اخبار خراسان جنوبی/ رایزنی با اشرف‌غنی برای بازگشایی پایانه مرزی یزدان و تثبیت امنیت منطقه

https://media.mehrnews.com/d/2021/08/10/4/3855169.jpg

 

https://media.mehrnews.com/d/2021/08/10/4/3855198.jpg

 

زالی:

جلوی واردات واکسن را گرفتند/آمار مرگ‌ومیر را پنهان‌کردیم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران طی اظهاراتی بی‌سابقه گفت: «وقتی اولین مورد کرونا در قم مشاهده شد، خواهان قرنطینه قم شدم و گفتم انتخابات شهر قم تعطیل شود، اما بعضی‌ها مرا مسخره کردند و گفتند این بیماری را براحتی کنترل می‌کنیم.» او همچنین گفت: «هزینه دارو‌های کرونا چند برابر واردات واکسن شده است، اما اجازه خرید واکسن ندادند، چون فکر می‌کردند گران است.»

 جلوی واردات واکسن را گرفتند/آمار مرگ‌ومیر را پنهان‌کردیم

به گزارش ایسنا، خبرگزاری صداوسیما در خبری که به نقل از دکتر علیرضا زالی منتشر کرده است، نوشت: وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به‌جای مشورت با آن‌ها، مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمار‌های مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.

وی افزود: کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین‌المللی استفاده نکردیم. چرا چین که دوست صمیمی ما است به ما واکسن کافی نمی‌دهد؟


زالی با بیان اینکه “خبر‌های خیلی تلخ‌تری برای هفته‌های آینده داریم و شرایط بسیار بدتر خواهد شد”، گفت: دلتا سه ماه در هند طول کشید. آن‌ها به‌سرعت همه را واکسینه کردند. ما نباید غصه قیمت واکسن را بخوریم؛ حتی باید دو برابر قیمت بخریم و مردم را واکسینه کنیم.

وی تصریح کرد: ما ۷۲۰ میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم. چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را سه برابر قیمت بخریم، ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم؟ هیچ راهی نداریم جز دو هفته تعطیلی که از همین امروز باید آغاز شود.

به گزارش ایسنا به نقل از صداوسیما، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران همچنین تاکید کرد: ما فقط برای پنج روز ذخیره واکسن داریم و نمی‌توانیم سرعت را زیاد کنیم. اگر واکسن زیاد بود، ما مراکز را دو برابر می‌کردیم.

وی ادامه داد: نیرو‌های طرح تحول سلامت چهار ماه است حقوق نگرفته‌اند. افراد حاضر در ستاد کرونا در محیط نیستند و نمی‌توانند تصمیم درست بگیرند.

زالی در پایان گفت: سفیران ما در کشور‌های خارجی بدنبال تأمین واکسن نبودند. با سفیر ژاپن صحبت کردم، گفت اصلا سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است. این چه دیپلماسی‌ای است؟

شناسایی ۴۸۳ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی/ دو نفر فوت کردند/۵

شناسایی ۴۸۳ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی/ دو نفر فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۳ بیمار جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است، گفت: دو نفر نیز در این مدت فوت کردند.

محمد دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۷۰ هزار و ۹۱۳ آزمایش انجام شده است که ۲۵ هزار و ۶۷۳ بیمار کرونایی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۴ آزمایش کرونا انجام شده است، بیان‌کرد: از این تعداد آزمایش ۱۶۲ بیمار جدید کرونایی شناسایی شده است و در مجموع موارد مثبت کرونا از طریق تست‌های سریع و تست‌های مولکولی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۳ نفر است.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه ۴۴۸ نفر در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند، یادآور شد: ۱۰۴ نفر نیز از بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری شده‌اند.

وی یادآور شد: با فوت دو نفر دیگر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا به ۹۹۳ نفر رسید.

 

سرقت دوچرخه برای خرید جهیزیه/۴

دختر دوچرخه سوار به همراه پسر مورد علاقه‌اش نقشه سرقت‌های سریالی دوچرخه‌ها را کشیدند تا با فروش آنها بتوانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، هفته گذشته مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت دوچرخه‌اش خبر داد و گفت: در حال رفتن به خانه‌مان بودم که دختر جوانی سوار بر دوچرخه از کوچه‌مان خارج شد. گرچه با سرعت از جلوی من رد شد اما با دیدن دوچرخه و بخصوص نوارهای زرد و طوسی که دورش پیچیده بود متوجه شدم شباهت زیادی به دوچرخه خودم دارد که در پارکینگ خانه‌مان پارک بود.
با عجله خودم را به پارکینگ خانه رساندم و با دیدن جای خالی دوچرخه‌ام متوجه سرقت شدم. یک نفر زنجیر دوچرخه‌ام را بریده و آن را سرقت کرده بود. بلافاصله به کوچه دویدم و با داد و فریاد از مردم خواستم که او را دستگیر کنند.
به‌دنبال این تماس مأموران راهی محل شده و دختر جوان را دستگیر کردند او ابتدا منکر سرقت بود و ادعا می‌کرد دوچرخه متعلق به خودش است. اما زمانی که مرد دوچرخه سوار عکس دوچرخه‌اش را نشان داد ملیکا به ناچار لب به اعتراف گشود: با همدستی دوستم شهاب سرقت را انجام دادم. ایده سرقت را شهاب داد و من هم برای اینکه به او علاقه‌مند بودم و دلمان می‌خواست هر چه زودتر باهم ازدواج کنیم با این پیشنهاد موافقت کردم.
به‌دنبال اظهارات دختر جوان به دستور بازپرس قریب احمدزاده، همدست او بازداشت شد. پسر جوان نیز که همه مدارک را علیه خود می‌دید، به‌سرقت سریالی دوچرخه اعتراف کرد. به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی دزدان دوچرخه ادامه دارد.
گفت‌و‌گو با دختر سارق
با شهاب چطور آشنا شدی؟
من علاقه زیادی به دوچرخه سواری دارم و در یک گروه مجازی عضو بودم که آخر هفته‌ها برنامه دوچرخه سواری می‌گذاشت همانجا با شهاب آشنا شدم. بعد‌از مدتی به من پیشنهاد ازدواج داد، اما با این اوضاع و شرایط نه او می‌توانست هزینه عروسی را پرداخت کند و نه من می‌توانستم جهیزیه بخرم به همین خاطر شهاب گفت دوچرخه سرقت کنیم. هزینه دوچرخه بالا بود و ما خیلی راحت می‌توانستیم آنها را بفروشیم. ما دوچرخه‌ها را از ۱۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان می‌فروختیم.نقشه سرقت‌تان به چه صورت بود؟
با شهاب در خیابان‌های پایتخت پرسه می‌زدیم. از آنجایی که خودمان دوچرخه سوار هستیم، می‌دانستیم که چه دوچرخه‌ای گرانقیمت است و ارزش سرقت دارد یا ندارد.چطور وارد خانه‌ها می‌شدید؟
زنگ خانه‌ها را می‌زدیم و خودمان را همسایه یکی از طبقات معرفی می‌کردیم و می‌گفتیم که کلید نیاورده‌ایم. آنها هم در را باز می‌کردند، شهاب با انبر قفل را می‌برید. از آنجایی که کسی به دختر دوچرخه سوار مشکوک نمی‌شد من سوار می‌شدم و آن را به مخفیگاهمان می‌بردم.

