اخبار خراسان جنوبی/ زغال سنگی‌ها دور سوم را با شکست آغاز کردند

شناسایی ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۳

۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از۱۱۵  آزمایش کرونا در استان آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از۱۹  مبتلای جدید به کرونا، ۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۴ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد بیمار، در شهرستان های قاین، زیرکوه و سرایان هرکدام ۴ بیمار، شهرستان فردوس ۳ مورد و شهرستانهای بیرجند و نهبندان هرکدام دو بیمار جدید شناسایی شد.

مورد در قاین، مورد در بیرجند، مورد در درمیان، شهر ستان‌های فردوس و سرایان هرکدام ۳ مورد و در شهرستان طبس هم یک مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: سایر شهرستان‌های استان در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نکردند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون۱۴۸ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۵ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و۸ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: خوشبختانه بیمار دارای حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه در استان نداریم.

لیگ برتر هندبال کشور

زغال سنگ طبس مغلوب ذوب آهن اصفهان شد/۷

تیم هندبال زغال سنگ پروده طبس در اولین بازی خود از دور سوم رفت مسابقات لیگ برتر هندبال آقایان کشور شکست خورد.

تیم هندبال زغال سنگ پروده طبس در اولین بازی خود از دور سوم رفت مسابقات لیگ برتر هندبال آقایان کشور در مقابل ذوب آهن اصفهان با نتیجه ۲۱ بر۳۶ مغلوب شد.

نماینده طبس در ادامه این رقابت‌ها فردا جمعه ۱۷بهمن ساعت۱۵ به مصاف تیم بدون شکست نیروی زمینی شهید شاملی کازرون خواهد رفت

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی ریشه در فطرت دارد

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی ریشه در فطرت دارد

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شاخص‌های انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل هرگز کهنه نمی‌شود و این انقلاب، اسلام و دعوت انبیا به تعبیر قرآن کریم ریشه در فطرت، عقل، علم و وحی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلای المهدی (عج) اقامه شد افزود: این شاخص‌ها و مفاهیم مدت مصرف ندارد که تمام شود.

وی بیان کرد: اگر عدالت، ایمان، وفا، کمال، عفت، شجاعت، شهامت و شهادت و سایر موضوعات مطرح است پس تاریخ مصرف ندارد لذا بشر بخواهد یا نخواهد، بپسندد یا نپسندد این موضوعات جزو عناصر استوار و سنت الهی هستند و تغییر نمی‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: ممکن است فردی به عنوان مدعی انقلابی در عمل، گفتار و اندیشه، خلاف، انحراف یا عهدشکنی کند اما تنها علاج برگشت به انقلاب، اسلام و خدا است.

وی با تاکید بر اینکه قدردانی از انقلاب به میزان معرفت ما از آن است عنوان کرد: از بنیانگذار انقلاب اسلامی تا تمامی سلسله مراتب پایبند به ارزش‌های انقلاب، علم و اخلاق بودند و دنیا در مقابل انقلاب خاضع است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: همه دشمنی‌هایی که از جانب استکبار جهانی می‌شود و همه تهاجم‌ها، جنگ و فشارهای سیاسی و اقتصادی برای نابودی انقلاب است اما روزی که امام آمد یا رحلت کرد بحث ایران تنها نبود بلکه همه پرچم‌های کشورهای جهان برای عزای عمومی بین‌المللی نیمه افراشته شدند چون اصل مساله را نمی‌توانستند انکار کنند.

وی با تاکید بر لزوم قدرشناسی معجزه انقلاب توسط مسوولان و مردم گفت: در زمان انقلاب دیگران وظیفه خود را انجام دادند اما ما در هر جا و هر لباسی که هستیم، چه کردیم.

وی اظهار داشت: انقلاب دو کار خیلی مهم انجام داد یکی اینکه سیستم بی‌منطق و بی‌دلیل پادشاهی و شاهنشاهی را بعد از چندین سال ریشه‌کن کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حکومت در واقع می‌تواند بهترین ابزار برای رشد انسان باشد گفت: فلسفه حکومت روشن است، استعدادهای نامتناهی انسان به صورت فردی ظاهر می‌شود، به صورت جمعی اصطکاک منابع داشته و ایجاد قانون می‌کند و در این جهت دلیل عقلی و نقلی دارد که حکومت مهمترین عامل رشد انسان‌ها است.

وی افزود: اگر چنانچه حکومت صالح باشد موجب رشد می‎شود اما اگر ناصالح باشد بدتر از وحشی‌گری است، چون در وحشی‌گری هم مظلوم پای فرار دارد و می‌تواند از چنگ ظالم فرار کند و هم اگر کمال به دست نیاورد چیزی از دست نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی از حکومت به عنوان سرنوشت انسان‌ها یاد کرد و گفت: حکومت باید بر پایه دلایل عقلی و فطری بوده تا منطق داشته باشد لذا مساله پادشاهی یا شهنشاهی چه منطقی دارد لذا این برده‌گیری بزرگی از جامعه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به راستی معجزه قرن بود که توانست اصل سیستم پادشاهی را عوض کند و با ایمان مردم و به صورت ناباورانه قدرت جهنمی پادشاهی و شهنشاهی را کنار بزند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نسبت به ایده‌های این انقلاب ناسپاسی می‌کنیم اظهار داشت: مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید از طریق افراد مسوول یا غیرمسوول پیش می‌آید.

وی گفت: در مقابل آن شهامت‌ها، شجاعت‌ها، گذشت‌ها، ایثار و فداکاری‌ها برای آرمان‌های انقلاب که ایده ما و امر فطرت و عقل ماست، آنها هرچه داشتند گذاشتند و برخی به دنبال سوءاستفاده شخصی، درآمد، سازش با بیگانه و سایر موارد هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید حواسمان جمع باشد و خیلی جاها مشاهده می‌کنید آمریکا تحریم می‌کند در حالی که کاره‌ای نیست و مشکل از خودی است.

وی عنوان کرد: اگر همه ما یک حرف براساس انقلاب، دین، عقیده و منافع ملی بزنیم آمریکا کاره‌ای نیست؛ چه کسانی آمریکا را پرجرات می‌کنند که حرف بزند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تجربه ثابت کرده در سال‌های انقلاب هر وقت همه در اهداف انقلاب هماهنگ شدیم آمریکا، اسرائیل یا کشورهای دیگر خفه شدند اما هر وقت کسانی به آنها رو دادند، طلبکار درآمدند.

وی افزود: مشکل ما فقط تحریم آمریکا نیست، کم و بیش با تحریم‌های داخلی براساس گرانفروشی‌ها، احتکارها و انواع و اقسام سوءاستفاده‌ها مواجه هستیم.

وی گفت: اگر براساس آنچه اهداف نظام، انقلاب، جامعه، ملت و کشور است، عمل کنیم تمام توطئه‌ها خنثی است و باید برگردیم و از انحرافاتی که به وسیله ما انجام می‌شود، توبه کنیم.

 

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی ریشه در فطرت دارد/۳

 انقلاب اسلامی به راستی که معجزه قرن بود و در عین ناباوری جهانیان، طومار ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در هم یپچید.

آیت الله عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: سرنگونی نظام شاهنشاهی به اذعان کارشناسان و نظریه پردازان جهانی بزرگترین معجزه قرن بود که نه تنها این نظام را ساقط کرد بلکه توانست بساط استکبار جهانی برای همیشه از ایران برچیند.
وی افزود: تاریخ شاهنشاهی ایران سراسر ستمگری، زور، نیرنگ و آدم کشی بود که در ۲۰۰ سال اخیر با زر و زور هرچه توانستند بر سر ملت ایران درآورند.
آیت الله عبادی با تأکید بر از جان گذشتگی‌های شهدا برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: امروز در قبال حفظ انقلاب و آرمان‌های آن همه ما مسئولیم و ودر هر لباس، پست و مقام و مسئولیتی که هستیم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
نماینده، ولی فقیه در استان سازش با بیگانه را خیانت دانست و تأکید کرد: آمریکا و استکبار جهانی هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نیست و باید حواسمان را جمع کنیم تا فریب توطئه‌های دشمنان را نخوریم.
آیت الله عبادی گفت: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، هرگاه در مسیر اهداف انقلاب گام برداشتیم و همه باهم متحد بودیم آمریکا نتوانست کاری از پیش ببرد.
امام جمعه بیرجند به گران فروشی در برخی اقلام هم اشاره و تأکید کرد: مسئولان بر تشدید نظارت‌های بازار جدی‌تر عمل کنند و جلوی سوء استفاده افراد سودجو را بگیرند.

استقبال خوب اصحاب رسانه خراسان جنوبی از کارگاه “اعتیاد از نگاه دوربین”

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از استقبال خوب اصحاب رسانه از دوره آموزشی “اعتیاد از نگاه دوربین” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: این دوره آموزشی با تدریس حسینی از اساتید کشوری، چهارشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۵:۳۰ لغایت ۱۷برگزار شد.

وی با بیان این که ۴۹ نفر از اصحاب رسانه در این کارگاه شرکت کردند، ادامه داد: پیش از این کارگاه آموزشی «آشنایی با مفاهیم پیشگیری همگانی از گرایش به مواد مخدر » نیز با مشارکت ۴۵ نفر از اصحاب رسانه برگزار شد.

وی با اشاره به این که دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت کنندگان در این دوره ها گواهینامه اعطا خواهد کرد، یادآور شد: حضور در این دوره ها در رتبه بندی نشریات و امتیاز آوری برای خبرنگاران تاثیر گذار است.

 

 

 

اجرای برنامه فجر مهربانی در روستای بیدمشک قاینات/ ۲

اجرای برنامه فجر مهربانی در روستای بیدمشک قاینات

به مناسبت ایام دهه فجرانقلاب اسلامی و در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری قاین با همکاری بنیاد توسعه فرهنگی سپهر قائنات برنامه فجر مهربانی را در روستای بیدمشک اجرا کردند.

 به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این برنامه کتاب‌خانه سیار روستایی قاینات و تلاشگران بنیاد سپهر  با حضور در مدرسه «صبر» روستای بیدمشک این شهرستان، ضمن  اهدای کتب “پویش کتاب‌خوانی سپهر” ویژه کودکان مناطق روستایی،  برنامه‌های فرهنگی شامل، کتاب‌خوانی، بازی و مسابقه را نیز  با رعایت دستورالعملهای پیشگیری از بیماری کرونا اجرا و روز خاطره انگیزی برای کودکان ونوجوانان این روستا رقم زدند.

جشن مادرانه در مرکز فرهنگی هنری و فراگیر کانون قاین برگزار شد/۲

همزمان با گرامی‌داشت دهه‌ی فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س ) و روز مادر، مرکز فرهنگی هنری و فراگیر کانون قاین جشن مادرانه را به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی بر همین اساس در این جشن اعضا و مربیان مرکز با موضوع مادر و جایگاه ارزشمند مادر، در قالب شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی، کارت سازی، متن ادبی و… کلیپ‌های ویدئویی و عکس‌های زیبایی تهیه و در این جشن برای سایر دستان خود به اشتراک گذاشتند.

 

 

 

 

مصاحبه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال۹۹

جدول زمانبندی مصاحبه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی پیمانی وزارت آموزش و پرورش سال۹۹ اعلام شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مشروح این اطلاعیه به شرح ذیل است:

 باسمه تعالی

بدینوسیله به اطلاع پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی پیمانی وزارت آموزش و پرورش سال۹۹  استان خراسان جنوبی می­رساند جهت انجام مصاحبه بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده در ذیل از روز دوشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۰  در محل

“دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند و پردیس امام سجاد (ع)” با همراه داشتن مدارک حضور به هم رسانند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، به داوطلبان توصیه می شود ضمن همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده و زدن ماسک در تمام مراحل انجام مصاحبه استخدامی، نکات بهداشتی را نیز به طور کامل و با دقت رعایت نموده و از آوردن همراه به محل بررسی مدارک و مصاحبه جداً خودداری نمایند.

 مدارک لازم :

۱- پرینت کارنامه قبولی دریافت شده از سایت سنجش آموزش کشور .

۲- چهار قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ جدید پشت نویسی شده ( نام و نام خانوادگی- کدملی در پشت عکس درج شود).

۳-اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات شناسنامه ( دو سری).

۴- اصل کارت ملی و تصویر خوانا از پشت و روی کارت ملی (دو سری).

۵- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برادران) و یک برگ تصویر از آن .

۶-  اصل دانشنامه یا اصل گواهی نامه موقت پایان تحصیلات براساس مدرک تحصیلی  مجاز (برابر کد شغل- محل انتخابی )و یک برگ تصویر. 

تذکر: در صورت عدم وجود اصل مدرک تحصیلی یا اصل گواهی موقت، می بایست کپی برابر اصل شده این مدارک تحویل گردد.

۷- اصل معرفی‌نامه رسمی از سازمان بهزیستی برای معرفی شدگان از محل ظرفیت ۳٪ معلولین.

۸- اصل گواهی مدرک تخصصی جهت حافظین قرآن دارای درجات ۱ تا ۳ تخصصی و یک برگ تصویر از آن ( صرفاً  برای رشته های شغلی دبیری معارف اسلامی و مربی امور تربیتی مدارس لحاظ خواهد شد).

۹– اصل معرفی نامه رسمی از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای قبول شدگان از طریق سهمیه ایثارگری با ذکر نوع ایثارگری و درصد جانبازی .

۱۰- اصل معرفی نامه رسمی به تاریخ روز از نهاد و یگان اعزام کننده برای استفاده کنندگان از سهمیه رزمنده، فرزند و همسر رزمنده

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:

    الف: معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود

    ب: معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل

    ج: معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

۱۰- اصل سوابق خدمت غیررسمی و تمام وقت در دستگاه های اجرایی ازتاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به بعد که حقوقشان از محل اعتبارات دولتی پرداخت شده است ( برای افرادی که دارای کبر سن می باشند)

۱۱- اصل مدارک مشمولین آیین نامه جذب نخبگان و استعدادهای برتر ( تاییدیه از بنیاد ملی نخبگان فقط برای مشمولینی که دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند)

۱۱- با توجه به اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور، افرادی که بومی شهرستان را انتخاب نموده اند باید دارای یکی از شرایط زیر باشند:

الف- محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با محل مورد تقاضا یکی باشد.

ب  در صورتی که محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با محل مورد تقاضا یکی نباشد ارائه استشهادیه (پیوست اطلاعیه) مبنی بر ساکن بودن و داشتن حداقل ۱۰ سال سکونت در شهرستان محل مورد تقاضا الزامی است.

در صورت عدم ارائه مدارک بومی، امتیاز بومی لغو گردیده و از نمره مکتسبه کسر خواهد شد و وضعیت متقاضی بر اساس نمره مکتسبه جدید در رقابت با سایر متقاضیان ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

۱۲- کلیه داوطلبان معرفی شده در این مرحله، موظفند “فرم اطلاعات فردی” ضمیمه این اطلاعیه را دریافت و نسبت به تکمیل دقیق فرم و الصاق یک قطعه عکس به آن اقدام و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی را به آن الصاق و در روز مصاحبه به نماینده هسته گزینش استان مستقر در گروه مصاحبه تحویل نمایند.

۱۳- کلیه داوطلبان معرفی شده، موظفند اصل گواهی مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، نرم افزارها و دانش کامپیوتر ( برمبنای گواهی رسمی و معتبر) و یک برگ تصویر از آن را با توجه به نمون برگ (۶-هـ پیوست ) تحویل گروه بررسی مدارک و مستندات نمایند.

۱۴  کلیه نمون برگ های پیوست این اطلاعیه می بایست توسط داوطلبان پرینت و تکمیل گردد و در روز مصاحبه تحویل گروه بررسی مدارک و مستندات و کارگروه مصاحبه گردد.

