذر زمان همه آنچه را به ما داده، پس می‌گیرد اما اینجا مشخص می‌شود که سود برای شهدا و جانبازان است و کسانی که برای جامعه ایثار کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: عمر باقی نمی‌ماند و مانند آفتاب غروب می‌کند لذا به جانبازان تبریک می‌گوییم چرا که حیثیت آنان به حیثیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) گره خورده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی امروز به مناسبت روز جانباز به همراه چند تن از مسوولان استانی با حضور در منزل سه نفر از جانبازان شهرستان بیرجند ضمن تجلیل و قدردانی از صبوری و ولایتمداری جانبازان و خانواده آنان، سلام ویژه مقام معظم رهبری به جانبازان بیرجندی را ابلاغ کرد.

 

 

 

 

بوستان خطی بند دره بیرجند به بهره‌برداری رسید

بوستان خطی بند دره بیرجند به بهره‌برداری رسید

بوستان خطی طبیعت در منطقه گردشگری “بند دره” بیرجند و همزمان چند پروژه بهسازی معابر مرکز استان روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

شهردار بیرجند در آیین افتتاح این طرح عمران شهری که با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: بوستان خطی طبیعت ۴.۵ هکتار مساحت دارد و تاکنون ۵۱ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

مهدی بهترین افزود: با توجه به کمبود شدید مناطق رفاهی تفریحی در شهر بیرجند، بوستان طبیعت به عنوان پروژه مشارکتی بین دستگاهی از ۲ سال قبل آغاز به کار کرد و در میانه راه، شهرداری با پروژه نیمه‌تمام روبه‌رو شد اما به عنوان یکی از پروژه‌های ۶ گانه دارای اولویت مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: با بهره‌برداری رسمی از این پروژه نیازمند همراهی امور آب و فاصلاب برای لوله‌کشی آب شرب و اداره برق برای ایجاد روشنایی معابر به‌ویژه در ضلع غربی هستیم.

شهردار بیرجند احداث سرویس بهداشتی، پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع کف‌سازی سنگ، ۱۰ هزار متر جدول‌گذاری و بتن‌ریزی، ۲ هزار و ۵۰۰ متر اجرای جوی آب، ۸۰۰ متر اجرای جداکننده، نصب ۵۰ صندلی، ۲۰ سطل زباله، وسایل تندرستی، کف‌پوش بتنی، ۲۲ سکوی نشیمن نماکاری شده، کف‌سازی آسفالت، آبرسانی و برق رسانی را از مهمترین اقدامات انجام شده در بوستان خطی طبیعت عنوان کرد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های راستگرد و چپ‌گرد بلوار پاسداران و مدرس ادامه داد: این پروژه‌ها در مساحت ۲ هزار ۱۵۰ متر مربع اجرا شد و برای هر پروژه پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

بهترین یادآور شد: این پروژه در بهبود عبور و مرور و کاهش حوادث ترافیکی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و با وجود درخواست پلیس و خسارت جانی و مالی در این تقاطع‌ها تاکنون اجرا نشده بود.

همچنین مسوولان حاضر در این مراسم نسبت به غرس نهال در بوستان خطی طبیعت بند دره بیرجند اقدام کردند.

عملیات اجرایی طرح بهسازی و تامین زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری “بند دره” بیرجند ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ با حضور مسوولان استان در این منطقه آغاز شد. این طرح با تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه اجرایی شد تا با تکمیل زیرساخت‌های لازم، شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه تفرجگاهی مرکز استان فراهم شود.

تعریض راه ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن‌سازی مسیر کمربندی، تامین روشنایی و آب، احداث سکو برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، نصب آلاچیق، ایجاد فضای سبز و امکانات ورزشی از جمله اقداماتی است که در این مجموعه پربازدید صورت گرفته و در دست انجام است.

بند دره در پنج کیلومتری انتهای خیابان مدرس بیرجند در میان رشته کوه باقران قرار گرفته و به علت آنکه آب بند از دره بالا و پایین عبور می‌کند به این نام شهرت یافته است.

کوهستانی بودن منطقه موجب شده که این بند یا سد تاریخی همواره مورد توجه و استقبال کوهنوردان قرار گرفته و چشمه آبی که از دل کوه می‌جوشد نیز توجه گردشگران و حتی مردم منطقه را به خود جلب کرده است. این اثر جزو آثار به ثبت رسیده ملی ایران محسوب می‌شود.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

۱۸ عنوان برتر سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی آماده شد/۳

۱۸ عنوان برتر سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی آماده شد

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های زیربنایی استان تاکید کرد و گفت: ۱۸ عنوان برتر در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌گذاری این استان آماده شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست با جمعی از سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت سرمایه‌گذاری چینی در تهران، افزود: تامین آب از طریق خط انتقال دریای عمان، تکمیل راه‌های اصلی و شریانی و نیز راه‌آهن از خواسته‌های اصلی و کلیدی استان است و بر اجرای این طرح‌های زیربنایی توسط بخش خصوصی تاکید داریم.

وی با طرح عمده‌ترین مشکلات ناشی از کم‌توجهی‌های صورت گرفته به این استان در سنوات گذشته تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین و از نظر محرومیت دومین استان کشور محسوب می‌شود که ضرورت دارد برای توسعه و آبادانی آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند و ذخایر بالای معادن استان گفت: ورود بخش خصوصی به بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای استان، برای سرمایه‌گذاران هم انتفاع فراوانی به همراه دارد.

وی با تاکید بر نقش راه‌آهن در تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاران و توسعه منطقه تاکید کرد: باید برای اجرای طرح خط آهن سرخس – چابهار که تاثیر فراوانی بر صادرات کالا و رونق اقتصادی منطقه و استان خراسان جنوبی دارد، همت و تلاش بیشتری شود.

قناعت اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی، اجرای پروژه راه‌آهن را شتاب می‌بخشد.

وی با تشریح برنامه‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران به موضوع حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی از طریق تهاترهای نفتی، گازی و پتروشمی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۸ عنوان برتر در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌گذاری آماده شده که می‌توان با استفاده از تسهیلات تهاترهای نفتی، گازی و پتروشیمی به سرمایه‌گذاری و اجرای آنها اقدام کرد.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی همراه بود، طرح‌ها و پروژه‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری از طریق تهاتر نفت، گاز و پتروشمی از قبیل احداث راه‌آهن زاهدان – بیرجند – یونسی، هزار و ۳۶۰ کیلومتر باند دوم، تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها، پست‌های تامین برق برای صنایع و معادن، نیروگاه‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، صنایع وابسته به اندولوزیت، صنعت خودروسازی و نیز انتقال آب و آبرسانی به شهرها مطرح شد.

 

 

 

 

راه اندازی بانک ژن گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

راه اندازی بانک ژن گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طرح آبخیزداری مشارکتی به تهران ارسال شده که با توجه به مزایای این طرح امید است سال آینده در استان اجرایی شود.