دستبرد به خانه پدر شوهر با همدستی ۲ مرد زن نما/۴

زن جوان برای انتقام از شوهرش با همدستی دو نفر از همکارانش به خانه شوهرش و پدر او دستبرد زد.
به‌گزارش «ایران»، خرداد امسال وقوع ۲ سرقت از منزل یک پدر و پسر به مأموران کلانتری۱۱۱ هفت چنار اعلام شد که پس از تحقیقات مقدماتی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم قرار گرفت.
سرهنگ کارآگاه «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، سارقان هر دو خانه مشترک بوده و ردپای دو نفر در این سرقت‌ها به‌دست آمد. سارقان با یک دستگاه خودروی سواری پژو به‌محل‌های سرقت مراجعه کرده و در هر ۲ سرقت، سرنشین خودرو با استفاده از لباس مبدل زنانه به محل سرقت مراجعه و با سرقت طلاهای موجود در خانه هر ۲ متهم از محل گریخته بودند. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که پسر خانواده به‌تازگی با همسر خود اختلاف شدید پیدا کرده و به‌تازگی عروس خانواده خانه مشترک را ترک کرده است. این مقام انتظامی با بیان اینکه مالک خودرو شناسایی و با هوشمندی کارآگاهان مشخص شد که مالک خودرو، همکار عروس خانواده است، افزود: با هماهنگی‌های قضایی عروس خانواده دستگیر شد و به‌سرقت از منزل همسر و پدر همسرش با همکاری ۲ تن از همکارانش اعتراف کرد.
وی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۱۰ میلیارد ریال برآورد و با دستگیری سایر متهمان و کشف اموال سرقتی از منزل متهمان، هر ۳ متهم روانه دادسرا شدند.

کلاهبرداری وکیل قلابی با مشاوره رایگان/۴

وکیل قلابی که به بهانه مشاوره رایگان از مردم کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی که با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم با تبلیغ در فضای مجازی خود را وکیل پایه یک دادگستری معرفی کرده و به بهانه مشاوره رایگان با شناسایی سوژه‌های خود، با چرب‌زبانی مالباختگان را تحت تأثیر قرار داده و مقداری وجه نقد دریافت کرده و متواری می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و پس از چندین روز تلاش شبانه‌روزی و به‌کارگیری اقدامات پلیسی، در نهایت مخفیگاه متهم در منطقه «حصارک کرج» شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری با این شیوه، اظهار داشت: تلاش کارآگاهان برای کشف کلاهبرداری‌های احتمالی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد. بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج، با درخواست انتشار تصویر این متهم به منظور شناسایی توسط مالباختگان در رسانه‌ها از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی و طرح شکایت به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج- میدان طالقانی- بلوار تعاون ساختمان پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 

 

 

 

پلیس در تعقیب زنان حیوان‌آزار/۴

همزمان با انتشار ویدئوهای آموزش کشتار حیوانات از سوی زنان در فضای مجازی، پلیس فتا با ورود به این ماجرا از بررسی دقیق این پرونده خبر داد.
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا درباره ویدئوهای منتشر شده از برخی زنان که درآن اقدام به کشتن حیوانات و آزار آنها می‌کنند، گفت: این موضوع از سوی پلیس فتا در حال رسیدگی است و تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده است.
پاشایی ادامه داد: با توجه به اینکه به‌نظر می‌رسد این اقدام در یکی از استان‌های کشور رخ داده است دو رده در پلیس فتا بررسی ماجرا را در دستور کار قرار دادند تا هم جزئیات بیشتری از این ویدئو به‌دست آید و هم با موارد تخلف برخورد قانونی شود که نتایج بررسی‌ها و اقدامات پلیس در این زمینه اعلام خواهد شد.
به‌تازگی در فضای مجازی ویدئوهایی منتشر شده که در آن برخی از زنان اقدام به آموزش ذبح برخی از حیوانات کردند، اما این اقدام آنان همراه با تصاویری تکان‌دهنده و زجر دادن حیوانات انجام شده که با واکنش‌های شدیدی از سوی کاربران نیز روبه‌رو و منجربه جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است.

 

 

 

 

مرگ دختر کوهنورد به خاطر سلفی/۴

دختر کوهنورد هنگام سلفی گرفتن در قله درفک رودبار، به دره سقوط کرد و جان باخت. مهدی احدی، رئیس جمعیت هلال احمر رودبار با اعلام این خبر گفت: دختر کوهنورد ۲۷ ساله برای گرفتن عکس سلفی، بدون توجه به پشت سر خود و در حالی که به عقب حرکت می‌کرد، از قله درفک رستم آباد رودبار به پایین کوه سقوط کرد. دوستان فرد حادثه دیده، وی را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی، بیمارستان سلامت رستم آباد منتقل کردند، ولی تلاش پزشکان برای احیای این دختر جوان به جایی نرسید و جان باخت.

 

 

 

 

مداح پیشکسوت خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

اخلاق پیش شرط مداحی/تأکید بر رعایت پروتکل بهداشتی/۵

اخلاق پیش شرط مداحی/تأکید بر رعایت پروتکل بهداشتی

 مداح پیشکسوت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بهره‌مندی از محضر استاد و اخلاص پیش شرط مداحی است، گفت: در هیئت تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام کرونایی دارم.

عبدالله گرجی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مداحی را از کودکی و سنین هشت – ۹ سالگی آغاز کردم و از آنجا که پدرم مداح و چاووشی خوان بودند در محضر ایشان شاگردی کردم.

این پیشکسوت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل از انقلاب در هیئت ابوالفضلی، فاطمی، و حسینی بیرجند مداحی می‌کرده است، بیان کرد: خاطرم هست بعد از فوت مرحوم حجت‌الاسلام کافی که می‌گفتند رژیم ایشان را به شهادت رسانده در دعای ندبه و حین مداحی سخنانی علیه رژیم پهلوی گفتم.

خاطره از مداحی در دوران قبل از انقلاب

گرجی ادامه‌داد: بعد از این اتفاق دستگاه حکومتی به دنبال من افتاد و من مجبور شدم از بیرجند به زاهدان بروم و در آنجا تا سن ۱۹ سالگی در هیئت حسینی بیرجندی‌های مقیم زاهدان برنامه مداحی داشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اشعار مداحی سروده خودتان هست و یا از اشعار دیگران استفاده می‌کنید، گفت: هر دو مورد هست چرا که در برخی مواقع خودم شعر می‌سرایم و از آن در مداحی‌ها استفاده می‌کنم و در مواقعی نیز از اشعار دیگران را استفاده می‌کنم.

گرجی اظهار کرد: من اولین شعر آئینی‌ام را در ایام فوت مرحوم آیت الله حکیم بزرگ سرودم که هنوز آن را در خاطرم دارم.

این مداح پیشکسوت خراسان‌جنوبی در زمینه توصیه به مداحان و هیئتی‌های جوان نیز گفت: توصیه من به آنان این است که در مجالس و محافل اهل بیت (ع) هیچ چیز جای صداق و اخلاص را نمی‌گیرد و همین صداقت و اخلاص زمینه رشد معنوی آنان را فراهم می‌کند.

توصیه به مداحان جوان

گرجی با بیان اینکه همواره به مداحان و جوانان هیئتی توصیه کرده‌ام که هیچگاه بدون وضو وارد مجالس اهل بیت (ع) نشوند، بیان‌کرد: توصیه دیگر من به مداحان جوان این بوده است که حتماً از محضر یک استاد برجسته استفاده کنند چرا که از طریق سی و دی و موبایل و …به تنهایی نمی‌توان در امر مداحی موفق شد.

وی با تأکید بر اینکه «شعر» در موضوع مداحی محوریت دارد، ادامه‌داد: شعر مداحی باید درست، دقیق و منطبق با بزرگی و عظمت اهل بیت (ع) باشد و باید از مداحی‌های سخیف و نامتناسب با شأن ائمه معصومین (ع) پرهیز کرد.

این مداح پیشکسوت خراسان‌جنوبی یادآور شد: باید مداحی و شعری در مجلس اهل بیت (ع) بخوانیم که اگر امام زمان (ع) در مجلس ما حضور داشته باشد، شرمنده نشویم.