تذکرات مهم: – همراه داشتن کلیه مدارک فوق در زمان اعلام شده الزامی است. در صورت نقص در مدارک، داوطلب به مرحله مصاحبه معرفی نگردیده و متعاقباً هیچ حقی برای این قبیل داوطلبان متصور نمی باشد .

– معرفی شدگانی که مبتلا به کوئید ۱۹ شده و در حالت قرنطینه و یا در بیمارستان بستری می باشند به شرطی که در طول مدت انجام مصاحبه، مدارک و مستندات پزشکی آنها، توسط والدین یا وکیل قانونی ارائه شود. مصاحبه از این افراد در صورت تایید سلامت وی توسط پزشک معتمد آموزش و پرورش،  حداکثر تا یک هفته بعد از پایان آخرین روز مصاحبه صورت خواهد گرفت. در راستای صیانت از حقوق سایر داوطلبان آزمون، بعد از انقضای مهلت مقرر ، اقدامی میسور نخواهد بود.

-با توجه به برگزاری فرآیند مصاحبه در دو مرکز پردیس شهید باهنر و امام سجاد (ع) دقت در زمان بندی حضور با توجه به رشته و حروف الفبا در محل مصاحبه الزامی می باشد.

-کلیه داوطلبان می بایست برای انجام مصاحبه علمی _ تخصصی از ساعت ۷:۳۰ صبح در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر و امام سجاد (ع)  حضور بهم رسانند.

-زمان انجام مصاحبه صبح از ساعت  ۱۳-۷:۳۰  و عصراز ساعت ۱۸-۱۴ همان روز خواهد بود.

-حضور  داوطلبان به منظور بررسی مدارک و انجام معاینات پزشکی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح در پردیس های اعلامی الزامی است.

-تذکر۱: داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در موعد اعلام شده نسبت به ارایه مدارک مورد نیاز اقدام نموده و یا در مراحل بعدی (معاینه پزشکی و مصاحبه ) حضور یابند ، به عنوان منصرف از استخدام شناخته خواهند شد و متعاقباً هیچ حقی برای این قبیل داوطلبان متصور نبوده و به منزله انصراف از استخدام تلقی خواهد شد.

برنامه زمان بندی حضور پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه علمی _ تخصصی

در پردیس شهید باهنر-رشته های شغلی ای که به ترتیب حروف الفبا مشخص شده اند،بر اساس حرف اول نام خانوادگی می باشد

خراسان جنوبی
روز تاریخ پردیس شهید باهنر
دو شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ دبیری ادبیات فارسی(خواهران)- هنرآموز زراعی و باغی -دبیری ریاضی(خواهران)- -دبیری حرفه‏وفن و کاروفناوری
سه شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ دبیری ادبیات فارسی(برادران)- دبیری فیزیک- دبیری ریاضی(برادران)- هنرآموز الکتروتکنیک و الکترونیک
پنج شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ دبیری علوم اجتماعی- هنرآموز صنایع غذایی- هنرآموز صنایع چوب -دبیر تربیت بدنی (خواهران)
شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ دبیری زبان و ادبیات انگلیسی- دبیر علوم زیستی و بهداشت-دبیر عربی- دبیر تربیت بدنی برادران(از حرف الف تا س)
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ دبیری علوم تجربی-مشاور واحد آموزشی-هنرآموز کودکیاری-دبیر تربیت بدنی برادران(از حرف ش تا ی)
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ دبیری معارف اسلامی و فلسفه (خواهران)- دبیری جغرافیا-مراقب سلامت (خواهران)
سه شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ دبیری معارف اسلامی و فلسفه (برادران)-هنرآموز گرافیک- دبیری هنر- مراقب سلامت (برادران)- هنرآموز معدن
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ هنرآموز حسابداری- هنرآموز ساختمان- هنرآموز طراحی و دوخت- هنرآموز مکانیک خودرو- دبیری تاریخ

 

برنامه زمان بندی حضور پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه علمی _ تخصصی

در پردیس امام سجاد (ع)

 

خراسان جنوبی
روز تاریخ رشته شغلی، داوطلب(براساس حرف اول نام خانوادگی) (برادران) رشته شغلی داوطلب(براساس حرف اول نام خانوادگی)(خواهران)
دو شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ آموزگار ابتدایی وآموزگار استثنایی(الف-ب) آموزگار ابتدایی و استثنائی خواهران (الف  ب- پ)
سه شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ آموزگار ابتدایی وآموزگار استثنایی(پ-ت-ث ج- چ-ح-خ-د-ذ-ر) آموزگار ابتدایی و استثنائی خواهران (ت– ث ج-چ-ح-خ ح – خ  د)
پنج شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ آموزگار ابتدایی وآموزگار استثنایی(ز-ژ  س-ش  ص-ض – ط- ظ – ع – غ- ف – ق ) آموزگار ابتدایی و استثنائی خواهران (ذ- ر – ز – ژ  س –  ش)
شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ آموزگار ابتدایی وآموزگار استثنایی (ک- گ-ل – م – ن – و – ه  ی) آموزگار ابتدایی و استثنائی خواهران (ص-ض-ط-ظ-ع-غ)
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ مربی امور تربیتی برادران (الف-ب- پ-ت-ث-ج- چ-ح-خ) آموزگار ابتدایی و استثنائی خواهران (ف  ق-ک-گ-ل-م)
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ مربی امور تربیتی برادران (د-ذ- ر-ز- ژ  س-ش  ص-ض – ط- ظ – ع – غ- ف  ق-ک) آموزگار ابتدایی و استثنائی خواهران (ن-و-ه-ی)- مربی امور تربیتی خواهران
سه شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ مربی امور تربیتی برادران(گ-ل-م – ن – و – ه  ی) هنرآموز کامپیوتر (خواهران و برادران)

 

آدرس محل بررسی مدارک و مصاحبه استخدامی :

بیرجند  بلوار معلم  چهارراه بهداری – خیابان شهید خلیل طهماسبی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر بیرجند

بیرجند- خیابان حافظ – دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد (ع) بیرجند

 

 

 

آغاز مسابقات رول بال قهرمانی خراسان جنوبی در آیسک/۷

مسابقات رول بال قهرمانی استان با شرکت ۴تیم آقایان و دو تیم بانوان از شهر‌های بیرجند و آیسک در سالن ورزشی شهدای آیسک آغاز شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی این مسابقات به همت پایگاه بسیج سردار شهید سیدمحمدعلی مهرداد آیسک، هیات اسکیت شهرستان سرایان و اداره ورزش وجوانان این شهرستان به میزبانی شهر آیسک در حال برگزاری است.
آیسک علاوه بر هندبال، یکی از شهر‌های موفق در حوزه اسکیت و رول بال استان است.

 

برگزاری مسابقه دارت بانوان به مناسبت دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زهرا (س)/۷

همزمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) و ایام  دهه مبارک فجر مسابقه ورزشی دارات بین بانوان اداره کل فنی و حرقه ای خراسان جنوبی برگزار شد.

این مسابقات که از سوی کمیته امور بانوان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برنامه ریزی شده بود با حضور ۱۰ نفر از بانوان اداره کل ،مرکز شماره یک و مرکز خواهران بیرجند در رقابتی دوستانه به مصاف یکدیگر رفتند .

دبیر هیات انجمن های ورزشی استان گفت :شرکت کنندگان در این مسابقه دوستانه مطابق اصول مسابقات دارت با یکدیگر رقابت کردند که پس از بررسی امتیازات ۴ نفر به عنوان منتخب تایید شدند .

فاطمه یوسفی ادامه داد :خانمها کوثر یوسفی ،زهرا شاهرخی ،زهرا برفی ،ریحانه طالبی در این مسابقات برگزیده شدند .

تجلیل از بانوان ملی پوش خراسان جنوبی/۷

ظهر امروز با حضور حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، اسلامی معاون ورزش بانوان و نواب رییس هیات های ورزشی والیبال، تیراندازی و جودو از بانوان ورزشکار ملی پوش استان نجمه خدمتی، مهسا کدخدا و سپیده طاهری تجلیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد : ورزشکار المپیکی استان نجمه خدمتی با توجه به تجربه ای که در المپیک قبلی دارد به فضل الهی و دعای خیر مردم و حمایت خانواده ،هیات و فدراسیون برای ایران عزیز افتخاری دوباره بدست آورد . حسن عزیزی خاطر نشان کرد : ما این آمادگی را داریم که با توجه به ظرفیت الگویی که قهرمانان دارند از تمامی ظرفیت های قانونی خودمان چه در بحث صدور مجوزها و چه در بحث تسهیلاتی در خدمت عزیزان باشیم تا رشته هایی نظیر والیبال ،تیراندازی و جودو و سایر رشته ها را توسعه بدهند و استفاده از ظرفیت قهرمانان برای توسعه هر چه بیشتر رشته های مطرح شده استفاده کنیم . در پایان جلسه اعظم اسلامی معاون ورزش بانوان اداره کل و نواب رییس هیات های ورزشی به ارائه گزارشی از وضعیت ورزش بانوان استان، مدال آوران و ورزشکاران استان پرداختند. .

کسب عنوان نهم کشوردرسرانه فضاهای ورزشی/۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: آموزش و پرورش استان با احداث ۲ هزار و ۷۰۰متر مربع سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان دختر و پسر استان، عنوان رتبه نهم کشور را در زمینه احداث فضاهای ورزشی دانش آموزی به دست آورد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی با بیان این خبر اظهار کرد: احداث و بهره برداری ۲ مدرسه پویا در شهرستان های بیرجند و قاین، افتتاح ۵ کلاس درس تربیت بدنی در شهرستان های بیرجند، قاین، بشرویه و طبس و احداث و بهره برداری از دو زمین چمن مصنوعی در شهرستان های سربیش و طبس مهم ترین طرح های بهره برداری شده از بهمن ۹۸ تا بهمن ۹۹ می باشند.

وی، با اشاره به هزینه کرد میلغ یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان برای احداث، تکمیل و تجهیز این فضاهای ورزشی، تصریح کرد: ۱۷۱ هزار و ۲۵۹ دانش آموز دختر و پسر استان در ۹ شهرستان از مزایای این طرح ها برخوردار شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که سرانه فضاهای آموزشی به ازای هر دانش آموز، از۳۸درصد در بهمن۹۸، به بیش از  ۳۹ درصد در بهمن ۹۹ افزایش یافته است، عنوان کرد: ورزش تضمین کننده ی سلامت جسمانی دانش آموزان است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه از افتتاح ۳ طرح آموزشی، پرورشی و تربیتی با زیر بنای ۱۵۰ متر مربع در شهرستان سرایان، همزمان با سومین روز از دهه ی مبارک فجرخبر داد و بیان کرد: صبح امروز نمازخانه، کتابخانه و یک باب کلاس در دبستان دخترانه برادران مددی به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت ۴۰ درصدی خیر در این طرح ها، خاطر نشان کرد: برای احداث، تکمیل و تجهیز این ۳طرح مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده و ۱۱۰ دانش آموز دختر از مزایان برخوردار شدند.

بررسی راهکارهای ایمن سازی محور روستایی چهارده
با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، راهکارهای ایمن سازی محور روستایی چهارده به صورت میدانی بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ فرهادی در جریان بازدید از این محور، محور روستایی چهارده در بخش مرکزی شهرستان بیرجند را از محورهای پرمخاطره خواند.
وی با اشاره به منطقه گردشگری چهارده تصریح نمود: با توجه به این که یکی از بهترین اقامتگاه های بومگردی استان در این روستا در حال احداث است، قطعاً آغاز به کار آن، حجم تردد در این محور را افزایش خواهد داد.
به گفته وی؛ بهسازی این محور می تواند در ایمن سازی آن نقش داشته باشد.
شایان ذکر است؛  در این بازدید که با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری، رئیس پلیس شهرستان بیرجند، مدیرعامل آب منطقه ای و معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان صورت پذیرفت، موضوعات مرتبط با احداث و بهسازی محور مذکور، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در خصوص رفع مشکلات موجود و حفظ حریم و بستر رودخانه، جلسه ای با محوریت دفتر فنی استانداری برگزار و وظایف دستگاه‌ها و زمان اجرای آن مشخص و ابلاغ گردد.

کشف لاشه یک راس بزغاله وحشی در شهرستان نهبندان

عاملان شکار غیرمجاز یک رأس بزغاله وحشی در منطقه شکار ممنوع استند شهرستان نهبندان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری ماموران پلیس اطلاعات نیروی انتظامی، هنگام عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در منطقه شکار ممنوع استند، با مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی پیکان وانت، اقدام به بازرسی از آن کرده که موفق به کشف لاشه یک راس بزغاله وحشی به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، یک قبضه چاقو و یک دستگاه دوربین چشمی شدند.
کوهستانی افزود: در این رابطه دونفر متخلف شکارو صید دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

بهره برداری از ۳ طرح عمرانی و خدمات در نهبندان/۲

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر اجرای ۳ طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان نهبندان به بهره بردرای رسید.

برای اجرای این طرح ها  ۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

این طرح‌ها شامل اختصاص یک دستگاه لودر به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان  از محل طرح‌های ملی،  پروژه بیابان زدایی در روستای حیدرآباد شامل عملیات مدیریت روان آب به مساحت ۶٠٠ هکتار  و بهره برداری از خط انتقال آب کشاورزی با لوله گذاری به طول هزار متر در روستای حیدرآباد بخش مرکزی شهرستان نهبندان است.

۳ کشته و مصدوم در واژگونی خودرو در محور طبس بشرویه/۴

فرمانده آتش نشانی طبس از واژگونی یک دستگاه خودرو در ۲۵ کیلومتری محور طبس بشرویه خبر داد.

افراسیابی  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : در اثر  واژگونی یک دستگاه خودروی سابرینا  یک نفر فوت و دو نفر مصدوم شدند.

فرمانده آتش نشانی طبس افزود : یک تیم عملیاتی امداد و نجات  برای رهاسازی ‏ سه مصدوم عملیات خود را آغاز کردند که متاسفانه یک نفر فوت و دو مصدوم به بیمارستان منتقل شدند

 

اختلال تلفن همراه در شرق کشور/۲-۳

روز پنجشنبه پوشش تماس تلفن همراه در برخی از نقاط استان با مشکل همراه شده.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اختلال در تماس تلفن همراه در برخی از نقاط استان گفت: این اختلال به صورت منطقه ای در شرق کشور رخ داده است و امکان اتصال به اینترنت و ارسال پیامک کوتاه برای مشترکان تلفن همراه وجود داشته است.

این اختلال پس از مدتی رفع شد

 

 

دستگیری عامل شکار ۴قطعه تیهو در شهرستان خوسف/۴

چهار قطعه تیهو و یک قبضه سلاح ساچمه زنی از متخلف صید و شکار در شهرستان خوسف کشف و ضبط شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: پلیس اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان در راستای تعامل و همکاری با حفاظت محیط زیست، یک نفر متخلف شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.

تقی زاده افزود: از متخلف، چهار قطعه تیهو و یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

وی گفت: همچنین ماموران یگان حفاظت، حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق آزاد شهرستان یک نفر متخلف شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: از متخلف، یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی دوربین دار کشف و ضبط شد.

تقی زاده افزود: در رابطه با این تخلفات دو پرونده تشکیل و برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

ثبت نام ۱۰۰درصد پزشکان در طرح نسخه الکترونیک

پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی خراسان جنوبی از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۰۰هزار نسخه الکترونیک صادر کرده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال۹۷ در راستای برنامه‌های دولت الکترونیک تصمیم بر این شد تا دفترچه‌های کاغذی جمع آوری و نسخ به صورت الکترونیک صادر شود.

