خبر خوش نماینده برای اهالی زیرکوه ساخت بیمارستان زیرکوه به تصویب رسید

محدودیت تردد شبانه در مناطق زرد خراسان جنوبی ادامه دارد

محدودیت تردد شبانه در مناطق زرد خراسان جنوبی ادامه دارد

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم پرهیز از عادی‌انگاری کرونا تاکید کرد و گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح در مناطق زرد استان همچنان ادامه دارد.

حمید ملانوری روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: حضور کارکنان ادارات نیز تا پایان هفته به روال گذشته خواهد بود اما برای ادامه کار، هفته آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی آفت بزرگ و سم مهلک مدیریت کرونا را عادی‌انگاری دانست و گفت: اگر فکر کنیم رنگ شهرهای استان تغییر کرده و شرایط بهتر شده است، باید منتظر خیز مجدد بیماری و شیوع گسترده آن باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نقطه ضعف ما جایی است که خیالمان از این بیماری ناشناخته راحت شود، همین عامل باعث گسترش دوباره و افزایش آمار فوتی‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه گفت: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک به عنوان بهترین وسیله جلوگیری از ابتلا به بیماری و خودداری از مسافرت به طور جدی، مهمترین راهکارها برای مهار بیماری است.

ملانوری ادامه داد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باعث گرفتار شدن ما در پیک‌های بعدی بیماری، افزایش ابتلاها و در نتیجه اعمال دوباره محدویت‌ها و ضرر و زیان به مشاغل و اصناف خواهد شد.

وی گفت: طبق آمار و اطلاعات ارائه شده هنوز عامل اصلی ابتلا به کرونا، حضور در تجمعات است که در رأس همه عوامل، دورهمی‌های خانوادگی، آرامستان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، نانوایی‌ها و دفاتر پلیس+ ۱۰ قرار دارند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت به این تجربه رسیده‌ایم که هر کجا کنترل‌هایی صورت گرفت و در فعالیت اصناف، ترددها، حضور در مکان‌های شلوغ، محدودیت‌هایی اعمال شد، نتایج مطلوبی حاصل شد.

وی با تاکید بر توجه به مناسبت‌های پیش رو افزود: ایام قبل عید نوروز و خریدهای شب عید، تعطیلات پایان بهمن و عید نوروز، ماه مبارک رمضان، انتخابات و ایام تبلیغات، مناسبت‌هایی هستند که باعث شکل‌گیری تجمعات می‌شوند لذا باید به گونه‌ای مدیریت شوند که خسارتی تحمیلی نشود.

امکانات سفر امسال ارائه نمی‌شود

ملانوری گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا امسال و به جهت شرایط کرونایی، امکاناتی که هر سال برای مسافران نوروزی تامین شده، در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: مهمانسراهای ادارات، مدارس، کمپ‌های اسکان مسافر، مکان‌های نصب چادر در پارک ها و سایر اماکن هیچ کدام برای پذیرایی از مسافران آماده نمی‌شوند و انتظار هم این است که مردم، مسافرت‌ها را لغو کنند تا زنجیره بیماری قطع شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در کشور برای کنترل بیماری گفت: علیرغم پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های جهانی درخصوص افزایش مرگ و میرها، ایران تنها کشوری بود که توانست به خوبی شرایط را کنترل کند و آمار ابتلا و فوتی‌ها را کاهش دهد.

وی لطف خدا را عامل مؤثر در این توفیق برشمرد و گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی، کنترل ترددهای شبانه و بین شهری، تلاش‌های ایثارگرانه و بی‌وقفه کادر درمان و عملکرد دولت در تامین امکانات و زیرساخت‌های لازم از جمله اقداماتی بود که‌ به مهار بیماری کمک کرد.

ملانوری اظهار داشت: اقدامات دولت سبب شد ما در استان خراسان جنوبی، نگران تامین اکسیژن به عنوان مهمترین نیاز در درمان بیماران نباشیم و در تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده به سمتی برویم که بتوانیم برای صادرات مازاد تولید خود، برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: همه باید بدانند که کشور جمهوری اسلامی ایران، بهترین مدیریت‌ها را برای کنترل بیماری در سطح جهانی داشته و همین جدیت در تهیه و تولید واکسن نیز وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دولت برای تامین واکسن مورد قبول، مطمئن و ایمن تلاش می‌کند و امیدواریم تا پایان سال، واکسیناسیون برای اقشار در معرض خطر صورت گیرد.

وی به شرایط استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی بود که آمار ابتلای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفری و فوتی‌های روزانه ۲۰ نفر را تجربه کرد اما با مدیریت خوبی که صورت گرفت، این آمار با کاهش چشمگیری مواجه شد.

ملانوری افزود: از رنج‌آورترین موضوعات طی یک سال گذشته، از دست دادن کارکنان حوزه بهداشت و درمان بود که برای حفظ سلامتی مردم از جان خود گذشتند.

تقدیر نهاد ریاست جمهوری از تلاش‌های استان در مدیریت کرونا

وی گفت: نهاد ریاست جمهوری از تلاش‌های استان در مدیریت کرونا تقدیر کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به پاس قدردانی از زحمات حوزه‌های مختلف در زمینه مدیریت کرونا، گزارشی را به نهاد ریاست جمهوری ارسال کردیم و در این گزارش، عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف تشریح شد.

وی ضمن قدردانی از همراهی‌های مردم با مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا تصریح کرد: در این گزارش به موضوع اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع رسانه‌ها، همراهی مردم، تبعیت اصناف و بازاریان از مصوبات ستاد در محدودیت فعالیت و سایر موضوعات نیز اشاره شده است.

ملانوری ادامه داد: هدف از این گزارش، ارائه نتیجه مطلوب هم‌افزایی‌ها در مهار بیماری بود که به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها نیز انجامید.

وی گفت: این گزارش جامع، پاسخ مثبت و تقدیر و تشکر نهاد ریاست جمهوری از عوامل اجرایی، مردم، بازاریان و سایر اقشار و مجموعه‌ها را به همراه داشت.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی از روز شنبه ۱۱ بهمن، هفت شهرستان این استان در وضعیت آبی (کم خطر) و چهار شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

 

 

 

اطلاع‌رسانی به کنترل آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی کمک کرد

اطلاع‌رسانی به کنترل آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی کمک کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فعالیت‌های حوزه اطلاع‌رسانی را در زمان شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی اثربخش و به‌موقع، جو روانی ایجاد شده در جامعه درخصوص این بیماری کنترل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی «ناصر خوش خبر» روز دوشنبه در نشست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به تنش ایجاد شده در بازار مرغ استان اشاره کرد و افزود: با هم‌افزایی و مدیریت خوب دستگاه‌های مرتبط با این حوزه، نگرانی ایجاد شده در سطح جامعه مرتفع شد.

وی به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از واحدهای مرغداری استان ( از ماه گذشته ) اشاره کرد و گفت: باید با پیشگیری مبتنی بر تکنیک‌های روز از تکرار این موارد در استان جلوگیری شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی به تلاش‌های صورت گرفته در استان اشاره کرد و افزود: مدیریت استان در تلاش است تا واحدهای تولیدی گرفتار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هرچه سریعتر به چرخه تولید برگردند.

وی بر ضرورت توجه ویژه فعالان صنعت مرغ استان به بیمه تاکید کرد و گفت: شیوع این بیماری و خسارت‌هایی که برای تعدادی از واحدها به همراه داشت، لزوم توجه صنعت مرغ استان را به بیمه ملموس‌تر کرد.

خوش خبر به موضوع بیمه بیکاری کارگران واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در صنعت مرغ استان اشاره و اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار در سفر اخیر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، بیمه بیکاری کارگران این واحدها مطرح شد که ساز و کار اجرایی آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر تاثیرپذیری بازار از وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ با توجه به شیوع آنفلوانزا در برخی واحدها ادامه داد: به جهت کنترل شرایط بازار در وضعیت موجود، با میدان‌داری استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جلسات متعددی درخصوص تنظیم بازار برگزار شد که خوشبختانه مسیر خوبی را طی می‌کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت تولید مرغ و تخم مرغ استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولیدی واحدها، کفاف میزان مصرفی استان را دارد.

