اخبار خراسان جنوبی / گلایه شهروندان خراسان جنوبی از نوبت دهی ام. آر.ای

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضرب الأجل استاندار برای اجرایی شدن مصوبات سفر رییس جمهور

 

فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کویر احصاء شود

 

استاندار خراسان جنوبی: طرح‌های حمایتی دولت برای تکمیل شهرک‌های گلخانه ای انجام می‌شود

 

 

 

 

 

جرئه‌هایی که بلعیده می‌شود

در حالی که بحران آب هر روز بیشتر از قبل خراسان جنوبی را تهدید می‌کند اما میلیون ها لیتر از این نعمت الهی به راحتی در ‏برخی از نقاط به علت شکستگی و فرسودگی لوله ها هدر می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ آب نیست ، خشکسالی است، جنگ آب است مردم رعایت کنید، این سخنان هر روزه مسولان در توصیه به شهروندان برای کاهش مصرف آب است ، موضوعی که مربوط به یک ماه، دوماه ، یک سال، ۵ سال نیست، سالهاست مسولان می گویند .

طی سال‌های اخیر اکثر نقاط کشور با معضل خشکسالی و کم آبی زیادی مواجه هستند، خراسان جنوبی هم  یکی از مهمترین معضلاتش همین موضوع است ، موضوعی که باعث شده هر روز با آن دست و پنجه نرم کند و حتی مهاجرت از روستاها به شهرها را در پی داشته باشد مهاجرت هایی که تبعات بعدش گریبان گیر شهرهاست .

هم اکنون هر از گاهی خبرهایی مبنی بر نبود ‏آب یا قطعی مکرر و افت فشار آن در شهرها و بخصوص روستاهای این استان به گوش می رسد.‏

گرچه نزولات آسمانی کاهش چشم گیری در این استانی کویری داشته است اما این تنها ماجرا نیست در خراسان جنوبی  فرسودگی و شکستگی لوله ها و بعدا بی توجهی به آن میلیون ها لیترآب را در کوچه پس کوچه ها هدر می دهد.جرئه هایی که بلعیده می شود

ارسال کلیپ هایی از فاجعه هدر رفت آب

هر روز مردم از نقاط مختلف خراسان جنوبی کلیپ هایی از هدررفت آب به خبرگزاری صدا و سیمای استان ارسال می کنند که گویای فاجه ای بزرگ در حوزه آب است، مردم یک روستا تشنه از آب، اما در روستایی دیگر هزاران لیتر آب هدر می رود و برخی ها هم  بی توجه از کنار آن گذر می کنند.

یکی از عواملی که سبب  ناراحتی مردم می شود  دیدن هدر رفت آب شربی است که در کوچه و خیابان ها بر اثر ترکیدگی لوله های آب جاری است، موضوعی که  با وجود خشکسالی و کمبود منابع زیر زمینی با برنامه ریزی صحیح و اصولی می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

بی توجه به هدر رفت آب

یکی از اهالی روستای ۲۰ خانواری سورگ بیرجند می گوید: مدت هایست  در حالی که مردم از بی آبی رنج می برند، لوله اصلی آب این روستا به علت فرسودگی دچار شکستگی شده است و علی رغم اینکه بارهابه مسولان مربوطه اعلام کردیم کسی توجهی نمی کند.

ذاکریان یکی از اهالی روستای خراشاد بیرجند هم می گوید: به اهالی روستا اعلام می کنند آب نیست اما در خیابانهای روستا لوله ها به علت کنده کاری جدول ها دچار ترکیدگی شده است و از بین می رود.

حالا سوال اینجاست آیا آب نیست  یا فقط در حد یک شعار از سوی مسولان است!! یا اگر این گونه هست چرا مسولان به فرسودگی توجهی ندارند و این گونه میلیون ها لیتر آب هدر می رود.

تنش آبی در ۲۰ درصد روستاها

۹۸۵ روستای خراسان جنوبی زیر پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب است و ۳۹۰روستای این استان به علت خشکسالی ها هم اکنون با تانکر آبرسانی می‌شوند.

۲۲۹روستای خراسان جنوبی هم که آبرسانی شدند تنش آبی دارند و از کمبود آب رنج می‌برند که ۲۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی را شامل می شود

محمد حقداد از روستای سیوجان نیز گفت: برای شکستگی لوله ها تماس می گیریم تا وقتی برای ترمیم لوله های می آیند یک هفته طول می کشد آن هم ناقص رها می کنند و می روند.

آب بازی سگها در آب

یکی از اهالی روستای استند زیرکوه هم می گوید: لوله آب ۲۰۰ این روستا که لوله اصلی انتقال آب به  دیگر روستاهای کریزان، مهدی آباد و سرچشمه مدتهاست ترکیده و محل شنای سگها شده و بعد از مدتی مقداری از آن ته نشین، مقدار هدر می رود و بقیه را هم مردم از آن استفاده می کنند.

از ۳۳میلیون مکعب لیترآب تولیدی در روستاهای خراسان جنوبی ۱۴میلیون مترمکعب در حال هدر رفت است این یعنی بیش از نیمی هدر می رود و پیک مصرف و کمبود منابع آبی در روستا‌های خراسان جنوبی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است.