فرزاد فیروزی افزود: در راستای اجرای این طرح پزشکان در سامانه ثبت نام و نسخه بیمار را بر اساس کد ملی ثبت می‌کنند.

وی گفت: با عنایت به اینکه داروخانه‌ها هم در این سامانه عضو هستند بیمار با مراجعه به داروخانه، بدون ارائه نسخه کاغذی می‌تواند داروی خود را دریافت کند.

فیروزی گفت: در ابتدای اجرای این طرح ۶۰درصد حق ویزیت پزشکان بعد از ۴۸ساعت به حسابشان واریز می‌شد، اما در حال حاضر به منظور جذب بیشتر پزشکان، ۸۰درصد حق ویزیت در پایان همان روز به حساب پزشک واریز می‌شود.

وی افزود: پزشکانی که دارای امضای الکترونیک نیز هستند تا ۹۵درصد حق ویزیت به حسابشان واریز می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰درصد پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان در سامانه نسخه الکترونیک ثبت نام کرده اند، اما در حال حاضر ۷۵درصد در این سامانه فعالیت دارند و نسخه الکترونیک را ثبت می‌کنند گفت: در یک ماه گذشته سازمان پهنای باند را ۳برابر کرد تا پزشکان مشکلی در این راستا نداشته باشند.

فیروزی افزود:از ابتدای سال تا کنون پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیش از ۲۰۰هزار نسخه الکترونیک صادر کرده اند.

وی گفت: قطعاً نسخه الکترونیک سبب کاهش مراجعات مردم برای تمدید تاریخ اعتبار و یا تعویض دفترچه، کاهش مشکلات مفقودی دفترچه، کاهش مصرف کاغذ، پایین آمدن درصد خطا‌های ناشی از نسخه نویسی و نسخه پیچی می‌شود.

فیروزی یادآور شد: همچنین تمام سوابق بیمار نزد پزشکان در سامانه ثبت می‌شود و برای تجویز دارو کار پزشک تسهیل می‌شود.

نقره داغ شدن قاچاقچی دام و سوخت در سربیشه/۴

قاچاقچی دام و سوخت به پرداخت ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد.

رئیس شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی مرکز استان گفت: ماموران یگان امداد شهرستان سربیشه، حین کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه اتوبوس تعداد ۱۲ راس دام سبک و ۷۶۰ لیتر گازوییل کشف، پرونده‌ای را برای رسیدگی به تعزیرات ارسال کردند.

محمود ذوالفقاری افزود: پس از بررسی ، متهم علاوه بر ضبط کالا‌های مکشوفه، به پرداخت ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جریمه برای دام و ۱۷ میلیون تومان برای قاچاق سوخت محکوم شد.

 

 

درآمد‌های بنیاد مستعضفان باید در زمینه توسعه سرمایه گذاری شود

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار جمعی از مدیران ادارات تابعه بنیاد مستضعفان دراین استان، گفت: درآمد‌های حاصله بنیاد مستعضفان باید در زمینه توسعه استان سرمایه گذاری شود.

آیت الله عبادی در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، با اشاره به اینکه انتظار است درآمد‌های حاصله بنیاد مستعضفان در استان سرمایه گذاری شود، گفت: اگر سوابقی از گذشته دارید که سرمایه‌ای از استان خارج شده است باید پیگیر بازگشت آن باشید، چون استان نیازمند سرمایه گذاری است و درآمدش باید به خودش برگردد.

وی افزود: وظیفه و رسالت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر مجموعه‌های انقلابی، این است که آنچه که ستمگران به ناحق از مردم گرفتند را به نحوی به مردم بازگردانند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های واصله در این ۴۰ سال بعد انقلاب اسلامی بیش از ۸۴ هزار سند (در قالب بنیاد علوی) و همچنین دارایی‌ها مردم که در زمان طاغوت از آن‌ها گرفته شده بود به صاحبان اصلی آن برگشته است.

آیت الله عبادی افزود: باید ایثارگرانه و جهادی کار کرد و این امانات را به اهلش داد و در جهت تولید و تکثیر و انواع و اقسام توسعه تلاش و کوشش کرد.

وی خواستار اطلاع رسانی در خصوص اقدامات بنیاد مستضعفان شد و گفت:باید زحماتی که می‌کشید را به مردم اطلاع رسانی کنید تا برای مردم شبهه نباشد.

بهره مندی ۱۰۰درصدی روستا‌ها خراسان جنوبی از برق/۲-۳

بهره مندی روستا‌های خراسان جنوبی از نعمت برق، از ابتدای انقلاب تا کنون به ۱۰۰درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: تعداد روستا‌های برق دار استان از ۵ روستا در ابتدای انقلاب به ۱۶۳۰روستا در حال حاضر افزایش یافته است.
دادگر افزود: درصد روستا‌های بالای ده خانوار برخوردار از برق، در این مدت از صفر به ۱۰۰درصد و روستا‌های بالای بیست خانوار برخوردار از برق نیز از شش دهم درصد به ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تولید برق در خراسان جنوبی که در ابتدای انقلاب منحصر به چند نیروگاه دیزلی با ظرفیت پایین بوده است، هم اکنون و با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی قاین به ۷۱۱.۷مگاوات رسیده است که بیش از مصرف برق استان است و خراسان جنوبی هم اکنون صادرکننده‌ی برق به استان‌های همجوار است.

طول خطوط شبکه‌ی فشار متوسط استان در این مدت از ۱۱۰ به ۱۲۸۶۹کیلومتر و خطوط فشار ضعیف استان، از ۱۶۸به۵۷۱۹ کیلومتر افزایش یافته است.

همچنین در ابتدای انقلاب، هیچ چاه کشاورزی برقداری در استان وجود نداشته است که هم اکنون ۲۰۰۵حلقه چاه کشاورزی برق دار در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: تعداد مشترکان شبکه‌ی برق خراسان جنوبی هم از ۱۶۸۸۷مشترک در ابتدای انقلاب به ۳۸۴۸۶۵مشترک تا کنون افزایش یافته است.

درگذشت پدر شهید خسروی/۲

پدر شهید رضا خسروی به فرزند شهیدش پیوست.

علیجان خسروی پدر بزرگوار شهید والامقام رضا خسروی پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندش دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این پدر بزرگوار امروز از درب منزل ایشان تشییع و در جوار گلزار شهدای روستای اسفزار شهرستان سربیشه و در کنار آرامگاه فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید رضا خسروی ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

ارتقاء بیمارستان نهبندان/۲

وزارت بهداشت و درمان با ارتقاء بیمارستان شهید آتشدست نهبندان موافقت کرد.

 با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، این بیمارستان از ۳۲به ۹۶ تختخوابی توسعه یافت.

آقای نخعی، دریافت ردیف بودجه‌ای ویژه برای بیمارستان نهبندان از پیگیری‌های بعدی خود اعلام کرد.

وی همچنین از اختصاص دو دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های نهبندان و سربیشه به ارزش ۵میلیارد تومان خبر داد.

 

قدردانی از ۳شهید مدافع سلامت

امروز در مراسمی از خانواده‌های دکتر وجدان، منصوره حسینی و کاظم احمدی شهدای مدافع سلامت استان با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: از کادر درمان و شهدای سلامت ممنونیم که مجاهدانه در این راه گام برداشته و ایثار می‌کنند.
ملانوری ضمن قدردانی از اطلاع رسانی صداوسیما برای آگاهی بخشی به مردم گفت: با همدلی خوب مردم در کنترل این بیماری در خراسان جنوبی موفق عمل کرده و باید این روند ادامه داشته باشد.
وی افزود: مدیریت کرونا در پشتیبانی و در بخش اجرایی موفق بوده در حالی که کشور ما در شرایط تحریم به سر میبرد.
دهقانی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: بر خلاف پیش بینی‌های بین‌المللی کشور ما در کنترل کرونا با کمک مردم بسیار موفق عمل کرد و بسیاری از کشور‌های توسعه یافته با وجود امکانات زیاد در این بیماری کمر خم کردند.
در پایان این مراسم حاضران گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی را غبارروبی و با این شهدا تجدید میثاق کردند.

رونمایی از ۲۴عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی/۲-۳

از ۲۴عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی رونمایی شد.

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر‌های دفاع مقدس استان مراسم اختتامیه نهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی داستان کوتاه تحت‌عنوان یوسف و رونمایی از ۲۴عنوان کتاب دفاع مقدس انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری جشنواره حفظ آثار و انتقال آزار ادبی به نسل آینده کشور و شناسایی و پرورش استعداد‌های نوجوانان و جوانان در زمینه‌های مختلف است.سرهنگ فلاحی افزود: از آغاز آبان ماه سال جاری کار اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها برای شرکت در جشنواره انجام شده که جمعا تعداد ۶۶ اثر شعر ارسال شده است که ۲۸ اثر آن به تایید هیات داوران جشنواره رسیده است.

به گفته وی در مجموع سه اثر به عنوان نفرات برتر نیز انتخاب شدند و در مجموع ۱۴نفر به مرحله کشوری که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد نیز معرفی شدند.

وی افزود: همچنین از مجموع ۸۷عنوان کتاب در سال جاری در برنامه کاری مرکز حفظآثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است که امروز از ۲۴عنوان آن رونمایی شد و ۱۵عنوان دیگر در مرحله چاپ و ۱۵عنوان دیگر در مرحله نگارش است که ۱۱مورد آن صوتی است.

در پایان این مراسم پس از قرائت آثار چند تن از شاعران و نویسندگان برگزیده به نفرات برتر جوایزی در زمینه شعر و ادبیات اهدا شد.

برگزاری مراسم “مهمانی لاله ها” با حضور استاندار/۲-۳

همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، مراسم “مهمانی لاله ها” در محل گلزار شهدای شهرستان بیرجند با حضور استاندار برگزار شد.

این مراسم با برگزاری برنامه هایی خاص و ویژه، همچون سخنرانی، اجرای سرود و مداحی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا برگزار شد.  
مراسم” مهمانی لاله ها”، همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، با عنوان “انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی”، در تمامی شهرستانهای خراسان جنوبی برگزار شد.
استاندار و مسئولان حاضر در این مراسم، در انتهای برنامه ها ضمن غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، با آرمانهای این عزیزان تجدیدمیثاق کردند.

درخشش ۲ دانش آموز خراسان جنوبی درجشنواره ملی دختران امروز/۲-۳

۲ دانش آموز خراسان جنوبی موفق به کسب عناوین برتر رشته های فیلم مستند کوتاه و عکاسی کشور در جشنواره فرهنگی هنری دختران امروز شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در حاشیه آیین تجلیل از دانش آموزان برگزیده جشنواره دختران امروز گفت: در این جشنواره فاطمه محیا آهنی دانش آموز دوره متوسطه اول بیرجندی با تولید فیلم مستند کوتاه سخت مدرسه به عنوان منتخب برگزیده این رشته معرفی شد.

محمدعلی واقعی افزود: عکس مرضیه حسینی داونش آموز دوره ی ابتدایی شهرستان سربیشه نیز با موضوع گذر از کرونا نیز به عنوان یکی از منتخبین رشته عکس جشنواره دختران امروز معرفی شد.

وی با بیان این که جشنواره فرهنگی، هنری دختران امروز در سطح ملی و  با هدف هویت‌یابی دختران و نشان دادن نقش آنان در ایجاد فضای سرشار از نشاط و امید و همبستگی در خانواده برگزار شد، گفت: تقویت نقش دختران در ایجاد فضایی سرشار از امید در خانواده، هویت‌یابی، شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان دختران و ماندگار کردن صحنه‌های تأثیرگذارنقش دختران در دوران عبور از کرونا از دیگر اهداف این جشنواره است.

به گفته واقعی، دانش‌آموزان دختر ما تاکنون همچنان که در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف، از جمله قرآن، نماز و عترت، فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی با کسب رتبه‌های استانی و کشوری درخشیدند درین جشنواره نیز با شرکت در رشته‌های، هنرهای تجسمی، عکاسی، فیلم داستانی وکوتاه ، هنرهای نمایشی، آثار خود را از طریق کانال‌های حوزه پرورشی در شبکه شاد ارسال کردند.

 

 

 

 

بهره‌برداری رسمی از معدن مس مسگران در شهرستان سربیشه/۲

همزمان با چهارمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری رسمی از معدن مس مسگران در شهرستان سربیشه آغاز شد.

معدن مس مسگران با ذخیره  ۸۹۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم داراست.

محمدی فرماندار شهرستان سربیشه، توجه به ظرفیت‌های معدنی منطقه را در راستای محرومیت زدایی و توسعه شهرستان ضروری دانست.

دکتر خراطی مدیرعامل شرکت صدر معادن ایرانیان هم با اشاره به راهبرد‌ها و برنامه‌های سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، توسعه فعالیت‌های معدنی را از اولویت‌های این مجموعه‌ها عنوان کرد.

رونمایی از اولین شمش طلای خراسان جنوبی  در مجتمع معدنی شادان خوسف/۲

اولین شمش طلای خراسان جنوبی در مجتمع معدنی شادان خوسف استحصال شده در مقیاس آزمایشی(پایلوت) امروز رونمایی شد.

اولین شمش‌های طلای خراسان جنوبی در کارخانه طلای شادان خوسف تولید شد.
این شمش‌ها ۳ونیم کیلوگرم وزن دارد.
ذخیره قطعی طلای شادان بیش از ۲۷میلیون و ۸۰۰هزار تُن برآورد شده است.
فرماندار خوسف با اشاره به اشتغال مستقیم ۳۰۰نفر و غیرمستقیم ۷۰۰نفر در مجتمع طلای شادان این شهرستان گفت: سالانه در صورت بهره برداری کامل از این کارخانه قادریم ۳۰۰کیلوگرم شمش طلا تولید کنیم.

آخرین روستای زیرکوه برق دار شد/۲

طرح برق رسانی به بند آخوند تنها روستای فاقد برق شهرستان زیرکوه به بهره برداری شد.

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر طرح برق رسانی به روستای فاقد برق بند آخوند با اعتبار ۳۱۰ میلیون تومان افتتاح شد.

پارک کودک شهر آبیز به نمایندگی از ۴ طرح شهری با مجموع اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در طرح‌های شهری آبیز، مرمت و بازسازی قنات پیکستان روستای استند با اعتبار ۱۱۸ میلیون تومان، یک واحد طرح مسکن معلولین و مددجویان تحت پوشش بهزیستی به نمایندگی از ۳۵ واحد در ۲۲ روستا با اعتیار ۲ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان دیگر طرح‌هایی بود که امروز در شهرستان زیرکوه به بهره برداری رسید.

منحصر به فرد‌ترین ماده معدنی ایران، مسافر قطار توسعه

منیزیت، منحصر به فردترین ماده معدنی دنیا و ایران است که این روز‌ها صنایع وابسته به آن، در خراسان جنوبی، مسافر قطار توسعه شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، کانی منیزیت نقش اصلی را در صنایع دیرگداز و نسوز دارد.منحصر به فرد‌ترین ماده معدنی ایران، مسافر قطار توسعه
فرآورده‌های منیزیتی، به طور عمده شامل دیرگداز‌ها است که در بخش صنایع دیرگداز به فراوانی استفاده می‌شود.
بخش دیگری از این فرآورده ها، در مصارف کشاورزی، داروسازی، شیمی و … به کار برده می‌شود.
منیزیت، ضروری‌ترین ماده در صنایع فولادسازی
امروزه فولادسازی مدرن و در حال توسعه، نیاز به افزایش تولید دیرگداز‌های منیزیتی با کیفیت بالا دارد.
نقطه ذوب منیزیت، ۲۸۰۰درجه سانتیگراد است که به همین علت جداره‌ی کوره‌های صنایع دیرگداز از جمله فولادسازی را با جرم‌ها و آجر‌های نسوز تولید شده از این ماده معدنی درست می‌کنند، چرا که هیچ ماده معدنی دیگری، تحمل حرارت کوره‌های با این دمای بالا را ندارد.ذخیره‌ی جهانی ۲.۵میلیارد تُنی منیزیت
ذخایر قطعی منیزیت دنیا، ۲.۵ و ذخایر پایه‌ای آن ۳.۴میلیارد تُن است. تولید سالانه منیزیت در دنیا، حدود ۲۰میلیون تُن است که از این مقدار، بیشترین سهم مربوط به کشور‌های شوروی، چین، کره شمالی، چک و اسلواکی است. کشور‌های اصلی تولیدکننده‌ی منیزیت، استرالیا، یونان، ترکیه، اسپانیا، برزیل، یوگوسلاوی، هند و کانادا هستند.

