گفته می شود

 

 

گفته می شود سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده مرحوم منصوری با اشاره به ابهامات موجود در مرگ قاضی منصوری، تأکید کرد: مرحوم منصوری یا توسط منافقان یا سرویسهای امنیتی بیگانه کشته شده یا اینکه ذی‌نفعان در این پرونده دست به این جنایت زدند. این وکیل دادگستری با بیان اینکه جسد قاضی منصوری کاملاً از بین رفته و معلوم نبود به چه نحوی در کشور رومانی نگهداری شده بود، درباره فیلمهایی که کشور رومانی مدعی بود از لحظه مرگ قاضی منصوری وجود دارد و بر خودکشی وی صحه می‌گذارد نیز گفت: آنها اعلام کردند که دوربینها خراب بود و این ابهامات همچنان در پرونده وجود دارد.

 

 

گفته می شود سلیمی نمین گفته برخی از طرفداران آقای جلیلی بعد از کناره‌گیری او حاضر نشدند که به فرد دیگری را بدهند چون او را اصلح می‌دانستند و ترجیح دادند که بعد از انصراف وی، رای سفید بدهند.

 

 

 

گفته می شود موسوی لاری گفته کاملا روشن است که مردم گفتند ما پای صندوق می‌رویم برای اینکه خودمان را ایرانی می‌دانیم و صندوق رأی را داوری می‌دانیم که می‌تواند بین رقبا داوری کند و همیشه از خروجی صندوق رأی برای رشد و ترفیع و پیشرفت کشورمان استفاده می‌کنیم، ولی این بار، چون نوع برخورد متولیان امر ـ به صورت مشخص شورای نگهبان ـ به گونه‌ای بوده که خواسته اند به ما بگویند فقط به کسانی که ما دوست داریم رأی بدهید، ما می‌آییم و به آن‌ها رأی نمی‌دهیم تا به شورای نگهبان و تصمیم گیرندگان تفهیم کنیم که ما با اصل نظام، انقلاب و صندوق رأی مشکل نداریم و با تصمیم شما مشکل داریم و می‌خواهیم یک جوری به شما بفهمانیم این نوع رفتار‌ها باعث می‌شود که مردم یا پای صندوق نیایند و یا بر خلاف چیزی که شما مسیر را تعیین کرده اید عمل کنند؛ بنابراین من تفاوت بین کسانی که رأی باطله به صندوق انداختند با کسانی که نیامدند را در این می‌بینم که این‌ها آمدند تا با آمدنشان به شورای نگهبان بگویند شما مسیر غلطی طی کرده اید. آن ۵۲ درصد هم نیامدند تا با نیامدنشان به این‌ها بگویند این رفتار شما را قبول نداریم؛ لذا از ۴۸ درصدی که پای صندوق حاضر شدند هم حدود ۱۵ درصدشان کسانی هستند که در حقیقت به آن ۵۲ درصد اضافه می‌شوند. یعنی معترض هستند و اعتراضشان را این گونه نشان داده اند. پس ما با یک اقلیت کمتر از ۴۰ درصد مواجه هستیم که آمده اند و به شورا‌ها و ریاست جمهوری رأی داده اند. بنابراین به نظر من انتخابات ۲۸ خرداد چه در بعد منفی و چه ایجابی حاوی نوعی اعتراض جدی مردم بود

 

 

 

گفته می شود احمد خاتمی گفته همواره انتخابات با شکوه برگزار می‌شود، اما این دوره شکوه خاصی داشت و از ویژگی‌های متعددی برخوردار بود، چرا که در این سال‌ها بی‌سابقه بود که خارجی‌ها بخواهند مردم را از حضور از پای صندوق‌های رای منصرف کنند. تصور آنها این بود که حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد پای صندوق رای حاضر خواهند شد و حتی در این رابطه نظرسازی‌ها کردند، اما هیچ کدام از این کارها به نتیجه نرسید.

 

 

 

گفته می شود  عربستان سعودی از شرکت سایری کوادریم سامانه جاسوسی و شنود تلفن همراه خریداری و از این طریق به تلفن همراه شهروندان کشور به ویژه فعالان مخالف دسترسی پیدا کرده است.

 

 

گفته می شود نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد که یک‌سوم آمریکایی‌ها پیروزی رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را تقلب می‌دانند.

 

 

 

 

گفته می شود نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد که یک‌سوم آمریکایی‌ها پیروزی رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را تقلب می‌دانند.

 

 

گفته می شود سیدمحمد خاتمی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری انتخابات اعلام کرده عدم شرکت (بی سابقه) بالای پنجاه درصد از مردم و وجود بالاترین درصد رأی‌های باطله اگر نشانه دلسردی و نومیدی مردم و فاصله آنان با حکومت نیست، نشان چیست؟

 

 

 

 

گفته می شود دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعاتی در خصوص ریاست شما بر قوه قضاییه مطرح شده است؛ این شایعات چقدر صحت دارد؟ گفته فعلاً همه اینها شایعه است.

 

گفته می شود دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی مدعی شده عدم حضور بیش از نیمی از واجدان شرایط رأی دادن در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ایران نوعی «رفراندم» است.این فعال سیاسی اصلاح طلب توصیه کرده به نارضایتی‌ها و خواسته‌های مردم که از طریق یک «روش مدنی» آن را بیان کرده‌اند، توجه کنند.فائزه هاشمی در گفت و گویی اینستاگرامی، با اشاره به مشارکت حدود چهل درصدی مردم، کارزار گروهی از ایرانی‌ها در بیان نارضایتی ها را «موفق» ارزیابی کرد. فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در توضیح اظهارات خود مدعی شد، این مشارکت پایین «خیلی مهم است، چون خودش می‌تواند یک رفراندم باشد. وقتی ما می‌بینیم بالای ۵۰ درصد با یک موضوعی موافق نیستند و نظر دیگری را بیان می‌کنند، من اگر جای مسئولان بودم، حتما به این قضیه توجه می‌کردم که این مردم حتما یک چیز دیگری می‌خواهند و دارند از این طریق، با یک روش مدنی و درست، پیام خودشان را به ما می‌رسانند، و لازم است در سیاست خارجی‌مان، در سیاست داخلی‌مان، در روش‌ها و عملکردمان … تغییراتی بدهیم.»

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*