اخبار خراسان جنوبی/

 کرونایی‌ها یک ماه این‌کارها را انجام ندهند

 

 

http://media.shabestan.ir/Original/1400/06/04/IMG12121337.jpg

 

 

 

 

برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان روستای لانو /۷

برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان روستای لانو شهرستان سربیشه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت

هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان سربیشه مسابقات دارت و هفت سنگ بانوان به مناسبت هفته دولت را در روستای لانو برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسابقات ورزشی دارت و هفت سنگ ویژه بانوان در روستای لانو از توابع بخش درح شهرستان سربیشه برگزار گردید. هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان این مسابقات را به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند برگزار کرد .

 

 

برگزاری مسابقات تیر و کمان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان به مناسبت روز کارمند/۷

برگزاری مسابقات تیر و کمان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان به مناسبت روز کارمند

مسابقات تیر و کمان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان به مناسبت روز کارمند برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی با حضور تعدادی از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به همت هیات تیر و کمان استان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و روز کارمند ، یک دوره مسابقات تیر و کمان در دو بخش آقایان و بانوان در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار و نفرات برتر هر بخش معرفی شدند . در بخش آقایان محسن قطبی نفر اول ،محمود انزلی نفر دوم و علیرضا ایزدی نفر سوم این دوره از مسابقات شدند و در بخش بانوان فاطمه مرادی زاده ، مولود ماهگلی و سمانه حسنی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند . در پایان از نفرات برتر با اهدای لوح و جایزه تجلیل شد .

 

برگزاری مسابقات اسپوکس ویژه فرزندان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی/۷

برگزاری مسابقات اسپوکس ویژه فرزندان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

مسابقات اسپوکس ویژه فرزندان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی مسابقات اسپوکس ویژه فرزندان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به مناسبت هفته دولت و روز کارمند در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که در پایان نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات معرفی شدند . در این مسابقات معین مولوی ، ابوالفضل کهرمی و کیان مولایی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند . در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد .

 

 

 

 

گذرگاه مرزی دوکوهانه تا پایان شهریور بازگشایی می‌شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی از بازگشایی گذرگاه دوکوهانه در شهرستان مرزی نهبندان تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد.

“حمید ملانوری” روز جمعه در سفر به شهرستان نهبندان به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی این شهرستان در جمع مردم روستای گوش اظهار داشت: با پیگیری‌های فراوان برای جلب موافقت افغانستان و با جلسات متعددی که در این زمینه در استان داشته‌ایم، در روزهای آینده گذرگاه دوکوهانه به طور رسمی فعال می‌شود.

وی مرز را یکی از ویژگی‌های بزرگ شهرستان نهبندان عنوان کرد و گفت: به دلیل اتفاقات سال‌های اخیر و عدم موافقت افغانستان با بازگشایی دوکوهانه، متاسفانه فعالیتی در این مرز نداشته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این مرز می‌تواند به عنوان یک محور تجاری فعال برای استان و کشور باشد.

وی نهبندان را شهرستانی دارای موقعیت خاص به لحاظ جغرافیایی و منابع و ذخایر خواند و گفت: این شهرستان با ۲ استان بزرگ کرمان و سیستان و بلوچستان همسایه است و باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

ملانوری با تاکید بر اینکه نهبندان همه منابع توسعه‌ای را با عیار بالا دارد افزود: نیروی انسانی مستعد، متخصص، باهوش و توانمند از محورهای توسعه هستند که نهبندان از این ظرفیت نیز بهره‌مند است.

وی اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای نهبندان بر پایه استفاده از ذخایر معدنی لحاظ شده و در همین راستا شناسایی، مطالعات، اکتشافات و بهره‌برداری از این ذخایر مدنظر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، به زودی شاهد حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ معدنی در این شهرستان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: شهرستان نهبندان باید به یکی از ایستگاه و پایگاه‌های بزرگ معدنی استان و کشور تبدیل شود.

ملانوری به فعالیت‌ها و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و افزود: ما در این ستاد به دنبال توسعه متوازن، همه‌جانبه و پایدار هستیم.

وی گفت: حیف است در استانی با ثروت‌های متعدد، متنوع و ارزشمند، مناطقی کمتر توسعه‌یافته یا دچار محرومیت داشته باشیم لذا باید این تحرکی که در مدیران استان ایجاد شده، شتاب بگیرد تا توسعه به معنای واقعی در منطقه رقم بخورد.

استاندار خراسان جنوبی به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر بر رسیدگی به امور شهرستان تاکید و سند توسعه نهبندان هم تدوین شد که البته بخش عمده‌ای از آن اجرا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در شهرستان نهبندان صورت گرفته است افزود: باید با برنامه‌ریزی بیشتر و تلاش جهادی‌تر و جهشی‌تر برای رسیدگی به امور این شهرستان گام برداریم.

