اخبار خراسان جنوبی / بارندگی در خراسان جنوبی ۵۲ درصد کاهش یافت

۵ پروژه ورزشی در نهبندان افتتاح می شود/۷

استاندار خراسان جنوبی: همه ظرفیت‌ها در اداره استان به‌کار گرفته می‌شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: در اداره استان از همه توان و ظرفیت‌های موجود به دور از نگاه سیاسی، حزبی و قبیله‌ای استفاده می‌کنیم.

حمید ملانوری روز شنبه در نشست معارفه مشاور استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران باید در اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت طوری عمل کنند که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد چرا که بدون تردید رضایت مردم، خشنودی خداوند را به همراه دارد.

وی به گذشت ۱۰۰ روز از زمان حضورش در استان اشاره کرد و افزود: ما مجری سیاست‌های دولت و اجرای قانون هستیم و باید در راستای منافع نظام و مردم حرکت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم و منطقه را مستحق خدمت می‌دانم و اگر کار ما از روی اخلاص انجام شود، خداوند به آن برکت می‌دهد.

وی به ابلاغ‌های صادره در دوران مدیریتی خود در استان اشاره کرد و گفت: در انتصابات حداقلی صورت گرفته، سعی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود استان بوده است اما درخصوص انتصاب مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با توجه به فرصت کم تا انتخابات و لزوم ارتباط مداوم با ستاد انتخابات کشور، دکتر قهرمانی که فرزند بزرگوار شهید نیز هستند، به این سمت منصوب شدند.

ملانوری از لزوم ارائه راهکارهای لازم توسط مشاوران گفت و افزود: در حوزه استاندار، مشاوران باید با توجه به برنامه‌های موجود به ارائه نظرات مشورتی اقدام کنند.

وی گفت: در این راستا، شورای مشورتی بانوان را راه‌اندازی کردیم تا نیازهای جامعه بانوان که نصف جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، به درستی منتقل و پیگیری شود.

وی به وظایف مشاور استاندار اشاره و خاطرنشان کرد: مشاور باید بتواند در کنار وظیفه مشاوره‌ای، برنامه‌ریزی، اجرا و پیگیری موصوبات سفرهای شهرستانی و رصد مطالبات مردمی در رسانه‌ها شامل صدا و سیما، روزنامه‌های محلی، پایگاه‌های خبری و فضای مجازی را تا حصول نتیجه، پیگیری کرده و نتیجه آن را به مردم منعکس کند.

در پایان این نشست، مسعود قلی‌زاده به عنوان مشاور استاندار خراسان جنوبی معرفی شد.

وی که قبل از این معاون فرماندار خوسف بود، با حکم حمید ملانوری به عنوان مشاور استاندار معرفی شد.

مسعود قلی‌زاده کارشناس ارشد حقوق، عناوین معاون فرماندار خوسف، کارشناس مسئول امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی، دبیر هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استانداری و شهرداری‌های استان، عضو مرجع رفع اختلافات دستگاه‌های اجرایی استان، عضو شورای حل اختلاف قوه قضاییه و مدرس دانشگاه را در سوابق اجرایی خود دارد.

 

فرماندار نهبندان از افتتاح ۵ زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف این شهرستان در روز‌های آینده خبر داد. ‎

بیکی فرماندار نهبندان گفت: ۵ زمین چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهرستان طی روز‌های آینده با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان و بنیاد برکت افتتاح می‌شود.

او افزود: با توجه به ضرورت توجه به قشر جوانان و نیاز آنان در نقاط روستایی، ایجاد پروژه‌های ورزشی در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

بیکی از سفر مسئولین وزارت ورزش و جوانان به شهرستان خبر داد و گفت: زمین چمن مصنوعی شهر شوسف و روستا‌های چهارفرسخ، طبسین علیا، چاهشند و میغان طی این هفته افتتاح و به بهره برداری می رسد.

فرماندار نهبندان عنوان کرد: این ۵ پروژه از طریق اعتبارات شهرستانی و کمک بنیاد برکت به عنوان معین اقتصادی شهرستان با اعتباری بالغ بر ٣۵ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

او ادامه داد: امیدواریم با بهره برداری از این پروژه ها شاهد پویایی و نشاط بیشتر جوانان و همچنین گرایش بیشتر آن ها به سمت ورزش باشیم.

استاندار خراسان جنوبی:

مطالبه فعال‌سازی مرزهای خراسان جنوبی تقویت شده است

مرز، محور توسعه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط مطلوب مرز ماهیرود، این مطالبه را تقویت کرده که دیگر مرزهای استان به ویژه مرز یزدان نیز فعال شوند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز شنبه در نشست شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان افزود: این موضوع مورد درخواست تجار و بازرگانان ایرانی و افغانستانی است و حتی دولت افغانستان هم به این موضوع رغبت دارد.

وی با تاکید بر اعلام آمادگی استان برای گشایش مرز یزدان و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در این منطقه اظهار داشت: دولت افغانستان تمایل دارد منافعش در بحث بازگشایی مرز یزدان تامین شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی به مذاکراتش با والی فراه اشاره کرد و گفت: طبق گفت و گوهای صورت گرفته مقرر شد کمیسیون همکاری‌های مشترک دو منطقه در سطح استاندار دو استان و مدیران دولتی و بخش خصوصی شکل بگیرد و  طی این جلسات، خواسته‌ها و مطالبات دو کشور مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مقدمات کار برای تشکیل این کمیسیون در حال انجام است و هدف ما از راه‌اندازی این کمیسیون، بررسی شرایط و ارائه پیشنهاداتی به منظور ترغیب کشور افغانستان به همکاری و همراهی در گشایش مرزهای استان است.

ملانوری بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط باید پیشنهادات خود را برای طرح و بررسی به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارسال کنند تا بعد از جمع‌بندی به جهت پیگیری در اختیار مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان قرار گیرد.

وی ایجاد کنسولگری‌های ایران در فراه و افغانستان در خراسان جنوبی را از مطالبات استان برشمرد و گفت: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، این موضوع را باید به طور جدی دنبال کند.

ملانوری تصریح کرد: اگر این کنسولگری‌ها در دو استان فعال شوند، بخش عمده‌ای از مشکلات موجود، مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان گفت: برنامه‌ریزی‌های اصولی و پیش بردن برنامه‌ها با قدرت و قوت در این مجموعه، می‌تواند به بهره‌برداری هرچه بیشتر استان از ظرفیت مرز بینجامد.

استاندار خراسان جنوبی مرز را از محورهای توسعه استان و کشور عنوان کرد و گفت: از این فرصت می‌توان در زمینه سرمایه‌گذاری، مراودات و تعاملات، صادرات و واردات کالا با کشور همسایه و دیگر کشورها استفاده کرد.