مهدی جعفری، شب گذشته ۱۵ اسفند اظهار کرد: برای ملی شدن اراضی نیز که دغدغه بسیاری از شهروندان بود نیز گفت و گوی ویژه‌ای با کارشناسان منابع طبیعی در تهران و استان داشته‌ایم که امید است با راهکارهای داده شده از دغدغه مردم بکاهیم.

به گزارش ایسنا، وی به برداشت بیش از ۷۹۲ هزار تن علوفه از مراتع استان اشاره و اظهار کرد: هر چند با شرایط خشکسالی مراتع استان کاهش چشمگیری در تولید علوفه داشته است، اما با توجه ویژه می توان شرایط را بهبود بخشید.

جعفری با بیان اینکه با توجه به فقر مراتع و نیز پیشرفت بیابان‌ها باید اقدامات سریع تر و اعتبارات بیشتری را برای امر بیابان زدایی انجام داد، یادآور شد: خراسان جنوبی جزء پنج استان برتر کشور در تنوع گیاهان دارویی است.

وی به پیگیری بانک ژن گیاهان دارویی با توجه به شرایط خاص گونه‌های مرتعی استان اشاره کرد و گفت: ۵.۴ از جنگل‌های کشور متعلق به خراسان جنوبی است. که در این زمینه باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود؛ طرح هرس و نگه داری از جنگل‌ها به ویژه جنگل‌های بنه استان با قدمت ۵۰۰ سال را باید با جدیت دنبال کنیم.

 

 

 

طرح تحولی پیوند سواد و زندگی؛ زمینه ساز سوادآموزی جامعه محور

طرح تحولی پیوند سواد و زندگی؛ زمینه ساز سوادآموزی جامعه محور

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین و یکی از راهبردهای سوادآموزی جامعه محور است.

مهدی مرتضوی، اظهار کرد:  این طرح فراهم کننده زمینه لازم برای آموزش های سوادآموزی به مخاطبین کم سواد و بی سواد و توانمندسازی آنان در زمینه مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه ای است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سوادآموزان بزرگسال، داشتن مسئولیت‌های مختلف شغلی، خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی است، به همین دلیل رغبت به آموزش مهارتی دارند که با به کار بستن آن بتوانند مشکلات آنی و ضروری اجتماعی، خانوادگی یا اقتصادی خود را مرتفع نمایند.

عضو شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان جنوبی افزود : این طرح در ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی در سطح کشور در حال اجرا می باشد و در استان خراسان جنوبی با  توجه به نیاز سنجی صورت گرفته در دو مرکز یادگیری محلی پیوند سواد و زندگی در مناطق کم برخوردار شهرستان بیرجند اجرا می شود.

معاون سوادآموزی اضافه کرد؛ این مراکز  علاوه بر آموزش سواد ، مهارت های اساسی زندگی را به سوادآموزان آموزش می دهند، مهارت های اساسی زندگی امروزه نقش عظیمی در رفع آسیب های اجتماعی دارد. آگاهی بخشی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان از دستاوردهای مهم این مراکز می باشد.

مرتضوی یادآور شد: این مراکز با آموزش قریب به ۲۰۰ سوادآموز در سال جاری باعث رونق مهارت حرفه ای – شغلی گردیده و هم اکنون سوادآموزان در کارگاه های خیاطی، حوله بافی، آشپزی، سفره آرایی و قلاب بافی در حال اموزش می باشند، که به معیشت خانواده ها نیز کمک شایانی کرده است.

 

 

 

سکوت مطالبه گرانه جانبازان

به بهانه سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز به سراغ تعدادی از جانبازان دفاع مقدس رفتیم که متأسفانه حاضر به گفتگو نشده و با سکوت خود اعتراضشان را از برخی ناملایمات ابراز داشتند.

به گزارش شبستان سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان روز جانباز نام گذاری شده است. حضرت عباس (ع) بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی‌گاه ایثار و جانبازی کرد.

امام راحل بارها با کلام الهی خود جانبازان و ایثارگران را مورد تفقّد قرار داده و آنها را مایه سرافرازی ملت ایران خوانده اند. ایشان، با آن مقام والای الهی، خود را در برابر جانبازان کوچک شمرده و می فرمودند: وقتی امثال شما قدرتمندان روحی را می بینم با این روحیه بزرگ و با این عظمت روح، خجالت می کشم که خودم را یک انسان متعهد بدانم. زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند.

جانبازان، یادگار آزمایش های بزرگ ملی محسوب می شوند و ملّت ایران باید برای همیشه به آنان به عنوان الگوهای مقاومت ارج نهند و آنان را گرامی بدارند.

در آستانه سالروز جانباز به سراغ تعدادی از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس رفتیم اما متأسفانه تعداد زیادی از جانبازان حاضر به مصاحبه نشدند.

«غلامرضا قنبری» یکی از جانبازان ۷۰ درصد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بیرجند فقط به یک جمله بسنده می کند و می گوید: از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی نهادهای دیگر به علت کوتاهی در حق جانبازان راضی نیستیم. این جانباز ۷۰ درصد نیز مانند دیگر دوستانش حاضر به مصاحبه نشد.

«منصور ترابی» جانباز ۶۰ درصد از نظر ارتش و ۳۰ درصدی از نظر بسیج هم در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه از بی عدالتی ها ناراضی هستم، می گوید: از حضور در جبهه به هیچ عنوان ابراز پشیمانی ندارم اما از برخی نا عدالتی ها ناراضی هستم.

او که ساکن روستای آسیابان درخش است با بیان اینکه از حدود ۸ سال گذشته هیچ فرد و نهادی سراغ ما را نگرفته است، می گوید: در گذشته هر چند ماه، پزشکی برای ویزیت سراغی از ما می گرفت که متأسفانه از ۱۰ سال گذشته حتی پزشکان هم سراغی از ما نمی گیرند.

او که جانباز ۸ درصدی اعصاب و روان هم است، با بیان اینکه متأسفانه فقط بر روی کاغذ جانباز هستیم، می افزاید: ۲۰ سال گذشته برای دریافت وام مسکن به بانک مراجعه کردم که به علت عدم همکاری و … از گرفتن تسهیلات پشیمان شدم و اکنون بعد ۲۰ سال که دوباره برای دریافت وام اقدام کردم در سیستم دریافت وام من ثبت شده است در حالیکه تاکنون به جز وام ۱۰۰ هزار تومانی ازدواج، وام دیگری دریافت نکردم.

ترابی که متولد ۲ فروردین سال ۱۳۴۸ است، می گوید: در سال ۱۳۶۲ در سن ۱۴ سالگی برای اعزام به جبهه با کمک دوستانم اقدام به دستکاری شناسنامه کردم و بعد از بزرگ کردن سن و گرفتن کپی، خط خوردگی های شناسنامه را پاک کردم.

