اخبار خراسان جنوبی/ وزیر اطلاعات با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کرد

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از یک واحد تولیدی در بیرجند

بازدید استاندار خراسان جنوبی از یک واحد تولیدی در بیرجند

استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه از کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

حمید ملانوری با هدف بررسی وضعیت فعالیت این واحد تولیدی، اشتغال ایجاد شده و مسایل موجود از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید و با مدیران این مجتمع گفت و گو کرد.

بررسی وضعیت محصولات صادراتی و خداقوت به کارکنان مجموعه از دیگر اهداف این برنامه بود که به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی انجام شد.

این واحد تولیدی در حال حاضر با تولید روزانه ۵۰ هزار متر مربع انواع کاشی و سرامیک علاوه بر تامین بازارهای داخلی، محصولات خود را به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان همچنین کشورهای آسیای میانه و سوریه صادر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی از طرح تولید انواع کاغذ و مقوا از ضایعات و انواع پودرهای صنعتی و معدنی وابسته به شرکت صنایع کاشی و سرامیک فرزاد نیز بازدید کرد و از نزدیک مسائل و روند پیشرفت این طرح را مورد بررسی قرار داد.

این طرح توسعه‌ای در زمینی به مساحت هفت هکتار با سرمایه‌گذاری اولیه یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال در مجاورت شهرک صنعتی بیرجند در حال اجرا است.

ظرفیت تولید این طرح ۲۵ هزار تن انواع کاغذ و مقوا و ۳۰۰ هزار تن انواع پودرهای صنعتی و معدنی است که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیش‌بینی می شود با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شود.

شایان ذکر است:صنایع کاشی و سرامیک فرزاد که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده، در حال حاضر با تولید روزانه ۵۰ هزارمتر مربع انواع کاشی و سرامیک، علاوه بر تأمین بازارهای داخلی، محصولات خود را به کشورهای افغانستان، پاکستان ، عراق، تاجیکستان،ترکمنستان و همچنین کشورهای آسیای میانه و سوریه صادر می کند.
این واحد تولیدی در سال های ۱۳۹۱ ، ۱۳۹۲ ، ۱۳۹۳ ، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به عنوان کارآفرین برتر و صادر کننده نمونه از بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور انتخاب شده و در سال ۱۳۹۶ به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شده است.

 

 

 

 

صنعت از محورهای توسعه خراسان جنوبی است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی بخش صنعت را یکی از مهمترین محورهای توسعه استان اعلام کرد و گفت: استانی به پهناوری خراسان جنوبی با ظرفیت‌ها و مزایای بی‌نظیر، فضای مناسبی برای ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ است.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند، در جمع خبرنگاران افزود: استقرار واحدهای صنعتی، زمینه‌ساز توسعه استان است و به توسعه ملی نیز کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بخش صنعت باید ضمن ادامه اقداماتی که در گذشته صورت گرفته، به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که در زمینه معدن و ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط که توجیه اقتصادی دارد نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به بخش صنعت در راستای کمک به اشتغال، تولید، معیشت و ثروت در استان با وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد خراسان جنوبی، به طور ویژه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در نگاه دولت به حوزه صنعت ۲ نکته مدنظر قرار دارد؛ موضوع اول توجه به واحدهای تولیدی فعال است که بعضا حین کار با مشکلاتی مواجه شده‌اند و باید کمک کنیم این موانع رفع شود و واحدهای صنعتی بتوانند بدون وقفه به تولید و عرضه محصولات خود ادامه دهند.

ملانوری گفت: تلاش برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید دارای توجیه اقتصادی از دیگر برنامه‌هایی است که به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام مسایل توسعه‌ای، فرهنگی و اجتماعی به مباحث اقتصادی گره خورده است تصریح کرد: مسایل اقتصادی است که به معیشت و اشتغال کمک می‌کند و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی رشد فضای فرهنگی و نشاط اجتماعی همچنین امنیت پایدار منطقه را در گرو مسایل اقتصادی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم استانی موفق، با نشاط، رو به جلو و توسعه‌یافته داشته باشیم، باید بر مسایل معیشتی و اقتصادی اصرار ورزیم.

وی با اشاره به برنامه بازدیدش از واحدهای تابعه صنایع کاشی و سرامیک فرزاد افزود: هدف از این بازدید، اطلاع از روند فعالیت کارخانه و مسایل و مشکلات موجود است.

ملانوری اظهار داشت: بخشی از مشکلات در داخل استان و توسط دستگاه‌های اجرایی قابل حل و فصل است و بخشی نیز در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق آنها باعث اعتماد بیشتر بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز از کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی روند اجرای طرح تولید انواع کاغذ و مقوا از ضایعات و انواع پودرهای صنعتی و معدنی وابسته به شرکت صنایع کاشی و سرامیک فرزاد را هم بررسی کرد.

 

دستور دادستان بیرجند برای ساماندهی اموال منقول ادارات

دستور دادستان بیرجند برای ساماندهی اموال منقول ادارات

بیرجند – ایرنا – دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در نامه‌ای به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، ساماندهی اموال منقول ادارات را خواستار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی نسایی زهان اظهار داشت: حسب گزارشات موثق واصله تعدادی از ادارات و دستگاه‌های دولتی در سطح استان اعم از مرکز استان و شهرستان‌ها دارای اموال منقولی هستند که از سال‌های قبل در انبارها یا در محیط‌های باز ادارات بدون نصب حفاظ و بدون استفاده نگهداری می‌شوند و در اثر عدم استفاده بعضی از این اموال دچار فرسودگی و در نتیجه غیرقابل مصرف شده و نیز اموالی هستند که در معرض تلف شدن قرار دارند.

وی افزود: آیین‌نامه اموال دولتی حاکم بر روش‌های نگهداری، حفاظت، نظارت و استفاده صحیح از اموال است و براساس این آیین‌نامه هدف اصلی سیستم کنترل اموال دولتی، حفظ و حراست اموال و جلوگیری از حیف و میل آنها است که اموال مذکور به اشکال مختلف، نگهداری و مورد کنترل و رسیدگی قرار می‌گیرند و براساس ماده چهار آیین‌نامه اموال دولتی مشمول قوانین مقررات کنترلی می‌شود و همه احکام قانونی در مورد آنها صادق است.

دادستان بیرجند تصریح کرد: براساس قوانین موجود، مراجع ذیصلاح مختلفی مجاز به نگهداری، رسیدگی و کنترل اموال دولتی و این مراجع علاوه بر دستگاه‌ دولتی در اختیار دارنده اموال،‌ وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی و سایر مراجع ذیصلاح هستند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۱۰۶ آیین‌نامه اموال دولتی، مسوولیت اصلی رسیدگی، نظارت و متمرکز ساختن حساب اموال منقول به عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است و طبق این ماده، این وزارتخانه مجاز است در مواردی که لازم تشخیص می‌دهد به حساب و موجودی اموال وزارت‌خانه‌ها و موسسات دولتی به طرق مقتضی رسیدگی کند و دستگاه‌های مزبور مکلف به همکاری و ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه خواهند بود.