وی با اشاره به وضعیت استان در مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تصریح کرد: اگرچه موج شیوع این ویروس در استان کم شده اما باید واکسیناسیون به‌ موقع در واحدها انجام شود تا به شرایط کاملا مطمئن برسیم.

خوش خبر بر لزوم تداوم نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: با کنترل سختگیرانه در حمل مرغ و تخم مرغ، التهابات کاهش یافته و می‌طلبد نظارت‌ها تا رسیدن استان به نقطه اطمینان‌بخش تداوم یابد.

وی به درخواست چند واحد تولیدی آسیب‌دیده برای هماهنگی درخصوص جوجه‌ریزی نیز اشاره و بیان کرد: در این خصوص پیگیری و در صورت امکان درخواست این واحدها عملیاتی شود تا ضریب تولید در استان بالا رود.

وی گفت: لازم است اداره کل حفاظت محیط زیست و امور عشایر استان با رصد دقیق تالاب‌ها و سایر مکان‌ها  از انتقال ویروس با منشأ پرنده‌های وحشی جلوگیری کنند.

معاون استاندار در ابتدای صحبت‌هایش ضمن گرامیداشت دهه فجر افزود: این دهه مبارک برای مسوولان، فرصت مغتنمی است تا با بهره‌گیری از آن به بیان دستاوردها و انعکاس فعالیت‌های حوزه کاری خود بپردازند و از آن در جهت دفاع منطقی از عملکرد حوزه مدیریتی‌شان استفاده کنند.

 

 

 

 

 

طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی در سربیشه به بهره‌برداری رسید

طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی در سربیشه به بهره‌برداری رسید

بیرجند – ایرنا – همزمان با دومین روز دهه فجر طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی به مسکن محرومان در شهرستان سربیشه با اعتبار سه میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان افتتاح شد.

فرماندار سربیشه روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح‌‎ها گفت: آبرسانی به شهرک‌های مسکن محرومان ۱۶ روستای این شهرستان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

محمد محمدی بیان کرد: تامین برق شهرک مسکن محرومان روستای پخت بخش مرکزی شهرستان نیز به نمایندگی از پنج پروژه برق‌رسانی به مسکن محرومان با اعتبار سه میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان افتتاح شد.

وی افزود: سنگ فرش معابر روستای پخت، هلالی آبگیر همراه با بذرپاشی، احیا و مرمت قنات روستای شیرگ آقا و راه‌اندازی صندوق خرد محلی از دیگر طرح‌های افتتاحی در دومین روز دهه فجر است که با اعتبار ۹۲۲ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

دهه فجر امسال ۹۵ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان مرزی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۲ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

 

 

 

 

 

در دومین روز از دهه فجر

بهره برداری از ۱۸۹ طرح در خراسان جنوبی

در دومین روز از دهه فجر، ۱۸۹ طرح عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی با هزینه حدود ۳۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

در شهرستان سرایان ۱۰۶ طرح شامل ۱۰۴ طرح اشتغالزای کمیته امداد با اشتغالزایی برای ۱۴۳ نفر عملیات آبخیزداری و گابیون بندی حوزه روستا‌های نرم و نوده و مرمت قنات نوبهار به بهره برداری رسید.

در شهرستان بیرجند نیز ۶۴ طرح شامل طرح‌های اشتغالزایی برای ۶۳ مددجوی بهزیستی و مرکز تخصصی ازدواج و خانواده افتتاح شد.

در سربیشه هم ۷ طرح از جمله آبرسانی و برق رسانی به شهرک مسکن محرومان ۲۳ روستای این شهرستان، سنگ فرش و مرمت قنات دو روستا، صندوق خرد محلی و معدن سنگ لاشه روستای ابراهیم آباد بهره برداری شد.

در زیرکوه هم اهالی روستا‌های بقرایی و گزخت، شاهد افتتاح زمین چمن مصنوعی خود بودند و بازسازی شبکه آبرسانی، احداث هلالی آبگیر و توسعه شبکه برق رسانی ۵ روستا نیز از دیگر افتتاحیه‌های امروز این شهرستان بود.

در شهرستان فردوس نیز ۴ طرح شامل روشنایی پارک گردشگری تون، باجه بانک، ۱۱ هزار و ۴۸۷ متر شبکه فشار ضعیف و ۲۰۰متر شبکه فشار متوسط برق بهره بردرای شد.

در شهرستان بشرویه نیز ۳ رشته قنات مرمت و احیا شد.

امروز همچنین ساخت بوستان ولایت قاین در زمینی به مساحت ۳ هزارمتر مربع و اعتبار ۲ میلیارد تومان آغاز شد.

تامین آب سالم و گوارا در ۱۴ روستا؛ به یاد ضامن آهو

۲ هزار و ۵۰۰ خانوار ۱۴ روستای خراسان جنوبی با نصب سقاخانه‌های امام رضا (ع) از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: سقاخانه‌های امام رضا در ۱۴ روستای بندان، طبسین علیا و سفلی، کهنو، چهار فرسخ، علی رئیس، بیچند، چاه دراز، چاه حاجی عباس، خواجه دوچاهی شهرستان نهبندان، آواز، نصرالدین و گاویچ شهرستان درمیان و روستای بارنجگان زیرکوه با همکاری بسیج نصب شده است.

سالاری با بیان اینکه با احداث این سقاخانه‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار بهره‌مند شدند افزود: برای نصب این سقاخانه‌ها ۸۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

طرح نصب سقاخانه‌های امام رضا در روستا‌های خراسان جنوبی که نیاز به آب بهداشتی و سالم دارند با امضای تفاهم نامه آستان قدس رضوی و شرکت آبفا خراسان جنوبی اجرا شد.

 

رسیدگی به پرونده‌های قضایی معوق تا پایان سال

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، از رسیدگی به پرونده‌های قضایی معوق تا پایان سال خبر داد.

حجت الاسلام حمیدی در بازدید سر زده از دادگستری شهرستان قاینات گفت: رسیدگی به پرونده‌های معوقه یکی از اولویت‌هایی است که ما در استان پیگیری می‌کنیم که باید تا پایان سال ۹۹ پرونده‌های معوقه در محاکم و واحد‌های قضایی رسیدگی شود.
وی همچنین بررسی عملکرد حوزه‌های قضائی را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی استان عنوان کرد و افزود: عملکرد دادگستری شهرستان قاینات در دو بخش قضایی و اداری مطلوب ارزیابی شد.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از دادگاه عمومی بخش نیمبلوک نیز بازدید و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها در این دادگاه قرار گرفت.

دومین روز دهه فجر

پنج طرح عمرانی و خدماتی در زیرکوه افتتاح شد

پنج طرح عمرانی و خدماتی در زیرکوه افتتاح شد

 همزمان با دومین روز دهه فجر پنج طرح عمرانی و خدماتی با ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان اعتبار در شهرستان مرزی زیرکوه افتتاح شد.

فرماندار زیرکوه روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: در این ارتباط طرح برق‌رسانی به مسکن محرومان این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و چهار طرح عمرانی دیگر با اعتبار یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان در بخش مرکزی زیرکوه به بهره‌برداری رسید.

محمدحسین عربشاهی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها بیش از پنج هزار نفر از مزایای آنها برخوردار شدند.

وی افتتاح زمین چمن روستای بقرایی، اصلاح و بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی روستای محمد آباد، طرح آبخیزداری و احداث هلالی آبگیر روستای گزخت و زمین چمن روستای گزخت را از جمله طرح‌های افتتاحی در دومین روز از دهه فجر ذکر کرد.

وی عنوان کرد: ۱۷۷ طرح عمرانی برای افتتاح در دهه فجر امسال با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان در زیرکوه تکمیل شد و بیش از ۴۱ هزار نفر در این شهرستان مرزی از مزایای این طرح‌ها برخوردار می‌شوند.

فرماندار زیرکوه افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۲ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان نیز در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه فجر تبلور وحدت و همدلی ملت ایران است، گفت: انقلاب اسلامی از پشتوانه عظیم و بزرگی مردم برخوردار است که دشمنان به رغم تمامی شیطنت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خبیثانه خود هیچ اقدامی نتوانستند علیه مسیر حرکت انقلاب اسلامی انجام دهند.