رفع فرسودگی با ۵۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم هزینه اصلاح این شبکه‌های فرسوده را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده  ۲ و نیم درصد هدررفتگی آب کاهش پیدا خواهد کرد و در این راستا ماهانه هزار و۲۰۰ کنتور فرسوده هم در حال تعویض است.

بیشترین هدر رفت آب در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان درمیان است که آن هم به علت فرسودگی و شکستگی لوله هاست.

امامی می گوید: از ابتدای امسال ۴۰ روستا به شبکه آبرسانی پایدار ملحق شده است و تا چند روز آینده ۱۸روستای استان از شبکه آبرسانی سیار خارج می‌شوند و ۲۰ روستای دیگر هم تا پایان تابستان به چرخه آبرسانی پایدار ملحق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۷۰ چاه و ۵۸۰ ایستگاه پمپاژ در سطح استان وجود دارد افزود: متاسفانه وابستگی دام‌ها به مخازن و آبرسانی باغ ها سبب کاهش این مخازن شده است.

در حالی مسولان از وابستگی دام ها به مخازن و آبرسانی باغ ها توسط روستائیان صحبت می کنند که اگر حساب و کتاب سر انگشتی شود می توان دید که هدر رفت بر اثر فرسودگی خیلی زیاد تر از مصرف حتی روزانه روستائیان برای کشاورزی و دامداری است چرا که دام آب چندانی مصرف نمی کند و باغ های کشاورزی هم حداقل هر ۱۵ روز یک دفعه آب می خواهد.

یک میلیارد متر مکعب، مصرف آب در استان

۳۴۰ هزار انشعاب آب وفاضلاب خراسان جنوبی وجود دارد که  ۱۹۵ هزار انشعاب شهری و ۱۴۵هزار انشعاب روستایی است.

مصرف آب در استان سالانه یک میلیارد متر مکعب است

شهرهای خراسان جنوبی هم به علت فرسودگی وشکستگی ۳۲ درصد اتلاف آب دارند .

شهروندی در شهر عشق آباد می گوید: مدتهاست لوله در این بخشی از خارج شهر شکسته است اما هیچ برای ترمیم مراجعه نکرده است.

شهروندی از شهر آبیز نیز می گوید: در کوچه هزار متری که در محل زندگی اوست حداقل۲۰ جا آب هدر می رود.

شهروند دیگری می گوید: یک جا که درست می شود مجدد جای دیگر فرسوده است و دیده میشود آب از آنجا نشت می کند.

خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۸۴۲ کیلومتر خط لوله انتقال و توزیع آب دارد  که باید برای رفع فرسودگی آنها هر چه زودتر فکری شود.

 

 

 

تا پایان سال؛

اتصال ۸۰ درصد روستا‌های خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات از ابتدای امسال ۷۵ روستای استان با جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفر از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شده اند.

بهی افزود: از ابتدای امسال ۱۸ سایت‌ های وب از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان احداث شده است.

وی گفت: سال تحصیلی گذشته نیز ۱۴۰۰ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و در نیمه اول شهریورماه امسال نیز ۸۰ مدرسه دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که این درصد تا پایان سال عملی خواهد شد.

 

بهی گفت: هم اکنون در  ۱۰ سایت روستایی استان توسعه خدمات اینترنت در دست اقدام است و در ۸ سایت نیز خدمات اینترنت ارتقا می‌یابد و دو سایت جدید نیز به زودی به بهره برداری می‌رسند.

 

 

 

۳۸ مصوبه سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

۳۸ مصوبه سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اعلام کرد: در ارتباط با سفر یک روزه رییس جمهوری به استان ۳۸ مصوبه توسط دستگاه‌های اجرایی استان درخواست شده که مباحث مربوط به اجرای آنها و اخذ اعتبار در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا مجید پورعیسی  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی  افزود: مصوبات درخواستی و پیشنهادی توسط دستگاه‌های اجرایی در جلسه امروز مطرح شد که عناوین آن کامل و روش‌های پیشنهادی آن اخذ خواهد شد.

وی بیان کرد: یکسری مصوبات نیاز به اعتبار و برخی نیاز به مجوز دارند که پیش‌نویس آنها در روزهای آتی آماده می‌شود و در اختیار استاندار قرار می‌دهیم؛ طبیعی است برخی مصوبات پذیرفته و بخشی نیز رد شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اهم مصوبات مورد نیاز در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی رایزنی شده و در اختیار متولیان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: برای اجرای مصوباتی که با حضور رییس جمهوری مطرح شد و مورد تاکید آیت الله رییسی قرار گرفت کمیته، کارگروه یا ستادهایی تشکیل خواهد شد.

پورعیسی افزود: بنابر تاکید استاندار چارچوب مصوبات را باید تعیین کنیم و تیم‌های قوی ایجاد شود تا چارچوب و الگویی خاص برای اجرایی شدن مصوبات باشد.

وی پرداخت مطالبات پیمانکاران، تکمیل راه آهن قطعه یونسی – بیرجند، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام که پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در اولویت قرار دارد، طرح توسعه نهضت گلخانه‌ای، فرآوری محصولات استراتژیک، راه‌اندازی کارخانه محصولات لبنی، تامین اعتبار و تسهیلات برای زنجیره‌های تولید و به‌روز رسانی سند توسعه نهبندان را از جمله این مصوبات اعلام کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: همچنین خط انتقال سوخت از رفسنجان به پایانه مرزی، افزایش شعاع یارانه سوخت مرزنشینان از ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر، انتقال آب از دریای عمان، افزایش سرانه دانشگاه بیرجند، مباحث مربوط به خشکسالی و فرآورده‌های دامی، تامین ۲۵۰ میلیارد تومان فاینانس آب و فاضلاب، استفاده از مباحث ماده ۲۳ در حوزه آب و تکمیل مطالعات آب‌های ژرف از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است.