گرجی در زمینه شیوه احیای عزای سید الشهدا (ع) در ایام شیوع کرونا گفت: یک مسئله به نام بهداشت و سلامت جسمی مردم و یک موضوع دیگر نیز بهداشت روحی و روانی افراد است که هر دو را به صورت توأمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور افراد بیمار در مجالس تأکید داریم، اظهار کرد: در طول سال‌های مداحی هر گاه اشتباه و خطایی را در هیئت‌ها دیده‌ام، برادرانه و براساس انجام وظیفه امر به معروف تذکر داده‌ام که معمولاً هم به واسطه پیشکسوت بودن من می‌پذیرند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

مدارس خراسان‌جنوبی در اختیار هیئت ها قرار می گیرد/۲-۳

مدارس خراسان‌جنوبی در اختیار هیئت ها قرار می گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: نامه‌ای به ادارات کل شهرستان‌ها برای در اختیار قرار دادن فضای باز مدارس به هیئت‌ها نوشتیم تا قدمی در راه احیای مجالس حسینی برداریم.

محمد علی واقعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما در اداره کل آموزش و پرورش به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها نامه زده‌ایم که با توجه به ضرورت و تأکید بر برگزاری مجالس در فضای باز با هیئت‌های مذهبی در زمینه در اختیار قرار دادن مدارس برای برگزاری مجالس سید الشهدا (ع) همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سایر هماهنگی‌ها با ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها است، بیان‌کرد: توصیه ما این است که در وهله اول مدارسی در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد که در جوار مساجد و هیئت‌ها است.

واقعی یادآور شد: از طرف دیگر مدارسی که برای برگزاری مجالس مذهبی در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد باید فضای باز آن روشنایی کامل، دارای حیاط بزرگ و کف آن آسفالت شده باشد و در کنار آن هیئت‌ها نیز قول ایمانی می‌دهند که مدرسه را سالم و با ضدعفونی کردن تحویل ما دهند.

وی در زمینه هزینه آب و برق در ایامی که مدرسه در اختیار هیئت‌ها است، یادآور شد: چه آب و برق در مراسم عزاداری و چه برای نیاز مدرسه استفاده شود مربوط به بیت المال و مردم است و از این جهت اگر هیئتی هزینه نداد هم اجباری نخواهیم داشت و این مورد اختیاری است.

فعالیت ۶۵ درصد واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در حوزه ساختمانی/۳

فعالیت ۶۵ درصد واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در حوزه ساختمانی

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حدود ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی استان در بخش مصالح ساختمانی فعال هستند و اگر در این ارتباط چاره اندیشی نشود، استان با بحران مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا عباس جرجانی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن افزود: از ۱۰۰ درصد ظرفیت محصولات تولیدی داخلی استان استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای رونق گرفتن تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی نیاز به بازاریابی فعال داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون مصوبات، درباره استفاده دستگاه‌های دولتی از مصالح تولید داخل استان بوده و برای اولین بار در خراسان جنوبی درباره حمایت بخش خصوصی از مصالح تولید شده در استان تفاهم‌نامه امضا می‌شود.

وی با قدردانی از همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه مقرر شده با حمایت و همکاری اداره کل راه و شهرسازی اراضی مورد نیاز برای ذخیره مصالح ساختمانی در اختیار اتحادیه مصالح فروشان قرار گیرد و مصالح به صورت کلی از آنجا توزیع شود.

جرجانی ادامه داد: بدون شک این کار باعث کاهش هزینه‌های تمام شده متقاضایان ساخت مسکن ملی در استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای اجرای بهتر این طرح بسیاری از تولیدکنندگان با سود بسیار ناچیزی آماده همکاری هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: همچنین اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اعلام کرد حتی در مواردی که تولید داخل استان نداریم امکان ورود آن با قیمت کارخانه و با اخذ تخفیف کالا میسر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از ایجاد این تفاهم‌نامه گفت: به عنوان یکی از متولیان تامین زمین و مسکن در طول سه دهه خدمت خود اولین بار است که چنین طرح کاربردی و مؤثری می‌بینم.

علی اصغر آسمانی مقدم افزود: در طرح اقدام ملی مسکن شهرستان‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شده است.

وی اظهار داشت: در طرح ساخت ۱۰ هزار واحد روستایی که چند سال پیش انجام شد، به منظور تأمین مصالح با مشکل مواجه بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با این تفاهم‌نامه برای بهره‌مندی از خرید انبوه به تولیدکنندگان و کاهش قیمت مصالح به متقاضیان کمک شایانی می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز در این آیین با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری به منظور اجرای بهتر این تفاهم‌نامه هستیم گفت: در گذشته سازمان نظام مهندسی با اعمال ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های نظارتی به کاهش هزینه در طرح اقدام ملی مسکن کمک کرده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: برای اولین بار است که دستگاه‌های نظارتی به تمام معنا، به مثابه یک بازوی قوی در کنار دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی همراهی کرده تا تفاهم نامه تنظیم شود.

حسن علیزاده افزود: استان خراسان جنوبی جزو اولین استان‌های کشور در بحث تأمین زمین‌های طرح ملی مسکن بوده است.

وی اضافه کرد: پنج هزار و ۷۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن زمین تحویل گرفته‌اند و تعدادی نیز برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به تفاهم نامه‌های دیگر با سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در طرح اقدام ملی تفاهم نامه‌های زیادی با ایثارگران، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و سایر ایجاد شده که بیشترین میزان واگذاری مربوط به بهزیستی و کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد عملیات اجرایی آغاز شده است، بیان کرد: همکاری‌های خوبی با سازمان نظام مهندسی شکل گرفته و به طور مثال در موضوع مطالعات خاک، تخفیفات مناسبی از سوی این سازمان داده شد.

علیزاده عنوان کرد: پس از شروع تنظیم تفاهم‌نامه در استان، مصوبه هیأت دولت ابلاغ شده و هنوز به مرحله صدور دستورالعمل اجرایی نرسیده است اما در استان خراسان جنوبی  قبل از این موضوع تفاهم‌نامه را امضا می‌کنیم.

رییس اتحادیه مصالح فروشان ساختمانی استان هم گفت: حضور دلالان و تأمین مصالح خارج از استان دارای مشکلات فراوانی بود که با آن مواجه هستیم و با اجرای این طرح این دو مشکل را نخواهیم داشت.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه؛ کیفیت یکسان ساخت و سازها و همچنین عدالت را شاهد خواهیم بود عنوان کرد: علاوه بر تخفیفات قبلی با کاهش هفت درصد سود خرده فروشی آماده هستیم تا کمک مضاعفی به متقاضیان اقدام ملی مسکن انجام دهیم که قطعا منافع این طرح به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 

 

 

با همراهی وزارت صمت:

شرایط سرمایه‌گذاری معدنی در خراسان جنوبی تسهیل می‌شود/۳

شرایط سرمایه‌گذاری معدنی در خراسان جنوبی تسهیل می‌شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: با همراهی وزارت صمت شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان تسهیل می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حمید ملانوری در دیدار با مشاور و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: طی چند ماه گذشته و با فعال شدن ستاد توسعه خاوران و ورود سازمان‌های وابسته به وزارت صمت از جمله تهیه تولید و ایمیدرو، اتفاقات خوبی در بحث سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان رقم خورده است.

وی ادامه داد: ورود این مجموعه‌ها و فعالیت‌هایی که در زمینه‌های اکتشافات و مطالعات صورت داده‌اند، پیامدهای مطلوبی به همراه داشته است.

ملانوریی متذکر شد: آن چه باید انجام شود این است که شرکت‌ها و اشخاص دارای صلاحیت تخصصی، تمکن مالی و با امکانات و تجهیزات کافی به این حوزه ورود کنند تا معادن استان به معنای واقعی فعال شوند.

وی تاکید کرد: برای ما مهم است که هلدینگ‌هایی همچون گل گهر، چادرملو، گهر زمین و مس که از پشتوانه‌های مالی و فنی و مهندسی خوبی برخوردارند، به حوزه معدن استان ورود کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ورود این هلدینگ‌ها ضمن این که سرمایه گذاری آنها را به همراه دارد، الگویی برای پیشرفت استان محسوب می‌شود.

ملانوری با اشاره به ذخایر معدنی استان هم گفت: با وجود این ذخایر در کنار دیگر پیشران های توسعه شامل کشاورزی، گردشگری و مرز، عنوان محرومیت زیبنده خراسان جنوبی نیست.