 

 

 

 

نرخ پوشش تحصیلی در خراسان جنوبی ۹۵ درصد است/۳-۷

نرخ پوشش تحصیلی در خراسان جنوبی ۹۵ درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نرخ پوشش تحصیلی در دوره‌های مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم این استان به ۹۵ درصد می‌رسد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمدعلی واقعی افزود: در سال تحصیلی جاری نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۹.۴ درصد رسیده که از این میزان ۹۹.۷ درصد دختر و ۹۹ درصد پسر هستند.

وی نرخ پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی را بیش از ۹۸.۳۷ درصد عنوان کرد و افزود: از این میزان ۹۸.۳۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول را دختران و ۹۸.۴۴ درصد را پسران این پایه در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که نرخ گذر از دوره ابتدایی به متوسطه اول ۹۶.۴۴ درصد است گفت: با این تفسیر نرخ جمعیت دانش‌آموزی در دوره اول متوسطه به ۹۵.۴۳ درصد افزایش یافته که از این میزان ۹۴.۲۳ درصد را دختران و ۹۶.۶۱ درصد را پسران این دوره تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به نرخ پوشش تحصیلی ۸۳.۳۱ درصدی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه عنوان کرد: نسبت برابری پوشش تحصیلی جمعیت دانش‌آموزان دختر به پسر دوره دوم متوسطه به ترتیب ۸۲.۲۴ درصد به ۸۴.۳۶ درصد است.

واقعی گفت: در حال حاضر نرخ افزایش معلم نسبت به جمعیت دانش‌آموزی در دوره‌های مختلف تحصیلی استان خراسان جنوبی ۱۹.۴ درصد است.

آبرسانی به شهرک‌های مسکن محرومان ۱۶ روستای سربیشه/۲

آبرسانی به شهرک‌های مسکن محرومان ۱۶ روستای شهرستان سربیشه در دومین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.

در دومین روز از دهه فجر آبرسانی به شهرک‌های مسکن محرومان در ۱۶ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و برق رسانی به شهرک‌های مسکن محرومان ۷ روستای شهرستان سربیشه با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان بهره برداری شد.

سنگ فرش روستای پخت با ۷۰ میلیون تومان اعتبار، افتتاح هلالی آبگیر با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان، احیا و مرمت قنات روستای شیرگ با هزینه ۵۱۷ میلیون تومان، افتتاح صندوق‌های خرد محلی در چاه شماره ۵ دشت سربیشه با اعتبار ۵۵ میلیون تومان و افتتاح معدن سنگ لاشه گلبرگ روستای ابراهیم آباد با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی بود که امروز در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید.

 

 

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) :

اقتصاد مؤلفه‌ای مهم در گام دوم انقلاب/اشتغال خرد خانگی رونق گیرد/۲

اقتصاد مؤلفه‌ای مهم در گام دوم انقلاب/اشتغال خرد خانگی رونق گیرد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اقتصاد مؤلفه مهم در گام دوم انقلاب است، گفت: اشتغال خرد خانگی در راستای کمک به معیشت خانوارها رونق گیرد.

سردار علی قاسمی صبح دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از کارگاه‌های اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه و اقتصاد مقاومتی شهر خضری و کرغند اظهار کرد: انقلاب اسلامی و ایثارگری‌های شهدای گرانقدر برای ما استقلال حقیقی را به همراه آورد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شعار حقیقی انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی بود، بیان‌کرد: ۴۲ سال است که به خاطر استقلال و فاصله‌گرفتن از وابستگی به غرب با تهدید و تحریم رو به رو هستیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه آمریکا از ۴۲ سال پیش تا به امروز از هر روشی برای ورود مجدد به ایران استفاده کرده است، ادامه‌داد: ترور، تحریم، کودتا، پشتیبانی از صدام برای حمله نظامی به ایران، حمله به کشتی‌ها و هواپیمای ما روش‌های غیر انسانی آمریکا برای آسیب‌زدن به انقلاب اسلامی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب مسئله عدالت و اقتصاد مطرح است، بیان‌کرد: جهاد، کار، تلاش و متکی نبودن به دیگران خود یک عبادت محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما برای تأمین معنویت از طرفی و رفع نیازهای مادی و معیشتی از جنبه دیگر انقلاب کرده‌ایم، گفت: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که از لحاظ اعتقادی و مادی و معیشتی ضعیف باشیم.

سردار قاسمی اظهارکرد: اسلام هیچگاه با داشتن سرمایه و رفاهیات مخالف نبوده است، بلکه دنیاطلبی و دنیا دوستی و ظلم به واسطه داشتن سرمایه در اسلام مضموم است.

وی بیان‌کرد: کارگاه‌های اشتغال‌زایی در راستای ترویج مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و تأمین نیازهای مادی خانوارها پیگیری می‌شود و همه ما باید دست به دست هم داده و با همکاری همدیگر در راستای کمک به نیازمندان و محرومان قدم برداریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی یادآور شد: تلاش بر این است که با رونق گرفتن اشتغال‌های خرد در منازل به معیشت خانواده‌ها کمک شود.

 

 

شیرینی فجر چهل و سوم در کام دانش آموزان/افتتاح ۲۳ مدرسه/۲-۳

شیرینی فجر چهل و سوم در کام دانش آموزان/افتتاح ۲۳ مدرسه

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از افتتاح ۲۷ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس طی بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ پروژه افتتاح مدارس است.

محمود چاوشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری به برکت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوسازی و تجهیز مدارس ۲۷ پروژه در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مجموع این پروژه‌ها ۲۳ هزار و ۸۱۵ متر مربع زیربنا دارد، بیان‌کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها نیز ۸۵ میلیارد تومان است.

چاوشان افزود: از این ۲۷ پروژه تعداد ۲۳ پروژه مدرسه با ۱۵۷ کلاس درس است که ۱۴ تای آن شهری و ۹ مدرسه دیگر نیز روستایی است.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه چهار سالن ورزشی نیز در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود، گفت: یک سالن ورزشی شهری و سه سالن ورزشی دیگر نیز در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم ما برای افتتاح در بهمن ماه سال جاری پروژه حیات طیبه است، اظهار کرد: این پروژه به احتمال زیاد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود.

چاوشان بیان‌کرد: مجتمع حیات طیبه با ۱۰ هزار و ۲۶۳ مترمربع و اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه شامل ۴۵ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی‌تئاتر، آزمایشگاه شیمی و فیزیک و حرفه و فن است و برای تجهیز آن نیز اعتباری در حدود چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: با افتتاح این پروژه بخشی از مشکل کمبود کلاس درس در مساکن مهر بیرجند به ویژه در محدوده مهرشهر مرتفع خواهد شد.

کلاهبرداری در فضای مجازی بیشترین آمار جرائم سایبری خراسان جنوبی/۴

کلاهبرداری در فضای مجازی بیشترین آمار جرائم سایبری خراسان جنوبی

 رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداری در فضای مجازی بیشترین جرایم فضای سایبری در خراسان جنوبی است.

سرهنگ علی محمد پور در گفت و گو با مهر با اشاره به کلاهبرداری‌های فضای مجازی بیان کرد: کلاهبرداری در فضای مجازی یکی از بیشترین جرایم حوزه فضای سایبری بوده که در خراسان جنوبی به وقوع می‌پیوندد.

وی بیان کرد: رایج‌ترین کلاهبرداری در سه ماهه گذشته، در زمینه خرید و فروش کالا یا خدمات در یکی از سایت‌های واسطه‌گر بوده که مبالغی را به عنوان بیعانه می‌گیرند.

سرهنگ محمد پور خرید و فروش در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌ها را از دیگر کلاهبرداری‌های رایج دانست و گفت: در خرید و فروش فضای مجازی باید مانند فضای حقیقی حداقل‌هایی رعایت شود.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: فروشگاه منتخب اینترنتی برای خرید باید دارای مجوز باشد و به هر گروه یا کالایی نباید اطمینان کرد.

سرهنگ محمد پور ادامه داد: یکی از راه‌های تشخیص فروشگاه‌های اینترنتی مجاز این است که باید در پارامترهای پرداخت، پرداخت در منزل را داشته باشد.

