سرمقاله

موج چهارم…!!!
امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
اسپوتنیک نام روسی واکسنی است که معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت و درمان با تایید اولیه آن قرار است در آینده ای که معلوم نیست چه وقتی است تزریقش را بر مبنای زمان بندی آغاز کند.
معاون وزیر می گوید قرار است از نوع دیگر واکسن روسی و نوع هندی و چینی و یک کشور اروپایی غیر از انگلیس! نیز به کلکسیون واکسن هایی که فعلا هر روز در حد حرف و مصاحبه باقی مانده به کشور وارد شود…!!!
وزیر بهداشت و درمان هم تقریبا هفته ای چند بار این مطالب را برای حرف درمانی تکرار می کند اما همچنان کویید ۱۹ در کشورمان هر روز بر مبنای آمار دولتی تا مرز سه رقمی شدن جان می ستاند، گاه نام چند نفری که هنرمند یا ورزشکارند به میان می آید و موجی احساسی بر می انگیزاند و آقایان حتی تسلیت می گویند به جامعه ورزشی و خانواده و فیلم ها و مصاحبه های متوفیان در دنیای مجازی با حجمی فراوان پخش می شود اما ۹۹/۹۹ درصد جان باختگان این جنگ نا برابر کرونا و مردم نه تسلیتی دارند و نه حتی عکسی و نه فیلمی….!! اما آنان هم می روند و در غربت تلخ می میرند…!!
در حالی که کشورهای بسیاری در حال واکسیناسیون مردم خویش هستند ما هنوز در مرحله خریدیم و از یکماه پیش قرار است هفته آینده اولین محموله ها وارد کشور شود !!
مینو محرز یکی از اعضای اصلی تصمیم گیران ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور می گوید واکسن اسپوتنیک روسی هیچ یک از مراحل تایید علمی خویش را طی نکرده و من هرگز از این واکسن تزریق نخواهم کرد، اگر دکتر محرز به چنین نتیجه ای رسیده یا باید به شدت به کسانی که چنین واکسنی را سفارش داده اند و با جان مردم قمار می کنند به شدت اعتراض کند و یا از این سمت استعفا دهد، وگرنه این بدشانسی مردم کشورمان نیست که چنین مطاعی را بر او تحمیل می کنند بلکه فلاکت مردمی است که نه راه پس دارند و نه راه پیش!!! پیشنهاد می شود که کسانی که فعلا و بر مبنای وزش باد موافق پرچم شان به سوی کرملین در حال بادگیری است برای تحریک و جذب افکار عمومی و انگیزش اعتماد مردم، چه نمایندگان و چه دولتیان همراه با خانواده های شان و در برابر دوربین های تلویزیونی نمایش تزریق را فراهم آورند تا مردم باور کنند که تزریق واکسنی که هنوز تایید منابع جهانی را کسب نکرده قابل استفاده است و در آنها( جی پی اس) کار گذاشته نشده و باعث عقیم شدن نیز نمی شود…!!!
فعلا باید منتظر ماند تا محموله های ادعا شده به گمرکات برسد و سپس بر مبنای عدالت (که این مهم جای مناقشه دارد) و مبتنی بر اصل اولویت هایی که در نظر گرفته شده بر علیه این بیماری کشنده که هر روز دارد درو می کند زندگی مردم را و هزاران نفر را به موج جمعیت مبتلایان می افزاید واکسیناسیون آن به انجامی برسد و از چند ماه بعد تازه منتظر ورود واکسن داخلی که باید حتما سیر تایید نهایی ارگان های بهداشتی جهانی هم طی شود بمانیم…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*