گفته می شود

 

 

 

گفته می شود بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج ایران در جایگاه پنجم تولید بیت کوین از نظر شاخص «هارش ریت» قرار دارد، چین، آمریکا، قزاقستان و روسیه هم در جایگاه‌های یک تا چهار قرار دارند. تحقیقات دانشگاه کمبریج نشان میدهد قدرت تولید بیت کوین چین در جهان بسیار افت کرده و حتی از افت اخیری که تحت نفوذ مسئولان این کشور در استخراج بیت کوین صورت گرفت، پایین‌تر آمده است.

 

 

گفته می شود در حالی‌ که تاکنون تنها حدود ۷ درصد از مردم ایران واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون به کندی در کشور پیش می‌رود و بسیاری از مردم برای واکسن‌زدن راهی کشورهای دیگر ازجمله ارمنستان شده‌اند، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در بازدید از مراکز واکسیناسیون تهران گفت: «اکثر مردم ایران از سرعت واکسیناسیون راضی هستند.»

 

 

گفته می شود آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در واکنش به وقایع اخیر کشور افغانستان در بیانیه‌ای ضمن هشدار به دولت ها و مجامع بین المللی تاکید کرد: اعتماد به طالبان با سابقه شرارت و آدمکشی، اشتباهی بزرگ و غیر قابل جبران است.

 

 

گفته می شود «مهدی کوچک‌زاده» نماینده سابق و جنجالی مجلس شورای اسلامی به ماجرای درگیری دختران در اصفهان واکنشی کنایه‌آمیز نشان داد. او با انتشار تصاویری از چند بانوی ورزشکار نوشت: دختری که این الگوها برایش ساخته شوند، چرا قمه کشی نکند؟

 

 

گفته می شود رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفته سال گذشته به خاطر دلایل بهداشتی بعضی هیات‌های مذهبی تعطیل شد اما امسال اجازه تعطیلی هیچ هیاتی را نخواهیم داد و جلوی ممانعت برگزاری آیین های دینی به ویژه روضه های خانگی نیز خواهیم ایستاد.

 

 

گفته می شود مینو محرز از انحلال کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا توسط وزیر بهداشت در حدود دو ماه قبل خبر داده و گفته برایم جای سوال است چرا وقتی ما وظیفه سنگین تولید واکسن ایرانی را به سرانجام رسانده ایم، برخی افراد این چنین درباره آن حاشیه ایجاد می کنند. بهتر است از ایجاد حاشیه درباره واکسن های ایرانی دست برداریم و مردم را بیش از این نگران نکنیم. مینو محرز درباره حواشی ایجادشده پیرامون خط تولید واکسن برکت توضیح داد: به هیچ وجه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن برکت در خط تولید از بین نرفته است و علت تاخیر در تولید واکسن برکت نیز این است که چون ما چند هفته نتوانستیم برخی مواد اولیه مورد نیاز برای تولید واکسن ها را از کشورهای اروپایی به علت تحریم های آمریکا وارد کنیم، وگرنه هیچ واکسنی در خط تولید واکسن برکت از بین نرفت و دور ریخته نشد.

 

 

 

گفته می شود محمود بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفته بالاترین قدرت اجرایی بانک مرکزی، همان شورای پول و اعتبار است که در حال حاضر توسط دولت اداره می‌شود. در تصمیمات شورای پول و اعتبار، تصمیمات دولت بسیار موثر است، زیرا اکثریت افراد شورا از طرف دولت حضور دارند و این ساختار باید اصلاح شود. بهمنی با بیان این که رئیس کل بانک مرکزی توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شود گفت: همین امر نشان دهنده این است که استقلالی در بانک مرکزی وجود ندارد و رئیس کل بانک مرکزی نمی‌تواند مستقل عمل کرده و تصمیمات تخصصی اقتصادی بگیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*