حجت الاسلام نسایی زهان اظهار داشت: هرچند مسوولیت نظارت و رسیدگی به حساب اموال دولتی به عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است اما این امر موجب سلب مسوولیت دستگاه‌های مربوط نخواهد بود علاوه بر وزارت اقتصاد و دارایی، دیوان محاسبات نیز حق رسیدگی و نظارت بر اموال دولتی را دارا است از جمله این موارد رسیدگی به موجودی حساب اموال و دارایی‌های دستگاه‌ها است.

وی افزود: کنترل و نگهداری حساب موجودی‌ها در انبار دستگاه‌های دولتی از زمان تحویل کالا به انبار شروع و تا خروج آن از طریق گردش و مبادله اسناد که مبتنی بر دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های قانونی هستند، انجام می‌پذیرد به طوری که هر یک از فعالیت‌های اساسی انبار نظیر دریافت کالاها، ثبت اموال و تحویل و صدور اموال تابع مقررات مصوب است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اظهار داشت: سیستم اموال دولتی در ایران، سابقه ممتد و طولانی تقریبا چهل ساله دارد و آیین نامه اموال دولتی ایران، حاکم بر اعمال و رویه‌های آن است.

وی بیان کرد: ایجاد شرایطی برای متمرکز ساختن حساب‌ها، ارتباط دادن سیستم داخلی با شبکه ذیحسابی کشور و در نتیجه دولت‌ پیش‌بینی سازوکارهای کنترلی در طول چرخه گردش کالاها و اموال در سازمان، وجود مراکز کنترلی متعدد از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این سیستم هستند که اعمال آنها در سازمان سیستم کنترل داخلی ویژه‌ای را به وجود آورده است که ضمن حفظ و نگهداری سوابق ملی از حیف و میل آنها جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام نسایی زهان افزود: علیرغم ویژگی‌ها و مزایایی که سیستم کنونی کنترل اموال در ایران دارد، متاسفانه این سیستم هنوز هم به طور کامل پاسخگوی نیازهای کنترلی دستگاه‌ها نبوده به نحوی که میزان موفقیت آن در حفظ و نگهداری سوابق ملی و اجرایی دقیق مفاد قانون و آیین‌نامه‌های مربوط قابل تردید و بررسی است.

 

 

 

 

۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

 کامبیز مهدی‌زاده افزود: از ابتدای شیوع کرونا ۴۲ هزار و ۳۱۱ آزمایش کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۸۹ آزمایش مثبت و ۲۶ هزار و ۴۲۲ آزمایش نیز منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۱۴ مورد مثبت بوده است.

مهدی زاده با بیان اینکه از این ۱۴ مورد یک بیمار بستری و ۱۳ آزمایش سرپایی بوده است، گفت: در حال حاضر ۱۳۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۲۵ نفر مبتلاء قطعی به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که که متأسفانه حال دو نفر از آنان وخیم است، اظهار کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون در خراسان‌جنوبی ۱۵ هزار و ۱۰۴ نفر از کرونا بهبودی حاصل کرده و یا در مرحله قرنطینه خانگی هستند، افزود: کل فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان نیز تاکنون ۷۶۰ نفر بوده است.

 

 

۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی سرایان سنددار شدند/۲
رئیس منابع طبیعی سرایان از صدور سند مالکیت تک برگ برای بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سال جاری خبرداد.

«سعید خواجه» در گفتگو با خبرنگار شبستان از صدور سند مالکیت تک برگ برای بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سال جاری خبرداد و اظهار داشت: این اسناد در پلاک‌های چرمه و نوبهار و آویز و بنی خانیک، صادر شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان با اشاره به تعیین تکلیف اراضی ملی و ثبت و صدور اسناد مالکیت در جهت احقاق حقوق مردم و بیت‌المال افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تعاملات بیشتر با مجموعه ثبت املاک و اسناد شهرستان با جدیت در تلاش برای اخذ سند مالکیت تک برگ بر روی اراضی ملی شهرستان هستیم.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت تک برگ برای بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی در سال جاری در پلاک‌های چرمه و نوبهار و آویز و بنی خانیک، افزود: با مدیریت صحیح و مطلوب در حوزه اجرای طرح کاداستر می‌توان به نحوی شایسته در این زمینه برنامه‌ریزی کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان بیان کرد: ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی و دقت بالای اسناد تک برگی موجب کاهش و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی و جلوگیری از تصرف، تعرض، پدیده زمین خواری و جعل اسناد می‌شود.

وی متذکر شد: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری ثبت اسناد شهرستان به سرعت در حال اجراست.

 

خواجه گفت: بی‌شک با جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی و زیرساختی، فرایند رشد و توسعه شهرستان سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود حجم بالای استعلامات از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان، در راستای تسهیل امر سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان تلاش می شود استعلامات وارده در خصوص طرح ها در کوتاه‌ترین زمان پاسخ داده شود.

 

 

 

عدم تخصیص تسهیلات مانع توسعه صندوق های خُرد زنان طبس/۲
بخشایی با بیان اینکه عدم تخصیص تسهیلات کم بهره و بلند مدت مانع توسعه صندوق های خُرد زنان طبس است، گفت: عدم دسترسی به بازارهای پرفروش جهت ارائه محصولات تولیدی صندوق ها و نبود برنامه های تشویقی به ارکان اصلی صندوق از دیگر مشکلات صندوق ها است.

«داوود بخشایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در ۱۹ روستای شهرستان طبس ۲۱ صندوق خُرد زنان جهت کمک به اشتغال و درآمدزایی فعالیت دارند.

مدیرجهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه ۸۰۱ نفر عضو صندوق های خُرد زنان در این شهرستان هستند، افزود: این صندوق ها در زمینه های مختلفی از جمله فرش، پرورش دام سبک و سنگین، صنایع تبدیلی و کشاورزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲ صندوق خُرد زنان در طبس از ابتدای سال جاری تاکنون راه اندازی شده است، ادامه داد: این صندوق ها در روستاهای اسفندیار و پیکوه فعالیت خود را جهت توسعه اشتغال از ابتدای امسال آغاز کردند و در حال حاضر ۶۴ نفر در این صندوق ها مشغول به کار هستند.

بخشایی در خصوص تاثیر راه اندازی این صندوق ها در روستاها گفت: صندوق های خُرد زنان تاثیر بسیاری در افزایش درآمد و بهبود اقتصاد خانوارهای ضعیف، اشتغالزایی، توانمندسازی جامعه محلی و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان روستایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس در ادامه بیان کرد: از طریق برنامه های آموزشی برای زنان می توان به افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد کمک کرد و صندوق های خُرد زنان از طریق دریافت وام های کوچک برای انجام فعالیت های درآمدزا می توانند تاثیر مهمی را در زمینه اشتغال زایی در روستاها ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۵ صندوق خُرد زنان در طبس پرداخت شده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان نیز توسط صندوق ها از محل منابع داخلی به اعضا پرداخت شده است.

