اخبار خراسان جنوبی / دستورات ویژه استاندار برای رفع مشکلات خبرنگاران/ فرش قرمز رسانه ای زیر پای سرمایه گذاران پهن کنید

گفتنی است با قول مساعد استاندار خراسان جنوبی مبنی بر تأمین اعتبار لازم، سالن ورزشی مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد.
دکتر قناعت در جریان بازدید از مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) شهر بیرجند،تکمیل پروژه نیمه کاره استخر سرپوشیده و سالن ورزشی این مجموعه را از اولویت ها برشمرد.
وی از اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه گفت و متذکر شد: کار تکمیل این پروژه باید شتاب بگیرد.

 

 

 

سلام آیااولین ملی پوش استان که الگوی ورزشی مادهه چهلی هابودارزش یک تقدیروجلسه خداحافظی رانداشت. غریبانه ملی پوش بسکتبال ما به مشهد مهاجرت کرد. اما دریغ ازیک جلسه خداحافظی وتقدیر. متولیان ورزش ماآیااین نکات رانباید ببینند

 

 

با سلام دراین شهر تا دلتان بخواهد تبر زن داریم بنیاد مستعضعفان باغ مشهور به بیدختی راخشک کرد و شبانه لاشه درختان را تخلیه کردند باغ پشت پمپ بنزین چهار راه محلاتی را خشک کردند وتا الان آب از آب تکان نخورده است نیروگاه برق قدیم در خیابان غفاری با وجود چاه آب برای آبیاری فضای سبز تمامی درختان ان را خشک کردند واثری از آن نیست تمامی درختان کوهسنگی با وجود چاه آب برای فضای سبز خشکانده شده اند در فاصله کمی باغ بنگاه آب ولوله را خشکانده اند در این محل هم چاه اب وجود دارد بیشتر فضای سبز شرکت بهکف از بین رفته و۰۰۰۰۰۰ اینجا …… نه مرکز استان

 

برگزاری فینال اولین لیگ کبدی ساحلی طبس/۷

فینال اولین لیگ کبدی ساحلی شهرستان، گرامیداشت دهه فجر ۱۴۰۰ با حضور مسئولین و مدیران شهرستانی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی این لیگ از تاریخ ۱۸ بهمن ماه با حضور ۷ تیم آغاز شد.

بازی فینال بین تیم های قهوه علی تپل و موبایل نیک نام با حضور مسئولین شهرستان برگزار و در نهایت تیم قهوه علی تپل توانست حریف خود را شکست بدهد و به مقام قهرمانی برسد.

حضور داور دوچرخه سوار خراسان جنوبی در دوره داوری درجه ۲

مجتبی خسروی خلیران از دوچرخه سواران و داوران رسمی فدراسیون و استان، در دوره داوری دوچرخه سوار ی درجه ۲(B) با مدرسی دکتر صفاپور حضور یافت.

شایان ذکر است؛ این دوره از ۱۰ لغایت ۱۳ اسفند ماه سال‌جاری به میزبانی هیات دوچرخه‌سواری استان فارس در شیراز در حال برگزاری است.

 

١۵ میلیارد ریال بین روستاهای فاقد دهیاری و عشایری نهبندان توزیع شد/۲

١۵ میلیارد ریال اعتبار بین روستاهای فاقد دهیاری و عشایری نهبندان توزیع شد

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان گفت: ١۵ میلیارد ریال اعتبار بین نقاط روستاهای فاقد دهیاری و عشایری نهبندان توزیع شد.

 مجید بیکی، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان به منظور توزیع اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و عشایری نهبندان اظهار کرد: اعتبارات مناطق روستایی و عشایری نهبندان باید در راستای رفع مشکلات و تقاضای مردمی به موقع هزینه شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار نهبندان در این جلسه ضمن تاکید بر  هزینه کرد به موقع اعتبارات برای رفع مشکلات مردم در مناطق روستایی، افزود:  با جمع بندی درخواست ها و نیازمندی هایی که در دهگردشی ها از سوی مردم‌ مطرح شده بود و کسب نظرات بخشداران و اداره امور عشایر، مبلغ ١۵ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای پروژه ها تصویب شد.

بیکی ادامه داد: از این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال سهم مناطق عشایری و سه میلیارد ریال سهم نقاط روستایی فاقد دهیاری است؛ ۶۰ درصد جمعیت نهبندان در روستا ساکن هستند و ۴۰ درصد در نقاط شهری زندگی می کنند که این مهم یکی از ویژگی های استان است که درصد جمعیت ساکن روستایی آن از میانگین کشوری بیشتر است؛ در هر کیلومتر مربع شهرستان نهبندان زیر دو نفر زندگی می کنند که این وسعت زیاد، هزینه خدمات رسانی را بیشتر کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی:

توسعه مرکز توانبخشی علی اکبر (ع) بیرجند در دستور کار قرار می‌گیرد

توسعه مرکز توانبخشی علی اکبر (ع) بیرجند در دستور کار قرار می‌گیرد

 استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه مجتمع خیریه توانبخشی علی اکبر (ع) بیرجند با تعریف برنامه مدون در دستور کار قرار می‌گیرد و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همراه شوند.

جواد قناعت روز جمعه در بازدید از مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند که از بزرگترین مراکز خیریه هیات امنایی استان و شرق کشور است، افزود: خدمت‌رسانی به جامعه هدف در این موسسه کار بسیار ارزشمند و انسان‌دوستانه است که ارزش این کار آن قدر بالاست که نمی‌توان قیمت گذاشت.

وی گفت: برای تکمیل مجموعه آب درمانی این مرکز تا پایان خرداد سال آینده ۲ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد لذا کار را از فردا شروع کنید و برنامه بعدی بازدید برای افتتاح آن باشد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در نشست دیگری با حضور اعضای هیات امنا موسسه برای برنامه توسعه و بازسازی راهکارهای عملیاتی ارایه و بررسی می‌شود.

 

تاسیسات مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند نیازمند نوسازی است

رئیس هیات مدیره توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ابنیه مرکز توانبخشی قدیمی است و تاسیسات مرکز فرسوده شده اند، گفت: تنها برای نوسازی تاسیسات مرکز نیازمند ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

«غلامحسین کریم پور» با بیان اینکه مرکز توان‌بخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام) بیرجند در سال ۷۶ با ظرفیت ۷۵ مددجو شروع به کار کرد و اکنون بیش از ۴۰۰ معلول و سالمند در این مکان زندگی می‌کنند، اظهار داشت: علاوه بر این افراد حدود ۵۰ نفر هم روزانه از خدمات آموزشی مرکز بهره می برند.

وی با بیان اینکه این مرکز هیات امنایی اداره می شود، گفت: تعداد کارکنان مرکز خیریه حضرت علی اکبر(علیه السلام) بیرجند حدود ۱۴۰ نفر است که پایین ترین حقوق را با سخت ترین کار دریافت می کنند.

رئیس هیات مدیره توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر از یارانه‌ای که بهزیستی برای نگهداری معلولان می ‌دهد، فقط در حوزه حقوق کارکنان باید تامین کنیم، ادامه داد: تمام هزینه‌های درمانی، خوراک، پوشاک و … توسط مردم و گروه‌های خیریه تامین می‌شود.

کریم پور با اشاره به اینکه ابنیه مرکز توانبخشی قدیمی است و تاسیسات مرکز فرسوده شدند، گفت: تنها برای نوسازی تاسیسات مرکز نیازمند ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه واحد بانوان باید انجام شود، خاطرنشان کرد: باید فضایی برای نگهداری خیلی از معلولانی که در منزل هستند را فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با اشاره به اینکه با وجود مشکلات فراوان مالی اما نگذاشتیم که یک روز حقوق کارکنان به تعویق بیفتد، افزود: حتی برای شب عید کارکنان هم عیدی در نظر گرفتیم.

بازدید استاندار خراسان جنوبی با هدف اطلاع از وضعیت عملکرد و حوزه فعالیتی مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) انجام شد و حضور در بخش‌های مختلف این مرکز، اطلاع از مسایل و مشکلات موجود، گفت و گوی رودررو با کارکنان مجموعه و دلجویی از مددجویان از برنامه‌های این بازدید بود.

قناعت در این بازدید درخصوص کمک به رفع مشکلات، پیگیری مطالبات مجموعه و نیازهای موجود قول مساعد داد.

