حوادث/ زیر گرفتن ۲ زن باخودرو به بهانه بدحجابی

مرگ دختر جوان به‌خاطر جراحی زیبایی

تحقیقات برای رازگشایی از مرگ دختر جوان که پس از عمل جراحی زیبایی ۱۴ روز به کما رفت و جان باخت به‌دستور بازپرس جنایی آغاز شد.

به گزارش ایران، جمعه گذشته مرگ دختری ۳۲ ساله در یکی از بیمارستان‌های پایتخت گزارش شد. با اعلام این خبر تحقیقات به‌دستور مصطفی واحدی آغاز شد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد دختر ۳۲ ساله مدتی قبل در حادثه‌ای از ناحیه پا دچار سوختگی شده بود. دختر جوان مدتی بعد تصمیم به عمل جراحی زیبایی گرفت و به همین خاطر به کلینیک جراحی زیبایی پوست در غرب تهران مراجعه کرد و اوایل مرداد نیز راهی اتاق عمل شد.

اما دختر جوان پس از بی‌هوشی و با شروع جراحی حالش وخیم شد و پزشکان از ادامه عمل خودداری کردند و دختر جوان به بیمارستان خصوصی منتقل شد اما وی که به کما رفته بود ۱۴ روز بعد تسلیم مرگ شد.

یکی از اعضای خانواده وی گفت: ظاهراً در دستگاه بی‌هوشی مشکلی وجود داشته که باعث شد دخترمان به کما برود و در این ۱۴ روز مجبور به پرداخت شبانه ۱۰ میلیون تومان برای هزینه بیمارستان شدیم. با مرگ دختر جوان خانواده او از کلینیک زیبایی شکایت کردند.

بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت نیز دستور بررسی مجوز کلینیک را صادر کرد تا مشخص شود که اجازه جراحی زیبایی داشته است. همچنین کارشناسی نیز برای بررسی وضعیت دستگاه بی‌هوشی و تحقیق از متخصص بی‌هوشی کلینیک تعیین شد.

مادر جان ۵ کودک را نجات داد

زن میانسال وقتی متوجه شد ۵ کودکش در حال غرق شدن هستند با ورود به آب آنها را از مرگ نجات داد.

به گزارش فارس، دکتر یدالله رئیسی ماکیانی، رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب، گفت: پنج کودک بین ۴ تا ۱۲ سال و یک مادر ۵۶ ساله را که در آب‌های ساحلی بندر کلاهی در حال غرق شدن بودند به اورژانس بیمارستان آوردند. بلافاصله تیم احیای بیمارستان فعال و اقدامات درمانی توسط دکتر داوری متخصص طب اورژانس انجام و بیماران با کمک تیم درمانی از مرگ نجات پیدا کردند.

وی افزود: از آنجایی که دو پسربچه و دو دختربچه در حالت دیسترس تنفسی یا اختلال تنفسی قرار داشتند، پس از اقدامات اولیه با هماهنگی و مشاوره متخصص بیهوشی جهت اقدامات درمانی بیشتر به بخش آی‌سی‌یو منتقل شدند.

بنابر اظهارات شاهدان عینی، این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که بچه‌ها برای شنا کردن و آب تنی به ساحل دریا می‌روند و هنگامی که مادر، جان بچه‌ها را به‌دلیل ورودشان به بخش پرعمق در خطر می‌بیند خود را به آب می‌زند تا بچه‌ها را نجات دهد که اگر جانفشانی این مادر نبود، قطعاً حادثه‌ای تلخ رقم خورده بود.

«عنابستانی» به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد

 

رای بدوی پرونده «علی‎اصغر عنابستانی» نماینده مجلس صادر شده و وی به اتهام ضربه (سیلی) به سرباز ناجا به ۳ ماه و یک روز حبس محکوم شده است

 