او که پس از بزرگ کردن سن شناسنامه اش برای آموزش به کاشمر اعزام شده بود، می گوید: در زمان آموزش خودرویی برای برگرداندن نوجوانان در محل آموزش حضور پیدا کرد و به محض دیدن خودرو به مدت یک ساعت در سرویس بهداشتی مخفی شدم و پس از اطمینان از بازگرداندن نوجوانان، از سرویس بهداشتی بیرون آمده و در بین نیروها پنهان شدم.

به گفته وی در زمان آموزش یکی از پاسداران متوجه جثه ریز من شده و گفت: خودرو برای برگشت دادن امثال شما آمده بود چرا شما نرفتید منم ابراز بی اطلاعی کرده و خواستار حضور در برنامه های آموزشی شدم و پاسخ شنیدم چنانچه از عهده برنامه های آموزشی برنیایید باید غرامت پرداخت کنید که خوشبختانه با گذشت ۳۵ روز آموزشی، مشکلی پیش نیامد.

او که در اولین اعزامش به جبهه بعد از ۷۵ روز حضور در منطقه در سمت دژبانی، به عنوان پشتیبانی و خط نگهدار در عملیات والفجر ۳ شرکت می کند، می افزاید: وقتی به همراه دو تن از دوستانم برای خالی کردن مهمات از خودرو اقدام کردیم مورد شناسایی دشمن قرار گرفته و خمپاره به سمت خودروی حامل مهمات پرتاب شده و همزمان دو تن از دوستانم شهید و من نیز از ناحیه شکم، انگشت دست راست و پای چپ مجروح شدم.

ترابی ادامه می دهد: بعد از به هوش آمدن و دیدن اوضاع و پاره بودن شکم از هوش رفته و پس از یک هفته به هوش آمدم ابتدا مرا به بیمارستان در ایلام غرب برده و سپس به بیمارستانی در کرمانشاه و مشهد مقدس اعزام شدم.

او که خانواده اش با وجود گذشت ۳۰ روز بستری در بیمارستان از سلامت وی بی اطلاع بودند، یادآور می شود: وقتی به هوش آمدم فکر کردم در بیمارستانی در تهران هستم اما پس از پرس و جو متوجه شدم در بیمارستانی در مشهد مقدس بستری هستم.

او از خاطراتش در زمان بستری به عدم اطلاع خانواده اشاره می کند و می گوید: پس از پیگیری های زیاد و مکرر مادرم و برقراری تماس با بیمارستان های شهرهای بزرگ و کسب اطلاعات از وجود فرد زخمی بدون هویت، متوجه بستری من در مشهد مقدس شده و برادرم به دیدنم آمد.

او پس از آمدن برادرش و با وجود گذشت ۱۲۰ روز دوری از خانه به بهانه امتحانات شهریور از پزشک معالج مرخصی گرفته و با کمک عصا و با پشتوانه برادر به روستا بر می گردد و بعد یک هفته اقدام به کشیدن بخیه های شکم در روستا می کند.

او با وجود زخمی شدن در سن کم بعد از آن هم ۷ بار به جبهه اعزام شده و برای بار دوم در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای ۲ در منطقه غرب از ناحیه کتف و پای چپ زخمی شده و به بیمارستان های ایلام و قم اعزام می شود.

ترابی در گذشته «استاد بنا» بوده که به علت بیماری دیسک کمر در حال حاضر فقط به کشاورزی مشغول است، از مسئولان می خواهد برای حل مشکل جانبازان بیش از پیش ورود کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بیرجند  با بیان اینکه جانبازان زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، می گوید: با داشتن معاونت های مختلف و زیر مجموعه هایشان هر اقدام فرهنگی، بهداشتی درمانی و… توسط معاونت مربوطه پیگیری می شود.

حجت الاسلام «محمدتقی عزیزی» با بیان اینکه جانبازان در صورت مشکل باید به بنیاد شهید مراجعه کنند، می افزاید: چنانچه گله و شکایتی از عدم رسیدگی، برخورد نامناسب کارکنان و… اعلام شود با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

وی خواستار ارائه مشکلات و نقطه نظرات جانبازان به این اداه کل می شود و می گوید: اگر فردی فکر می کند به او ظلم شده با مراجعه به حراست و… مشکل قابل پیگیری است.

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و ۲۰ سری جهیزیه به همت مرکز نیکوکاری هیأت ابوالفضلی(ع) بیرجند

به مناسبت ایام شعبانیه، ۵۰۰ بسته معیشتی، هزار پرس غذای گرم و ۲۰ سری جهیزیه به همت مرکز نیکوکاری هیأت ابوالفضلی(ع) بیرجند و خیرین بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

«محمد عرب»، مدیرکل کمیته امدادخراسان جنوبی در این بازدید با اشاره به فعالیت ۱۴۷ مرکز نیکوکاری در سطح استان، گفت: از این تعداد ۲۷ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی در زمینه های فرهنگی، اشتغال، درمان، رسانه، زکات و کارآفرینی فعالیت می کنند.

 

وی در ادامه افزود: طی ۱۱ ماهه سالجاری بیش از ۵۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده و در زمینه های مختلف معیشتی، درمانی و … نیازمندان هزینه شده است.

 

حجت الاسلام «علی نسائی زهان»، دادستان بیرجند نیز در این بازدید خدمت به نیازمندان و محرومین را بسیار با ارزش دانست و اظهار کرد: بدون شک، کمک و یاری رساندن به محرومین از اجر و پاداش فراوانی برخوردار است.

 

گفتنی است به مناسبت ایام شعبانیه هزار پرس غذای گرم، ۵۰۰ بسته معیشتی و ۲۰ سری جهیزیه به همت مرکز نیکوکاری هیأت ابوالفضلی(ع) بیرجند و خیرین بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

 

 

پویش نظامی خوانی در فضای مجازی برگزار می شود۲-۳

پویش نظامی خوانی در فضای مجازی برگزار می شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با هدف نکوداشت حکیم نظامی، شاعر نامدار ایرانی، پویش ملی نظامی خوانی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمود رمضانی افزود : به مناسبت ۲۱ اسفند روز بزرگداشت نظامی گنجوی، شاعر و داستان سرای نامدار ایرانی، با هدف معرفی آثار و سروده‌های او این پویش برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این پویش مردمی به دلیل استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تولید محتوا، اجرایی می‌شود.

به گفته وی نظامی‌خوانی در فضای مجازی و معرفی شخصیت حکیم نظامی در فضای مجازی، از جمله موضوعات این پویش است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: علاقمندان می‌توانند از خوانش آثار حکیم نظامی توسط خود ویدئویی ضبط یا پادکستی تهیه کرده و از طریق مراجعه به سامانه پلت زار به نشانی اینترنتی https://platzaar.ir در این پویش شرکت کنند.

رمضانی خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان تا ۲۱ اسفندماه مهلت ارسال آثار خود را دارند و لازم است که قوانین، اصول و ارزش‌های فرهنگی کشور در ارسال صوت و ویدئو رعایت شود.