امام جمعه موقت بیرجند

هر تلاشی که برای مقابله با دشمنان صورت گیرد، مجاهدت است/۲-۳

حجت الاسلام نوفرستی گفت: ملتی که به سلاح مقاومت و ایستادگی مجهز است، هر نوع حمله‌ای از سوی دشمن را، بی اثر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه گفت: داشتن روحیه جهادی و مبارزه با دشمنان، جامعه را از آسیب‌ها و تهدید‌ها حفظ می‌کند.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: جامعه‌ای که نسبت به مسئله جهاد، بی تفاوت باشد لباس ذلت بر تن کرده است و ملتی ترسو به حساب می‌آید.

امام جمعه موقت بیرجند یکی از مهم‌ترین وظایف جامعه را، حفظ انقلاب اسلامی و صدور آن به جهان عنوان کرد و افزود: پشتیبانی ملت از انقلاب و نظام، دشمنان را خوار می‌کند و کشور را به سمت تعالی پیش می‌برد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف سپاه پاسدارن، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است و در این خصوص خوب درخشیده است.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان این که از زمانی که سپاه پاسدارن شکل گرفت، با تبعیت از ولایت فقیه، افتخارات بسیاری را کسب کرده است افزود: هر زمانی که در کشور مشکلی ایجاد شده است، نیرو‌های سپاه پاسدران در خط مقدم کمک رسانی قرار گرفتند لذا قدردانی از سپاه یک وظیفه است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم پیش از خطبه‌های نماز جمعه، سپاه پاسدارن را خادم ملت عنوان کرد و گفت: نهاد مردمی و انقلابی سپاه پاسدران بر پایه آموزه‌های دینی شکل گرفت و در این سال‌ها صیانت از انقلاب اسلامی را به بهترین شکل، برعهده گرفته است.

سردار قاسمی با بیان این که، اخلاص و بصیرت از ویژگی‌های نیرو‌های سپاه پاسداران است افزود: انقلاب اسلامی ایران نیازمند محافظت دائمی است که نیرو‌های سپاه به همراه سایر نیرو‌های مسلح، این وظیفه خطیر را مخلصانه و هوشمندانه انجام می‌دهند و به خوبی از چالش‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند، عبور کرده و به نتیجه مطلوب می‌رسند.

فرمانده سپاه انصار الرضای استان نیرو‌های سپاه را نیرو‌های مسئول عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران در خراسان جنوبی اقدامات موثری در بخش‌های علمی-آموزشی، فرهنگی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و عمرانی نیز به سرانجام رسانده است.

کرونا جان ۳بیمار دیگر را در خراسان جنوبی گرفت/۲-۳

۳مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و تعداد جان باختگان این بیماری هزار و ۳۸۷نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۳۹۹ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۵۰بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۷۵مورد از بیرجند، ۵مورد از بشرویه، ۵مورد از خوسف، ۵مورد درمیان، ۹مورد زیرکوه، ۸مورد سرایان، ۳مورد سربیشه ۱۱مورد از طبس، ۷مورد از قاینات و ۲۲مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۸۲بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۷نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۲۲نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستن حال عمومی ۶نفر نامساعد است.

پیش بینی رگبار و رعدو برق پراکنده در خراسان جنوبی/۲

ناپایداری‌های جوی تا دوشنبه هفته آینده به‌صورت رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گفت:مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای پیش بینی رگبار و رعدو برق پراکنده در خراسان جنوبیهواشناسی تا اواسط هفته آینده در بعضی ساعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

 

لطفی افزود: ناپایداری‌های جوی تا دوشنبه هفته آینده در ساعات عصر و شب به‌صورت رگبار و رعدوبرق پراکنده قابل‌ پیش‌بینی است.

 

وی افزود:بتدریج از ظهر شنبه تا صبح دوشنبه هفته آینده تغییرات دما روند کاهشی خواهد داشت.

در آستانه هفته منابع طبیعی

مصلی نماز جمعه بیرجند نهالکاری شد/۲

مصلی نماز جمعه بیرجند در آستانه هفته منابع طبیعی نهال کاری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:در سنوات گذشته نهال کاری در مصلی نماز جمعه بیرجندکاشت نهال در روز ۱۵ اسفند انجام می‌شد که امسال در بازه زمانی چهارده‌ساله به‌ازای هر شهید هزار اصله نهال در کشور کاشته خواهد شد.

 

نصرآبادی افزود: در راستای پایش “ایران سرسبز، ایران قوی” که از آذرماه شروع‌شده و تا پایان اسفند ادامه دارد با همکاری ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بیرجند، جهاد کشاورزی، قرارگاه شهید ناصری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهال‌کاری در محل مصلی نماز جمعه استان صورت گرفت.

 

وی گفت:در این حرکت ۴۰ اصله نهال از گونه‌های مثمر و غیر مثمر از جمله سنجد، توت،عناب و اکالیپتوس توسط مردم ، مسئولان و بسیجیان کاشته شد.

 

برگزاری مسابقات قهرمانی پینگ پنگ نوجوانان و جوانان بانوان خراسان جنوبی/۷

برترین های مسابقات قهرمانی پینگ پنگ نوجوانان و جوانان بانوان خراسان جنوبی مجوز حضور در مسابقات دور دوم کشور را کسب کردند.

این مسابقات با حضور بازیکنان شهرستان بیرجند و طبس بصورت دوره‌ای در برگزاری مسابقات قهرمانی پینگ پنگ نوجوانان و جوانان بانوان خراسان جنوبیسالن شهید سرحدی بیرجند برگزار شد.

 

در پایان در بخش نوجوانان زینب شریفی از طبس، نازنین زهرا جزایری از طبس، ساینا مومن زاده از بیرجند و یاسمین زهرا جزایری از طبس مقام های برتر مسابقات را کسب و مجوز حضور در مسابقات دور دوم نوجوانان کشور را کسب کردند.

در بخش جوانان هم فرانک زردست از بیرجند، عسل ایوبی از بیرجند، ستایش کشهانی از بیرجند و زینب شریفی از طبس برتر شدند.

این بازیکنان به مسابقات دور دوم جوانان کشور راه یافتند.

 

استلاندار خراسان جنوبی؛

ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در خراسان جنوبی

انبارهای ذخیره سازی کالای استان به لحاظ حجم کالاهای اساسی اشباع است و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

استاندار از انبارهای ذخیره کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی استانوضعیت مناسب انبارهای ذخیره کالاهای اساسی در خراسان جنوبی بازدید کرد.

قناعت با هدف اطلاع از میزان ذخایر موجود در انبارها، این بازدید را در برنامه کاری خود قرار داد.

حسب دستور شخص استاندار و با عنایت به افزایش درخواست ها در روزهای پایان سال و آغاز سال نو، دستگاه های متولی مکلف به ذخیره سازی کالاهای اساسی، بیش از نیاز استان شده اند.

طبق این دستور و بر اساس گزارش های ارائه شده در این بازدید، کلیه انبارهای ذخیره سازی کالای استان به لحاظ حجم روغن، برنج، شکر، میوه و نهاده های کشاورزی اشباع است و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

در نشست اعضای خانه مطبوعات با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد؛

 فرش قرمز رسانه ای زیر پای سرمایه گذاران پهن کنید

دستورات ویژه استاندار برای رفع مشکلات خبرنگاران

قناعت خطاب به رسانه های خراسان جنوبی با بیان اینکه فرش قرمز رسانه ای زیر پای سرمایه گذار به استان پهن کنید، گفت: یکی از مطالباتی که رسانه ها به جد پیگیر باشند، موضوع جذب سرمایه گذار به خراسان جنوبی است.

به گزارش  شبستان از بیرجند، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی با «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی دیدار و در خصوص مشکلات متعدد حوزه خبرنگاران و رسانه ها در استان گفتگو کردند.

«محمود حیدری» رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی در این جلسه دو ساعته با اشاره به اینکه بیشترین افراد شاغل در رسانه های استان که دو سوم نیروهای حوزه رسانه در استان را شامل می شود، در روزنامه های استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: چنانچه بخشی از مشکلات رسانه های مکتوب حل شود، عمده مشکلات رسانه های استان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه بیشترین آسیب را در دوران کرونا روزنامه ها متحمل شدند، افزود: هزینه های سنگین قیمت کاغذ، چاپ، حمل و نقل و … برای رسانه های مکتوب نگران کننده است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خبرنگاران خراسان جنوبی پایین ترین حق الزحمه را دریافت می کنند، به طوری که یک خبرنگار گاها حتی توان پرداخت اقساط خود را ندارد، ادامه داد: انتظار داریم که بانک ها تسهیلات قرض الحسنه به رسانه های به خصوص رسانه های مکتوب که هزینه های آنها بالا است بدهند تا این رسانه ها بتوانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

حیدری با اشاره به اینکه نیروهای حرفه ای استان که حتی با روزنامه های کشوری در حال همکاری هستند، دیگر رغبتی به کار در حوزه خبر در استان ندارد، افزود: ضعف بنیه مالی رسانه ها باعث شده تا این نیروهای قوی در حوزه خبر و رسانه کم کم از این حوزه بروند و ضربه این موضوع را بعدا استان خواهد خورد.