وی به برخی موانع بر سر راه حضور و فعالیت شرکت‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری مزایده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، دست و پای استان را برای انعقاد قرارداد با این مجموعه‌ها بسته است.

ملانوری ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری این هلدینگ‌های دارای صلاحیت که سابقه فعالیت شایسته هم دارند را راهکاری ارائه کند.

وی گفت: اگر قرار است معادن، منبع ثروت، اشتغال، درآمدزایی و توسعه برای استان باشند، باید راه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از آنها هموار شود.

این دیدار که با حضور مشاور و معاونین وزارت صمت و نیز رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، به منظور بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 

 

انعقاد تفاهم‌نامه تامین مصالح ساختمانی مسکن ملی در خراسان جنوبی/

انعقاد تفاهم‌نامه تامین مصالح ساختمانی مسکن ملی در خراسان جنوبی

 تفاهم‌نامه تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن با حضور مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نظام مهندسی ساختمان و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی امضا شد.

در قالب این تفاهم‌نامه اتحادیه مصالح فروشان با همکاری دستگاه‌های مربوطه عهده دار تأمین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان شد.

بازرس کل خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این آیین گفت: بیش از هفت هزار نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان واجد شرایط هستند.

حسن رحیمی افزود: مجموع مساحت قابل احداث در طرح اقدام ملی مسکن در استان برابر ۷۸۸ هزار و ۵۷۳ مترمربع است.

وی اظهار داشت: در زمینه رسالت قانونی، انجام بهتر و حُسن جریان امور وظیفه داریم با همکاری دستگاه‌های متولی این مهم را به نحو مناسبی به سرانجام برسانیم.

بازرس کل خراسان جنوبی عنوان کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری تأمین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی واسطه‌ها و دلال‌ها با این اقدام در این فرایند حذف خواهند شد.

وی با بیان اینکه با ابتکار بازرسی کل استان خراسان جنوبی این طرح برای اولین بار در کشور انجام شده است گفت: این تفاهم‌نامه در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و حمایت از حقوق تولیدکنندگان داخل استان انجام می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه بیش از ۳.۵ هزار میلیارد ریال در هزینه‌های ساخت مسکن برای متقاضیان صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به تولید بیش از ۷۵ درصد مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن در استان، بیان کرد: به منظور دسترسی آسان به مصالح ساختمانی، عرضه مستقیم و بدون واسطه مصالح ساختمانی و حمایت از اقشار کم درآمد و تولیدکنندگان این تفاهم‌نامه منعقد شده است.

بازرس کل خراسان جنوبی با اشاره به تخفیفات لحاظ شده در این تفاهم‌نامه افزود: قیمت مصالح ساختمانی در این تفاهم نامه بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کمتر خواهد بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: براساس اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.

حجت‌الاسلام وحدانی نیا افزود: دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندتر هستند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

وی با بین اینکه رفع نیاز از یک انسان مؤمن برابر است با ۷۰ حج مقبول اضافه کرد: باید بکوشیم تا طرح اقدام ملی در سطح شعار باقی نماند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به موضوع اشتغال و تولید داخلی توجه شایانی داشتند.

وی با بیان اینکه طرح اقدام مسکن ملی باعث ایجاد اشتغال در کشور و استان خواهد شد تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های تولیدی استان دیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه حذف واسطه گری یکی دیگر از مزیت‌های این تفاهم نامه است عنوان کرد: این مهم گام مهمی برای تشویق متقاضیان طرح اقدام مسکن ملی است.

وی یادآور شد: بخشی از گلایه‌مندی‌ها به دلیل معطل ماندن اجرای قوانین و متروکه شدن آن در جامعه است.

 

 

 

 

 

گشایش شبکه فن بازار منطقه‌ای خراسان جنوبی/۲-۳

شبکه فن بازار منطقه‌ای خراسان جنوبی امروز در بیرجند به طور رسمی آغاز به فعالیت کرد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قنبر پور ،معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: امروز در مراسمی با حضور مسئولان اجرایی بیست و ششمین شبکه فن بازار منطقه‌ای کشور در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

وی هدف از فن بازار را اتصال عرضه و تقاضای فناوری و کمک به ورود فناوری‌ها به بازار عنوان کرد.

قنبرپور افزود: شبکه فن بازار تلاش می‌کند نیاز فناوری و تقاضای مورد نیاز در خصوص آن را بتواند به توانمندی‌ها متصل کند، که این توانمندی‌ها در کشور گسترده است.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: پارسال فن بازار ۴۰۰ میلیارد تومان هم رسانی فناوری داشته که برای امسال برنامه ریزی شده این رقم به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته وی در خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی، تبدیلی و معادن وجود دارد که با توجه به هم جواری با کشور افغانستان باید از این شبکه برای رونق اقتصادی در استان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه پایه ریزی فن بازار اگر بر پایه علمی باشد قطعا موفق خواهیم شد، گفت: آنچه که برای ما در این استان مهم است بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی است.

عابدی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در خصوص محصولات استراتژیک، معادن، گیاهان دارویی و قابلیت‌های گردشگری ما به این شبکه برای شناساندن این ظرفیت‌ها نیاز داریم.

ناصری رئیس پارک علم و فناوری هم در این جلسه گفت: متولی فن بازار پارک علم و فناوری است و ما کمک می‌کنیم در این شبکه خدمات لازم را به فناوران و افرادی که ایده مناسبی دارند ارائه دهیم.

شبکه فن بازار ملی ایران از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در پارک فناوری پردیس آغاز نموده و توسعه فناوری کشور را ماموریت اصلی خود قرار داده است.

 

 

 

 

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند مطرح کرد؛

تکمیل ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند/ پذیرش در راهروها

تکمیل ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند/ پذیرش در راهروها

 رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با اشاره به روند صعودی آمار بیماران کرونایی در استان گفت: بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند تکمیل شده و مجبور به پذیرش در راهروها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی راد صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: علی رغم افرایش تخت‌های بیمارستانی اما به دلیل روند صعودی آمار بیماران نیازمند به بستری وضعیت نگران کننده‌ای را پی رو داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان ولیعصر بیرجند تکمیل شده است، ادامه داد: در پیک قبلی بخش‌های گوش، چشم و حلق و بینی را به بیمارستان رازی منتقل کردیم و از ظرفیت این بخش‌ها برای بستری بیماران کرونایی استفاده شد.

وی ادامه داد: در پیک جدید علاوه بر این بخش‌ها، بخش اطفال که در طبقه بالای بیمارستان بود نیز تخلیه شده و راهروهای بیمارستان هم برای بیماران تزریق موقت استفاده می‌شود.

محمودی راد تصریح کرد: بخش پست آی سی یو را نیز برای پذیرش بیماران سرپایی آماده کرده‌ایم.

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند عنوان کرد: روزانه ۱۵ بیمار تزریق موقت پذیرش می‌شود.

وی از هم استانی‌ها خواست برای حفظ سلامتی خود و دیگران و همچنین کمک به کادر درمان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

خراسان جنوبی در عزای حسین (ع) سیاه پوش شد /۵
در اولین روز از ماه محرم در خراسان جنوبی علم ها برافراشته و شهرها در ماتم حسین (ع) به سوگ نشسته و تمام کوچه پس کوچه ها مشکی پوش شده اند.

به گزارش شبستان چند روزی است که عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در ماتم سید و سالار شهیدان کربلا جامه سیاه بر تن کرده اند و شهر حال و هوای دیگری به خود گرفته است، داربست‌ها بالا می‌رود و ایستگاه‌های بهداشتی در چهارراه‌ها و حاشیه خیابان‌ها در حال برپایی هستند.

دوباره علم ها بر افراشته شد و نبض عالم به تپش افتاد؛ با فرا رسیدن ماه محرم شهر لباس ماتم بر تن کرده و دوباره نام حسین (ع) در جای جای شهر و روستاهای استان زینت بخش فضاهای عزاداری شد.