بخشایی به مشکلات و موانع پیش روی صندوق های خرد زنان اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص تسهیلات بانکی کم بهره و بلند مدت یکی از مهم ترین مشکلات صندوق های خُرد زنان است که امیدواریم این مانع برداشته شود.

مدیرجهاد کشاورزی طبس در پایان بیان کرد: عدم دسترسی به بازارهای پرفروش جهت ارائه محصولات تولیدی صندوق ها و نبود برنامه های تشویقی به ارکان اصلی صندوق برای تداوم فعالیت این صندوق ها از دیگر مشکلات صندوق های خُرد زنان طبس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ضعف مدیریت فضای مجازی

ضعف مدیریت فضای مجازی / فرهنگ اسلام حفظ شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ضعف مدیریت فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی ابزار مهم دشمن برای تهاجم فرهنگی است.

 آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به توطئه های دشمن علیه اسلام بیان کرد: عناصر فتنه در سراسر جهان به قتل مردم و تخریب کشورها مشغول هستند.

وی با اشاره به تهاجم های فرهنگی و جنگ های روانی دشمن، اظهار کرد: امروز فضای مجازی به عنوان ابزار مهم دشمن جهت تهاجم های فرهنگی استفاده می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ادامه داد: متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت داخلی، دشمن از ابزار فضای مجازی به دلخواه خودش استفاده می کند.

وی با بیان اینکه دیگر کشورهای محدودیت های سختی را برای فضای مجازی و حفظ فرهنگ شان تعیین کرده اند اما در ایران اینگونه عمل نشده است، گفت: ویروس کرونا فضای مجازی را بیش از گذشته در اختیار دشمن قرار داده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه تخریب فرهنگ قابل بازسازی نیست، اظهار کرد: باید کانون های فرهنگی هنری مساجد در برابر جنگ های فرهنگی دشمن تدبیر و چاره اندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید نسبت به هنرهای فاسد بی تفاوت باشند، گفت: نیاز است توسط خلاق ترین انسان ها تولیدات هنری برای تبلیغ دین اسلام در اختیار مساجد قرار گیرد که این موضوع هنوز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از حفظ فرهنگ غنی اسلام وجود ندارد، افزود: از کانون های فرهنگی و هنری مساجد خواستاریم سرود ۴۰ ساله انقلاب را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهند تا آنها در مقابل حیله ها و شبهات دشمن جوابی داشته باشند.

 

 

۲ میلیارد تومان املاک بانوی خیر فردوسی به هلال احمر اهدا شد/۲

 ۲ میلیارد تومان املاک بانوی خیر فردوسی به هلال احمر اهدا شد

یک باغ منزل به متراژ دو هزار و ۴۰ متر مربع و یک باب منزل به متراژ ۳۰۳ متر مربع به ارزش بیش از دو میلیارد تومان توسط یک بانوی فردوسی به هلال احمر اهدا شد.

 یک باغ منزل به متراژ ۲۰۴۰ متر مربع و یک باب منزل به متراژ ۳۰۳ متر مربع به ارزش بیش از دو میلیارد تومان توسط خانم ” کنگانی” یک بانوی فردوسی به هلال احمر اهدا شد.

محمد رضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در دیدار با امام جمعه فردوس و مراسم تقدیر از بانوی خیر این شهرستان بیان کرد: مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن نیازمند همت و تلاش تمام اعضای جامعه است.

وی با اشاره به اقدام نیکوی این خیر فردوسی بیان کرد: اعطای این املاک در راستای اهداف بشریت نمونه ای از ایثار و خودگذشتگی است.

رضایی با اشاره به رسالت های جوانان و داوطلبان هلال احمر اظهار کرد: همچنین خدمات بشردوستانه داوطلبان هلال احمر نمونه هایی از انسانیت بوده که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه پایه و اساس هلال احمر داوطلبی و کمک خیرخواهانه است، گفت: بخش اعظمی از اعضای این نهاد را جوانان و داوطلبان تشکیل داده که پشتوانه هلال احمر هستند.

رضایی اعتماد مردم را یکی از سرمایه های بزرگ هلال احمر دانست و گفت: این جمعیت نهادی غیر دولتی بوده که به پشتوانه داوطلبان خدمات بشردوستانه را ارائه می دهد.

بنا به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی این املاک هدیه شده در راستای برنامه های فرهنگی، تفریحی در اختیار جوانان و داوطلبان قرار می گیرد.

 

 

برای اولین بار در کشور؛

سالن ملاقات مجازی در زندان مرکزی بیرجند راه‌اندازی شد/۷

سالن ملاقات مجازی در زندان مرکزی بیرجند راه‌اندازی شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: سالن ملاقات مجازی در زندان‌ها برای اولین بار در کشور در زندان مرکزی بیرجند راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز سه شنبه ۱۹ اسفند به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در خصوص هوشمند سازی زندان‌ها و ارائه خدمات الکترونیک برای کاهش رفت و آمدها در شرایط کرونا و رفاه حال خانواده زندانیان، سالن ملاقات مجازی برای اولین بار در کشور با ثبت شرایط احراز هویت خانواده زندانیان در دفاتر الکترونیک قضایی در زندان مرکزی بیرجند افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین در همین خصوص، امروز سالن دادرسی الکترونیک، ساختمان دادیار ناظر بر زندان و دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان مرکزی بیرجند راه اندازی شد.

وی یادآور شد: با این امکان فراهم شده، زندانیان می‌توانند با مرجع قضایی و خانواده خود در بستر شبکه داخلی اینترانت ملاقات مجازی داشته باشند.

امروز همچنین در ادامه طرح پایش و غربالگری زندانیان، رئیس کل دادگستری استان به همراه قضات تجدید نظر، با زندانیان زندان مرکزی بیرجند دیدار چهره به چهره داشتند.

در این برنامه ۱۵ قاضی مراکز تجدید نظر استان برای رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان در زندان حضور یافتند و برای رفع مشکلاتشان با آن‌ها دیدار کردند.

طرح پایه غربالگری زندانیان از آبان ۹۹ برای کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری زندانیان از ارفاقات قانونی آغاز شده است.

 

 

 

 

 

فعالان برگزیده فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی معرفی می‌شوند/۲-۷

  • فعالان برگزیده فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی معرفی می‌شوند

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: فعالان برگزیده فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی معرفی می‌شوند.

