گفته می شود

 

گفته می شود طی روزهای گذشته صاحبان خودروهای گرانقیمت و لاکچری، خودروهای خود را با تریلی روانه گیلان کرده و خودشان چرا‌غ‌خاموش به این استان وارد شده‌اند!

 

 

گفته می شود سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته رأی مجلس قابل پیش‌بینی نیست و ادعای نمایشی بودن جلسات رأی اعتماد به کابینه رئیسی کذب و بی‌اساس است

 

 

گفته می شود نایب رئیس مجلس قبل و نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس فعلی، گفته مگر ادعا نمی‌کردند این دولت مسائل را به برجام گره زده؟ خب این دولت جدید به برجام گره نزند! گفت‌وگو نکند و پاره‌اش کند؛ برجام را جمع کنند، نگویند حالا برویم گفت‌وگو کنیم، شما که می‌گفتید گفت‌وگو لازم نیست، پاره‌اش کنید اما مسائل را هم حل کنید؛ حل کنید!

 

 

گفته می شود یک نماینده پارلمان لبنان با بیان اینکه کمک های ایران به این کشور غیر مشروط است، گفته متحدان غربی و عربی، به بیروت خیانت کردند

 

 

گفته می شود ویزای ایران از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ برای گردشگران خارجی صادر نمی‌شود. این درحالی است که اتباع خارجی برای درمان، تحصیل، کار و یا به صورت ترانزیت همچنان در تردد با ایران هستند و مانعی برای سفر ندارند.

 

 

گفته می شود وزارت امورخارجه امارات اعلام کرد که مقامات این کشوربه درخواست آمریکا و به طورموقت با میزبانی از ۵هزار شهروند افغان که افغانستان را ترک کرده اند موافقت کرده اند.

 

 

گفته می شود کارشناس اقتصاد دارو گفته در سال ۹۹، با وجود افزایش واردات نسبت به سال گذشته، تنها ۳۵ درصد کل حجم واردات انسولین به دست مصرف‌کننده رسیده است، که بیانگر این واقعیت است که بخش عمده‌ای از این کالای سلامت محور، به دیگر کشور‌ها قاچاق شده است.

 

 

گفته می شود روزنامه‌ای صهیونیستی در ادعایی نوشته یک فرمانده ارشد ارتش این رژیم در درگیری اخیر میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفته، اما جان به در برده است.

 

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون بهداشت در یک گفتگوی رادیویی اعتراف کرده نمی دانستند دروغ می گویند. به غیر از انستیتو پاستور و رازی، بقیه شرکت‌ها تجربه تولید واکسن نداشتند.

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته مقامهای آمریکایی با افرادی که تلاش دارند از افغانستان خارج شوند، در تماس هستند و مدارک ضروری برای تضمین عبور امن آنها به فرودگاه در کابل را صادر می‌کنند.

 

 

گفته می شود یک سند سازمان ملل نشان می‌دهد طالبان جست و جو برای یافتن کسانی که برای نیروهای ناتو یا دولت قبلی افغانستان کار می‌کردند را تشدید کرده است.

 

 

گفته می شود سید حسن نصرالله از حرکت قریب الوقوع کشتی‌های حامل سوخت خریداری شده از ایران برای لبنان خبر داده و گفته کشتی اول حامل گازوئیل است چون اولویت بیشتری دارد. «ان شاء الله این کشتی‌ها به سلامت به لبنان می‌رسند». سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان این موضوع را در سخنرانی امروز خود به مناسبت عاشورا بیان کرده است. دبیر کل حزب الله تاکید کرد نخستین کشتی حامل گازوئیل در چند ساعت آینده از ایران حرکت خواهد کرد. پس از این کشتی، کشتی‌های دیگری هم به طرف لبنان خواهند آمد. اولویت ما در کشتی که از ایران می‌آید، گازوئیل است، زیرا این نوع سوخت، اهمیت بسیار حیاتی دارد. او گفت: از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم.

 

 

 

گفته می شود رسول جعفریان، در واکنش به اظهارات علیرضا پناهیان درباره طب سنتی گفته آنها که در تمام زندگیشان، مظاهر تکنولوژی جدید مانند بلندگو، موبایل و تلویزیون و ماشین و … استفاده می کنند، وقتی پای منافع جناحی شان در میان است، آدرس طب سنتی را می دهند.

