گفته می شود

 

 

گفته می شود وزیر خارجه روسیه در ادامه روند حمایت روسیه از گروه طالبان از این گروه تعریف و تمجید کرد.«سرگئی لاوورف»وزیر خارجه روسیه گفت که گروه طالبان به اظهارات خود مبنی بر عفو و توقف درگیری ها و نیز گفت و گوی میان طرف های افغانستانی پایبند است.پیش از این سخنگوی وزارت خارجه روسیه و سفیر این کشور در کابل نیز صریح از گروه طالبان حمایت کرده بودند.

 

گفته می شود در جریان بررسی برنامه امیرعبداللهیان، وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که قرار بود به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت کند، پس از قرار گرفتن در جایگاه با انتقاد از علی اصغر عنابستانی دیگر نماینده مخالف درخصوص تقسیم وقت، گفت: قرار بود آقای عنابستانی ده دقیقه از وقت را به من بدهد ولی اکنون سه دقیقه در اختیار من قرار گرفته است و من در زمانی که می‌خواستم از وزیر پیشنهادی انتقاد کنم، باید به انتقاد از همکار خود بپردازم. با توجه به کمبود زمان از صحبت انصراف داده و مطالبم را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

 

 

 

گفته می شود وزیر خارجه ژاپن حامل پیام بایدن برای رئیسی بود .ژاپن با مجوز امریکا، تامین بخش عمده نیاز واکسن ایران را برعهده گرفت.طبق گزارش رسانه‌های غرب، آمریکایی ها در پیامی به ایران برای شروع دوباره مذاکرات اعلام آمادگی کرده و گفته اند که نباید مذاکرات را از اول و به اصطلاح از نقطه صفر شروع کنیم بلکه ادامه مذاکرات قبلی باشد. نگاه رئیسی بر این است که ایران با این پیشنهاد موافقت کند.گفته‌ می شود دولت رئیسی به زودی مذاکرات با گروه ۱+۴ را کلید می زند.طبق این گزارش تاکید ایران بر این است که تیم هسته ای ایران وارد مذاکرات فرسایشی نشود. بایدن در اولین گام حسن نیت خود با صدور مجوز آزادی دارایی مسدود شده ایران در ژاپن و کره جنوبی به حل بحران تامین واکسن ایران کمک کرد

 

 

 

گفته می شود رئیس مجلس شورای اسلامی گفته بر اساس آیین نامه داخلی، اخذ رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی کاملا به صورت محرمانه انجام می‌شود.

 

 

 

 

گفته می شود به جرات می‌توان گفت که آقای فاطمی امین قَدَرترین وزیر کابینه آیت الله رئیسی خواهد بود. فردی که به رئیس جمهور نزدیک است و برنامه اقتصادی دولت سیزدهم در بخش صنعت و معادن توسط وی نگاشته شده و حال باید اجازه دهیم در مقام اجرا همان برنامه‌ها را عملیاتی کند.

 

 

گفته می شود طالبان اعلام کرد که به همه مقامات دولت سابق افغانستان از جمله رئیس جمهور اشرف غنی عفو داده است و به آنها اطمینان داد که می توانند برگردند و در افغانستان زندگی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*