وی افزود: افزایش تخصیص اعتبار برای طرح‌های ملی آب شیرین کن، بیع متقابل، اصلاح نظام پیمانکاری درخصوص حقوق کارگران، تشکیل ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات، راه‌اندازی واحدهای غیرفعال، جذب مشوق‌ها و جاذبه‌های خاص مناطق کمتر توسعه یافته، تکلیف دولت برای جذب شرکت‌های سرمایه‌گذاری دولتی، ستاد توسعه خاوران و تفویض اختیار به استان و اعطای مجوزها از دیگر مصوباتی است که توسط دستگاه‌های اجرایی مطرح شده است.

پورعیسی عنوان کرد: حمایت از صنایع دستی و پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری، تامین زیرساخت‌های گردشگری و کویری، اجرای خط انتقال گاز، تامین زیرساخت‌های مرزی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان، حمایت از تعاونی‌های محصولات استراتژیک، توسعه حوزه زغالسنگ، اعتبارات بند «ت» توسط راه و شهرسازی و تخصیص زمین برای احداث مسکن از دیگر مصوباتی است که در سفر رییس جمهوری مطرح شده و در حال پیگیری است.

 

 

 

 

 

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی:

۴۱ درصد مردم خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

۴۱ درصد مردم خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

 دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: ۴۱.۳ درصد مردم خراسان‌جنوبی دوز اول و ۲۵ درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی وضعیت شهرهای بیرجند، طبس و نهبندان از نظر شیوع کرونا قرمز، خوسف و سربیشه زرد و بقیه شهرها نیز نارنجی هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: خوشبختانه موارد مثبت ابتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی ۴۷ درصد، موارد بستری تنفسی نیز ۲۵ درصد، بستری مثبت ۳۱ درصد و بستری در آسی یو نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است.

شریف‌زاده بیان‌کرد: این آمارها نشان دهنده آن است که قله پیک پنجم کرونا را در خراسان‌جنوبی رد کرده‌ایم و در شیب نزولی از نظر کرونا قرار داریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: ما زمانی به ایمنی جمعی می‌رسیم که حدود ۷۵ درصد مردم دوز دوم واکسن را دریافت کرده باشد و تزریق دوز اول به تنهایی ایمنی ایجاد نمی‌کند.

 

 

 

 

تجلیل از ۵۳۰۰ رزمنده پیشکسوت خراسان جنوبی

۵ هزار و ۳۰۰ رزمنده پیشکسوت استان در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شوند.

مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در نشست هم اندیشی با مدیر کل، معاونان و برنامه سازان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: رونمایی از ۴ یادمان شهدا و رونمایی از چند کتاب از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.
سرهنگ فلاحی با بیان اینکه برنامه سازان صداوسیما، سربازان گمنام جبهه فرهنگی هستند از اقدامات صدا و سیمای استان در معرفی شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس قدردانی کرد.
در این جلسه همچنین مدیر کل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه برنامه سازی در راستای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس سرلوحه برنامه سازی در صدا و سیماست گفت: در هفته دفاع مقدس در بخش‌های مختلف سیما، صدا و خبر و فضای مجازی ۴۷ عنوان برنامه در قالب ۱۰ هزار و ۸۶۰ دقیقه برنامه پخش خواهد شد.

 

 

 

شناسایی ۱۸۲ نفر مبتلای گرفتار در دام کرونا

۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۷۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۶۵ بیمار جدید شامل ۲۱ بستری و ۴۴ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۹ نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت  ۱ مورد فوت ناشی از کرونا مجموع موارد فوت ناشی از این بیماری به هزار و ۱۰۲ نفر رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

اقدامات اجرایی برای مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی آغاز شد/۳

اقدامات اجرایی برای مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی آغاز شد

 استاندار خراسان جنوبی از جمع‌بندی مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان خبر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را بسیج کردیم تا با سرعت مصوبات سفر پیگیری شود و اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

حمید ملانوری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که پس از سومین سفر استانی رییس جمهوری به منظور بررسی روند اجرای مصوبات این سفر برگزار شد، افزود: انجام سفر رییس جمهوری و جمعی از اعضای دولت در کمال سلامت و امنیت نتیجه همت، تلاش و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های نظامی و امنیتی و رسانه‌هاست و این سفر خیرات و برکات فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به تفاوت این سفر با سفرهای قبلی هیات دولت به استان‌ها گفت: همیشه قاعده بر این بود که تیم‌های کارشناسی چند روز قبل از حضور رییس جمهوری به استان‌ها می‌رفتند و با رصد مسایل مختلف از نزدیک، نیازها احصا شده و در قالب مباحث کارشناسی به عنوان مصوبات سفر اعلام می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از آیت الله رئیسی برای اینکه سومین سفر استانی خود را به خراسان جنوبی اختصاص داد، افزود: این سفر بدون تشریفات و به عبارتی سرزده انجام شد و آنچه در قالب مصوبات سفر قید می‌شود، مواردی است که در جریان سفر رقم خورده و مقرر شده است با تلاش مدیران جمع‌بندی شود.

