گفته می شود

گفته می شود در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد رییس وقت ستاد ملی مقابله با کرونا (رییس جمهوری سابق) مورد بررسی قرار گرفت و با رای موافق ۱۶۷ نماینده برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شد.

 

 

گفته می شود ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان که حالا ثروت او از ۳۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته، گفته حاضر است ۶ میلیارد دلار از ثروت خود را برای رفع گرسنگی در جهان بپردازد. ایلان ماسک که ثروت او به لطف رشد سهام تسلا و اسپیس اکس، تنها در سال جاری ۱۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته است در پاسخ به یکی از مقامات سازمان ملل که گفته بود کمک ۶ میلیارد دلاری از سوی یکی از ثروتمندترین افراد جهان می‌تواند به ریشه‌کن کردن گرسنگی در جهان کمک کند، اعلام کرد، مایل است این پیشنهاد را در نظر بگیرد.

 

 

گفته می شود یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به مجلس شورای اسلامی گفته در فصل جدید اداره کشور طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس و همچنین اصلاح قانون شفافیت اموال مسئولان و برداشتن قید محرمانه از آن ضروری است.

 

 

 

گفته می شود بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در بورس از بین رفته است.

 

 

 

گفته می شود این روزها گرانی و تورم جزو جدایی ناپذیر زندگی مردم شده است. افزایش روز به روز قیمت‌ها به صورت محسوس زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از اقلام ضروری خوراکی دیگر در سفره‌ها کمتر دیده می‌شود. مثل گوشت گوسفند که در فروردین ۹۶ با قیمت متوسط ۳۶ هزار تومان عرضه می‌شد اما اکنون به طور متوسط ۱۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود و با افزایش چهار برابری مواجه شده است.

گفته می شود رئیس پیشین بانک مرکزی در جایی گفته بود که در ۱۵ سال گذشته حدود ۲۸۰ میلیارد دلار از کشور خارج شده، یعنی متوسط سالیانه ۱۸ میلیارد دلار؛ و این سرمایه به عبارت بهتر از طریق مهاجرت کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و خانواده‌ها، سرمایه‌گذاری در کشور‌های همجوار و سایر کشور‌ها از کشور خارج شده است. دلیل این تصمیمات توسط افراد نوعی ناامیدی نسبت به آینده اقتصادی کشور و مکانیزم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اقتصاد کشور است.

 

 

گفته می شود حجت اللّه عبدالملکی گفته طبق آمارهای رسمی حدود دو و چهار دهم میلیون نفر بیکار در کشور داریم، دو و دو دهم میلیون نفر اشتغال ناقص یا ناپایدار دارند، حدود ۲ میلیون نفر ناامید از یافتن کار داریم که جزو جمعیت فعال نیستند، نه و هفت دهم میلیون نفر هم با اشتغال کم درآمد روبرو هستند و همچنین چهار و پنج دهم میلیون نفر هم اشتغال غیر رسمی دارند، یعنی بیمه ندارند.

 

 

گفته می شود دادستان تهران از بازداشت دو نفر از مدیران سابق یکی از بانک‌ها خبر داد و گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتبار دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتبار به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.

 

 

گفته می شود آیت الله نوری همدانی اعلام کرده بخشی از برنامه‌های صدا و سیما خلاف شرع است

وی با اظهار نگرانی از وضعیت صدا و سیما گفته آیا واقعا صدا و سیمای ما در طراز کشوری که انقلاب کرد و اسلامی است، می باشد؟ بخشی از برنامه ها خلاف شرع است که باید جلوی آن گرفته شود.

 

 

 

گفته می شود مدیر اداره استراتژیک ارتش رژِیم صهیونیستی در مصاحبه با یک روزنامه بحرینی که در نوع خود برای نخستین بار صورت گرفته، به متوسل شدن به راه حل نظامی در قبال ایران تهدید کرد. به گزارش معا، کالمن ایران را بزرگترین چالش خاورمیانه و مساله ای جهانی خواند و ادعا کرد: «این مساله نه تنها اسرائیل، بلکه تمام کشور‌های خاور میانه را که به صلح متمایلند، هدف قرار داده است. یکی از اهداف ایران، محو اسرائیل از نقشه خاورمیانه است». کالمن با اشاره به توسعه توان نظامی ایران در منطقه، نسبت به دستیابی ایران به زرادخانه هسته‌ای که به زعم وی موجب رقابت هسته‌ای در منطقه می‌شود، هشدار داد و اظهار کرد: «ما خواهان درگیری و جنگ نیستیم و به راه حل دیپلماسی با ایران باور داریم. اما اگر این راه حل به شکست بینجامد، ناگزیر از یک راه حل نظامی بین المللی هستیم.»

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*