هیئت ها، تکایا، و مساجد خراسان جنوبی حال و هوای دیگری به خود گرفته و بیرق های سرخ و سیاه در شهر خودنمایی می کنند، بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌ها با پارچه‌های مشکی، سیاه پوش شده و بسیاری از مردم هم در تدارک تهیه ملزومات نذری‌هایی هستند که هرساله در این روزها توزیع می‌شود.

مراسم سنتی علم بندان هم دو روز گذشته با حضور پیرغلامان حسینی و مردم در هیئت محبان الزهرا(س) بیرجند برگزار شد و بار دیگر دل ها مقیم شش گوشه بین الحرمین شد.

نصب بزرگترین کتیبه محرم کشور در خراسان جنوبی

این کتیبه محرمی به طول ۷۰۰ متر منقش به نام مبارک ابا عبدالله الحسین(ع) و با شعار «یا حسین(ع) نسل به نسل در پناهت هستیم» است تا نشان از آغاز ماه محرم بدهد.

با وجود تاخت و تاز و همه گیری دلتا کرونا، اما عاشقان امام حسین (ع) در سراسر استان مذهبی خراسان جنوبی از جوشش و خروش برای برپایی این سنت دیرین باکی ندارند و معتقدند در سایه رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توان به سوگ حسین(ع) و یاران پاکش نشست.

به اعتقاد کارشناسان، برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم سال گذشته تجربه خوبی بود و امسال نیز همانند سال گذشته با رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسمات در فضای باز و دارای تهویه می توان به عزاداری پرداخت، از سوی دیگر مقرر شده، امسال هم مثل سال گذشته ایستگاه‌های صلواتی دایر نشود و در عوض موکب‌های سلامت برای پخش ماسک و اقلام بهداشتی مورد توجه قرار ‌گیرد.

بشرویه؛ زیر سایه ویژه پویش «ایران مشکی پوش»

حجت الاسلام «احمد رضایی»، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امسال یکی از محوری ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی، تعظیم شعائر است، اظهار کرد: در این راستا یکی از با اولویت ترین برنامه های فضاسازی و سیاه پوش کردن تمامی شهرهای استان است و پویشی هم در این راستا تحت عنوان «ایران مشکی پوش» برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همه نگاه ما این است تا امسال هر مکان، مغازه و خانه یک پرچم نصب کند، لذا امسال شاهد تلاش مضاعف هیئت های مذهبی و تشکل های دینی در راستای سیاه پوش کردن شهرها هستیم.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: از میان شهرهای استان، شهرستان بشرویه را به عنوان حسینیه استان انتخاب کرده ایم تا تمامی خیابان ها و کوچه ها سیاه پوش می شود، پویش «ایران مسکی پوش» در این شهرستان به صورت ویژه مشکی پوش خواهد شد.

وی از مردم خواست تا تلاش کنند هر کدام یک پرچم سردرب مغازه و منزل خودشان نصب کنند، همینطور انتظار داریم ادارات و دستگاه های دولتی با همت مضاعف نسبت به سیاه پوش کردن درب ادارات، تاکسی ها، اتوبوس های شرکت واحد و خودرو های شخصی خود اقدام کنند.

توزیع هزاران پرچم با شعار «نسل به نسل در پناه حسینیم»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه شعار امسال «نسل به نسل در پناه حسینیم» هست، که در پارچه هایی با این عنوان نصب و توزیع خواهد شد، گفت: همچنین ایستگاه های خودرو نویسی هم در سطح شهر فعال خواهند بود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مساجد، تکایا، حسینه ها و هیئت ها امسال تمامی ظرفیت خود را در نصب پارچه و بیرق در عزای حسین(ع) بکار خواهند گرفت، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی تحت لوای پویش «ایران مشکی پوش» هزاران پرچم با شعار «نسل به نسل در پناه حسینیم» در بین مردم توزیع خواهد کرد.

وی با اشاره به همه گیری بیماری دلتا کرونا، گفت: همه هیئت های استان مراسم عزاداری خود را با رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهند کرد، رنگ بندی نقشی در برگزاری و یا عدم برگزاری مراسمات عزاداری نخواهد داشت اما رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی فضاهای عزاداری باید به نحو مطلوب برگزار و مواد ضدعفونی و توزیع ماسک نیز انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اولویت ما سلامت مردم است، گفت: نمی توان سنت دیرینه عزاداری را تعطیل کرد بلکه باید سبک و روش برپایی عزاداری را تغییر داد لذا برنامه ها همانند سال گذشته در کنار شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خراسان جنوبی دومین استان کشور در رعایت پروتکل های بهداشتی در محرم سال گذشته

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: همانطور که مردم خراسان جنوبی سال گذشته موارد بهداشتی را به نحو مطلوب انجام دادند، و دومین استان برتر کشور در زمینه رعایت پروتکل ها و عزاداری بوده اند امسال هم شور حسینی در کنار شعور حسینی در استان تجلی پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گذری به نذورات مردمی در ایام محرم زد و گفت: نذورات در قالب بسته های غذایی خشک و یا به صورت طبخ غذای بیرون بر خواهد بود، همچنین ایستگاه صلواتی فعال نخواهیم داشت بلکه ایستگاه سلامت برای توزیع اقلام بهداشتی و پخش صوت عزا و نوحه خوانی ها در سطح استان فعال خواهد بود.

۳۰ بازرس بر فعالیت ۱۳۴۰ هیئت مذهبی نظارت می کنند
عباسی مقدم»، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در شهر بیرجند ۸۰ هیئت و یک هزار و ۳۴۰ هیئت مذهبی در استان مجوز فعالیت دارند، افزود: ۳۰ بازرس توسط شورای هیئت‌های مذهبی بر ایستگاه‌های بهداشتی و هیئت‌ها نظارت می‌کنند و در صورت گزارش تخلف ضمن تذکر در صورت تکرار برخورد می‌شود.

 

هزینه ۴۰ میلیون تومانی شهرداری بیرجند برای سیاه پوش کردن شهر

«علی عدل»، سرپرست شهرداری بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا، سعی شد تا تمامی سطح شهر در عزای امام حسین(ع) سیاه پوش شود، افزود: در این راستا تمامی ورودی های شهر برای اولین بار از سمت بلوار شهدای عبادی تا چهار راه عباس آباد و از بلوار فرودگاه تا میدان آزادی پرچم نصب شده است.

وی از سیاه پوش کردن خیابان های قدس، پاسداران، غفاری، معلم، شعبانیه، و طالقانی توسط شهرداری خبر داد و گفت: برای اولین بار سه پرچم بزرگ ۹۰ متری در میدان ابوذر، ورودی حافظ غربی و فرهنگسرای شهر نصب کرده ایم، همچنین یک پرچم  ۱۴۴ متری هم در محل فرهنگسرای شهر به اهتزار در آمده است.

وی از هزینه کرد ۴۰ میلیون تومان برای سیاه پوش کردن شهر بیرجند در ایام محرم توسط شهرداری خبر داد و افزود: همچنین ۱۵ میلیون تومان برای مناسب سازی ایام غدیر هزینه شده است.

رایزنی با اشرف‌غنی برای بازگشایی پایانه مرزی یزدان و تثبیت امنیت منطقه/۲-۳

 

جزئیات دیدار قالیباف با رئیس‌جمهور افعانستان/ رایزنی با اشرف‌غنی برای بازگشایی پایانه مرزی یزدان و تثبیت امنیت منطقه

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس گفت: در دیدار اخیر رئیس مجلس با رئیس جمهور افعانستان درخصوص بازگشایی پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی یزدان صحبت ومقرر شد هرچه زودتر کمیسیون مشترک ایران وافغانستان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بازارچه مرزی یزدان که سال‌ها بزرگترین معبر صادراتی ایران بوده با وجود تجهیزات میلیاردی از سال ۹۳ تعطیل شده است و وعده‌های دولت‌های سابق برای بازگشایی این مرز هنوز محقق نشده است.

