گفته می شود

 

 

گفته می شود رئیس جمهور جایگاه مشاورراهبردی ریاست جمهوری را برای جلیلی در نظر گفته است اما او آن را نپذیرفته است. به گزارش عصرما، از وقتی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شد، گمانه‌زنی درباره پستی که به سعید جلیلی می‌دهد، شروع شد. بالاخره او هم از جمله رقبای انتخاباتی رئیسی بود که با انصراف خود مسیر پاستور را برایش هموارتر کرد. بعد از گذشت ماه‌ها اما دیدیم که جلیلی در هیچ یک از جایگاه‌هایی که تصور می‌شد یعنی وزارت خارجه، شورای عالی امنیت ملی و … به کار گرفته نشد! البته که افرادی نزدیک به او از سوی رئیسی منصوب شدند و این هم بر ابهامات قضیه افزود. از یک طرف به تفکر جلیلی و چهره‌های نزدیک به او میدان داده شد و از طرف دیگر خودش بیرون گود ماند!اکنون اما آنطور که «عصر ما» مطلع شده رئیسی جایگاه مشاور راهبردی ریاست جمهوری را برای جلیلی در نظر گفته و او نپذیرفته است! جلیلی با رد کردن این پیشنهاد گفته، «من در اینجایی که هستم موثرتر بوده و هر وقت بخواهید به شما و یا هر وزیری مشاوره میدهم!»

 

 

گفته می شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره FATF، گفت: یعنی وقتی ما فردا بحث FATF داریم ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا پیامک به تمام اعضای مجمع می‌رسد که می‌گوید به خون شهدا خیانت نکنید؛ بعضی‌ها هم تهدید می‌کنند که مثلا ممکن است در خیابان حساب شما را برسیم.

 

 

 

گفته می شود سیدمحمد صدر سیاستمدار اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آینده احتمالی اقتصاد ایران؛ بدون برجام و توافق با غرب، اظهار داشت: بدون دست‌یابی به توافق «برجام» و تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمی‌توان امید داشت که مشکلات موجود اقتصادی در کشور، سر و سامان بگیرد. وی تأکید کرد: حتی گره‌های موجود در سیاست خارجی نیز با این دو موضوع مهم مرتبط است و باید دولت سید ابراهیم رئیسی به صورت جدی به این موارد فکر کند

 

 

 

گفته می شود قیمت خودروی خارجی در ایران ۸ برابر قیمت واقعی است سیدجواد حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته اکنون خودروسازان هر گونه که دلشان می‌خواهند با مردم رفتار می‌کنند. حدود ۵۵۰ هزار تن از بخش قطعه سازی و ۱۵۰ هزار تن نیز از بخش خودروسازی نان بر سر سفره خانواده‌هایشان می‌برند. اما خودرویی که الان تولید می‌شود، در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست. به طوری که بعد از چهل سال هنوز در تامین قطعات مشکل داریم.

گفته می شود هزاران تن برنج وارداتی در معرض فساد یا نابودی است.  معاون فنی و گمرکی گمرک ایران درباره بلاتکلیفی ۱۵ هزار تن برنج وارداتی در انبارهای بنادر و گمرکات گفته ممنوعیت فصلی واردات برنج در ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز و گمرک مکلف شد از ترخیص هر گونه برنج خودداری کند. محموله‌هایی هم داشتیم که قبل از اعلام ممنوعیت فصلی برنج وارد گمرکات و بنادر کشور شده بودند و با مصوبه‌ای که از ستاد تنظیم بازار اخذ کردیم، توانستیم ۱۵ هزار تن برنج را با استفاده از این مصوبه ترخیص کنیم.

 

 

گفته می شود بانک مرکزی اعلام کرده تاکنون مجوزی مبنی بر ارتقای مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل به بانک صادر نکرده و صرفا با رسیدگی به درخواست این مؤسسه برای ارتقا موافقت کرده است.

 

 

 

گفته می شود جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو به ریاست قاضی صلواتی در حالی برگزار شد که متهم ردیف دوم این پرونده، مجتبی خسروتاج معاون سابق وزیر صمت در دوران وزارت نعمت زاده است.

 

 

گفته می شود سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد حدود ۲۱۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی و حدود ۷۶۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه، تارک تحصیل داریم که این یک آسیب جدی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم و بر آن تمرکز کنیم.

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفته بعضی‌ها که در کشور نام اصلاح‌طلب بر خود نهاده‌اند، همچون سید حسن تقی زاده و میرزا ملکم خان عمل می‌کنند و دایم به دنبال جلب رضایت غرب هستند.

 

 

 

گفته می شود سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه تعدادی از همکاران نماینده در حال بررسی و جمع‌آوری امضا برای طرحی به نام واردات خودرو بدون انتقال ارز هستند، گفته براساس این طرح، ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا ایرانیان دارای سپرده در خارج در ازای واردات هر دستگاه خودرو به دولت رقم مشخصی را پرداخت می‌کنند. وی افزود: برای واردات هر دستگاه خودروهای خارجی بین دو تا چهار میلیارد تومان حقوق گمرکی در نظر گرفته شده است. در این طرح تمام ملاحظات و جوانب در نظر گرفته شده و این واردات با دو هدف ابتدا ایجاد رقابت با صنعت خودروسازی داخلی و کیفی سازی و دیگر توسعه خطوط ریلی کشور انجام می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*