اخبار خراسان جنوبی / پیام آیت‌الله «عبادی» در خصوص شرکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰

ستاد رئیسی درخراسان جنوبی از هیچ  نامزدی در  شورا حمایت نکرده است

بیرجند- رئیس ستاد تبلیغاتی آیت الله رئیسی در خراسان جنوبی گفت:ستادهای انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان از هیچ فرد یا گروهی در انتخابات شورای اسلامی حمایت نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مختاری رئیس ستاد تبلیغاتی آیت الله رئیسی در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای همه ما مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی و قانونی است.

وی با اشاره برخی اطلاعیه‌های منتشر شده و اعلام حمایت ستاد آیت الله رئیسی از برخی کاندیداهای شورای اسلامی گفت: ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی از هیچ کاندیداهای شورای اسلامی حمایت نکرده است.

رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی در خراسان جنوبی عنوان کرد: دفتر هماهنگی ستادهای انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان و ستاد مردمی تابعه ضمن احترام به همه داوطلبین شورای های اسلامی اعلام می‌دارد از هیچ فرد یا گروهی در انتخابات شورای اسلامی حمایت نکرده است.

وی یادآور شد: هر گونه سو استفاده از عکس و پوسترهای آیت الله رئیسی در تبلیغات شورای اسلامی ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.

بهره مندی ۱۲۰۰ خانوار عشایر از سامانه‌های قابل حمل برق خورشیدی

۱۲۰۰ خانوار عشایر خراسان جنوبی از سامانه‌های قابل حمل برق خورشیدی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: ۱۲۰۰ دستگاه سامانه‌ی قابل حمل برق خورشیدی با هزینه ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان برای عشایر استان تهیه شده که ۱۰ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از این هزینه، از محل اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی و یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از محل آورده‌ی خانوار‌های عشایر تأمین شده است.

 

  • دادگر افزود: در اولین مرحله از توزیع این سامانه ها، امروز ۸ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان، به خانوار‌های ساکن در محله عشایری کسراب سربیشه تحویل داده شد.

 

در این طرح کشوری ۶ هزار و ۳۷۵ دستگاه سامانه قابل حمل برق خورشیدی (پنل‌های خورشیدی قابل حمل) در ۱۱ استان کشور توزیع می‌شود که سهم خراسان جنوبی ۱۲۰۰ دستگاه است.

 

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:
انتخابات حداکثری قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه را افزایش می دهد
نبی زاده گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را در منطقه افزایش می دهد و نشانگر پشتیبانی گسترده مردم از این نظام است.

«ناصر نبی زاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: رسانه ها با توجه به وظایف خود، نفش موثری در بحث انتخابات دارند، این نقش ویژگی اطلاع رسانی دارد که ابعاد، روند و شیوه برگزاری انتخابات را به مردم منتقل می کنند و به نوعی می توان گفت که منبع اصلی کسب خبر و دانش برای مردم محسوب می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی وجه دیگر رسانه‌ها را شورآفرینی و ایجاد بستر شورانگیز برای حضور حداکثری ذکر کرد و گفت: همه تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است و بستر این مهم با انعکاس اخبار ستادها و دیدگاه کاندیداها به مردم برای ایجاد شور و هیجان؛ رسانه ها هستند که به طور حتم انجام این رسالت به طور صحیح،‌ به حضور حداکثری منجر می شود.

 

وی کارکرد آموزشی را از دیگر وظایف رسانه‌ها در ایام انتخابات برشمرد و افزود: یکی دیگر از رسالت‌های رسانه‌ها، آموزش شیوه و چگونگی رای دهی است که در برگزاری شایسته انتخابات بسیار موثر است.

 

نبی زاده تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را در منطقه افزایش می دهد و نشانگر پشتیبانی گسترده مردم از این نظام است و در شرایط داخلی و بین‌المللی،‌ عامل مهمی برای قدرت مند بودن دولت منتخب است.

 

وی تصریح کرد: افرا ذی نفوذ، احزاب و گروه ها می توانند با نقد برنامه‌ها و ارائه نظرات گروه‌ها و نامزدهای مختلف، به سوالات و شبهات احتمالی مردم پاسخ بدهند تا در حضور حداکثری نقش موثری ایفا کرده باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هرچه به روز ۲۸ خرداد نزدیک‌تر می شویم، افزایش شور انتخابات در رسانه‌های استان کاملا محسوس است، گفت: از بستر شورای اطلاع رسانی استان نیز برای بسیج تمام ظرفیت‌ها در بسترهای اجتماعی و اداری برای یک انتخابات پرشور و سالم بهره گرفته ایم.

 

وی در پایان از فعالان رسانه‌های استان خواست اطمینان‌ لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای را به مردم بدهند و این مهم را که در دستور کار مسئولان برگزاری انتخابات هست را در روز رای گیری به تصویر کشند.

 

 

 

 

همایش تجلیل از امامزادگان در بیرجند برگزار می شود
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از برگزاری همایش تجلیل از خدام و فعالان در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «دادخدا خدایی» ظهر امروز (۲۶ خرداد) در جمع خبرنگاران به برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و‌ اظهار داشت: در دهه کرامت امسال در شهرستان بیرجند جشن میلاد حضرت معصومه(س) و کاروان شادی در امامزادگان باقریه(ع) برگزار شد.

 

وی به پنجم ذی القعده روز ملی تجلیل از امامزادگان اشاره کرد و افزود: در این راستا مراسم تجلیل از دختران قرآنی(سال ۱۱ و ۱۲ دبیرستان) با همکاری اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان بیرجند برگزار می شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از برگزاری مراسم تجلیل از فعالین قرآنی(دختر) که در ماه مبارک رمضان فعال بوده اند خبر داد و بیان کرد: همایش تجلیل از امامزادگان باحضور اعضای هیأت امناء و خدام بقاع متبرکه بیرجند، درمیان و خوسف در محل امامزادگان باقریه (ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام خدایی تصریح کرد: سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شاه بیکی، امام جمعه خوسف، و مداح کربلایی رضا هامونی است.

 

وی با اشاره به جشن میلاد امام رضا(ع) و برپایی کاروان شادی خاطرنشان کرد: جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور خدام رضوی در محل امامزادگان باقریه (ع) برگزار می شود.

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد:
کمک مومنانه ۷۹ میلیارد ریالی به نیازمندان در دهه کرامت
سلم آبادی گفت: در دومین مرحله کمک‌های مومنانه در سال جاری، ۷۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال به نیازمندان استان در قالب بسته معیشتی، جهیزیه و کولر آبی اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا سلم آبادی» امروز (۲۶ خرداد) در مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش کمک های مومنانه ۲ هزار سبد معیشتی به ارزش ۶۵۱ میلیون تومان در سراسر استان توزیع می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تداوم کمک‌های مومنانه و در آستانه میلاد امام رضا (ع) ۱۵۰ سری جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان توزیع خواهد شد.

 

وی در ادامه ارزش هر سری جهیزیه را ۱۵ میلیون تومان دانست و افزود: اقلام این جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباس شویی، تلویزیون و جاروبرقی است که ۵۰ درصد اعتبار از محل افزایی امداد مرکز و ۵۰ درصد از محل کمک های خیرین و نیکوکاران تأمین شده است.

 

سلم آبادی از توزیع هزار و ۲۰۰ عدد کولر آبی به ارزش پنج میلیارد و ۴۰ میلیون تومان نیز بین نیازمندان خبر داد و تصریح کرد: ارزش هر کولر آبی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با همکاری کمیته امداد و کمک های خیرین خریداری شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع در مرحله دوم از کمک های مومنانه در سال جاری ۷۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

 

وی با اشاره به پرداخت ۹۵۵ فقره تسهیلات اشتغال، مسکن، کارگشایی و درمان با ارزش ۹ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد استان، افزود: اهدای ۱۵۰ سری جهیزیه در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و ذبح بیش از ۲ هزار گوسفند قربانی از برنامه های آتی این نهاد در قالب رزمایش کمک مومنانه است.

 

سلم آبادی با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک های مومنانه در ماه رمضان امسال بیش از ۳۹۱ هزار و ۳۵۴ پرس غذای گرم توزیع شده است، عنوان کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۹۸ افطاری ساده و ۳۱ هزار و ۷۰۳ بسته معیشتی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

 

وی بیان کرد: در مرحله اول رزمایش ۱۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است.

 

 

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی:
۶۴ میلیارد تومان خدمت به نیازمندان خراسان جنوبی ارائه شد
قاسمی گفت: امسال طی دو مرحله رزمایش کمک های مومنانه در استان، ۶۴ میلیارد تومان خدمت در سطح استان به مردم ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز (۲۶ خرداد) در رزمایش کمک های مومنانه به مناسبت دهه کرامت در استان اظهار کرد: از عید نوروز امسال تا ابتدای تیرماه ۲ مرحله رزمایش کمک های مومنانه در سطح استان اجرا شده است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۶۴ میلیارد تومان کمک مومنانه شامل ۴۰ میلیارد تومان خدمات رایگان و ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات بین نیازمندان توزیع شده است.