ملانوری بیان کرد: وجود نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز ظرفیت خوبی برای پیگیری و دریافت مطالبات استان از اعتبارات ملی است.

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران در همسایگی ولایت فراه افغانستان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

سه بازارچه به دلایل مختلف از جانب کشور افغانستان در سال‌های گذشته تعطیل اعلام شد و در حال حاضر گمرک و بازارچه ماهیرود فعال‌ترین پایانه مرزی خراسان جنوبی است.

بنابر آمار رسمی ۴۸ درصد صادرات کشور به افغانستان از مرز خراسان جنوبی انجام می‌شود.

 

 

سه طرح بهداشت و درمان در شهرستان نهبندان افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – سه طرح بهداشت و درمان از جمله پایگاه سلامت شهری نهبندان در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان مرزی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا در ادامه سفر حمید ملانوری به نهبندان پایگاه سلامت شهری شماره یک مرکز شهرستان روز جمعه به نمایندگی از سه طرح بخش بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.

فرماندار نهبندان در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: پایگاه سلامت شهری نهبندان با مشارکت بنیاد برکت و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال احداث شد و ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب پنج هزار و ۷۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

مجید بیکی افزود: این مجموعه با زیربنای ۲۵۰ متر مربع در حال حاضر به عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر نهبندان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: همزمان با افتتاح این طرح، ساختمان و دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان شهید آتشدست نهبندان نیز به بهره‌برداری رسید که با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال و مشارکت خیرین تامین شده و جمعیت برخوردار از آن ۵۵ هزار نفر در قالب هزار و ۵۰۰ خانوار است.

فرماندار نهبندان گفت: ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت روستای دهک نیز که با مشارکت بنیاد برکت احداث شد، امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۲۴ میلیارد ریال و جمعیت برخوردار از خدمات آن سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب هزار و ۱۰۰ خانوار است.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز همزمان با چهارمین روز هفته دولت وارد نهبندان شد و با حضور در گلزار شهدای روستای چهار فرسخ به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

آیین افتتاح همزمان چهار باب زمین چمن مصنوعی با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مسوولان استانی در روستای چهار فرسخ برگزار شد.

افتتاح گازرسانی به هشت روستای نهبندان به نمایندگی از ۳۳ پروژه شرکت گاز و افتتاح طرح صنعتی دانه‌بندی منیزیت تگ سیاه از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

 

 

 

چهار طرح عمران شهری در نهبندان افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – چهار طرح شهرداری نهبندان با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال در سومین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

فرماندار نهبندان روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: اجرای فاز دوم جاده سلامت شهر نهبندان، آسفالت معابر بافت فرسوده به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع، اجرای آیلند میانی و روشنایی خیابان شهید رجایی به طول ۷۲۰ متر و موزائیک فرش، جدول‌گذاری و محوطه‌سازی میدان شهید بصیری‌پور به مساحت ۲ هزار و ۳۹۰ متر مربع از جمله طرح‌های افتتاحی شهرداری نهبندان است.

مجید بیکی افزود: طرح آبیاری کم‌فشار چاه رسالت نیز با اعتبار هزینه شده ۴۴۹ میلیون تومان افتتاح شد.

احیا و مرمت قنات و ساخت استخره دومنظوره از دیگر طرح‌های افتتاحی شهرستان نهبندان در سومین روز هفته دولت بود.

همچنین همزمان با چهارم شهریور روز کارمند، کارمندان نمونه شهرستان نهبندان تجلیل شدند.

فرماندار نهبندان در این آیین گفت: کارمندان باید رفتار و منش شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه کار خود قرار دهند تا رضایت مردم و خداوند را به دست آورند.

بیکی افزود: مردم ولی‌نعمتان ما هستند و خدمت صادقانه و حسن رفتار با مراجعه‌کنندگان باید در اولویت کاری مدیران و کارکنان زحمتکش دستگاه‌های اداری و نهادها باشد.

وی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته هزار و ۳۲ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار هزار و ۴۸۰ میلیون تومان در شهرستان نهبندان اجرایی شده که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های شهرستان داشته است.

همزمان با هفته دولت امسال ۱۰۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نهبندان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

از مجموع این پروژه‌ها ۸۹ پروژه آماده افتتاح است و عملیات اجرایی ۱۹ پروژه نیز آغاز می‌شود که ۷۵ پروژه روستایی و ۳۳ پروژه در مناطق شهری است.

 

 

 

 

 

چهار زمین چمن مصنوعی در نهبندان به بهره‌برداری رسید

بیرجند – ایرنا – چهار زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز جمعه برای افتتاح بخشی از پروژه‌های عمرانی نهبندان به این شهرستان مرزی سفر کرد و آیین افتتاح همزمان چهار باب زمین چمن مصنوعی با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مسوولان استانی در روستای چهار فرسخ برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این آیین گفت: زمین چمن مصنوعی روستای چهار فرسخ با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

حسن عزیزی افزود: علاوه بر این زمین‌های چمن مصنوعی شهر شوسف، روستای چاه‌شند و محله عشایری دغال محمد و میغان نیز امروز به بهره‌برداری رسید که هر پروژه با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد ریال تکمیل و افتتاح شد.