وی با بیان اینکه زمین با کاربری فرهنگی در شهر وجود دارد اما بیشتر رسانه ها نتوانستند تاکنون از این امتیاز استفاده کنند، تاکید کرد: دستور دهید تا رسانه ها هم بتوانند از زمین هایی که با کاربری فرهنگی بهره مندشوند.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به پایین بودن انتقادپذیری برخی از مدیران در استان گفت: متاسفانه مدیران در خراسان جنوبی انتقادات را بر نمی تابند و فوری رسانه را تحریم می‌کنند.

حیدری با اشاره به اینکه رسانه ها برای اینکه جایگاه آنها بین مردم حفظ شود باید انتقادی هم کار می کرده باشند، خاطرنشان کرد: امروز برخی مدیران استانی خط قرمز رسانه ها شدند که نمی توان از آنها انتقاد کرد.

طبقه اول خانه مطبوعات آماده بهره برداری است

«سمانه سالاری» مدیر خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در این جلسه با مطرح کردن بخشی از مشکلات حوزه خبرنگاران و مطبوعات استان، افزود: دستگاههای اجرایی باید تمام کارهای آنها پیوست رسانه ای داشته باشد که این مهم نیازمند تاکید استاندار است.

وی با بیان اینکه مدیران هر دستگاه به طور ویژه یک خبرنگار را به عنوان مشاور و خبرنگار تخصصی حوزه کاری خود انتخاب کنند، گفت: این موضوع می تواند در حمایت از رسانه ها و خبرنگاران بسیار موثر باشد اما تاکنون هیچ حمایتی صورت نگرفته است.

مدیر خانه مطبوعات خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش خبرنگاران استان موضوع مهمی است که هزینه بر است، گفت: پیشنهاد می شود که استانداری در این خصوص کمک هایی را به خانه مطبوعات داشته باشد.

سالاری با بیان اینکه طبقه اول ساختمان خانه مطبوعات به سرانجام رسیده است، یادآور شد: در حال حاضر برای تجهیزات اداری خانه مطبوعات دچار مشکل هستیم که درخواست داریم که در این زمینه هم استانداری کمک کند.

پایین ترین حقوق را خبرنگاران خراسان جنوبی می‌گیرند

«فاطمه زهرا قاسمی» عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در این دیدار به بیان مشکلات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصادی پرداخت و گفت: پایین ترین درآمد خبرنگاران در کشور را خبرنگاران خراسان جنوبی دارند.

وی با بیان اینکه رسانه ها به دلیل مشکلاتی که دارند، نمی توانند خبرنگاران خود را تقویت کنند، افزود: چنانچه وضع به همین منوال پیش برود، خبرنگاران از این حوزه خواهند رفت و رسانه های استان خالی از خبرنگار خواهد شد.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح مسکن ملی را خبرنگاران نتوانستند ثبت نام کنند، چراکه در تامین منابع آن به دلیل درامد پایین حرفه خبرنگاری در خراسان جنوبی ماندند، تاکید کرد: خیلی سخت نیست دستگاههای اجرایی هر کدام یک خبرنگار را در حوزه کاری خود به صورت تخصصی تامین کنند تا از خدماتی که کارکنان آن دستگاه بهره مند می شوند خبرنگاران هم بهره ببرند.

قاسمی با بیان اینکه چند سال قبل استانداری تسهیلاتی را برای خبرنگاران در نظر گرفت که تعدادی از خبرنگاران از این تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شدند، گفت: درخواست داریم که همان تسهیلات برای سال ۱۴۰۱ هم برای خبرنگاران استان مجدد در نظر گرفته شود.

ساخت شهرک رسانه در بافت روستایی بیرجند

«محمد کمالی» عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به اینکه مسکن دغدغه اصلی خبرنگاران استان است، گفت: سطح معیشتی خبرنگاران استان بسیار پایین است لذا چنانچه در بحث مسکن بخواهیم شاهد کار اجرایی و خوب باشیم نیازمند دستور ویژه استاندار است.

وی با بیان اینکه سطح درآمدی خبرنگاران استان پایین است و نمی توانند در داخل محدوده شهر از طرح مسکن ملی استفاده کنند، گفت: پیشنهاد می شود در یکی از روستاهای اقماری نزدیک شهر بیرجند مانند منظریه و چهکند و … زمینی برای احداث شهرک ویژه رسانه استان در نظر گرفته شود.

این عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی افزود: در روستاها هزینه ساخت، پروانه و بیمه و … بسیار کاهش پیدا می‌کند.

صنایع و کارخانه ها از خبرنگاران در حوزه روابط عمومی استفاده کنند

«زینب رمضانی» نایب رئیس خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه اساسنامه خانه مطبوعات نیازمند بازنگری است، گفت: در این خصوص پیشنهاد می شود در جلساتی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا نمایندگان مجلس دارید، طرح مبحث شود.

وی با بیان اینکه خیلی از خبرنگاران استان حقوق پایین دارند و بیمه هم ندارند، اظهارداشت: صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور در حال عضو گیری است و خیلی از هنرمندان عضو این صندوق هستند اما خبرنگاران خراسان جنوبی چون معرفی نامه از سوی رسانه آنها صادر نمی شود نمی توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نایب رئیس خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات و پروژه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان باید پیوست رسانه ای آن دیده شود، افزود: بخش خصوصی و صنایع ملزم به استفاده از خبرنگاران در حوزه روابط عمومی خود شوند، بسیاری از خبرنگاران استان می توانند صاحب اشتغال پایدار و ثابت بشود.

رمضانی گفت: دلیل اصلی خالی شدن رسانه ها از خبرنگار، نداشتن بیمه و حقوق کافی است؛ اگر کار به همین منوال پیش برود ممکن است تا چند سال آینده حوزه خبری استان خالی خواهد شد.

وی انتخاب مدیر روابط عمومی استانداری از بین فعالان حوزه رسانه در استان را طرحی نو و جدید در انتخاب مدیران روابط عمومی در استان دانست و گفت: امید است این موضوع در سایر دستگاههای اجرایی هم عملیاتی شود و از ظرفیت خبرنگاران استان برای حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی دستگاه اجرایی استفاده شود.

درخواست وام ۵۰ میلیونی برای خبرنگاران

نایب رئیس خانه مطبوعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سفر رئیس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی درخواست وام ۵۰ میلیون تومانی برای خرید تجهیزات برای خبرنگاران استان ارائه شد، گفت: امید است با تاکید استاندار این موضوع هم محقق شود.

رمضانی با اشاره به اینکه زمینه بازدید رسانه های استان از رسانه های با سابقه کشور و برخی مراکز مهم مانند مجلس شورای اسلامی فراهم شود، گفت: این بازدید می تواند علاوه بر کسب تجربه، دید خبرنگار نسبت به حوزه کاری را وسیع تر کند.

«زهرا سنایی فر» عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز با بیان بخشی از مشکلات رسانه های مکتوب کشوری که در استان سرپرستی دارند، گفت: چهار موضوع کلیدی تسهیل مالیات سرپرستی‌ها، بیمه خبرنگاران، اشتراک و توزیع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مدیران دستگاههای اجرایی از سرپرستی روزنامه های سراسری در استان حمایت بیشتری داشته باشند.

فرش قرمز رسانه ای پهن کنید

«جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه نقش اصلی رشد و ارتقای فرهنگی و اقتصادی استان را رسانه ها دارند، گفت: رسانه ها در زمینه های جذب سرمایه گذار در استان نقش بسیار مهمی را دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکید بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان بر روی حمایت و جذب سرمایه گذار در استان است، افزود: رسانه ها باید به طور جدی پیگیر جذب سرمایه گذار به استان باشند.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه چنانچه سرمایه گذاری وارد استان شد و در پیچ و خم های اداری گیر کرد و بعد دلسرد از سرمایه گذاری در استان شد، رسانه ها در خصوص قلم زدن در این خصوص محکم قلم بزنند، ادامه داد: متاسفانه خراسان جنوبی در سطح کشور دیده نمی شود، رسانه های استان در حوزه معرفی ظرفیت های استان و معرفی استان هم قلم بزنند.