 

قاسمی با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است، ادامه داد: ارزش ریالی هر بسته معیشتی حداقل ۳۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

 

وی از توزیع ۵۰۹ دست کفش و لباس، هزار و ۲۹۶ لوازم زندگی خبر داد و افزود: همچنین چهار هزار و ۲۵۲ کارت هدیه، ۵۵۰ هزار ۸۸۲ پرس غذای گرم، ۴۱۲ هزار و ۶۲۰ قرص نان، چهار هزار و ۹۲۲ کیلوگرم گوشت قربانی، ۳۰ هزار و ۴۲۰ بسته بهداشتی، آزادسازی ۳۱ زندانی جرایم غیرعمد، توزیع ۲۱۶ سری جهیزیه و مراسم ازدواج آسان، راه اندازی ۲۰ کارگاه تولیدی و اشتغال ۶۶ نفر از جمله خدمات ارائه شده به نیازمندان در رزمایش کمک مومنانه است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره بهسازی و مرمت ۷۰ خانه محرومان در استان، گفت: در این مراحل رزمایش کمک های مومنانه ۷۳۰ بسته لوازم التحریر توزیع و ۶۱۸ فقره وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: تضعیف جایگاه شوراها بزرگترین اثر را در مدیریت شهری برجای می‌گذارد

 

نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: تضعیف جایگاه شوراها بزرگترین اثر را در مدیریت شهری برجای می‌گذارد

گروه استان‌ها- کاندید اصولگرای شورای شهر بیرجند به تبعات تضعیف جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: تضعیف جایگاه شوراها بزرگترین و مهمترین اثر خود را در مدیریت شهری و نهایتا در توسعه، پیشرفت و آبادانی شهرهامی گذارد.

حجت الاسلام محمد مهدی درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند  اظهار داشت: شورای شهر به عنوان نماد مشارکت مردم در اداره شهر با مشارکت دادن مردم مومن و متخصص، زمینه رشد و شکوفایی شهر‌ها را فراهم می‌ کند.

وی افزود: تصور عمومی که از شورای شهر در ایران وجود دارد آن را محدود به نظارت بر عملکرد شهرداری قلمداد می‌کند.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیرجند بیان کرد: مسئله مدیریت شهری فراتر از امور شهرداری و شامل کلیه مسائل مربوط به یک شهر اعم از گسترش کالبدی، توسعه فضای سبز، امکانات رفاهی و تفریحی و سایر موارد مربوط به شهر می‌شود.

درخشی با بیان اینکه امروزه شهر‌ها به عنوان مرکز تمرکز جمعیت و عمده‌ترین بازیگران اقتصاد ملی نیازمند بهبود مدیریت شهری هستند تصریح کرد: بهبود مدیریت شهری به تثبیت رشد اقتصادی، ثبات سیاسی، افزایش مشارکت شهروندان، فقر زدایی، جلوگیری از تخریب محیط زیست و افزایش رضایتمندی شهروندان کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شورا‌های شهر می‌توانند با جلوگیری از تراکم انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهر‌ها، مانع توسعه نامتوازن شهر‌ها شوند و به پویایی شهر کمک کنند.

بیشتر بخوانید

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیرجند یادآور شد: اعضاء شورا‌های شهر، باید بتوانند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در هر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند و در نهایت توسعه ملی را بهبود بخشند.

شواری شهر پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری ها است

درخشی با بیان اینکه شواری شهر پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری ها است اظهار داشت: باید با تعاملی سازنده هم توقعات و انتظارات مردمی و هم منافع شهر و شهرداری را در نظر گرفته تا نهایتا به نقطه مطلوب و رضایتمندی عمومی دست یابیم.

وی افزود: بخشی از مواردی که شورا شهر با نظارت خود میتواند در نهایت، رضایت عمومی را به دست آورد، اعم از نظارت بر امور تماشاخانه‌ها، سینماها، و دیگر اماکن عمومی، که توسط بخش خصوصی، تعاونی و یا دولتی اداره می‌شود با وضع و تدوین مقررات خاص برای حسن ترتیب، نظافت و بهداشت این قبیل موسسات بر طبق پیشنهاد شهرداری و اتخاذ تدابیر احتیاطی جهت جلوگیری از خطر آتش‌سوزی و مانند آن است.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیرجند گفت: نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آن‌ها به گونه‌ای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد، نظارت بر اجرای طرح‌های مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها، میادین و فضا‌های سبز و تاسیسات عمومی شهر و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرحهای مصوب در امور شهرداری از جمله مواردی است که باید انجام شود.

درخشی بیان کرد: قطعا مردم و شهروندان در انتخابات پیش رو، باید تجربه، تخصص و سابقه کار اجرایی افراد در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، آموزشی، بهداشتی و مدیریت شهری را ملاک انتخاب خود قرار دهند تا شهر در دوره شوارای بعدی بدرستی مدیریت شود.

وی افزود: همچنین تصمیمات اعضای شورای اسلامی شهر باید فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، جناحی و رنگ بندی های تعریف شده باشد و بدون تردید نگاه‌های غیر کارشناسی و سیاسی به شهر آسیب می زند.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیرجند افزود: چنانچه تفکرات غیر کارشناسی و سیاسی در تصمیمات اعضای شورای اسلامی شهر تاثیر بگذارد، به نوعی شهر را از نظر نظارتهای قانونی، شهرسازی و مدیریت شهری دچار مشکلات متعددی کرده و شورا در نهایت عملکرد مثبتی از خود بر جای نخواهد گذاشت و بودجه های محدود شهرداری بر اساس اصول فنی و اجرایی هزینه نخواهد شد.

درخشی با اشاره به فساد اداری و اقتصادی برخی از اعضای شورای شهر در دوره گذشته تصریح کرد: بنابر گزارشات دستگاه‌های امنیتی و قضایی، زمین‌خواری، صدور مجوز غیرقانونی ساخت ‌و ‌ساز، رشوه، اختلاس و تبانی در فروش و واگذاری های اراضی عمومی ‌و فروش غیرقانونی املاک بلااستفاده شخصی، نمونه‌هایی از تخلفات مجرمانه شوراهای شهر  هستند، اگر که قانون را فصل الخطاب بدانیم، قطعا با رعایت قوانین، بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با شرح وظایف شوراها می توان از ایجاد فساد و رانت در حوزه عملکردی شورا و شهرداری جلوگیری کرد.

وی به تبعات تضعیف جایگاه شوراها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تضعیف جایگاه شوراها در شهرها بزرگترین و مهمترین اثر خود را در مدیریت شهری و نهایتا در توسعه، پیشرفت و آبادانی شهرها برجای می گذارد و چنانچه شوراها جایگاه واقعی خود را به دست آورند قطعا خروجی آن شهری آباد، توسعه یافته و مورد قبول شهروندان خواهد بود.

 

 

 

 

نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: شورای اسلامی شهر محل جولان دادن سیاسی نیست‌

 

نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: شورای اسلامی شهر محل جولان دادن سیاسی نیست‌

گروه استان‌ها-کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیرجند با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر محل جولان دادن سیاسی نیست گفت: کاندیداها از دادن وعده‌های واهی خودداری کنند.

علیرضا محمودی راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند  با اشاره به مهمترین وظایف شورای شهر در حل مشکلات شهری و شهروندان اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگ با مردم محلات، درک مشکلات از پی بیان خودشان و سپس حلاجی و تعیین اولویت در جلسات کارشناسی و فنی و اقدام در چهار چوب قانون از جمله مهمترین وظایف شورای شهر است.

وی‌ افزود: شورای اسلامی به نحوی جایگاه قانونگذاری، نامه گذاری، برنامه نویسی و تصویب لایه‌های ارائه شده از سوی شهرداری است و از طرف دیگر شهرداری امور اجرایی و مدیریتی شهری را انجام می دهد، بنابراین یکی از وظایف شورای شهر نظارت بر انجام وظیفه از سوی شهرداری در زمینه‌های مختلف است.

کاندیدای اصولگرای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیرجند با بیان اینکه شورای اسلامی شهر محل جولان دادن سیاسی نیست بیان کرد: باید با تخصص و تجربه در راه اعتلاء شهر و زندگی بهتر مردم قدم برداشت، حال اگر بین اعضای شورا همفکری و همراهی و عقیده یکنواخت وجود داشته باشد، بهتر است.

محمودی راد تصریح کرد: انسان باید همیشه خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند و این شرایطی که در اختیار او گذاشته شده را فرصتی بداند که در راه خدمت به خلق با حفظ امانت داری قدم بردارد.

وی با اشاره به تبعات تعضیف جایگاه شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه تخریب شوراها و اعضای آنها چه شوراهای قبلی و چه کاندیداهای اخیر، باعث ایجاد بی‌اعتمادی و سرخوردگی در مردم شده و در حضور در انتخابات و اعتماد نسبت به همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیرجند یادآور شد: با توجه به قوانینی که روز به روز صادر می‌شود، شورای شهر اختیارات بالایی ندارد، فقط بعضی برنامه ریزی‌ها و تایید لایه‌های شهرداری در چهارچوب قوانین با توجه به بودجه محقق شده، به عهده شورای شهر است که آنها هم باید از فیلتر هیئت تطبیق مستقر در فرمانداری عبور کند.

محمودی راد اظهار داشت: بنابراین وعده هایی که شهر را بزرگ می کنیم، راه آهن می آوریم و از این قبیل موارد چیزی جز کلاهبرداری و دروغگویی تبلیغاتی نیست.

 

 

 

 

نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: مشکلات فراوانی در حوزه شهری داریم

 

نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: مشکلات فراوانی در حوزه شهری داریم

گروه استان‌ها- نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه مردم و کاندیداها باید آگاهی خود را در حوزه اختیارات شهری بالا ببرند گفت: در این صورت کاندیداها باتوجه به ظرفیت‌های قانونی گرفتاری برای مردم و شورا به وجود نمی آورند.

مرتضی یزدان شناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند  اظهار داشت: در انتخابات پیش رو حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و تعیین سرنوشت بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: چراکه زمانی که ما آگاهانه و با مطالعه انتخاب می کنیم در آینده مشکلات کمتری خواهیم داشت زیرا انتخاب ما به سمت منتخب اصلح منجر می شود و از بسیاری گرفتاری‌ها و اتلاف انرژی‌های آینده جلوگیری خواهد شد.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات در حوزه شهری زیاد است بیان کرد: در حوزه شهری در شورای شهر حوزه‌های مختلفی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و برای مشکلات راه حل ارائه و برای اجرای برنامه‌ها و حل مشکلات نیز باید برنامه ریزی صورت گیرد.