وی با اشاره به مجازی شدن آموزش‌ها، اظهار کرد: از معلم‌ها خواستاریم اگر به هر دلیلی شبکه شاد پاسخگوی فعالیت‌های مد نظر نبود، از شبکه‌های اجتماعی بومی و داخلی استفاده کنند.

سرهنگ محمد پور بیان کرد: همچنین خواستاریم زاویه دوربین، وب کم و نحوه پوشش در ارائه مطالب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خواستار مراقبت والدین شد و افزود: از والدین خواستاریم زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی در بستر اینترنت را مدیریت کنند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه بستر فضای مجازی به نحوه استفاده کاربر بستگی دارد، گفت: اگر استفاده اصولی باشد و وب‌گردی‌ها حداقل‌هایی رعایت شود، به لحاظ مالی، اخلاقی و اعتقادی دچار آسیب نمی‌شویم.

 

 

 

 

شناسایی ۲۲ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۲۲ بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۲۷ آزمایش کرونا در استان انجام شد گفت: از این تعداد ۲۲ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد که ۹ نفر آنها، در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۳ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.
دکتر مهدی زاده همچنین با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، هیچ مورد فوت در اثر کرونا، در خراسان جنوبی نداشیم افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی همچنان ۷۴۲ مورد است.
وی گفت: هم اکنون ۱۵۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری اند و از این تعداد ۲۹ نفر مبتلا به کرونا هستند که ۵ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و حال عمومی یک نفر از آنان وخیم است.

 

هوشمندسازی ۱۰ کلاس درس در شهرستان بشرویه/۲

۱۰ کلاس درس شهرستان بشرویه در قالب طرح هدایت و به منظور هوشمندسازی به رایانه مجهز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست شورای آموزش و پرورش بشرویه از هوشمند سازی ۵۵ درصد مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر از مجموع ۳۱۰ کلاس درس بشرویه ۱۷۱ کلاس هوشمند سازی شده است.

واقعی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۲۷۰ دانش آموز دختر و پسردر بشرویه مشغول به تحصیلند افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۱۱۵ نفر به میزان ۹۷ درصد در شبکه شاد حضور فعال دارندو ۳ درصد دانش آموزان به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و نبود زیر ساخت‌های اینترنت در برخی نقاط شهرستان، در شبکه شاد نیستند.

در این نشست از خانواده ۳ خیر مدرسه ساز شهرستان بشرویه تجلیل شد.

 

 

ایجاد اشتغال برای ۱۴۳ نفر در شهرستان سرایان/۲

در دومین روز از دهه فجر با افتتاح ۱۰۶ طرح‌ در شهرستان سرایان برای ۱۴۳نفر فرصت شغلی فراهم شد.

این تعداد فرصت شغلی با اجرای ۱۰۴ طرح حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و دو طرح کشاورزی و خدماتی در شهرستان سرایان ایجاد شد.
برای اجرای این طرح‌ها ۵۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
این طرح‌های اشتغال شامل دامداری، صنایع دستی، مشاغل خانگی، مسکن محرومان و نیروگاه خورشیدی است.

 

 

گشایش نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان دیهوک/۲

نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان دیهوک شهرستان طبس در دومین روز از دهه فجر آغاز به کار کرد.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در ۱۵ غرفه حسینیه حجت بن الحسن خضری دشت بیاض آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در ایام مبارک دهه فجر همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

افزایش ۵ برابری مصرف اینترنت در خراسان جنوبی

میزان پیک مصرف اینترنت مردم خراسان جنوبی با شیوع بیماری کرونا، ۵ برابر افزایش داشته است.

 مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه استان در نشست خبری گفت: تا اسفند افزایش ۵ برابری مصرف اینترنت در خراسان جنوبیپارسال، میزان پیک مصرف اینترنت در استان حداکثر ۳/۸ گیگابایت بر ثانیه بود که با شیوع کرونا این میزان به ۱۹ گیگابایت بر ثانیه رسید.

آذری نصرآباد با اشاره به اتصال هزار واحد آموزشی به سیستم اینترنت پرسرعت افزود: از این تعداد ۴۲۹ مورد در روستا‌ها و بقیه در نقاط شهری بوده است.

وی گفت: تمام مدارسی که امکانات فنی در آن فراهم بوده و قابلیت اتصال به اینترنت را داشته اند، به امکانات اینترنتی مجهز شدند.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی همچنین از بهره مندی ۵۱ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت:همچنین ۹۶ درصد روستائیان از تلفن ثابت و ۹۰ درصد از خدمات تلفن همراه بهره‌مند هستند.

 

آذری نصرآباد در خصوص اجرای طرح فیبر نوری هم گفت: در سه شهرستان بیرجند، فردوس و قاین و ۲۵ کیلومتر  از شهر اسدیه به طبس مسینا اجرا شده است.

 

بهره مندی ۳۵۰۰ نفر از مزایای طرح‌های عمرانی و خدماتی در زیرکوه

۳ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی شهرستان زیرکوه از مزایای طرح‌های افتتاح شده در دومین روز از دهه فجر بهره‌مند شدند.

در دومین روز از دهه مبارک فجر ۵ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان در شهرستان زیرکوه به بهره برداری رسید.
افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای بقرایی ، اصلاح ، توسعه و بازسازی شبکه آبرسانی روستای محمدآباد ، افتتاح زمین چمن مصنوعی گزخت ، طرح آبخیزداری و احداث هلالی آبگیر گزخت و توسعه شبکه برق و برق رسانی به متقاضیان مسکن محرومان شامل روستا‌های ملکی، گزخت، تجنود، همت آباد و چشمه بید از جمله طرح‌های افتتاح شده امروز است.

فرماندار بشرویه

سربلندی این انقلاب به برکت ایستادگی و همراهی مردم است/۲

‌فرماندار شهرستان بشرویه در دیدار با امام جمعه شهرستان در نخستین روز از دهه مبارک فجر گفت: ایران در بدترین شرایط واکسن کرونا را تولید کرد و حتی برخی کشورهای اروپایی خواهان این واکسن هستند.

شفیعی افزود: تمام موفقیت ها و سربلندی ما به واسطه وجود مردمی مقاوم و همراه است، لذا باید خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کارخود قرار دهیم.
فرماندار بشرویه به خدمات ارائه شده در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: پروژه های خوبی در حوزه گازرسانی به روستاها صورت گرفته و ما با افتتاح پروژه های دهه فجر امسال می تولن گفت همه روستاهای بشرویه گازدار می شوند.
وی بیان داشت: خرسنیدم که سهم بشرویه از اعتبارات ملی بسیاربالا است و امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان در حوزه بیمارستان و راه اعتبار جذب میکنیم.
فرماندار بشرویه بیان داشت: امسال ۱۲۶ پروژه در بشرویه کلنگ زنی و افتتاح می شود که از این تعداد ۱۱۰ پروژه افتتاح و ۱۶ پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

کشف ۲۰۰۰ قطعه جوجه بوقلمون فاقد مجوز در”بشرویه” /۴

فرمانده انتظامی شهرستان” بشرویه ” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک سواری تاکسی ۲۰۰۰ قطعه جوجه بوقلون فاقد مجوز به ارزش ۶۶۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری تاکسی مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۲۰۰۰ قطعه جوجه بوقلمون قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۶۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

سارق با ۲۲ فقره سرقت در طبس دستگیر شد/۴

فرمانده انتظامی شهرستان” طبس” از دستگیری یک سارق خبر داد و گفت: سارق دستگیر شده به ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “محمود علی پور” اظهارداشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر چند فقره سرقت از شهروندان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی بیان داشت: ماموران با اشراف اطلاعاتی و انجام بازدیدهای میدانی از محل های وقوع سرقت، متهم و مخفیگاه وی را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: سارق دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کرد که در این رابطه متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

کشف ۳۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در”بیرجند” /۴

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از ۳ اتوبوس مسافربری ۳۸۰ میلیون ریال کالای خارجی قاچاق کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمد علی ابراهیمی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در راستای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودروها مقادیری البسه خارجی و لوازم خانگی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر۳۸۰ میلیون ریال برآورد شد.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی با بیان این که در این رابطه ۳ متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

 

با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛

۸۰۰ هزار قطعه پرنده تخم گذار در خراسان جنوبی معدوم شد/۴-۷

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از معدوم سازی ۸۰۰ هزار قطعه پرنده تخم گذار آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: خروج تخم مرغ از استان ممنوع است.

