گفته می شود

 

 

گفته می شود یک شرکت خارجی که مسئولیت هماهنگی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی و دوستانه را بر عهده دارد، با شکایت از فدراسیون فوتبال ایران در فیفا، خواستار غرامت سه میلیون یورویی از این فدراسیون شده است. این شکایت به علت “عدم تعهد فدراسیون فوتبال به پرداخت حق و حقوق این شرکت در ارتباط با هماهنگی و برگزاری یک بازی دوستانه” طرح شده است.

 

 

گفته می شود گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که بالاترین مبلغ ثبت شده برای پرداخت حقوق مربوط به قوه مجریه با ۲۸۴ میلیون تومان و کمترین آن ۳.۲ میلیون تومان است. به گزارش ایسنا، با توجه به الزام ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون موظف هستند اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا اعلام کنند که البته بعد از گذشت حدود چهار سال همچنان برخی دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها اطلاعات خود را وارد  و یا تکمیل نکرده‌اند. این در حالی است که بررسی گزارش  سازمان اداری و استخدامی در رابطه با میانگین حقوق و مزایا در ۹ ماهه سال جاری نشان دهنده ارقام متفاوت و قابل تاملی است.بر اساس این گزارش،  بالاترین  پرداخت ثبت شده مربوط به  قوه مجریه با ۲۸۴.۶ میلیون تومان است و بعد از آن  قوه قضائیه با ۱۸۴.۹ میلیون قرار دارد. در سایر بخش‌ها نیز در قوه مقننه ۸۲.۹ میلیون تومان و در نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری ۴۸.۵ میلیون تومان و در سایر دستگاه‌های اجرایی بالاترین رقم ثبت شده ۸۵.۴ میلیون تومان است. برخی ارقام ثبت شده در حالی بسیار بالاتر از حد تعیین شده در قانون است که توضیح  سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که تمام این ارقام پرداخت یک ماهه نیست بلکه در مواردی مربوط به افرادی است که طی شش ماه دریافتی نداشتند و در مجموع یکجا به آنها پرداخت شده است. البته با این توضیح هم اگر فرض شود که حقوق ۲۸۴ میلیون تومانی برای شش ماه بوده است میانگین پرداختی به وی حدود ۴۷ میلیون تومان در ماه خواهد بود.

 

 

 

گفته می شود نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از ضرر ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی به کشاورزان زعفران کار به دلیل آنچه اقدامات مخرب شورای ملی زعفران خواند خبر داده است.

 

 

گفته می شود رییس سازمان امور مالیاتی گفته حدود ۵۰ درصد مالیاتی که وصول می‌کنیم فرار مالیاتی داریم که بر این اساس این مبلغ ۱۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

 

گفته می شود بر اساس آمار منتشره از وزارت راه و شهرسازی تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر متقاضی در سامانه تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام کرده و از این تعداد بیش از ۶۳۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده و بیش از ۱۳۰ هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده اند. به عبارت دیگر تنها کمتر از ۸ درصد (۷.۹ درصد) مستأجران متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن توانسته اند آن را دریافت کنند که گفته می‌شود بخش مهمی از آنها، تسهیلات گیرندگان ۲۵ و ۴۰ میلیون تومانی بوده و سهم دریافت کنندگان تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی کمتر بوده است

 

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره دیدار‌های حاشیه‌ای دو و چندجانبه رئیس مجلس با بیان اینکه با وجود حضور ۱۶ رئیس و نایب رئیس مجالس کشور‌های مختلف در اجلاس، رئیس جمهور ترکیه فقط با رئیس مجلس کشورمان دیدار دوجانبه داشت، اضافه کرد: درباره هدایایی که طبق پروتکل‌های دیپلماتیک در این گونه جلسات بین کشور‌ها رد و بدل می‌شود، حواشی و خبرسازی‌هایی انجام شد که متاسفانه واقعیت ندارد. هم ارزش ریالی که درباره تابلویی که به آقای اردوغان اهدا شد، مطرح گشت غیرواقعی و فضایی ارزیابی شده است و هم هدیه‌ای که رئیس جمهور ترکیه به آقای قالیباف اهدا کرد، کتاب نبود و یکی از صنایع دستی ترکیه بود.

 

 

گفته می شود سیدحسین موسویان با تاکید بر واقعیات موجود در روند مذاکرات وین گفته نباید انتظار داشت با دو دور مذاکره، توافق حاصل شود. او می‌گوید در دوره‌ی قبل طبق گفته‌ی روس‌ها، ۹۰ درصد و طبق اظهارات برخی اروپایی‌ها، ۸۰ درصد متن، نهایی شده بوده است و عراقچی به نقطه‌ای رسیده بوده که می‌توانسته بخش باقی مانده را سریع نهایی کند؛ در نهایت تصمیم کشور بر این می‌شود که ادامه‌ی مذاکرات با دولت جدید باشد و فرصت نهایی کردن توافق در اختیار دولت آقای رئیسی است.

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به توان بالای برنامه دفاعی بازدارندگی ایران اذعان کرد و گفته که برنامه دفاعی موشکی ایران در چند سال گذشته پیشرفت کرده است.

 

 

گفته می شود دولت عربستان بر اساس بودجه‌ تصویبی خود در روز یکشنبه تصمیم گرفت، هزینه‌های نظامی خود را در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهد.

 

 

 

گفته می شود نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» به نقل از سه مقام ارشد صهیونیست نوشت که سالیوان روز چهارشنبه برای برگزاری سلسله نشست‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

 

 

گفته می شود سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سیاست تنش‌زدایی در سطح منطقه گفته در بخش مسائل منطقه‌ای، ما دیدار‌هایی با مقامات کشور‌های امارات و عربستان داشته‌ایم و تا حدودی سوءتفاهم‌ها نیز برطرف شده است؛ همچنین روابط خوبی با قطر و کویت داریم. البته با کشور بحرین هنوز ارتباط چندانی برقرار نشده است که عمان قطعاً در این زمینه هم می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

 

 

 

 

گفته می شود جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت و تولید نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته اندکی کاهش پیدا کرد. قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر به ۸۰ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۸۲ دلار و ۱۴ سنت در اکتبر، یک دلار و ۶۴ سنت معادل دو درصد کاهش داشت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*