وی بیان کرد: به ۵۰ برگزیده این پویش، ۵۰ جایزه نقدی یک میلیون تومانی به همراه یکی از کتب نفیس حکیم نظامی اعطا می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از هم‌نویسی اساتید خوشنویسی استان با موضوع اشعار حکیم نظامی خبر داد و گفت: این هم نویسی دوشنبه ۱۶ اسفندماه جاری در محل انجمن خوشنویسان بیرجند واقع در مطهری ۲۳ برگزار می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: ۱۰ نفر از اساتید خوشنویسی استان در این برنامه حضور خواهند داشت و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در این برنامه حضور داشته باشند.

به گفته وی برگزاری کارگاه هم‌نویسی از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در راستای بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی‌گوی قرن ششم در استان همزمان با سراسر کشور است.

با موضوع برنامه‌ریزی فعالیت‌های سال ۱۴۰۱؛

وبینار مسئولان مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

وبینار مسئولان مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

در راستای ابلاغ راهبردهای مدیر عامل کانون کشور و برنامه‌ریزی فعالیت‌های سال ۱۴۰۱، وبینار مربیان مسئول مراکز کانون خراسان جنوبی با حضور مدیر کل استان به مرحله‌ی اجرا درآمد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این جلسه که ظهر امروز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه۱۴۰۰ برگزار شد، با ارایه تعریفی برنامه‌ریزی را  تلاشی آگاهانه برای تصمیم گیری آینده سازمان دانست و گفت: برنامه‌ریزی اثر بخش، دارای انعطاف لازم، قابل اجرا، خلاق  منسجم و منطبق بر واقعیت و ظرفیت‌های موجود از ویژگی‌های برنامه ریزی درست و موثر است که باید در تدوین برنامه‌ها مورد توجه مسئولین مراکز باشد.

وی توجه به مبانی تربیت دینی، و ارزش‌های دین مبین اسلام، برنامه ریزی بر اساس رویکرد «مرکز محوری، مربی محوری و مخاطب محوری»، تلاش موثر در جهت حداکثر سازی مشارکت سازمانی و برون سازمانی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کانون و فعالیت حضوری مراکز و خدمات رسانی به اعضا متناسب با شرایط موجود را از راهبردهای مدیر عال کانون در برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ دانست و تاکید کرد: توجه به این راهبردها به صورت ویژه در اولویت برنامه‌ریزی  فعالیت‌های سال جدید  به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

حمیدی، با اشاره به انتظارات حوزه معاونت فرهنگی کانون گشور گفت: امید است با تکیه بر نو آوری و خلاقیت و توجه به تربیت دینی و اسلامی استمرار ویژه برنامه‌هایی در حوزه های انس با قرآن، عفاف و حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، توجه به شعائر مذهبی، توجه به اسطوره‌ها و شخصیت‌های انقلابی و پیش‌بینی برنامه‌های خانواده محور به صورت ویژه در برنامه‌ریزی مراکز لحاظ شود.

استفاده از خرد جمعی و تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگی مخاطب شناسی، نیاز سنجی، پژوهش محوری، آسیب شناسی برنامه‌ها و توجه به نقاط قوت و محدودیت‌ها و نگاه ویژه به جذب اعضای جدید در مراکز کانون از دیگز مواردی بود که مدیر کل کانون استان در جریان برنامه ریزی فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ از مسئولین مراکز خواستار شد.

گفتنی است در ادامه این نشست مجازی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان، کارشناس مسئول مالی و کارشناس آموزش و پژوهش استان مواردی در خصوص برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی، اسناد مالی و برنامه های آموزشی مربیان نکاتی را یادآور شدند.

‌برگزاری کارگاه آموزشی «خط و نشان برای ۱۴۰۱»/۲-۳

کارگاه آموزشی «خط و نشان برای ۱۴۰۱» صبح امروز یکشنه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در سالن مهندس امینی برگزار شد.
‌برگزاری کارگاه آموزشی «خط و نشان برای ۱۴۰۱»

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مهندس حسین شورستانی مدرس کارگاه و مشاور کسب و کار ضمن تعریف هدف، مهمتربن ویژگی افراد موفق را داشتن هدف متناسب با شخصیت بیان کرد.
وی در ادامه  ‌انواع هدف را از جمله  اهداف مهارتی، روابطی، احتماعی، مالی و دارایی، شغلی، تخصیلی، معنوی، بهبود فردی، سلامتی، زیبایی برشمرد و گفت:  افراد دارای هدف، فرصت‍‌ها را می بینند، شاداب تر هستند ، عزت نفس بیشتری دارند، بی توجه به حرف مرد هستند و از لحظات لذت می‌برند.
مهندس شورستانی ‌انتخاب درست هدف را نیمی از مسیر موفقیت عنوان کرد و نوشتن و بررسی نیازها، آرزوها و رنج ها برای هدف گذاری حرفه ای لازم و ضروری دانست.

 

 

 

هم نویسی اساتید خوشنویسی استان با اشعار حکیم نظامی/۲-۳

    
هم نویسی اساتید خوشنویسی استان با اشعار حکیم نظامی
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با هدف بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر نامدار ایرانی، هم نویسی اساتید خوشنویسی استان با موضوع اشعار حکیم نظامی برگزار می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: این هم نویسی دوشنبه ۱۶ اسفندماه جاری در محل انجمن خوشنویسان بیرجند واقع در مطهری ۲۳ برگزار می شود.

وی به حضور ۱۰ نفر از اساتید خوشنویسی استان در این برنامه اشاره کرد و گفت: علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۱۹در این برنامه حضور داشته باشند.

گفتنی است برگزاری کارگاه هم نویسی از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در راستای بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی گوی قرن ششم در استان همزمان با سراسر کشور است.

 

 

 

 

اولین چاپخانه شهر اسدیه راه اندازی شد/۲

    
اولین چاپخانه شهر اسدیه راه اندازی شد
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از راه اندازی اولین چاپخانه شهر اسدیه در شهرستان درمیان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر عنوان کرد: چاپخانه دیجیتال  “آروین” با مدیریت مصطفی مصطفایی، با هدف ارائه خدمات سریع و مطلوب به شهروندان اسدیه راه اندازی شد.

وی با بیان این که یکی از اصلی ترین عوامل توسعه فرهنگ یک جامعه، فعالیت موثر چاپخانه ها است، ادامه داد: حیات کتب و نشریات وابسته به فعالیت این مجموعه ها است و از سوی دیگر چاپخانه ها نقشی محوری در توسعه صنعت استان و در چرخه تولید و زنجیره ارزش محصولات ایفا می کنند.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش به قدمت بیش از ۶۰ ساله صنعت چاپ در این استان اشاره کرد و گفت: اکنون چاپخانه های استان با تجهیزات و امکانات به روز با کیفیت محصولات چاپی بالا، همتراز و همسطح با سایر استان ها فعالیت دارند.