محمد اصغر زاده یکشنبه شب در ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ هزار پرنده تخم گذار در استان معدوم شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین مرغ و تخم مرغ در استان وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ واحد تخم گذار در بیرجند فعال بوده که روزانه بیش از ۱۵ تن تولید دارند.

اصغر زاده ادامه داد: بازار سیستان و بلوچستان مشکل اصلی بوده که با الزامی شدن مسئول فنی در مرغداری‌ها، حفره‌ای که در خروج غیر قانونی وجود داشت، رفع شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا تمام واحدهای مرغ تخم گذار باید یک مسئول بهداشت معرفی کنند و برای توزیع کالا به صورت روزانه مجوز صادر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خروج تخم مرغ از خراسان جنوبی ممنوع است، اظهار کرد: همچنین خروج مرغ بدون مجوز از استان هم ممنوع است.

اصغر زاده با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تامین گوشت مرغ استان بیان کرد: در دی ماه سال جاری در ۱۲۹ واحد با ظرفیت دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بنابراین در تامین گوشت مورد نیاز اسفند ماه مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه واحدهای آلوده با تشدید سخت گیری ها و حداقل ۴۲ روز بعد از معدوم سازی می‌توانند به چرخه تولید برگردند، گفت: پیگیری‌هایی با سازمان دامپزشکی کشور انجام شده تا مجوز جوجه‌ریزی برای مرغداری‌های تا شعاع ۱۰ کیلومتری در واحدهای آلوده، اخذ شود.

اصغر زاده با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان فاقد مجوز بیان کرد: در سطح استان بیش از ۷۰ واحد غیر مجاز تولید بوقلمون فعال است.

 

 

« فجر پیروزی» جدیدترین سروده مدیر کانون شهید ‌آوینی قاین
مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ‌آوینی قاین در جدیدترین سروده خود به نام « فجر پیروزی» به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت « …این انقلاب صاحب آن حُجت خداست … ‌»

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، جدیدترین قطعه شعر «مرتضی حسینی اسفاد» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی قاین به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نام « فجر پیروزی» به شرح زیر است؛

 

آمد امام  دشت و دَمن را بهار کرد

این سرزمین غم زده را لاله زار کرد

آن شاه آن حکومت طاغوت پهلوی

وقتی که دید جُنبش حق را فرار کرد

هشت سال استقامت ما را نوشته اند

اکنون هنوز لاله رخانی نثار کرد

هر روز امتحان شده، اما موفقیم

این انقلاب خوی دَدان را مهار کرد

آن روز ریشه های نهالی که تازه بود

امروز چون درخت بزرگی قرار کرد

رحمت به حاج قاسم دل ها سپهبدی

دیدیم داعشی زمان، تار و مار کرد

یک سال هم گذشته از آن روز حادثه

یک اتحاد خوب نصیب دیار کرد

ما با ولایتیم، همان راست قامتی

آن پیر عشق جامعه را پایدار کرد

دشمن همیشه ریشه‌ی ما را تبر زده

او امتحان خویش در این کارزار کرد

این انقلاب صاحب آن حُجت خداست

باید که لحظه های فراقش شُمار کرد

نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود/۷

نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در این استان اظهار کرد: این مناظرات ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حمید مرادی، امروز دوشنبه ۱۳ بهمن به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: این مسابقات با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار “مناظره، فرصتی برای یادگیری” توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به منظور ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و بسط و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هر سال توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و واحدها در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی، دانشگاه بیرجند، دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی، علمی کاربردی نیروی انتظامی و دانشگاه غیرانتفاعی هرمزان در این مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در مجموع ۱۰ تیم در این مسابقات حضور دارند.

 

 

 افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه ورزشی خراسان‌جنوبی/۷

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۵۲ پروژه ورزشی و حوزه جوانان با زیربنای ۷۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع و هزینه‌کرد ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فجر ۴۲ | افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۳ پروژه ورزشی خراسان‌جنوبی

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای توسعه زیربنایی وسخت‌افزاری حوزه ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی و به میمنت دهه فجر فجر انقلاب اسلامی ۶۳ پروژه ورزشی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود‌.

وی با اشاره به افتتاح ۵۲ پروژه ورزشی خراسان جنوبی افزود: با هزینه‌کرد ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۷۷ هزار ۷۰۰ مترمربع به فضای ورزشی استان اضافه و قریب‌بر ۸۰ هزار نفر از شهروندان استان از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: سالن‌های سرپوشیده چندمنطوره، احداث و تجهیز زمین چمن مصنوعی فوتبال، مجموعه ورزشی گلف، خانه جوان، احداث گود باستانی از جمله طرح‌های ورزشی قابل افتتاح دهه فجر در شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، خوسف، درمیان و طبس می‌باشد.

عزیزی ادامه داد: همچنین تعداد ۱۱ پروژه ورزشی با زیربنای ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و با اعتبار پیش‌بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی احداث سالن ورزشی در روستای چاه داز نهبندان، هفت باب زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای «مهل آباد، سهل آباد، دهسلم، ابراهیمی، طارق، ماهیرود و مختاران»، احداث فاز دوم توسعه مجموعه ورزشی ناصری، فاز دوم سایت ۲ هکتاری مجموعه ورزشی بند دره و احداث فاز اول مجموعه چند منظوره ورزشی در محور بیرجند – زاهدان را از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی در دهه فجر عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی:

ضرورت افزایش نظارت بر بازار/ توزیع کالا عادلانه و در دسترس باشد/۳

ضرورت افزایش نظارت بر بازار/ توزیع کالا عادلانه و در دسترس باشد

استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش نظارت بر بازار شد و گفت: توزیع کالاهای اساسی باید عادلانه و در دسترس مردم باشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حمید ملانوری یکشنبه شب در کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به ایام الله دهه فجر بیان کرد: علی رغم تحریم‌ها و مشکلات پیش رو، هر روز بر قدرت نظام و انقلاب افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در کنار تحریم‌ها، جزو کشورهای مقتدر و با امنیت بالا است، افزود: جمهوری اسلامی توانست از مشکلات پیش رو، فرصت ایجاد کرده و در برابر مشکلات ایستادگی کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز و ما مبارک رمضان بیان کرد: طی این ایام نیاز مردم به کالاهای اساسی افزایش می‌یابد که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به عنوان مسئول و کارگزار نظام باید با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و هماهنگ نیاز مردم به کالاهای اساسی را رفع کنند.

ملانوری با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی باید به اندازه نیاز تامین شود و در توزیع عادلانه و در دسترس باشد، گفت: همچنین باید قیمت‌ها قانونی بوده و به حداقل ممکن برسد که این امر نیازمند نظارت است.

نظارت‌ها مستمر و قوی باشد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظارت بر بازار و کالاهای اساسی باید مستمر، قوی و قاطعانه باشد، گفت: همچنین نیاز است با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به میزان اقلام توزیع شده از روغن، برنج و شکر در بازار طی سال جاری بیان کرد: این میزان کالای توزیع شده کم نیست اما باید نظارت قوی باشد تا در مرحله توزیع تخلفی صورت نگیرد.

ملانوری با تاکید بر اینکه باید قدرت نظارت بر بازار افزایش یابد، افزود: نیاز است حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده جدی باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش روی جامعه، تولیدکنندگان وضعیت مناسب و آرامی ندارند و علی رغم گرفتاری‌ها و دغدغه‌های پیش رو در کنار مسئولان قرار گرفته‌اند.

ملانوری با بیان اینکه در برخی موارد باید تحکمی برخورد شود تا واحدها خسارت‌های زیان بار متحمل نشوند، افزود: اگرچه با توجه به شرایط روز جامعه، تولید و عرضه بعضاً دچار اشکال شده اما می‌طلبد در راستای تامین نیازها و کاهش قیمت‌ها تلاش شود.