اما در این بین ایران نیز با ذخیره قطعی حدود ۷میلیون تن منیزیت، تا حدود زیادی توانسته نیاز خود را به این ماده معدنی در صنایع استراتژیک دیرگداز، تأمین کند.

۸۰درصد ذخایر منیزیت ایران در خراسان جنوبی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه می‌گوید: خراسان جنوبی ۴۱معدن منیزیت با ۵.۵میلیون تُن ذخیره قطعی دارد که حدود ۸۰درصد ذخایر منیزیت کشور را تشکیل می‌دهد و از این لحاظ، خراسان جنوبی بزرگترین ذخایر معدنی منیزیت کشور را دارد و قطب منیزیت کشور محسوب می‌شود.

  • و اما بیشترین ذخایر معدنی منیزیت خراسان جنوبی با ۱۷معدن و ذخیره ۱.۵میلیون تُن در شهرستان سربیشه قرار دارد که سالانه حدود ۵۹۰هزار تُن منیزیت از آن استخراج می‌شود و این مقدار، ۶۵درصد استخراج اسمی معادن خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهد.
ملایی افزود: شهرستان سربیشه و خراسان جنوبی روی کمربند منیزیت کشور قرار دارد که این کمربند کشوری از خراسان جنوبی آغاز می‌شود و به سمت سیستان و بلوچستان ادامه پیدا می‌کند.
شهرستان سربیشه ۱۷معدن منیزیت دارد و بزرگترین و باعیارترین معدن منیزیت خراسان جنوبی به نام سفید کوه را در خود جای داده است.
معدن سفیدکوه در ۵۰کیلومتری جنوب غربی سربیشه قرار دارد.
ذخایر منیزیت سربیشه معادل حدود ۳۵درصد ذخایر منیزیت خراسان جنوبی است.منیزیت سفیدکوه، خالص‌ترین منیزیت دنیا
رئیس اداره صمت سربیشه گفت: خلوص منیزیت در معادن استان متفاوت است که بیشترین خلوص را منیزیت سفیدکوه دارد و این خلوص تا ۹۷درصد نیز می‌رسد.

ملایی افزود: منیزیت معدن سفیدکوه با عیار ۹۷درصد، خالص‌ترین منیزیت دنیاست.

حدود ۶۰درصد منیزیت معدن سفیدکوه خلوص ۹۴درصد و کمتر دارد و ۴۰درصد بقیه معدن، منیزیتی با خلوص ۹۷درصد دارد.

استخراج سالانه ۴۰هزار تُن منیزیت عیاربالا از سفیدکوه
کرمی مسئول استخراج شرکت معدنی موادنسوز بیرجند که استخراج منیزیت سفیدکوه را به عهده دارد می‌گوید: سالانه ۴۰هزار تُن منیزیت از معدن سفیدکوه استخراج می‌شود و با توجه به اینکه ذخایر روباز این معدن رو به اتمام است، از سال۸۷ بررسی وضعیت ذخیره معدن برای استخراج ذخایر زیرزمینی آن در الویت قرار گرفت.از کارم راضی ام
راننده بیل مکانیکی که ۴سال است در معدن منیزیت سیفدکوه کار می‌کند می‌گوید: روزانه ۱۵تا۱۶ کامیون سنگ منیزیت از معدن سفیدکوه به طرف صنایع مورد نیاز حمل می‌کنم که به حدود ۴۰۰۰تُن در ماه می‌رسد و خدا رو شکر از شرایط کاری ام راضی ام.

او افزود: معدن منیزیت برای ۵۰نفر مثل من مستقیم شغل ایجاد کرده است و بیشتر ما که اینجا مشغول به کاریم از شهرستان سربیشه و بیرجند و اهالی خود منطقه هستیم.

منیزیت، تأمین کننده خوراک بزرگترین کارخانه اکسید منیزیم خاورمیانه
اما یکی از مهمترین کاربرد‌های منیزیت در خراسان جنوبی این است که خوراک تنها کارخانه اکسید منیزیم سه فاز ایران در سربیشه را تأمین می‌کند.

اکسید منیزیم با فرمول شیمیایی MgO ماده‌ای جاذب رطوبت و سفید رنگ بوده و بعنوان یک منبع منیزیم شناخته می شود. اکسید منیزیم از طریق کلسینه سازی کربنات منیزیم یا هیدروکسید منیزیم و یا فراوری کلرید منیزیم بوسیله آهک و حرارت تولید می شود.

از اکسید منیزیم بطور گسترده‌ای در صنعت استراتژیک فرآورده‌های نسوز، اصلاح آب‌های زیرزمینی، تصفیه هرزآبها، تصفیه آب‌های آشامیدنی و …. استفاده می شود.

بعلاوه، خاصیت بافری اکسید منیزیم در محیط‌های اسیدی و قابلیت آن در تثبیت فلزات سنگین نامحلول، از جمله دلایل کاربرد گسترده این ترکیب در صنایع مختلف میباشد.

کارخانه اکسید منیزیم سربیشه بزرگترین کارخانه اکسید منیزیم خاورمیانه نیز است که سه فاز کلسینه، سینتره و منیزیای ذوبی را از منیزیت تولید می‌کند و از این لحاظ تنها کارخانه سه فازه‌ی اکسید منیزیم ایران و بزرگترین در خاورمیانه است.

منیزیت برای آنکه بتواند در صنایع نسوز به ویژه جداره‌ی کوره‌های فولادسازی به کار برده شود باید به اکسید منیزیم تبدیل شود که این امکان در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه فراهم شده است.

حسن کرمی مسئول استخراج شرکت معدنی موادنسوز بیرجند می‌گوید: منیزیت استخراج شده پس از حمل به کارخانه، ۱۷۰۰درجه حرارت می‌بیند و تبدیل به اکسید منیزیم می‌شود که مورد استفاده صنایع نسوز و کارخانجات تولید جرم‌ها و آجر نسوز و فولادسازی قرار می‌گیرد.

تولید ۳تیپ اکسید منیزیم در کارخانه سربیشه
حسین توکلی مدیر تولید کارخانه اکسید منیزیم سربیشه می‌گوید: ما در این کارخانه، اکسید منیزیم را در ۳تیپ کلسینه، سینتره و منیزیای ذوبی تولید می‌کنیم که دو تیپ سینتره و ذوبی، در تمام کشور، تنها در کارخانه سربیشه، تولید و برای صنایع فولاد و ذوب آهن استفاده می‌شود.

ظرفیت ۱۰۰هزار تُنی تولید در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه
هاشم آبادی مدیر کارخانه اکسید منیزیم سربیشه نیز با اشاره به ظرفیت تولید ۱۰۰هزار تُنی این کارخانه در سال می‌گوید: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۶۰هزار تُن اکسید منیزیم سینتره، ۳۰هزار تُن اکسید منیزیم کلسینه و ۹هزار تُن منیزیای ذوبی دارد که علاوه بر این تولیدات، سالانه ۵۰هزار تُن انواع جرم‌های دیرگداز قلیایی نیز تولید می‌کند.

هاشم آبادی افزود: منیزیای ذوبی تا چند سال پیش مصرف داخلی نداشت و به کره جنوبی صادر می‌شد، اما اکنون تمام آن در داخل کشور مصرف می‌شود.

تأمین ۶۰درصد نیاز کشور در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه
مدیر کارخانه اکسید منیزیم سربیشه می‌گوید: در خصوص تولید اکسید منیزیم سینتره، تنها واحد تولیدی کشوریم که در دنیا نیز تنها تولید کننده ایم.
هاشمی افزود: در منیزیای ذوبی نیز تنها کارخانه تولید کننده این محصول در کشوریم.

  • وی گفت:تولیدات اکسید منیزیم سینتره و ذوبی کارخانه اکسید منیزیم سربیشه، ۶۰درصد نیاز سالانه کشور را به این مواد تأمین می‌کند و مابقی نیاز کشور از کشور‌های همسایه و چین تأمین می‌شود.
افزایش ۷تا۸ برابری تقاضا برای تولیدات اکسید منیزیم سربیشه
حسین توکلی مدیر تولید کارخانه اکسید منیزیم نیز می‌گوید: جرم‌های تولیدی ما به لحاظ کیفیت طوری خود را در بازار نشان داده منحصر به فرد‌ترین ماده معدنی ایران، مسافر قطار توسعهاست که تقاضای بازار نسبت به ماه‌های اول راه اندازی کارخانه، ۷تا۸ برابر شده و این خود نشان دهنده بارز کیفیت بالای جرم‌های تولیدی کارخانه اکسید منیزیم است.
جرم‌های تولیدی ما به طور عمده در صنایع ذوب آهن و فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و صنعت تولید مواد نسوز در تمام جهان یک صنعت استراتژیک است چرا که بقیه صنایع موجود به نحوی به فرآورده‌های نسوز وابسته است.
سخته، ولی با امید کار می‌کنیم
منحصر به فرد‌ترین ماده معدنی ایران، مسافر قطار توسعهیکی از کارگران کارخانه اکسید منیزیم سربیشه می‌گوید: برای کار در کارخانه اکسید منیزیم باید حرارت و دمای بالا و سر و صدای سرسام آوری را تحمل کنیم، اما از آنجایی که بیشتر ما کارگران این کارخانه، جوان هستیم و می‌دانیم که تولید کارخانه‌ی اکسیدمنیزیم رابطه مستقیم با صنایع استراتژیک کشور دارد، با امید تمام و ۲۴ساعته در ۳شیفت کار می‌کنیم و خدا رو شکر حقوق مان نیز راضی کننده است.
روز‌های اقتصادی‌تر در انتظار کارخانه اکسید منیزیم
مدیر کارخانه اکسید منیزیم سربیشه از ۲طرح توسعه و افزایش تولید این کارخانه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک، چرخه تولید انواع اکسید منیزیم و استفاده از آن در تولید انواع جرم‌های قلیایی و آجر‌های نسوز را کامل می‌کنیم.
هاشمی افزود: اولین طرح توسعه کارخانه اکسید منیزیم سربیشه تا چند روز آینده در ۱۹بهمن به بهره برداری می‌رسد که شامل توسعه‌ی کان آرایی تکمیلی است.
در واحد توسعه‌ی کان آرایی تکمیلی، منیزیت استخراج شده از معادن، با استفاده از ابزار مَگنتی، از باطله‌های با خاصیت آهن ربایی جداسازی و عیار آن تا ۹۷درصد افزایش داده می‌شود.
  • با بهره برداری از طرح توسعه‌ی کان آرایی کارخانه اکسید منیزیم سربیشه، ظرفیت استخراج و تولید منیزیت با عیار بالا افزایش می‌یابد.
وی گفت:طرح دوم توسعه شامل راه اندازی کارخانه فرآورده‌های نسوز برای افزایش ظرفیت ۴۰هزار تُن انواع جرم‌های قلیایی و ۱۷منحصر به فرد‌ترین ماده معدنی ایران، مسافر قطار توسعههزار تُن انواع آجر‌های نسوز است که با سرمایه گذاری ۳۰۰میلیارد تومانی در سه ماهه‌ی اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰۰نفر در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه مشغول به کارند گفت: با بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ی این کارخانه، ۲۰۰نفر دیگر صاحب شغل می‌شوند و اشتغالزایی این کارخانه به ۸۰۰نفر افزایش می‌یابد.حال که چنین روز‌های درخشانی برای تولید و اشتغال در استان معدنی خراسان جنوبی در پیش روست چه بهتر است که مسئولان با رفع مشکلاتی همچون بهبود جاده دسترسی به معادن منیزیت و کاهش واردات مواد نسوز با تعرفه پایین، واحد تولیدکننده منحصر به فرد اکسید منیزیم سربیشه را در نقش آفرینی هر چه بیشتر در اقتصاد کشور و توسعه صنایع استراتژیک یاری دهند.

نویسنده: سیده سمیه سیادت جو

ازدواج دو سالمند بیرجندی در خانه سالمندان/۴

دو سالمند بیرجندی، به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) بار دیگر یک زندگی مشترک را آغاز کردند.

 این دو سالمند ۶۳ساله در خانه سالمندان بیرجند با هم آشنا شدند و تصمیم گرفتند، روز‌های تنهایی سالمندی را در کنار یکدیگر تبدیل به لحظات خوش کنند.

 

 

 

 

 

طی ۶ روز گذشته

کانون جدید آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی ثبت نشد/۲-۳

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی: خوشبختانه از آخرین کانون شناسایی شده تاکنون، ۶ روز سپری می‌شود و در این چند روز گزارشی مبنی بر شناسایی واحد جدیدی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دریافت نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر ۲۱ کانون آنفلونزای فوق حادکانون جدید آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی تثبت نشد پرندگان در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

محمد اصغرزاده با بیان اینکه شرایط آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان روبه بهبودی است و جای نگرانی نیست، افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه پرنده در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از مرغداریهای استان معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دیده شده است، افزود: در پی شیوع این بیماری تاکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع پرنده در خراسان جنوبی معدوم شده است.اصغرزاده به مردم اطمینان خاطر داد که همه فرآورده‌های مرتبط با طیور از توزیع تا عرضه از صحت و سلامت کافی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود واکسن برای مقابله با این ویروس در کشور وجود ندارد و با شرایطی که در خراسان جنوبی مشاهده می‌شود امیدواریم شاهد تعداد معدودی کانون جدید از آنفلونزای فوق حاد پرندگان باشیم البته وضعیت استان نسبت به دو تا سه هفته اخیر بهتر و شرایط رو به بهبودی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در کشتارگاه‌ های استان یک پزشک مستقر شده و هر شب اقدامات ضدعفونی انجام می‌شود و از سویی همدلی و همراهی بین مسئولان و نیرو‌ها سبب شده تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود چرا که اگر این ویروس از استان به استانهای مجاور  سرایت می‌کرد کار سخت‌تر می‌ شد.

آغاز زندگی مشترک ۲۲۵ طلبه/۲-۳

۲۲۵ طلبه شیعه و سنی خراسان جنوبی در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام جعفری راد مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان گفت: این طلاب از شهر‌های بیرجند، قاین، طبس و اسدیه هستند که با تاسی به زندگی صدیقه طاهره (س) زندگی مشترک خود را با برگزاری مراسم ساده و با رعایت دستورالعل‌های بهداشتی آغاز کردند.

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی برندسازی شود

محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی برندسازی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: انواع محصولات تعاونی زنان روستایی به منظور ساماندهی و تقویت حضور در بازارهای ملی و منطقه‌ای باید برندسازی شود.

مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح شرکت تعاونی روستایی زنان هنرمند کارآفرین سرچاه تازیان در بیرجند افزود: ایجاد شرکت‌های تعاونی بدون شک می‌تواند در راستای ایجاد بازار فروش محصولات تولیدی و برندسازی آن تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آموزش به جامعه جویای کار از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار داشت: هر فرد می‌تواند تولیدکننده باشد اما ارائه محصولات باکیفیت و عامه‌پسند روی دست تولید کننده نخواهد ماند در غیر این صورت در بازار فروش با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی هم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این تعاونی ماحصل و خروجی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که فعالیت‌های این شبکه در پنج روستای استان در حال انجام است.

حسین ابراهیمی اظهار داشت: در این تعاونی ۱۴۰ نفر از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند که ۱۰ نفر از این افراد در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مشغول به کار شده‌اند.

وی بیان کرد: این شبکه محصولات متنوع در حوزه صنایع دستی از جمله حوله، جاجیم، خیاطی و گلیم را عرضه می‌کند که با همکاری سازمان‌های متعدد از قبیل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداری، سازمان تعاون روستایی و میراث فرهنگی تشکیل شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی هم با اشاره به سیاست‌های کلی این سازمان در راستای برنامه توسعه تعاونی‌های روستایی استان گفت: فعال‌سازی تمامی اعضای تعاونی زنان از طریق راه‌اندازی گروه‌های خودیار کوچک و اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا، کم‌سرمایه و زودبازده در این گروه‌ها از جمله این سیاست‌ها است.

وحید ضیائیان احمدی افزود: تغییر رویکرد جامعه نسبت به جایگاه و نقش زنان در توسعه و توجه به توانمندسازی تعاونی‌های روستایی زنان در چارچوب برنامه‌ریزی توسعه اجتماعات محلی و تقویت شخصیت حقوقی تعاونی‌های روستایی زنان از طریق معرفی تعاونی‌های نمونه به مجامع داخلی و بین‌المللی از دیگر سیاست‌ها در نظر گرفته شده است.

 

 

بهره‌برداری از مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب شهر قاین آغاز شد/۲

بهره‌برداری از مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب شهر قاین آغاز شد

بهره‌برداری از مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب شرب شهر قاین با اعتبار ۹ میلیارد تومان در پنجمین روز دهه فجر آغاز شد.

فرماندار قاینات روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۱۸ طرح عمرانی و خدماتی این شهرستان که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: با بهره‌برداری از این مخزن آب، ۲۵ هزار نفر از آن بهره‌مند شدند.

محمد کریمی افزود: شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب مجتمع مسکونی غدیر (هزار واحدی) نیز با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان امروز شروع شد.

وی اظهار داشت: همچنین جایگاه سوخت شهرداری قاین به نمایندگی از ۱۴ عنوان پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار قاینات گفت: بهره‌برداری از ۷.۵ کیلومتر راه روستای ثقوری با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بند خاکی آویچ با ارتفاع ۱۴ متر در بالاست روستای آویچ و با حجم حدود ۸۰ هزار متر مکعب و اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۶۹ میلیون تومان نیز شروع شد.

وی افزود: ۲ قنات در پایین دست سازه وجود دارد که محل تامین آب مورد نیاز کشاورزی و شرب روستا است و با احداث این بند منابع آبی قنات‌ها تامین و تعداد ۸۰ خانوار بهره‌مند خواهند شد.

کریمی بیان کرد: آبگیری سازه نقش به سزایی در افزایش دبی قنوات و چاه‌های دشت آفریز دارد که در پایین دست سازه واقع می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در پنجمین روز دهه فجر در سفر به شهرستان قاینات در مراسم ادای احترام و عطرافشانی گلزار شهدای شاهیک و شهدای انقلاب شهر قاین نیز حضور یافت.

 

با معرفی تیم‌ برتر؛

نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

 نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در خراسان جنوبی با معرفی تیم‌ برتر به کار خود پایان داد.

جلال‌الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگی و یا توسعه یافتگی جامعه، دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها اگر افراد توانمند را تحویل جامعه ندهند آموزش و توانمندی‌ها راه درستی پیش نخواهد گرفت، افزود: همواره انقلاب‌ها نیز از دانشگاه‌ها آغاز می‌شوند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمنشا اقدامات تحول آفرین همواره دانشگاه‌ها هستند، تصریح کرد: در دنیا کشورهایی که دانش نو تولید می‌کنند مزیت بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه نماد بالاترین سطح علم و فرهنگ است، افزود: علم و فرهنگ همواره در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند؛ ما نمی‌توانیم جامه علمی داشته باشیم اما بستر فرهنگی را فراهم نکنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمایند دانشگاه‌ها در راس امور قرار دارند و مقدرات امور مربوط به دانشگاه‌هاست، تصریح کرد: یکی از جلوه‌های پویایی و شوق آفرینی دانشگاه‌ها، مسابقات مناظره دانشجویی است.

صادقی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تاکید دارند، افزود: مناظره دانشجویی یکی از مصادیق کرسی‌های آزاد اندیشی است.

وی با بیان اینکه اندیشه آزاد، جامعه انتقاد پذیر را بار می‌آورد، ادامه داد: حرف درست با درست حرف زدن متفاوت است؛ حرف درست و منطقی حرفی است که بتواند به نتیجه مطلوب برسد.

صادقی با بیان اینکه در هر موقعیتی هرگاه تمام موارد را تایید کردیم و هیچ گونه نقدی را نیاوردیم، قطعا اتفاق مطلوبی حادث نشده است، یادآور شد: باید به گونه‌ای درست حرف درست را زد و این به معنای مدیریت سخن است که در مناظره اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه مناظره با پریشان گویی و بیهوده گویی تفاوت دارد، بیان کرد: هدف از برگزاری مسابقات مناظره لبیک به فرمایشات رهبر است و در راستای بیدار کردن عقل جمعی اتفاق می‌افتد.

 

چالش‌های مالیاتی مرزنشینان شرق/به نام پیله‌وران به کام دیگران

چالش‌های مالیاتی مرزنشینان شرق/به نام پیله‌وران به کام دیگران

بیرجند- پیله‌وران مرزنشین خراسان‌جنوبی معتقدند که گاه مالیات‌هایی برایشان منظور می شود که براساس درآمد واقعی آنان نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پیله‌وران خراسان‌جنوبی طی سال‌های متمادی نقش بی بدیلی در توسعه صادرات با کشور افغانستان داشته‌اند که این مهم بر هیچکس پوشیده نیست. اما این روزها پیله‌وران مرزنشین استان با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مالیات رو به رو هستند.

این مشکلات از آنجا ناشی می‌شود که گاه صادراتی به نام پیله‌ور توسط برخی از شرکت‌ها و افراد انجام می‌شود ولی در این بین پیله‌ور تنها نقش حق‌العمل کار و واسطه را دارد اما مالیات به حساب و برای پیله‌ور منظور شده است.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند در جلسه کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل و ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی پیله‌وران خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی تا چند سال قبل چهار بازارچه مرزی فعال بود.

علیرضا خامه‌زر بیان‌کرد: در سال‌های بعد دولت افغانستان به دلایلی بازارچه‌های مرزی ما را به صورت یکطرفه بست، در حالی که بسیاری از بازارچه‌های ما فعال و شناخته شده بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط داشتن کارت پیله‌وری سکونت در مرز بود، ادامه‌داد: تعطیلی بازارچه‌های مرزی مشکلاتی را برای پیله‌وران ما در حوزه تجارت به وجود آورد.

مالیات برای پیله‌ور، سود تجارت به کام دیگری

وی افزود: در برخی از صادرات‌ها به کشور افغانستان، صادرات به نام پیله‌ور انجام می‌شود ولی گردش مالی در حساب پیله‌ور نیست و تنها از مجوز پیله‌ور استفاده شده است.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات بیرجند ادامه‌داد: در برخی دیگر از صادرات‌ها، صادرات به نام شرکت تولیدکننده انجام می‌شود ولی پول به حساب پیله‌ور می‌رود و در مورد سوم هم صادرات به حساب شرکت تولیدی و هم گردش مالی به حساب او انجام می‌شود.

خامه زر با بیان اینکه این مسائل، مشکلاتی در حوزه مالیات برای پیله‌وران به وجود آورده است، گفت: امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های ذی‌ربط مساعدت لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حوزه مالیات متأسفانه برخی از پیله‌وران به واسطه عدم آشنایی با برخی از تکالیف قانونی اظهارنامه نداده‌اند و از این جهت تعدادی از آنان کارت‌هایشان مسدود شده که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

در حوزه مالیات متأسفانه برخی از پیله‌وران به واسطه عدم آشنایی با برخی از تکالیف قانونی اظهارنامه نداده‌اند و از این جهت تعدادی از آنان کارت‌هایشان مسدود شده که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شودرئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند ادامه‌داد: اگر کسی تعهدات ارزی خود را نیز به موقع و دقیق انجام ندهد بی شک مسائل مرتبط با معافیت مالیاتی او نیز تحت تأثیر قرار گرفته و با مشکلاتی رو به رو می‌شود.

خامه زر گفت: متولیان امور مالیاتی به این نکته توجه داشته باشند که گاه صادرات تنها به نام پیله‌ور انجام می‌شود ولی کالا مال دیگری است و باید به راهی را بیابیم که مالیات پیله‌وران را بر اساس درآمد واقعی آنان محاسبه کنیم.

وی یادآور شد: بارها گفته‌ام نقش یک پیله‌ور در صادرات با افغانستان به هیچ وجه کمتر از یک صادرکننده واقعی نیست.

درد دل پیله‌وران

محمد رضا نجفی نماینده پیله‌وران خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: از سال ۹۶ طبق ماده ۱۴۶ قانون مالیات‌های مستقیم اظهارنامه مالیاتی به اضافه دفاتر یا اسناد جهت تعیین میزان و پرداخت مالیات کفایت می‌کند ولی از ما هم دفاتر و هم اسناد را خواستند.

وی بیان‌کرد: ما خریدار و فروشنده کالا نیستیم که اسناد داشته باشیم بلکه ما به عنوان پیله‌ور تنها صادراتی را انجام داده‌ایم.

نماینده پیله‌وران خراسان‌جنوبی یادآور شد: برخی از پیله‌وران خراسان‌جنوبی از سال ۹۰ به علت عدم آگاهی و اطلاع اظهارنامه مالیاتی را ارائه نکرده و از همان زمان از فعالیت محروم شدند که امیدواریم با مساعدت متولیان امر این مشکل حل شود.

نجفی گفت: ما خود را موظف به پرداخت مالیات می‌دانیم، به شرط اینکه مالیات تعیین شده حق ما باشد.

سید محمد کاظمی از دیگر پیله‌وران خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه بیان‌کرد: شرکت پتروشیمی خراسان با یک شرکت افغانستانی قرارداد دارد و پول‌های این قرارداد به حساب ما می‌آمده است و ما به حساب شرکت و برخی تجار حواله می‌کردیم.

وی اظهار کرد: بر اساس این جا به جایی در سال گذشته حدود یک میلیارد برای ما مالیات تعیین شده است در حالی که این مالیات بر اساس درآمد ما نبوده است.

کاظمی با بیان اینکه ما در اصل خرید و فروش هیچ نقشی نداشته‌ایم، ادامه‌داد: تنها پولی به مدت چند روز یا یک هفته در حساب ما بوده است و بعد آن را حواله کرده‌ایم و نباید بر این اساس برای ما مالیات تعیین شود.

غلامحسین راستگو نژاد عضو اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: از سال ۹۰ صادرات به کشور افغانستان به نام شرکتی داشته‌ایم و شرکت فاکتور را به نام من صادر کرده است و اداره کل امور مالیاتی نیز بر اساس فاکتورها برای ما مالیات نوشت.

از سال ۹۱ درگیر یک پرونده مالیاتی هستم

وی بیان‌کرد: این مسئله مشکلات عدیده‌ای برای من ایجاد کرد و البته پیگیری‌های مختلفی انجام دادم و از سال ۹۱ درگیر این پرونده هستیم.

راستگو نژاد با بیان اینکه من صادرات را بخاطر برخی از سخت گیری‌ها تعطیل کردم، ادامه داد: ما مالیات را پرداخت می‌کنیم ولی این مالیات باید بر اساس درآمدهای واقعی و دقیق پیله‌ور تعیین شود و اجحافی در حق او صورت نگیرد.

خواجه محمد احراری از دیگر پیله‌وران خراسان‌جنوبی در این جلسه بیان‌کرد: جلسات مختلفی برای حل مشکل مالیاتی پیله‌وران برگزار شده است ولی به نظر می‌رسد تا زمانی که اراده جدی وجود نداشته باشد، این مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مالیات باید عادلانه وضع شود، ادامه‌داد: تا چه زمانی باید این جلسات و پیگیری‌ها انجام شود تا مشکل پیله‌وران حل شود.

می‌دانیم حق‌العمل کار هستند

سعید بهشتی‌راد، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: تلاش ما بر این است که بر اساس کارمزد واقعی پیله‌وران و هزینه‌ای که از صاحب بار و صاحب کالا دریافت کرده‌اند، مالیات برای آنان تعیین شود.

وی اظهار کرد: ما می‌دانیم که در بسیاری از موارد پیله‌وران صاحب کالا نیستند بلکه تنها حق‌العمل کار هستند تا کالایی از یک کارخانه به افغانستان صادر شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در هر حال دولت ارز حاصل از صادرات را نیاز دارد، بیان‌کرد: همانطور که درآمد حاصل از مالیات برای ما دارای اهمیت است باید صادرات غیرنفتی نیز مهم باشد.

بهشتی راد با اشاره به اینکه عقبه صادرات غیرنفتی تولید است، ادامه داد: اگر پیله‌وری نباشد که صادراتی انجام شود، واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف با مشکل رو به رو می‌شوند.

وی گفت: ما بیان کرده‌ایم که دریافت مالیات از پیله‌وران بر اساس ضرایب واقعی باشد اما متأسفانه طبق این ضرایب عمل نشده است.

فعالیت پیله‌وران به شرط رفع تعهد ارزی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پیله‌وران نیز باید وظایف قانونی خود را به موقع انجام دهند، اظهار کرد: اگر پیله‌وری رفع تعهد ارزی خود را انجام ندهد کارت پیله‌وری او را ابطال خواهیم کرد.

بهشتی‌راد یادآور شد: در سال جاری تلاش کرده‌ایم برای کسانی که می‌خواهند کارت پیله‌وری بگیرند، کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم تا با وظایف خود در حوزه مالیات و تجارت آشنا شوند و در فعالیت‌های خود با مشکل رو به رو نشوند.

ابوالحسن ظفرنیا، معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز به جای معافیت از مالیاتی سخن از مالیات با نرخ صفر است، اظهار کرد: برای برخورداری از مالیات با نرخ صفر باید تکالیفی را پیله‌وران و تجار مراعات کنند.

وی بیان کرد: ارائه به موقع اظهارنامه و دفاتر و اسناد از جمله تکالیف برای برخورداری از مالیات با نرخ صفر است که متأسفانه این اتفاق توسط برخی از پیله‌وران نیفتاده است.

صادرات ۳۶ میلیون دلاری توسط پیله‌وران

معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ده ماه سال جاری ۳۶ میلیون دلار صادرات توسط پیله‌وران خراسان جنوبی صادرات داشته‌ایم و باید اظهارنامه‌ها و برگشت ارز آن به موقع انجام شود چرا که در غیر این صورت برای آنان مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

ظفرنیا گفت: قبل از اینکه هر فعالیت تجاری انجام دهیم باید با تکالیف خود در بخش‌های مالیاتی و تجاری و … آشنا شویم.

سید حسن عسکری معاون امور مالیاتی اداره کل امور مالیاتی نیز در این جلسه گفت: اگر قانون را سرلوحه کار خود قرار بدهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ارائه اظهارنامه مالیاتی یک اصل بدیهی در تجارت است

وی اظهار کرد: وقتی که دوستان کارت پیله‌وری دارند ولی اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع نمی‌دهند به صورت طبیعی مشکلاتی ایجاد می‌شود در حالی که ارائه اظهارنامه مالیاتی یک اصل بدیهی و اولیه در تجارت است.