یزدان شناس با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد شهری باید برنامه‌های زیادی را مدون کنیم تصریح کرد: چراکه اگر اقتصاد شهری پویا باشد زندگی در آن شهر بی دغدغه تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد شهری درست تعریف نشود و برای آن راه کارهای روشنی تدوین نشود مشکلات زیادی به دنبال خواهد داشت خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و ورزشی کمبودهایی داریم که باید شناسایی و در جهت رفع آن اقدام شود.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه درشورای پنجم اقدامات خوبی انجام شده است که کافی نیست یادآور شد: زیرساخت‌های ما در بیرجند کم است و نیاز است برای تامین زندگی ایده آل شهری این زیرساخت‌ها سال‌ها تقویت شود.

بیشتر بخوانید

یزدان شناس با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیز باید برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد اظهار داشت: یکی از کارهایی که می توان انجام داد، افزایش آگاهی علمی و تخصصی کارکنان شهرداری و آگاهی بخشی در فرهنگ عمومی مردم است.

در حوزه خدمات شهری باید کارهای گسترده بسیاری انجام تا رفاه شهروندان فراهم شود

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی و عمران نیز مشکلات زیادی داریم که با نظام علمی هوشمند باید به ثمر بنشیند افزود: در حوزه خدمات شهری نیاز است کارهای گسترده بسیاری انجام شود تا رفاه شهروندان فراهم شود.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیرجند یکی از تمیزترین شهرهای کشور شناخته شده است گفت:  خوشبختانه نشان شهر تمیز را در بیرجند داریم که از افتخارات ما است و نیاز است این مهم را حفظ کنیم.

یزدان شناس بیان کرد: همچنین باید در شناسایی مشکلات شهر از کارشناسان متخصص و زبده استفاده کنیم و همچنین باید این مشکلات را شناسایی و در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: در شورای پنجم ما بر روی افق چشم انداز ۲۰ ساله کار می کنیم و برنامه ریزی می کنیم که بیرجند چه شاخص‌هایی باید داشته باشد.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: شناسایی مشکلات و برنامه ریزی از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب می تواند به حل مشکلات ما کمک کند.

یزدان شناس با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری باید ارتباط سازنده ای با یکدیگر داشته باشند و در جهت ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به شهروندان تلاش کنند افزود: هرچه این ارتباط تخصصی تر باشد مدیریت شهری موفق تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شورای پنجم ارتباط با شهرداری بی‌نظیر بود خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که هرچه ارتباط فنی تر و کارشناسی تر باشد مصوبات پخته و کارشناسی تری تصویب خواهد شد.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: کمیسیون‌های مختلفی در شورای شهر وجود دارد که با نظرات کارشناسی مصوبات اجرایی می شود.

نگاه غیر کارشناسی صدمات جبران ناپذیری را به همه حوزه‌ها وارد می کند

یزدان شناس به تبعات نگاه غیرکارشناسی و سیاسی به امور شهری اشاره کرد و یادآور شد: نگاه غیر کارشناسی و سیاسی نه تنها در شهرداری لطمه می زند بلکه صدمات جبران ناپذیری را به همه حوزه‌ها وارد می کند.

وی با بیان اینکه اگر سیاسی بودن را در هر حوزه ای مشاهده کنیم موفق نخواهیم بود و به آن حوزه لطمه وارد خواهد شد خاطرنشان کرد: سیاست باید در خدمت حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف آن حوزه باشد.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه اکثر حوزه‌های ما درگیر سیاست هستند و طمع سیاست انحصار طلب است و می خواهد همه حوزه‌ها را در اختیار خود بگیرد.

یزدان شناس با گلایه از اینکه متاسفانه برخی از کاندیداها کارکرد و اقدامات شورای شهر و شهرداری را با بی انصافی مورد حمله قرار می دهند گفت: در حالی که ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شورای پنجم انجام شده است که بی نظیر است اما متأسفانه برخی از کاندیداها اقدامات شورای پنجم را نادیده می گیرند.

وی با اشاره به اینکه ما در شهری هستیم که باید در آن تحول ایجاد کنیم تا حسرت شهرهای دیگر را نخوریم یادآور شد: همچنین باید قدرت سیاسی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره کاهش داد.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: کسانی که صاحبان قدرت و انحصار طلب هستند با حضور شورا مقابله می کنند اما تاکنون موفق نشده اند اما در دستگاه‌هایی که حضور دارند سعی می کنند اختیارات شوراها را کاهش دهند تا نتوانند به برنامه‌های اصلی خود دست یابند.

یزدان شناس با بیان اینکه طرح مدیریت واحد شهری تدوین شده است و هنوز در مجلس مانده است اظهار داشت: امید است طرح مدیریت واحد شهری برای اتلاف انرژی و کاهش طول عمر پروژه‌ها اجرایی شود، زیرا این امر سبب می شود مردم خود را در مدیریت زندگی خود مشغول بدانند و این سبب رونق کارها خواهد شد.

وی به وعده‌های انتخاباتی از سوی کاندیدای شورای شهر اشاره و خاطرنشان کرد: فردی که کاندید می شود ابتدا باید قوانین و مقررات را مطالعه کند و با قوانین شورا آشنا شود زیرا اگر قانون را نداند به ضرر خود صحبت می کند.

کاندیدای شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم و کاندیداها باید آگاهی خود را در حوزه اختیارات شهری بالا ببرند گفت: در این صورت کاندیداها باتوجه به ظرفیت‌های قانونی گرفتاری برای مردم و شورا به وجود نمی ‌آورند.

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری مسابقات ورزشی مادر و دختر گرامیداشت روز دختر در سربیشه/۷

برگزاری مسابقات ورزشی مادر و دختر گرامیداشت روز دختر در شهرستان سربیشه

مسابقات ورزشی دارت و فریزبی مادر و دختر به مناسبت روز دختر با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیأت ورزش های همگانی شهرستان سربیشه در بوستان لاله برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مصادف با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و به مناسبت آغاز دهه کرامت، مسابقات ورزشی مادر و دختر در شهرستان سربیشه برگزار شد. این مسابقات به همت هیأت ورزش های همگانی و همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان و با حضور ۳۰ مادر و دختر در فضای باز پارک لاله سربیشه در دو رشته فریزبی و دارت به صورت انفرادی و گروهی برگزار شد.
اکبری نیا رییس اداره شهرستان نیز با حضور در این رویداد ورزشی ضمن تجلیل از نفرات برتر، از رفع نیازهای ورزشی و مسایل پیش روی ورزش بانوان در شهرستان به عنوان یکی از اهداف مهم اداره ورزش و جوانان نام برد و حضور بانوان در میادین ورزشی و فرهنگی را عاملی اثربخش در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی دانست.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دا ویژه بانوان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) در تقاب

جشنواره فرهنگی ورزشی دا ویژه بانوان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س)با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف در محل سالن ورزشی تقاب برگزار شد

جشنواره فرهنگی ورزشی دا ویژه بانوان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س)با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف در محل سالن ورزشی تقاب برگزار شد

جشنواره فرهنگی ورزشی دا ویژه ی بانوان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) در محل سالن ورزشی تقاب با حضور دویست شرکت کننده برگزار شد. این جشنواره در رشته های یک قل دو قل، هفت سنگ مهارتی و چوب کشی ( در وزن ۹۵+ و ۴۰+ ) به کار خود پایان داد .

جشنواره فرهنگی ورزشی دا ویژه بانوان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) در محل سالن ورزشی تقاب با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان و دویست شرکت کننده برگزار شد. این جشنواره در رشته های یک قل دو قل، هفت سنگ مهارتی و چوب کشی ( در وزن ۹۵+ و ۴۰+ ) به کار خود پایان داد . در نهایت در رشته یک قل دو قل به ترتیب خانم ها فاطمه حدادی و مریم آرامجو مقام های اول و دوم و در رشته هفت سنگ مهارتی خانم ها کوثر اکبری و سعیده ببری مقام های اول تا دوم را کسب کردند، همچنین در رشته چوب کشی در وزن ۹۵+ خانم ها عفت عبداللهی و در وزن ۴۰+ خانم ها مبینا مسعودی مقام های اول هر وزن را به خود اختصاص دادند.
در پایان، پخت نان و غذای محلی و صنایع دستی از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره می توان نام برد که به قید قرعه فاطمه چهکندی نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان به ۵نفر از شرکت کننده گان هدایی اهدا کرد.