وی اظهار داشت: برگزاری سفر به صورت سرزده و بدون تشریفات، هزینه‌های جاری و تشریفات را کاهش می‌دهد که اقدام بسیار ارزنده‌ای است و به نوعی مردمی‌تر، کم هزینه‌تر و عادی‌تر برگزار می‌شود.

ملانوری گفت: امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را برگزار کردیم تا با بسیج مدیران دستگاه‌های اجرایی مصوبات سفر هرچه سریعتر پیگیری و اجرا شود تا مردم استان از خیرات و برکات سفر بهره‌مند شوند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را جمع‌بندی مصوبات سفر اعلام کرد و گفت: در تمامی مواردی که با عنوان مصوبات سفر لحاظ می‌شود و قرار است از استان به مرکز کشور ارسال شود، توزیع عادلانه طرح‌ها و پروژه‌ها مورد تاکید است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مهمتر از ثبت و اعلام مصوبات، پیگیری مدیران برای تحقق و نتیجه بخشی آنهاست.

وی افزود: در سفر رییس جمهوری به استان با دو گروه از مصوبات مواجه‌ایم و آنچه امروز در قالب مصوبات سفر جمع‌بندی می شود، متشکل از مواردی است که در بازدیدها و در شورای اداری استان با حضور رئیس جمهوری مطرح شد یا در مسیر و گفت و گو با وزرا به نتیجه رسید و نیز مصوبات حاصل از نتایج مذاکرات مدیران دستگاه‌های اجرایی با وزرا و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که در این سفر حضور داشتند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همه این موارد به همراه پیشنهادات استان درخصوص مسایلی که فرصت مطرح کردن آنها فراهم نشد، در قالب مصوبات سفر به نهاد ریاست جمهوری ارائه خواهد شد.

وی از بررسی و رایزنی درخصوص راه‌اندازی ستادها و کارگروه‌هایی به منظور تسریع در روند اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری خبر داد و گفت: قرار است موضوعاتی که به تشکیل ستاد و کارگروه‌های تخصصی فنی نیاز دارد با مسئولیت‌سازی در اسرع وقت شکل بگیرد.

ملانوری عنوان کرد: در راستای مصوبات، ساز و کارهای نهایی در یک ماه آینده در استان مشخص می‌شود و نهایی کردن مصوبات نیز به جلسه جمع‌بندی که در نهاد ریاست جمهوری خواهیم داشت، موکول شد.

وی افزود: این مصوبات در راستای سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی استان از جمله راه، راه آهن، بهداشت و درمان، آب شرب، موضوعات کشاورزی، خشکسالی، مبادلات مرزی و توسعه محورها و پیشران‌های اقتصادی و توسعه استان در بخش‌های مختلف است و حتما مردم استان تا پایان سال و سال‌های بعد اقدامات و ثمرات مصوبات سفر رییس جمهوری به استان را خواهند دید.

استاندار خراسان جنوبی به طرح موضوعات مطرح شده در بازدیدهای رییس جمهوری و نشست شورای اداری استان پرداخت و گفت: پرداخت مطالبات و دیون پیمانکاران در اسرع وقت، برگزاری جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی راه‌آهن استان در راستای تامین اعتبار مورد نیاز با توجه به مصوبات قبلی دولت و صندوق توسعه ملی، کمک دولت به فعال کردن پروژه‌های عمرانی نیمه فعال استان و حمایت دولت از طرح‌های مطالعاتی، سرمایه‌گذاری و اشتغالزا در راستای استفاده از ظرفیت کویر از جمله این مصوبات است.

وی بیان کرد: تکلیف استان در این زمینه علاوه بر احصای پروژه‌های نیمه فعال با پیشرفت فیزیکی کم، متوسط و زیاد، ایجاد کارگروهی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیری دانشگاه بیرجند است که طی مدت یک ماه فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کویر را احصا کرده و طرح‌های اشتغالزا و قابل اجرا را ارائه کند.

ملانوری با اشاره به اینکه رییس جمهوری طرح نهضت گلخانه‌ای را ارزشمند خواند و از اجرای آن در استان تشکر کرد، گفت: براساس تاکید رییس جمهوری بر شتاب‌بخشی به روند اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای، یکی از مصوبات این سفر، طرح‌های حمایتی دولت برای تکمیل شهرک‌های گلخانه‌ای است.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر، حمایت دولت از طرح‌های منتج به فرآوری محصولات استراتژیک استان شامل زرشک، زعفران و عناب است که در راستای ایجاد ارزش افزوده محصولات رقم خواهد خورد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۱ کارخانه تولید محصولات لبنی استان فقط دو واحد فعال است که در این راستا موضوع تامین اعتبار و تسهیلات لازم برای فعال‌سازی واحدهای فرآوری محصولات لبنی و تامین بازار فروش نیز در فهرست مصوبات سفر لحاظ شده است.

وی بازنگری سند توسعه نهبندان و ارائه به دولت برای تصویب و عملیاتی شدن آن را از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: اصلاح نظام پیمانکاری با اولویت توجه به حقوق کارگران، راه‌اندازی ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات، کمک دولت به رفع موانع و فعال‌سازی واحدهای معدنی و صنعتی نیمه فعال یا غیرفعال و نیز تکلیف دولت به شرکت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری صد درصدی در مناطق کمتر توسعه یافته استان و ایجاد  مشوق‌ها و جاذبه‌های خاص مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر مصوبات است.