عسکری با تأکید بر اینکه در قانون تکالیف مؤدی مالیاتی مشخص و معین است، بیان کرد: تبصره ماه ۱۴۶ قانون مالیات‌های مستقیم پیرامون ارائه اسناد و دفاتر و ارائه اظهارنامه برای تعیین میزان مالیات در راستای شفاف سازی اقتصاد کشور است.

وی گفت: هر چند برخی از قوانین برای نقاط مرزی و دور افتاده کشور مشکلاتی را ایجاد می‌کند ولی تغییر قانون بر عهده ما نیست و چاره‌ای جز اجرای قوانین را نداریم.

قانون در مرز ماهیرود و بازرگان یکسان اجرا می‌شود

جعفر احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه ما چاره‌ای جز حرکت در مسیر قانون نداریم و نمی‌توانیم فراتر از قانون حرکت کنیم، اظهار کرد: قانون عام است و برای فعالان در مرز بازرگان و مرز ماهیرود به طور یکسان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی باید به سمت شفاف سازی حرکت کند، بیان‌کرد: در راستای همین شفاف سازی، بانک مرکزی بسیاری از حساب‌های فاقد شبا را بست.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مؤدیان مالیاتی باید اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و هم اسناد خود را ارائه دهند، گفت: در حال حاضر بر اساس قانون جدید معافیت مالیاتی نداریم بلکه سخن از نرخ صفر مالیاتی است.

احسانی مهر اظهار کرد: ما برای دهه فجر برنامه‌ای داریم که بر اساس آن در بازارچه‌های مرزی مستقر شویم تا با ارتباط نزدیک‌تر با پیله‌وران نسبت به آگاه سازی آنان از مسائل حقوقی و قانونی اقدام کنیم.

همراه و کمک کار پیله‌وران هستیم

وی بیان‌کرد: اگر در موردی شرکتی به نام پیله‌ور فاکتور صادر کرده و پیله‌ور نیز بعد از اعلام اداره کل امور مالیاتی متوجه این قضیه شده است، حتماً همکاری و همیاری لازم را با مؤدی مالیاتی و پیله‌ور خواهیم داشت تا احقاق حق صورت گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی با اشاره به نقش تجار و پیله‌وران در توسعه استان ادامه‌داد: در نه ماهه سال جاری از همین درآمدهای مالیاتی مبالغی به استان برای فعالیت‌های عمرانی داده‌ایم.

احسانی مهر گفت: وصولی مالیات‌ها بی شک برای توسعه کشور و در نهایت رشد استان و مناطق محروم هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمایل ما بر این است با بهره‌گیری از قوانین مالیاتی به سمت و سویی برویم که فعالیت‌های اقتصادی رونق گیرد، افزود: ما در محدوده اختیارات قانونی در حوزه مواردی چون تقسیط مالیات‌ها در خدمت پیله‌وران هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی بحث شفافیت اقتصادی در کشور مطرح است ما مجبوریم از مؤدی مالیاتی و پیله‌وران درخواست اسناد و دفاتر را برای تعیین میزان بر درآمد را داشته باشیم و قانون این را از ما مطالبه می‌کند.

کد خبر ۵۱۳۸۷۳۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
لزوم افزایش اعتماد عمومی با شفاف سازی/ درآمد‌های بنیاد مستعضفان برای توسعه خراسان جنوبی سرمایه گذاری شود
آیت الله عبادی بر لزوم افزایش اعتماد عمومی با شفاف سازی در سازمان ها تاکید کرد و گفت: وظیفه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر مجموعه های انقلابی، این است که آنچه که ستمگران به ناحق از مردم گرفتند را به نحوی به مردم بازگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۶ بهمن) در دیدار با جمعی از مدیران ادارات تابعه بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: وظیفه و رسالت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر مجموعه های انقلابی، این است که آنچه که ستمگران به ناحق از مردم گرفتند را به نحوی به مردم بازگردانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در طول تاریخ افرادی به مردم سلطه پیدا کرده و از موقعیتشان سوء استفاده می کردند و حداکثر چپاول را از حقوق مردم و ملت داشته اند.

 

وی با بیان اینکه در مکتب انبیاء که تجسم آن در حکومت علوی مشخص است، پست و مقامی که به فردی داده می شود امانت است، افزود: بر همین اساس وقتی به برکت خون شهدا و استقامت انقلابیون حکومت از دست ستمگران گرفته شد آنچه هم به ناحق از اموال مردم متعلق به آنها بود از دستشان خارج شد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به افسانه هایی در طول تاریخ از ظلم به مظلومین و حیف و میل اموال و جان و ناموس، ادامه داد: رضا شاه یک سرباز گرسنه بود و هیچ نداشت، بعدها که به جایگاهی دست پیدا کرد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستا را به مالکیت خودش در آورد و پول هایی هم در بانک های داخل و خارج داشت و هنوز بعد از ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب می گذرد با آن همه مصرف و خرج و عیش و نوش هنوز در خارج از کشور از آن منابع و ثروت های غارت شده از کشور توسط خاندان پهلوی تشکیلات ضد انقلاب اداره می شوند و مخارج خود را از آن تامین می کنند این پول ها را از کجا آوردند؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: براساس گزارش های واصله در ظرف این ۴۰ سال بعد انقلاب اسلامی بیش از ۸۴ هزار سند(در قالب بنیاد علوی) و همچنین دارایی ها مردم که در زمان طاغوت از آنها گرفته شده بود به صاحبان اصلی آن برگشته است.

 

به گفته وی برای بازگشت این اسناد، دارایی ها و اموال به مردم از دست ستمگران هزینه های زیادی می شود و اگر بخواهیم از ۱۵ خرداد سال ۴۳ تا کنون را سهمیه بندی کنیم، سهمیه عده ای شهادت، یتیمی،  شکنجه، جانبازی، بمباران شیمیایی شده و در خلال این جریانات سهمیه ما و شما هم این است که این حقوق مردم که به دست ما آمده را به دستشان برسانیم.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: انصافا باید ایثارگرانه و جهادی کار کرد و این امانات را به اهلش داد و البته صرفا رساندن این امانت نباشد بلکه در جهت تولید و تکثیر و انواع و اقسام توسعه در جهات مختلف باید تلاش و کوشش کرد چرا که ما در مقابل آن جهادها، استقامت ها، شهادت ها ذی سهم هستیم و باید فردای قیامت جوابی برای گفتن داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه توقع مردم شفاف سازی و اطلاع رسانی است، گفت: بنده قبل ها به مسئولین بنیاد مستضعفان گفته بودم که کارهایی را که انجام می دهید به مردم اطلاع رسانی کنید چون مردم صاحب اصلی انقلاب هستند که متاسفانه در گذشته در این زمینه کوتاهی هایی شد که قابل قبول نبود.

 

آیت الله عبادی افزود: از زمانی که آقای مهندس فتاح این مسئولیت را پذیرفت اتفاق خوبی بود، البته همه کار و خدمت کردند ولی ایشان از جهت حساب و کتاب و مردمی بودن و اطلاع رسانی به مردم خیلی خوب جلو آمده است و  انتصاباتی هم که در بنیاد مستضعفان اتفاق افتاده خوب بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امانات همواره باید در دست اهلش باشد، گفت: در این رابطه قرآن هم می فرماید که امانت را به اهلش بدهید؛ اخیرا هم که شما(مدیر ارشد بنیاد مستعضفان در خراسان جنوبی) زحمت می کشید و به مردم اطلاع رسانی می کنید تا برای مردم شبهه نباشد این بسیار کار پسندیده ای است.

 

وی با تأکید بر ضرورت شفاف سازی مجموعه و سازمان ها برای مردم در مسائل مختلف، تصریح کرد: مردم نباید با ابهام زندگی کنند تا به همه با تردید نگاه کنند، آن هم با این بازاری که در آن تقلب و انواع و اقسام جریانات که در مجموعه های مختلف می‌بینید که هر روز یک مسئول در دادگاه حاضر می شود برای مردم ابهام ایجاد می شود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در کنار خدمت به مردم باید در ابتکار، توسعه و رشد مناسب صنایع تبدیلی، اقدامات مولد، بالارفتن درآمدها فعالیت خوبی داشته باشید، افزود: درآمدها در خود این استان محروم باید سرمایه گذاری بشود. اگر در گذشته هم سرمایه ای از استان خارج شده است باید پیگیر بازگشت آن باشید، چون استان نیازمند سرمایه گذاری است و درآمد خودش باید به خودش برگردد و این بسیار کار عاقلانه ای‌ است.

 

آیت الله عبادی با ابراز خوش بینی به برنامه های آینده مجموعه بنیاد مستضعفان، گفت: ستاد اجرای فرامین حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد برکت هم خیلی خوب در میدان حضور دارند و دست به کارهای ارزشمندی می زند و در سطح بین المللی رقابت می کند.

 

وی در پایان اظهار کرد: اگر کسی شهید، یتیم و دیگری شکنجه شده؛ پاسخش این است که افرادی که کار آنها  و مسئولیتی دارند با جهاد و تلاش مضاعف ادامه دهنده راه آنان باشند و در این مسیر ابتکار به خرج دهند و نسبت به اهداف آنها که ارزش ها و حفظ امانات و بیت المال است از خود ایثار نشان دهند و کارشان یک جهاد اقتصادی باشد و صرفا زدن چند امضا نباشد.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: در راه خدمت از شهدا تاسی بجوییم

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: شهدا بزرگترین ناظران بر عملکرد ما در راستای انجام وظیفه هستند لذا باید در راه خدمت در این دنیای پر از بحران از آنان تأسی بجوییم.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در مراسم “مهمانی لاله‌ها” که همزمان با پنجمین روز دهه فجر در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد، افزود: ما معتقدیم شهدا زنده‌اند و بزرگترین دستگاه نظارتی هستند.

وی شهادت را بیمه نامه اسلام و انقلاب خواند و گفت: در صدر اسلام میثم تمارها و سلمان فارسی‌ها، جان خود را تقدیم اسلام کرده و امروز نیز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم، با اهدای جان خود، نظام اسلامی را بیمه کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یک روز شهدا با خون خود، انقلاب را بیمه کردند و این بیمه نامه یک روز توسط شهدای ترور همچون بهشتی‌ها و رجایی‌ها تمدید شد و یک روز شهدای دفاع مقدس، یک روز شهدای هسته‌ای، یک روز مدافعان وطن و مدافعان حرم و امروز شهدای مدافع سلامت، این بیمه نامه را تمدید و با خون خود امضا کردند.

وی افزود: این انقلاب بر مدار خون شهدا و ایثار و بر محور مقاومت، گذشت، جهاد، انسانیت، اخلاق و احکام اسلامی پیش رفته و می‌رود.

ملانوری، گرد هم آمدن در گلزار شهدا و زیارت قبور مطهر این بزرگواران را توفیقی بزرگ خواند و گفت: در این حضور، ضمن اینکه به شهدا عرض می‌کنیم صاحبان اصلی انقلابند و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها را برای حفظ آن کرده‌اند همچنین خانواده‌های آنان ولی نعمتان ما هستند، از معنویت و نورانیت گلزار شهدا، بهره می‌بریم و برای خدمت در مسیری که شهدا هموار کرده‌اند، انرژی می‌گیریم.

وی اظهار داشت: ما که به برکت نظام و خون شهدا، توفیق خدمت یافته‌ایم، در این مکان مقدس با شهدا، تجدید بیعت کرده و عهد می‌بندیم که در مسیر امام، شهدا، اهداف نظام و زیر سایه رهبری انقلاب حرکت کنیم و برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب تلاش کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امام و شهدا به دنبال استقرار نظام اسلامی در جامعه بودند و خوشبختانه امروز نظام بر پایه احکام الهی و اسلامی در کشور مستقر است و کسی رهبری آن را به عهده دارد که بزرگترین فقیه، دانشمند، حکیم و خردمند زمان است.

وی با تاکید بر اینکه مردم همچنان بر عهد خود در مسیر انقلاب استوارند و زیر سایه ولایت و رهبری از نظام و انقلاب، پشتیبانی می‌کنند گفت: مردم علیرغم همه مشکلات ۴۲ سال گذشته، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای حداکثری، بر عهدی که با امام و شهدا بسته‌اند، استوار هستند.

ملانوری افزود: اگر شهدا، خون خود را تقدیم کردند تا عدالت اجتماعی در کشور برقرار شود، امروز مردم در اقصی نقاط کشور از خدمات نظام بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که علیرغم همه پیش بینی‌ها خیلی زود به قدرت واقعی رسیده و هر روز مقتدرتر، محکم‌تر و استوارتر در مسیر خود حرکت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف امام راحل از روزی که رهبری انقلاب را به عهده گرفتند، این نبود که فقط حکومت شاهنشاهی ساقط و دولتی جدید راه‌اندازی شود، آن روز حرف امام این بود که پرچم الله و اسلام بر همه قله‌های دنیا به اهتزاز درآید و امروز شاهدیم که این اتفاق افتاده است.

وی افزود: امروز و با گذشت تنها ۴۰ سال از انقلاب، حرکت‌های انقلابی زیادی با تأسی از انقلاب ایران در دنیا شکل گرفته و ملت‌های آزادیخواه جهان از جان خود گذشته‌اند و تن به ذلت نمی‌دهند.

ملانوری اظهار داشت: ما امروز در تداوم حرکت انقلاب سه وظیفه مهم داریم که مهمترین آنها، حضور، مشارکت و در صحنه بودن است.

وی گفت: آنچه انقلاب و دفاع مقدس را به ثمر رساند و اقتدار را به وجود آورد، حضور گروه‌های مختلف، کارگزاران نظام، خادمان مردم در نهادهای دولتی و عمومی و آحاد مردم است که سبب شده، انقلاب، مقتدرانه ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز اگر در دنیا گزینه جنگ نظامی علیه ایران، روی میز نیست به خاطر حمایت مردم از نظامی است که به رهبری انسانی وارسته اداره می‌شود و اینکه دانش نظامی ما به بالاترین سطح ارتقاء یافته است.

وی بیان کرد: این مشارکت برای کشور مهم است لذا هر کسی به هر دلیلی باید تلاش کند که اعتقاد مردم به نظام پایدار بماند و محکم‌تر شود.

ملانوری دومین وظیفه را تلاش برای حل و فصل مشکلات کشور و ایجاد رفاه برای مردم خواند و با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: شهدا از تلاش و مقاومت ما در برابر سختی‌ها لذت می‌برند اما از تنبلی‌های ما ناخشنود هستند.

وی ادامه داد: ما باید در راستای بهره‌برداری از ذخایر موجود و نعمت‌های خدادادی تلاش کنیم و شرایط را برای بهره‌مندی نسل آینده از این نعمات فراهم کنیم.

وی نسخه شفابخش حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را بهره‌گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: توسعه جامعه بر محور مردم و بخش خصوصی است که باید با برنامه، مسیر، طرح روشن و تسهیل شرایط اتفاق بیفتد.

مراسم “مهمانی لاله‌ها” همزمان با پنجمین روز دهه فجر، با عنوان “انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی” برگزار شد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز در این مراسم حضور داشتند.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان حاضر در این مراسم ضمن غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، با آرمان‌های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

 

 

 

 

نشانه‌هایی از افزایش بیماران تنفسی در خراسان جنوبی دیده می‌شود

بیرجند – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون شرایط استان نسبتا خوب و آرام است البته نشانه‌هایی از افزایش بیماران تنفسی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها ملاحظه می‌شود که امیدواریم موقت و گذرا باشد.