فعالیت نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی بیشتر شود

وی تصریح کرد: تحقق این برنامه‌ها، فعالیت بیشتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و هماهنگی این وزارتخانه با کشور افغانستان را می‌طلبد و فعالیت هرچه بیشتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی، مطالبه اصلی استان است.

ملانوری با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی افزود: تمایل ما برای ایجاد مراودات بین‌المللی به استان‌های فراه و هرات و نیز کشور افغانستان خلاصه نمی‌شود بلکه انتظار داریم نمایندگی وزارت خارجه، شرایط لازم برای ایجاد ارتباطات استان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه‌ها را با دیگر کشورهای دنیا فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه افغانستان به جهت همجواری در اولویت ارتباطات بین‌المللی استان است گفت: طی ۱۰ ماه گذشته که به جهت شیوع کرونا، اغلب مرزها فعالیتی نداشتند، صادرات کشور از مرز ماهیرود به لحاظ وزن ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۶۸ درصد رشد داشته است.

در این نشست بر استفاده از مرز در زمینه‌های آموزش عالی، گردشگری سلامت، کشاورزی، خدمات و سایر حوزه‌ها تاکید شد.

 

تاکید استاندار خراسان جنوبی

توسعه روابط ایران و افغانستان با راه اندازی دفتر کنسولگری افغانستان در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر تشکیل دفتر کنسولگری در ولایت فراه افغانستان و استان خراسان جنوبی تاکید کرد.

 استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت روابط خارجی خراسان جنوبی گفت : از نماینده وزارت خارجه استان می خواهیم تشکیل دفتر کنسولگری را در دو استان خراسان جنوبی و استان فراه به منظور برقراری روابط بهتر همه جانبه پیگیری و راه اندازی کنند.

ملانوری با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی، گفت: تمایل ما برای ایجاد مراودات بین المللی به استان های فراه و هرات و نیز کشور افغانستان خلاصه نمی شود بلکه انتظار داریم نمایندگی وزارت خارجه ، شرایط لازم برای ایجاد ارتباطات استان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و … با دیگر کشورهای دنیا را فراهم نماید.
وی با تأکید بر این که افغانستان به جهت همجواری در اولویت ارتباطات بین المللی استان است، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته که به جهت شیوع کرونا، اغلب مرزها فعالیتی نداشتند، صادرات کشور از مرز ماهیرود به لحاظ وزن ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۶۸ درصد رشد داشته است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: شرایط مطلوب مرز ماهیرود، این مطالبه را تقویت کرده که دیگر مرز های استان به ویژه مرز یزدان نیز فعال شوند.

ملانوری با بیان اینکه برقراری رابطه با افغانستان باید بر پایه تامین مناف مشترک باشد، افزود : در خصوص مراودات ما با استان فراه افغانستان تشکیل یک کمیسیون ضروری است.

وی افزود: اولین جلسه این کمیسیون متشکل از سازمان صمت ، اقتصاد و دارایی ، جهاد کشاورزی ، میراٍ فرهنگی ، مرزبانی ، گمرک ، دانشگاه های علوم پزشکی و بیرجند و اتاق بارگانی و اتاق تعاون به زودی در مرز با ریاست معاونین استاندار دو طرف تشکیل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه از دستگاه ها خواست تا با تاکید بر محور توسعه و تعالی خدمات و ایجاد زمینه ها و فعالیت ها و منافع مشترک ، پیشنهادهای خود را در حوزه های در حوزه گردشگری ، آموزش عالی ، خدمات بهداشتی درمانی ، کشاورزی و مباحث امنیتی ارائه دهند.

 

 

 

خیز دوباره کرونا در خراسان‌جنوبی/ «قاین» نارنجی و «نهبندان» زرد شد

بر اساس جدول جدید رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها از ۲۵ بهمن ماه، شهرستان قاین به عنوان اولین شهرستان نارنجی استان پس از مدت‌ها اعلام شد.

خیز دوباره کرونا در خراسان‌جنوبی/ «قاین» نارنجی و «نهبندان» زرد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، براساس جدول جدید رنگ‌بندی رسمی شهرستان‌ها از ۲۵ بهمن ماه شهرستان قاین به عنوان اولین شهرستان نارنجی استان پس از مدت ها اعلام شد.

در این رنگ‌بندی علاوه بر شهرستان‌های بیرجند،فردوس و زیرکوه، شهرستان نهبندان هم زرد اعلام شده است.

به این ترتیب شهرستان‌های طبس، درمیان، بشرویه، سرایان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی قرار دارند.

 گفتنی است از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴ هزار و ۵۷۰ بیمار کرونامثبت در خراسان‌جنوبی بهبود یافته یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، همچنین تا روز گذشته ۳۸ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵ هزار و ۳۵۰ بیمار کرونایی شده است.

 

 

 

 

آغاز دوباره خرید تضمینی زعفران ۱۰ درصد بالاتر از نرخ بازار

مدیر تعاون روستایی استان خراسان‌جنوبی از خرید تضمینی زعفران کشاورزان خراسان‌جنوبی در چهار درجه پوشال معمولی، پوشال مرغوب ، شبه‌نگین و نگین خبر داد و گفت: قیمت خرید ۱۰ تا ۱۵ درصد بالای قیمت بازار خواهد بود.

آغاز دوباره خرید تضمینی زعفران ۱۰ درصد بالاتر از نرخ بازار

 وحید ضیائیان‌احمدی  اظهار داشت: خرید زعفران به صورت توافقی توسط یک عامل فروش در مرکز استان از هفته آ‌ینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید در چهار درجه پوشال معمولی، پوشال مرغوب ، شبه‌نگین و نگین انجام می‌شود افزود: قیمت خرید ۱۰ تا ۱۵ درصد بالای قیمت بازار خواهد بود.

مدیر تعاون روستایی استان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کشاورزان می‌توانند برای تحویل زعفران خود به تعاون روستایی استان مراجعه کنند، تصریح کرد: پرداخت هزینه به کشاورزان هفت تا ۱۰ روز پس از قطعی شدن قرارداد پرداخت می‌‌شود.

ضیائیان‌احمدی به خرید حمایتی زعفران از اواسط آبان تا اواخر آذر هم اشاره کرد و افزود: در این مدت سه هزار و ۹۳۸ کیلوگرم زعفران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مطالبات زعفران‌کاران پرداخت شده است، تصریح کرد: ۳۵ میلیارد تومان به عنوان ۷۰ درصد باقیمانده باتوجه به اتمام زمان بازپس‌گیری طی امروز و فردا پرداخت می‌شود، اما با این حال ۱۰ روز دیگر هم مهلت برای بازپس‌گیری زعفران توسط کشاورزان تعیین شده است.

