گفته می شود / واکنش ها به اظهارات عباسعلی کدخدایی

 

 

گفته می شود سید حسن خمینی با بیان اینکه در مورد وصیتنامه امام خمینی سخن خواهم گفت، تاکید کرده که «نمی توان به بخشی از این وصیت مومن باشیم و به قسمتی از آن کافر» و وی هشدار داد: «امروز نباید دست هایی جامعه اسلامی را به تفریق و تشتت بکشاند. باید مراقب فیلم و صوت و سخن خود باشیم. نباید از هیچ زبانی،نه زبان هنر و نه زبان های دیگر برای ایجاد دشمنی استفاده کرد.»

 

 

گفته می شود رسول جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدایی درباره احتمال رای آوردن یک قاتل در انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته «اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان نباشد، ممکن است مردم به یک قاتل رأی دهند». فکر نمی کنم از اول مشروطه تا به حال، کسی این طور به شعور انتخاباتی مردم توهین کرده باشد.» کدخدایی در مصاحبه‌ای با ایلنا گفته بود اگر نظارت استصوابی نباشد ممکن است مردم یک قاتل را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

 

 

 

 

گفته می شود رسایی مدعی شده که هاشمی رفسنجانی به مشارکت پایین در انتخابات معتقد بود.رسایی نماینده جنجالی و اسبق مجلس زمانی در گفت‌وگو با حسین دهباشی تحلیلی را منتسب به هاشمی‌رفسنجانی ارائه کرده و گفته بود: «مشارکت وقتی بالا می‌رود، خروجی صندوق از دست ما خارج می‌شود. اگر ما مشارکت را معمولی نگه داریم و تنها متدینین و حزب‌اللهی‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنیم به چه کسی رأی بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما هم دموکراسی را داریم که واقعا دموکراسی است و تقلبی در آن نیست و هم اینکه صندوق مدیریت می‌شود و کشور دست کسی می‌افتد که فکر می‌کنیم بهتر می‌تواند کشور را اداره کند. مشارکت اگر بالا برود از صندوق چیزی درمی‌آید که ما نمی‌خواهیم؛ پس باید تلاش کنیم مشارکت پایین باشد. مشارکت که پایین باشد ما برنده هستیم». رسایی گفته بود که اصولگرایان هم بعدا به همین تئوری معتقد شدند.

 

 

 

 

 

گفته می شود هفت‌ تپه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی را به شش میلیارد فروخته‌اند احمد نادری، نماینده تهران در مجلس گفته ماجرا از این قرار است که یک ابرمتهم ارزی حدود یک‌ و‌ نیم میلیارد دلار ارز می‌ گیرد که از خارج کالای اساسی وارد کند؛ اما او پول را سریع به ریال تبدیل کرده و هیچ کالایی را وارد نمی‌ کند. این پول در کشور چرخش کثیف داشته و با شش‌‌ میلیارد تومان از آن کارخانه عظیم نیشکر هفت‌تپه را که ۲۴۰۰ میلیارد تومان می‌ارزیده، خریده است. یعنی در سال ۱۳۹۴، این شرکت را ۲۱۰ میلیارد تومان فروخته‌ اند اما این خریدار، نهایتا بیشتر از شش‌ میلیارد تومان نداده. هفت‌تپه جز کارخانه‌ها، ماشین‌آلات و ابزارها ۳۰هزار هکتار زمین هم دارد.

 

 

 

 

گفته می شود  حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا گفته «متاسفانه در این مملکت شیوه‌ای برای دیده شدن وجود دارد و آن اینکه هر کسی می‌خواهد دیده شود، دیگران را مورد هجمه قرار می‌دهد و حاشیه ساز می‌شود. آقای احمدی نژاد هم همین شیوه را به کار می‌گرفت. اخیرا دیدیم که آقای فتاح نیز در رسانه ملی همین شیوه را به کار گرفت و البته بعد هم عذرخواهی کرد». وی با تاکید بر اینکه «پسندیده نیست برای مطرح کردن خودمان دیگران راه هدف قرار دهیم» گفت: « ما باید به صورت اثباتی حرف بزنیم و هرکسی باید آنچه دارد، عرضه کند». این چهره میانه‌رو اصولگرا ادامه داد: «فارغ از این بحث‌ که حرف‌های آقای ضرغامی صحت دارد یا خیر، به نظر می‌رسد که با نزدیک شدن به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ ، هرازچندگاهی شاهد این گونه رفتارها خواهیم بود و برخی افراد برای مطرح کردن خود دیگران را نفی می‌کنند».

 

 

 

گفته می شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از احتمال اعلام نتایج بررسی این مجمع نسبت به لوایح مرتبط با FATF در بهمن خبر داد.سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روند بررسی لوایح مرتبط با FATF در این مجمع گفت: فعلا جلسات کارشناسی آغاز شده است.وی افزود: نتیجه بررسی کارشناسان برای تصمیم گیری به صحن مجمع خواهد رفت و نهایتا فکر می‌کنم در بهمن ماه نتیجه آن روشن شود.

 

 

 

 

 

 

گفته می شود وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه عامل وابسته به رژیم صهیونسیتی ترور شهید فخری زاده ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج شده بود، گفت: طبق اسناد موجود کاندیدایی که در سال ۸۸ پیش از آغاز شمارش آراء ادعای پیروزی کرد، دشمن پیش از انقلاب روی وی سرمایه‌گذاری کرده بود.

 

 

 

گفته می شود وزارت خارجه انگلیس با وجود آنکه کشورش در گذشته فشار زیادی بر تهران برای آزادی «نازنین زاغری» آورد، اما اکنون اعلام کرده است که لندن تعهدی برای حمایت از نازنین زاغری ندارد.به گزارش دیلی میل، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد آن دسته از شهروندان بریتانیایی که در کشورهای دیگر بازداشت می‌شوند هیچ حقی را برای دولت لندن برای حمایت از آنها ایجاد نمی‌کند.این موضوع به طور خاص در نامه‌ای به اطلاع وکلای «نازنین زاغری» رسیده است.

 

 

 

گفته می شود در هفته جاری «مهدی چمران» به عنوان «مشاور رییس مجلس» در امور «شوراهای اسلامی شهر و روستا» انتخاب شده است. این انتخاب در جریان مراسمی که در مجلس برگزار شده، صورت گرفته اما هنوز مشخص نیست که چرا قالیباف و یارانش حاضر به اعلام رسمی انتصابات خود نیستند. قرار گرفتن او کنار قالیباف از عزم رییس مجلس برای افزایش سهم خود در لیست اصولگرایان برای تصاحب شورای شهر آینده تهران و البته شهرداری حکایت دارد./اعتماد

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*