برگزاری مسابقات دوی کوهستان در خراسان جنوبی

برگزاری مسابقات دوی کوهستان در خراسان جنوبی

مسابقات استانی دوی کوهستان خراسان جنوبی در رشته ورتیکال به میزبانی شهرستان فردوس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، این دوره از مسابقات که با حضور ۴۳ ورزشکار آقا و ۱۳ ورزشکار خانم در دو رده سنی شاخه آزاد ۱۸ تا ۴۴ سال و شاخه پیشکسوتان بالای ۴۵ سال در روستای بقچیر فردوس در تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ انجام شد. در مراسم اختتامیه نتایج به شرح زیر اعلام و جوایز نفرات برتر با حضور مسئولین به آنها اعطا شد. نتایج رده سنی ۱۸ تا ۴۴ سال آقایان: اول صادق مودی بیرجند رکورد ۳۱.۵۰ دوم عیسی چنارانی سرایان ۳۲.۴۷ سوم علیرضا حبیبی بیرجند ۳۴.۲۳ رده سنی بالای ۴۴ آقایان : اول هادی یعقوبی سرایان ۳۷.۰۲ دوم مهدی امیرآبادی زاده خوسف ۳۷.۴۴ سوم سید محمد مهدی گرجی نیا قاین ۴۰.۰۳ رده سنی ۱۸ تا ۴۴سال بانوان: اول فاطمه نخعی فردوس ۵۴.۳۹ دوم نجمه سادات موسوی طبس ۵۸.۰۶ سوم منیره عدالتی فردوس ۵۸.۴۸
انتخاب مجدد عباس سروری به عنوان رییس هیات کشتی خراسان جنوبی

انتخاب مجدد عباس سروری به عنوان رییس هیات کشتی خراسان جنوبی

انتخاب مجدد عباس سروری به عنوان رییس هیات کشتی خراسان جنوبی

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات کشتی خراسان جنوبی با حضور حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان به عنوان رییس مجمع ، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی ، محسن قطبی معاون توسعه امور ورزش ، سیده اعظم اسلامی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان و اعضای هیات کشتی استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان در جلسه مجمع انتخاب رییس هیات کشتی استان گفت : یکی از بزرگترین توفیقات مجموعه مدیریتی ورزش استان ، نگاه به موضوع جوان باوری و جوان یاوری می باشد و بر همین اساس، افرادی جوانی که به رای اعضای مجمع در انتخابات برگزیده می شوند و حکم خود را از رییس فدراسیون دریافت می کنند ، همین توجه به جوانان عزیز می باشد و امروز شاهد این هستیم که اعتماد به جوانان ، باعث رشد و تحول و توسعه در یکی از مهمترین رشته های ورزشی استان شده است . وی افزود : رشته کشتی چه به لحاظ بحث پهلوانی و چه از لحاظ زیر ساخت ها و حوزه نرم افزاری و بحث استعدادهای ورزشی استان ، یکی از رشته هایی می باشد که ما نگاه ویژه ای به آن داریم و در بحث مستر پلن ورزش قهرمانی ما که مبتنی بر آمایش وضعیت رشته های ورزشی در بحث حضور موفق در مسابقات ۲۰۲۲ هانگژوی چین و ۲۰۲۴ المپیک پاریس می باشد، مرهون همین نگاه می باشد و این باعث می شود که هم اکنون امکانات ، منابع و تجهیزات را در خدمت هیات هایی قرار دهیم که بتوانند در حوزه قهرمانی افتخار آفرینی کنند . وی ادامه داد : از همه هیات های ورزشی می خواهیم که نگاه ویژه ای به بخش بانوان داشته باشند که این نگاه ویژه ، در واقع به واسطه نقش بانوان چه در حوزه توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی آن رشته می باشد و در همین راستا می توانیم ظرفیت استعدادهای استان را به خوبی معرفی کنیم . حسن عزیزی تصریح کرد : در خصوص راه اندازی کشتی ساحلی استان و با توجه به اینکه خراسان جنوبی یک استان کویری می باشد ، استان ما می تواند به عنوان استان های مطرح در این حوزه معرفی و مقدمات آموزش مربیان و داوران فعال در این حوزه فراهم شود . سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی در این جلسه ضمن تشکر از حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان و محسن قطبی معاون توسعه امور ورزش اداره کل و عباس سروری رییس هیات کشتی استان گفت : این مجمع برای رییس هیات ، هم فرصت هست و هم تهدید ، فرصت از این جهت که با رای مثبت اکثریت اعضا به برنامه ها می توان آن ها را به خوبی اجرایی و اعتماد اعضا را جلب و اتفاقات خوبی رقم بخورد و تهدید از این جهت که اگر برنامه ها به خوبی اجرایی نشوند اعتماد اعضا نسبت به آن هیات کمرنگ خواهد شد . در پایان جلسه و پس از رای گیری، عباس سروری با کسب اکثریت آرا و ۱۶ رای ماخوذه، به مدت چهار سال به عنوان سکاندار و رییس هیات کشتی خراسان جنوبی انتخاب شد .

 

لغو ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌های شخصی در ۲۷ و ۲۸ خرداد/۲

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی از لغو ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌های شبانه در روز‌های ۲۷ و ۲۸ خرداد جاری در استان خبرداد.

سرهنگ عباسی گفت: برای رفاه حال مردم شب جمعه و شب شنبه ۲۷ و ۲۸ خرداد، خودرو‌های شخصی در ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد جریمه نمی‌ شوند.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم برای حفظ سلامت مردم اخذ شده است، افزود: به دلیل اینکه مردم تا قبل از ساعت ۲۲ مجبور نشوند در ساعات شلوغ شبانه روز رأی دهند، ممنوعیت تردد در این دو روز لغو شده است

همزمان با ایام دهه کرامت در خراسان جنوبی انجام شد

توزیع ۸ میلیارد تومان کمک مومنانه بین نیازمندان/۲-۳

همزمان با دهه کرامت ۷ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان سبدغذایی، کولر آبی و جهیزیه بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان در مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه گفت: در این رزمایش دو هزار سبد عذایی به ارزش ۶۵۱ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

سلم آبادی افزود: در این رزمایش همچنین هزار و ۲۰۰ کولر آبی به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان بین نیازمندان زیرپوشش این نهاد توزیع شد.

وی گفت: همچنین ۱۵۰ سری جهیزیه به ارزش دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بین نوعروسان زیرپوشش این نهاد توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جارو برقی را از جمله اقلام اهدا شده به نوعروسان برشمرد.

وی همچنین از پرداخت ۹ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان وام اشتغال، مسکن، کارگشایی و درمان به متقاضیان زیرپوشش این نهاد به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

 

 

 

 

 

۴۸ درصد صادرات به افغانستان؛ از مرز خراسان جنوبی/۳

خراسان جنوبی سهم بسزایی در صادرات به کشور افغانستان دارد و از لحاظ وزن حدود ۴۸ درصد صادرات به این کشور از خراسان جنوبی انجام می شود.

بازاری مدیر کل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در سال ۱۴۰۰ که در بیرجند برگزار شد گفت: توسعه صادرات و تجارت خارجی در مناطق مختلف، نیازمند بستر و زیر ساخت مناسب است که با توجه به این حجم از صادرات به کشور افغانستان از مرز خراسان جنوبی باید  برای پایداری این ارتباط، بستر‌ها و زیر ساخت‌ها برای روان شدن صادرات تامین و آماده شود.

بازاری همچنین طرح ترانزیت را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور  و  طرحی مهم در راستای توسعه مراودات تجاری و افزایش سهم ایران در مبادلات خارجی دانست و گفت: باید وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها  این طرح را آماده کنند و در جلسات شورای صادرات این طرح بررسی خواهدشد.

وی با اشاره به صادرات شش و سه دهم میلیارد دلاری  کالا  از ابتدای سال در کشور  افزود:   بیش از ۹۰۰ میلیون دلار این ارزآوری را محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به خود اختصاص داده است.

 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی هم از افزایش ۱۰۳ درصدی صادرات در گمرک خراسان جنوبی در سال ۹۹ خبر داد و گفت:در دو ماه ابتدای امسال هم نسبت به مدت مشابه پارسال صادرات در خراسان جنوبی ۳۷ درصد افزایش داشت.

جرجانی گفت:در جلسه امروز مصوب شد بسته الزامات صادرات برای استان تدوین شود و پس از اینکه در کار گروه استان بررسی شد برای شورای صادرات کشور ارسال و تصویب شود.

وی افزود:در این بسته باید  زمینه ایجاد زیر ساخت ها، نحوه صادرات محصولات و افزایش قدرت صادرات لحاظ شود.

 

جرجانی با بیان اینکه نبود آزمایشگاه صادارت محصولات کشاورزی در استان باعث می شود مبلغ زیادی برای این آزمایشات در استان‌های دیگر هزینه شود گفت: در این جلسه مصوب شد سازمان توسعه تجارت  برای ایجاد زیر ساخت آزمایشگاه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی کمک کند تا این آزمایشگاه به کمک بخش خصوصی و سازمان توسعه و تجارت استان ایجاد شود؛ و این یکی از راهکار‌های است که صادرات غیر نفتی را بویژه در بخش کشاورزی افزایش می دهد.

 

رحیمی زاده سرپرست گمرکات خراسان جنوبی هم در این جلسه از بهره برداری دستگاه ایکس ری کامیونی در مرز ماهیرود تا ده ماه آینده خبر داد و گفت: امسال برای راه اندازی این دستگاه با یک شرکت خصوصی قرار داد بسته شده که بهره بردای از آن تاثیری خوبی بر تسریع و روان سازی صادرات دارد.

 

 

 

 

شناسایی ۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۳

۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۴۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شامل ۱۱ بستری و ۳۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۸ مورد قاین، ۷ مورد از سر بیشه، شهرستان‌های نهبندان و خوسف هرکدام ۶ مورد، شهرستان‌های طبس و سرایان هرکدام دو مورد جدید مبتلا به کرونا در زیرکوه شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همزمان در شبانه روز گذشته از ۱۹۴ تست سریع کرونا ۴۲ بیمار جدید شناسایی شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۶ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

وی افزود:در شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۸ بیمار شامل ۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰هزار و ۶۴۹ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز ۶۰هزار و ۲۰۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱هزار و ۶۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی افزود:در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید، مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۱۱ نفر افزایش یافت

 

 

 

۷۴۳۵ کارت ملی و شناسنامه در خراسان جنوبی آماده تحویل/۷

۷ هزار و ۴۳۵ کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه در ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی آماده تحویل است.

مدیر کل ثبت احوال استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۹۹۶ قطعه کارت ملی هوشمند و ۴۳۹ عدد شناسنامه مکانیزه آماده تحویل به مالکان است.

مهرآور افزود: همچنین ۵۹ مورد فقدان شناسنامه ثبت شده که این تعداد نیز هم اکنون آماده تحویل به متقاضیان است.