تولیدکننده‌های فاقد مجوز تعیین تکلیف شوند

استاندار خراسان جنوبی خواستار تعیین تکلیف تولیدکننده‌های فاقد مجوز شد و گفت: وقتی فردی از جامعه برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد به سمت تولید می‌رود، نباید رها شود.

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی در حوزه بازار افرادی غیر مسئول در قیمت گذاری و نوع کالا اظهار نظر می‌کنند که خواستاریم هر مسئولی در حوزه خودش اظهار نظر کند.

ملانوری خواستار همکاری رسانه‌ها در آرام کردن فضای جامعه شد و افزود: برخی اظهارنظرهای افراد غیر مسئول در فضای مجازی شکننده و تاثیر گذار بوده و بازار را تکان می‌دهد.

خروج مرغ و تخم مرغ از استان مدیریت شود

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از رئیس سازمان صمت استان خواستاریم با رسانه‌ها نشست‌های مشترک داشته و روزانه گزارشاتی را از وضعیت بازار و کالاهای اساسی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه خروج مرغ و تخم مرغ از استان مدیریت شود، اظهار کرد: همچنین ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان طیور با کشتارگاه‌ها نیازمند نظارت جدی بوده که می‌طلبد مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های استان بیان کرد: متولیان از طریق حمایت‌های مختلف باعث دلگرمی این دسته از تولیدکنندگان شوند.

فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی مستقر در زیرکوه:

برگزاری جشن پیروزی انقلاب در مناطق مرزی

فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی مستقر در زیرکوه گفت:برنامه های دهه فجر با توجه به شرایط روز برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری زیرکوه نیوز،امیر سرتیپ دوم ضرغام مرادی فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی تربت حیدریه با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،گفت :
امسال در حالی جشن پیروزی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در پیش داریم که شرایط کشور باتوجه به شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی است.
سرتیپ مرادی در تشریح برنامه های پیش بینی شده در این راستا افزود: برنامه های فرهنگی شامل برگزاری محفل انس با قرآن کریم به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در بستر فضای مجازی- دیدار و سرکشی از خانواده های معظم و معزز شهدا- فضا سازی پادگان ها، کوی سازمانی و پایگاه‌های مرزی شرق کشور- تجلیل از ایثارگران، جانبازان و آزادگان – خدمات رسانی رایگان مراکز درمانی در مناطق محروم- دیدار و نشست با فرماندهان یگان‌های نیروهای مسلح در سطح شهرستان-  برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی- اجرای جنگ شادی در کوی سازمانی پادگان ها و پایگاه های مرزی برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی در فضای مجازی- برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر بین کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های محترم کارکنان و تقدیر از نفرات برگزیده- دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی- عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا- برگزاری مراسم شب شعر در فضای مجازی – بر گزاری دعای پرفیض توسل و دعای ندبه به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در بستر فضای مجازی – برگزاری همایش پیاده روی کارکنان و تجدید پیمان با آرمان‌های بلند شهدای انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این دهه می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه بیرجند جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در آموزش مجازی/۲-۳

دانشگاه بیرجند با توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از امکانات الکترونیکی یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور در آموزش مجازی است.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداو سیما گفت: با شیوع کرونا و لزوم بهره گیری از آموزش مجازی، زیرساخت‌های فاوای دانشگاه بیرجند توسعه یافت به طوری که دانشگاه بیرجند در آموزش مجازی یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور است.

نجفی افزود: آمورش مجازی فرصت مناسبی را برای حضور موثرتر دانشگاه بیرجند بین کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های همسایه فراهم کرده است.

وی گفت: در این زمنیه با کشور افغانستان ارتباطات علمی خوبی برقرار شده است.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند همچنین با اشاره به رشد چشمگیر این دانشگاه در بحث کارآفرینی و نوآوری گفت: مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند با بیش از ۱۴ شرکت دانش بنیان قرارداد منعقد کرده که تا اواخر سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ شرکت خواهد رسید.

نجفی با بیان اینکه جهت گیری آموزش عالی خراسان جنوبی به سمت ظرفیت‌های استان گام موثری در استای افزایش ارزش افزوده برای تولیدکنندگان است گفت: در بحث قرارداد‌های منعقد شده با دستگاه‌های خارج از دانشگاه هم، رشدی ۵۰ درصدی داشتیم و پژوهش‌ها به سمت طرح‌های تقاضا محور هدایت می‌شوند.

وی در خصوص مقاله‌های ISI هم گفت: تعداد مقالات ISI دانشگاه بیرجند از ۳۱ مقاله در سال ۸۴ به ۲۱۸ مقاله در سال ۹۸ افزایش یافته است.

کشف ۳۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بیرجند

مأموران انتظامی شهرستان بیرجند در بازرسی از سه دستگاه اتوبوس ۳۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ علی ابراهیمی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو‌ها مقداری البسه خارجی و لوازم خانگی قاچاق کشف کردند.
وی با بیان این که در این زمینه ۳ متهم دستگیر شده است ، گفت: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

درخشش مدیر کانون شهید آوینی قاین در جشنواره ملی ذوالفقار
مدیر کانون فرهنگی هنری کانون شهید آوینی قاین و از شاعران آیینی استان خراسان جنوبی رتبه برتر بخش شعر نخستین جشنواره ملی ذوالفقار را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، امسال نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار با موضوع زندگی و سیره شهید سپهبد قاسم سلیمانی به میزبانی استان کرمان برگزار شد.

 

در این جشنواره علاوه بر موضوع زندگی سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی، به موضوعات دیگری از جمله فرهنگ شهادت، مقاومت و ایثار، اخلاق پسندیده، آزادی خواهی و دفاع از مظلوم، صلح، بشردوستی و کرامت انسانی نیز پرداخته شد که در دو بخش دانشجویی و اساتید و کارمندان بود. شرکت کنندگان آثار خود را در قالب ۶ بخش (فیلم کوتاه، عکس، پوستر، شعر و دلنوشته، نقاشی و خوشنویسی ) به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

 

در مراسم اختتامییه این جشنواره که در تالار ولایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، شعر «مرتضی حسینی اسفاد» مدیر کانون فرهنگی کانون شهید آوینی مسجد دانشکده فنی و حرفه ای شهرستان قاینات با عنوان «فرهنگ شهادت» که تقدیم سردار دلها حاج قاسم سلیمانی شده بود، توانست رتبه برتر این جشنواره ملی در بخش شعر را به خود اختصاص دهد. 

 

در ادامه لوح تقدیر به همراه تندیس ادبی ذوالفقار و مبلغ هفت میلیون ریال به این شاعر آیینی استان خراسان جنوبی اهدا شد.

 

در بخشی از شعر « فرهنگ شهادت» این شاعر آیینی کانون فرهنگی و هنری استان می خوانید:« باز هم، حرف پر و پرواز است/ در این باغ شهادت باز است/باز هم یاد شما همره ماست/ شمع افروخته بر این ره ماست/ فصلی از لاله به بر دارم من/از عروج تو خبر دارم من/ای گلم! بوی بهاران داری/تو نشان از ره یاران داری/باغ خدید و شکوفا گردید/ قطره ها وصل به دریا گردید/ باغ سرشار از شهادت شده است/ توی هر کوچه روایت شده است/ خنده‌ی آخر تو قاب شده است/ مادر از هجر تو بی تاب شده/ خانه از عشق شما لبریز است/ گرچه در باغچه ام پاییز است…».

 

گفتنی است؛ مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی از شاعران نامدار و پرآوازه شهرستان زیرکوه است که تا کنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب از وی به چاپ رسیده است که «جلوه حق، زینب نامه، انسانم آرزوست، در فراق مادر، به سوی افق، شمیم پیوند، شهر بهشت، فرزانگان اسفاد، عاشقانه خواهم مرد، امام مهربانی، حقوق تربیتی فرزندان (چهل حدیث منظوم) و …» از جمله این کتاب ها است. وی همچنین ویراستاری ۲۰۰  عنوان کتاب، مقاله و پایان نامه را نیز انجام داده است.