وی بیان کرد: زمان آغاز این پروژه‌ها سال ۱۳۹۹ بوده که با مشارکت بنیاد برکت اجرا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: هر کدام از این پروژه‌های ورزشی در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع اجرا شده و در مجموع ۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی شهرستان نهبندان افزوده است.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز همزمان با چهارمین روز هفته دولت وارد نهبندان شد و با حضور در گلزار شهدای روستای چهار فرسخ به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

افتتاح پایگاه سلامت شهری نهبندان به نمایندگی از سه طرح بهداشتی، افتتاح گازرسانی به هشت روستای نهبندان به نمایندگی از ۳۳ پروژه شرکت گاز و افتتاح طرح صنعتی دانه‌بندی منیزیت تگ سیاه از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

 

 

 

 

 

کلاهبرداری‌ رایانه‌ای‌ در خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند – ایرنا – رییس‌ پلیس‌ فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداری‌های‌ رایانه‌ای‌ در این استان امسال نسبت‌ به‌ سال قبل ۹ درصد کاهش‌ یافته‌ که‌ علت‌ ‌آن، افزایش سطح آگاهی‌ مردم‌ از طریق هشدارهای‌ سایبری پلیس فتا ‌و رسانه‌ها و اجرای رمز دوم یکبار مصرف است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ‌ علی محمدپور اظهار داشت‌:‌ خوشبختانه‌ میزان‌ کل‌ وقوع‌ جرایم‌ سایبری‌ نسبت‌ به مدت مشابه سال‌ قبل‌ ۱۱‌ درصد کاهش‌ داشته‌ است.

وی افزود: بیشترین‌ جرایم‌ سایبری‌ خراسان جنوبی در زمینه‌ کلاهبرداری‌های‌ رایانه‌ای، برداشت‌های‌ اینترنتی‌ غیرمجاز، مزاحمت‌ اینترنتی، تهدید، هتک‌ حیثیت‌،‌ نشر اکاذیب و سامانه‌های رایانه‌ای است‌.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ ۷۰‌ درصد جرایم‌ سایبری‌ مربوط‌ به‌ جرایم‌ مالی‌ سایبری‌ است گفت: کلاهبرداری‌ از طریق کانال‌ها، صفحات جعلی فروش کالا همچنین با ایجاد صفحات جعلی منتسب به شخصیت‌های مهم و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آنها از رایج‌ترین‌ روش‌های‌ کلاهبرداری‌ در فضای‌ مجازی‌ است‌.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
اقتصاد در دست مردم باشد نه عده ای بی درد
آیت الله عبادی با بیان اینکه اقتصاد در دیدگاه دین اسلام مانند خون در بدن است، گفت: در سایه دولت انقلابی برابر نظام جمهوری اسلامی باید اقتصاد دست مردم باشد و با اقتصاد می توانیم سرپا بایستیم و ثروت نباید در دست عده ای بی درد قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۴ شهریور) در دیدار با اعضای سازمان بسیج اصناف خراسان جنوبی ضمن بزرگداشت هفته دولت اظهار داشت: دولت جدید کار خود را از امروز آغاز کرد و در حالی که شب گذشته تعیین شده بودن امروز گزارش کار ارائه می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم در آینده دولت و مردم یکی شوند، افزود: نظام جمهوری اسلامی همین است و مردم هستند که دولت را انتخاب می کنند و دولت به عنوان خدمت گزار به مردم باید با اخلاص خدمت کند.

وی با اشاره به افراط و تفریط اقتصاد شرق و لیبرال دموکراسی غرب گفت: این نظام ها از مردم جدا هستند و اقتصاد شرق صرفا دولتی است و اقتصاد غرب نیز بر عهده عده ای سرمایه دار قرار دارد و دولتشان نیز مجری منویات سرمایه داران هستند.

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: در غرب، دولتی در کار نیست بلکه دست نشانده های سرمایه داران هستند که اقدام به نوکری می کنند و هر نوع فشاری به مردم وارد می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: سیستم لیبرال دموکراسی غرب بعد از فروپاشی شوروی مدعی بود که تاریخ به پایان رسیده است و به هیچ کس و هیچ جریان و گروهی فرصت تحرک نمی دهند اما به برکت انقلاب اسلامی و ایجاد فرصت های غیرمستقیم این ادعاهای واهی غرب به زمین خورد.