محمد دهقانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خانواده سه شهید مدافع سلامت خراسان جنوبی که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: تداوم وضعیت موجود مستلزم این است که هم استانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از مسافرت را رعایت کنند و اگر این همراهی‌ها ادامه داشته باشد، پیک بعدی را نخواهیم داشت در غیر این صورت ممکن است پیک چهارم بسیار سخت گریبان ما را بگیرد و دامنگیر استان شود که امیدوارم این اتفاق نیفتد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه پیک سخت و سهمگین سوم با تلاش‌های زیاد مدافعان سلامت و همراهی‌های مردم شکسته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آبان و آذر بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم که در ذهن همه مردم بخصوص تلاشگران حوزه سلامت و مدیران استان باقی خواهد ماند.

وی افزود: تفاوت اکنون با زمان جنگ تحمیلی این است که ما دشمنان را نمی‌بینیم و نمی‌دانیم از چه جبهه‌ای قرار است به ما حمله شود.

وی گفت: از طرفی نیروهای دوران دفاع مقدس وارد عرصه می‌شدند و بعد از چند ماه دوباره تجدید قوا می‌کردند اما در یک سال گذشته کادر تخصصی حوزه سلامت به دلیل نداشتن جایگزین شبانه‌روز درگیر بودند و از خانواده، جسم و آرامش خود مایه گذاشتند تا توانستند در کنار مردم و همه ارکان نظام جمهوی اسلامی که پای کار آمدند، این موفقیت را رقم بزنند.

دهقانی گفت: در شرایطی با ویروس کرونا مقابله می‌کنیم که سنگین‌ترین تحریم‌های ظالمانه در تاریخ انقلاب اسلامی در این مدت به ما تحمیل شده و نه تنها در اقلام معمولی بلکه اقلام بهداشتی، درمانی و دارویی کشور را هم تحریم کردند که این کار را بسیار سخت‌تر کرد.

وی اظهار داشت: همراهی و دعای خیر مردم باعث شد این افتحار رقم بخورد که با وجود همه پیش بینی‌هایی که سازمان‌های بین‌المللی معتبر در مورد تمام دنیا انجام دادند و آن پیش بینی‌ها در کشورهای توسعه یافته اروپایی به وقوع پیوسته، بالای چهار هزار فوتی در آمریکا و بالای هزار فوتی در خیلی از کشورهای اروپایی اتفاق می‌افتد ولی در مورد جمهوری اسلامی ایران این اتفاق نیفتاد و این باعث افتخار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همراهی خوب مردم که پای کار آمدند باعث شکستن پیک‌های بیماری شد و این همراهی و موفقیت در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار خواهد شد همچنین با جانفشانی و ایثارگری مدافعان سلامت، افتخاری در جمهوری اسلامی ایران افتخاری رقم خورد که سال‌های سال در یاد و خاطره مردم خواهد ماند.

وی گفت: در خراسان جنوبی هم سه شهید مدافع سلامت تقدیم این راه شدند و امروز در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جلسه‌ای برگزار شد تا از زحمات و تلاش‌های همه مدافعان سلامت در خراسان جنوبی به ویژه خانواده شهدای مدافع سلامت، تقدیر و تشکر کنیم.

دهقانی ادامه داد: آنچه در جمهوری اسلامی روی داد،  افتخارآمیز بود زیرا بسیاری از کشورهای مدعی و توسعه یافته دنیا که خود را رتبه اول می‌دانستند زیر بار این بیماری کمر خم کردند و شاهد آمارهای بسیار تکان دهنده ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در این کشورها هستیم اما در ایران برخلاف نظر موسسات بین‌المللی که فوتی روزانه بیشتر از هزار نفر را پیش بینی کرده بودند این اتفاق نیفتاد و همه اینها مرهون تلاش‌ها و همت ارزشمند مدافعان سلامت است که در یک جنگ نابرابر و به گونه‌ای سخت‌تر از جنگ تحمیلی ایستادند.

وی گفت: امروز (پنجشنبه) به کمترین میزان بیماران بستری و مشکوک به کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند رسیدیم که امیدواریم با دعای کارکنان حوزه بهداشت و درمان و با همکاری شما مردم شاهد پیک‌های بعدی نباشیم و سختی‌های بعدی که واقعا نگران کننده است، در استان و کشور اتفاق نیفتد.

در این مراسم از مقام شامخ سه شهید مدافع سلامت استان “منصوره حسینی” بهورز روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند، “کاظم احمدی” از نیروهای کادر بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی شهرستان طبس و دکتر سید “مرتضی وجدان” مدیرکل فقید بیمه سلامت خراسان رضوی تجلیل شد.

همچنین لوح سپاس از سوی استاندار خراسان جنوبی و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به خانواده‌های گرانقدر شهدای مدافع سلامت استان اهدا شد.

 

 

 

۳۵ واحد مسکن مددجویی در زیرکوه به بهره‌برداری رسید/۲

۳۵ واحد مسکن مددجویی در زیرکوه به بهره‌برداری رسید

۳۵ واحد مسکن معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی در ۲۲ روستای شهرستان زیرکوه همزمان با پنجمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

فرماندار زیرکوه روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی این شهرستان گفت: این تعداد واحد مسکونی با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

محمدحسین عربشاهی افزود: بوستان کودک شهر آبیز نیز به نمایندگی از چهار طرح شهرداری با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد و حدود سه هزار نفر در شهر آبیز از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند.

وی مرمت و بازسازی قنات پیکستان روستای استند با اعتبار ۱۱۸ میلیون تومان و برق‌رسانی به روستای بند آخوند با اعتبار ۳۱۰ میلیون تومان را از دیگر طرح‌های افتتاحی در شهرستان زیرکوه ذکر کرد.

 

 

مشکلات جامعه رسانه‌ای خراسان جنوبی از طریق نمایندگان پیگیری می‌شود/۲-۳

 

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات اصحاب رسانه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعکس شده است گفت: در خراسان جنوبی نگاه برخی مسئولان نسبت به رسانه بسته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم سجاد رضایی صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت روز زن اظهار داشت: هر ساله در ایام گرامیداشت روز زن در قالب دیداری مختصر تلاش می‌کنیم تا از زحمات خبرنگاران خانم قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای موضوعات اقتصادی، اشتغال، کار آفرینی و ترویج الگوها و فعالان در حوزه اقتصادی تلاش می‌شود و رسانه‌های استان نیز به این موضوعات توجه ویژه دارند افزود: در رسانه‌‌های خراسان جنوبی بانوان نقشی پر رنگ دارند و اکثریت  خبرنگاران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: در استان نیروی اصلی فعال در کار رسانه را بانوان تشکیل می‌دهد و نیروی اصلی کار یا همان خمیر مایه اصلی حوزه رسانه بانوان هستند.

رضایی بیان کرد: خبرنگاری در استان خراسان جنوبی کار بسیار دشواری است چراکه نگاه مدیران و مسئولان در برخی حوزه‌ها زیاد باز نیست و نگاه حمایتی و تشویقی نیست.

وی گفت: خبرنگاران در خراسان جنوبی جهاد گونه کار می‌کنند و با این همه مضیقه‌های مادی، توهین‌ها و  مشکلات اقتصادی  باز هم با توجه به عشق و علاقه‌ای که به کار خود دارند برای آگاهی دادن به مردم تلاش می‌کنند.

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی، بانوان را پشتوانه رسانه‌ها در استان دانست و افزود: برخی مدیران در استان دچار شعار زدگی شدند به گونه‌ای که برخی سخنان رهبری را فقط لقلقه زبان دارند و در عمل به آن کوتاهی می‌کنند.

رضایی با اشاره به موج رسانه‌ای دشمن در زمینه واکسن کرونا افزود: وقتی دشمن در فضای مجاری شبهه ایجاد می‌کند ما هم باید در فضای مجازی جواب شبهات را بدهیم.

وی گفت: یک ماه پیش مشکلات اصحاب رسانه در خراسان جنوبی را به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بازگو کردیم تا آنها در کمیسیون‌ها و وزارت مربوطه بازگو کنند چرا که احیای برخی حقوق خبرنگاران نیاز به قانون دارد.

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: گزارشات خوبی در یک سال اخیر در راستای پیگیری‌ها مشکلات مردم خراسان جنوبی در رسانه‌ها منعکس شده و دغدغه‌های مردمی را مطالبه می‌کند.

رضایی از اقدامات مرکز نیکوکاری رسانه یاران در استان تشکر کرد و گفت: در یک سال اخیر این مرکز اقدامات خوبی رقم زده  و در کنار آن گروه جهادی شهید فرهادی مدت کوتاهی است که راه‌اندازی شده و امید است با ظرفیت نگاه رسانه‌ای که وجود دارد در راستای کمک به مردم اقدامات خوبی انجام شود.

 

 

رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

 به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی داستان کوتاه تحت‌عنوان یوسف و رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب دفاع مقدس انجام شد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز پنج شنبه ۱۶ بهمن در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: هدف از برگزاری جشنواره حفظ آثار و انتقال آزار ادبی به نسل آینده کشور و شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان در زمینه‌های مختلف است.

وی افزود: از آغاز آبان ماه سال جاری کار اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها برای شرکت در جشنواره انجام شده که جمعا تعداد ۶۶ اثر شعر ارسال شده است که ۲۸ اثر آن به تایید هیات داوران جشنواره رسیده است.

فلاحی تصریح کرد: در مجموع سه اثر به عنوان نفرات برتر نیز انتخاب شدند و در مجموع ۱۴نفر به مرحله کشوری که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد نیز معرفی شدند.

وی افزود: همچنین از مجموع ۸۷ عنوان کتاب در سال جاری در برنامه کاری مرکز حفظآثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است که امروز از ۲۴عنوان آن رونمایی شد و ۱۵عنوان دیگر در مرحله چاپ و ۱۵عنوان دیگر در مرحله نگارش است که ۱۱مورد آن صوتی است.

در پایان این مراسم پس از خوانش آثار چند تن از شاعران و نویسندگان برگزیده به نفرات برتر جوایزی در زمینه شعر و ادبیات اهدا شد.

 

 

کمبود تخم مرغ و گلایه مندی مردم/بازاری که سر و سامان ندارد/۷

رصد بازار تخم مرغ در سطح شهر بیرجند از گلایه مندی فروشندگان به دلیل توزیع کم تخم مرغ و نارضایتی مردم از کمبود آن حکایت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به مراکز جمع آوری و عرضه تخم مرغ شهر بیرجند که سری بزنیم، توزیع کنندگان از کمبود تخم مرغ می‌گویند.

یکی از توزیع کنندگان تخم مرغ می‌گوید: باید روزانه ۱۳ تن مصرف ما باشد، اما در حال حاضر ۶ تا ۷ تن تولید داریم.

در حال حاضر تنها ۲ مرکز توزیع تخم مرغ فعال است.

برای آگاهی از میزان توزیع به مصرف کنندگان به چند مرکز فروش در سطح شهر سری زدیم.

یکی از فروشندگان با بیان این که سعی می‌کنیم به هر فرد بیشتر از یک شانه تخم مرغ ندهیم، گفت: نیاز مغازه ۱۰ کارتن تخم مرغ است، اما سهمیه ما تنها ۲ کارتن است.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: به هر مغازه‌ای که سر می‌زنیم تخم مرغ ندارند، اما تخم مرغ بسته بندی وجود دارد.

گفته می‌شود عده‌ای سودجو در این بین از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این موضوع می‌طلبد که نیروی انتظامی در خروجی‌های استان خصوصا به سمت استان‌های جنوبی نظارت‌ها را تشدید کنند.

در حالی که مسئولان می‌گویند خراسان جنوبی در تأمین تخم مرغ هیچ مشکی ندارد و مازاد تولید داریم، اما تخم مرغ‌های توزیع شده با نیاز بازار همخوانی ندارد.

 

 

نخستین شمش طلای خراسان جنوبی رونمایی شد

نخستین شمش طلای خراسان جنوبی رونمایی شد

بیرجند – ایرنا – نخستین شمش طلای استان خراسان جنوبی در مجتمع معدنی شادان خوسف که در مقیاس آزمایشی (پایلوت) استحصال شده است، همزمان با پنجمین روز دهه فجر رونمایی شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز پنجشنبه در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان و سرمایه گذاران در معدن طلای شادان برگزار شد گفت: با رونمایی از نخستین محصول طلا در استان مشخص شد همه روش‌های فنی و استحصال جواب داده و همه شبهه‌ها مبنی بر بی‌نتیجه ماندن فعالیت‌ها رفع شد.

حجت ایمان‌طلب افزود: انتظار ما سرعت بیشتر کار و بهره‌برداری از کارخانه استحصال طلا است و در این زمینه هر گونه فعالیتی نیاز باشد، برای همکاری در خدمت سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته استحصال و راه‌اندازی کارخانه طلای شادان شروع شد و امروز نخستین شمش طلا (آزمایشی) برای به دست آوردن بهترین روش استحصال طلا و نتیجه آزمایش صنعتی که وجود طلا را ثابت می‌کند، رونمایی شد.

وی با اشاره به مشکل تامین برق کارخانه اصلی استحصال طلای شادان در شهرستان خوسف گفت: برای تامین برق سعی داریم یک شرکت زیرساختی برای معادن طلای استان راه اندازی شود تا برق را از این طریق و با حمایت مجموعه‌های مختلف به معادن برسانیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در شهرستان خوسف معادن طلای ماهرآباد، شادان، کودکان و هیرد و معدن مس قلعه زری نیازمند تامین برق هستند که تاکنون شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای تامین برق اولیه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: تامین برق کارخانه اصلی شادان ظرفیت بالا و نیاز به احداث پست و فشار قوی دارد که به سرعت نمی‌توان آماده کرد ولی برق اولیه برای کارخانه شادان مهیا شده و برای کارخانه فرآوری برای سال آینده نیاز به برق است.

ایمان‌طلب همچنین گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد پروانه‌های بهره‌برداری سه برابر شده و ذخایر معدنی بیش از ۲۰۰ درصد در استان افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر میزان ذخیره قطعی معدنی استان ۶.۷ میلیارد تن با احتساب زغال‌سنگ، پتاس و تمام مواد معدنی و استخراج اسمی و واقعی نیز سالیانه ۲۰ میلیون تن است.

وی اظهار داشت: بیش از ۶۷۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۱۲ هزار نفر در خراسان جنوبی وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش از ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که ۵۰ نوع آن در خراسان جنوبی است و تاکنون بیش از ۶۷۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان صادر شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ معدن طلا با ظرفیت کانسنگ ۳۳ میلیون تُن در استان گفت: بزرگترین معدن طلای استان، معدن شادان خوسف با ظرفیت ۲۷ میلون تُن و عیار ۵۶ صدم گرم در تن است.

رییس هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی هم در این آیین گفت: پروژه اکتشاف و استحصال طلا از معادن طلای شادان از ۲ سال قبل در خوسف آغاز شد و در طرح آزمایشی آن سه و نیم کیلوگرم طلای ۲۴ عیار استحصال و اولین شمش‌ها امروز رونمایی شد.

جواد فرشباف ماهریان با بیان اینکه کارخانه اصلی استحصال طلا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد افزود: ظرفیت استحصال طلا از این معادن سالانه ۳۰۰ کیلوگرم و حداقل اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: اکنون در مرحله آزمایشی یا پیش تولید هستیم و با رونمایی از شمش طلا در معدن شادان خوسف ثابت کردیم در ۲ سال فعالیت در این معادن، مسیر درستی را انتخاب کرده و از توانمندی‌های منطقه به نحو درست استفاده می‌کنیم.