وی با تأکید بر اینکه مهلت ثبت درخواست شناسنامه به پایان رسید و مردم برای تعویض شناسنامه و صدور کارت  ملی درخواست نکنند، گفت: افرادی که قبلا ثبت درخواست شناسنامه و کارت ملی هوشمند داشتند در اولین فرصت برای دریافت شناسنامه و کارت ملی خود اقدام کنند.

مهرآور افزود: تاکنون ۳۶۴ هزار و ۲۷ فقره شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده که بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهد.

مدیر کل ثبت احوال استان گفت: همچنین تاکنون ۵۷۹ هزار و ۱۵۴ قطعه کارت ملی هوشمند به مردم تحویل شده که ۹۶.۵ درصد جمعیت مشمول استان را پوشش می‌دهد.

ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی از ۷ صبح تا ۲۰ برای ارائه خدمات به مردم دایر است.

 

 

 

شناسایی ۴۲ انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال/۲

۴۲ انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۶ انشعاب غیرمجاز پلمب شد.

نادی همچنین با اشاره به واگذاری ۲ هزار و ۳۹۱ انشعاب از ابتدای سال گفت: انشعابات واگذار شده در مقایسه با پارسال ، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص مراحل دریافت انشعاب آب گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی می ‏تواند با ارائه مدارک مالکیت و پروانه ساختمان یا پایان کار نسبت به ارائه درخواست دریافت انشعاب ملک خود اقدام کند که در صورتی که شرکت ظرفیت و امکانات لازم برای برقراری انشعاب را در محل تقاضا داشته باشد ، ملک مورد نظر محصور و منفک شده از املاک مجاور شده باشد و موانعی برای انجام کار از جمله حفاری محل مورد نظر وجود نداشته باشد؛ انشعاب مورد نظر به مالک واگذار می‌شود.

 

 

 

 

وصول جریمه ۴۳ میلیون تومانی متهم قاچاق سنگ فرز در بیرجند/۴

جریمه ۴۳ میلیون تومانی متهم قاچاق سنگ فرز در بیرجند وصول شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: بر اساس گزارش ماموران ایست و بازرسی علی آباد شهرستان بیرجند مبنی بر اینکه در بازرسی صورت گرفته از یک دستگاه اتوبوس ، ۴۳۰۰ عدد سنگ فرز قاچاق کشف و در شعبه چهارم بدوی مرکز استان رسیدگی شد.

حسن پور افزود: از آنجایی که طبق مقررات حاکم ، خرید و فروش ، حمل کالای مجاز مشروط بدون داشتن اسناد گمرکی تخلف است بنابراین شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، وی را به استناد بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز علاوه بر ضبط کالای کشف شده به پرداخت مبلغ ۴۳ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی گفت: جریمه کالا‌های قاچاق که طی استعلام از گمرک مجاز مشروط اعلام می شود، بر اساس بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک تا سه برابر ارزش کالا است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در خاتمه از همه شهروندان عزیز درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی، قاچاق کالا و یا سایر تخلفات صنفی و… موضوع را به صورت حضوری، تلفنی با خط گویای ۱۳۵ یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی و همچنین با تلفن ۱۲۴ به سازمان صمت و تخلفات بهداشتی با تلفن ۱۴۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش کنند.

 

 

 

 

 

۴۷۵ نفر بهره‌مند از تسهیلات و حمایت‌های بنیاد نخبگان/۷-۳

بنیاد نخبگان خراسان جنوبی هم اکنون ۴۷۵ نخبه دارد که از تسهیلات و حمایت‌های این بنیاد بهره مندند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس بنیاد نخبگان گفت: بنیاد نخبگان در ابتدای افتتاح در سال هشتاد و نه، ۲۴ نخبه داشت که هم اکنون به ۴۷۵ نفر رسیده است.

احمدی زاده افزود: این افراد شامل ۵۶ نفر رتبه‌های برتر کنکور‌های سراسری و آزمون‌های جامع و ۳۰ نفر المپیاد‌های دانش آموزی و دانشجویی و ۳۰ نفر جشنواره‌های مورد حمایت بنیاد و ۶۰ نفر از برگزیدگان طرح احمدی روشن و ۶ نفر استادیاران جوان و ۱۱۳ برگزیدگان جوایز تحصیلی و ۶۳ نفر مخترع سطح ۳ و ۵ نفر برگزیدگان مسابقات ملی مهارت و ۱۱۴ نفر حایز تسهیلات نظام وظیفه تخصصی هستند.

وی افزود: از جمله تسهیلات و حمایت‌های بنیاد نخبگان استان می‌توان به معرفی ۵۰ نفر به بنیاد نخبگان نیرو‌های مسلح جهت معافیت سربازی ، ۵ جایزه دانش آموختگی برتر و استادیاران جوان، ۱۱۳ جایزه تحصیلی به دانشجویان، ۳۰ جایزه دانش آموزی المپیادی برتر استان، ۸۰ فقره وام مسکن ۱۵۰۰ میلیون ریالی تصویب شده، معرفی ۳۵ طرح جهت تجاری سازی در جشنواره‌های بنیاد، معرفی بیش از ۳۰ نفر از مخترعین به پارک علم و فناوری جهت دریافت تسهیلات اشاره کرد.

احمدی زاده افزود: تسهیلات بنیاد نخبگان به دو دسته دانش آموختگان و دانشجویان تقسیم میشوند که در تسهیلات دانشجویی می‌توان به مواردی، چون جوایز تحصیلی و طرح شهید احمدی روشن اشاره کرد که هر کدام در دوره یک سال تحصیلی به فرد اعطا شده و ثبت نام آن به صورت فراخوان عمومی صورت می‌پذیرد.
وی گفت: در تسهیلات دانش آموختگان هم میتوان به مواردی همچون پروژه به جای خدمت سربازی، بورس تحصیلی احدی در مقطع دکترا و تسهیلات جذب در موسسات علمی و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: بنیاد نخبگان در کارگروه پژوهش و فناوری استان عضو و دبیر کمیته شناسایی نخبگان و ایده‌های نو است و طرح‌های استانی در کمیته پژوهش استان یا ستاد توسعه خاوران را همراه سایر دستگاه‌ها با نخبگان تحت پوشش بررسی و یا نظارت می‌کند.

احمدی زاده افزود: طرح‌های مربوط به ستاد‌های توسعه فناوری زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم که معمولا ملی منطقه‌ای هستند، در ستاد‌های فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری که بعضا از سوی استان‌ها به آن‌ها ارسال می‌شود بررسی و پس از تصویب برای تامین اعتبار به معاونت علمی رئیس جمهورارسال می‌شوند و در این رابطه استان چند طرح ملی در زمینه محصولات استراتژیک داشته است.

وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات که نخبگان تحت پوشش می‌باشند باید بر اساس نیاز در سامانه سینا نام نویسی کنند.

 

 

 

 

انهدام ۲۳۶ ردیف انواع کالای غیر بهداشتی در خراسان جنوبی/۴
شیخ زاده گفت: ۲۳۶ ردیف کالای غیرقابل مصرف قاچاق در خراسان جنوبی منهدم شد.

«محمد حسین شیخ‌زاده » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: ۲۳۶ ردیف  انواع کالاهای غیربهداشتی و فاقد مجوز مصرف در بیرجند امحا شد.

 مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان جنوبی ارزش ریالی این مقدار کالای امحا شده را بیش از هشت میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ۲۹۳ پرونده تشکیل شده است، کالاهای امحا شده را شامل قرص ناس، پان، انفیه، مواد خوراکی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی اعلام کرد.

شیخ زاده افزود: انهدام انجام شده از نظر ریالی نسبت به اولین انهدام پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان جنوبی تأکید کرد: میزان فروش اموال منقول و غیر منقول در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه شال گذشته سه برابر رشد را نشان می دهد.

شیخ زاده میزان فروش اموال منقول و غیر منقول در سه ماهه اول امسال را یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گدشته ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان فروش اموال صورت گرفته است.

به گفته وی ۲۳۶ ردیف کالای قاچاق در راستای حفظ سلامت جامعه و با حضور نمایندگان مراجع قضایی، انتظامی و گمرک استان در محل بازیافت شهرداری شهرستان بیرجند منهدم شد.

فروش ۲ میلیارد ریال کتاب در طرح بهارانه ۱۴۰۰ خراسان جنوبی/۲-۳

فروش بالغ بر 2 میلیارد ریال کتاب در طرح بهارانه 1400 خراسان جنوبی
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فروش بالغ بر ۲ میلیارد ریال کتاب در طرح بهارانه ۱۴۰۰ استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی عنوان کرد: با پایان یافتن مدت زمان طرح (۱۷ لغایت ۲۵ خرداد ماه) ، بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال کتاب در ۸۸۷ کتابفروشی کشور توسط علاقه مندان به کتاب خریداری شده است.
وی خاطرنشان کرد: با مشارکت ۱۵ کتابفروشی خراسان جنوبی، ۲ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال کتاب نیز در این استان به فروش رسیده است.

رمضانی با اشاره به این که استقبال بالای مردم استان از طرح های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله طرح بهارانه ، نشان از فرهنگ دوستی و فرهنگ پروری مردم خراسان جنوبی دارد، اضافه کرد: امیدواریم در طرح های حمایتی آینده نیز میزبانان خوبی برای این شور و نشاط فرهنگی باشیم و در راستای رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی بیش از پیش گام برداریم.