وی با اشاره به اینکه امروز برای رسیدن به شرایط بهتر باید به نظام جمهوری اسلامی باز گردیم، افزود: طی چند سال اخیر هر دولتی با یک سلیقه متفاوت به روی کارآمد و باعث شد تا درجا بزنیم اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون یک دولت جوان، متحرک و پویا و انقلابی به روی کار آمده است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی حرام خور نیستند، ادامه داد: اما به خاطر نفوذ بیگانگان و ایجاد فشارهای اقتصادی، پول های نجومی و اختلاس باعث به هم ریختن همه چیز در کشور شدند و مردم را از دین دور کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در سایه دولت انقلابی برابر نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باید اقتصاد دست مردم باشد و کسانی که می خواستند اشراف سازی کنند پی کارشان رفته اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد در دیدگاه دین اسلام مانند خون در بدن است، ادامه داد: به این معنا که با آن می توانیم سرپا بایستیم و ثروت نباید در دست عده ای بی درد قرار بگیرد و دولت جدید بر اساس عدالت به نفع مردم حرکت خواهد کرد.

آیت الله عبادی در ادامه گفت: مردم ایران اسلامی به دنبال تجارت حلال هستند و به سمت اصنافی می روند که برای مردم و خدا کار کنند و به دنبال حل مشکلات جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایگاه بازار در نظام اسلامی بسیار خاص است، افزود: برخی افراد به دنبال این بودند تا بازار را به هم بریزند و سلب اعتماد کنند و نتوانستند موفق شوند.

وی در خصوص سند توسعه هفتم گفت: زوایای آن به صورت دقیق کارشناسی شود و به موقع با رعایت منافع مردم این طرح را اطلاع رسانی کنید و مردم را از این نگرانی ها نجات دهید و بدانید که مردم در مشکلات بسیار ایستادگی کردند و مردم از ما عمل می خواهند.

آیت الله عبادی در پایان بیان کرد: امروز احساس می شود که موانع موجود بر سر راه پیاده کردن اقتصاد اسلامی در حال جمع شدن است؛ امیدواریم کارها به خوبی انجام شود و مردم پاداش رای دادن خود را بگیرند.

 

صعود شیر به قله
در شرایط بد اقتصادی و افزایش تورم هر روز، هر ساعت و ثانیه شاهد افزایش نرخ اقلام اساسی و غیر اساسی هستیم و این روزها قرعه افزایش قیمت به لبنیات و شیر رسیده و گلایه هایی را به همراه دارد.

خبرگزاری شبستان؛خراسان جنوبی:در شرایط بد اقتصادی و افزایش تورم هر روز، هر ساعت و ثانیه شاهد افزایش نرخ اقلام اساسی و غیر اساسی هستیم و فروشنده هنگام پرسیدن قیمت ابتدا دست به گوشی شده و قیمت به روز را جویا می شود. در گذشته فقط طلا فروشان به قیمت روز طلا را عرضه می کردند اما الان برای خرید لبنیات هم ابتدا قیمت را به روز می پرسند.

این روزها زمزمه هایی از افزایش قیمت شیر و به تبع آن لبنیات در جای جای کشور به گوش می رسد و باعث گلایه مردم شده است. هرچند این اولین بار نیست که موضوع قیمت شیر و محصولات لبنی زمینه اعتراض و گلایه مردم و دامداران را به همراه داشته است. شهریورماه سال گذشته قیمت مصوب شیر سه هزار و ۳۰۰ تومان نرخ گذاری شد و این نرخ گذاری از یک سو باعث گلایه مردم و از سویی گلایه دامداران را به همراه داشت. مردم از کم شدن توان خرید گلایه داشتند و دامدار از بالابودن هزینه های تولید.

با گذشت یک سال قیمت مصوب شیر از سه هزار و ۳۰۰ تومان با ۴۷ درصد افزایش به بیش از ۶ هزار تومان رسید. بر این اساس قیمت فروش مصوب شیرخام برای دامداری‌ها ۶ هزار و ۴۰۰ تومان نرخ گذاری شده است و به اذعان کارشناسان تا زمان رسیدن به دست مصرف کننده به ۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خواهد رسید. به این ترتیب این ماده لبنی و به دنبال آن پنیر، کره و… کم کم از سفره های مردم حذف و سفره مردم به خصوص محرومان و اقشار ضعیف جامعه روز به روز کوچکتر خواهد شد.

کوچک شدن سفره مردم

یکی از شهروندان ضمن گلایه از افزایش بی رویه قیمت ها می گوید: هر روز و هر ساعت شاهد افزایش اقلام ضروری و غیر ضروری هستیم.

«علی حسنی» گریزی به افزایش قیمت کالاهای ضروری مانند نان، برنج، روغن و … در این چند ماه اخیر می زند و می افزاید: با گران شدن هر یک از این اقلام به ناچار کالا از سفره های مردم حذف و کالا با قیمت مناسب تر جایگزین می شود که آن هم دوام ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت شیر در چند روز گذشته می گوید: شیر های یک لیتری از ۵ هزار و ۵۰۰ به ۸ هزار تومان رسیده است و خرید آن با توجه به حقوق کارمند، کارگر و افزایش تورم توجیه ندارد.

