گفته می شود

 

گفته می شود روح‌الله مومن‌نسب، مؤسس و رییس مرکز آموزش سواد فضای مجازی گفته طبق آمارهای چند سال پیش، ۸۹ درصد از محتوای چت و نرم افزارهای تلفن همراه، غیراخلاقی است. جالب است که خود آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نام این فضا را فضای کثیف گذاشته‌اند و این، محصول مدیریت کثیفی است که خودشان بر این کار دارند.

 

 

 

گفته می شود دولت در لایحه بودجه سال آینده که برای تصویب به مجلس ارائه داده، نیروی انتظامی را به ارائه خدمات آنلاین تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو مکلف کرده و پیش‌بینی درآمدی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را نیز از این محل داشته است.

 

 

گفته می شود روز قبل خبری با تیتر «توافق اولیه حاصل شد» در فضای مجازی انتشار یافت. این خبر به نقل از الجزیره مدعی شده که در گفتگوهای وین توافق اولیه‌ای حاصل شده که شامل موضوعات هسته‌ای است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیتر این خبر ناشی از سوءبرداشت بوده و در متن گفت‌وگو تنها به رفع برخی ابهامات در حوزه اقدامات هسته‌ای آن هم در دور ششم وین اشاره شده است

 

 

 

گفته می شود وزارت بهداشت نیوزیلند گفته است تحقیق درباره مردی را شروع کرده است که گفته می‌شود به جای دیگران ‘تا ده دوز در یک روز واکسن کرونا زده است.’بر اساس گزارش کادر درمانی، این مرد در چندین مرکز واکسن‌زنی در ازای دریافت پول به جای دیگران واکسن دریافت کرده است.

 

 

گفته می شود  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفته در این چند روزه به ویژه روز یکشنبه، نمایندگان آماج حملات بی‌رحمانه، افرادی تحت عنوان سهامداران قرار گرفتند که با پیامک هایشان با فحاشی و بی ادبی و کلمات رکیک و نابهنجار نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع را مورد حمله قرار دادند که چرا مجلس می‌خواهد جلوی افزایش قیمت را بگیرد،‌ ما باید سود کنیم. از سوی دیگر مردم می‌گویند چرا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند؟ ما قدرت خرید نداریم و دسته دیگری هم هستند که بلاتکلیفند. آنها می‌گویند در سال های ۹۷ و ۹۸ خودرو ثبت نام کردند و حال افزایش قیمت شامل آنها نیز شده است. این کلاف سردرگمی است و در دولت هم کسی پاسخگوی این وضعیت نیست.

 

 

گفته می شود امارات محموله ۲۰ تنی کیوی را پس فرستاد. پیش از این نیز یک محموله کیوی از بنادر بندرعباس به مقصد هندوستان صادر شده بود که از سوی کشور مقصد مرجوع شد.

 

 

 

گفته می شود وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته باید از کشورهای دارای ظرفیت به عنوان پایگاه تولید لوازم ایرانی استفاده شود، به عنوان نمونه خط تولید لوازم خانگی را با پاکستان فعال می‌کنیم، قطعات لوازم خانگی را به پاکستان می‌بریم و سنگ آهن و مس پاکستان را استخراج می‌کنیم و همین کار را در افغانستان نیز انجام خواهیم داد.

 

 

 

گفته می شود  بازار دعانویسی، طلسم و جادو حسابی داغ است. نیازی به صرف زمان زیادی نیست، کافی است یکی از این واژه‌ها را جستجو کنید تا صد‌ها پیشنهاد پیش روی شما قرار بگیرد. رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم طلب می‌کنند.

 

 

 

گفته می شود دو روزی هست که شاهد اعتصاب معلمان به خاطر عدم تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و همچنین خواسته آن‌ها در جهت همسان‌سازی مشاغل به ویژه بازنشستگان هستیم، رویکردی که مسبوق به سابقه هم بوده و به نظر می‌رسد اگر فکر اساسی برای این قشر نشود شاید این اعتصابات در روزها و هفته‌های آتی هم ادامه پیدا کند و بی‌تردید در این فضا، سیستم آموزش کشور هم آسیب جدی خواهد دید.

عدم تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و به تبع آن افزایش میزان دریافتی فرهنگیان چند سالی است که اعتراضات آنها را در پی داشته است و دولت‌های مختلف نیز علی‌رغم وعده و وعیدهای مختلف در این زمینه هیچگاه آستین بالا نزده و به مطالبات این قشر پاسخی نداده‌اند.

 

 

 

 

گفته می شود یکی از رسانه های داخلی اخیرا متن مصاحبه خود با سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل و نمین در خصوص ممنوعیت واردات آلات موسیقی را منتشر کرد که واکنش های داخلی و خارجی زیادی را به دنبال داشت؛ بر اساس متن این گفت‌وگو، موسوی نماینده مجلس گفته است”کسی که به دنبال آلات موسیقی و امیال شخصی است از ایران برود، ورود آلات موسیقی به صلاح نیست چون کشور ما کشوری اسلامی می‌باشد.”

 

 

 

گفته می شود  اتحادیه اروپا در حال مذاکره با ایالات متحده و بریتانیا درباره دور جدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه است، اما هیچ تصمیمی در روز دوشنبه اتخاذ نخواهد شد.

 

 

 

 

گفته می شود ماجرای رشوه علنی به داور فوتبال در یکی از شهرستان ها آن‌هم توسط رئیس هیات فوتبال علنی و افشا شده است اما با گذشت بیش از یکسال هنوز کمیته اخلاق یا ارکان دیگر فدراسیون برخوردی با این فساد نداشته اند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*