رییس هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی گفت: با استفاده از ظرفیت تخصصی منطقه و با تلفیقی که از سراسر کشور داریم، تلاش می‌کنیم معدن نمونه‌ای در منطقه با حفظ همه حفاظت‌ها و حریم‌ها به منصه ظهور برسانیم.

وی عنوان کرد: تا دهه فجر سال ۱۴۰۰ و حتی زودتر از این زمان، همه ظرفیت‌های معادن را نهایی خواهیم کرد و کارخانه استحصال طلا نیز تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال تبدیل شدن این منطقه به هاب (مرکز منطقه‌ای) معادن منطقه هستیم گفت: معادنی که صرفه اقتصادی ندارند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های معدن طلای شادان، کمک کنند و احیاگر باشند.

این سرمایه‌گذار گفت: استان خراسان جنوبی استعداد و ظرفیت‌های فوق‌العاده قوی معدنی دارد اما چون روی ظرفیت‌ها و منابع کار نشده، محروم مانده است و امیدواریم گوشه‌ای از این فرایند را انجام داده و دین خود را به مردم خوب منطقه ادا کنیم.

وی افزود: با همکاری و حمایت‌های مسوولان و مردم دست به دست هم می‌دهیم تا منطقه را احیا کنیم و این گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان خراسان جنوبی است.

فرماندار خوسف هم گفت: این شهرستان علیرغم اینکه نزدیک مرکز استان است اما توجه چندانی به آن نشده است.

محمدعلی آخوندی از شهرستان خوسف به عنوان قطب معدن طلای استان خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری که در معدن طلای شادان شده، تغییرات بسیار مشهود است و شرایط به سمت و سویی می‌رود که به اشتغال منطقه کمک خواهد کرد.

وی گفت: با همکاری دستگاه‌های مربوطه تلاش می‌کنیم از سرمایه‌گذارانی که اهلیت کار را دارند، حمایت کنیم در کنار اینکه منافع اقتصادی نیز مهم است.

فرماندار خوسف اظهار داشت: امید است همانطور که مدنظر گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی است این منطقه به هاب معدن تبدیل شود و پشتیبانی برای سایر معادن و سیستم‌های تحقیقاتی و دانشگاهی باشد.

وی افزود: رونمایی از شمش طلای شادان در مرحله آزمایشی نشان می‌دهد این منطقه ظرفیت‌های لازم را برای ایجاد کارخانه استحصال طلا دارد و باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد؛ ما نیز قول می‌دهیم در خدمت مجموعه باشیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، فرماندار خوسف، اعضای هیات مدیره شرکت کارند صدر جهان و شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی امروز از بخش‌های مختلف مجتمع معدنی طلای شادان خوسف بازدید کردند و روند فعالیت در بلوک‌های مختلف معدنی، پیشرفت و مراحل نصب ماشین آلات همچنین مسائل پیش روی واحد از نزدیک بررسی شد.

ذخیره قطعی این معدن بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده که بیشترین میزان ذخیره در میان معادن طلای استان خراسان جنوبی است.

 

 

 

نخستین شمش طلای خراسان جنوبی رونمایی شد
نخستین شمش طلای خراسان جنوبی با استحصال سه و نیم کیلو طلا در کارخانه طلای شادان خوسف رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، طی مراسمی به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز (۱۶ بهمن) نخستین شمش طلای خراسان جنوبی با استحصال آزمایشی سه و نیم کیلو طلا در کارخانه طلای شادان خوسف رونمایی شد.

«محمدعلی آخوندی» فرماندار خوسف در حاشیه رونمایی از اولین شمش طلای خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به صورت آزمایشگاهی با  کمک گروه بزرگ خوارزمی شرکت کارند صدر جهان اولین شمش طلای استان رونمایی شد، انتظار این است کارخانه فرآوری طلای شادان هرچه سریع تر به بهره برداری برسد تا مردم منطقه از محل آن منتفع شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف، قطب معدنی به ویژه در حوزه طلا هست، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی با انسجام و همدلی با سرمایه گذاران این منطقه همراهی می کنند که جای قدر دانی دراد.

آخوندی بیان کرد: امروز نمونه آزمایشگاهی سه و نیم کیلویی طلا از معدن طلای شادان خوسف استحصال شد، لذا زحمات سرمایه گذاران این بخش جواب داد، امیدواریم کارخانه اصلی هرچه سریع تر در راستای توسعه و منفعت مردم منطقه راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه معادن پیشران های توسعه خراسان جنوبی هستند، افزود: علی رغم سرمایه گذاری هنگفت در بخش معادن طلا، این معادن نقش بزرگی در رفع بیکاری و افزایش درآمد خالص منطقه و توسعه استان و کشور دارند.

فرماندار خوسف از ایجاد اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانه طلای شادان خوسف خبر داد و گفت: ظرفیت اشتغال غیر مستقیم در این کارخانه بین ۷۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ نفر پیش بینی شده که با وجود این اشتغال و اشتغال ایجاد شده در سایر بخش ها می توان گفت درصد بیکاری شهرستان خوسف سال آینده به صفر نزدیک می شود.

آخوندی در ادامه با اشاره به ستاد توسعه خاوران، تصریح کرد: در راستای این سند پتانسیل های منطقه شناسایی و با هماهنگی بین بخشی طوری برنامه ریزی می کنیم تا ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان بالقوه و توسعه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه سایر معادن طلا در شهرستان خوسف به زودی به بهره برداری خواهند رسید، گفت: با راه اندازی پنج معدن طلا در شهرستان خوسف شاهد رشد خوبی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری خواهیم داشت.

فرماندار خوسف گفت: خوشبختانه تمامی دستگاه های اجرایی و مردم برای کمک به سرمایه گذاران در شهرستان خوسف آمادگی کامل دارند تا با همراهی و هم افزایی توسعه استان و کشور رقم بخورد.

آخوندی تصریح کرد: امروز با استحصال سه و نیم کیلو گرم طلا از معدن طلای شادان مشخص شد این منطقه امید بخش است و سرمایه گذاران می توانند با خیال آسوده سرمایه گذاری کنند.

وی  موضوع برق را یکی از مشکلات زیر ساختی شهرستان خوسف عنوان کرد و گفت: تولید برق مناسب است اما با توجه به خظوطی که داریم نیاز است یک نیروگاه ۱۳۲ کیلو ولت جدید ایجاد شود تا از این محل بتوانیم خطوط اختصاصی را برای معادن شهرستان در نظر بگیریم که با کمک مسئولان ارشد استان در حال پیگیری است.

فرماندار خوسف با اشاره با اینکه برای کارخانه اصلی طلای شادان مشکل برق داریم، افزود: برای معادن چهار مگاوات برق لازم است که برای خطوط اختصاصی هماهنگی و مجوزهای لازم اخذ شده تا سرمایه گذاران برق را تأمین کنند اما برای توسعه معادن و سایر پتانسیل ها، تولید برق در شهرستان یکی از اولویت ها خواهد بود.

آخوندی تصریح کرد: کارخانه فراوری طلای شادان دهه فجر سال ۱۴۰۰ به بهره بردای کامل می رسد که خود یک خوشه کامل معدنی شامل اکتشاف، استخراج و فرآوری کامل است که نمونه و الگویی برای سایر معادن خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف قطب معدنی استان است، گفت: در این شهرستان ۳۷ معدن فعال موجود است که معدن دولومیت با ۲۰۰ میلیون تُن ظرفیت معدنی، یکی از بزرگترین معادن است که کمک کار معدن منیزیت شهرستان سربیشه است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:
راه اندازی شرکت زیر ساختی برای ۶ معدن طلا استان پیگیری می شود
ایمان طلب گفت: برای تأمین برق معادن طلای استان پیگیری می کنیم که یک شرکت زیر ساختی برای معادن طلای استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «حجت ایمان طلب» امروز (۱۶ بهمن) در مراسم رونمایی از نخستین شمش طلا استان به صورت پایلوت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی، ۵۰ نوع ماده معدنی و بیش از ۶۷۰ پروانه بهره برداری معدنی داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود ۶ معدن طلای با ظرفیت کانسنگ ۳۳ میلیون تُن در استان خبر داد و گفت: بزرگترین معدن طلای استان معدن طلای شادان خوسف با ظرفیت ۲۷ میلیون تُن است که با عیار ۵۶ صدم گرم در تن طلا دارد.

ایمان طلب با بیان اینکه طی دو سال گذشته استحصال و راه اندازی کارخانه  طلای شادان شروع شده است، بیان کرد:  امروز توانسته ایم اولین شمش طلا (به صورت پایلوت و آزمایشی) را برای بدست آوردن بهترین روش استحصال طلا و نتیجه آزمایش صنعتی که وجود طلا را ثابت می کند، را رونمایی کنیم.

وی با اشاره به مشکل برق برای کارخانه اصلی طلای شادان، گفت: برای تأمین برق برنامه ریزی می کنیم که یک شرکت زیر ساختی برای معادن طلای استان راه اندازی شود تا برق را با حمایت مجموعه های مختلف به معادن برسانیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به وجود معادن طلای ماهرآباد، طلای شادان، طلای کودکان، طلای هیرد و معدن مس قلعه زری اشاره کرد و گفت: این معادن نیازمند برق هستند، شرکت ها خودشان برای برق فعالیت هایی انجام داده اند که در ادامه کار سازمان صمت استان حمایت لازم را خواهد داشت.

ایمان طلب گفت: تأمین برق کارخانه اصلی شادان ظرفیت بالا و نیاز به احداث پست و فشار قوی دارد که به سرعت نمی توان آماده کرد، برق اولیه برای کارخانه شادان مهیا شده اما برای کارخانه فرآوری برای سال آینده نیاز به برق است.

وی تصریح کرد: پروانه های بهره برداری سه برابر و میزان ذخایر معدنی استان بیش از ۲۰۰ درصد در دولت جاری رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره قطعی استان ۶.۷ میلیارد تن است، ادامه داد: این ذخیره با احتساب زغال سنگ، پتاس و تمام مواد معدنی استان است، همچنین استخراج اسمی و واقعی سالیانه ۲۰ میلیون تن است.

وی در پایان گفت: بیش از ۶۷۰ معدن دارای پروانه بهره برداری اشتغال ۱۲ هزار نفر  را در استان خراسان جنوبی رقم زده است.

مدیرعامل معدن طلای شادان خوسف:
استحصال سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا از معدن طلای شادان خوسف
رییسی گفت: کارخانه استحصال طلای شادان با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم طلا دهه فجر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «داوود رییسی» امروز (۱۶ بهمن) در مراسم رونمایی از نخستین شمش طلای خراسان جنوبی در معدن طلای شادان خوسف به رسانه ها، اظهار کرد: رونمایی از نخستین شمش طلای معدن طلای شادان در سال جهش تولید و دهه فجر نقطه عطفی است، لذا راه اندازی کارخانه اصلی استحصال طلا هدف گذاری شده است.

مدیرعامل معدن طلای شادان خوسف با بیان اینکه چشم‌اندازهای پروژه استحصال طلا در خراسان جنوبی بسیار امید بخش است، افزود: با توجه به نتایج خوب حاصله از تولید آزمایشی طلا از کارخانه شادان، طرح توسعه معدن و احداث کارخانه استحصال طلا در دستور کار است.

رییسی ضمن قدر دانی از همراهی خوب تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان خوسف، بیان کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی در خصوص تأمین برق مورد نیاز کارخانه اصلی استحصال طلا برای سال آینده همکاری لازم را در جهت توسعه و ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارخانه استحصال طلای شادان با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم طلا دهه فجر سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری می‌ رسد، گفت: تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه نیز وارد شده و در سال آینده به بهره‌برداری می ‌رسد.

در این جلسه «میرمحمود یگانلی» مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدرجهان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم و مسئولان شهرستانی، بیان کرد: مسئولان بیش از حد انتظار برای راه اندازی کارخانه طلای شادان با ما همکاری کردند، همچنین همراهی مردم منطقه قابل ستایش است.

یگانلی با بیان اینکه آزمایشگاه معدن طلای شادان به زودی راه ‌اندازی می ‌شود، گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه وارد شده و امیدواریم تا فروردین سال ۱۴۰۰ به بهره ‌برداری برسد.

وی معدن طلای شادان را یک خوشه معدنی کامل عنوان کرد و گفت: اکتشاف، استحصال و فرآوری در این کارخانه مورد هدف است، که با راه‌اندازی آزمایشگاه معدن به تمام معادن منطقه سرویس ارائه می شود.

 مدیرعامل شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدرجهان در پایان گفت: یک واحد استحصال طلای دیگر در منطقه شادان نیز در برنامه خواهیم داشت.

سرمایه گذار معدن طلای شادان خوسف خبر داد؛
سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در معدن طلای شادان
یزدانی گفت: تاکنون در معدن طلای شادان خوسف ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «بهروز برنا»، امروز (۱۶ بهمن) در مراسم رونمایی از اولین شمش طلای خراسان جنوبی در معدن طلای شادان خوسف، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در سطح کشور در بخش معدن پتانسیل های بی نظیری دارد، اما در راستای محرومیت زدایی از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

عضو کمیسیون گواهی کشف معدنی وزارت صنت، معدن و تجارت و عضو هیئت مدیره معدن طلای شادان خوسف با بیان اینکه نخستین سالی که خراسان جنوبی از خراسان بزرگ مستقل شد با سفر مقام معظم رهبری مبلغی برای اکتشاف معادن در اختیار سازمان زمین شناسی قرار گرفت، افزود: کمربند مس طلا دار برای نخستین بار از اکتشافات خراسان جنوبی کشف شد.

برنا تصریح کرد: در سال جاری در کمیسیون اکتشافات معدنی، ۱۷ مورد گواهی کشف صادر شده است.

 وی با بیان اینکه پتاس شرق خور با ذخیره ۲.۵ میلیارد مترمکعب پتاس، معدن زغال کوچکده جنوبی با ۱۷۸ میلیون تن ذخیره زغال سنگ و ذخیره ۵۰ میلیون تنی چاه زابل مس مربوط به خراسان جنوبی است، افزود: کمربند مس طلا دار از ماهرآباد شهرستان خوسف شروع می‌ شود که در ادامه از طرف سیستان بلوچستان به سمت خاک پاکستان می ‌رود به همین خاطر نگاه همه شرکت‌های معدنی به ایران است.

عضو کمیسیون گواهی کشف معدنی وزارت صنت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم طلای ایران را در شهرستان خوسف پیدا کرده ایم، افزود: با گروه سرمایه ‌گذاری خوارزمی در معدن طلای شادان کشفیات و ذخیره مشخص و زنجیره کاملی از اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی در این منطقه شکل می گیرد.

در این جلسه «علی یزدانی» عضو هیات مدیره شرکت کارند صدر جهان و سرمایه گذار این معدن از سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در منطقه طلای شادان خبر داد و گفت: خوشبختانه با وجود سرمایه گذاری کلان، تمامی دستگاه های استان و شهرستان حمایت های خوبی داشته اند انتظار داریم موانع زیر ساختی همانند برق هم رفع شود.

عضو هیات مدیره شرکت کارند صدر جهان با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار متر حفاری در معدن شادان انجام شده است، افزود: هر متر یک تا  یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد اما در هر تن اکتشاف نیم گرم طلا استخراج می‌ شود.

یزدانی با اشاره به هزینه اکتشاف بالا و پر ریسک در معدن طلای شادان، بیان کرد: امروز سه و نیم کیلو طلا به صورت پایلوت استحصال و رونمایی شد که نتایج امید بخشی برای ادامه کار است.

وی در پایان گفت: در معدن طلای شادان به صورت مستقیم برای ۳۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای یک هزار و ۳۰۰ نقر شغل ایجاد خواهد شد که در راستای توسعه منطقه گام موثری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*