 سجاد رضایی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در سال اخیر جریان زندگی اجتماعی تغییرات زیادی به خود دید و این سبب شد تا در برگزاری رویدادهای مختلف نیز دگرگونی‌هایی ایجاد شود.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و ایجاد محدودیت‌های لازم برای جلوگیری از گسترش آن در جامعه، بحث برای برگزاری یا به تعویق انداختن برگزاری این جشنواره نیز مطرح شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تصمیم به برگزاری جشنواره ابوذر خراسان‌جنوبی در سال جاری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی گرفته شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی با بیان این‌که سلامت جامعه رسانه استان اولویت ما در برگزاری این جشنواره است تصریح کرد: تمهیدات لازم برای اجرای مرحله آخر جشنواره که برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز است، دیده شده است.

رضایی به استقبال اصحاب رسانه استان از این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری به دلیل گستردگی موضوعات اعلام شده شاهد استقبال خوب اهالی رسانه خراسان‌جنوبی از جشنواره ابوذر بودیم به طوری‌که که تا پایان مهلت مقرر ارسال آثار بالغ بر ۴۳۰ اثر در قالب‌های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر همزمان با آیین تجلیل از فعالان فضای مجازی استان فردا ساعت ۱۰ صبح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سینما بهمن بیرجند با حضور اصحاب رسانه و مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

 

 

 

وزیر اطلاعات با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کرد/۲-۳

وزیر اطلاعات پس از ورود به خراسان‌جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر اطلاعات با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کرد

سیدمحمود علوی  در دیدار با آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی به عنوان یک بنده صالح خدا را همواره غنیمت می‌شمارم.

وی افزود: حضور ایشان در پادگان ۰۴ و ۰۱ ارتش با توجه به تأثیرگذاری ایشان بر جوانان بسیار ارزشمند بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه آیت الله عبادی همواره در راستای منش طلبگی زندگی کردند، اضافه کرد: زهد طلبگی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی موجب تأثیرگذاری ایشان بر جوانان شده است.

علوی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در راستای خدمت به دین و مذهب از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

گفتنی است برنامه‌های سفر وزیر اطلاعات به خراسان‌جنوبی بدون اطلاع‌‌رسانی رسانه‌ای انجام خواهد شد.

در جلسه دیدار مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تیم هاکی بانوان مطرح شد :

حمایت مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان از ورزشکاران هاکی/۷

حمایت مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان از ورزشکاران هاکی

ورزشکاران تیم هاکی بانوان استان نایب قهرمان المپیاد استعداد های برتر کشور در سال ۹۸، با مدیر کل ورزش و جوانان استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان در این دیدار گفت : با توجه به اینکه ما می خواهیم رشته ورزشی هاکی را توسعه دهیم یکی از اولویت های ما توجه به رشته های جدیدالتاسیس و دارای سکو در سطح کشور است.
مدیر کل ورزش و جوانان افزود : با توجه به نیازمندی های ورزشکاران رشته هاکی و نبود تجهیزات کافی مبلغ ۳۰ میلیون تومان به هیات برای خرید تجهیزات که ورزشکاران در مسابقات قهرمانی احتیاج دارند کمک می کنیم.
حسن عزیزی تصریح کرد : ما به دنبال این هستیم که سطح مربیان و داوران ما در استان ارتقا پیدا کند بر همین اساس خواستار این هستیم که مربیان و داوران ما بتوانند در مسابقات استانی و کشوری قضاوت کنند . وی تصریح کرد : موفقیت ورزشکاران ما مرهون دانش فنی و به روز مربیان می باشد و ما تا مربی سازنده نداشته باشیم نخواهیم توانست در رشته های مختلف موفقیت کسب کنیم . طهماسبی رییس هیات هاکی استان در ادامه جلسه گفت :رشته هاکی خراسان جنوبی در بین ورزش هاکی کشور از نظر سکوهایی که در مسابقات بین منطقه غرب و شمال غرب تقسیم می شده است بسیار شاخص و خو‌ش درخشیده است و توجه بسیاری را به سمت خودش جلب کرده است . وی گفت : با توجه به اینکه در ورزش هاکی استان ورزشکاران کمی از استان عضو این رشته بودند ولی با مدیریت صحیح و برنامه ریزی های منسجم و مداومی که در این رشته صورت گرفته است باعث شد که این رشته رشد چشمگیری داشته باشد . ‌

 

 

استانداری در ترویج اقامه نماز، رتبه برتر کشوری را کسب کرد
استانداری در ترویج اقامه نماز، رتبه برتر کشوری را کسب کرد/۳
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: استانداری در ترویج اقامه نماز، رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حسینی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی و داوری ستاد اقامه نماز کشور درخصوص فعالیت های نماز کلیه استانداری‌ها در سال ۳۹۸ ، استانداری خراسان جنوبی با اخذ امتیاز هزار در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، موفق به کسب رتبه اول شد.
وی تصریح نمود: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با صدور پیامی خطاب به “حمید ملانوری” استاندار خراسان جنوبی، موفقیت استانداری را در زمینه توسعه فرهنگ اقامه نماز در کشور اعلام نموده است.
به گفته وی؛ در پیام ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور آمده؛” بی‌تردید این موفقیت، مرهون اهتمام مجدانه و تلاش‌های خالصانه اعضای شورای فرهنگی استانداری به‌ ویژه رئیس و دبیراین شورا می باشد، لذا فرصت را مغتنم شمرده مراتب قدردانی و تشکر خود را اعلام می‌ نمایم”.
شایان ذکر است: ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با ارسال لوح های تقدیر جداگانه، از تلاش های محمد حسینی، معاون استاندار و رئیس شورای فرهنگی استانداری و علی فاضلی فرد، مشاور استاندار و دبیر شورای فرهنگی استانداری قدردانی کرد.

 

 

 

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی در بیرجند افتتاح شد/۳-۲

 

 

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی در بیرجند افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه آثار جشنواره کشوری و جشنواره استانی مد و لباس اسلامی – ایرانی در بیرجند خبر داد.

 ناصر نبی‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: ۱۱۹ اثر به دبیرخانه جشنوراه ارسال شد که از این تعداد ۲۳ اثر به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: آثار توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار گرفته است و برگزیدگان قرار است ۲۴ اسفندماه در مراسم اختتامیه معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: جشنواره در دو بخش طراحی مانتو اداری و مجلسی برگزار شد  و در هر بخش به نفر اول جشنواره تندیس همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به  مبلغ ۱۲ میلیون ریال ریال اهدا می‌شود و نفرات دوم و سوم علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب ۱۰ میلیون ریال و ۸ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

نبی زاده اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۲۱ اسفندماه در محل نگارخانه موسسه فرهنگی هنری رباب در بیست متری اول غربی مدرس، خیابان آیت‌الله سعیدی بعد از تقاطع مفتح برای بازدید عموم دایر است.