ملانوری با اشاره به اظهار رضایت رییس جمهوری از اقدامات ستاد توسعه خاوران ادامه داد: تفویض اختیارات دولت به استان در تامین زمین، پرداخت تسهیلات و سایر موارد به منظور تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری نیز در مصوبات لحاظ شده است.

وی گفت: فعال شدن مصوبه معطل مانده دولت نهم و موضوع اجرای خط انتقال سوخت، حمایت از پروژه عظیم در حال اجرای انتقال آب خلیج فارس و بهره‌مندی استان از خط انتقال آب دریای عمان از جمله این مصوبات است.

استاندار خراسان جنوبی از درخواست استان مبنی بر افزایش شعاع بهره‌مندی مرزنشینان از یارانه سوخت خبر داد و افزود: براساس رایزنی‌های صورت گرفته، شعاع بهره‌مندی مرزنشینان از این یارانه ۵۰ کیلومتر لحاظ خواهد شد.

وی بیان کرد: موضوع کمک به تعاونی محصولات استراتژیک و ارائه طرح‌های حمایتی دولت با توجه به خشکسالی‌های پی در پی استان نیز از دیگر مصوبات این سفر است.

ملانوری گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، در همه مصوبات باید پیوست فرهنگی مورد توجه باشد و دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را جمع‌بندی کرده و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دهند تا در قالب مصوبات سفر جمع‌بندی شود.

در این نشست هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گزارشی از مصوبات و طرح‌های پیشنهادی که در سفر رییس جمهوری با وزرای مربوطه، اعضای هیات دولت یا رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد، ارائه کردند و مقرر شد تمامی این مصوبات در روزهای آینده توسط دستگاه‌های اجرایی استان تکمیل و با اعلام برآورد ریالی پروژه‌ها در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری خراسان جنوبی قرار گیرد تا از این طریق به نهاد ریاست جمهوری ارسال و تصمیمات نهایی در ارتباط با مصوبات اخذ و اجرایی شود.

 

 

برگزاری همایش پیاده روی بانوان در روستای تقاب شهرستان خوسف/۷

برگزاری همایش پیاده روی بانوان در روستای تقاب شهرستان خوسف

به منظور ارتقاء سلامت جسمانی وکمپین پیشگیری از حوادث وسوانح نوجوانان و جوانان همایش پیاده روی ویژه بانوان با حضور ۴۰ نفر در روستای تقاب شهرستان خوسف برگزار شد.

لام به یادآوری است این همایش با همکاری هیات ورزش های همگانی، شبکه بهداشت و درمان و اداره هلال احمر شهرستان برگزار شد.

 

 

 

کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی باغبانی گرایش درختان میوه در دانشگاه بیرجند مجوز گرفت/۲-۳

 
شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با پذیرش قطعی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی باغبانی گرایش درختان میوه توسط دانشگاه بیرجند برای سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱موافقت کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر رستمی‌نژاد، رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: رشته درختان میوه جزء رشته‌هایی است که بر اساس ظرفیت‌های بومی استان مورد پیگیری قرار گرفت و با توجه به محدودیت توسعه کمی رشته‌های کشاورزی اخذ مجوز آن با سختی و با پیگیری‌های معاونت آموزشی دانشگاه میسر شد. دکتر رستمی‌نژاد ادامه داد: طرح توجیهی  این رشته به همت گروه آموزشی باغبانی و توسط دکتر فرید مرادی نژاد  تدوین و به دفتر گسترش ارائه شده است.
وی افزود: پس از ایجاد گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی در دانشگاه بیرجند درسال ۱۳۹۸، دانشگاه در شرایط بسیار سخت توسعه رشته‌ها موفق به اخذ مجوز ۱۵ رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی و پنج رشته در مقطع کارشناسی شده است. رئیس گروه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه اخذ این تعداد رشته در مدت زمان محدود را حاصل همراهی اعضای محترم هیأت علمی، مسئولین دانشکده‌ها و دقت و پیگیری کارشناس مسئول حوزه برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه دانست و ضمن تشکر از این عزیزان از تمام مسئولین دانشکده‌ها تقاضا کرد با محوریت سند راهبردی دانشگاه، اقدامات لازم برای ارسال طرح توجیهی ایجاد رشته‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 

 

 

 

 

کانون فرهنگی هنری «آدینه» نهبندان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد/۲
هنرمند کانون فرهنگی هنری آدینه نهبندان در رشته خوشنویسی، موفق به کسب رتبه نخست جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ شد.

«علی اکبر علیرضائی» مدیر کانون فرهنگی هنری آدینه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: جشنواره ملی قرآنی ۱۴۵۵ با شعار قرآن امید و زندگی و با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما طی ۱۰ هفته در سه رواق قلم، ترنج و فیلم و در رشته های داستان، شعر، پوستر، عکس نوشت، نقاشی، عکس، خوشنویسی و فیلم کوتاه برگزار شده است.