 

 

 

 

در اجلاس استانی نماز مطرح شد؛

مرجعیت مسجد باید حفظ شود

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بر تقویت سه کانون اجتماعی خانواده، مدرسه و مسجد تاکید کرد.

مرجعیت مسجد باید حفظ شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در اجلاس استانی نماز در شهرستان طبس برگزار شد، با اشاره به اهمیت کانون خانواده، گفت: خانواده به قدری مهم است که پیامبران بر اهمیت آن تاکید کرده اند.
حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه پس از بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی آن چنان که شایسته این انقلاب باشد، به جایگاه خانواده توجه نشده است، گفت: امروز باید در مورد جایگاه خانواده بازنگری کنیم، چرا که مرجعیت را در شکل گیری خانواده از دست داده ایم.
وی افزود: در کنار خانواده، مدرسه شامل معلم و مدیر مرجعیت دارند، که باید دید، امروز دانش آموزان به چه میزان مدرسه را به عنوان مرجعیت قبول دارند.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: امروز مرجعیت مدرسه و خانواده رقیبی جدی به نام فضای مجازی دارد و می‌رود که فضای مجاری جایگزین مرجعیت خانواده و مدرسه شود.
حجت الاسلام سبحانی نیا مسجد را سومین کانون اجتماعی دانست و گفت: در هشت سال دفاع مقدس ۹۵ درصد سازمان دهی رزمندگان از مسجد آغاز شد و اکنون نیز باید این مرجعیت را حفظ کرد و جدی گرفت.
وی با اشاره به اینکه اکنون ما باید هرچه می‌توانیم برای حفظ سه کانون خانواده، مدرسه و مسجد وقت بگذاریم، گفت:  امروز باید گفتمان بین خانواده و مدرسه حرفه‌ای بشود و در این جهت ما باید واقعا شکل گفتمان سازی بین خانه و مدرسه را تقویت کنیم.
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز هم اولین گروه قابل احترام و محبوب پس از خانواده در سطح جامعه معلمین هستند، گفت: در مرجعیت مسجد باید به این نکته توجه شود که خروجی کار باید حضور جوانان را در مسجد به همراه داشته باشد و اگر این اتفاق نمی‌افتد، باید بدانیم شاید حرف نو برای جذب جوانان نداریم.
حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: در فضای مجازی، اگر برای نخبگان قرارگاه ایجاد نشود و با منطق و به زیبایی گفتمان ما را ارائه ندهیم، هیچکس حرف ما رو نمی فهمد و نمی‌بیند.

 

 

 

یک کشته و یک زخمی در محور شاهرخت زیرکوه/۴

واژگونی پژو ۲۰۶ در محور شاهرخت زیرکوه یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

رئیس پلیس راه استان گفت: واژگونی سواری پژو ۲۰۶ در کیلومتر ۱۷ محور شاهرخت شهرستان زیرکوه ساعت ۰۲:۲۲ یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

سرهنگ رضایی علت حادثه را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی وخواب آلودگی اعلام کرد.

 

برپایی ۵۰ بازارچه صنایع‌دستی در ایام نوروز /۲

۵۰ بازارچه صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۱ در مبادی ورودی و سطح شهر در خراسان جنوبی برپا می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: امسال ۵۰ بازارچه دائمبرپایی 50 بازارچه صنایع‌دستی در نوروز 1401 و موقت نوروزی در ۳۳۰ غرفه در استان برپا خواهد شد.

حسن رمضانی از برپایی نوروزگاه در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در تمام شهرستان‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی مراسم نوروزگاه اجرا خواهد شد و آداب‌ و رسوم محلی و سنتی به نمایش گذاشته می‌ شود.

وی گفت: اپلیکیشن معرفی استان نیز فعال است و در آن‌همه جاذبه‌های تاریخی، صنایع‌دستی، اسکان و سایر موضوعات مورد نیاز برای گردشگران معرفی شده است.

رمضانی افزود: اقلام راهنمای سفر از قبیل نقشه، بروشور، کتابچه‌های راهنما و … نیز برای ایام نوروز طراحی و چاپ شده  که در ورودی شهر‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی شاخص استان، در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

به گفته وی با توجه به شیوع بیماری کرونا و دو سال تعطیلی مراسم و سفر‌های نوروزی و همچنین با توجه به همزمانی و تقارن اعیاد با برکت شعبانیه با نوروز جشن بهار طبیعت و از طرفی تداخل ماه مبارک رمضان از سال آینده با ایام نوروز، امسال شاهد افزایش حجم سفر‌ها خواهیم بود.

رمضانی افزود: ایام نوروز، فرصتی است که با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه معرفی هر چه بهتر و بیشتر استان و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم فراهم شود و باید با برنامه‌ریزی درست بتوانیم ارائه خدمات مناسب همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مسافران داشته باشیم.

رمضانی تأکید کرد: در اجرای برنامه‌های نوروزی باید تابع سیاست‌های ستاد کرونا باشیم و مصوبات ستاد ملی کرونا، تصمیم‌های وزارت بهداشت و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را باید مدنظر داشته باشیم.

 

 

امام جمعه بیرجند: جانبازان اسناد انقلاب اسلامی هستند/۲

آیت الله عبادی گفت:پیروزی در جنگ و امنیت اکنون کشور مدیون جانفشانی‌های جانبازان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابولفضل (ع) و جانبازان اسناد انقلاب هستندروز جانباز، با ۳ جانباز دفاع مقدس و خانواده هایشان دیدار کرد.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار با اشاره به اینکه جانبازان اسناد انقلاب هستند افزود:جانبازان، شهدا و همه افرادی که برای دفاع از وطن از جای برخاستند، آن لحظه که اراده هایشان یکی شد و توانستند از خود و خانواده هایشان بگذرند و ایثار کنند، مهم‌ترین لحظه زندگیشان بود.

وی افزود: در آن سالها، کشور، دین و امنیت ما در خطر بود و جنگ اسلام با همه کفار بود، اما در این آزمایش بزرگ پیروز شدیم، و این پیروزی و امنیت اکنون کشور مدیون جانفشانی‌های شما است.

آیت الله عبادی گفت:در این جنگ عده ای بی تفاوت بودند، اما کسانی هم بودند که در این راه شهید شدند و چشم و گوش و جسمشان را به بالاترین نرخ دادند و کسانی هم بودند که مانند شما مدال افتخار جانبازی را دریافت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:ما و‌مردم این فداکاری را فراموش نخواهیم کرد، چرا که شما از خود برای رضای خدا و برای دفاع از حریم وطن گذشتید.

در این دیدار از جانفشانی های حسن شفیعی جانباز ۶۵ درصد، محمد محمودی جانباز ۵۵ درصد و اسحاق شبانی جانباز ۵۵ درصد تقدیر شد.
این جانبازان در مناطق مهران، خرمشهر و سوسنگرد در سال‌های ۶۰ ، ۶۶  و ۶۲ به درجه جانبازی نائل امدند.

