گفته می شود

 

گفته می شود از ترکیب ۴۵ نفره کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱تنها سه نفر یعنی الیاس نادران، سید کاظم دلخوش و جعفر قادری اقتصاد خوانده‌اند و باقی اعضا و حتی هیhت رئیسه هم تحصیلات اقتصادی ندارند. البته این عدم مرتبط بودن رزومه تحصیلی و کاری تنها محدود به کمیسیون تلفیق بودجه و حتی مجلس فعلی نیست چراکه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون‌ها در اغلب موارد و در ادوار مجلس بیش از آنکه با نگاه کارشناسانه باشد، بیشتر به دلایل سیاسی بوده است. در برخی از کمیسیون‌های تخصصی دیگر هم نمایندگانی عضو هیhت رئیسه هستند که هیچ گونه تخصص مرتبطی با آن کمیسیون ندارند

 

 

 

گفته می شود غلامعلی رجایی درباره اینکه می‌شود ردصلاحیت علی لاریجانی را در کنار ردصلاحیت آقای هاشمی در طول این سالها گذاشت یا خیر گفته این دو به نظر تفاوت‌ها و مشابهت‌هایی دارد.شورای نگهبان دلایلی برای رد صلاحیت لاریجانی مطرح کرد که آقای لاریجانی به همه آن‌ها پاسخ تاریخی داده است.یکی از مشابهت‌ها این است که مشخص شد بعضی‌ها حتی اگر ۱۲ سال رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نماینده مجلس و وزیر باشند، دیگر در دایره خودی‌ها قرار نمی‌گیرند

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم گفته واقعیت امروز روابط خارجی ما در این است که سیاست خارجی ایران در حال حاضر گروگان برجام است.تا تکلیف‌مان را با برجام روشن نکنیم، در خیلی از موارد، سیاست خارجی‌مان هم خیلی قابل تبیین و ترسیم نخواهد بود؛ به این معنی که طرف‌های مقابل ما با توجه به این که آیا برجام به نتیجه می‌رسد یا نمی‌رسد، برای خودشان روابط متفاوتی با ایران تعریف می‌کنند. طرف اصلی دعوای ما امریکاست، برای همین با او باید مذاکره کنیم/ روس ها بر اساس منافع خودشان عمل می کنند نه ما/ واسطه‌ها منافعی متفاوت با ما دارند، تصویر مذاکره نماینده امریکا و روسیه بر سر برجام برای ایران نامناسب است.

 

 

گفته می شود معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفته تعداد کل یوزپلنگ‌های شمارش شده در کشور ۱۲ فرد است که فقط ۳ فرد از آن‌ها ماده بالغ هستند.اقداماتی که به منظور افزایش حفاظت، تولید مثل و نصب علائم در جاده‌ها انجام داده‌ایم برای نجات این گونه کافی نبوده است

 

 

 

گفته می شود عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره مستقیم با آمریکا به معنای نادیده گرفتن تمام بی‌تعهدی‌ها و رفتارهای او در مذاکرات است، گفته مستقیم یا غیرمستقیم بودن مذاکره واقعیت را تغییر نمی‌دهد.

 

 

گفته می شود استیضاح بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اعلام وصول استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در هیات رئیسه مجلس با ۲۲ امضا خبر داد.

 

گفته می شود روزنامه اطلاعات با اشاره به اینکه دولت فعلی بعضی تقصیرها را به گردن دولت قبلی می اندازد نوشته مردم خسته شده‌اند به جای آنکه افق روشنی برای اصلاح امور پس از تغییر هر دولت پیش چشم ببینند، شاهد لعن و نفرین آمدگان بر رفتگان باشند و به تماشای مجادله‌ای بنشینند که در سطوح بالای حکمرانی بین مقامات در جریان است و ربط چندانی به آنان پیدا نمی‌کند. آنچه حال آنان شاهد آنند نتیجه عملکرد نظام اسلامی و روش حکمرانی مقامات نظام در تمشیت امور جامعه است.این تفکیک بین دولت و حکومت برای آنان چندان قابل فهم و تمیز نیست و اگر واقعاً چنین است انتظار دارند برای آن فکری اساسی صورت گیرد تا از این چرخه کی بود کی بود من نبودم خلاص شویم و اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیش از این آسیب نبیند که همگی در این موضوع مهم و جلوگیری از این آسیب اساسی وظیفه و سهم داریم.

 

 

گفته می شود میرکاظمی در صحن علنی مجلس گفته علیرغم ثابت نگه داشتن قیمت سوخت، تورم بیش از ۵۰ درصد رشد داشته که ریشه آن استقراض دولت از بانک مرکزی است. وی گفته استقراض و خلق پول خط قرمز ماست و اجازه خلق پول را نداده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*