قناعت با اشاره به اینکه مطبوعات خراسان جنوبی کاری کنند که استان در کشور دیده شود، گفت: رسانه ها در خصوص توسعه خراسان جنوبی و جذب سرمایه گذار به استان انگیزه های شخصی و سیاسی خود را به هیچ وجه دخیل ندهند.

وی با تاکید بر اینکه فرش قرمز رسانه ای زیر پای سرمایه گذار به استان پهن کنید، گفت: یکی از مطالباتی که رسانه ها به جد پیگیر باشند، موضوع جذب سرمایه گذار به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فضای عمومی کشور و استان نیازمند آرامش است، افزود: این موضوع نیز مد نظر رسانه های استان باشد.

قناعت اشاره به اینکه خراسان جنوبی رسانه های خوب و توانمندی دارد، گفت: نباید برخی رسانه ها در استان باشند که فقط مجوز می گیرند اما هیچ فعالیتی ندارند.

استاندار خراسان جنوبی دغدغه حل مشکلات خبرنگاران را دارد

همچنین «محمود مقامی» مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکلات صنفی خبرنگاران استان گفت: تاکنون جلسات خوبی با حضور مدیر خانه مطبوعات استان برای بررسی و حل مشکلات خبرنگاران برگزار کردیم و برای مهمترین مشکل اهالی رسانه در استان که مسکن است نیز جلسه ای در هفته پیش رو برنامه ریزی شده است.

مقامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ دفتر خبرگزاری و ۱۳۰ پایگاه خبری و رسانه ای و حدود ۴۰ دفتر سرپرستی روزنامه های کشوری و منطقه ای در خراسان جنوبی فعال است، گفت: علاوه بر اینها روزنامه های محلی استان هم در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در خصوص مسکن خبرنگاران تاکنون نشست‌هایی با مدیرکل بنیاد مسکن و دیگر صاحب نظران برگزار شده است، گفت: امید است بتوانیم کار خوبی را با همکاری خانه مطبوعات برای خبرنگاران انجام دهیم.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی یکی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری برای خبرنگاران استان را تسهیلات کم بهره از طریق بانک های مختلف عنوان کرد و گفت: به همین منظور نشستی با حضور مدیر خانه مطبوعات استان با رئیس شورای هماهنگی بانک های استان برگزار شد و طی این نشست مقرر شد که مدیر خانه مطبوعات استان در اولین جلسه شورای هماهنگی بانک های خراسان جنوبی حضور یابد و خواسته خبرنگاران و مشکلاتی که مطبوعات استان دارند، را مطرح کند.

مقامی با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی دغدغه حل مشکلات خبرنگاران را دارد، گفت: استاندار خراسان جنوبی طی سه ماه اخیر چهار نشست با خبرنگاران و اهالی مطبوعات برگزار کردند که نشان از توجه خاص استاندار به اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی دارد.

وی تاکید کرد: حل مشکلات خبرنگاران در استان نیازمند یکصدایی تشکل های صنفی خبرنگاران در استان است.

مقامی با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی در خصوص پرداخت هزینه آگهی های خود به رسانه ها کمتر از انچه که مصوبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است پرداخت می کنند و این با توجه به مشکلات اقتصادی رسانه ها توجیه ندارد، گفت: رسانه ها از روی تکلیف و ناچاری خیلی از پیام ها و آگهی ها را به چاپ می رسانند وگرنه برای آنها توجیه اقتصادی ندارد، لذا نیازمند تاکید استاندار در این خصوص می باشد.

در پایان این جلسه دو ساعته استاندار خراسان جنوبی دستورات لازم برای رفع برخی از مشکلات مطرح شده از سوی اعضای خانه مطبوعات استان از جمله مسکن خبرنگاران را صادر کرد و گفت: روابط عمومی استانداری با اختیار تام این موضوعات را طی نشست هایی با معاونین استاندار و مسئولان ذی ربط برگزار کند و هر جایی که نیازمند ورود استاندار بود، به اطلاع استاندار برسد.

نوجوانان استان با مبانی سلفیژ و تشکیل گروه‌های سرود آشنا شدند

آخرین نشست انجمن سرود نوجوان استان در سال ۱۴۰۰ با هدف برنامه ریزی تشکیل گروه‌های سرود در مراکز کانون استان در سال جدید به مروری بر مبانی سلفژو ریتم خوانی و شناسایی اعضا جهت ساماندهی در گروه‌های سرود پرداخت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این نشست انجمن با حضور اعضای انجمن و مسئولان و مربیان فرهنگی ومراکز و با تدریس«معصومه کاظمی» مربی مسئول مرکز شماره سه بیرجند و نماینده انجمن سرود استان به صورت مجازی برگزار شد.

کاظمی در این نشست به اهمیت  فعالیت سرود در مراکز پرداخت و گفت: از آنجا که سرودهای تولیدی در مراکز اغلب دینی مذهبی و ملی هستند  فعالیتی جذاب برای ترویج این ارزش‌ها به شمار می رود.

وی در ادامه در توصیه به مربیان حاضر در انجمن افزود:  لازمه تشکیل گروههای سرود صدا شناسی است و باید صداهای مختلف را به خوبی بشناسیم.

اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان با ساخت عروسک میله‌ای آشنا شدند/۲-۳

سی و چهارمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی کانون استان با حضور «مریم فهیم پور» کارشناس هنر های نمایشی کانون استان خوزستان برگزار شد و اعضای این انجمن با عروسک‌های میله‌ای و ساخت این نوع عروسک به صورت مقدماتی بیشتر آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این نشست انجمن که به صورت مجازی برگزار شد مهمان برنامه ابتدا به تعریفی از این نوع عروسک‌ها پرداخت و گفت: این نوع از عروسک‌ها به گونه طراحی می شوند که با استفاده از یک یا چند میله بازی دهنده عروسک به عروسک گردانی می‌پردازد.

فهیم پور با اشاره به تاریخچه‌ای از استفاده از این نوع عروسک‌ها، به تشریح مواد به‌کار رفته در طراحی این عروسک‌ها پرداخت و گفت: در ساخت و ساز این نوع از عروسک‌ها به ویژه عروسک‌های بلند قامت از مواد سبک استفاده می شود.

پویش درختکاری مادرانه، بهانه ای برای احیای مصوبه معطل مانده پارک بانوان شمال شهر
پویش درختکاری مادرانه، بهانه ای برای احیای مصوبه معطل مانده پارک بانوان شمال شهر
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: پویش درختکاری مادرانه، بهانه ای برای احیای مصوبه معطل مانده پارک بانوان شمال شهر است.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ اسدزاده با بیان این مطلب در حاشیه مراسم پویش درختکاری مادرانه، خاطرنشان کرد: برای احداث پارک بانوان در منطقه شمال شهر بیرجند، مصوبه ای در شورای شهر داریم که سالهاست معطل مانده و درصدد هستیم به جهت اهمیت موضوع، این مصوبه را احیا نماییم.
وی ادامه داد:در این پویش، با همکاری شهرداری بیرجند، تعداد ۳۰ اصله درخت در حاشیه پارک صیاد شیرازی غرس شد.
به گفته وی؛ کاشت این تعداد نهال در این محل، مقدمه ای برای ایجاد پارک و بوستان بانوان در شمال شهر است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تصریح نمود: در این پویش چند اتفاق مهم افتاد که مهمترین آن، مشارکت خانم ها در توسعه فضای سبز شهر بود.
اسدزاده متذکر شد: مشارکت همه اقشار در درختکاری، نقش نیروهای فضای سبز در حفظ، پاسداشت و نگهداری را به جامعه یادآوری می کند.
وی با اشاره به جایگاه درختکاری در دین مبین اسلام، صحبت هایش را با این حدیث امام صادق(ع) به پایان برد که؛ درخت بکارید به خدا قسم هیچ کاری از کارهای مردم حلال تر و پاکیزه تر از آن وجود ندارد.
شایان ذکر است؛ این پویش با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کانون زنان و خانواده خدمت رضوی خراسان جنوبی و به مناسبت هفته درختکاری و همبستگی با طبیعت برگزار شد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

کمک به افراد آسیب دیده باید استمرار داشته باشد

آیت الله عبادی گفت: حمایت بهزیستی از نیازمندان باید استمرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار شرفی سرپرست اداره کل کمک به افراد آسیب دیده باید استمرار داشته باشدبهزیستی خراسان جنوبی گفت: دست پدرانه‌ای که توسط مجموعه بهزیستی بر سر افراد نیازمند و آسیب دیده می‌کشید، بسیار کار پسندیده و خوبی است و باید به یاری خداوند این خدمات استمرار داشته باشد.