مرتضی حسینی اسفاد (شمیم ) در حال حاضر  رئیس دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) قاین نیز است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی:

هزارو ۲۴۳ پروژه گازرسانی در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود

هزارو ۲۴۳ پروژه گازرسانی در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود

بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از بهره برداری و کلنگ زنی هزار و ۲۴۳ پروژه گازرسانی همزمان با دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود هاشمی صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: اعتبار یک هزار و ۲۴۳ پروژه گاز رسانی استان ۹۶۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های گازرسانی به ۵۵۸‪ روستا در سطح استان عنوان کرد: اعتبار هزینه برای این پروژه ها از منابع داخلی شرکت ملی گاز را ۵۴۲ میلیارد تومان بوده که ۲۷ هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در بخش صنعت پروژه گاز رسانی به ۲۴۸ ‪ واحد تولیدی و صنعتی با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه های گازرسانی به مسکن محرومین در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، ادامه داد: در این طرح در ۴۶ روستای استان اقدام به گازرسانی ۷۷۷ واحد با هزینه ۸ میلیارد تومان شده است.

هاشمی با اشاره به افتتاح خط تغذیه گاز با هزینه ۳ میلیارد تومان در بیرجند تصریح کرد: افتتاح این پروژه کمک به استمرار گازرسانی شهر بیرجند و روستاهای اطراف می‌کند.

به گفته وی هم اکنون شهر بیرجند و روستاهای اطراف از سه ایستگاه مجزا تغذیه می‌شوند.

هاشمی بیان داشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر ۶۲۱ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: گازرسانی به ۵۵۸ روستا طی یکسال در عمر ۶۰ ساله شرکت ملی گاز ایران بی سابقه است.

وی با اشاره به آغاز عملیات گاز رسانی پروژه‌های دهه فجر هم گفت: عملیات اجرایی گاز رسانی به ۱۸۸ روستا با ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها در سال آینده ۶ هزار و ۵۱۹ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در بخش مسکن محرومین آغاز عملیات گاز رسانی در ۱۱ شهرستان برای گاز رسانی به ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در ۷۰۰ روستا را خواهیم داشت.

هاشمی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به سه هزار و ۲۹۶ مسکن ملی در ۲۳ شهر با اعتبار مورد نیاز ۲۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: زمان افتتاح ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

هاشمی گفت: برای پروژه‌هایی که کلنگ زنی می‌شوند مجموعاً ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ۱۹ هزار و ۸۲۵ خانوار از مزایای آن‌ها بهره مند می‌شوند.

 

 

 

آغاز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ بهمن/۳-۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ بهمن در سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین خبر داد.

ناصر نبی زاده گفت: همزمان با سی و نهمین جشنواره فجر تهران، هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان و اولین دوره این جشنواره در قاین از چهارشنبه ۱۵ بهمن همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن نیز ادامه دارد.

وی به اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سینما‌های جشنواره با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

نبی زاده با اشاره به فرآیند خرید اینترنتی بلیت‌های جشنواره، گفت: برای سهولت و عدم انتقال بیماری کرونا از طریق بلیط‌های کاغذی، علاقه مندان می‌توانند بلیت‌های جشنواره را از طریق درگاه‌های cinemaTicket.org و irantic.com «سمفا» خریداری کنند.

وی با بیان این که هر فرد با یک کد ملی می‌تواند چهار بلیت تهیه کند، افزود: امکان خرید بلیت‌ها یک روز قبل از اکران فیلم فرآهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر این که پس از اتمام هر سانس، ضدعفونی کامل سالن‌ها انجام می‌شود، گفت: ورودی سالن‌ها نیز افراد تب سنجی خواهند شد.

 

با مشارکت کانون و ستاد اقامه نماز

مسابقه کتاب‌خوانی نماز «قصه عاشقان» برگزار می‌شود/۲-۳

همزمان با دهه فجر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با مشارکت ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی مسابقه کتاب خوانی نماز با عنوان «قصه عاشقان» برگزار می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: با هدف ترویج فرهنگ نماز بین کودکان ونوجوانان مسابقه کتاب خوانی «قصه عاشقان» با موضوع نماز در سیره شهیدان با مشارکت کانون و ستاد اقامه نماز استان در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

طاهره حمیدی افزود: کودکان و نوجوانان علاقه مند به شرکت در این مسابقه می‌توانند پس از مطالعه کتاب «قصه عاشقان» نوشته «سید حمید مشتاقی نیا» در این مسابقه شرکت کنند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با نشانی اینترنتی   https://khorasanj.kpf.ir کانون استان مراجعه کنند.

خبر خوش نماینده برای اهالی زیرکوه

ساخت بیمارستان زیرکوه به تصویب رسید/۲

با پیگیری های نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه، ماده ۲۳ قانون الحاقی در خصوص اعتبار احداث بیمارستان کوثر حاجی آباد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور لحاظ شد.
اسحاقی گفت: شهرستان زیرکوه تنها شهرستان در خراسان جنوبی که بیمارستان ندارد و حتی مکان در دست ساخت هم برای بیمارستان ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه، ماده ۲۳ قانون الحاقی در خصوص اعتبار احداث بیمارستان کوثر حاجی آباد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور لحاظ شد.
دکتر دهقانی افزود: شهرستان زیرکوه تنها شهرستان در خراسان جنوبی است که بیمارستان ندارد و حتی مکان در دست ساختی هم برای بیمارستان ندارد.
وی گفت: از سال ۷۶ خدمات سرپایی درمانی در یک درمانگاه متعلق به تأمین اجتماعی در این شهرستان انجام می شود.

افزایش ایمنی راه‌های خراسان جنوبی، با نصب ۳۸۰۰ متر گاردریل/۲-۳

۳ هزار و  ۸۰۰ متر از راه‌های خراسان جنوبی به گاردریل مجهز شدند.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: برای ایمن سازی محور‌های مواصلاتی استان و با توجه به اهمیت عبور و مرور و لزوم وجود علائم راهنما و محافظتی، این اداره کل اقدام به تعمیر و نصب ۳ هزار و  ۸۰۰ متر گاردریل جدید در نقاط پرحادثه، پرتگاه‌ها و پیچ‌های خطرناک، دهانه پل‌ها و آبرو‌ها کرد.
سجاد احمدی شاهرخت افزود: برای اجرای این طرح   ۱۹ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی:
۱۴ عنوان برنامه ویژه اهل سنت خراسان جنوبی در دهه فجر برگزار می شود/۳-۷
حجت الاسلام مشرفی گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ۱۴ عنوان برنامه به منظور گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده است.

حجت الاسلام «محسن مشرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی امسال به مناسبت این ایام الله و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متعددی را برنامه ریزی کرده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی از برگزاری ۱۴ عنوان برنامه ویژه اهل سنت در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: نشست علمی بین اساتید شیعه و اهل سنت و نشست اساتید و طلاب با موضوع آسیب شناسی مدارس بر گزار خواهد شد.

 

وی به دیدار با نویسندگان و شعرای اهل سنت در این ایام الله اشاره کرد و افزود: برنامه محوری حضرت زهرا سلام الله علیها بانوی نمونه  نیز ۱۵ بهمن ماه در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اهل سنت، حمایت از برگزاری نشست های علمی مدارس، حمایت از فعالیت های ستاد دائمی تبیین معارف، شناسایی و بکارگیری رابطین افتخاری مساجد برتر، برگزاری جلسات شورای فرهنگی و مساجد، حمایت زا کانون های فرهنگی و هنری مساجد اهل سنت و اجرای دوره توجیهی ویژه مدیران و موثرین مناطق قومی از دیگر برنامه های اجرایی در دهه فجر است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به اجرای دوره تربیت مبلغ تقریبی و اعزام به مناسبت دهه فجر، عنوان کرد: همچنین راه اندازی کاروان های شادی و اجرای نور افشانی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای گرامیداشت دهه فجر در دستور کار است.