 

 

 

 

حمله گرگ به یک واحد دامداری در بشرویه/۴

گرگ گرسنه به یک واحد دامداری در بشرویه حمله کردند.

گرگ گرسنه به یک واحد دامداری در موتور پمپ آزادی بشرویه  حمله کردند و ۲۶ راسحمله گرگ به یک واحد دامداری بره و گوسفند را دریدند.

این گوسفندان بیمه نبودند و غرامت بیمه به دامدار پرداخت نمی شود.

خسارت وارد شده به دامدار بشرویه ای بیش از ۴۰ میلیون تومان برآور شده است.

 

 

 

 

 

 

پس از یک ماه؛

ثبت روز بدون فوتی در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی ها در هزار و ۳۹۵ نفر ثابت ماند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۳۹۴ثبت روز بدون فوتی در خراسان جنوبی آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۶۸ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد اا مورد از بشرویه، ۸۱ مورد از بیرجند، ۷ مورد از خوسف، ۵ مورد از درمیان، ۱۱ مورد از زیرکوه، ۶ مورد سربیشه، ۶ مورد از سرایان، ۷ مورد از فردوس، ۷ مورد از طبس،   ۸ مورد از قاینات و ۱۹ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۷۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۳ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستن حال عمومی ۳ نفر نامساعد است.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌ها همان هزار و ۳۹۵ نفر ثابت ماند.

 

 

 

بهره برداری از بوستان خطی طبیعت بند دره در بیرجند

بوستان خطی طبیعت بنده دره در شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، شهردار بیرجند گفت: بوستان خطی طبیعت بند دره به مساحت ۴.۵ هکتار و با اعتبار بهره برداری از بوستان خطی طبیعت بند دره در بیرجند۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در شهرستان بیرجند بهره برداری شد.

بهترین گفت: این بوستان شامل ۳۰ سکوی نشیمن، آلاچیق، پیست پیاده روی، سرویس بهداشتی، کیوسک برای غرفه‌های فروشگاهی، نیمکت و صندلی، وسایل تندرستی و کباب پز است.

وی گفت: فضای سبز و گلکاری هم در این مسیر انجام شده که علاوه بر لطافت هوا، موجب زیبایی منظره شهری و ارتقاء روحیه شادابی و نشاط شهروندان می‌شود.

همچنین امروز راستگرد در خیابان پاسداران و مدرس با مساحت ۲ هزار و ۱۵۰ متر مربع و با اعتبار یک میلیارد تومان افتتاح شد.

 

 

 

توزیع بیش از هزار تن برنج هندی و تایلندی از هفته آینده

هزار و ۵۳ تن برنج هندی و تایلندی از هفته آینده وارد بازار خراسان جنوبی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست خبری قرارگاه امنیت غذایی استان ازتوزیع بیش از هزار تن برنج هندی و تایلندی از هفته آینده توزیع انواع برنج در استان خبر داد و گفت: ۶۵۳ تن برنج هندی و ۴۰۰ تن برنج تایلندی تا هفته آینده وارد بازار استان خواهد شد که برای ایام سال جدید و ماه مبارک رمضان در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

جعفری قیمت برنج هندی که از شنبه توزیع آن شروع می‌شود را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: قیمت برنج تایلندی هرکیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی گفت: شکر نیز به میزان ۱۲ هزار و ۵۳۵ تن و هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص برنج پاکستانی که مورد نیاز و تقاضای مردم است، گفت: در حال حاضر ۶۵۰ تن برنج پاکستانی در انبارها موجود است و تقاضای سهمیه بیشتری از وزارت جهاد کشاورزی شده که در آینده افزایش خواهد یافت .

وی همچنین از کشیک نانوایی‌ها و میادین میوه و تره بار به عنوان برنامه‌های سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۷۴۲ واحد نانوایی و ۶۲۲ واحد میوه تره بار در استان به عنوان شیفت در ایام سال جدید فعالیت خواهند کرد.

جعفری از تامین ۸۰۰ تن میوه شب عید  در استان خبر داد و کفت: قیمت میوه تنظیم بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار در زمان توزیع تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مرغ منجمد مورد نیاز بازار استان نیز تامین شده، افزود: مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم ۲۰ هزار تومان براساس مصوبه تنظیم بازار کشور در استان توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : هم اکنون۷۰ تن گوشت منجمد گوساله به قیمت تنظیم بازار در حال توزیع است و علاوه بر آن مقدار ۲۷ تن گوشت گوسفندی منجمد هم در حال توزیع است.

 

 

 

کمک ۸ میلیارد تومانی مردم در جشن نیکوکاری/۲-۳

مردم خراسان جنوبی در سه روز ابتدای جشن نیکوکاری ۸ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این مقدار کمک نقدی و غیرنقدیکمک 8 میلیارد تومانی مردم در جشن نیکوکاری از پنج شنبه ۱۲ اسفند در پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های جشن نیکوکاری، میعادگاه‌های نماز جمعه و مدارس استان جمع آوری شد.

محمد عرب از افزایش ۳۰ درصدی کمک‌های جشن نیکوکاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در سه روز اجرای نمادین جشن نیکوکاری دو میلیارد و ۶ میلیون تومان کمک نقدی و ۶ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری با شعار “عیدی برای همه” تا پایان سال جاری ادامه دارد، افزود: ۸۷۳ پایگاه ثابت و ۴۵ پایگاه سیار با خدماتدهی هزار و ۱۶۰ نیروی انسانی کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند.

عرب پرداخت از طریق تلفن همراه با کد دستوری *۸۸۷۷*۱*۰۵۶#، پرداخت از طریق تلفن همراه و اسکن کد QR ویژه جشن نیکوکاری، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، واریزبه شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ بانک ملی، استفاده از اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، ایوا و بام، مراجعه به سایت امداد، مراجعه حضوری به ادارات ۲۱ گانه این نهاد و مراجعه به بیش از ۱۴۵ مرکز نیکوکاری در استان را از روش‌های مشارکت‌های مردم در جشن نیکوکاری عنوان کرد.

وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط خراسان جنوبی/۲

وقوع رگبار و رعد و برق به خصوص در شمال غرب استان و افزایش سرعت وزش باد از روز یکشنبه پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویروقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط خراسان جنوبی ماهواره‌ای هواشناسی تا پایان هفته در برخی نقاط افزایش ابر و در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد را انتظار داریم.
زارعی افزود: امروز با فعالیت توده هوای ناپایدار در استان گاهی وزش باد شدید همراه با پدیده گردو خاک و به تدریج از اوایل وقت امشب تا فرداشب به خصوص در شمال غرب استان وقوع رگبار و رعد و برق و در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی گفت: روند تغییرات دمای هوا تا روز چهارشنبه ناچیز است و از صبح پنجشنبه افزایش دمای هوا را پیش بینی می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛
تشکیل ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در خراسان جنوبی
جعفری گفت: طی دو ماه گذشته در حوزه تنظیم بازار ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» امروز (۱۶ اسفند) در نشست خبری قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به وضعیت توزیع اقلام اساسی تنظیم بازار در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در توزیع مرغ منجمد وجود ندارد و آمادگی کامل داریم هر میزانی که اتحادیه مربوطه نیاز دارد پول واریز کند تا در اختیار مردم قرار دهد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین صادرات مرغ زنده به سیستان و بلوچستان نیز در حال انجام است و شرکت پشتیبانی امور دام استان مکف به خرید مرغ لاین تولیدی است.