 

 

گفته می شود علیرضا پناهیان در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی با انتقاد از اهمیت ندادن به طب سنتی گفت: من از وزیر پیشنهادی سوال میکنم آیا شما نسبت به طبسنتی متعهد هستید یا نه؟ اگر نیست نمایندگان مجلس به ایشان رای ندهند

 

 

گفته می شود یک نماینده مجلس گفته  حداقل ۵ یا ۶ وزیر پیشنهادی ۲۴۰ رای موافق در مجلس دارند

 

 

گفته می شود«سعد الحریری»‌ رئیس جریان المستقبل لبنان و از افراد نزدیک به دولت عربستان سعودی، تنها پس از گذشت حدود یک ساعت از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله با اتهام‌پراکنی علیه ایران و این جنبش مخالفت خود را با اظهارات سید حسن نصرالله در خصوص خرید سوخت از ایران اعلام کرد

 

 

 

 

 

اقامه نماز ظهر عاشورا در خراسان جنوبی

نماز پرفیض ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف خراسان جنوبی برگزار شد.

عزاداران حسینی ظهر امروز پس از برگزاری مراسم عزاداری عاشورا، با شنیدن طنین اذان در صفوفی منظم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به یاد آخرین نماز ظهر حضرت سیدالشهدا (ع) در دشت نینوا، با برپا کردن نمازی با شکوه، پیام عاشورا را به عالم مخابره کردند.

نماز ظهر عاشورا علاوه بر بیرجند مرکز خراسان جنوبی، در سایر شهرها و روستاهای استان نیز اقامه شد.

 

 

 

تاسوعا و عاشورا

اهدای خون ۲۳۳نفر در خراسان جنوبی

مردم خراسان جنوبی در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۳۳واحد خون اهداء کردند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۹۳نفر از مردم استان برای اهدای خون به مراکز خونگیری در سه شهرستان بیرجند، طبس و قاین مراجعه کردند که ۲۳۳نفر موفق به خوندهی شدند.

میری مقدم با اشاره به اینکه پویش نذر خون امسال تا اربعین حسینی ادامه دارد افزود: به علت عمر محدود گلبول‌های قرمز، عزاداران در روزهای مختلف تا اربعین، برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

 

 

توزیع ۱۰هزار پرس حلیم نذری در آیسک

۱۰هزار پرس غذای نذری حلیم در روز عاشورا در آیسک سرایان توزیع شد.

این غذا‌های نذری به همت خادمان حسینیه شهدای آیسک و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی طبخ و به صورت بیرون بر بین شهروندان توزیع شد.

این غذای متبرک با کمک ۱۰۰میلیون تومانی از محل کمک‌های مردمی تهیه شد.

مراسم توزیع این غذاها هر ساله به صورت اطعام عزاداران در دسته های عزاداری انجام می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا، به صورت بیرون بر توزیع شد.

 

 

بهره‌مندی ۲۴۵ هزار نفر از خدمات طرح «نذر سلامت۲» در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم جمعیت هلال‌احمر استان خدمات بهداشتی در قالب طرح «نذر سلامت ۲» را به ۲۴۵ هزار و ۷۹۰ عزادار حسینی ارائه کردند.

بهره‌مندی ۲۴۵ هزار نفر از خدمات طرح «نذر سلامت۲» در خراسان‌جنوبی

 محمدرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم جوانان عزادار با انجام فعالیت‌های بشردوستانه وفاداری خود را به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) نشان دادند.

وی با بیان اینکه طی دهه اول محرم در مجموع یک هزار و ۳۰۰ هیأت مذهبی(روزانه تا ۱۷۰ هیأت) در سطح استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، افزود: ارائه این خدمات توسط یک هزار و ۲۸۵ تیم متشکل از ۲ هزار و ۱۵۹ عضو برادر و یک هزار و ۱۸۳ عضو خواهر انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۲۴۵ هزار و ۷۹۰ نفر از عزاداران خدمات این طرح را دریافت کردند، مطرح کرد: اجرای طرح «نذر سلامت ۲» از ابتدای ماه محرم آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

رضایی مطرح کرد: تب‌سنجی عزاداران در ورودی هیأت‌ها، نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن مکان‌ها، کنترل پوشش ماسک، توزیع ماسک و محلول ضدعفونی و نیز ارائه توصیه‌های بهداشتی ضروری به عزاداران از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این طرح بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ملی «نذر سلامت۲» تعداد ۷۷ هزار ماسک نیز توسط خیرین و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اهدا و توزیع شد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*