 

مساجد محله‌های بیرجند پایگاه صلح و سازش می‌شود/۳-۷

مساجد محله‌های بیرجند پایگاه صلح و سازش می‌شود

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح «حکمین و مصلحین قرآنی» به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل دیگر دستگاه‌های همکار، مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا در کارگاه آموزشی مصلحین اظهار داشت: اسلام دین مصالحه و سازش است و با توجه به تاکیدات آموزه‌های دینی و اسناد بالادستی ضرورت دارد امروزه در موضوعات اختلافات طرفین بخصوص در اختلاف خانوادگی، زوجین به محض حدوث اختلاف مسیر دادگاه و تشکیل پرونده قضایی را انتخاب نکنند بلکه در گام نخست با پادرمیانی مصلحین در جهت سازش زوجین اقدام شود.

وی افزود: در گام نخست افراد معتمد و دارای نفوذ کلامی در هر محله از خواهران و برادران را آموزش داده و با شناسایی مساجد هدف، در هر محله و به صورت پایلوت در مرکز استان با تعامل دیگر دستگاه‌های همکار، مسجد هر محله یک پایگاه صلح و سازش قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اجرای کیفی این طرح همراهی امام جماعت، هیات امنا و پایگاه بسیج هر مسجد با مصلحین آموزش دیده ضروری است.

وی گفت: اجرای طرح نیاز به معرفی و فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها دارد و زوجین نیز در اختلافات خانوادگی در جهت صلح و سازش از این ظرفیت استقبال کنند.

وحدانی‌نیا اظهار داشت: اجرای این طرح را در اجرای خدمات‌دهی اورژانس قضایی دنبال می‌کنیم و در سایر حوزه‌های قضایی نیز اجرای آن پیگیری می‌شود.

کارگاه آموزشی مصلحین در اجرای طرح «حکمین و مصلحین قرآنی» در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 

 

توصیه فرماندار بیرجند:

داوطلبان انتخابات شوراها با روش‌های غیرحضوری ثبت‌نام کنند

داوطلبان انتخابات شوراها با روش‌های غیرحضوری ثبت‌نام کنند

 فرماندار بیرجند گفت: تمهیدات و شرایط لازم برای آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم شده و توصیه این است که با توجه به شرایط کرونایی، داوطلبان روش‌های غیرحضوری را برای ثبت‌نام انتخاب کنند.

علی ناصری روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: ثبت‌نام از داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از ساعت هشت روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی بیان کرد: فرایند انتخابات از روز گذشته با دستور وزیر کشور جنبه رسمی پیدا کرد و اگهی انتخابات نیز از امروز در شهرستان بیرجند منتشر می‌شود.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام داوطلبان چهار روش الکترونیک و حضوری در نظر گرفته شده است گفت: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری از جمله این روش‌ها است.

وی ادامه داد: داوطلبانی که از این سه روش و به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام می‌کنند، پس از دریافت کُد رهگیری و تایید نهایی ثبت‌نام که از طریق ارسال پیامک از سوی ستاد انتخابات مربوطه به داوطلب اعلام می‌شود، نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند.

ناصری اظهار داشت: ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ یکی دیگر از شیوه‌های تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان است.

وی با اشاره به اقدامات فرمانداری بیرجند برای ثبت‌نام از داوطلبان گفت: آمادگی کامل برای ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری در مرکز استان وجود دارد.

وی افزود: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان شامل اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر همه صفحه‌های آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

فرماندار بیرجند گفت: اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از دیگر مدارک است.

وی اظهار داشت: کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه­ انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

ناصری افزود: پس از پایان یافتن ثبت‌نام از داوطلبان، همزمان هیات اجرایی انتخابات تشکیل و اسامی دواطلبان به منظور بررسی سوابق آنان به مراجع قانونی ارسال می‌شود که در این دوره از انتخابات علاوه بر مراجع چهارگانه شامل نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کل اطلاعات و ثبت احوال، مرجع اطلاعات سپاه هم اضافه شده است و در نهایت بعد از بررسی نتایج به فرمانداری ارسال می‌شود.

وی گفت: بعد از انجام روند تعیین شده برای بررسی و تایید صلاحیت‌ها، ۱۶ خرداد سال آینده اسامی نامزدها به منظور تبلیغات و اعلام به مردم نهایی می‌شود و آگهی نامزدها از ۱۷ تا ۱۹ خرداد منتشر خواهد شد که نامزدهای نهایی می‌توانند ۲۰ تا ۲۶ خرداد به تبلیغات بپردازند و ۲۸ خرداد هم انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ روز دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه می‌یابد.

فرماندار بیرجند گفت: با توجه به شرایط کرونایی در این دوره از انتخابات، هرگونه تجمع و تبلیغات حضوری ممنوع است و داوطلبان صرفا می‌توانند براساس تبلیغات در فضای مجازی و به صورت مکتوب که طبق قانون اجازه انتشار داده شده، به تبلیغات بپردازند.

وی بیان کرد: آنچه برای ما به عنوان برگزارکنندگان انتخابات مطرح است، رعایت کامل قانون و بی‌طرفی مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است و تمام تلاش در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بر این است تا زمینه انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم فراهم شود.

ناصری بر توجه به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم نگرانی از حضور در شعب اخذ رای نداشته باشند زیرا همه تمهیدات لازم با توجه به شرایط کرونایی برای برگزاری انتخابات لحاظ شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

 

 

 

صنعت از محورهای توسعه خراسان جنوبی است

صنعت از محورهای توسعه خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی بخش صنعت را یکی از مهمترین محورهای توسعه استان اعلام کرد و گفت: استانی به پهناوری خراسان جنوبی با ظرفیت‌ها و مزایای بی‌نظیر، فضای مناسبی برای ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ است.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند، در جمع خبرنگاران افزود: استقرار واحدهای صنعتی، زمینه‌ساز توسعه استان است و به توسعه ملی نیز کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بخش صنعت باید ضمن ادامه اقداماتی که در گذشته صورت گرفته، به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که در زمینه معدن و ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط که توجیه اقتصادی دارد نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به بخش صنعت در راستای کمک به اشتغال، تولید، معیشت و ثروت در استان با وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد خراسان جنوبی، به طور ویژه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در نگاه دولت به حوزه صنعت ۲ نکته مدنظر قرار دارد؛ موضوع اول توجه به واحدهای تولیدی فعال است که بعضا حین کار با مشکلاتی مواجه شده‌اند و باید کمک کنیم این موانع رفع شود و واحدهای صنعتی بتوانند بدون وقفه به تولید و عرضه محصولات خود ادامه دهند.

ملانوری گفت: تلاش برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید دارای توجیه اقتصادی از دیگر برنامه‌هایی است که به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام مسایل توسعه‌ای، فرهنگی و اجتماعی به مباحث اقتصادی گره خورده است تصریح کرد: مسایل اقتصادی است که به معیشت و اشتغال کمک می‌کند و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی رشد فضای فرهنگی و نشاط اجتماعی همچنین امنیت پایدار منطقه را در گرو مسایل اقتصادی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم استانی موفق، با نشاط، رو به جلو و توسعه‌یافته داشته باشیم، باید بر مسایل معیشتی و اقتصادی اصرار ورزیم.