 

مشکلی برای تامین گوشت مرغ نداریم

وی با اشاره به توزیع سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغ نطفه دار با قیمت ۶ هزار تومان در بین مرغداران استان، ادامه داد: در همین راستا با مشوق های حمایتی تولید روزانه گوشت مرغ گرم در خراسان جنوبی از ۱۸۰ تن فعلی به ۲۲۰ تن در ایام پایانی سال خواهد رسید.

 

جعفری بیان کرد: در حال حاضر میزان مصرف گوشت مرغ گرم در استان ۴۰ تن است که در ایام پایانی سال تا ۸۰ تن افزایش می‌یابد ولی تولید هم افزایش خواهد یافت تا مردم در این حوزه هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: میزان تولید روزانه تخم مرغ در استان ۹۰ تن است که ۳۰ تن آن مصرف داخلی و مازاد مصرف هم به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

 

آغاز توزیع برنج تنظیم بازار از هفته آینده

وی با بیان اینکه اکنون ۷۰ گوشت گوساله و ۲۷ تن گوشت گوشفندی منجمد با قیمت تنظیم بازار در حال توزیع است، گفت: ۶۵۳ تن برنج هندی تنظیم بازار با قیمت مصرف‌کننده ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۰۰ تن برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از شنبه هفته آینده توزیع آن طی دو مرحله(اسفند و فرودین ماه) آغاز می شود.

 

جعفری با اشاره به ذخیره ۶۵۰ تن برنج پاکستانی در انبار استان، خاطر نشان کرد: با توجه به ذائقه مردم استان درخواست تخصیص برنج پاکستانی را به وزارت جهاد کشاورزی  داده‌ایم که در حال پیگیری است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به ذخیره هزار و ۲۰۰ تن شکر در انبارهای استان اشاره و تصریح کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

وی بیان کرد: موجودی اقلام تنظیم بازار استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و توزیع آن نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

جعفری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی تأمین کننده گوشت قرمز ماه مبارک رمضانی در سطح کشور خواهد بود که پس از برگزاری جلسه جمع بندی جزییات آن متعاقباً اعلام می شود، افزود: در ایام نوروز از ۷۴۳ واحد صنفی نانوایی استان ۶۵ درصد آنان و از ۶۲۴ واحد صنفی میوه و تره بار ۷۲ درصد آنان براساس شیف بندی کشیک نوروزی خواهند بود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: به زودی جلسه ای با میادین میوه و تره بار شهرداری و اشخاص حقیقی تامین کننده میوه استان برگزاری می شود تا این حوزه ساماندهی و شرایط برای مردم تسهیل شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه تنظیم بازار طی دو ماه گذشته ۵۳ میلیارد ریال پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، افزود: همچنین در حوزه آرد و نان پنج هزار و ۸۹۴ بازرسی انجام شده و از چهار هزار و ۱۹۸ گزارش ستاد خبری به سه هزار  و ۱۷۵ مورد پاسخ داده شده است.

 

جعفری ادامه داد: در همین راستا ۱۳۶ واحد صنفی حوزه آرد و نان منجر به اخذ تعهد و برای ۵۵ واحد صنفی پرونده تخلف به ارزش ۳۵ میلیارد ریال صادر و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به انجام ۲۱ هزار و ۸۴۲ بازدید در حوزه کالاهای اساسی، بیان کرد: ارزش ریالی تخلفات ارجاع شده به تعزیرات نیز بیش از ۱۸میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال بوده است.

 

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۴۵ مورد گزارش ستاد خبری ۱۲۴ را داشته‌ایم، گفت: تعداد پاسخ‌های داده شده به این گزارش‌ها هزار و ۸۹۴ مورد بوده است و همچنین تعداد واحد صنفی منجر أخد تعهد نیز ۸۲۰ واحد بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال به یاد ۱۱۰ شهید شهرستان زیرکوه/۲

در دومین روز از هفته منابع طبیعی هزار و ۱۰۰ اصله نهال به یاد ۱۱۰ شهید شهرستان زیرکوه کاشته شد.

در دومین روز از هفته منابع طبیعی با حضور امام جمعه، معاون فرماندار ، امدادگرانکاشت ۱۱۰۰ نهال به یاد ۱۱۰ شهید شهرستان زیرکوه جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولین ، تعداد ۱۱۰۰ اصله نهال به یاد ۱۱۰ شهید شهرستان زیرکوه در مسیر حاجی آباد به آبیز در طرح کمربند سبز زیرکوه کاشته شد.

رجبی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زیرکوه در این مراسم با تاکید بر حفظ و توسعه منابع طبیعی در شهرستان از مردم و خصوصاً دامداران خواست در حفظ و نگهداری این نهالها کوشا باشند تا در آینده شاهد یک کمربند سبز و یک منطقه زیبا در مسیر ۸ کیلومتری حاجی آباد تا شهر آبیز باشیم.

 

 

 

 

 

۳۱ کودک بی سرپرست صاحب خانواده شدند/۲-۳

از ابتدای امسال ۳۱ کودک در خراسان جنوبی به خانواده های دارای شرایط واگذار شده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، سرپرست بهزیستی استان گفت: فرزندان واگذار شده در سال ۹۹ تعداد ۴۹ (۳۰دختر و ۱۹پسر ) کودک بوده که ۲۵ کودک فرزند خوانده و ۲۴ کودک به صورت امین موقت واگذار شده اند.

شرفی افزود: از ابتدای امسال نیز تعداد ۳۱ کودک واگذار شده اند که از این تعداد ۱۳کودک پسر و ۱۸کودک دختر هستند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی گفت: ۵۶۶ خانواده نیز در سامانه فرزند خواندگی ثبت نام کرده اند و در انتظار تحویل فرزند هستند.

سرپرست بهزیستی استان افزود: هم اکنون ۵۶۱ کودک تحت حمایت سازمان بهزیستی استان هستند ولی در حال حاضر  تنها ۶ کودک دارای شرایط واگذاری هستند که مراحل تحویل به خانواده ها در حال انجام است.