 

 

 

 

در آستانه حماسه انتخابات ۲۸ خرداد ماه؛

نشست تخصصی «صبح روز بیداری» در کانون خراسان جنوبی برگزار شد/۳-۷

نشست تخصصی «صبح روز بیداری» در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

در آستانه حماسه انتخابات ۲۸ خرداد ماه، وبینارتخصصی «صبح روز بیداری » ویژه کارکنان و مربیان مراکز کانون استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در استقبال از روز ۲۸ خرداد ماه و حماسه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا نشست تخصصی «صبح روز بیداری» با دعوت از «مهدی متین پور»، تحلیل گر مسایل سیاسی ویژه کارکنان اداری و مربیان مراکز کانون در سطح  استان به مرحله‌ی اجرا درآمد.

بر همین اساس طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام دهه کرامت، از حضور در انتخابات بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان وظیفه شرعی، ملی و قانونی یاد کرد و افزود: همه ما با شرکت پرشور و آگاهانه در انتخابات دوباره امید دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را به یاس و ناامیدی تبدیل خواهیم کرد.

وی با دعوت پرشور مربیان و کارکنان کانون در انتخابات گفت: انتخاب پیش رو نشان دهنده غیرت و بصیرت مردم است و برگ زرین دیگری در تاریخ ایران اسلامی خواهد بود.

در ادامه «متین پور»مهمان ویژه این نشست دلایل تاکید دشمنان نظام بر عدم شرکت در انتخابات، اهمیت رای دادن و ایجاد قدرت مردمی به واسطه شرکت در انتخابات، شاخص ها و ویژگی‌های نماینده خوب با نگاه به برنامه ها و اصلح گزینی را برای همکاران حاضر در این نشست تشریح کرد.

گفتنی است پخش ویدیویی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات از دیگر بخشهای این نشست بود.

 

 

 

 

 

پیام آیت‌الله «عبادی» در خصوص شرکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با صدور پیامی مردم را به حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ دعوت کرد.

پیام آیت‌الله «عبادی» در خصوص شرکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی طی پیامی با بیان اینکه مردم با حضور جمعی و انتخاب شایسته کشور خود را از دست برخی از مدیران نا اهل نجات دهند، اعلام کرد: انتخابات ۱۴۰۰ همان خرمشهر است؛ کم نگذارید، دنیا هم نظاره‌گر حضور شما و انتخاب شما است.

متن پیام آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱- مردم با ایمان و با فرهنگ خراسان جنوبی دام عزّهم سلام علیکم

۲- رهبر بزرگوار و بصیر انقلاب اسلامی فرمودند: خرمشهرهایی در پیش داریم؛

۳- اینک انتخابات ۱۴۰۰ همان خرمشهر است.

۴- با حضور جمعی و انتخاب شایسته کشور خود را از دست برخی از مدیران نااهل نجات دهید.

۵- اینک روح «حاج قاسم» عزیز جلوی صف انتخابات منتظر شما است.

۶- کم نگذارید. دنیا هم نظاره‌گر حضور شما و انتخاب شما است.

۷- سالروز تولد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در پیش است به شکرانه نجات کشور از توطئه دشمنان جشن باشکوه سرپا کنید والسلام

سید علیرضا عبادی

۲۶ خردادماه ۱۴۰۰

 

 

 

 

 

 

نمایندگان فرماندار در خراسان جنوبی ناظران بهداشتی شعب رای هستند

نمایندگان فرماندار در خراسان جنوبی ناظران بهداشتی شعب رای هستند

بیرجند – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نمایندگان فرمانداران سراسر استان به عنوان ناظران بهداشتی شعب اخذ رای آموزش دیدند و نظارت بهداشتی بر مکان‌های رای‌گیری در روز جمعه حاکم خواهد بود.

کامبیز مهدی‌زاده روز چهارشنبه در هفتمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به آخرین تصمیمات ابلاغی ‌از مرکز مقرر شد یکی از اعضای شعبه مسوولیت نظارت بهداشتی را برعهده و آموزش‌های لازم را فرا بگیرد.

وی گفت: در تمامی شهرستان‌های استان آموزش‌های لازم بهداشتی به بسیجیان داده شده است و به جز شهرستان‌های بیرجند و نهبندان هزار و ‌۲۲۸ نفر از ناظران تاکنون آموزش دیدند.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: به طور کتبی اعلام کردیم که برای ناظران بهداشتی ابلاغ صادر شود ولی تاکنون ابلاغی از سوی متولیان صادر نشده است.

وی افزود: محل استقرار تمامی صندوق‌های اخذ رای توسط ناظران بهداشتی بازدید شده و براساس پروتکل‌های ابلاغی چک لیستی تهیه شده که در ۲۸ بند ناظران اقدام خواهند کرد.

مهدی‌زاده گفت: در مورد آموزش‌های عمومی نیز ۲ محتوا تهیه و در جراید و رسانه‌ها منتشر شد.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا آموزش‌ها و مسائل مرتبط با انتخابات از طریق صدا و سیما ارائه شده است و اطلاع‌رسانی طی ۲ روز آینده هم توسط کارشناسان و مسوولان ذیربط ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت:  مساله خاصی تا الان به عنوان چالش در اجرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در استان وجود نداشته است.

عباسعلی ملکی افزود:  برقراری ارتباط در هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای سراسر استان آزمایش شده است و مشکل ارتباطی چند شعبه در بیرجند تا قبل از انتخابات رفع خواهد شد.

وی گفت: درخصوص رای‌گیری الکترونیک در شهرستان بیرجند ۱۱۵ شعبه ثابت الکترونیکی داریم و میانگین صندوق‌های الکترونیکی ۲.۶ بود که با پیگیری استاندار از وزارت کشور این آمار را به ۳.۲ رساندیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: جانمایی براساس تراکم آرا و مراجعه مردم انجام می‌شود و در حال حاضر ۳۴۸ دستگاه الکترونیکی مستقر و ۹۰ دستگاه به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در ارتباط با قطعی برق هم پیشگیری‌های لازم انجام شده که امیدواریم در این مدت با مشکلی روبه‌رو نباشیم و برای مراکز حساس هم دیزل در نظر گرفته شده است که در صورت قطع احتمالی برق، فرایند رای‌گیری با مشکلی مواجه نشود.

ملکی گفت: به ازای هر پنج شعبه یک سرگروه مشخص شده است که اگر صندوق‌ها با مشکلی مواجه شود در کوتاه‌ترین زمان مشکل حل شود.

وی بیان کرد: به لحاظ آموزشی مشکل نداریم اما در سنوات قبل ناظران در ورود به زندان با مشکل مواجه بودند که امسال چون نرم‌افزار بازرسی ‌به صورت آنلاین اجرا می‌شود درخواست داریم مجوز استفاده از تلفن همراه برای ناظران صادر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیرجند هم گفت: با توافق صورت گرفته بین فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شعبه سیار رای‌گیری برای بیماران کرونایی در پارک خانواده بیرجند فعال خواهد بود.

سعید برقی افزود: این شعبه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز جمعه (۲۸ خرداد) فعال است و متولیان آن از کادر بهداشتی که واکسن کرونا را دریافت کردند، انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ ابلاغ شده است تصریح کرد: بعضی از شعبه‌های اخذ رای که فضای مناسب نداشتند جابه‌جا و ‌در مکان‌های روباز مستقر شدند.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: در مکان‌های رو بسته هم از ۳۰ درصد ظرفیت برای حضور در محل استفاده خواهد شد.

وی افزود: یکی از اعضای شعبه به عنوان ناظر بهداشتی حضور دارد و این مسوولیت به نمایندگان فرماندار سپرده شد تا بر تعداد اعضای شعب افزوده نشود.

برقی بیان کرد: در زمینه مدیریت کرونا همه ظرفیت‌ها را به کار گرفتیم و امیدواریم دغدغه مردم به حداقل برسد زیرا تمامی تمهیدات لازم برای انتخابات پرشور و سالم برنامه‌ریزی شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

 

 

 

 

افتتاح رسمی پل زیرگذر ورودی شهر مود

یک طرح عمرانی با حضور استاندار در سربیشه افتتاح شد/۳

یک طرح عمرانی با حضور استاندار در سربیشه افتتاح شد

 پروژه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهر مود روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه به طور رسمی افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این آیین گفت: این پل به منظور تسهیل تردد و ایمن‌سازی راه‌های دسترسی اهالی شهر مود و ساکنان روستاهای اطراف، طراحی و اجرا شد.

وحید داعی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و نیاز ضروری در ایمن‌سازی تردد در این محور، عملیات اجرایی زیرگذر مود سال گذشته آغاز شد و برای احداث این زیرگذر ۱۰ متری، حدود ۵۰۰ متر کانال هدایت آب‌های سطحی و ۲ و نیم کیلومتر عملیات آسفالت و اجرای راه برای رمپ و لوپ‌ها انجام شده است.

وی اظهار داشت: ۵۶۰ متر پی‌کنی، ۷۰۰ متر بتن‌ریزی و ۲۳ هزار و ۴۰۰ متر خاکریزی از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته برای اجرای این پل است و در مجموع برای اجرای این پروژه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: این پل اواخر فروردین امسال زیر بار ترافیکی رفت و امروز رسما با حضور استاندار افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز وارد سربیشه شد، از پروژه در دست احداث باند دوم محور بیرجند – سربیشه به عنوان قطعه‌ای از محور بیرجند – زاهدان نیز بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره روند اجرای این محور هم گفت: از مجموع کل محور بیرجند – زاهدان، ۲۴۱ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان‌ جنوبی است که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

داعی با بیان اینکه پروژه باند دوم به طول ۱۱۹ کیلومتر در این مسیر در دست اجراست اضافه کرد: طول قطعه‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، ۱۱ کیلومتر است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این ۱۱ کیلومتر باند دوم، ۶۰ میلیارد تومان است.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سربیشه

بازدید استاندار خراسان جنوبی از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه از نحوه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سربیشه بازدید کرد و از نزدیک پیشرفت این طرح را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: در حال حاضر برای احداث ۱۵۶ واحد مسکونی در شهرستان سربیشه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وحید داعی افزود: از مجموع ۳۶۳ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان، ۸۷ نفر حائز شرایط شدند که زمین مورد نیاز ۷۰ نفر تحویل شده است.

