گفته می شود

 

 

گفته می شود بر اساس گزارش اتاق اقتصاد تهران، تورم ایران ۳۱ برابر تورم افغانستان و ۹ برابر عراق است. بلایی که سر اقتصاد آمده، حتی از کشور‌های جنگ‌زده هم بدتر است.

 

 

گفته می شود رسانه‌های اسرائیلی شامگاه یکشنبه گزارش دادند که یک شهروند این رژیم، به جرم سفر مخفیانه به ایران از طرف سازمان‌های امنیتی این رژیم بازداشت شده است. شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه مدعی شد، یک کارمند وزارت خارجه این رژیم به اتهام سفر مخفیانه به ایران و همچنین جاسوسی بازداشت شده است. روزنامه تایمز اسرائیل از فرد بازداشت شده به عنوان یک دانشجوی در استخدام وزارت خارجه اسرائیل یاد کرده و مدعی شده است، وی حدودا ۲۰ ساله بوده و در این سفر با عوامل اطلاعاتی ایران ارتباط داشته است.

 

 

 

گفته می شود امری که این روزها به دل مشغولی بهارستانی‌ها تبدیل شده، بی توجه به اینکه ازدیاد طرح‌ها به عمر این مجلس و این بهارستانی‌ها قد نمی‌دهد. سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: هم اکنون ۳۰۰ طرح اعلام وصول شده و در نوبت اعلام وصول هم همین مقدار طرح، حتی هم بیشتر داریم. اگر کل جلسات صحن علنی مجلس را فقط به طرح‌های ارائه شده نمایندگان بپردازیم، لوایح بودجه و سایر لایحه‌های ارائه شده از سوی دولت را کنار بگذاریم و هیچ لایحه جدید هم به مجلس ارائه نشود، در ۳۸۰ جلسه مجلس بررسی این ۳۰۰ طرح پایان نمی‌یابد. این نماینده مجلس علاوه بر این هشدار می‌دهد که با این حجم از طرح‌ها، مجلس نمی‌تواند به کار نظارتی خودش رسیدگی کند و کار نظارت مجلس بر اجرای قانون روی زمین می‌ماند

 

 

 

 

گفته می شود واسطه‌ها وجود مافیا در بازار سیمان را رد می‌کنند؛ اما تولیدکنندگان مدعی هستند که از ۱۵ سال قبل ۳۰ نفر دلال که مصرف کننده و تولیدکننده را نابود کرده‌اند در این بازار حضور دارند. سازندگان هم وجود مافیا را تایید می‌کنند. فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه سازان، گفت: ظاهرا از سلطان شکر و سکه به سلطان سیمان رسیده‌ایم.البته توزیع‌کنندگان سیمان مدعی هستند کارخانجات از فروردین امسال می‌خواستند قیمت هر پاکت سیمان را به ۵۰ هزار تومان برسانند که قطعی برق بهترین بهانه را به دستشان داد.ظرف ۱۰ روز که بازار سیمان از قطعی برق رنج می‌برد با فرض اینکه تولید ۱۰ روز کارخانجات از قبل توسط برخی واسطه‌ها دپو شده باشد، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان در انبارها وجود دارد.با توجه به اختلاف قیمت هر پاکت سیمان ۲۴ هزار تومانی درب کارخانه با نرخ بالای ۷۰ هزار تومانی این محصول در بازار آزاد رقمی معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان رانت می‌تواند فقط در ۱۰ روز به جیب واسطه‌ها برود.

 

 

گفته می شود منبعی آگاه به رویترز گفته دولت ایالات متحده در راستای آماده‌کردن خود برای رویارویی با احتمال عدم بازگشت تهران به میز مذاکرات، در حال بررسی موضوع مسدودکردن راه فروش نفت ایران به چین است.ذات انتشار چنین خبری از سوی یکی از مقامات ایالات متحده نیز به خودی خود کنشی معنادار از سوی واشنگتن است.بعید به نظر می‌رسد که درز آن به رسانه‌ها برخلاف خواست و ترجیح کاخ سفید بوده است. انتشار آن در رسانه‌ها احتمالا با هدف ارسال پیام به دولت آینده ایران نیز انجام شده است. واشنگتن دریافته که باید احتمال فروپاشی توافق با تصمیم ایران یا دوربرگردان دولت رئیسی و بازگشت به عقب در روند مذاکرات را جدی بگیرد. چنین خبری در چنین فضایی احتمالا بناست به تیم رئیسی نشان بدهد در فضای بدون مذاکره و بدون برجام، آمریکا چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت: ادامه و تشدید تحریم‌ها و شاید این بار، تعامل بهتر با دیگر کشورها برای اجرایی‌ کردنشان.

 

 

 

 

گفته می شود نماینده فلاورجان با تاکید بر اینکه مردم از مجلس انقلابی انتظار حل مشکلات اساسی را دارند گفتi که اکنون قیمت سیمان ۵ برابر شده است.

 

 

 

 

 

گفته می شود معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ هزار پرونده پزشکی در کشور تشکیل می شود، در زمینه میزان شکایات مربوط به جراحی های زیبایی و تخلفات تعرفه ای توضیح داد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*