تجلیل از برترین های مسابقات تیراندازی سرایان/۷

باحضور فرماندار سرایان و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از برترین های مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی تجلیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مسابقات آقایان:مصطفی شریف زاده(جهاد کشاورزی)،جعفر قاسمی(محیط زیست)،محسن جاهدی(نیروی انتظامی)و در قسمت بانوان خانم نسائی(شهرداری)،خانم عربی(فرمانداری)،خانم خاتمی(منابع طبیعی)به ترتیب حائز مقام های اول تا سوم شدند.

 

 

مسابقات فوتسال جام شهدای انقلاب قاین پایان یافت/۷

مسابقات فوتسال جام شهدای انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر۷

مسابقات فوتسال جام شهدای انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر در شهر قائن برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این رقابت ها به همت تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیات فوتبال با شرکت ۸ تیم از مساجد و پایگاههای حوزه بسیج صورت گرفت.
گفتنی است تیم حیدر کرار مصلی، تیم مسجد امام سجاد و تیم طلا و جواهری صدف اسفشاد به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب نمودند.

 اهدا کمربند به رزمی کاران گروه دفاع نوین قاین/۷

مراسم اهدا کمربند به رزمی کاران گروه دفاع نوین شهرستان قائنات

به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی برنامه اهدا کمربند به رزمی کاران گروه دفاع نوین شهرستان قائنات صورت گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مراسم قبول شدگان در آزمون ارتقا ،کمربند خود را از رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان و مسئول گروه دفاع نوین دریافت کردند.

دانشجویان دانشگاه بیرجند منتخب رویداد دمودی ‏سامسونگ۲-۷ ‏

شرکت نوآور بادیر فناوران قهستان زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند در دوازدهمین دوره‌ی ارزیابی ‏مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر  در بین ۱۱۰ طرح و ایده به عنوان یکی از دو استارتاپ منتخب این رویداد معرفی شد.‏
افتخار آفرینی شرکت نوآور بادیر فناوران قهستان زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند در رویداد دمودی ‏سامسونگ ‏

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در راستای احیای سیاست‌های نوآوری باز شرکت ‌سامسونگ با ‏تمرکز بر پروژه های نوآورانه سراسر دنیا و سرمایه گذاری بر روی آنها، این شرکت از سال ۱۳۹۶ مرکز سامسونگ امیرکبیر ‏با حمایت از ایده ها در حوزه های بهداشت و سلامت، آب، محیط زیست، انرژی و آموزش را راه‌اندازی کرد.‏
‏ در همین راستا دوازدهمین دوره‌ی ارزیابی مرکز فناوری سامسونگ – امیرکبیر با ارزیابی و بررسی ۱۱۰ طرح و ایده از ‏سراسر کشور برگزار شد. در این دوره‌ی ارزیابی استارتاپ مدیرگلخانه که شامل همبنیانگذاران سعیدی فنودی، سجاد ‏حسامی، مهدی حسینی، محمد جواد توکلی (دانشجوان دانشگاه بیرجند) به عنوان یکی از دو استارتاپ منتخب این رویداد ‏معرفی شد.‏
تیم مدیر گلخانه پس از ارزیابی طی سه مرحله توسط داوران توانست تیم منتخب این دوره باشد. مدیرگلخانه ایده‌‌ای در ‏راستای پایداری زیست محیطی و مدیریت سبز می‌باشد.‏
مدیر گلخانه قرار است با توجه به تمام پارامترهای گلخانه‌ای اعم از پارمترهای اقلیمی و خاکی و ساختار گیاه به گلخانه‌ها ‏در کمتر مصرف کردن سموم کمک کند و میزان بازدهی تولید محصول را بالا ببرد.‏

 

 

 

زیارت مجازی اعضای کانون شماره دو طبس از آرامگاه شهدای گمنام/۲

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی وهنری کانون شماره ۲ شهرستان طبس ، گلزار شهدای گمنام این شهررا به صورت مجازی زیارت کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی وهنری شماره دو  طبس به صورت مجازی به زیارت آرامگاه شهدای گمنام این شهرستان رفتند.

گفتنی است در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگی ایثار و شهادت برگزار شد اعضا پس از شرکت در برنامه معرفی و روخوانی کتاب «آخرین سیب» با پخش ویدیویی که توسط مربیان این مرکز از زیارت گلزار شهدای گمنام تولید شده بود به صورت مجازی آرامگاه این شهدا که در مجاورت مرکز واقع شده است را زیارت کردند.

 

 

 

آغاز فعالیت پویش جلوه های فرهنگی خراسان جنوبی/۳-۷

    
آغاز فعالیت پویش جلوه های فرهنگی خراسان جنوبی
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: فعالیت پویش جلوه های فرهنگی خراسان جنوبی با هدف تصویر سازی نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام استان آغاز شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی ایجاد فضایی با نشاط اجتماعی و با تکیه بر فرهنگ اصیل بومی و تولید محتوای اصولی و ارزشمند متناسب با زیست بوم فرهنگی استان را از جمله اهداف این پویش دانست و گفت: شناسایی و تقدیر از توانمندان عرصه های تولید محتوا، اثرگذاری بر نشاط اجتماعی و مطلوب سازی فضای مجازی از دیگر اهدافی است که دنبال می شود.

وی تصویر سازی از ظرفیت های نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام را محور این پویش عنوان کرد و افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب های فیلم، عکس، عکس نوشته و پوستر برای معرفی آداب و سنن محل زندگی خود، تا ۱۵ اسفندماه با هشتگ #این_فرهنگ_ماست” در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و روبیکا بارگذاری کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که آثار برگزیده در دو بخش مردمی توسط آرای مردم و تخصصی توسط آرای داوران مشخص خواهند شد، اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی و لزوم ایجاد سهولت حضور علاقه مندان، برگزاری مراسم اختتامیه از طریق پخش زنده در رسانه های آپارات و اینستاگرام انجام خواهد گرفت.

 

 

 

مشارکت۲۶ هزار معلم و دانش آموزدر پویش من مادرم۳-۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۶ هزار و ۳۸۰معلم و دانش آموز استان در پویش ملی من مادرم و بچه های ایران فرزندان من هستند؛ شرکت کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در بازدید از دبستان امام حسین(ع) هنرستان هنرهای زیبا و دبیرستان رباب سیار روستای حاجی آباد؛ تصریح کرد: صد درصد معلمان و دانش آموزان این مدارس، در پویش من مادرم شرگت کردند.

وی، با اشاره به قرارگرفتن خراسان جنوبی در جایگاه سوم مشارکت در  پویش ملی من مادرم وبچه های ایران فرزندان من هستند؛ عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از جامعه استان را بانوان و دانش آموزان دختر تشکیل می دهند، و دارای ظرفیت های ویژه ای هستند هم اکنون این پویش با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امر مقدس مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی  در حال اجرا می باشد.

مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی؛ فرهنگ سازی را مهم ترین رسالت و هنر فرهنگیان بهارستان علم و ادب دانست و اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین ، یکی از زیر نظام ها و زیر شاخه های سند بحث مشارکت مردم و حضور مردم در امر مدرسه سازی است.

دبیر شورای آموزش و پرذورش خراسان جنوبی، با بیان این که این پویش یک طرح فرهنگی و تربیتی است و دانش آموزانی که در بازسازی و تکمیل مدرسه نقش داشته باشند ثمره آن را در سالیان بعد خواهند دید؛ بیان کرد: عواطف مادرانه آن قدر عمیق است که بانوان با دیدن کودکان محروم، حتی اگر فرزندشان نباشد، تمایل به حمایت دارند وبواسطه نیروی محبت وجودشان،نسبت به آینده کودکان احساس مسئولیت می‌کنند.

به گفته واقعی، علاقمندان مشارکت در این پویش می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی ajorBajor.ir نسبت به انتخاب استان و واریز مبلغ اهدایی خود اقدام نمایند.

 

تیم زغال سنگ طبس در جایگاه سوم فوتسال نوجوانان کشور ایستاد/۷

تیم فوتسال زغال سنگ طبس با کسب پیروزی در مقابل سلمان جنوب به مقام سوم گروه اول لیگ دسته اول فوتسال نوجوانان کشور بسنده کرد.

در آخرین روز مسابقات تیم فوتسال نوجوانان زغال سنگ طبس در دیداری حساس موفق شد با نتیجه سه به دو تیم سلمان جنوب بندرعباس را شکست دهد.
با کسب این نتیجه زغال سنگ طبس با کسب دو پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۷ امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت.
تیم‌های هتل الماس مشهد و نیکتا چوب سبزوار از این گروه به دور دوم مسابقات صعود کردند.

برگزاری مسابقات مینی گلف قهرمانی خراسان جنوبی/۷

مسابقات مینی گلف قهرمانی خراسان جنوبی گرامیداشت دهه مبارک فجر در بیرجند برگزار شد.

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی با اشاره به استقبال ورزشکاران استان در این دوره از رقابت‌ها گفت: مسابقات گرامیداشت دهه فجر با حضور بیش از ۳۰ نفر از بازیکنان و داوری ۵ داور برگزار شد.

مریم بهدانی افزود: در پایان رقابت‌ها به ترتیب محمدامین ابوالحسنی، سارا کیوانمهر و کیانا کدخدا مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در رده سنی آزاد و در ۱۴ زمین برگزار شد افزود: شرکت کنندگان در بازه سنی ۶ سال تا ۶۰ سال بودند که این نشان دهنده ورود این رشته ورزشی به خانواده‌ها است.

 

 

دارو فروش اینستاگرامی شناسایی شد/۷

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی خانمی که اقدام به فروش دارو غیر مجاز در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهبندان در رصد و بررسی شبانه روزی فضای مجازی صفحه را در اینستاگرام که بر فروش دارو به صورت غیر مجاز فعالیت داشت، مشاهده کردند.

سرهنگ علی محمدپور افزود: با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا، مالک صفحه مورد شناسایی قرار گرفت وبا اخذ دستور قضایی، در اداره پلیس حضور پیدا کرد.

وی گفت: متهم در اظهارات خود از ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی اظهار بی اطلاعی و دلیل خود را از ایجاد این صفحه در اینستاگرام، کسب درآمدعنوان کرد که در نهایت با اخذ تعهد قضائی، پرونده این مجرم سایبری برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ محمد پور خاطر نشان کرد: خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و با توجه به ارتباط مستقیم دارو با سلامتی افراد، بهتر است خرید هرگونه محصول دارویی تنها از طریق داروخانه‌ها انجام گیرد.وی از هموطنان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

شناسایی ۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در بیمارستانهای استان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که از این تعداد ۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.
دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳ مورد از بیرجند، ۱ مورد از فردوس، و یک مورد از شهرستان سربیشه بوده است.
وی گفت: هم اکنون ۱۲۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۴ نفر کرونا مثبتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
مهدی زاده با بیان اینکه حال عمومی ۲ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است، افزود: متاسفانه با یک مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا به ۷۴۹ مورد در خراسان جنوبی رسید.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته ۳۸ هزار و ۹۲۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵ هزار و ۳۵۵ بیمار شد.

 

 

هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق در خراسان جنوبی/۳

مراکز اتفاقات برق در خراسان جنوبی هوشمندسازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات مدیریت برق شهرستان‌های استان با هدف کاهش زمان خاموشی‌ها و تسریع در رفع مشکلات مشترکان، اجرا و بهره‌برداری شد.

مهدی دادگر افزود: طرح هما از ابتدای بهمن امسال با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح ملی هما در ۱۱ شهرستان استان و ۱۵ بخش به صورت کامل در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های زیربنایی برای اجرای طرح گفت: با استقرار و پیاده‌سازی طرح “هما” فعالیت تیم‌های عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخص‌های عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تامین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

دادگر افزود: رسیدگی، تعمیر و نگهداری شبکه‌های توزیع به ویژه در مواقع بروز خاموشی‌های ناخواسته طی چند سال اخیر در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است و اجرای این طرح منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها می‌شود.

توقیف محموله ۱۲۰۰ قطعه‌ای مرغ در نهبندان/۴

محموله ۱۲۰۰ قطعه‌ای مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی در نهبندان توقیف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت:  یک دستگاه کامیون حامل  هزار  و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده گوشتی فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی که از استان کرمان به مقصد شهرستان زابل برای زنده فروشی در حرکت بود با همکاری پاسگاه انتظامی دهسلم توقیف شد و پرونده نامبرده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
محمد راه انجام افزود: جابجایی هر گونه دام و طیور و فرآورده خام دامی، نیازمند اخذ مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای از دامپزشکی است.

مقام سوم مسابقات دارت آنلاین دوبل کشور، از آن دارتر خراسان جنوبی/۷

دارتر خراسان جنوبی در بیست و هشتمین دور ه مسابقات دارت آنلاین دوبل اتفاقی کشور مقام سوم مشترک را به دست آورد.

رئیس هیئت دارت خراسان جنوبی گفت: این مسابقات در دو بخش پسران و دختران و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۱۸ تا ۲۴ بهمن به صورت گروهی و حذفی برگزار شد.