آیت الله عبادی گفت: ارتباط مستقیم با جامعه هدف، برای آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها و اهتمام در رفع مشکلات آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی تشکیل سازمان‌های خیریه همچون بهزیستی است و رسیدگی به حال معلولان و ایتام و افرادی که در معرض بحران‌های اجتماعی هستند کاری خداپسندانه است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های بهزیستی گفت: بهزیستی سازمانی حمایتی و تخصصی با وظایفی اصلی و ریز فعالیت‌های مختلف است که به جامعه هدف تحت پوشش خدمات رسانی می‌کند.

شرفی گفت: ایجاد اشتغال پایدار به منظور استقلال کامل جامعه هدف و فراهم کردن شرایط مناسب برای امیدآفرینی و رفع بیکاری از اولویت‌های اصلی این سازمان است.

 

 

 

امام جمعه بیرجند: بهزیستی کمبودها در جامعه را جبران می‌کند

امام جمعه بیرجند: بهزیستی کمبودها در جامعه را جبران می‌کند

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کارکنان بهزیستی مظهر اسم “جبار” خدا یعنی بسیار جبران‌کننده هستند و کمبودها را پر می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولیت‌های متعدد و پراهمیت به بهزیستی سپرده شده و خدمت به جامعه هدف توفیقی از سوی خدا است که باید آن را قدر دانست.

وی افزود: جا دارد که کارکنان بهزیستی در این توفیق خدا را شکر کنند زیرا در ادعیه هفته که از امام زین‌ العابدین (ع) رسیده، یک قسمت از دعاست که «خدایا عمر من را در رضای خودت به‌کار بگیر» و کارکنان بهزیستی این توفیق را به‌دست آورده‌اند که فرصت ارزشمندی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انسان دو نوع نیاز و لذت دارد گفت: نیاز فرد ضعیف که به همکاری محتاج است از نوع مادی محسوب می‌شود از جمله نیاز مالی، علمی، مشورتی و دارویی اما در طرف مقابل یکسری نیازهایی است که نیاز روحی و معنوی بوده و در فطرت انسان است.

وی تصریح کرد: وقتی خدمتی را به فرد یا جامعه ارائه می‌کنیم در واقع نیازهای روحی خودمان برآورده شده و کار کارکنان سازمان بهزیستی نیز با وجود شغل بودن از این گونه اقدامات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه حتی اگر کمک به دیگران شغل باشد باید قصد قربت کرد و از این خدمت لذت برد گفت: لذتی که از کمک به دیگران نصیب انسان می‌شود، ارزشمند است و باید قدر دانسته شود.

وی افزود: وقتی در بدن قسمتی آسیب می‌بیند، همه عناصر بدن بیشتر توجه خود را به آن قسمت می‌گذارند تا آن آسیب جبران شود و در نظام اجتماعی نیز باید این گونه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در هر قسمتی، کمبودی در افراد جامعه شکل می‌گیرد باید جبران شود و دارو، مشورت و نیاز مالی در برخی افراد به‌وجود آید باید سایر افراد جامعه آن را جبران کنند؛ در دین نیز این گونه است که برای انسان‌ها خدا وجدان داده و در شریعت آن را تایید کرده و اجری که در این باره قرار داده است.

وی گفت: وقتی پدر یا مادری زمینگیر می‌شود، فرزند باوفا آن را جبران می‌کند، همان گونه که زمانی این فرزند در خردسالی ناتوان بود، والدینش او را جبران کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: لذا باید از کار در بهزیستی و لحظه‌ای که از نوزاد شیرخوار تا به فرد کهنسال خدمت می‌کنید، لذت ببرید.

وی افزود: در مقابل غرب را ببینید که در مواجهه با جامعه بشری چقدر زشت برخورد می‌کند، زنان و کودکان را می‌کشند و آواره می‌کنند، کودکان در کشورهای اروپایی ناپدید می‌شوند یا در کوهستان یخ می‌زنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به گستردگی و تعدد فعالیت‌های بهزیستی گفت: خدماتی که این نهاد ارائه می‌دهد از بدو تولد نوزادان در شیرخوارگاه‌ها تا افرادی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند را در بر می‌گیرد.

حسن شرفی افزود: برخی برنامه‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود که اولویت آن آگاه‌سازی و پیشگیری است.

وی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای بهزیستی اظهار داشت: نیروهای تخصصی در اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی غربالگری بینایی را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد و گفت: همه کودکان سه تا پنج سال در این طرح غربالگری می‌شوند.

وی با بیاین اینکه مشاوره‌های ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های غربالگری نیز از خدمات بهزیستی است افزود: غربالگری شنوایی هم با دستگاه‌های مجهز که در اختیار بهزیستی قرار دارد برای نوزادان از بدو تولد انجام می‌شود.

شرفی بیان کرد: برنامه اصلی بهزیستی اشتغالزایی و توانمندسازی جامعه هدف است تا به جای حمایت‌های موردی، مددجویان با اعتماد به نفس خودکفا شوند.

 

 

 

استاد ادبیات: گسترش آثار زبان فارسی در دنیا لازم است/۳-۷

استاد ادبیات: گسترش آثار زبان فارسی در دنیا لازم است

 استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی گفت: زبان فارسی در حال حاضر در خیلی از مراکز دنیا به‌صورت رسمی وجود دارد اما باید آثاری که اهمیت این زبان و این انسان‌ها را نشان می‌دهد، گسترش پیدا کند.

محمدرضا راشدمحصل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در غیر این صورت کم کم همانطور می‌شود که گاهی خبر می‌رسد برخی از رشته‌های ادبیات بسته شده در حالی که باید سعی کنیم این رشته‌ها وسعت پیدا کنند.

وی گفت: رایزنان فرهنگی کشور باید هر دو مساله را در نظر بگیرند، یعنی هم استقلالی به دانشگاه‌ها داده شود تا استادان در پرتو آن بتوانند به اهداف خود برسند همچنین مجموعه عواملی که هویت انسانی و اجتماعی را می‌سازد باید مورد نظر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و رایزنان فرهنگی سطح بالا قرار بگیرد.

پژوهشگر زبان و ادب فارسی ادامه داد: یکی از نظرات عمده‌ای که وجود دارد اینکه خراسان مرکز رشد و توسعه زبان فارسی بوده است بنابراین خراسانی‌ها باید در تحقق اهداف کلی انجمن ترویج که هم زبان فارسی و هم هویت اجتماعی است، کوشش داشته باشند.

وی با اشاره به بیت «خراسان مردم باهوش دارد/ خراسانی دو چشم یک گوش دارد» گفت: امیدوارم دانشگاه‌های خراسان به‌ویژه دانشگاه بیرجند در تشکیل و تحقق اهداف و رسالت‌های انجمن‌هایی مانند ترویج زبان و ادب فارسی موفق باشند.

راشدمحصل اظهار امیدواری کرد: رسالتی که در زمینه گسترش زبان فارسی برعهده دانشگاه‌های خراسان به‌ویژه خراسان جنوبی به عنوان استان هم مرز با کشور افغانستان و مجاور سایر کشورهایی هم‌زبان مانند تاجیکستان و قرقیزستان است، محقق شود.

انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گستره دید داشته باشد

وی گفت: انجمن ترویج زبان و ادب فارسی اکنون باید گستره دید داشته باشد، هویت اجتماعی به‌خصوص شخصیت فردی را در نظر بگیرد و برای احیای آن بکوشد.

استاد دانشگاه اضافه کرد: انجمن ترویج زبان و ادب فارسی به پیشنهاد دکتر مهدی محقق در شرایطی شکل گرفت که شخصیت فردی در معرض خدشه و هویت اجتماعی آسیب دیده و حتی در حال فراموشی بود.

وی با بیان اینکه این انجمن با هدف احیای شخصیت فردی و برجسته‌سازی عوامل هویت اجتماعی تشکیل شد گفت: بر این پایه بسیاری از استادان عضویت در انجمن را پذیرفتند تا هم جوانان را به ضرورت شناخت گذشته آگاهی دهند و هم در حفظ عوامل هویت به‌ویژه اندیشه‌های جمعی، دریافت‌های مشترک انسانی، تاریخ و به‌ویژه زبان فارسی قدم‌های عملی و اجرایی بردارند.

راشدمحصل یادآور شد: این شناسه‌ها در سده‌ها و هزاره‌های مختلف در مناطق مشترک پخته و پرورده شده و فراتر از نشانه‌های ظاهری هویت فردی بوده است.

وی تاکید کرد: در این برجستگی و برجسته‌سازی باید اسطوره‌ها، تاریخ، فرهنگ، اندیشه، آیین‌ها و مهمتر از همه اینها، زبان فارسی در میان ملت‌های هم تبار به‌خوبی شناخته شود.