وی با اشاره به برنامه بازدیدش از واحدهای تابعه صنایع کاشی و سرامیک فرزاد افزود: هدف از این بازدید، اطلاع از روند فعالیت کارخانه و مسایل و مشکلات موجود است.

ملانوری اظهار داشت: بخشی از مشکلات در داخل استان و توسط دستگاه‌های اجرایی قابل حل و فصل است و بخشی نیز در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق آنها باعث اعتماد بیشتر بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز از کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی روند اجرای طرح تولید انواع کاغذ و مقوا از ضایعات و انواع پودرهای صنعتی و معدنی وابسته به شرکت صنایع کاشی و سرامیک فرزاد را هم بررسی کرد.

 

 

سامانه بارشی وارد خراسان جنوبی می‌شود/۲

سامانه بارشی وارد خراسان جنوبی می‌شود

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ سامانه بارشی و تقویت آن برای روزهای جمعه و شنبه شاهد وزش باد شدید و بارندگی در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

جواد نخعی افزود: با انتقال رطوبت از روز جمعه شاهد بارش باران به همراه افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود که این وضعیت در نیمه شمالی استان شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تغییرات دمایی در سه روز آینده محسوس نخواهد بود اما هفته آینده سرما و یخبندان را خواهیم داشت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ناپایداری جوی در این استان به صورت وزش باد شدید تا روز جمعه هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

در این اخطاریه با اشاره به احتمال اختلال در تردد برون شهری و خسارت به درختان و برخی سازه‌ها، بر خودداری از سفرهای غیرضروری همچنین رعایت سرعت مطمئنه تاکید شده است.

 

 

 

 

رشد ۹۲ درصدی ذخایر معدنی در خراسان جنوبی

رشد ۹۲ درصدی ذخایر معدنی در خراسان جنوبی

ذخایر معدنی کشف شده در استان خراسان جنوبی از ۲ هزار و ۴۲ میلیون تن در ابتدای دولت یازدهم اکنون با ۹۲ درصد افزایش به سه هزار و ۹۲۵ میلیون تن رسیده است.

به گزارش ایرنا براساس آخرین آمار رسمی ۶ درصد مجموع معادن کشور، ۵.۱ درصد از ذخایر قطعی، ۲.۴ درصد استخراج اسمی و ۸.۵ درصد اشتغال در حوزه معادن کشور مربوط به خراسان جنوبی است و چهارمین استان معدنی کشور محسوب می‌شود.

خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص زمین شناسی و اینکه از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور حدود ۵۰ نوع آن در این استان است، به عنوان بهشت معادن نام برده می‌شود.

مجموعه متنوع و ارزشمند از مواد معدنی شامل زغال‌سنگ، سنگ آهن، دولومیت، آندالوزیت، انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن مرمر و مجموعه کانی‌های کم‌نظیر از جمله کرومیت، منیزیت، آزبست، هونتیت در کنار ذخایر ذخایر فلزی مس، طلا، سرب، سیلیس، فلورین، پتاس و سرب و روی و خاک‌های صنعتی ارزش این خاک کویری را به وضوح نشان می‌دهد.

از این رو بهره‌برداری از این ظرفیت خدادادی به منظور توسعه پایدار استان خراسان جنوبی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت و در سال‌های اخیر گام‌های موثری برای اکتشاف و استخراج معادن استان توسط سازمان‌های توسعه‌گرای دولتی برداشته شده است.

یکی از این اقدامات شاخص که با مشارکت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در دولت یازدهم آغاز شد، انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی در خراسان جنوبی بود و در این مدت ۸۶ هزار کیلومتر مربع از وسعت استان نخستین بار تحت مطالعات ژئوفیزیک هوایی قرار گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این باره گفت: انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی در وسعت ۸۶ هزار کیلومتر مربع منجر به شناسایی ۱۰۷ محدوده مستعد معدنی با ۷۲ میلیارد تومان اعتبار شد.

عباس جرجانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع سال ۹۷ مطالعات اکتشافی اولیه به اتمام رسید و آزادسازی پهنه‌ها و محدوده‌های اکتشافی راکد و غیرفعال به مساحت ۳۵ هزار کیلومتر مربع در سطح استان شامل ۲۶۳ محدوده و ۱۰ پهنه اکتشافی و اعلام فراخوان عمومی از طریق سامانه کاداستر در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد مطالعات ژئوفیریک هوایی که در کشور تهیه شده، مربوط به خراسان جنوبی است.

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: انجام مطالعات اکتشافی ژئوفیزیک هوایی و ارائه نتایج حاصل از پردازش داده‌ها و معرفی ۳۰ محدوده امیدبخش معدنی توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و انجام مطالعات و معرفی مناطق امیدبخش معدنی توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در بیش از ۲۵ هزار کیلومتر مربع بخشی از این فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین اکتشاف نوار مرز در پهنه‌ای به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و معرفی سه محدوده امیدبخش معدنی توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اکتشاف در پهنه ایران مرکزی (عروسان، مهرجان، حلوان) و معرفی ۹ محدوده امیدبخش در حوزه استان به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع توسط ایمیدرو و اکتشاف در پهنه لوت شمالی به مساحت هفت هزار و ۱۸۰ کیلومتر مربع و معرفی ۱۶ محدوده امیدبخش در حوزه استان توسط ایمیدرو از دیگر فعالیت‌ها در حوزه عملیات ژئوفیزیک هوایی بوده است.

جرجانی گفت: خراسان جنوبی استانی کاملا معدنی است و از نظر توسعه صنعتی و معدنی ظرفیت‌های فراوانی دارد که این ظرفیت‌ها در حال تبدیل شدن به بالفعل هستند.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته معادن زیادی با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در استان شناسایی و فعال شده که امید است ظرفیت‌سازی ایجاد شده با شدت بیشتری پیش برود تا از ظرفیت‌های استان زرخیر خراسان جنوبی نهایت استفاده صورت گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: ۶۷۸ معدن در حال بهره‌برداری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال جاری در این استان به بهره‌برداری رسیده که این تعداد نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد ۱۰۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از مسیرهای توسعه پایدار استان براساس دستورالعمل ستاد توسعه خاوران (متشکل از نمایندگان بخش دولتی و خصوصی) استفاده از ظرفیت‌های معدنی و توسعه فراوری مواد معدنی در نظر گرفته شده است چراکه معتقدیم صنعت، معدن و تجارت بر پایه معدن توسعه می‌یابد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن در خراسان جنوبی ۱۷ دی امسال در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها به صورت نقطه به نقطه، ارائه ایده‌های خلاقانه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از آنها، جذب سرمایه‌گذاران به ویژه مردم به عنوان سرمایه‌گذاران واقعی و عملیاتی کردن ایده‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است و معدن در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد.

