گفته می شود

 

 

گفته می شود محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در کانال خود در یادداشتی با تیتر «کشکول آرزوها» به بررسی انتخابات پیش روی پرداخته و نوشته همواره کاندیداها با صدایی رسا فریاد می‌زنند که دارای برنامه هستند. برنامه‌ای که رنگِ آبادانی خواهد زد به تمام مشکلات! اما آنچه به‌عنوان برنامه از آن یاد می‌کنند بیش از هر چیز، فهرست درهمی از آرزوهایشان برای آینده‌ کشور است. فهرستی که بهتر است آن ‌را «کشکول آرزوها» بنامیم! سبدی از آرزوهای بلندبالا و درهم که گاه در تعارض با یکدیگرند! و یا در دنیای واقعی به سادگی در کنار هم قابل تحقق نیستند!

 

 

گفته می شود یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفته رئیسی نمی‌آید و اصولگرایان یک کاسه نمی‌شوند. احمد بخشایش اردستانی درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ گفته آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، اما رأی نخواهد آورد، چون او سال ۱۳۸۴ یک بار همه نیروی خودش را تجهیز کرد و آقای باهنر هم رئیس ستادش بود، اما در نهایت کمتر از ۲ میلیون رأی آورد. آقای لاریجانی در بین نخبگان نفوذ دارد، اما در بین بدنه اجتماعی این طور نیست. وی افزود: آقای لاریجانی روی کسب آرای آقای روحانی و جریان همراه او حساب می‌کند، اصلاح طلبان نیز به عنوان رحم اجاره‌ای با لاریجانی برخورد می‌کنند، چون امکان دارد آن‌ها نامزدی نداشته باشند و ناچار به حمایت از لاریجانی شوند.

 

 

گفته می شود محمود صادقی با اشاره به اینکه جواد ظریف تا الان برای کاندیداتوری اعلام آمادگی نکرده است، گفته جواد ظریف نه قبل از قضایای اخیر و نه بعد از آن چیزی اعلام نکرد، در خصوص آمادگی و تمایل او برای کاندیدا شدن هنوز شک و تردید وجود دارد. اگر حاضر به حضور در انتخابات شود، یکی از گزینه هایی است که مجموعه می‌تواند روی او به اجماع برسد.

 

 

گفته می شود گفت‌وگو‌های ایران و عربستان برای بازکردن گره های موجود در روابط دوجانبه، نگرانی رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

مرکز پژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی اعلام کرد که گفت‌وگو‌های ایران و عربستان، قواعد بازی را در منطقه خاورمیانه تغییر می دهد. این مرکز اضافه کرد: دولت جدید آمریکا، ریاض را مجبور به انجام تغییراتی در سیاست خارجی خود کرده که این تغییرات با آشتی با قطر، آغاز شده و سپس پیشنهاد آتش بس با انصارالله و اکنون گفت و گو با ایران ادامه یافته است.

 

 

گفته می شود عراقچی گفته اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند. تا الان اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌های خودشان را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست و به همین دلیل مذاکرات ادامه می‌یابد تا وقتی به همه خواسته‌های خودمان در این زمینه برسیم.

 

 

گفته می شود علی مطهری، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، در پیامی توییتری نوشته «در این که مصوبه اخیر شورای نگهبان درباره شرایط نامزدهای ریاست جمهوری مفید است و لازم بوده تردیدی نیست. سخن در این است که آیا سیاست های کلی نظام که از طرف مجمع تشخیص مصلحت تدوین می شود می تواند قانونگذاری در موضوعی را از مجلس به شورای نگهبان منتقل کند؟»

 

گفته می شود صادق درودگر رئیس سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال حمله تندی به مارک ویلموتس بلژیکی داشت. او در یک برنامه زنده تلویزیونی مربی سابق تیم ملی را شیاد خواند. درودگر که بارها گفته بود مشکلی وجود ندارد و پرونده ویلموتس حل است، با ابراز نگرانی درباره شکایت این مربی گفته «موضوع ویلموتس و دستیارانش به ما آسیب زده است. در این پرونده ما با یک شیاد بین المللی و همینطور یک وکیل شیاد بین المللی وربرو هستیم!»

 

 

گفته می شود موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز گفته طرفدار این هستم که اصلاح‌طلبان قبل از ثبت نام و ورود افراد، کسی را مشخص نکند به بیانی دیگر خودمان یک شورای نگهبان ایجاد نکنیم باید اجازه بدهیم همه کاندیداها ثبت نام کنند چه یک نفر باشد چه ۱۰ نفر.

 

 

گفته می شود معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفته که ظرفیت تولید روغن سه برابر نیاز کشور است و در زمینه تامین مواد اولیه نیز گشایش‌های خوبی در پایان سال گذشته رخ داده، بنابراین مشکلات مربوط به بازار روغن جامد احتمالا مربوط به زنجیره و ترکیب عرضه به بازار است.

 

 

گفته می شود سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا اعلام کرده که چند پهپاد روز شنبه پایگاه عین الاسد در غرب عراق را هدف قرار دادند.

وی درباره جزئیات این حمله گفت که تحقیقات در این باره در جریان است اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این حمله ۲۲ دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داده است و منجر به وارد شدن خسارت به آشیانه جنگنده‌ها شده است.

 

 

 

گفته می شود یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته ما می‌دانیم که ایران برای پایبندی به برجام چه کاری باید انجام دهد و همچنین می‌دانیم که چه کاری ما باید انجام دهیم و برای سناریوی عدم بازگشت ایران به توافق هسته‌ای آماده هستیم، اما می‌خواهیم این اتفاق نیفتد. دولت قبلی سال‌ها تلاش کرد ایران را تحت فشار قرار دهد، اما این استراتژی موفق نشد. سه دور اخیر مذاکرات بیشتر اقداماتی را که باید برای بازگشت به توافق هسته‌ای انجام شود، روشن کرده است. ما موضوع آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران را مطرح کردیم و هیچ توافقی درباره آن‌ها حاصل نشد. ما نمی‌خواهیم توافق هسته‌ای جدیدی منعقد شود، بلکه می‌خواهیم مفاد توافق سال ۲۰۱۵ (برجام) رعایت شود.

 

 

 

 

گفته می شود روز جمعه همزمان با مراسم روز جهانی قدس، مردم اردن با حضور در راهپیمایی و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، همبستگی خود را با فلسطینیان اعلام کردند و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

 

 

 

گفته می شود در آذرماه سال ۱۳۹۶ بود که رئیس جمهور روحانی وعده داد تا نرخ تورم را تک رقمی نگاه دارد. نرخ تورمی که حالا در ۴ ماه مانده به پایان دولت تدبیر و امید به ۳۸.۹ درصد رسیده است. در این شرایط معاون اول رئیس جمهور از دستاورد‌های دولت در جلوگیری از فرو ریختن اقتصاد ایران و ونزوئلایی شدن آن می‌گوید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*