چهره ماندگار خراسان جنوبی گفت: در این فرآیند مرز جغرافیایی وجود ندارد و این مرزها در هم شکسته می‌شود بنابراین تاریخ و فرهنگ کهن بررسی و همچنین داد و ستادهای فرهنگی با هم سنجیده می‌شود و علاوه بر شناخت مشترکات تاریخی و فرهنگی، اندیشه‌های متعالی، توانایی‌های علمی و شکوه معنوی در ابعاد گفتاری و نوشتاری مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: از همین رو است که انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در هویت ایرانی گستره دید خود را وسعت بخشیده و به اسطوره‌های ملی، تاریخ، فرهنگ به‌خصوص زبان فارسی را که زبان انتقال‌دهنده همه این میراث‌ها بوده، توجه خاص داشته است.

راشدمحصل اظهار داشت: اکنون انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی باید با گسترش کاملی در زمینه ادب فارسی و نه در یک رشته خاص فعالیت کند.

دامنه نفوذ فرهنگی ایران فراتر از مرزها

وی گفت: ایرانی را که انجمن ترویج در نظر داشت یکی از بزرگترین مراکز علمی و فرهنگی جهان کهن بود و ایران امروز هسته مرکزی آن فرهنگ پربار است که دامنه تسلط فرهنگی آن نه تنها در مرزهای کشورهای مجاور ما که سراسر دنیا را درنوردیده است.

دکترای زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه اندیشه‌های عرفانی، تمثیل‌ها و داستان‌ها اهمیت این نگرش و گسترش زبان را در حقیقت نشان می‌دهد افزود: به این دلیل اهمیت و هدف ترویج زبان و ادب فارسی این بود تبار مردمی را مشخص کند که ریشه در تاریخ دارند، در پیشبرد جهان و معنویت سهم بزرگی داشته و دارنده این عظمت و اندیشه‌ها هستند که نازیدن به این اندیشه‌ها افتخار است.

وی گفت: انجمن ترویج در حال حاضر نه تنها به زبان فارسی بلکه باید به همه این عوامل توجه کرده و در فراخوان‌های فرهنگی خود وسعت دید داشته باشد.

راشدمحصل تصریح کرد: هویت ملی ما در تاریخ بدون اینکه به تبلیغ نیاز داشته باشد تاثیر عمیقی به همه جا بخشیده و جا دارد انجمن در برجسته‌سازی این عوامل به‌ویژه جنبه‌های زبانی و معنویت‌های انسانی بکوشد تا به مقامی برسیم که داشته‌ایم و باید دارا باشیم.

وی با بیان اینکه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی باید هدف انسانی استادان را بالا ببرد، به دو بیت «تو را از دو گیتی برآوردند/ به چندین میانجی پرورده‌اند/ نخستین فکرت پسینِ شمار/ توئی خویشتن را به بازی مدار» از اشعار فردوسی اشاره کرد.

پژوهشگر زبان و ادب فارسی ادامه داد: شخصیت فردی افراد باید در این حد باشد که در شعر فردوسی به آن اشاره شد یعنی هدف نهایی انسان کامل است و باید این شخصیت احیا شود.

از سال ۱۳۸۳ تاکنون گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی هر سال در یکی از دانشگاه‌های بزرگ استانی برگزار می‌شود و شانزدهمین مرحله این همایش ۱۴ تا ۱۹ اسفند امسال و با مشارکت جمعی از دانشجویان، استادان، فرهیختگان و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

همچنین یک روز از شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، به معرفی حکیم نظامی اختصاص یافته است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: اقلام اساسی مردم در ایام عید تامین شده است/۳-۲

استاندار خراسان جنوبی: اقلام اساسی مردم در ایام عید تامین شده است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: اقلام اساسی مردم استان در ایام عید تامین شده و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در بازدید از سردخانه‌های و انبارهای ذخیره کالاهای اساسی و تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار داشت: تمامی انبارهای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی استان به لحاظ حجم روغن، برنج، شکر و میوه اشباع است و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته با رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: در این جلسه به عنوان مصوبه شورای اداری خراسان جنوبی و کمیسیون تنظیم بازار تاکید شد که ذخیره‌سازی لازم در خصوص اقلام اساسی مردم انجام شود که خوشبختانه در این بازدید انواع اقلام اساسی به اندازه کافی و بیش از مصرف مردم ذخیره‌سازی شده است.

قناعت عنوان کرد: مردم هیچ نگرانی درباره تامین اقلام اساسی خود در روزهای پایانی سال، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نداشته باشند.

وی درباره ثبات قیمت کالاهای مختلف در سطح استان هم گفت: موضوع قیمت گذاری اقلام بیشتر به سطح ملی بر می‌گردد و استان‌ها دخالتی ندارد، اما ذخیره‌سازی اقلام اساسی در راستای تعادل عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی هم سایت استانی برای عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازار راه‌اندازی شده و مسوولان استانی پیگیری و رصد می‌کند که از ظرفیت‌ این سایت برای کنترل قیمت‌ها و توزیع اقلام استفاده شود.

علاوه بر این استاندار خراسان جنوبی از محل ذخیره غلات و نهاده‌های دامی استان در محل شهرک صنعتی بیرجند با هدف اطلاع از میزان ذخایر موجود در انبارها بازدید کرد.

مجوز صادرات مرغ زنده از خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان صادر شد

مجوز صادرات مرغ زنده از خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان صادر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: برای اولین بار مجوز رسمی صادرات مرغ زنده از خراسان جنوبی به استان سیستان و بلوچستان را از وزارت‌ جهادکشاورزی دریافت کردیم.

وی گفت: صدور این مجوز با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی برای اولین بار رقم خورد چراکه تقاضا در استان سیستان و بلوچستان برای کشتار مرغ زنده زیاد است.

وی ادامه داد: مکان‌های عرضه مرغ زنده در سیستان و بلوچستان مشخص شده و کد صدور صادرات هم از سوی دامپزشکی صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس دستور استاندار خراسان جنوبی از تمام ظرفیت سردخانه‌ها و انبارهای استان برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی استفاده کردیم، اضافه کرد: ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان بیش از مصرف مردم انجام شده و مردم هیچ گونه نگرانی نه تنها در پایان سال بلکه در ماه مبارک رمضان هم نداشته باشند.

جعفری عنوان کرد: در خراسان جنوبی ۶۰۷ واحد مرغداری داریم که ۳۶ میلیون جوجه‌ ریزی گوشتی در سال در این واحدها انجام می‌شود، در حال حاضر روزانه ۱۸۰ تن تولید گوشت سفید استان است که ۴۰ تن آن استفاده درون استانی و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری به دلیل مشوق‌های حمایتی از جمله توزیع سه میلیون و ۷۰۰ هزار جوجه با قیمت مناسب، تولید روزانه گوشت سفید استان از ۱۸۰ تن در روز به ۲۲۰ تن افزایش خواهد یافت.

جعفری گفت: ۷۶ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد که روزانه ۹۰ تن تولید تخم مرغ این واحدها است که ۳۰ تن آن مصرف داخلی و مازاد مصرف هم به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خریداری مرغ آرین تولیدی است، اضافه کرد: اگر شرکت پشتیبانی امور دام در این زمینه ورود پیدا کند تا پایان سال جاری مشکلی برای خرید مرغ مازاد واحدهای مرغداری استان نخواهیم داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید ۴۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال برای روزهای پایانی سال و عید نوروز در خراسان جنوبی ذخیره‌سازی می‌کردیم، گفت: تاکنون ۷۰۰ تن ذخیره‌سازی در سردخانه‌های بیرجند و فردوس انجام شده و پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای ذخیره‌ سازی ۱۰۰ تن دیگر نیز در حال انجام است.

جعفری ادامه داد: در خصوص تامین میوه شب عید هم در استان مشکلی وجود ندارد و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر ۷۵۰ تن شکر در استان در حال توزیع است که توزیع شکر در استان نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است، در سال جاری نسبت به سال گذشته ذخیره‌سازی برنج و شکر افزایش یافته و در این خصوص هم نگرانی نداریم.

 

 

 

 

مستند “جای خالی قهرمان” روایتگر نخستین شهید خلبان هوا نیروز ارتش در خراسان جنوبی تولید و پخش شد

 

مستند "جای خالی قهرمان" روایتگر نخستین شهید خلبان هوا نیروز ارتش در خراسان جنوبی تولید و پخش شد

 مستند “جای خالی قهرمان” روایتگر زندگی نخستین شهید خلبان هوانیروز محمد حسین رئوفی‌فرد است که به همت حوزه هنری استان خراسان جنوبی تهیه و تولید شد و همزمان با سالروز شهادت وی از شبکه خاوران پخش شد.