جرجانی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در معادن خراسان جنوبی گفت: معادن در همه شهرستان‌های استان فعال بوده و هر شهرستان ظرفیت خاصی دارد همچنین برخی شهرستان‌ها به عنوان بهشت معدنی از انواع ظرفیت‌های معدنی برخوردار هستند.

وی شهرستان طبس را خاستگاه زغال‌سنگ کشور معرفی کرد و افزود: براساس آمار بیش از ۷۵ درصد زغال‌سنگ کشور در طبس وجود دارد که سهم قابل توجهی از نیاز صنایع فولادی کشور را تامین می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۰ معدن زغال در شهرستان طبس مشغول فعالیت است.

حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی بیش از ۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران به شمار می‌رود و ناحیه پروده با وسعت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه حوضه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

جرجانی از شهرستان بشرویه نیز به عنوان قطب معادن سرب و روی استان یاد کرد و افزود: تامین زیرساخت های معادن سرب و روی بشرویه جزو سه پروژه بزرگ زیرساختی استان در حوزه معدن و از اولویت‌های سازمان است که اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است‌.

وی وجود معادن بنتونیت را از جمله ظرفیت‌های مهم شهرستان‌های سرایان و فردوس اعلام کرد و گفت: این شهرستان‌ها بهترین بنتونیت کشور را دارند و اکنون ۲۱ معدن بنتونیت با سرمایه‌گذاری اولیه بیش از ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان فردوس در حال فعالیت هستند که ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه این ماده معدنی مهم ایجاد کرده است.

بنتونیت سرایان عنوان بهترین بنتونیت جهان را بر خود دارد و از ۷۴ واحد معدنی موجود در این شهرستان، ۵۷ واحد با ذخیره بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن، مربوط به بنتونیت است.

در حال حاضر پنج واحد فرآوری بنتونیت در شهرستان سرایان فعالیت دارند که با اشتغال‌زایی برای ۵۳ نفر به صورت مستقیم، سالانه ۱۳۶ هزار تن پودر بنتونیت تولید می‌کنند.

۲ واحد فرآوری دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال راه اندازی خط تولید است که با فعالیت این دو واحد ۲۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و سالانه ۸۰ هزار تن به تولیدات پودر بنتونیت شهرستان افزوده می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در استان شناسایی شده که سرایان یکی از شهرستان‌های شاخص در  خصوص بهره‌مندی از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان است.

وی با اشاره به شناسایی پنج معدن طلا در شهرستان خوسف افزود: بهمن امسال نخستین شمش طلای استان خراسان جنوبی در مجتمع معدنی طلای شادان رونمایی شد.

جرجانی عنوان کرد: با راه‌اندازی پنج معدن طلا در شهرستان خوسف به ویژه بهره‌برداری از ۲ کارخانه فراوری تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ شاهد رشد خوبی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری در این منطقه خواهیم بود.

وی وجود معادن منیزیت را از جمله ظرفیت‌های مهم شهرستان مرزی سربیشه برشمرد و گفت: کارخانه اکسید منیزیم سربیشه نخستین و بزرگترین کارخانه فرآوری منیزیت و تولید انواع اکسید منیزیم در کشور است که محصولات تولیدی آن منحصر به فرد بوده و توانسته جایگزین فرآورده‌های وارداتی مشابه شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: نهبندان نیز با داشتن ۲۳ نوع ماده معدنی از شهرستان‌های معدنی استان و کشور است و معادن فعال از قبیل گرانیت‌های شاهکوه، طلا، آهن، لیتیوم و اکسید منیزیم این شهرستان را به عنوان قطب معدنی معرفی کرده است.

وی با اشاره به معادن مس، سنگ آهن و سنگ‌های نیمه قیمتی به عنوان ظرفیت‌های معدنی شهرستان‌های قاینات و زیرکوه گفت: تکمیل زنجیره تولید مواد معدنی شاخص به عنوان یک ظرفیت و مزیت استان همچنین راه‌اندازی واحدهای صنعتی مبتنی بر معدن و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار، ایجاد و توسعه صنایع معدنی حول ظرفیت‌های بخش معدن استان در اولویت و دستور کار ویژه این سازمان است.

استاندار خراسان جنوبی هم طی بازدیدهایی که از معادن شاخص و واحدهای تولیدی معدنی شهرستان‌هایی مانند طبس، سرایان، نهبندان، سربیشه و سایر داشته است با تاکید بر جایگاه مطلوب ذخایر معدنی استان، این ظرفیت‌ها را فرصت مطلوبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی برشمرد و گفت: از بخش خصوصی متقاضی فعالیت در حوزه معدن حمایت می‌شود.

حمید ملانوری معدن را یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان معرفی کرد و گفت: در وهله اول باید کار مطالعات و اکتشافات مرتبط با آن صورت گرفته همچنین نوع ذخیره و میزان ذخیره معدنی نیز مشخص شود که برخی از این اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: از طرف دیگر بهره‌برداری از معادن در خراسان‌جنوبی باید در اختیار افراد دارای صلاحیت و اهلیت قرار گیرد در غیر این صورت نتیجه مد نظر از بهره‌برداری از معادن را به دست نخواهیم آورد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حوزه معدن یکی از ایرادات اصلی در خراسان ‌جنوبی موضوع خام‌فروشی است گفت: اگر می‌خواهیم از ظرفیت معادن در خراسان‌ جنوبی سودآوری داشته باشیم باید فرآوری را جدی گرفته و واحدهای مرتبط با آن در استان فعال شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی فراهم است و می‌توان در این زمینه ورود پیدا کرد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین چندی پیش در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خواستار سرمایه‌گذاری این شرکت در استان شد و گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، خراسان جنوبی مستعد کانی‌سازی مس است.

ملانوری بر توجه ویژه به اکتشاف و فرآوری مس در استان خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: با افزایش میزان ذخایر مس، خراسان جنوبی می‌تواند در آینده نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشور ایفا کند و نیاز صنایع داخلی را به این کانی برآورده سازد.

چالش معدن‌کاران با منابع طبیعی همواره جزو اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روند فعالیت‌های معدنی بوده است تا آنجا که این موضوع همواره مورد اعتراض معدن کاران و از طرفی به‌عنوان وظیفه نهادهای نظارتی برای حفاظت از منابع طبیعی در تقابل قرار گرفته است موضوعی که در سال‌های اخیر به حداقل ممکن رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این باره گفت: در زمینه توسعه استفاده از ظرفیت‌های معدنی استان از سال ۹۲ تاکنون نسبت به پاسخگویی به استعلامات معدنی در عرصه‌های منابع طبیعی همکاری‌های لازم صورت گرفته است.