وی افزود: از کل کشور در قالب این طرح در رواق قلم ۱۱۰ داستان، ۲۰۰ شعر و در رواق ترنج ۳۸۰ اثر در بخش پوستر و عکس، ۳۰۷ اثر در بخش نقاشی، ۱۱۱ اثر در بخش عکاسی و ۴۲۱ اثر در بخش خوشنویسی و همچنین ۴۳ اثر نیز در بخش فیلم کوتاه در رواق فیلم به دبیرخانه ستاد فهما ارسال شده بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری آدینه با بیان اینکه هفت نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری آدینه در رشته های خوشنویسی، شعر و نقاشی جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ شرکت کردند، گفت: از میان این تعداد «علی اکبر علیرضائی» موفق به کسب رتبه نخست رشته خوشنویسی این جشنواره ملی شد.

بانک‌ امانات پزشکی در روستای «خراشاد» بیرجند راه‌اندازی شد/۲

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیرجند گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی با مشارکت خیرین در خانه هلال روستای خراشاد بیرجند راه‌اندازی شد.

حسین ذاکریان افزود: بانک‌ امانات پزشکی با هدف کمک به بیماران نیازمند در تأمین کالاهای پزشکی راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مصادیق کار خیر و تحقق اصول عالیه هلال‌احمر، ایجاد مراکز خدمات‌رسان است لذا باید تلاش کنیم زمینه ورود داوطلبان و خیرین را به این عرصه فراهم و هموار کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیرجند با اشاره به راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی خانه هلال روستای خراشاد بیرجند، خاطرنشان کرد: این مرکز با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیون ریال و با مشارکت خیرین به بهره‌برداری رسیده است.

ذاکریان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳کپسول اکسیژن با مانومتر، یک عدد ویلچر، یک عدد تشک مواج و یک جفت عصا در این بانک موجود است، افزود: بیماران و اهالی روستا می‌توانند در صورت نیاز به صورت امانی و کاملا رایگان از این تجهیزات استفاده کنند.

 

 

 

 

گلایه شهروندان خراسان جنوبی از نوبت دهی ام. آر.ای/ بیماران چند ماه در صف انتظار می‌مانند/۷

 

گلایه شهروندان خراسان جنوبی از نوبت دهی ام. آر.ای/ بیماران چند ماه در صف انتظار می‌مانند

درحالی مردم خراسان جنوبی از نوبت‌های طولانی ام آر ای گلایه‌مند هستند که  تعداد ام. آر.ای موجود در استان بسیار کم است و این امر سبب شده است تا شهروندان ماه‌ها در انتظار نوبت باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بیمار که  باشی درد داری و همه این را می‌دانند اما درد مضاعف و پنهانی این است که از دردهای پنهانیت بی خبر باشند دردهای بی صدایی که هیچوقت شنیده نمی‌شود و درد پنهان این است که علاوه بر تحمل درد بیماری در به در به دنبال درمان باشی.

می گوید از روستاهای شهرستان درمیان آمده ام تا به تشخیص پزشک باید ام. ار. ای بگیرد، اما ۴۵ روز است در نوبت انتظار قرار دارم، ۴۵ روز پیش آمدم و به من گفتند در این تاریخ نوبت من می شود و الان هم که آمده ام مشخص نیست امروز نوبت من می شود.

وی  افزود: برای افرادی مانند ما که از شهرستان‌های دور می آییم  باید تدابیر دیگری بیندیشند چرا که هزینه‌های رفت و آمد و ماندن در این جا برای منی که کشاورز هستم خیلی زیاد است.

این بیمار سری تکان می‌دهد و می گوید: در استان‌های دیگر علاوه بر اینکه در تمام بیمارستان‌های دولتی دستگاه ام. آر. آی وجود دارد، بخش خصوصی نیز فعال است و در این زمینه خدمات ارائه می‌کنند که در استان ما اینگونه نیست.

آری بیمار که باشی درد داری و این را همه می دانند، درد مضاعف و پنهانی این است که از دردهای پنهانت بی‌خبر باشند، دردهای بی‌صدایی که هیچوقت شنیده نمی‌شود. درد پنهان این است که علاوه بر تحمل درد بیماری، در به در دنبال بیمارستان دولتی برای تصویربرداری مغناطیسی یا همان ام .آر. آی باشی اما با نوبت‌های طولانی مدت مواجه شوی و مجبور باشی برای اینکار رنج سفر به استان دیگر و هزینه‌های آن را به جان بخری تا مشکل خود را پید کنی.

کارد به استخوانش رسیده و درد و رنج امانش را گرفته است اما تا نوبت ام. آر. آی باید درد را تحمل کند، این ماجرا فقط حکایت او نیست و بسیارند افرادی که باید زمان طولانی برای عکس برداری ام.آر. آی منتظر بمانند.

مدت‌هاست بیماران در استان از کمبود دستگاه ام. آر. آی و انتظار طولانی مدت در صف نوبت دهی این دستگاه به ستوه آمده اند اما این ماجرا دل مسئولی را نمی لرزاند.

خبرگزاری تسنیم بارها در گزارش‌های متعدد از کمبود این دستگاه در استان و انتظارهای کشنده در صف نوبت دهی قلم زده است اما ….

حسن پور یکی از شهروندان بیرجندی  است که به خبرنگار ما گفت: مادرم به علت درد شدید به فوق تخصص مراجعه کرد و او برای تشخیص درست و نوبت عمل، ام. آر. آی نوشت اما بیش از یک ماه است در صف نوبت قرار گرفتیم.