به گزارش  تسنیم، مستند “جای خالی قهرمان” کاری از حوزه هنری استان خراسان جنوبی است که در شبکه خراسان جنوبی پخش شد.

این مستند روایتگر زندگی نخستین شهید خلبان هوانیروز محمدحسین رئوفی‌فرد است که همزمان با سالروز شهادت این شهید از شبکه خاوران پخش شد.

امیر سرتیپ خلبان شهید محمد حسین رئوفی‌فرد نخستین شهید هوانیروز ارتش و کشور است که ۹ مهرماه سال ۱۳۳۴ در شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی چشم به جهان گشود.

محمدحسین خانواده‌ای مومن و معتقد به مبانی اسلام داشت که او را طبق مبانی دین مبین اسلام پرورش دادند. دو سال بیشتر نداشت که به همراه خانواده‌اش به زاهدان رفت و دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در آن شهر گذراند.

وی پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۳ به استخدام هوانیروز ارتش درآمد و به دلیل علاقه به پرواز طی دوره‌های مقدماتی خلبانی وارد دانشکده هوانیروز ارتش در اصفهان شد.

محمدحسین دوره تکمیلی پنج ساله و دوره‌های عمومی و تخصصی خود را با موفقیت طی کرد و نشان داد که در فنون و علوم حافظه‌ای سرشار دارد.

دانشجوی خلبانی رئوفی‌فرد از دانشجویان ممتاز هوانیروز بود که دوره‌های خلبانی کبری را در ۱۵ هفته به پایان رساند و بلافاصله برای دوره تخصص بالاتر (موشک تاو) انتخاب شد.

وی پس از موفقیت در این دوره با درجه ستوان سومی در پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان مشغول به خدمت شد.

انقلاب اسلامی که پیروز شد، شهید رئوفی‌فرد به خدمت بازگشت و از نخستین افرادی بود که به مردم اصفهان پیوست و پس از چندی داوطلبانه جهت آزادسازی پادگان شهرکرد، به کردستان اعزام شد.

وی مأموریت‌های زیادی را در دیگر شهر‌های مرزی کردستان با موفقیت انجام داد و در آخرین پرواز خود هنگامی‌که با هلیکوپتر جنگی، هلیکوپتر آذوقه‌رسانی را در منطقه کردستان هدایت و پشتیبانی می‌کرد، به توده مه و بهمن برخورد و موقعیت خود را گم کرد و پس از چند دقیقه به علت سردرگمی و عدم تشخیص موقعیت به کوه برخورد کرده و با صدای الله اکبر خمینی رهبر در مورخ ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۵۸ به آرزوی خود که شهادت و دیدار با معبود بود دست یافت.

در این مستند ۲۵ دقیقه‌ای مادر شهید محمدحسین رئوفی‌فرد می‌گوید: محمدحسین وقتی به دنیا آمد کودک آرامی بود و دوران جوانیش همزمان با روزهای اول انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی محمدحسین وارد ارتش می‌شود. او آسمان را برای خدمت به انقلاب انتخاب می‌کند و هیچ گاه متوجه نشدم که خلبان شده است.

مادر شهید رئوفی‌فرد بیان می‌کند: محمدحسین برای ما هم پدر، هم مادر و هم فرزند بود و همین موضوع خبر شهادتش را برای ما سخت کرده بود و هنگامی که خبر شهادتش را شنیدم از درون سوختم.

خواهر شهید در این مستند عنوان می‌کند: هنگامی که حکومت نظامی در پنج شهر ایران حاکم شد چند خلبان زبده را برای بمباران کردن شهرها انتخاب کردند و محمدحسین یکی از این افراد بود که به همراه دوستانش از پادگان فرار می‌کنند.

مادر شهید رئوفی‌فرد خانه خود را وقف حوزه علمیه کرد تا با درج نام فرزندش در این مکان یاد و خاطر فرزندش زنده بماند.

ساخت نمازخانه دبستان شکوفه‌های انقلاب بیرجند یکی دیگر از اقدامات مادر این شهید بزرگوار است تا به تعلیم و تربیت فرزندانی همچون محمدحسین کمک کرده باشد.

گفتنی است در این مستند به زندگی شهید سیدعلیرضا حسنی نیز یکی از شهدای بیرجند پرداخته می‌شود.

احسان عمیدیان، تکتم ساجد و مهدی حسینی تصویربرداری و محمدصادق دهقانی نویسندگی و تهیه کنندگی و مهدی حسینی کارگردانی این مستند را بر عهده داشته‌اند.

 

 

 

 

 

اختصاص اعتبار سفر استانی به طرح‌های فاضلاب خراسان جنوبی/۲-۳

اختصاص اعتبار سفر استانی به طرح‌های فاضلاب خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی رییس جمهور برای اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای مختلف این استان اختصاص یافت.

حسین امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با دستور رییس جمهور اعتبارات مصوب طرح‌های فاضلاب استان به‌طور کامل اختصاص یافته است و سال آینده اعتبار طرح‌های فاضلاب خراسان جنوبی رشد چشمگیری دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب این استان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته و مقدار تخصیص اعتبارات این طرح‌ها از اعتبارات مصوب به دلیل توجه ویژه رییس جمهور بالاتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری اقدامات ویژه‌ای درخصوص طرح‌های فاضلاب انجام شده است گفت: سرمایه‌گذار در شهر قاین برای احداث تصفیه‌خانه این شهر شروع به فعالیت کرده است و بقیه شبکه را نیز سرمایه‌گذار اجرایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد سرمایه‌گذار طرح را در بازه زمانی ۱۸ ماه و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان اجرایی کند.

امامی گفت: در شهر فردوس هم تلاش ما این است که سال آینده ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر را توسعه دهیم و از نظر حجم این مقدار اجرای شبکه با حجم کار شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند همچنین جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه فاضلاب فردوس در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه شبکه داخلی شهر سربیشه را مجموعه شرکت آب و فاضلاب دنبال می‌کند اضافه کرد: اسناد مناقصه تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه در حال تهیه است و از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شبکه اصلی و خطوط انتقال اصلی فاضلاب سربیشه انجام شده است و خطوط فرعی آن ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حجم کمی از شبکه‌های فرعی شهر باقی مانده و به موازات اجرای تصفیه‌خانه انجام می‌شود.

وی افزود: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند هم در سال جاری با اعتبار حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تکمیل شد و از ۲ ماه گذشته وارد مدار بهره‌برداری شده است.

امامی گفت: با اجرای این طرح مقدار قابل توجهی از بوی پساب فاضلاب در ورودی شهر بیرجند کاهش یافته است و با تخلیه مخزن مدول فاز یک و ارتقایی که در این فاز صورت گرفته بوی بد پساب فاضلاب بیرجند به‌طور کامل رفع خواهد شد.

رییس جمهور صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی در سفر رییس جمهور به مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تصویب و نهایی شد.

 

 

 

 

 

 

زنده گیری ۶۰۰ قلاده سگ ولگرد در بیرجند/۲-۳

در یک ماه اخیر حدود ۶۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر بیرجند با سلاح بیهوش‌کننده جمع‌آوری شده اند.

میرزایی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: حسب دستور مقام قضایی در یک ماه اخیر ۲ تیم فعال شدند که در ۲ شیفت صبح و عصر نسبت به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اقدام می‌کنند و جمع‌آوری سگ‌ها در چارچوب دستورالعمل انجام می‌شود.

وی به خرید اسلحه بیهوش‌کننده برای اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: زنده‌گیری با اسلحه و دارت بیهوش‌کننده برابر مجوز قضایی در حال انجام است.

میرزایی به راه‌اندازی پناهگاه برای سگ‌های بلاصاحب به متراژ سه هزار متر مربع اشاره کرد و گفت: یک سازمان مردم‌نهاد نیز پیمانکار شهرداری در زمینه نگهداری از سگ‌ها در این پناهگاه است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند از وجود هزار و ۱۳۸ قلاده سگ در این پناهگاه خبر داد و گفت: این تعداد سگ تاکنون به کمک شهرداری و دهیاری روستا‌های اقماری بیرجند جمع‌آوری و تحویل پناهگاه شده اند.