وی با بیان اینکه تاریخ درج شده با افزایش قیمت مربوط به ۱۵ مرداد است، می گوید: قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی از ۱۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسیده است و برای صبحانه یک خانواده ۴ یا ۵ نفره یک پنیر کفاف نمی کند.

نبود نظارت بر قیمت ها

شهروند دیگری هم ضمن گلایه از نبود نظارت بر افزایش بی رویه قیمت ها می گوید: قیمت شیر در هر گوشه از شهر متفاوت است و با اعلام افزایش قیمت در خیابان مدرس هر کیلوگرم شیر حدود ۹ هزار تومان  و در خیابان ۱۷ شهریور هفت هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می رسد.

«محسن علی آبادی» از تفاوت قیمت ها گلایه می کند و می گوید: افزایش قیمت شیر و به دنبال آن لبنیات کمر مردم را می شکند چرا که مدت ها است خامه، سرشیرو … از سبد غذایی آن ها حذف شده و قشر ضعیف جامعه شیر و پنیر را جایگزینی برای صبحانه کرده اند که با این افزایش قیمت حدود ۵۰ درصدی شیر و لبنیات کم کم شیر و پنیر هم از سبد غذایی مردم حذف خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بیماری کرونا و صحبت و توصیه های کارشناسان و پزشکان مبنی بر افزایش سیستم ایمنی بدن و… می گوید: با این گرانی ها نه تنها مردم قادر به تأمین مکمل ها برای افزایش سیستم ایمنی خود نیستند بلکه کم کم غذا های معمولی، شیر، لبنیات و… هم از سفره های مردم حذف خواهد شد.

به گفته وی قیمت پنیر فله ای از ۲۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به حدود ۳۵ هزار تومان (پنیر معمولی)، شیر پاکتی یک لیتری از ۱۵ به ۲۰ هزار تومان، ماست ۶۰۰ گرمی از ۷ به ۱۰ هزار تومان رسیده است و این روند افزایشی توجیهی ندارد و باعث حذف لبنیات به طور ناخواسته از سبد غذایی خانواده ها می شود.

کاهش توان خرید

یکی دیگر از شهروندان می گوید: ماه گذشته از یکی از فروشگاه های لبنیات محلی یک کیلوگرم کره گاوی را ۸۵ هزار تومان خریدم در حالی که امروز قیمت هر کیلوگرم کره گاو محلی به۱۲۰ هزار تومان و حتی بیشتر بر اساس کیفیت رسیده است.

به گفته «محمد علی حیدری» این افزایش قیمت و کاهش توان خرید، روز به روز بار مضاعفی بر دوش مردم به خصوص اقشار ضعیف تحمیل می کند چرا که فقط یک یا دو قلم افزایش قیمت نداشته است و متأسفانه هر روز و هر ساعت شاهد افزایش قیمت اقلام اساسی و مورد نیاز خانوار هستیم.

شهروند دیگری یا بیان این که همسرم در یکی از ادارات دولتی به صورت قرار دادی کار می کند، می گوید: سه فرزند دارم که دو تای آن ها زیر دو سال بوده و شیر مصرف می کنند.

«مریم رحیمی» با اشاره به نداشتن توان خرید شیرخشک می افزاید: در ماه های اول به اجبار به فرزندانم شیر خشک می دادم و کم کم شیر طبیعی را جایگزین کردم و با توجه به این افزایش قیمت دیگر قادر به تأمین شیر طبیعی هم برای دو فرزندم نبوده و به اجبار و زودتر از موعد ۲ سالگی باید فرزندم را از شیر بگیرم.

خرید به اندازه نیاز روزانه

یکی از فروشندگان نیز از افزایش قیمت گلایه می کند و می گوید: افزایش قیمت اقلام و اجناس مورد نیاز مردم در ماههای اخیر باعث کاهش توان خرید مردم و گلایه های فراوان شده است.

«علی حسنی» گریزی به برخی مشتریان خود می زند و می افزاید: با افزایش قیمت اقلام مورد نیاز و اساسی، هر روز میزان فروش ما هم کم می شود به طور مثال در گذشته مشتریان تخم مرغ را شانه ای می خریدند اما در حال حاضر دانه ای و بر اساس نیاز و یا شیر و پنیر فله ای را در حال حاضر فقط به میزان نیاز روزانه و گاها کمتر خریداری می کنند.

وی نیز این افزایش بی رویه قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را باعث کم شدن توان خرید و به دنبال آن کاهش میزان فروش مغازه دارها می داند و از مسئولان مربوطه می خواهد میزان نظارت بر قیمت ها را بیش از پیش افزایش دهند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند قیمت شیر خام با چربی ۳.۲ درصد درب دامداری ها را ۶ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام می کند و می گوید: پس از اعمال هزینه های تولید، فراوری، حمل و نقل شیر به دست مصرف کننده می رسد.