علی زاده افزود: در پایان این رقابت‌ها تیم دو نفره آیدا انوری از سیستان و بلوچستان و زهره جهانبازی از فارس اول، زهرا رئیسی اردلی از چهارمحال و بختیاری و ساینا بیگلری از فارس دوم و زهرا مومن از خراسان جنوبی و محدثه البرزدوست از فارس سوم مشترک با خانم مریم حسینی از فارس و مهلا رعیتی افضلی از یزد شدند.

راهیابی ۲ مروج کتابخوانی به مرحله کشوری/۲-۳

۲ مروج کتابخوانی خراسان جنوبی به مرحله نهایی هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی کشور راه یافتند.

معاون امور فرفرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی هرساله با همکاری و همراهی گروه‌ها و نهاد‌ها و تشکل‌های غیردولتی تحت عنوان شبکه مروجان کتابخوانی کشور و با محوریت دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امورفرهنگی برگزار می‌شود.

محمود رمضانی با اشاره به این که پس از ارسال آثار افراد و گروه‌های متقاضی، تعداد ۹۰۶ اثر و پرونده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: طی دو مرحله داوری ۷۱ نامزد راه یافته در بخش‌های مختلف مشخص شدند.

وی گفت:  علی مرادی با شرکت در بخش نشان استمرار (برگزیده در جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی سال ۹۷) و محمدحسین فروتنی با شرکت در بخش افراد، به عنوان نامزد‌های راه یافته به مرحله نهایی هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی از خراسان جنوبی شناخته شدند.

به گفته رمضانی بر اساس فراخوان این دوره از جشنواره، مروج کتاب خوانی کسی است که با طراحی و اجرای فعالیت‌های مستمر، کتاب‌خوانی را گسترش می‌دهد یا فرآیند خواندن را لذت‌بخش‌تر، عمیق‌تر و تأثیرگذارتر می‌کند.

وی افزود: همچنین ترویج کتاب‌خوانی شامل فعالیت‌هایی است که به افزایش، گسترش و استمرار کتاب‌خوانی در میان مردم می‌انجامد.

اختتامیه این جشنواره در اسفند سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

اعزام ورزشکاران استان به مسابقات سه گانه کشور/۷

ورزشکاران خراسان جنوبی به مسابقات سه گانه کشور اعزام شدند.

سعید و مسعود علیزاده و ابوالفضل براتی در رده سنی بزرگسالان کشور فردا با حریفان خود رقابت می‌کنند.

این مسابقات با حضور ۲۰ تیم و ۱۳۰ ورزشکار در رده‌های امید، جوانان و بزرگسالان در اصفهان برگزار می‌شود.

 

 

 

جریمه ۵۹۸ میلیونی متهم قاچاق لوازم خانگی در طبس

متهم قاچاق لوازم خانگی در طبس به پرداخت ۵۹۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان طبس گفت: مأموران ایست و بازرسی دیهوک هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور شیراز به مشهد از یک دستگاه خودروی اتوبوس تعدادی کالای قاچاق شامل ۲ دستگاه تلویزیون LCD، یک دستگاه کولر گازی و یک دستگاه ماشین لباسشویی کشف کرده و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند.
سید احمد احمدی افزود: پس از محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده به پرداخت ۵۹۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
جریمه کالا‌های کشف شده که در استعلام از گمرک مجاز مشروط به اعلام می شود، بر اساس بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک تا سه برابر ارزش کالا است.

 

 

 

 

قهرمانی، مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری شد/۳

در حکمی به امضای استاندار خراسان جنوبی، مهدی قهرمانی، مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری شد.

در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حکم مهدی قهرمانی به عنوان مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری اعطا شد.
مهدی قهرمانی فرزند شهید گرانقدر رستم قهرمانی با ۱۶ سال سابقه کار در وزارت کشور، فعالیت در حوزه‌های مدیریت بحران، معاونت امنیتی و انتظامی معاون سیاسی استاندار، کارشناس مسئول NGO‌های سازمان مدیریت بحران کشور، کارشناس مسئول امنیتی امور استان‌های شمال غرب و غرب کشور، ریاست گروه تشکل‌های صنفی و تخصصی اداره کل سیاسی وزارت کشور، ریاست دبیر خانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و بخشداری بالا طالقان را در رزومه کاری خود دارد.
مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری خراسان جنوبی که مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران اخذ کرده و کارشناس ارشد رشته روابط بین الملل دانشگاه امام علی (ع) است، هم اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترای رشته روابط بین الملل دانشگاه تهران است.

 

 

 

کاهش ۴.۹ درصدی ولادت در خراسان جنوبی/۳-۲

ولادت نوزادان در ۱۰ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۹ درصد کاهش یافت.

 مدیرکل ثبت احوال استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در ۱۰ ماهکاهش ۴.۹ درصدی ولادت در خراسان جنوبی گذشته ۱۲ هزار و ۴۹۱ واقعه ولادت ثبت شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۳ هزار و ۱۲۸ واقعه بود.

مهرآور با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۲ نوزاد پسر و ۶ هزار و ۱۹ نوزاد دختر هستند، افزود: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، ۱۰۸ واقعه ولادت پسر به ثبت رسید.

وی گفت: در این مدت ۸ هزار و ۳۶۴ واقعه ولادت در مناطق شهری و ۴ هزار و ۱۲۷ واقعه ولادت در مناطق روستایی ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: در این مدت بیشترین فراوانی نام گروه پسران مربوط به نام‌های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین و گروه دختران نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه است.

مهرآور میانگین سنی مادران در استان را ۲۹.۵ سال عنوان کرد.

 

مشارکت ۲۶ هزار بانوی خراسان جنوبی در مدرسه سازی/۳

۲۶ هزار و ۳۵۰ زن و مادر نیک اندیش خراسان جنوبی تاکنون در ساخت مدرسه مشارکت کردند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این کمک‌ها با راه اندازی پویش “من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من” زیر مجموعه طرح ملی «آجر به آجر» با هدف فرهنگسازی و گسترش مدرسه سازی و ایجاد سرپناه امن برای دانش‌آموزان ، اهداء شده است.

چاوشان کمک جمع آوری شده در این پویش را ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با این حضور نیک اندیشانه، خراسان جنوبی سومین استان کشور در میزان مشارکت‌های زنان در مدرسه سازی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در پویش دیگر طرح آجر به آجر هم که در ماه محرم برگزار شد ، ۱۵ هزار خیر ۸۵ میلیون تومان برای افزایش فضای آموزشی خراسان جنوبی اهداء کردند.

 

اولین مدرسه با کمک‌های طرح “آجر به آجر ” چند هفته پیش در بخش دستگردان شهرستان طبس آغاز شد و قرار است دومین طرح در آینده نزدیک در یکی دیگر از شهرستان‌های استان کلنگ زنی شود.

اجرای طرح “آجر به آجر ” تعداد خیران مدرسه ساز در خراسان جنوبی را به ۴۵ هزار نفر افزایش داده است.