شرفی گفت: در حال حاضر سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه اندازی شده که از تاریخ ۹۹/۰۲/۱۶ مراحل درخواست فرزند خواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه از طریق سامانه به آدرس: http://adoption Behzisti. Net انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

اعزام دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند به اردوی زیارتی راهیان نور۲-۳

دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند در قالب یکدستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نورمناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس اعزام شدند.
اعزام دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند به اردوی زیارتی راهیان نور

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند برای  آشنایی با رشادت‌های حماسه آفرینان دفاع مقدس و  تجدید میثاق و پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهیدان از ۱۷ لغایت ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس اعزام شدند.
شایان ذکر است؛ اردوی راهیان نور ویژه خواهران دانشجو از ۲۰ لغایت ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

 

 

پروژه‌های عمرانی پیوست فرهنگی نیاز دارند

بیرجند – ایرنا – سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و اهمیت استفاده صحیح از امکاناتی که فراهم می‌شود، پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

علی فاضلی‌فرد روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از بوستان خطی طبیعت “بند دره” بیرجند افزود: هر خدمتی که در جمهوری اسلامی انجام می‌شود از مردم و برای مردم است لذا مردم به عنوان بهره‌بردار باید استفاده درست از خدمات را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی است که مسوولان خدمتگزار مردم‌‎ بوده و هر تصمیمی که می‌گیرند برای آرامش و امنیت مردم است که صاحب اصلی این نظام هستند.

سرپرست فرمانداری بیرجند اظهار داشت: مسوولان امروز باید برای رضایت مردم هرچه در توان دارند به‌کار گیرند تا آنچه شایسته خدمتگزاری است، محقق شود.

وی با تبریک چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز افزود: بنده خدا بودن و اطاعت از پیامبر و ائمه معصومین از مهمترین ویژگی‌های قمر بنی هاشم بود که از او برای همگان الگو ساخته است.

فاضلی‌فرد گفت: اعتقاد داریم که مسیر رسیدن به قله نبوت، توجه به ولایت است زیرا از ولایت به نبوت دست پیدا خواهیم کرد و راه دستیابی به ائمه معصومین (ع) هم اولیا هستند که قمر بنی هاشم جزو اولیای الهی است.

بوستان خطی طبیعت در منطقه گردشگری “بند دره” بیرجند و همزمان چند پروژه بهسازی معابر مرکز استان امروز به بهره‌برداری رسید. این بوستان خطی ۴.۵ هکتار مساحت دارد و تاکنون ۵۱ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

همچنین چند پروژه ترافیکی و بهسازی معابر مرکز استان افتتاح شد که برای هر پروژه پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 

 

ایمن‌سازی ۱۳ باب مدرسه حاشیه راه در خراسان‌جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از ایمن‌سازی۱۳ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ایمن‌سازی 13 باب مدرسه حاشیه راه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب شده و ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها است.

وی با بیان اینکه آموزش نکات ایمنی و مسؤولیت اجتماعی را باید از طرق مختلف به کودکان و دانش‌آموزان آموزش داد، افزود: بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن والدین از تلفن همراه در حین رانندگی، سرعت غیر مجاز و سایر نکات را می‌توان جزء نکات مهم در آموزش ایمنی برای کودکان عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: آگاه‌سازی کودکان از حوادث و تصادفات احتمالی در جاده‌ها، نمایش فیلم‌های آموزشی همراه با تمرین مطالب گفته شده،  آموزش مفاهیم تابلوهای راهنمایی به کودکان، آموزش تئوری و عملی ایمنی راه، آموزش ایمنی راه برای کودکان و انضباط محبت‌آمیز همراه با قاطعیت والدین مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از حوادث به ویژه تصادفات در کودکان دارد.

جلال‌زاده ادامه داد: در این راستا کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک این اداره‌کل همه ساله در بخش نرم‌افزاری نسبت به آموزش مفاهیم ترافیک، اهدای تجهیزات کمک آموزشی نظیر نوشت‌افزار، کیف حاوی پیام‌های ایمنی ترافیکی، کتاب و بازی‌های آموزشی اقدام کرده و علاوه‌ بر آن در برخی مدارس حاشیه جاده، عملیات ایمن‌سازی فیزیکی با انجام اقداماتی نظیر نصب تابلو و علائم اخطاری افقی و عمودی، ایجاد خط‌کشی عابر پیاده و شیار لرزاننده اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از عادات و رفتارها در سنین کودکی شکل گرفته و در بزرگسالی تکامل می‌یابند فعالیت‌ها همکاران ما در مدارس حاشیه راه‌ها، فرصت ارزشمندی در زمینه آموزش بنیادی و تکمیل زیر ساخت‌های اصولی در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ ترافیک در یک برنامه بلند مدت بوده که در آینده در زمینه ایمنی حمل‌ونقل نمود عینی خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر مدارس حاشیه راه‌های استان ۳۰۰ مدرسه بوده که در سال ۹۹ و در راستای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها ۱۲ باب مدرسه با اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال ایمن‌سازی فیزیکی شده است.

جلال زاده خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز  ۱۳ باب مدرسه با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ایمن‌سازی فیزیکی شده و ۳۱ باب مدرسه از طریق آموزش‌های فرهنگی، تبلیغی، توزیع کتاب، بروشور و هدایایی از جمله کیف، لوازم التحریر و غیره مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدرسه در مدارس حاشیه راه‌ها از زمان شروع طرح در استان از سال ۱۳۸۴ تاکنون بالغ‌بر۶۴۰ دوره برگزار شده که در همین راستا تاکنون حداقل به ۳۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز آموزش‌های ترافیک شامل آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدارس آموزش داده شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

 

 

ایمن سازی ۱۳ مدرسه حاشیه راه در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ایمن سازی ۱۳ مدرسه حاشیه راه‌های استان طی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، جلال زاده گفت: دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوبایمن سازی ۱۳ مدرسه حاشیه راه در خراسان جنوبی می‌شوند و ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی افزود: آموزش نکات ایمنی و مسئولیت اجتماعی را باید از طریق مختلف به کودکان و دانش آموزان آموزش داد که بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن والدین از تلفن همراه در حین رانندگی، سرعت غیر مجاز و سایر نکات را می توان جزء نکات مهم در آموزش ایمنی برای کودکان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در حال حاضر مدارس حاشیه راه های استان ۳۰۰ مدرسه است که در سال ۹۹، در راستای ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها ۱۲ باب مدرسه با اعتباری بالغ ۱۲۵۰ میلیون ریال ایمن سازی فیزیکی شده است.

جلال زاده افزود: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳باب مدرسه با اعتبار ۳۶۰۰ میلیون ریال ایمن سازی فیزیکی شده و ۳۱ باب مدرسه از طریق آموزش‌های فرهنگی، تبلیغی، توزیع کتاب، بروشور و هدایایی از جمله کیف، لوازم التحریر مورد آموزش قرار گرفته اند.

وی گفت: در دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدرسه در مدارس حاشیه راهها از زمان شروع طرح در استان (۱۳۸۴)تاکنون بالغ بر ۶۴۰ دوره برگزار شده که در همین راستا تاکنون حداقل به ۳۵۲۰۰ دانش آموز آموزش‌های ترافیک شامل آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدارس آموزش داده شده است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*