سه‌شنبه هفتم دی امسال یاسین ۴.۵ ساله در اثر حادثه حمله و گازگرفتگی سگ ولگرد در روستای امیرآباد بیرجند فوت کرد و در پی وقوع این حادثه دلخراش، استاندار و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تعیین ضرب‌الاجل، دستگاه‌های متولی را مکلف به ساماندهی سگ‌های ولگرد کردند.

 

 

 

 

ترخیص وسایل نقلیه در طرح عیدانه پلیس خراسان جنوبی/۴

وسایل نقلیه توقیف شده در خراسان جنوبی از طریق نرم افزار “پلیس من” به صورت غیر حضوری ترخیص می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و راترخیص وسایل نقلیه در طرح عیدانه پلیس خراسان جنوبینندگی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مردم می‌توانند وسایل نقلیه خود را که به هر دلیل توقیف شده از طریق نرم افزار پلیس من به صورت غیر حضوری ترخیص کنند.
سرهنگ عباسی افزود: جرایم بیمه برای این دسته از وسایل نقلیه بخشیده شده است و این طرح تا ۲۹ اسفند مهلت دارد.

 

وی در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف هم گفت: برخورد با این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفته و از ابتدای بهمن  ۵۰۰ موتورسیکلت توقیف شده است.

سرهنگ عباسی افزود: برای رفاه حال مردم و جلوگیری از حوادث احتمالی در نزدیک سال نو، این طرح نیز تا پایان اسفند ادامه دارد.
وی افزود: موتورسیکلت ها در صورت توقیف، یک ماه نگه داشته می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به اجرای طرح نوروزی نیز گفت: این طرح از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین اجرا می‌شود و پلیس نیز با آمادگی کامل خدمت رسانی خواهد کرد.

سرهنگ عباسی افزود: در رصد دوربین‌ها تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده ۳۰ درصد افزایش داشته و از مردم خواهشمندیم که در هنگام تردد قوانین را رعایت کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی در خصوص روشنایی معابر گفت: در استان روشنایی معابر ضعیف و استقبال مردم از لباس‌های تیره رنگ زیاد است که از دستگاه‌های مرتبط خواهشمندیم نسبت به افزایش روشنایی اقدام و مردم نیز از مکان‌های مخصوص عابر پیاده عبور و مرور داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از عدم مناسب سازی گذرگاه های عبور و مرور عابر پیاده و نصب نامناسب یا عدم نصب علایم که برعهده پلیس نیست ابراز نارضایتی کرد.

سرهنگ عباسی افزود:نصب نامناسب تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر موجب حواس پرتی راننده و بروز تصادفات می‌شود که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.

وی در خصوص حضور همیاران پلیس در طرح نوروزی گفت: ۵۰ هزار همیار پلیس آموزش دیدند و ۵۰۰ دانش آموز در کنار پلیس خواهند بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: ۵ هزار فرهنگ یار ترافیک با پلیس همکاری می‌کنند و تعدادی بانوان فرهنگ یار ترافیک نیز در طرح نوروزی با پلیس همکاری خواهند داشت.

سرهنگ عباسی در خصوص تصادفات نیز گفت: از ابتدای سال ۹ هزار و ۷۸ فقره تصادف در استان رخ داده که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و در تصادفات درون شهری ۲۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در خصوص آمار تصادفات خسارتی نیز گفت: از ابتدای سال بیش از ۷هزار مورد تصادف خسارتی با  ۲۹ درصد افزایش در استان رخ داده است.

سرهنگ عباسی افزود: از ابتدای سال بیش از ۳۰۳ هزار مورد اعمال قانون داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۷۷ دستگاه خودرو توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد کاهش دارد و توقیف موتورسیکلت‌ها نیز ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان با بیان اینکه ۶۴ درصد تصادفات استان در مرکز استان و بیشترین زمان تصادفات در عصر بوده گفت: بیشترین مورد تصادفات مربوط به تخلفات عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

 

 

 

اجرای ۱۶۳ اثر خراسان جنوبی در جشنواره سرود فجر/۲-۳

۱۶۳ اثر به همت ۱۱۵ گروه سرود خراسان جنوبی در اولین جشنواره سرود ملی فجر اجرا می‌شوند.

دبیر اجرایی مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در شرکت ۱۶۳ اثر خراسان جنوبی در مرحله جشنواره سرود فجرخراسان جنوبی گفت: گروه‌های سرود استان تا پایان بهمن فرصت داشتند در سامانه جشنواره برای شرکت در آن ثبت نام کنند که تا ۶ اسفند تمدید شد.

صادق گفت: ۵۰ درصد گروه‌های سرود شرکت کننده در مرحله استانی از بیرجند هستند و به ترتیب طبس، قاین، فردوس، سرایان و درمیان بیشترین گروه‌های سرود شرکت کننده در این جشنواره را دارا هستند.

وی گفت: در نهایت ۲ نماینده از استان به مرحله کشوری راه خواهند یافت که یک گروه با انتخاب داوران و گروه دیگر با آرای مردمی انتخاب خواهند شد.

دبیر اجرایی مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در خراسان جنوبی گفت: امروز ۲۰ گروه منتخب تا ساعت ۱۴ با هم به رقابت می‌پردازند و ۲ گروه منتخب به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

صادق گفت: همچنین از  ۲۵ تا ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۱ اختتامیه مرحله استانی جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر مردمی کردن سرود، توانمندسازی گروه‌های سرود استان است و این مرحله عصر امروز پایان می‌یابد.

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛

تمامی مدارس خراسان جنوبی حضوری شدند/۲-۳

مدارس استان در تمام دوره های تحصیلی از روز شنبه به صورت حضوری پذیرای دانش آموزان خواهند بود.

محمد علی واقعی گفت: ضرورت دارد تمامی شهرستان‌ها و مناطق نسبت به ازتمامی مدارس خراسان جنوبی حضوری شدند سرگیری مجدد  آموزش‌های حضوری در کلیه مدارس در تمامی دوره‌های تحصیلی از روز شنبه چهاردهم اسفندماه اقدام کنند.

وی با بیان این که ضرورت دارد، اجرای آموزش حضوری در مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مورد رصد جدی قرار گیرد، افزود: مدیران مدارس موظفند ضمن پایش وضعیت آموزش، از ارائه آموزش صرفاٌ غیر حضوری خودداری .کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به آغاز آموزش‌های حضوری بر رعایت اصول فاصله گذاری فیزیکی، گروه بندی دانش آموزان در مدراس و کلاس‌های پرجمعیت، تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس باید با جلوگیری از ازدحام دانش آموزان؛ استفاده از ماسک، تهویه مناسب فضا‌های آموزشی و رعایت سایر دستورالعمل‌های ابلاغی به ویژه دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مدارس نسخه ۰۷، نظارت کامل داشته و نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی سخت گیرانه عمل کنند.

 

 

 

 

۶ مصدوم در واژگونی وانت پیکان در محور اسدیه/۴

واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور اسدیه به گزیک شش مصدوم برجای گذاشت.

بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور اسدیه به گزیک شش نفر مصدوم6 مصدوم در واژگونی وانت پیکان در محور اسدیه شدند.

حال یک مصدوم وخیم است و از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی بیرجند منتقل شد .

رییس پلیس راه شهرستان درمیان علت حادثه را عدم توجه به جلو دانست و افزود: متاسفانه با از دست دادن کنترل ماشین توسط راننده ، وسیله نقلیه واژگون شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سکاندار هیأت کونگ فوی خراسان جنوبی انتخاب شد/۷

سکاندار هیأت کونگ فوی خراسان جنوبی انتخاب شد

محمد فضلی با اکثریت آرای اعضای مجمع عمومی برای چهار سال سکاندار هیأت کونگ فوی خراسان جنوبی شد.

 مجمع عمومی انتخاب رئیس و هیأت رئیسه کونگ‌فوی خراسان جنوبی به ریاست عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان و با حضور مهدی صداقت دبیر فدراسیون کونگ‌فوی کشور برگزار شد.

در این جلسه که با حضور ۱۶ نفر از ۲۱ عضو مجمع عمومی برگزار شد محمد فضلی با ۱۶ رأی، بتول خزاعی با ۱۶ رأی، صدیقه شرفی با ۱۳ رأی و جواد رضایی با ۱۵ رأی به ترتیب به عنوان رئیس، نایب رئیس، خزانه دار و کارشناس خبره انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه غلامحسین محمودی راد و معصومه فضلی با ۱۴ رأی و سمیه مهرور با ۱۶ رأی به عنوان دو عضو هیأت رئیسه و بازرس توسط اعضای مجمع عمومی هیأت کونگ‌فوی خراسان جنوبی انتخاب شدند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*