به گفته وی وقتی در این باره پرس و جو کردیم در پاسخ به ما گفتند در استان فقط دو مرکز ام. آر. آی در بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان ولیعصر(عج) وجود دارد و به همین دلیل نوبت‌ها پر است و اگر کنسلی وجود داشته باشد، زودتر نوبت شما خواهد شد.

رضایی از روستاهای درمیان به بیرجند آمده است تا به تشخیص پزشک ام. آر. آی بگیرد.

یک بیمار که از حدود دو هفته پیش در نوبت ام. آر. آی قرار گرفته است به خبرنگار ما اظهار داشت: پزشک انجام اورژانسی ام. آر. آی را نسخه کرده ولی از آن جا که نوبت دهی سخت و فقط دو دستگاه در مرکز استان در بیمارستان‌های ولیعصر(عج) و بیمارستان امام رضا (ع) فعال است و بیماران از دیگرنقاط استان هم به این جا مراجعه دارند پزشک اعلام کرد که در بیمارستان بستری شوم تا کار اورژانسی و زودتر انجام شود.

اما  باید حتما روز قبل از انجام ام. آر. آی در بیمارستان بستری باشم همچنان با اما و اگر مواجه هستم و در صف مانده ام.

وی افزود: در بیمارستان بستری شده ام و گویا فقط روزهای زوج نوبت به این بیمارستان می رسد و هزینه هر شب ماندن در بیمارستان ۷۰ هزار تومان اعلام شده است و هزینه ام. آر. آی هنوز مشخص نیست اما گمان می کنم بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی هم به خبرنگار ما گفت: برای نوبت دهی اورژانسی باید در بیمارستان بستری شوم اما در این شرایط بیماری و هزینه‌های سرسام آور توان این کار را ندارم و اگر بخواهم  در نوبت عادی هم بمانم زمان انتظار بیشتر از یک ماه است.

وی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان خواست تا  اقدامی انجام دهند تا نوبت دهی ها با شرایط بهتری انجام شود.

وی با بیان اینکه نوبت دهی برای ام. آر. آی بین ساعت ۸ تا ۱۲ است، گفت:  از مدت‌ها قبل سردرد امانم را گرفته است و حالا باید حدود یک ماه منتظر بمانم تا نوبتم برسد و از سویی دیگر هزینه‌های ام. آر. آی  هم بالا است و  از سال گذشته هزینه‌ها افزایش سرسام آوری داشته است و در این شرایط بیماری کرونا جرئت بستری شدن در بیمارستان را هم ندارم.

این شهروند ضمن گلایه افزود:  بیمارستان برخی هزینه‌ها را علی الحساب دریافت می کند و در هنگام تسویه حساب اعلام می شود که هزینه‌ها بعد از حساب و کتاب بازگشت داده می شود اما سال گذشته ۱۸۰ هزار تومان بابت یک شب بستری در بیمارستان و … پرداخت کردم و پس از پیگیری قرار شد ۷۰ هزار تومان برگشت داده شود اما با وجود پیگیری‌ها و گذشت چند ماه هنوز خبری نیست.

خبرنگار ما با مسئول نوبت دهی ام. آر. آی در بیمارستان امام رضا(ع) نیز تماس گرفت که او در پاسخ به مشکلات و گلایه‌های مردم گفت:  نوبت دهی ام. آر. آی  حضوری است و اولین نوبت موجود  برای آبان ماه است و هزینه ام. آر. آی بسته به نسخه نوشته شده و … با بیمه از ۴۲ هزار تومان به بالاست.

همچنین  مسئول نوبت دهی بیمارستان ولیعصر (عج) هم به خبرنگار ما گفت: اعلام می شود نوبت دهی حضوری و اولین نوبت خالی برای نیمه‌های شهریور است. برای ام. آر. آی اورژانسی هم باید پزشک نسخه کند و فرد در بیمارستان بستری شود. نوبت برای فرد نوشته می شود و هر گاه جای خالی بود ام. آر. آی انجام می شود.

وی تاکید کرد: امکان ام. آر. آی اورژانسی سرپایی وجود ندارد و فرد بایستی در بیمارستان بستری شود.

 

 

 

 

 

۸۰ درصد مشاغل روستایی شهرستان بیرجند در حوزه صنایع‌ دستی است/۲

۸۰ درصد مشاغل روستایی شهرستان بیرجند در حوزه صنایع‌ دستی است

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بیرجند گفت: ۸۰ درصد مشاغل ایجاد شده روستایی این شهرستان در حوزه صنایع‌ دستی است که با ایجاد تعداد زیادی شغل به اقتصاد روستا کمک کرده است.

حسنعلی فولادی افزود: دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در روستاهای شهرستان بیرجند در حال برگزاری است و ۸۰ درصد از مشاغل ایجاد شده روستایی به واسطه این طرح‌ها و دوره‌های آموزشی است که در نهایت توسط علاقه‌مندان به طرح و ایده‌های شغلی برتر نیز تبدیل شده است.