 

 

 

 

 

گروه شوکتیه برگزیده جشنواره منطقه‌ای موسیقی کویرنشینان یزد/۲-۳

با اعلام نتایج سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی کویرنشینان یزد ، گروه شوکتیه از خراسان جنوبی برگزیده شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان با بیان این که این جشنواره با حضور استان‌های یزد ، اصفهان ، کرمان ، کرمان جنوب، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: در بخش منطقه‌ای گروه شوکتیه از استان خراسان جنوبی توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.
سید علی زمزم افزود: در این بخش گروه سنتور نوازان انوشه از استان یزد رتبه دوم و گروه حیران از استان اصفهان رتبه سوم را کسب کردند.
وی گفت: جشنواره موسیقی کویرنشینان با هدف گرامیداشت قرن‌ها تلاش مردمان صبور خطه کویر در حفظ حیات و یادآور همراهی و همدلی هنرمندان پر تلاش موسیقی با فراز‌های درخشان معاصر کشورمان در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار شد.

 

 

دستگیری عامل شکار پرندگان وحشی در شهرستان درمیان/۴

لاشه سه قطعه باقرقره شکم سیاه از متخلف شکارو صید در شهرستان درمیان کشف و ضبط شد.

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان گفت: بر اساس گزارش‌های واصله از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر شکار غیرمجاز در یکی از مناطق شهرستان، بلافاصله ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل مورد نظر اعزام و متخلف را دستگیر کردند.

محمدعلی خسروی زارگز افزود: از متخلف بازداشت شده لاشه سه قطعه باقرقره شکم سیاه کشف و ضبط شد.

وی گفت: پرونده مختلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

 

 

 

آزمون جامع حافظان قرآن کریم ناجا در طبس برگزار شد /۲

یازدهمین آزمون جامع حافظان قرآن کریم فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در طبس برگزار شد.

این آزمون در رشته‌های یک جزء تا حفظ کل قرآن برگزار شد.

در این آزمون ۴۲۲ نفر از کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های آن‌ها در کل استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۰ نفر شرکت کنندگان طبس هستند.طی ده سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۲۳ نفر در آزمون‌ های حفظ قرآن اعم از یک جزء تا کل قرآن در این آزمون‌ها شرکت کرده اند که ۲ هزار و ۳۹۰ نفر موفق به کسب نمره قبولی شده اند.

خراسان  جنوبی یکی از استان‌های فعال در سطح یگان‌های ناجای کشور در فعالیت‌ های قرآنی بویژه حفظ قرآن است.

 

بارندگی در خراسان جنوبی ۵۲ درصد کاهش یافت

بارندگی در خراسان جنوبی ۵۲ درصد کاهش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میزان بارندگی سال آبی جاری در این استان نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است.

علیرضا خندان‌رو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۲.۵ میلیمتر بارندگی در سال آبی – زراعی جاری (اول مهر) تاکنون در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که نسبت به میانگین کوتاه‌مدت ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی درباره پیش‌بینی میزان بارندگی در ادامه سال آبی جاری (تا شهریور سال آینده) گفت: از اواسط اسفند امسال تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بارندگی استان در حد نرمال و در برخی نقاط بالاتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به بررسی میزان بارندگی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ۸۷ درصد استان درگیر خشکسالی است.

وی گفت: با توجه به میزان قابل توجه خشکسالی در خراسان جنوبی، ۲۵ درصد درگیر خشکسالی خفیف و ۴۸ درصد متوسط است.

خندان‌رو با بیان اینکه ۱۰ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی شدید است تصریح کرد: چهار درصد پهنه استان از خشکسالی بسیار شدید رنج می‌برد.

 

 

 

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی معرفی شد

بیرجند – ایرنا – «مهدی قهرمانی» با حکم استاندار خراسان جنوبی به عنوان مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری معرفی شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حکم مهدی قهرمانی به عنوان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به وی اعطا شد.

مهدی قهرمانی فرزند شهید گرانقدر رستم قهرمانی با ۱۶ سال سابقه کار در وزارت کشور، فعالیت در حوزه‌های مدیریت بحران، معاونت امنیتی و انتظامی معاون سیاسی استاندار، کارشناس مسئول NGO های سازمان مدیریت بحران کشور، کارشناس مسئول امنیتی امور استان‌های شمال غرب و غرب کشور، رییس گروه تشکل‌های صنفی و تخصصی اداره کل سیاسی وزارت کشور، رییس دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و بخشداری بالا طالقان را در کارنامه مدیریتی دارد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی که مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران اخذ کرده و کارشناس ارشد رشته روابط بین‌الملل دانشگاه امام علی (ع) است، اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترای رشته روابط بین‌الملل دانشگاه تهران است.

همچنین طی حکمی «مسعود قلی‌زاده» مشاور استاندار خراسان جنوبی شد.

وی که قبل از این معاون فرماندار خوسف بود، با حکم حمید ملانوری به عنوان مشاور استاندار معرفی شد.

مسعود قلی‌زاده کارشناس ارشد حقوق، عناوین معاون فرماندار خوسف، کارشناس مسئول امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی، دبیر هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استانداری و شهرداری‌های استان، عضو مرجع رفع اختلافات دستگاه‌های اجرایی استان، عضو شورای حل اختلاف قوه قضاییه و مدرس دانشگاه را در سوابق اجرایی خود دارد.

 

 

 

تشی به سه هزار هکتار بنه‌زار نهبندان خسارت زد/۲

تشی به سه هزار هکتار بنه‌زار نهبندان خسارت زد

 مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان گفت: تشی (سیخور) تاکنون به سه هزار هکتار از جنگل‌های بنه شهرستان خسارت‌های جبران ناپذیری زده است.

محمدحسین کدخدازاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته به دلیل بارندگی‌های مناسب حمله تشی به درختان بنه شهرستان کاهش چشمگیری داشته و در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی‌ها حمله آن مجدد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سال جاری بارندگی‌ها در شهرستان کاهش یافته و باز مجدد شاهد افزایش حمله تشی به بنه‌زار شهرستان هستیم که در صورت نبود بارندگی مناسب حمله و شدت خسارت اوج خواهد گرفت.

کدخدازاده با بیان اینکه اعتباری برای مقابله و جلوگیری از خسارت این جانور به شهرستان اختصاص نیافته است، اضافه کرد: طرح مقابله با خسارت این جانوار به بنه‌زارهای شهرستان هم تهیه شده و در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهمترین مشکلات ما اختصاص نیافتن اعتبار برای جلوگیری از خسارت این جانوار است و در صورت اختصاص اعتبار با سنگ چینی‌ و فنس‌کشی خسارت آن را کاهش خواهیم داد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان گفت: این جانور سبب شده تعداد زیادی از درختان بنه شهرستان نهبندان که بیش از ۴۰۰ سال سن دارند، در معرض نابودی قرار گیرند.