گمرک و بازارچه یزدان بیش از ۲۰۰-۲۵۰ سال قدمت دارد که سال‌ها در منطقه زیرکوه و قاین رونق تجارت و مبادلات با کشور افعانستان و اشتغالزایی برای بسیاری از مردم آن دیار بوده است، اما این بازارچه در طول تاریخ ۲۵۰ ساله خود با فراز و نشیب‌های بسیاری رو به رو بوده است تا اینکه در نهایت به همراه با بهت زدگی فعالان اقتصادی در سال ۸۳ به صورت یکطرفه از سوی کشور افعانستان تعطیل شد.

بعد از تعطیلی رایزنی‌های زیادی برای بازگشایی آن صورت گرفت و حتی در برهه ای سخن از راه اندازی پایانه مرزی گمرک یزدان بود.

حال نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از دیدار اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده قاینات و زیرکوه در مجلس با رئیس جمهور افعانستان خبر داد ‌و گفت: این دیدار در معیت ریاست مجلس شورای اسلامی  با رئیس جمهور افغانستان بود.

سلمان اسحاقی افزود: با نگاه متعالی و ارزشمند قالیباف، رئیس مجلس به موضوعات ملی و بین الملل و همچنین مرزی و پایانه‌های گمرک پرداخته شد.

وی افزود: در دیدار با  اشرف غنی به اهمیت بازگشایی پایانه گمرک یزدان در راستای تأمین حداقل مایحتاج مردم مرزنشین افغانستان اشاره شد و این موضوع قطعاً در تثبیت امنیت در این برهه از زمان می تواند نقش بسیار مهمی را داشته باشد.

اسحاقی افزود : مقرر شد کمیسیون مشترک ایران و افعانستان برگزار شود و برای برگزاری این کمیسیون  توجه ویژه ای شود، و همچنین بلافاصله در این خصوص تمهیداتی در ایران و افغانستان  در جهت بازگشایی پایانه گمرک یزدان (خرده فروشی)اقدامات و دستورات لازم نیز مبذول شود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود را در رسانه‌ها منعکس کنند/۵-۷

دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود را در رسانه‌ها منعکس کنند

 استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در طول سال اقدامات خود را در رسانه‌ها منعکس کنند در غیر این‌صورت در جشنواره شهید رجایی حتی در صورت کسب امتیاز هم به عنوان دستگاه برتر معرفی نخواهند شد.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: اطلاع‌رسانی و پوشش اقدامات دستگاه‌ها در رسانه‌های استان سال قبل تصویب شد که برخی دستگاه‌ها اقدام کرده بودند و اداره فرهنگ و ارشاد باید به صورت مکتوب گزارش را در اختیار ما قرار دهد.

وی اطلاع‌رسانی را یکی از اقدام موثر در بحث مدیریت دانست و افزود: انعکاس اخبار و اطلاعات هم حق مردم و هم حق همکاران دستگاه‌های اجرایی و به نفع آنها است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از افراد در دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند در حالیکه اقدامات آنها منعکس نمی‌شود، اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی نباید ضعیف باشد چون مردم هم اضطراب دارند و بسیاری از این اضطراب‌ها به دلیل ندانستن است.

وی با بیان اینکه احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است عنوان کرد: وقتی اطلاعات و اقدامات بطور دقیق در اختیار مردم قرار نگیرد احساس نارضایتی و ناامنی می‌کنند بنابراین در هفته دولت امسال اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی باید قوت بگیرد.

ملانوری عنوان کرد: اطلاع‌رسانی به مردم توسط دستگاه‌های اجرایی یک حق دوطرف است و نباید اجازه بدهید این حق ضایع شود.

وی با اشاره به هفته دولت یادآور شد: هر سال از دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است که در این هفته معمولا عملکرد دولت به مردم ارائه می‌شود لذا تقاضا داریم این هفته را جدی گرفته و به هر شکلی عملکردها را منعکس کنید.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جشنواره شهید رجایی همزمان با چهارم شهریورماه روز کارمند در استان برگزار و دستگاه‌های برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: از آنجاییکه برنامه‌ریزی، پایه و اساس برنامه‌های مدیریت استان در شورای توسعه استان است درخواست دارم مدیران دستگاه‌های اجرایی خودشان حضور پیدا کنند لذا عدم حضور یا حضور همکاران آنها در این نشست پذیرفتنی نیست.

ملانوری ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نهایت دقت را برای حضور در جلسات شورای توسعه داشته باشند چون تصمیم‌گیری در این جلسات با رای و نظر مدیران انجام می‌شود و رای نمایندگان آن قابل قبول نیست.

وی با اشاره به برخی موضوعات مهم و اساسی استان گفت: آب یکی از موضوعات مهم است که باید مدنظر قرار بگیرد، فقط دستگاه‌های این حوزه متولی نیستند بلکه دستگاه‌های متعدد همه باید دغدغه مدیریت منابع آب و مصارف را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: استانی مانند خراسان جنوبی که در بحث آب دچار محرومیت و ضعف است به ویژه در سال‌های خشکسالی این موضوع باید مدنظر قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: به ویژه در حوزه مدیریت آب و جلوگیری از هدررفت موضوع مدنظر قرار بگیرد تا مازاد بر نیاز و مصرف از سفره‌های زیرزمینی برداشت نشود.

ملانوری تصریح کرد: در شبکه‌های آب شرب شهری و روستایی میزان قابل توجهی هدررفت آب داریم که باید برای کاهش هدررفت اقدام شود، در حوزه کشاورزی نیز باید با توجه به روش‌های آبیاری نوین و سایر روش‌ها، اقدامات عملی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی راه‌ها را یکی دیگر از موضوعات مهم استان دانست و عنوان کرد: در مباحث توسعه‌ای، راههای دسترسی در نقاط شهری و روستایی، جاده‌های مواصلاتی، راه آهن، حمل و نقل ریلی و هوایی بسیار مهم است که اقدامات خوبی نیز در دست انجام است.

استاندار خراسان جنوبی افزود:  در بحث راه آهن اقدامات خوبی تاکنون داشته‌ایم، در بحث هوایی نیز تلاش می‌کنیم وضعیت را توسعه دهیم گرچه مشکلاتی امروز در کشور و استان وجود دارد که تلاش داریم آنها را رفع کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه ارتباطات به عنوان یکی دیگر از موضوعات مهم و اساسی استان تلاش‌های خوبی صورت گرفته و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تحویل زیرساخت‌ها به دستگاه‌ها اقدامات خوبی داشته است.

ملانوری تاکید کرد: باید تلاش کنید حوزه ارتباطات استان را در روستاها، جاده‌ها، مناطق عشایری و سایر برای پوشش اینترنت به حد مطلوب برسانید به ویژه در دوران شیوع کرونا که خیلی از مسایل آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و سایر منوط به این حوزه است.

وی بر لزوم تقویت پژوهش‌ها در حوزه‌های متعدد استان تاکید کرد و گفت: در بحث آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی باید نشست داشته باشند و اولویت‌های پژوهشی به سمت دانشگاه‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی سوق داده شود تا خدمت متفاوت و ددجانبه انجام شود

استاندار خراسان جنوبی افزود: در بحث محرومیت زدایی استان، برخی دستگاه‌های به عنوان معین همکاری دارند و اعتباراتی در این زمینه امروز توزیع شد.

وی ادامه داد: برخی بخش‌ها بخاطر خشکسالی که امسال در ۵۰ ساله اخیر اتفاق افتاده گرفتار شده‌اند که باید کمک کنید برخی از این گرفتاری‌ها رفع شدود.

ملانوری از راه‌اندازی موزه محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، عناب و زعفران خبر داد و گفت: مطالعات این طرح توسط دستگاه‌های مربوطه از قبیل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه بیرجند و سایر انجام و موزه به زودی در یکی از مکان‌هایی که در اختیار میراث فرهنگی است راه‌اندازی شود

 

 

اعتبار امسال خراسان جنوبی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان است

توزیع ۴۴۷ میلیارد اعتبارات محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی/۷-۵

اعتبار امسال خراسان جنوبی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان است

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای استان در نظر گرفته شده است که به مرور در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

 مجید پورعیسی  افزود: تاکنون به غیر از اعتبارات محرومیت‌زدایی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است که از این میزان ۵۵۰ میلیارد تومان استانی، ۳۳۰ میلیارد توازن استانی و ۲۳۰ میلیارد تومان توازن ملی است.