زیر گرفتن ۲ زن باخودرو به بهانه بدحجابی
راننده متخلفی که در ارومیه دو زن را به بهانه بدحجابی با خودرو زیر گرفته بود دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، به‌دنبال درگیری لفظی میان یک راننده سواری پژو پارس با دو عابر زن به بهانه بدحجابی، راننده سواری اقدام به زیر گرفتن این دو نفر کرد.
راننده پس از زیر گرفتن این دو زن هنگام فرار با خودروهای دیگر تصادف کرد اما با این حال راننده در ساعات پایانی همان شب دستگیر شد. هر دو زن که مصدوم شده بودند به نزدیک ترین مرکز اورژانس منتقل شدند. هر چند یکی از آنها دچار آسیب‌دیدگی زیادی شده ‌است اما حال هر دو مساعد اعلام شد.
به دنبال وقوع این حادثه حجت‌الاسلام بهنام دلریش، نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی به لزوم برخورد با متخلفان این حادثه تأکید کرد و به ایلنا گفت: باید در مقابل رفتارهای نادرست ایستادگی کرد و اجازه نمی‌دهیم این گونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سؤال ببرد.  وی بیان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم روشنگری کنند
زیرا این گونه صحنه‌ها مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست و نباید اجازه سوءاستفاده به برخی داده شود.
دستگیری متهم
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم از دستگیری راننده خاطی در حادثه تصادف خیابان کاشانی ارومیه خبر داد.
مجیدی در گفت‌و‌گو با ایلنا بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع تصادف عمدی در خیابان کاشانی و مجروح شدن دو بانو در این حادثه بلافاصله دستورات لازم به بازپرس صادر و اقدامات لازم برای دستگیری عامل جرم انجام شد که در نهایت با همکاری مؤثر نیروهای انتظامی متهم متواری شناسایی و دستگیر شد و تحت نظر قرار گرفت.
وی تأکید کرد: با قاطعیت به اتهام فرد خاطی رسیدگی شده و مورد مجازات قرار خواهد گرفت. اجازه خودسری و بی‌قانونی به کسی نخواهیم داد و هر کسی جان و مال و ناموس و امنیت مردم را به مخاطره بیندازد بشدت با او برخورد خواهد شد.
دستور فوری رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده
در همین زمینه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده زیرگرفتن دو زن به بهانه بد حجابی دستور فوری داد.
سنـاریوی عجیب زن متهم به کلاهبرداری
زن جوانی که با شکایت برادرشوهرش و دو زن دیگر متهم به کلاهبرداری شده است در تحقیقات اولیه منکر این اتهام شد و آن را پاپوش دانست.
به‌گزارش «ایران»، چند روز قبل مرد جوانی به پلیس مراجعه و از همسر برادرش شکایت کرد. او گفت: از زمانی که برادرم به اتهام کلاهبرداری و غصب عنوان مأمور به زندان افتاده هرازگاهی به دیدار همسرش می‌رفتم تا اگر کاری داشت انجام دهم. حدود سه هفته قبل که برای دیدن فرنوش، همسر برادرم به خانه‌اش رفتم ناگهان سه نفر وارد شدند و مرا با کتک و به زور از خانه خارج کرده و به کمپ ترک اعتیاد اجباری بردند. من اعتیاد دارم اما در این حد نیست که بخواهم در کمپ بستری شوم. سه هفته در کمپ شکنجه می‌شدم و در نهایت مسئولان کمپ زمانی که دیدند حالم وخیم است، ترسیدند و مرا آزاد کردند . این سناریو به دستور فرنوش بود و من از او شکایت دارم.
کلاهبرداری به بهانه وام
با شکایت مرد جوان؛ تحقیقات به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی آغاز شد. همزمان با این شکایت زن جوانی به پلیس رفت و گفت: مدتی قبل پسرم را به پارکی در نزدیکی خانه‌ام بردم. در پارک با زن جوانی به‌نام فرنوش آشنا شدم. فرنوش خودش را روانشناس معرفی کرد و گفت کارشناس حقوقی نیز هست و اگر کسی مشکلی داشته باشد می‌تواند آن را حل کند. من که مدتی بود با همسرم دچار اختلاف شده بودم از مشکلاتم گفتم.
او ادامه داد: کم‌کم رابطه من و فرنوش صمیمی‌تر شد و حتی به خانه‌ام آمد. او گفت برای برطرف کردن مشکلات زندگی‌ات نیاز به مشاوره و انجام کارهای حقوقی‌داری و باید مبالغ زیادی پول بپردازی. فرنوش گفت برادر شوهرش در بانک کار می‌کند و می‌تواند برایم وام ۵۰۰ میلیون تومانی بگیرد که نه تنها مشکل مالی مرا برطرف می‌کند بلکه می‌توانم با این پول کاری برای خودم دست و پا کنم. آن‌طور که فرنوش می‌گفت سود این وام خیلی کم بود و من تصمیم گرفتم وام را بگیرم. فرنوش گفت که برای گرفتن وام ۵۰۰ میلیونی باید ۵۰ میلیون تومان پول به حسابش واریز کنم. از آنجایی که ۵۰ میلیون تومان برای پرداخت نداشتم ۲۰۰ گرم طلایم را به او دادم اما بعد از آن دیگر از فرنوش خبری نشد.در ادامه نیز زن جوان دیگری شکایتی مشابه مطرح کرده بود.با انجام تحقیقات و چهره نگاری‌های صورت گرفته مشخص شد زن جوانی که از او شکایت دارند، فرنوش است.
بدین ترتیب زن جوان به دادسرا احضار شد، اما او سناریوی متفاوتی را مطرح کرد و گفت: چندین سال قبل دانشجوی روانشناسی بودم اما بعد از مدتی ترک تحصیل کردم و دلم می‌خواست در رشته حقوق ادامه تحصیل دهم. تا اینکه با همسرم آشنا شدم او خودش را مأمور پلیس و کارشناس حقوقی معرفی کرد و می‌گفت که می‌تواند به من در ادامه تحصیلم کمک کند. اما مدتی بعد از ازدواجمان همسرم به اتهام غصب عنوان مأمور و کلاهبرداری بازداشت شد.او ادامه داد: در این مدت هم برای اینکه بتوانم خانه اجاره کنم و درآمدی داشته باشم از برادرشوهرم کمک می‌گرفتم. او خودش را جای همسرم معرفی می‌کرد و به خاطر شباهتی که به شوهرم داشت کارت شناسایی او را نشان می‌داد. برادرشوهرم اعتیاد دارد و خودش خواست که برای ترک به کمپ برود و به خواسته خودش رفته و ادعای او را قبول ندارم. دو زن جوانی هم که از من شکایت کرده‌اند دروغ گفته‌اند و می‌خواهند از من اخاذی کنند.
با اظهارات زن جوان، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت در این خصوص ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*