علیرضا نصرآبادی افزود: در این مدت ۶ هزار و ۵۶۱ مورد استعلام به مساحت ۹۱ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۳۶ هکتار مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هزار و ۶۶۳ فقره استعلام معادل ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۰۹ هکتار موافقت شده که ۵۳ درصد مجموع استعلامات را شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف ما این است که هم از منابع طبیعی استان حراست شود و هم معدن‌کار بتوانند به فعالیت خود ادامه دهد.

خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی زغال‌سنگ، کک و آهن، منیزیت، بنتونیت، کرومیت، مرمریت، آندالوزیت، بازالت، پتاس، مس و طلا، خاک‌های صنعتی و شکل‌گیری چرخه فولاد، در حوزه ذخیره رتبه هفتم کشور و در معادن فعال و اشتغال مرتبط رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

 

 

احداث ۷۰۰ واحد مسکن شهری در نهبندان/۲

فرماندار شهرستان نهبندان از ساخت ٧٠٠ واحد مسکن شهری در این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بیکی فرماندار نهبندان گفت: واگذاری ٧٠٠ واحد مسکن جدید در نهبندان انجام می‌شود که در کاهش قیمت مسکن موثر خواهد بود.

او افزود: این واحدها در قالب مسکن شهری تا پایان سال ۱۴۰۰ به متقاضیان واگذار خواهد شد.

بیکی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در نهبندان تابع کل کشور است، تصریح کرد: قیمت زمین، مصالح، مجوز‌ها و دستمزد‌ها سبب گرانی قیمت مسکن در نهبندان شده است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: از سال ۹۸ طرح مسکن روستایی در استان شروع شده که در شهرستان نهبندان، هزار و ۶۰۰ واحد احداث شده است.

او با بیان اینکه ۴٢٠ واحد مسکن شهری امسال در نهبندان مجوز ساخت گرفته است ، گفت: این طرح تا روز‌های پایانی برای متقاضیان اجرا می‌شد، اما چون برخی افراد زمین برای ساخت و ساز نداشتند، استقبال کمتری از طرح مسکن شهری داشتیم و باقیمانده سهمیه به حوزه روستایی منتقل شد.

بیکی عنوان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن تأمین زمین انجام شد، لذا از ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کننده در سایت، ٣٧۴ نفر واجد شرایط ساخت مسکن شناخته شدند که زمین تأمین شده هر چه سریع‌تر باید تحویل متقاضیان شود.

 

 

 

اتوبوس حامل ۱۰ رأس احشام قاچاق در”سربیشه” متوقف شد/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۱۰ رأس احشام قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از اتوبوس ۱۰ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

باند بزرگ سرقت در بیرجند متلاشی شد

سارقینی که اموال مسروقه را به مزایده می‌گذاشتند/۴

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه قطعات دکل‌های برق و مخابرات در قالب فروش مزایده‌ای از سارقان کشف و ضبط شده است، گفت: بسیاری از این اقلام نو و دست اول می‌باشد لذا سازمان‌ها بایستی با نصب دوربین‌های مداربسته نسبت به نگهداری اموال دولتی اهتمام لازم را داشته باشند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های پلیس آگاهی نیروی انتظامی کنترل مجوز مراکز خرید و فروش ضایعات زیر نظر اتحادیه‌های مختلف، مال‌خرها و فروشندگان اموال سرقتی می‌باشد.
وی با اشاره به دستگیری ۳ نفر از فروشندگان ضایعات اقلام‌ فلزی افزود: طی هفته جاری بعد از پروسه‌ های اطلاعاتی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی نیروی انتظامی نیز ۵ متهم شناسایی شده‌اند که پیگیری و دستگیر آن ها ادامه دارد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ارزش ریالی اموال کشف شده پلیس‌آگاهی استان طی عملیات اخیر بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.
سردار فرشید یادآور شد: اموال مکشوفه اخیر نیروی انتظامی شامل دکل برق، سوئیچ، کابل و دکل مخابرات، دوربین راهداری، لوازم خانگی، دوچرخه، موتور پمپ ‌آب، ابزارآلات و غیره است.
وی با تاکید بر اینکه قطعات دکل‌های برق و مخابرات در قالب فروش مزایده‌ای از سارقان کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این اقلام نو و دست اول می‌باشد لذا سازمان‌ها بایستی با نصب دوربین‌های مداربسته نسبت به نگهداری اموال دولتی اهتمام لازم را داشته باشند.
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه(نما) گفت: مالباختگان می‌توانند برای شناسایی اموال خود به سامانه نما www.police.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی نسبت به شناسایی اقدام نمایند و سپس با ارائه اسناد و اعلام شکایت و صحت آن اموال مسروقه استرداد خواهد شد.
سردار فرشید با اشاره به تعطیلات عید نوروز و سفرهای شهروندان افزود: مسافران از وضعیت امنیتی و حراست منازل خود اطمینان حاصل نمایند و از اماکن استراحت و اموال خود مراقبت کرده و درب خودروهای خود را قفل نمایند.
وی بابیان اینکه اقدامات پیشگیرانه محسوس و غیر محسوس نیروی انتظامی در جاده‌های مواصلاتی و مناطق شهری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هرچقدر شهروندان نکات ایمنی و حفاظتی را بیشتر رعایت کنند، دست سارقین برای دزدی بسته‌تر خواهد بود.

 

 

 

 

درمان موثر کرونا با بیماریابی زودهنگام محقق می‌شود/۳-۷

درمان موثر کرونا با بیماریابی زودهنگام محقق می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: درمان موثر کرونا با بیماریابی زودهنگام محقق می‌شود لذا افراد مشکوک به بیماری سریعتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

کامبیز مهدی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام مهم امکان درمان موثر فرد مبتلا را توسط کادر درمانی میسر می‌سازد و بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از بهبودی به چرخه زندگی و اجتماع باز می‌گردد و به شدت از فرسودگی جامعه جلوگیری می‌کند.

وی بر لزوم تغییر نگاه به بیماری تاکید کرد و گفت: خروجی این تغییر نگاه باعث تغییر در زمان مراجعه و شناسایی به موقع مبتلایان می‌شود و به تبع آن کاهش فشار بر کادر درمان و جلوگیری از درهم ریختگی و غافلگیری مراکز بیمارستانی و درمانی را در پی دارد و در نهایت وضعیت شهرها را به سمت (آبی یا سفید) سوق خواهد داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در صورتی که بتوان فعالیت‌های جاری مثل طرح شهید سلیمانی را ادامه دهیم و به اقدامات خود در مدیریت اپیدمی شدت بخشیم، می‌توانیم اواسط خرداد ۱۴۰۰ مرگ ناشی از اپیدمی کرونا  را به حدود صفر برسانیم.

وی افزود: افزایش استفاده فراگیر از ماسک، محدودیت سفرها و اجتماعات، افزایش تست، رصد و رهگیری موارد مبتلا، مشکوک و تماس نزدیک لازمه تحقق این هدف مهم است.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*