انتقادات تند جلیلی علیه لاریجانی

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخیراً گفته شده اقتصاد کشور پادگان و دادگاه نیست؛ خب! همه اینها یا هست یا نیست، همان چیزی که شما فکر می‌کنی هست. بالاخره مجلس یک وظیفه‌ای دارد. ۱۲ سال شما مسؤولیت داشتید؛ بگویید در این ۱۲ سال برای مبارزه با فساد چه کرده‌اید؟سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سلسله گفت و گوهای روایت به بحث «مبارزه با فساد» پرداخت.

جلیلی گفت: همه دستگاه‌ها و مسئولین کشور در زمینه مبارزه با فساد وظیفه دارند، اگر دولت سازوکارهای مقابله با فساد را فعال کند ، دیگر کار به قوه قضاییه نمی‌رسد.عمده دارایی‌ها و امکانات کشور نظیر بودجه، اختیار صدور مجوزها و… در اختیار دولت است.وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد، پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار داشت: اثبات اتهام کار آسانی نیست، اگر پرونده‌ای در قوه قضاییه باز بشود رسیدگی به آن زمان خواهد برد و حتی اگر فردی مرتکب فسادی شد و به اشد مجازات هم محکوم شد، آیا مشکل فرایند های مفسد پرور حل خواهد شد؟عضو شورایعالی امنیت ملی افزود: فساد مخل رفاه مردم و مانع پیشرفت کشور است و پیشگیری از وقوع فساد یکی از اصلی‌ترین وظایف رئیس جمهور است.

جلیلی بیان کرد: اگر قرار است رئیس جمهور در عرصه‌های مختلف، ماشین کشور را به سمت اهدافش راه بیندازد، نمی‌تواند بگوید سنگ‌های بزرگ فساد در وسط جاده به من ربطی ندارد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به نقش مهم قوه مقننه در مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: مجلس هم با اختیارات وسیع نظارتی، نمی‌تواند نسبت به فساد منفعل باشد. اگر بهترین قوانین هم در مجلس تصویب شود، با وجود فساد، آن قانون یا به درستی اجرا نمی شود و یا مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند بگوید من به دنبال منافع مردم هستم اما اگر چندین سال در مجلس مسئولیت داشت، کارنامه ای در حوزه مبارزه با فساد ارائه نکند. کسی که سه دوره و به مدت ۱۲ سال ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است، کارنامه خود را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*