وی گفت: بسیاری از این طرح‌ها منحصر به فرد است و می‌تواند سرآغازی برای تحول صنایع روستایی باشد.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بیرجند افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه آموزش و اشتغال، شاهد کاهش شدید مهاجرت از روستاها به شهرها نیز بوده‌ایم همچنین بسیاری از افراد از شهر برای تولید کارگاه و آموزش به روستاهای محلی خود مهاجرت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: طی این دوره‌ها بیش از ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان موفق به دریافت گواهی مهارت صنایع‌ دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و حوله‌بافی شده‌اند.

فولادی گفت: این دوره‌ها در روستاهای گازار، شاخن ریا، دستگرد و حاجی‌آباد در حال برگزاری است.

وی افزود: راه‌اندازی این کارگاه‌های موقت آموزش، زمینه اشتغال در روستاها برای افراد به‌ویژه بانوان را در زمینه‌های مختلف صنایع‌ دستی ایجاد می‌کند.

 

 

خراسان جنوبی؛ جایگاه دوم مسابقات دارت آنلاین قهرمانی بانوان کشور/۷

خراسان جنوبی در جایگاه دوم اولین دوره مسابقات دارت آنلاین قهرمانی بانوان کشور قرار گرفت.

تیم دارت خراسان جنوبی در اولین دوره مسابقات دارت قهرمانی کشور در بخش خراسان جنوبی در جایگاه دوم مسابقات دارت آنلاین قهرمانی بانوان کشوربانوان با کسب ۳۳ امتیاز در بخش انفرادی و ۲۴ امتیاز در بخش دوبل در مجموع با  ۵۷ امتیاز در رتبه دوم کشور ایستاد.

زهرا رجبی در این مسابقات مقام سوم مشترک را کسب کرد.

 

 

 

 

 

دستگیری باند سارقان تجهیزات معدن ذغال سنگ در “طبس”/۴

 

جانشین انتظامی”طبس” از دستگیری باند سارقان حرفه ای تجهیزات معادن استخراج ذغال سنگ به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت در این زمینه ۳ سارق نیز دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد عباسی” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت تجهیزات استخراج ذغال سنگ، واقع در شهرستان طبس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی طبس با انجام اقدامات تخصصی پلیسی و گشت زنی هدفمند در این شهرستان به یک سواری پژو پارس که دارای ۳ سرنشین بود مشکوک شدند و پس از شناسایی دقیق خودرو آن را متوقف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از سواری پژو پارس تعدادی سیم کابل برق، آچارالات و همچنین ابزار کاربردی در معدن که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود؛ کشف کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه اتهامی شدند، ولی در نهایت با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات توسط مأموران، به ناچار لب به اعتراف گشودند و به سرقت از معادن استخراج ذغال سنگ با ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کردند.

 

 

 

برخورد اتوبوس با تریلی ۴ کشته و ۶ مصدوم برجای گذاشت/۴

 

رئیس پلیس راه استان گفت: برخورد اتوبوس مسافربری با تریلی در کیلومتر ۲۵ محور”طبس به بشرویه ” ۴ کشته و ۶ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۲۵ محور”طبس به بشرویه” بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک اتوبوس مسافربری با یک تریلی برخورد کرده است که بر اثر این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۶ نفر مصدوم که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به این که علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ تریلی ناشی از خستگی و خواب آلودگی تشخیص داده شده است؛ تأکید کرد: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

 

 

 

 

 

همه شهرستان‌های خراسان جنوبی به پویش سبز گازرسانی پیوستند/۲-۳

همه شهرستان‌های خراسان جنوبی به پویش سبز گازرسانی پیوستند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افزایش ضریب بهره‌مندی خانوار استان از گاز طبیعی و پیوستن زودهنگام تمامی ۱۱ شهرستان این استان به پویش سبز گازرسانی خبر داد.

سید محمود هاشمی افزود: با افتتاح پروژه‌های گازرسانی در شهریور ماه جاری، مجموع ضریب بهره‌مندی خانوار شهری و روستایی برخوردار از گاز طبیعی در استان خراسان جنوبی به ۹۸ درصد افزایش یافت.

وی افزود: استان خراسان جنوبی از سال گذشته به پویش سبز گازرسانی پیوسته است و در حال حاضر به لحاظ شهرستانی نیز تمامی ۱۱ شهرستان و ۳۲ شهر خراسان جنوبی به پویش سبز گازرسانی پیوستند و ضریب بهره‌مندی در تمامی شهرستان ها در محدوده ۹۷ تا ۱۰۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: با یاری پروردگار و همت کارکنان طی شهریور امسال ۱۰۹ روستای استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی گفت: با اتمام پروژه‌های روستایی در دست اجرا تا چند ماه آینده، ضریب خانوار بهره‌مند روستایی از نعمت گاز طبیعی در استان به ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.

هاشمی افزود: علاوه بر پروژه‌های روستایی، طی ماه جاری پروژه گازرسانی به ۳۶ واحد صنعتی و تولیدی، ۲۰۰ واحد طرح اقدام مسکن ملی و هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در ۱۳۰ روستا در اقصی نقاط استان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: علیرغم شرایط خاص جغرافیایی و پهناور بودن استان و تراکم اندک جمعیت، شتاب گازرسانی در خراسان جنوبی به‌ صورت قابل توجهی در سال‌های اخیر افزایش یافته که نشانگر تلاش جدی کارکنان و عزم راسخ همکاران برای خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها است.

خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و به لحاظ جمعیتی حدود یک درصد جمعیت ایران را شامل می‌شود.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*