کدخدازاده افزود: با توجه به شرایط محیطی موجود تجدید حیات گونه بنه امکان ندارد و در صورت نابودی درختان بنه به زودی شاهد انقراض این گونه ارزشمند خواهیم بود.

خارهای بلند روی بدن تشی او را از سایر پستانداران متمایز می‌کند و نباید آن را با جوجه تیغی اشتباه گرفت.

این جانوار در بیشتر زیستگاه‌ها اعم از جنگلی، کوهستانی، استپی و بیابانی زندگی می‌کند و گاهی نیز پیرامون باغ‌ها و زمین ‌های کشاورزی ساکن می‌شود.

 

 

 

 

مراکز اتفاقات برق در خراسان جنوبی هوشمندسازی شد

مراکز اتفاقات برق در خراسان جنوبی هوشمندسازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات مدیریت برق شهرستان‌های استان با هدف کاهش زمان خاموشی‌ها و تسریع در رفع مشکلات مشترکان، اجرا و بهره‌برداری شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، مهدی دادگر در حاشیه بازدید از مرکز فوریت‌های برق در ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: طرح ملی هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق (هما) در مرکز فوریت‌های برق ۱۲۱ شرکت راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم و یکپارچه‌سازی اطلاعات و داده‌های مربوط به حوادث و اتفاقات شبکه افزود: طرح هما از ابتدای بهمن امسال با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای طرح ملی هما در ۱۱ شهرستان استان و ۱۵ بخش به صورت کامل در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های زیربنایی برای اجرای طرح گفت: با استقرار و پیاده‌سازی طرح “هما” فعالیت تیم‌های عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخص‌های عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تامین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

دادگر افزود: رسیدگی، تعمیر و نگهداری شبکه‌های توزیع به ویژه در مواقع بروز خاموشی‌های ناخواسته طی چند سال اخیر در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است و اجرای این طرح منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: در قالب این برنامه می‌توان علاوه بر مدیریت تماس‌های بهمنی که در شرایط بحرانی رخ می‌دهد، میزان رضایتمندی مشترکان و پایش پذیری و رصد اکیپ‌های عملیاتی را نیز بیشتر کرد.

پیاده‌سازی طرح هما بر تمامی خودروهای عملیاتی شرکت

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: مراحل برقراری ارتباط سامانه‌های ثبت حوادث، مشترکان، اطلاعات جغرافیایی GIS و نصب سامانه موقعیت‌یابی آنلاین خودروها (AVL) با موفقیت در مرکز Contact  Center انجام شده است.

هادی منصوریان افزود: برقراری سناریوی هوشمندسازی پاسخگویی خودکار مرکز تماس IVR از دیگر سامانه‌هایی است که در این مرکز با موفقیت آزمایش شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: پیاده‌سازی طرح هما با نصب ۳۰ دستگاه CarPC بر روی تمامی خودروهای عملیاتی این شرکت در مدیریت برق شهرستان‌های استان با موفقیت انجام شده است.

وی بیان کرد: براساس این طرح در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می‌توانند از درگاه‌های مختلف شامل اپلیکیشن برق من، سایت شرکت توزیع، سامانه ۱۲۱ و ارسال پیامک درخصوص خاموشی‌ها، اطلاع‌رسانی کنند که درخواست‌های آنان مستقیم به نزدیک‌ترین خودروهای حوادث ارسال و در کمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم انجام می‌شود.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق هم گفت: در این سامانه، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود می‌توانند بدون اتصال به اپراتور با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ یا خاموشی معابر خود را اعلام  کنند که مستقیم به تبلت اتفاقات ارجاع می‌شود.

مرتضی رخ افروز افزود: چنانچه مشترکان در محدوده خاموشی قرار داشته باشند، سامانه ضمن اعلام موقعیت اشتراک آنها، قطع برق ناخواسته را اعلام می‌کند و مشترکان می‌توانند با انتخاب گزینه اطلاع از خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در سایر خدمات (گزینه ۳) از زمان اعمال خاموشی خود مطلع شوند.

وی بر ضرورت حرکت سازمان‌ها به سمت نصب سامانه‌های هوشمند با هدف تسریع در رفع مشکلات مشترکان و کاهش زمان خدمت رسانی تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه “هما” گامی ارزشمند در هوشمندسازی فرآیند مدیریت خاموشی و حوادث برق خواهد بود.

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی خبر داد؛

ساخت ۱۴ سازه آبخیزداری در مناطق مرزی خراسان‌جنوبی/۳

ساخت ۱۴ سازه آبخیزداری در مناطق مرزی خراسان‌جنوبی

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: ساخت ۱۴ سازه آبخیزداری با مشارکت قرارگاه شهید ناصری را آغاز کردیم که از این تعداد ۱۳ پروژه به اتمام رسیده است.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهم و اولویت‌دار برای ما بحث پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری در روستاها و شهرهای مرزی خراسان‌جنوبی برای تأمین آب این مناطق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از این پروژه‌ها به صورت مشارکتی با قرارگاه شهید ناصری طراحی و اجرا شده است، بیان‌کرد: ساخت سازه آبخیزداری از سال ۹۶ با مشارکت قرارگاه در مناطق مرزی استان آغاز شده است.

نصرآبادی گفت: این پروژه‌ها ۱۵ روستا و آبادی را تحت پوشش قرار می‌دهد و در شهرستان‌های سربیشه و درمیان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه اجرا و یک پروژه نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این پروژه‌ها حدود ۵۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد و امیدواریم اجرای کامل این ۱۵ پروژه تا حدی در راستای رفع مشکل آب این مناطق موثر واقع شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه در حال اجرا در منطقه لانو در شهرستان سربیشه بیان‌کرد: این پروژه بزرگترین سازه آبخیزداری سال جاری در استان با ۷۰ هزار مترمکعب است.

نصرآبادی گفت: پروژه آبخیزداری منطقه لانو به تنهایی هفت روستا و هفت رشته قنات را تحت پوشش قرار می‌دهد.

جوی آرام و یکنواخت در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی برای خراسان جنوبی تا اواسط هفته جوی آرام و یکنواخت پیش بینی کرد.

لطفی گفت: بر اساس الگوی شکل گرفته بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا اواسط هفته شرایط جوی آرام و یکنواخت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: دمای هوا هم دراین مدت تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه علاوه بر افزایش متناوب ابر، افزایش دمای هوا را هم در منطقه پیش بینی می‌کنیم و هوا گرمتر خواهد شد.

لطفی افزود: در شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه دمای منفی ۵ درجه سردترین و دهسلم نهبندان با ۲۹ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بودند.