 

 

 

 

 

فرماندار زیرکوه خبر داد؛
افتتاح ۱۷۷ پروژه عمرانی در زیرکوه طی دهه مبارک فجر
عربشاهی با بیان اینکه ۱۷۷ پروژه عمرانی در زیرکوه طی دهه مبارک فجر افتتاح می شود، گفت: برای این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است و ۱۲ پروژه عمرانی نیز طی این دهه در شهرستان زیرکوه کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش شبستان «محمدحسین عربشاهی» اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال برای ارائه خدمت بیشتر به مردم زیرکوه تعدادی پروژه عمرانی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه طی دهه فجر ۱۸۹ پروژه در زیرکوه افتتاح و کلنگ زنی می شود، افزود: از این تعداد ۱۷۷ پروژه قابل افتتتاح است که ۴۱ پروژه آن مربوط به شهر و ۱۳۶ پروژه مربوط به روستاهای زیرکوه است و برای پروژه های قابل افتتاح ۱۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

عربشاهی ادامه داد: پروژه های افتتاحی طی دهه فجر در زیرکوه در زمینه گازرسانی، ورزشی، افتتاح خط انتقال آب، طرح های آبیاری کم فشار و پر فشار و مسکن محرومین و افتتاح کارخانه تولید خوراک دام و طیور است.

وی با اشاره به تعداد پروژه های کلنگ زنی طی دهه مبارک فجر در زیرکوه گفت: طی این دهه ۱۲ پروژه در زمینه آب و احداث واحد صنعتی در این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه افتتاح کارخانه تولید خوراک دام و طیور مهم ترین پروژه در دهه فجر است، افزود: این کارخانه ظرفیت تولید ۱۰ هزار خوراک دام را دارد و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان احداث شده است.

عربشاهی با اشاره به اینکه سه خط انتقال آب در زیرکوه طی دهه فجر افتتاح می شود، ادامه داد: برای هر یک از این خطوط اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در پایان بیان کرد: ۲۹ واحد مسکن محرومین با همکاری قرارگاه شهید ناصری با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلون تومان در شهرستان زیرکوه طی دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

استاندار خراسان جنوبی: توزیع کالا عادلانه و در دسترس مردم باشد

استاندار خراسان جنوبی: توزیع کالا عادلانه و در دسترس مردم باشد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان تامین شده و آنچه مهم است اینکه توزیع باید عادلانه و کالا در دسترس مردم باشد.

به گزارش ایرنا «حمید ملانوری» شامگاه یکشنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی افزود: همه ما به عنوان کارگزاران نظام باید تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و هماهنگ برای تنظیم بازار، کالای مورد نیاز به‌درستی و به‌موقع تامین شود و سپس عادلانه و با قیمت قانونی به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: براساس آمار و گزارش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، مقدار اقلامی که تاکنون تهیه و توزیع شده، کم نیست و می‌تواند نیاز استان را تامین کند اما آنچه در این زمینه مهم است، توزیع عادلانه کالاها و کنترل شرایط برای جلوگیری از بروز تخلف است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تخلف در برخی حوزه‌ها بخش قابل توجهی از نیاز مردم را با مشکل مواجه می‌کند که باید نظارت‌ها با قوت بیشتری صورت گیرد و حوزه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، تعزیرات حکومتی، دهیاری‌ها و شوراها در مواقع خاص به میدان بیایند تا قدرت نظارت‌ها افزایش یابد.

وی به فرارسیدن دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دهه فجر یادآور روند و اهداف شکل‌گیری انقلاب است و مواردی را یادآوری می‌کند که از جمله انتظارات مردم به ویژه در مسایل معیشتی است.

ملانوری گفت: از طرفی روزهای پایانی سال، نوروز و سپس ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که با وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا باید در تامین و توزیع اقلام مورد نیاز بازار به خوبی دقت شود تا با کمبودی مواجه نشویم.

ضرورت تامین کالاهای اساسی به اندازه کافی

وی با تاکید بر ضرورت تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ که مورد نیاز عموم مردم است، گفت: باید دقت شود که این اقلام به اندازه نیاز تامین شود و توزیع آنها نیز به گونه‌ای باشد که به آسانی در دسترس همه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع قیمت‌گذاری کالا اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید با نظارت‌های مستمر، قوی و قاطعانه، تخلف‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی بر هماهنگی دستگاه‌های متولی در تامین اقلام اساسی و تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: با انسجام در توزیع و نظارت باید نیاز مردم مرتفع شود که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و کمیت مهم نیست اما کالای اساسی باید به اندازه نیاز مردم تامین شود.

ملانوری ادامه داد: حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده باید با هم باشد و با توجه به شرایط فعلی ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا، تولیدکنندگان نیز دغدغه و نگرانی‌هایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تولیدکننده با توجه به وضعیت اقتصادی باید مورد حمایت قرار گیرد و باید در نظر داشته باشیم که گاهی از تحکم اداری در جایی که به نفع مردم است، استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید در اجرای قانون مقتدر باشیم گفت: در زمینه تولید اقلامی از جمله مرغ و تخم مرغ و فرآورده‌های دامی و لبنی باید تحکم اداری خود را در اعمال نظر تخصصی ثابت کنیم و تولیدکنندگان به انجام اموری که به مصلحت آنهاست، ترغیب شوند.

وی اظهار داشت: مصلحت واحدهای دامداری و مرغداری در بیمه کردن، واکسیناسیون و کشتار به موقع است تا از بروز خسارت جلوگیری شود لذا در این زمینه باید به گونه‌ای اقدام کنیم که واحدها ملزم به انجام اقدامات لازم شوند.

ملانوری افزود: تولید به دلایل مختلف و به تبع آن عرضه با مشکلاتی رو به رو است اما باید نهایت تدبیر را در حمایت از تولید و عرضه محصولات به کار گرفت.

حمایت از تولید را باید جدی گرفت

وی با تاکید بر اینکه باید حمایت از تولید را جدی گرفت تصریح کرد: مرغداران استان با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارت دیدند که باید به آنها انگیزه داد و درخصوص تولیدکنندگان فاقد مجوز در این حوزه نظارت بیشتری شود تا در آینده مشکلات جدی‌تر نشود.

وی گفت: خراسان جنوبی از تولیدکنندگان عمده مرغ و تخم مرغ در کشور است اما در شرایط موجود، اولویت با بازار استان است که باید با حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده در بازار ثبات ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع نظارت بر عملکرد کشتارگاه‌ها و ارتباط تولیدکنندگان با این واحدها اشاره کرد و افزود: اقداماتی از جمله جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری و جلوگیری از خروج مرغ و تخم مرغ استان در کنترل شرایط موثر بوده و در ادامه نیازمند مدیریت است.

وی اظهار داشت: در زمینه جوجه‌ریزی مرغداری‌ها نیز مدیریت به گونه‌ای باشد که کسری پیش رو جبران شود.

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته توسط کمیسیون تنظیم بازار اشاره کرد گفت: ما باید نهایت تلاش خود را برای کاهش قیمت‌ها انجام دهیم.

وی افزود: اینکه کمیسیون تنظیم بازار به گونه‌ای ورود کرده که شکر در قالب بسته‌های یک کیلویی با قیمت تعادلی در بازار عرضه شود، خوب است اما باید به دنبال راهکارهایی باشیم که قیمت‌ها باز هم کاهش یابد.

اظهارنظر غیرکارشناسی به بازار ضربه می‌زند

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره تامین و توزیع کالا گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی افراد غیرمسئول در تکانه‌های بازار موثر است و هر حرف غیرکارشناسی می‌تواند خطر و آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد.

وی افزود: در تامین و توزیع اقلام اساسی، حوزه‌هایی مثل جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیت و تخصص دارند لذا بنده که مسئولیتی در این موارد ندارم و کارشناس نیستم، نباید اظهارنظر کنم چرا که ممکن است صحبت من بر این فضای ملتهب، تاثیر بگذارد.

ملانوری اطلاع‌رسانی درخصوص شرایط موجود و اقداماتی که برای کنترل بازار صورت گرفته را از وظایف دبیرخانه کمیسیون تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: کمیسیون باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی دقیق استفاده کند تا مردم از وضعیت بازار مطلع شوند و تنش‌های موجود برطرف شود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مردم ایران، همراهی آنهاست که به علت فرهنگ بالایی که دارند می‌دانند اقداماتی که انجام می‌شود به مصلحت آنهاست.

وی از اصناف استان هم قدردانی کرد و گفت: اصناف در این ایام به ویژه در محدودیت‌های ناشی از کرونا، همکاری جدی داشته‌اند و اگر این همراهی‌ها نبود، در مهار بیماری هیچ توفیقی نداشتیم و باید قدرشناس این همراهی‌ها باشیم.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*