وی گفت: ۱۷ نفر باقیمانده در این طرح در شهر درح هستند که با همراهی بنیاد مسکن زمین‌ها تامین شده اما هنوز تحویل نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی احداث مسکن پنج نفر واجدین شرایط آموزش و پرورش، هشت نفر از ایثارگران، ۲۱ نفر راهداران، ۹ نفر مددجویان بهزیستی و ۲۶ نفر مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان سربیشه را نیز در برنامه کاری خود دارد.

 

 

 

ادای احترام استاندار خراسان جنوبی به مقام شامخ شهدای گمنام شهر مود
ادای احترام استاندار خراسان جنوبی به مقام شامخ شهدای گمنام شهر مود
استاندار خراسان جنوبی در بدو ورود به شهرستان سربیشه، به شهدای شهر مود ادای احترام کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر مود، به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.
استاندار در بدو ورود به سربیشه با همراهی امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در محل یادمان شهدای گمنام شهر مود حضور یافت و با قرائت فاتحه، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، یاد و خاطره این عزیزان را پاس داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

۳۸۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ارتباطی خراسان جنوبی هزینه شد

۳۸۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ارتباطی خراسان جنوبی هزینه شد

بیرجند – ایرنا – مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: ۳۸۵ میلیارد تومان در دوران شیوع کرونا برای ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی استان هزینه شده است و در حال حاضر وضعیت خوبی به لحاظ پایداری شبکه داریم.

حسن آذری نصرآباد روز سه‌شنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: ما طی چهار سال قبل از شیوع کرونا، فقط ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینه ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی استان سرمایه‌گذاری کردیم که در دوران کرونا جهش پیدا کرد.

وی گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز مردم و شرایط حاکم بر جامعه در زمان شیوع کرونا اتفاق افتاده و علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلاتی که در تامین تجهیزات وجود داشته، محقق شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از کرونا ۴۰ درصد از ظرفیت شبکه ما استفاده می‌شد و ۶۰ درصد ظرفیت شبکه خالی بود لذا حدود ۴.۵ تا پنج برابر مصرف ترافیک مردم در این مدت افزایش یافت.

وی گفت: مرکز سوئیچ مخابرات خراسان جنوبی ظرفیت یک میلیون مشترک همراه اول را دارد که در حال حاضر ۶۷۰ هزار مشترک فعال داریم.

آذری نصرآباد اظهار داشت: لایه‌های شبکه‌های مخابراتی خیلی زیاد است و شبکه موبایل، شبکه اینترنت و شبکه تلفن ثابت در تمامی نقاط مختلف را داریم که انتخابات پیش‌رو روی شبکه موبایل انجام خواهد شد و پایداری این شبکه برای ما خیلی اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند رای‌گیری روی بستر اولیه شبکه موبایل انجام می‌شود و اپراتور غالب همراه اول است اضافه کرد: همه اپراتورها باید سرویس‌های اصلی خود را از مخابرات بگیرند و باید شبکه مخابرات همیشه آماده باشد تا سایر شبکه‌ها دچار مشکل نشود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: ۶۵۰ سایت تلفن همراه اول در استان داریم که ۲۰۰ مرکز روستایی این سایت‌ها را پشتیبانی می‌کنند و ۱۴ مرکز اصلی تلفنی در مرکز استان و شهرستان‌ها، مراکز روستایی را پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: ارتباط مراکز ارتباطی استان از طریق فیبر نوری است و در خراسان جنوبی ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری داریم.

وی با بیان اینکه در روز انتخابات قطع نشدن برق برای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در استان خیلی مهم است گفت: با شرکت توزیع نیروی برق هماهنگی‌های اولیه انجام شده تا در مراکز مهم ما اتفاقی نیفتد و در مراکز مهم دیزل و باطری‌هایی با ظرفیت‌های بالا پیش‌بینی شده تا در صورت قطع برق مشکلی نداشته باشیم.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: همه زیرساخت‌های ارتباطی استان در روز انتخابات به صورت شبانه‌روزی توسط همکاران ما از مرکز استان رصد می‌شود تا مشکلی در این روز نداشته باشیم و برای ایام انتخابات تمامی اکیپ‌های شرکت مخابرات استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی اظهار داشت: همه تسط‌های اولیه در حوزه ارتباطات در شعب اخذ رای انجام شده است و در آنها مشکلی نداریم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای خود از دستگاه‌های اجرایی، عصر امروز به شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی رفت.

این بازدید با هدف رصد شرایط موجود و کنترل زیرساخت‌های مخابراتی استان در آستانه انتخابات انجام شد و مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی توضیحات لازم را در این بازدید ارائه کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای در سراسر استان دایر می‌شود که به منظور حفظ سلامت مردم نسبت به انتخابات گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

 

۴۸ درصد صادرات کشور به افغانستان از مرز خراسان جنوبی انجام می‌شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی ۴۸ درصد صادرات کشور به افغانستان از لحاظ وزنی را به خود اختصاص داده است، این استان باید به معین صادراتی افغانستان تبدیل و معرفی شود.

مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه تجارت استان خراسان جنوبی که با حضور مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد افزود: در حال حاضر ۳۷ درصد سهم صادراتی کل کشور به افغانستان از لحاظ ارزش و ۴۸ درصد به لحاظ وزنی مربوط به استان خراسان جنوبی است.

وی گفت: اگر گمرک ماهیرود در یک کفه ترازو و مرز میلک و دوغارون در یک کفه ترازو قرار بگیرد از لحاظ وزنی با یکدیگر برابر هستند و اینکه خراسان جنوبی به عنوان معین صادراتی افغانستان تعیین شود، انتظار زیادی نیست.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این موضوع بارها در سال‌های گذشته نیز مطرح شده اما بنا به دلایلی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است با توجه به شیوه‌نامه صادراتی سال ۹۹ و استناد به بند «ب» تبصره یک، امید است در ارتباط با پیشبرد طرح توسعه زیرساخت‌های محصولات کشاورزی استان که توسط اتاق بازرگانی پیشنهاد شد، اقدام کنیم.

عابدی با بیان اینکه طرح توسعه زیرساخت‌های صادرات محصولات کشاورزی بدون شک مخصوص یک محصول نخواهد بود گفت: در سنوات گذشته و اکنون تاکید بر این است که بهترین محصول با کیفیت از مرکز خارج شود.

وی ادامه داد: نباید بازار محصولات استان را از دست بدهیم بنابراین اگر محصول بی‌کیفیت صادر شود کشورهای دیگر جای محصولات ما را خواهند گرفت لذا محصول با کیفیت می‌تواند بازارهای جهانی را کشف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از افغانستان به عنوان بازار هدف صادراتی این استان یاد کرد و گفت: صادرات محصولات با کیفیت در تکرار صادرات مجدد بسیار تاثیرگذار است و نقش بسزایی در صادرات دارد.

وی گفت: اگر بخواهیم اولویت بدهیم و بسته الزامات توسعه صادراتی در استان داشته باشیم ابتدا باید مباحث مرتبط با استانداردسازی رعایت شود و این استانداردسازی در صورتی مورد اجرا قرار خواهد گرفت که آزمایشگاه مجهز و ویژه برای این منظور داشته باشیم.

عابدی با بیان اینکه تجهیز و تکمیل زیرساخت‌ها از اولویت‌های مهم برای توسعه صادرات است افزود: انتظار ما این است که با توجه به ظرفیت صادراتی خراسان جنوبی نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشید.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در برنامه ششم توسعه اقدامات شایسته‌ای در مباحث صادراتی انجام داد و با توجه به اعتباری که داشته، توانسته است به بهترین‌ها در حوزه زیرساخت‌های صادراتی دست یابد اما هنوز به حد اکمل نرسیده‌ایم و نیاز به حمایت سازمان توسعه تجارت ایران داریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه احداث راه ترانزیتی ماهیرود به مرکز فراه افغانستان گفت: در این زمینه استان قاطعانه ورود کرده و ۵۰۰ هزار یورو دریافت کرد لذا ادامه این روند دریافت مدنظر استان است و نیاز به پیگیری دارد.

وی افزود: درخصوص تکمیل راه سربیشه به ماهیرود اداره کل راه و شهرسازی استان براساس اعتبارات موجود اقدامات خوبی انجام داده است و اگر بر همین منوال شرایط پیش برود رضایت ۱۰۰ درصدی خواهیم داشت.

عابدی بر لزوم تامین و استقرار دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود تاکید کرد و گفت: نصب و راه‌اندازی این دستگاه کار بزرگی است که بعد از سال‌ها کلید خورد و به زودی نصب خواهد شد.

وی خواستار تمدید کارت‌های بازرگانی در استان شد و افزود: در برخی استان‌ها تمدید کارت‌های بازرگانی در سال ۱۴۰۰ انجام شد اما شامل استان ما نبود که درخواستی به رییس سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شده است و انتظار داریم استان نیز در شمولیت قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌ریزی لازم را برای محقق شدن شعار سال دارد و بنابر اعلام این سازمان بسیاری از موارد به توسعه صادرات غیرنفتی بر می‌گردد.

وی خواستار افزایش اختیارات استان شد و گفت: انتظار داریم اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران نمود بیشتری در استان داشته باشد و پیشنهادات و مصوبات کارگروه توسعه تجارت استان در کمترین زمان به نتیجه برسد.