 

۲۳۲۸ جوان در انتظار وام ازدواج/۷-۳

۲ هزار و ۳۲۸ جوان در خراسان جنوبی در انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ۱۳ هزار و ۴۱۲ نفر در خراسان جنوبی متقاضی دریافت وام ازدواج شدند که تاکنون ۸۳ درصد، یعنی ۱۱ هزار و ۸۴ نفر این تسهیلات را دریافت کردند.

 

عزیزی جمع کل تسهیلات پرداخت شده به زوج‌های جوان استان را ۵۲۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود:زوج‌های جوان برای ثبت نام دریافت وام ازدواج به سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند.

 

به هر یک از زوجـــین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد که سال آینده احتمالا افزایش خواهد یافت.

 

 

همچنین نام نویسی اینترنتی مرحله جدید ارائه تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از امروز آغاز شد.

 

 

 

 

سوء مدیریت منجر به تعطیلی بازارچه دو کوهانه و کارخانه پنبه نسوز نهبندان شد/۲

  • سوء مدیریت منجر به تعطیلی بازارچه دو کوهانه و کارخانه پنبه نسوز نهبندان شد

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در گذشته فرصت‌های خدمت در مناطق محروم شهرستان نهبندان را از دست داده‌ایم گفت: سوء مدیریت و ضعف در برنامه ریزی منجر به تعطیلی بازارچه دو کوهانه و کارخانه پنبه نسوز این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، مصطفی نخعی در دیدار با اهالی روستای تاریخی میغان اظهار داشت: روستای میغان مهد پرورش انسان‌های بزرگ و نجیب است و پایبندی به اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از ویژگی‌های بارز مردم این روستاست.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ایمان و اتحاد، اتکال به خداوند، تمسک به قرآن و عترت، پیروی از ولایت و ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی را مهمترین ارکان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار امیدواری کرد در گام دوم انقلاب با تکیه بر همین معیارها و ارزش‌ها بتوانیم راه انقلاب را ادامه داده و در مسیر تحقق و توسعه تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات بسیار خوب انجام شده،  هنوز مشکلات زیادی در مناطق کمتر توسعه یافته بر زمین مانده اظهار داشت: هنر مسئولان این است که مطالبات عدیده مردم را با توجه به حقایق، واقعیت‌ها و شرایط اقتصادی کشور،  اولویت‌بندی کرده و برای حل آن‌ها تلاش کنند.

نخعی با بیان اینکه در گذشته در شرایط بهتر اقتصادی کشور فرصت‌های خدمت در مناطق محروم شهرستان نهبندان را از دست داده‌ایم گفت: سوء مدیریت و ضعف در برنامه ریزی منجر به تعطیلی بازارچه دو کوهانه و کارخانه پنبه نسوز نهبندان شد.

وی به سفر تاریخی رهبر انقلاب در شهریور سال ۷۸ به شهرستان نهبندان و جمله مهم معظم له که “می‌خواهم با سفر به نهبندان توجه مسئولان را به مناطقی از این قبیل به طور کامل جلب کنم” اشاره کرد و گفت: متاسفانه در پی سفر رهبر معظم انقلاب،  مصوبات طرح توسعه نهبندان از جمله فرمانداری ویژه که از مهمترین مصوبات این طرح بود بر زمین ماند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع اعتباری اگر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی پای کار نیایند نمی‌توان کارها را پیش برد افزود: با نظارت میدانی و مدیریت جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت و قابلیت‌های نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی می‌توان اقدامات خوبی برای محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته انجام داد.

به گفته وی در مسیر توسعه علاوه بر محدودیت‌های اعتباری از سوء مدیریت، نگاه‌های جزیره‌ای، ساختارهای معیوب، قوانین سخت و دستورالعمل‌ها و بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری و برخی کارشکنی‌ها که گاهی در برخی از دستگاه‌ها و ادارات اتفاق می‌افتد رنج می‌بریم.

نخعی اظهار داشت: فعال شدن بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان از سه جبهه با رایزنی با مقامات کشور افغانستان، وزارت کشور و وزارت امورخارجه در حال پیگیری است که تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه صنعت و استقرار زیرساخت‌ها در مناطق معدنی شهرستان نهبندان پیگیری و اقدامات خوبی در حال انجام است.

نخعی از موافقت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در سفر به نهبندان برای احداث “دپارتمان ” منحصر به فرد تخصصی آموزش‌های معدنی به منظور آموزش و پرورش نیروی متخصص مورد نیاز حوزه معدن کشور در نهبندان خبر داد.

وی گفت: در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهرستان نهبندان،  نشست‌های مختلفی با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز ایجاد پایانه نفتی صادراتی شرق کشور در شهرستان نهبندان در جریان دیدار با وزیر نفت خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این پایانه که در حال حاضر در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است تحول بزرگی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف در این شهرستان مرزی صورت می‌گیرد.

نخعی از دیدار اخیر خود با رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: در این دیدار مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت جاده ارتباطی روستای آتشکده به کلاته سرخ دهستان میغان شهرستان نهبندان اختصاص یافت که کلنگ عملیات اجرایی آن همزمان با دهه مبارکه فجر امسال به زمین زده شد.

 

 

 

۷۵ پروژه جهش تولید تا پایان کار دولت در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد/۳

 

75 پروژه جهش تولید تا پایان کار دولت در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

با امضاء تفاهم نامه‌ای فی مابین مدیریت استان و سازمان برنامه و بودجه کشور ۷۵ پروژه در قالب “پروژه های جهش تولید” با اعتبار بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

با حضور نماینده معاونت هماهنگی امور استان‌های دفتر نهاد ریاست جمهوری، پروژه‌های جهش تولید استان مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

این جلسه به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری و مدیران دستگاه های مرتبط  برگزار شد.

در این جلسه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در جهت به ثمر نشستن این طرح‌ها گفت با حضور نماینده نهاد ریاست جمهوری روند اجرای “پروژه‌های جهش تولید استان”  مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت  و قرار است در جلسه جمع بندی نحوه تسریع  در اجرای این پروژه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در این جلسه سید جلال‌الدین هاشمی نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری و تأکیدات ویژه رئیس جمهور گفت: با بهره‌برداری از  این پروژه‌ها، رونق تولید و کسب و کار ایجاد می‌شود.

وی از هم افزایی حاکم بر مدیریت استان و تلاش‌های صورت گرفته در جهت به ثمر رساندن این پروژه ها تشکر کرد.

شایان ذکر است با امضاء تفاهم نامه‌ای فی مابین مدیریت استان و سازمان برنامه و بودجه کشور ۷۵ پروژه در قالب “پروژه‌های جهش تولید” با اعتبار  بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*