وی بیان کرد: تاکنون از سه منبع تملک، توازن ملی و استانی اعتبارات ابلاغ شده است‌ و اعتبارات از محل ۲۷ صدم درصد نیز هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز سه منبع اعتباری برای آب، راه و محرومیت‌زدایی بررسی شد که این اعتبارات بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی از ابلاغ و توزیع ۴۴۷ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی در حوزه‌های آبخیزداری، آب‌رسانی روستایی، راه روستایی، مدارس و بهداشت و درمان خبر داد.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان‌ها و بخش‌ها مشخص شده است عنوان کرد: اعتبارات محرومیت‌زدایی نیز بعد از اینکه در مرکز تصویب شود در استان مصوب خواهیم کرد اما اعتبارات حوزه آب و راه را برای هفته بعد ابلاغ خواهیم کرد.

پورعیسی اظهار داشت: اکنون آمادگی این را داریم که با دستگاه‌های اجرایی مبادله موافقت‌نامه بکنیم، به اداره کل دارایی استان نیز اعلام کردیم بدون مبادله موافقت‌نامه اسناد خزانه را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم برای گرفتن پول از مرکز و توزیع آن بین پیمانکار تسریع کنیم تا کار آغاز شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال سعی شده برای هر شهرستان شاخص مشخص کنیم و بر اساس شاخص‌ها و عدم محرومیت‌ها اعتبارات را توزیع کنیم، سازمان برنامه کار کارشناسی را انجام می‌دهد و بر اساس اولویت‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در مورد پرداخت پاداش بازنشستگان افزود: مبلغی که بازنشستگان طلبکار بودند برای ۲۳ دستگاه اجرایی هزینه بگیر از سازمان مدیریت واریز شده و در حساب دستگاه است که می‌توانند به بازنشستگان بدهند.

پورعیسی بیان کرد: مجموع مبلغ واریز شده برای بازنشستگان حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده و بخشی در مورد مرخصی‌ها است که مجدد تامین اعتبار خواهیم کرد.

وی در مورد پیمانکاران حوزه راه استان گفت: از زمانیکه راه و شهرسازی و راهداری جدا شدند مقداری از مطالبات باقی مانده است این مطالبات تا صورت وضعیت به طور کامل تکمیل نشود راهداری نمی‌تواند کاری انجام دهد لذا مقرر شد صورت وضعیت‌ها نهایی شود و راهداری پرداخت کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: میزان مطالبات پیمانکاران حوزه راه ۴۰ میلیارد تومان است و تاکنون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ۲۰ میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده که امسال پرداخت کند.

 

 

 

 

افزایش پنج برابری اعتبارات آب روستایی در سال جاری /۲-۳
امامی گفت: اعتبارات بخش آب روستایی خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است.

«حسین امامی» با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب روستایی در سال جاری اظهار کرد: اعتبارات بخش روستایی نسبت به سال گذشته  افزایش پنج برابری داشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در بحث طرح های آبرسانی روستایی اعتبار اختصاص دادیم که طی دو سال آینده تحول چشمگیری در بحث آبرسانی روستایی خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: این ۴۰ میلیارد تومان با نظر فرمانداران برای پایدارسازی شبکه های روستایی و تاب آوری آن در شرایط بحرانی هزینه خواهیم کرد.

 

امامی با بیان اینکه آبرسانی پایدار به ۱۸ روستای استان تکمیل و آماده افتتاح است، افزود: در حال حاضر به ۳۹۸ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود.

 

 

 

 

 

سرمایه گذاری ۲۱۳ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی/۳

از آغاز سال جاری ۲۱۳ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: این مقدار سرمایه گذاری برای ۹ واحد صنعتی و کارگاهی با پیش بینی اشتغال ۸۷ نفر انجام شد.

زارعی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۸ منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور فعال است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اولین منطقه‌ای است که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و در دوسال گذشته هم در بحث مناطق آزاد ویژه اقتصادی، از لحاظ رنکینگ اقتصادی در منطقه اول شده است.

زارعی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند را ۶۹ مورد توسط بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۱۴ واحد به بهره برداری رسیده و مابقی واحد‌ها از ۱۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه از ۶۹ سرمایه گذاری بخش خصوصی ۵ مورد توسط سرمایه گذاری خارجی انجام شده است، افزود: این سرمایه گذاری‌ها ۳ هزار اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد و ۱۴ واحد فعال هم توانسته ۸۶۱ شغل ایجاد کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: هیدروکربن، موادغذایی، نساجی و کاشی و سرامیک عمده واحد‌های تولیدی سرمایه گذاری شده است.

زارعی در ادامه از تکمیل بودن ۱۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود خبر داد و افزود: این مرز تنها مرزی بود که به دلایل شرایط ویژه در افغانستان تعطیل نشد و فعالیت اقتصادی خود را ادامه داد.

تاکنون ۸۶۰ میلیارد تومان در منطقه اقتصادی کشور در بیرجند سرمایه گذاری شد.

 

 

 

 

شال سرهای توبافی خراسان جنوبی در چمدان خارجی ها/۲-۳

سه محموله شال سر و پارچه توبافی امسال از خراسان جنوبی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی،  مدیرعامل تعاونی روستایی زنان خراشاد استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزارشال سرهای توبافی خراسان جنوبی در چمدان خارجی ها مترپارچه توبافی که به همت بانوان روستای جهانی خراشاد تولید شده است در  قالب دو محموله به فرانسه صادر شد.

خانم ذاکریان همچنین از صادرات ۱۲۰ عدد شال سر به ایتالیا خبر داد.

وی گفت: از پارچه‌های توبافی برای سرویس‌های نوزادی،پیراهن های مردانه و دخترانه، انواع تن پوش، حوله دست و صورت، دستمال عینک، حوله کودک و دستمال لنز دوربین استفاده می‌شود.

خانم ذاکریان از تولید حدود ۱۲ هزار متر پارچه توبافی در شرکت تعاونی زنان خراشاد خبر داد و گفت: ماهانه هزار تا هزار و ۵۰۰ متر در این کارگاه تولید می‌شود.

وی بانوان شاغل در این کارگاه توبافی را ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: ماهانه ۱۵  نفر از بانوان نیز با هدف اشتغال زایی آموزش های توبافی را فرا می گیرند.

توبافی روستای خراشاد فروردین ۹۶ ثبت ملی شد که پس از ارسال پرونده ثبت ملی به شورای صنایع دستی، یونسکو، این هنر دستی در آذر سال ۹۷ ثبت جهانی و لوح ثبت جهانی آن به همراه دو شهر آباده و میبد به ایران ارسال شد.

ملاک ارزیابی ارزیابان بین المللی بر اساس شاخص‌هایی از جمله تعداد کارگاه ها، میزان فروش و صادرات، مراکز عرضه و فروش و سایر شاخص‌های کیفی و کمی بوده است.

هم اکنون خراشاد به عنوان اولین روستای جهانی در زمینه توبافی و دومین روستای جهانی کشور در زمینه صنایع دستی ثبت شده است.

 

 

 

نجات یک بهله عقاب طلایی در زیرکوه/۲

یک بهله عقاب طلایی توسط یکی از دوستداران حیات وحش تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت: یک بهله عقاب طلایی که بهنجات یک پهله عقاب طلایی در زیرکوه علت جراحت از ناحیه بال توانایی پرواز نداشته که توسط یکی از دوستدارن حیات وحش برای تیمار و درمان تحویل این نمایندگی شد.