«علی تهوری» با بیان اینکه عرضه در واحدهای صنفی بر اساس فاکتور خرید و قیمت درج شده است، می افزاید: اعمال بیشتر از سود قانونی و هزینه های تمام شده بر روی کالا تخلف محسوب می شود.

وی در خصوص تفاوت قیمت شیر و لبنیات فله ای در نقاط شهر می گوید: شیر و لبنیات فله ای هم باید بر اساس فاکتور خرید و اعمال سود قانونی عرضه شود و فروش بیشتر از آن تخلف محسوب شده و با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به افزایش قیمت شیر و به دنبال آن لبنیات در کشور، می گوید: افزایش قیمت شیر و به تبع آن لبنیات استانی نبوده و به صورت کشوری اعمال شده است.

«محمد شریف» با اشاره به نوسان قیمت شیر در هفته گذشته می افزاید: متأسفانه افزایش قیمت فقط مختص شیر نبوده و شاهد نوسان و افزایش قیمت حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کالاها در ۲۰ روز گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه تاریخ مصرف شیر و لبنیات محدود است، تأکید می کند: فروشندگان باید بر اساس قیمت درج شده روی کالا اقدام به فروش کنند و فروش کالا با قیمت بیشتر تخلف محسوب می شود.

به گفته وی نظارت ها به عهده اداره کل صنعت، معدن و تجارت است و در صورت تخلف باید به امور رسیدگی شود.

نکته پایانی

این روزها شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و غیر اساسی، گوشت و اقلام پروتئینی، شیر، لبنیات و… هستیم به اذعان کارشناسان و صاحب نظران کمبود و افزایش قیمت نهاده های دامی، دان و… مهمترین عامل افزایش قیمت اقلام پروتئینی، شیر و لبنیات است این در حالی گفته شده که هر روز و هر ساعت شاهد افزایش قیمت اقلام مختلف اعم از لوازم خانگی، برنج، روغن، مواد شوینده، مواد سلولزی و….هستیم و این روند صعودی افزایش قیمت و تورم عرصه را بر خانواده ها و اقشار مختلف اعم از کارمند، کارگر و….تنگ کرده است.

با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد ریال؛
۱۱ پروژه صنعت و معدن در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طی هفته دولت امسال، ۱۱ پروژه صنعتی و معدنی با هزینه ‌کرد ۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می ‌شود.

«عباس جرجانی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: طی هفته دولت در شهرستان‌های خوسف، طبس، سربیشه و نهبندان ۹ طرح افتتاح و دو طرح نیز کلنگ زنی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کلنگ زنی پروژه تولید اسلب سرامیکی و کاشی ساختمانی کفی پرسلانی لعاب دار در شهرستان خوسف با پیش بینی اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: طی هفته دولت عملیات اجرایی واحد دانه بندی سنگ آهن چاه بلو در عشق آباد طبس با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه خط دانه بندی منیزیت تگ‌ سیاه در شهرستان نهبندان با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح می‌شود، افزود: همچنین طی این هفته در شهرستان طبس واحد دانه بندی سنگ آهن چاهبلو، واحد دانه بندی سنگ آهن روناک، واحد خردایش کائولن اشلانی، معدن سنگ آهن ذوالفقار، مجتمع فرآوری زغال سنگ فرو آلیاژتام و واحد کنسانتره آهن شرکت پاپک به بهره برداری می رسد.

جرجانی از افتتاح سه پروژه در شهرستان سربیشه نیز خبر داد و گفت: در مجموع با بهره‌برداری از پروژه‌های بخش صنعت و معدن استان زمینه اشتغال ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۸ روستا نیز از مزایای پروژه های بخش صنعت و معدن استان بهره مند می شوند، گفت: با بهره برداری از خط دانه بندی منیزیت تگ‌ سیاه در شهرستان نهبندان پنج روستا با جمعیت ۲۰۰ نفر از مزایای آن برخوردار شده و زمینه اشتغال پایدار ۳۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

جرجانی اضافه کرد: با افتتاح واحد دانه ‌بندی معدن سنگ آهن روناک در عشق آباد طبس با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال توسط زمینه اشتغال ۲۱ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود، همچنین با افتتاح واحد خردایش کائولن اشلانی در دیهوک طبس با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت پایدار فراهم می‌شود.

وی در ادامه از افتتاح مجتمع فرآوری زغالسنگ شرکت فرو آلیاژتام طبس با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و افتتاح طرح کنسانتره آهن شرکت پاپک پارسیان طبس با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۳۵ نفر خبر داد و گفت: معدن سنگ آهن ذوالفقار در روستای تپه طاق عشق آباد طبس با سرمایه گذاری ۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برای اشتغال ۱۰ نفر طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: طی هفته دولت با افتتاح واحد استخراج رمز ارز در مود سربیشه با هزینه ‌کرد ۱۱۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر فراهم می شود.

