گفته می شود

 

 

 

گفته می شود در نیمه نخست سال جاری، حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌های مستقیم درآمد برای دولت کسب شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بالغ بر ۵۸ درصد رشد داشته و توانسته ۱۱۸ درصد رقم مصوب را محقق کند. از سوی دیگر، مالیات بر واحد‌های مسکونی لوکس از سال ۹۹ تاکنون در بودجه وجود دارد. سال قبل عملکرد این بخش صفر ریال بود، اما در این مدت ۸۰۰ هزار تومان مالیات ستانده شد، در حالی که باید ۳۵۰ میلیارد تومان رقم مصوب محقق می‌شد. از خودرو‌های لوکس نیز ۱۱۴ میلیون تومان گرفته شده است. همچنین عملکرد مالیات بر واحد‌های مسکونی خالی از سکنه صفر گزارش شد. در مجموع مردم ۶ هزار ۳۶۰ میلیارد تومان مالیات بر ثروت داده‌اند.

 

 

گفته می شود زاکانی دامادش را بعنوان دستیار ویژه خود منصوب کرد طی حکمی از سوی شهردار تهران، حسین حیدری به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب شد.

 

 

 

 

گفته می شود بررسی‌ها نشان می‌دهد که در یک فاصله زمانی ۶۰ ساله متوسط تعداد افراد در خانوارهای ایرانی از متوسط ۴.۸ به ۳.۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

 

 

 

گفته می شود اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته زنگنه و ابتکار با حذف تولید داخلی و واردات گسترده بنزین غیراستاندارد خسارت میلیاردی به بیت‌المال زدند.علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته «در نشست علنی مجلس گزارش ‎کمیسیون اصل نود درباره رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست پیرامون گزارش ناصحیح درخصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی قرائت شد. موضوعی که با ادعای آلودگی بنزین تولیدشده و بحث سرطان‌زا بودن، نگرانی‌های جدی را در سطح جامعه ایجاد کرده بود».خضریان گفت: «‏اما در همین زمان آقای ‎بیژن زنگنه و خانم ‎معصومه ابتکار با ارائه داده‌های غلط به رسانه‌ها و نیز در مکاتبات رسمی، بحث آلودگی ریفرمیت دریافتی از پتروشیمی‌ها را مطرح می‌نمایند و با حذف تولید داخلی، واردات گسترده بنزین غیراستاندارد، از طریق واسطه‌ها آغاز می‌شود!».وی تاکید کرد: «با عنایت به اینکه مدیران دستگاه اجرایی برابر ‎قانون از اعلام مطالب خلاف واقع و غیرمستند منع شده‌اند، آقای زنگنه و خانم ابتکار با نقض این تعهد شرعی، قانونی و اخلاقی باعث تشویش اذهان عمومی، اشتباه محاسباتی و خسارت میلیاردی به بیت‌المال شده و به قوه قضاییه جهت ‎مجازات معرفی شدند.»

 

 

گفته می شود به دنبال انتشار خبر بستری شدن «رستم قاسمی» در بیمارستان به دلیل ابتلا به سرطان روده در شهریور ماه گذشته، تازه ترین خبرها حاکی از این است که بیماری سرطان وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی پیشرفته است و احتمالا وی مجبور به استعفا خواهد شد.هنوز منبعی در وزارت راه یا اطرافیان رستم قاسمی درباره این شنیده توضیحی نداده است

 

 

گفته می شود نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرده پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد اما پنجره مذاکرات احیای برجام تا ابد باز نخواهد بود

 

 

 

گفته می شود وزارت منابع آب عراق اعلام کرده این کشور به خاطر سدسازی های گسترده در ایران و کاهش حق آبه عراق از سرچشمه های منابع مشترک آبی در ایران، به دادگاه لاهه شکایت خواهد برد.

 

 

گفته می شود آیت الله نوری همدانی تاکید کرده متاسفانه امروز مردم از گرانی در رنج و فشار هستند و این سبب نگرانی و ناراحتی علما را فراهم نموده است، بنابراین لازم است به این مردم فداکار که در ۸ سال دفاع مقدس فداکاری کردند، توجه کرده و اسباب آسایش و رفاه نسبی آنها را فراهم کنید.

 

 

 

گفته می شود حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته نباید غفلت کرد که خطر ارتجاع و بازگشت از اصل دین و انقلاب اسلامی همچنان وجود دارد. نفوذ دادن افراد و افکار غربی در مدیریتها در هر سطحی هم برنامه دشمن است و نباید گفت که در دولت الهی و اسلامی و انقلابی آقای رییسی این کار را نمی‌کنند؛ الان هم دنبال این کار هستند.

 

 

 

گفته می شود برخی رسانه‌ها گزارش دادند که در جریان سفر مورا به تهران و دیدار با باقری‌، جشن تولدی برای نماینده اتحادیه اروپا تدارک دیده شده بود. خبری که از سوی وزارت خارجه نیز تکذیب نشد. روزنامه جمهوری اسلامی از سکوت مجلس در این باره انتقاد کرد.بیش از یک هفته از سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدار وی با علی باقری‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه می‌گذرد.این اقدام اگرچه در فضای مجازی جنجال به پا کرد، نمایندگان انقلابی! مجلس که همیشه به دنبال یقه‌گیری از دکتر ظریف بخاطر دیدار و مذاکره با اروپایی‌ها بودند، این‌بار سکوت کرده و حرفی نمی‌زنند.