صادقی افزود: هم اکنون اقدامات درمانی لازم برای تیمار و تغذیه این بهله عقاب صورت گرفته تا پس از طی مراحل تیمار و قابلیت رهاسازی اقدام لازم به منظور رهاسازی پرنده در دامن طبیعت صورت پذیرد.

وی گفت: نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه ضمن قدردانی از این اقدام دوستدار حیات وحش از شهروندان خواست که هرگونه تخلفات زیست محیطی را به صورت شبانه روزی با شماره تماس ۰۵۶۳۲۵۰۱۵۴۱ به این نمایندگی و پاسگاه‌های محیطبانی تابعه اعلام کنند.

 

برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوان/۷

کلاس مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوان خراسان جنوبی برگزار شد.

کلاس آموزش مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوان استان با حضور ۱۵ نفر از بانوان به برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوانمدت ۴ روز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

فاطمه شریف مدرس سطح ۲ آسیا مدرس این دوره بود.

 

هدف از برگزاری این کلاس ارتقا سطح کیفی مسابقات فوتسال و افزایش دانش مربیان استان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

تا پایان سال

اضافه شدن ۶ واحد اقامتی جدید به گردشگری قاینات/۲-۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از اضافه شدن ۶ واحد اقامتی جدید به تاسیسات گردشگری قاینات تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 حمید عباس‌زاده گفت:با تلاش‌هایی که انجام شده و صدور مجوز‌های لازم، اضافه شدن ۶ واحد اقامتی جدید به گردشگری قاینات۵ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و یک میهمان‌پذیر تا پایان سال جاری در شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با تحقق کامل این امر، عقب‌ماندگی شهرستان در راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی نسبت به میانگین استان جبران خواهد شد.

به گفته وی در دو سال گذشته درخواست‌های متعددی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان ثبت شده که پس از طی شدن تشریفات اداری، تاکنون ۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

عباس زاده گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با مهیا کردن شرایط تجربه زندگی بومی و آشنایی با اماکنی که حال و هوای گذشته را برای انسان تداعی می‌کند، به یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های اقامتی تبدیل شده‌اند که سفری سرشار از لذت و نشاط را برای مسافران به همراه دارد.

 

 

سربیشه و بلداجی خنک ترین ایستگاههای کشور/۲-۳

شهرستان سربیشه خراسان جنوبی و بلداجی چهارمحال بختیاری مشترکا با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی ۳ روز آینده در برخی ساعات وزش باد و وقوع گرد و خاک در اکثر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه در این مدت در مرز شرقی وزش باد شدید و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد، افزود: به لحاظ دمایی تغییرات دمای هوا در این مدت محسوس نخواهد بود، اما پنج شنبه و جمعه به طور نسبی دمای هوا افزایش می‌یابد.

صعود تیم‌ پیام وحدت بیرجند به پلی آف رقابت‌های لیگ دسته سه فوتبال/۷

تیم‌ پیام وحدت بیرجند با کسب رتبه دوم گروه ۲ به مرحله پلی آف رقابت‌های لیگ دسته سه فوتبال صعود کرد.

در پایان مرحله گروهی و نهایی رقابت‌های لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور تیم‌ صعود تیم‌ پیام وحدت بیرجند به پلی آف رقابت‌های لیگ دسته سه فوتبالپیام وحدت بیرجند با قرارگیری در رتبه دوم جدول گروه اول به همراه آرتام تبریز از گروه دوم و خلیج فارس بندرماهشهر از گروه سوم و تیم شهدای رزکان البرز با ۳۳ امتیاز به عنوان بهترین تیم سوم از لحاظ امتیازی به مرحله پلی آف رقابت‌های لیگ سه صعود کردند.

پس از قرعه کشی که فردا انجام می‌شود تیم پیام وحدت بیرجند برای راهیابی به لیگ دسته دو به مصاف حریف خواهد رفت.

تیم‌های شهرداری نوشهر در مجموع با کسب ۳۸ امتیاز از گروه اول ، شهید اورکی اسلامشهر با ۳۴ امتیاز از گروه دوم و ون پارس نقش جهان با ۳۶ امتیاز از گروه سوم به صورت مستقیم به رقابت‌های فصل آینده لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور راه یافتند.

 

 

 

برگزاری مسابقات فوتسال جام غدیر در سه قلعه/۷

مسابقات فوتسال جام غدیر سه قلعه که با حضور ۸ تبم برتر این شهر برگزار شد، با قهرمانی تیم برتر خاتمه یافت.

مسابقات فوتسال جام غدیر سه قلعه که با حضور ۸ تیم برتر با ۱۵ بازی در ۸ شب دربرگزاری مسابقات فوتسال جام غدیر در سه قلعه سالن ورزشی جهان پهلوان تختی این شهر برگزار شد، با قهرمانی تیم فوتسال جرثقیل مجتبی خاتمه یافت.

 

این مسابقات در دو گروه چهار تیمی برگزار شد که تیم‌های گوهر سرای جوان و جرثقیل مجتبی به دیدار پایانی راه یافتند که در این دیدار تیم جرثقیل مجتبی با نتیجه  ۸ بر ۱ حریف خود را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت.

 

در مراسم اختتامیه جوایز و کاپ قهرمانی به تیم‌های برتر اهداء شد.

در این دوره مسابقات کاپ اخلاق به آقای امیر حسینیان، گلزن برتر آقای امیر بیگی از تیم جرثقیل مجتبی و پدیده مسابقات آقای مهدی اسدی از تیم گوهر سرا و مسن‌ترین بازیکن با ۳۹ سال مهدی رمضانی شناخته شد و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جریمه ۵۱ میلیارد ریالی برای قاچاق ۳۴۹ هزار لیتر سوخت در خراسان جنوبی/۴

جریمه ۵۱ میلیارد ریالی برای قاچاق ۳۴۹ هزار لیتر سوخت در خراسان جنوبی

 مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۵۱ میلیارد ریالی برای قاچاق ۳۴۹ هزار لیتر گازوییل خبر داد.

 محسن عسکری گفت: بر اساس گزارش اداره اطلاعات شهرستان نهبندان مبنی بر قاچاق سوخت سازمان یافته در سطح شهرستان پرونده ای تشکیل و در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی اوراق و محرز شدن تخلف قاچاق ۳۴۹ هزار و ۸۰۰ لیتر، سه متهم علاوه بر ضبط وسایل ارتکاب جرم به پرداخت مبلغ ۵۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

عسکری اضافه کرد: در شعبه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز استان نیز پس از بررسی پرونده و لایحه اعتراض نظر به اینکه در این مرحله از رسیدگی محکومان نتوانست دلایل و مدارکی را برای نقض رأی شعبه بدوی ارائه کنند، ضمن رد اعتراض آنها رأی صادره تایید شد.

 

 

 

 

طرح اطعام و احسان حسینی در خراسان جنوبی آغاز شد/۲-۳

طرح اطعام و احسان حسینی در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: به مناسب ماه محرم طرح اطعام و احسان حسینی از امروز (چهارشنبه) در استان آغاز شد و تا ۱۵ مهر امسال ادامه دارد.

رضا سلم‌آبادی اظهار داشت: طرح اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و طرح احسان حسینی در قالب تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این طرح ۲۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود، اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای راه اندازی ۷۲ آشپزخانه طرح اطعام حسینی به نیت ۷۲ تَن شهید کربلا در استان انجام شده است.

سلم‌آبادی ادامه داد: در این طرح طبخ بیش از ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم و توزیع بیش از ۲۴ هزار سبد غذایی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از جمله اهداف برجسته این دو طرح بوده و کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در ماه عزای سیدالشهدا (ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: اطعام نیازمندان در شب تاسوعای به نام قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و در شب عاشورا به نام سید الشهدا اباعبدالله الحسین (ع) نامگذاری شده است.

سلم آبادی به روش‌های مشارکت مردم و خیران در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شماره گیری کد دستوری #۰۵۶*۱*۸۸۷۷ و یا شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۱۰ بانک ملی از روش‌های مشارکت در این طرح است.

سال گذشته هشت میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی در طرح احسان حسینی در استان جمع آوری شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*