 

 

توزیع کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه کرامت هفت میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان کمک مومنانه شامل سبد غذایی، کولر آبی و جهیزیه بین نیازمندان استان در حال توزیع است.

رضا سلم‌آبادی روز چهارشنبه در مراسم مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سال ۱۴۰۰ افزود: در این رزمایش ۲ هزار سبد غذایی به ارزش ۶۵۱ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی از توزیع ۱۵۰ سری جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بین نوعروسان زیر پوشش این نهاد خبر داد و گفت: یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جارو برقی از جمله اقلام اهدا شده به نوعروسان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: در این مرحله از رزمایش توزیع هزار و ۲۰۰ کولر آبی به ارزش پنج میلیارد و ۴۰ میلیون تومان بین نیازمندان زیرپوشش نیز آغاز شد.

وی اظهار داشت: همچنین به مناسبت دهه کرامت ۹ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان وام اشتغال، مسکن، کارگشایی و درمان به متقاضیان زیرپوشش این نهاد در حال پرداخت است.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه در سال جاری نیز ادامه دارد گفت: به دلیل اعتقادات قوی مردم خراسان جنوبی با توجه به جمعیت و کم‌برخورداری استان میزان کمک‌های مردمی قابل توجه است.

 

 

 

 

 

محصولات کشاورزی صادراتی کشور ۲۰ درصد افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۲ ماه نخست امسال حدود ۹۰۰ میلیون دلار محصول کشاورزی در کشور صادر شد که از نظر ارزش ۲ درصد و به لحاظ وزن ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا محمود بازاری روز چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی در این مدت مربوط به تره‌بار، خشکبار و گل و گیاهان بوده است.

وی گفت: در ۲ ماه نخست امسال مجموع صادرات کشور ۶.۳ میلیارد دلار بود که رشد خوبی نسبت به سال قبل داشته است البته در ۲ ماه سال گذشته با محدودیت‌های ابتدایی دوران کرونا مواجه بودیم و مبادله کالا به ندرت انجام می‌شد.

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: سال ۹۹ صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی رشد بسیار خوبی داشت و شاید یکی از بخش‌های موفق در حوزه صادرات کشور بود.

وی افزود: البته با توجه به تقویت نرخ ارزی که در سال‌های اخیر داشتیم، پیش بینی می‌شد رشد صادرات غیرنفتی از جمله در حوزه کشاورزی روند پرشتاب‌تری داشته باشد اما موضوعات مرتبط با اقتصاد کشور از قبیل تامین نیازمندی‌های داخلی و تنظیم بازار در برخی محصولات این اجازه را نداد به ظرفیت واقعی صادرات برسیم.

بازاری گفت: در مجموع صادرات سال گذشته با توجه به همه محدودیت‌های ناشی از کرونا، مبادله کالا در مرزها، فشار شدید تحریم‌ها، مبادلات بانکی و حمل و نقل، می‌توانیم از عملکرد خود در حوزه صادرات بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دفاع کنیم.

وی اظهار داشت: پارسال مجموع صادرات کشور حدود ۳۵ میلیارد دلار بود که سهم بخش کشاورزی از این میزان حدود ۶.۵ میلیارد دلار است و به لحاظ ارزشی و وزنی رشد خوبی را شاهد بودیم.

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد: متناسب با روند رشد نرخ ارز در این سال‌ها تغییری در روند نرخ پایه صادراتی کالاهای کشاورزی و سایر داشته‌ایم که این روند طبیعی است و در مجموع عملکرد خوبی داشتیم اما به چشم‌انداز خود نرسیدیم.

وی افزود: ظرفیت‌های کشور در بخش کشاورزی خوب است به خصوص خراسان جنوبی در برخی محصولات مانند زعفران، عناب، زرشک و گیاهان دارویی ظرفیت خوبی دارد البته در زنجیره‌های ارزش این محصولات مقداری به لحاظ زیرساختی ضعف، نقص و کمبود داریم.

بازاری تاکید کرد: باید محصولات را در منطقه ترجیحا فرآوری کنیم و قابلیت ارزش افزوده ایجاده شود تا منافع ارزش افزوده این محصولات به منطقه برگردد.

وی گفت: امیدواریم با مصوبات این نشست، بخشی از زیرساخت‌های توسعه صادراتی استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی تامین و تا آغاز فصل برداشت محصولاتی مانند زعفران تکمیل شود.

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: توسعه صادرات و تجارت خارجی در مناطق مختلف کشور از جمله استان مرزی خراسان جنوبی نیازمند یکسری بسترها و زیرساخت‌ها است.

وی اظهار داشت: با توجه به سهم خوبی که استان خراسان جنوبی در رابطه با صادرات به افغانستان دارد و از لحاظ وزنی ۴۸ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است ایجاب می‌کند بسترها و زیرساخت‌های لازم برای روان شدن صادرات و تحقق اهدافی که به خصوص برای برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی می‌شود، تامین و آماده شود.

بازاری گفت: هنوز نواقص و کمبودهایی هم در مرکز استان و هم مرز رسمی استان با کشور افغانستان، مرز ماهیرود سربیشه وجود دارد که قرار شد در استان برنامه‌‍‌ای درخصوص الزامات توسعه صادرات تهیه شود به طور کلی بخشی اختصاصی مربوط به تسهیل صادرات به بازار افغانستان باشد.

وی افزود: با توجه به سهمی که خراسان جنوبی در صادرات کل کشور به افغانستان دارد، پیشنهاد شد به عنوان استان معین صادرات این کشور انتخاب شود که این موضوع در سازمان توسعه تجارت ایران مطرح و نتایج اعلام خواهد شد.

مسوول دبیرخانه شورای عالی صادرات عنوان کرد: به دلیل نیازمندی که تولیدات صادراتی استان در بخش کشاورزی دارد همچنین کالاهای عبوری که از مسیر استان به سمت افغانستان صادرات می‌شود موضوع آزمایشگاه مرجع استاندارد کالاهای صادراتی بخش کشاورزی مورد درخواست استان بود.

وی گفت: همچنین درخصوص تکمیل آزمایشگاهی که توسط سازمان ملی استاندارد در نقطه صفر مرزی استان در حال تجهیز است، درخواست داده شد که برای این ۲ مصوبه در سازمان توسعه تجارت ایران هر کمکی بتوانیم به این طرح‌ها خواهیم کرد.

بازاری افزود: توسعه مبادلات مرزی یکی از موضوعات مهم حوزه تجارت خارجی کشور است که بهمن سال گذشته در جلسه شورای عالی صادرات مطرح و مصوب شد یکسری اقدامات و پیگیری‌ها انجام شود و در جلسه آتی شورا قرار شد نتایج طرح‌ها و کارشناسی که توسط سازمان توسعه تجارت ایران و سایر دستگاه‌ها انجام شده، مطرح شود.

وی گفت: طرح‌های پیشنهادی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این شورا مطرح شد و امید است به تصویب برسد.

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: در ارتباط با بحث امکانات و زیرساخت‌های تجاری مرزهای مشترک با کشور همسایه، قرار شد طرح‌هایی که وزارت راه و شهرسازی آماده کرده است در جلسه بعدی شورای عالی صادرات مطرح و تصویب شود.

وی درباره ترانزیت به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور افزود: با توجه به موقعیت ژئوفیزیک خراسان جنوبی برای توسعه مراودات تجاری و افزایش سهم ایران در مبادلات تجارت خارجی منطقه‌ای، قرار شد طرح توسط وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مربوطه جمع‌بندی شود تا در جلسه شورای عالی صادرات مطرح کنیم.

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران دارای ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است.

این استان مرزی دارای ۲ گمرک رسمی به نام گمرک بیرجند و گمرک ماهیرود همچنین چهار بازارچه مرزی گلورده، ماهیرود، یزدان و دوکوهانه است که سه بازارچه به دلایل مختلف از جانب کشور افغانستان بسته بوده و ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال‌ترین بازارچه مرزی خراسان جنوبی است.

قرار گرفتن استان خراسان جنوبی در مرکز ثقل محور ترانزیتی شرق ایران و واقع شدن در مسیر خط راه‌آهن سراسری جنوب به شمال، استقرار در مسیر بزرگراه‌های آسیایی و همسایگی با کشور افغانستان از فرصت‌های طلایی آن محسوب می‌شود.

 

 

 

 

اهدای خون در خراسان جنوبی ۳.۷ درصد افزایش یافت/۲

اهدای خون در خراسان جنوبی ۳.۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۳۸۰ نفر در استان موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

ابراهیم میری مقدم  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج هزار و ۵۰۲ نفر در این مدت به پایگاه‌های انتقال خون در استان خراسان جنوبی مراجعه کردند و از مجموع افرادی که موفق به اهدای خون شدند، چهار هزار و ۸۳ نفر مرد و ۲۹۷ نفر نیز بانوان هستند.

وی با بیان اینکه ۶۱.۸ درصد این افراد اهداکننده مستمر بوده‌اند گفت: همچنین ۸۷ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند و ۶۲ نفر از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین اهدای خون توسط بانوان در کشور پنج درصد گزارش شده در حالی که این آمار در استان خراسان جنوبی هشت درصد است و پیش‌بینی می‌شود میزان اهدای خون توسط بانوان استان به ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: بانوان قشر مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و هر خانه می‌تواند یک پایگاه انتقال خون برای ترویج فرهنگ اهدای خون باشد.

میری مقدم بیان کرد: مراکز خونگیری در شهرهای قاین، طبس و بیرجند ساعت اداری هر روز آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان هستند.

وی گفت: مرکز خونگیری قائم بیرجند نیز علاوه بر ساعات اداری، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته صبح و عصر آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون است.

وی ادامه داد: اهداکنندگان خون در شهرستان فردوس نیز می‌توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه به مرکز خونگیری این شهر مراجعه کنند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*