جرجانی از افتتاح طرح تولید بتن سیال معمولی در درح سربیشه با هزینه کرد ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد: این طرح برای ۲۲ نفر شغل ایجاد خواهد کرد، همچنین با افتتاح طرح استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه با اعتبار ۶ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال با ذخیره قطعی و استخراج اسمی سالانه ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن زمینه اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: در مجموع طی هفته دولت امسال، ۱۱ پروژه صنعتی و معدنی با هزینه ‌کرد ۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می ‌شود.

در جشنواره شهید رجایی؛
۱۵ دستگاه اجرایی برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند
همزمان با هفته دولت ۱۵ دستگاه برتر در بیست و چهارمین جشنواره استانی شهید رجایی و با حضور استاندار خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی امروز (۴ شهریور) با حضور استاندار خراسان جنوبی و مسوئلان استان در بیرجند برگزار و براساس ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹، از ۱۵دستگاه به عنوان حوزه‌های برتر تجلیل شد.

 

«مجید پورعیسی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی و دبیر جشنواره شهید رجایی استان در این آیین گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌­های اجرایی در اجرای مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، هرساله توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی انجام می­‌شود.

 

وی ادامه داد: به طور معمول در طول سال تمامی دستگاه‌ها خودارزیابی دارند اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بررسی شاخص‌ها این ارزیابی را انجام می دهد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیا اینکه برخی دستگاه‌ها در ارزیابی سالانه نمره خوبی کسب نکردند، افزود: اما همان دستگاه‌ها با اقدامات اصلاحی در سال بعد خوش درخشید و مشکلات رفع شد.

 

پورعیسی بیان کرد: عملکرد ۵۱ دستگاه اجرایی در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی شده و در گروه‌های پنجگانه «آموزشی، پژوهشی و فرهنگی»، «عمومی و قضایی»، «سلامت و رفاه اجتماعی»، «تولیدی و خدماتی»، «زیربنایی و توسعه زیرساخت» تقسیم و از یک دستگاه در هر گروه تجلیل می شود.

 

به گفته وی با ارزیابی‌های صورت گرفته یک بدنه مدیریتی منسجم در قالب سرمایه اجتماعی در استان وجود دارد که امیدواریم ارتقا یابد تا در حوزه پیشرفت و توسعه به متوسط کشوری برسیم زیرا یکی از حسن‌ها در خراسان جنوبی این است که کارها به روال جلو ‌می‌رود.

 

گفتنی است؛ مدیران ۱۰ دستگاه اجرایی برتر استان در سال ۹۹ شامل ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت توزیع نیروی برق، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل امور مالیاتی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل راه و ‌شهرسازی و شرکت گاز خراسان جنوبی تجلیل شدند.

 

همچنین اداره کل اطلاعات، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم به عنوان دستگاه‌های برتر هفته دولت امسال معرفی شدند.

 

 

 

 

شمار فوتی های کرونا در خراسان جنوبی به ۱۰۵۰ نفر رسید

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فوت چهار بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و گفت: شمار فوتی های کرونا در استان به یک هزار و ۵۰ نفر رسیده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۴۲۸ آزمایش PCR طی روز گذشته در استان انجام شده که از این تعداد ۱۷۷ مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ نفر از بیماران جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، عنوان کرد: یک هزار و ۱۸۹ تست سریع کرونا نیز در استان انجام شده که ۲۹۱ بیمار کرونایی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۴۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۹۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی ادامه داد: ۳۶ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال سه نفر مساعد نیست.

دهقانی با بیان اینکه چهار نفر از بیماران کرونایی متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کرده‌اند، افزود: شمار فوتی‌های کرونا در استان به یک هزار و ۵۰ نفر رسیده است.

افزایش ۳۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی

پرداخت زکات در خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان در گفتگو با افزایش ۳۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبیخبرنگار صداوسیما گفت: مردم، کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی در ۴ ماه گذشته، ۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان زکوات شامل زکات واجب، زکات مستحبی، فطریه، کفاره ورد مظالم درسطح استان پرداخت کردند.

 

احمد رفیعی افزود: بیشترین زکوات جمع آوری شده در این مدت مربوط به فطریه وکفارات به میزان ۳میلیارد و۲۳۷ میلیون تومان بوده است.

وی زکات واجب پرداخت شده در این مدت را ۳۳۱ میلیون تومان و زکات مستحبی را ۸۹۷ میلیون تومان اعلام کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان افزود: ۹۵ درصد زکات جمع آوری شده دربخش محرومان و مابقی در بخش پروژه‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

وی گفت: زکات پرداخت شده توسط مردم در بخش‌های مختلف از جمله درمان، جهیزیه، امور تحصیلی و معیشت نیازمندان و اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود.

هم اکنون ۶۶۳ عامل افتخاری و ۲۴۴ مبلغ جمع آوری زکات در استان را برعهده دارند.

 

 

 

 

 

برگزاری مسابقات دارت انتخابی تیم بانوان استان خراسان جنوبی

مسابقات دارت انتخابی تیم بانوان خراسان جنوبی بصورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی؛در پایان این دوره از مسابقات که با حضور ۱۸ بازیکن از شهرستان‌های بیرجند، طبسبرگزاری مسابقات دارت انتخابی تیم بانوان استان خراسان جنوبی و بشرویه، بصورت دو مرحله مقدماتی (گروهی) و نهایی (گروهی-حذفی) برگزار شد خانم‌ها زهرا رجبی و هیوا محمدی به ترتیب مقام‌های اول و دوم  را کسب کردند.

 

در این مسابقات همچنین خانم‌ها زهره فنجانی و  آسیه ملکی  مقام سوم‌مشترک را کسب و به عنوان تیم استان انتخاب تا در مسابقات قهرمانی کشور که قرار است در تاریخ ۱۷ شهریور به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شود، حضور یابند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشایی گذرگاه دوکوهانه تا پایان شهریورماه
بازگشایی گذرگاه دوکوهانه تا پایان شهریورماه
استاندار خراسان جنوبی از بازگشایی گذرگاه دوکوهانه تا پایان شهریورماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با اعلام این خبر در جمع مردم روستای گوشی و در جریان حضور نهبندان به منظور افتتاح پروژه های عمرانی این شهرستان، خاطرنشان کرد: با پیگیری های فراوان برای جلب موافقت افغانستان و با جلسات متعددی که در این زمینه در استان داشته ایم، در روزهای آینده، گذرگاه دوکوهانه به طور رسمی فعال می شود.
وی، مرز را یکی از ویژگی های بزرگ شهرستان نهبندان عنوان کرد و گفت: به دلیل اتفاقات سال های اخیر و عدم موافقت افغانستان با بازگشایی دوکوهانه، متأسفانه فعالیتی در این مرز نداشته ایم.
به گفته وی؛ این مرز می تواند به عنوان یک محور تجاری فعال برای استان و کشور باشد.
استاندار، نهبندان را شهرستانی دارای موقعیت خاص به لحاظ جغرافیایی و منابع و ذخایر خواند و گفت: این شهرستان با دو استان بزرگ کرمان و سیستان و بلوچستان همسایه است و باید از این فرصت به درستی استفاده شود.
ملانوری با تأکید بر این که نهبندان همه منابع توسعه ای را با عیار بالا دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مستعد، متخصص، باهوش و توانمند از محورهای توسعه هستند که نهبندان از این ظرفیت نیز بهره مند می باشد.
وی ادامه داد: یکی از محوری ترین برنامه های توسعه ای نهبندان برپایه استفاده از ذخایر معدنی لحاظ شده، در همین راستا شناسایی، مطالعات، اکتشافات و بهره برداری از این ذخایر مدنظر می باشد.
به گفته وی؛ با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ معدنی در این شهرستان خواهیم بود.
استاندار تأکید کرد: شهرستان نهبندان باید به یکی از  ایستگاه و پایگاه های بزرگ معدنی استان و کشور تبدیل شود.
ملانوری با اشاره به فعالیت ها و سیاست های ستاد توسعه خاوران متذکر شد: ما در این ستاد به دنبال توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار هستیم.
وی تأکید کرد:حیف است در استانی با ثروت های متعدد، متنوع و ارزشمند، مناطقی کمتر توسعه یافته یا دچار محرومیت داشته باشیم، لذا باید این تحرکی که در مدیران استان ایجاد شده، شتاب بگیرد تا توسعه به معنای واقعی در منطقه رقم بخورد.
استاندار به جریان سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به نهبندان اشاره کرد و گفت: در این سفر به رسیدگی به امور شهرستان تأکید شده و سند توسعه نهبندان هم تدوین شد که البته بخش عمده ای از آن اجرا نشده است.
ملانوری با تأکید بر این که طی سال های اخیر، اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته، افزود: باید با برنامه ریزی بیشتر و تلاش جهادی تر و جهشی تر برای رسیدگی به امور این شهرستان گام برداریم.
وی متذکر شد: وجود نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز ظرفیت خوبی برای پیگیری و دریافت مطالبات استان از اعتبارات ملی است.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.sko.ir/Dorsapax/Data/Sub_0/File/newnews_EToolsFile_das_385f148e2be74cb79a0afd99480014a0-a62c40e2-9a0f-4582-b5cf-da1f45d5c5be.jpg

https://khj.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2021/08/1099284_orig.jpeg

https://khj.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2021/08/1099285_orig.jpeg

 

 

https://www.sko.ir/Dorsapax/Data/Sub_0/File/newnews_EToolsFile_das_385f148e2be74cb79a0afd99480014a0-a62c40e2-9a0f-4582-b5cf-da1f45d5c5be.jpg

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*