اخبار علمی/خواص شهدی شگفت انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص شهدی شگفت انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یک مشاور تغذیه گفت: ترکیب عسل و سیاه دانه یک انتخاب خوب در دوران کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: عسل یک ماده غذایی بسیار مفید است که از خواص آن می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد. آثار ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی عسل تا حد زیادی اثبات شده است. از دیرباز عسل برای درمان زخم‌های موضعی و عدم عفونت، بهبود سرفه و گلو درد ناشی از سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است.

او افزود: در واقع عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در بسیاری از بیماری‌هایی که با سیستم ایمنی در ارتباط هستند مثل بیماری‌های عفونی ویروسی، با مصرف عسل و تقویت سیستم ایمنی؛ بیمار نشدن و حتی کوتاه شدن دوره درمان را مشاهده می‌کنیم. عسل آویشن که یکی از بهترین انواع عسل محسوب می‌شود، برای بهبود مشکلات مجاری تنفسی تاثیر بهتری خواهد داشت. مهم‌ترین علت درمانی آن را می‌توان حضور بالای آنتی اکسیدان و مواد ضد باکتری دانست.

اولیایی بیان کرد: کسانی که دچار سرفه یا گلو درد هستند، بهتر است که یک قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم حل کنند و مورد استفاده قرار دهند. عسل یکی از قوی‌ترین مهارکننده‌ها و مواد ضد التهاب است که در زخم‌های معده و گوارشی، می‌تواند در رفع زخم مفید عمل کند. در واقع عسل برای انواع زخم، سوختگی و سایش‌ها به علت رطوبت کم و خاصیت اسیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در موارد ذکر شده عسل باعث جلوگیری از عفونت و تسریع روند بهبودی می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: عسل به عنوان یک ماده غذایی پر انرژی و پر کالری می‌تواند در دوران نقاهت بیماری، انرژی بدن را به حد نرمال برساند.

عسل

 

او گفت: اگر تصمیم دارید عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید، حتما از نمونه اصل و با کیفیت آن مصرف کنید. ترکیب عسل و سیاه دانه یک انتخاب خوب در دوران کرونا برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می شود.

تشخیص ویروس کرونا در کمتر از ۵ دقیقه

تشخیص ویروس کرونا در کمتر از ۵ دقیقه

 محققان موفق به ابداع آزمایش جدیدی شدند که می‌تواند «ویروس‌ کرونا سندرم حاد تنفسی ۲» (SARS-CoV-۲) را در کمتر از پنج دقیقه تشخیص دهد.

به گزارش  پایگاه اینترنتی تکنولوژی نت ورک، این آزمایش جدید که توسط محققان دانشگاه «بیرمنگام» تهیه شده است، می تواند به افزایش توان عملیاتی در آزمایش کووید-۱۹ کمک کند.

 

این آزمایش جدید با نام «واکنش تقویت نمایی معکوس ترانس کریپتاز » (RTF-EXPAR)،  از طولانی شدن مراحل گرمایش و خنک سازی جلوگیری و امکان شناسایی SARS-CoV-۲ RNA را در کمتر از پنج دقیقه فراهم می کند.

محققان برای نشان دادن سرعت و حساسیت این روش، آن را بر روی  RNA نمونه یک بیمار در انگلیس آزمایش کردند.

نتایج این آزمایش نشان داد که این روش تشخیصی در کمتر از پنج دقیقه توانست، نتیجه مثبت ابتلا به کرونا را با غلظت SARS-CoV-۲ RNA تا ۱۰ برابر کمتر از متوسط ​​بار ویروسی که به طور معمول در نمونه های بیمار مبتلا به کووید-۱۹ یافت می شود، اعلام کند.

محققان دریافتند؛

تاثیر میکروب های روده در ابتلا به سرطان سینه

تاثیر میکروب های روده در ابتلا به سرطان سینه

بر اساس تحقیقات جدید، میکروبی که در روده بزرگ یافت می شود و معمولاً با ابتلا به کولیت روده و سرطان روده بزرگ مرتبط است نیز می تواند در بروز برخی از سرطان های سینه نقش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا دریافتند سلول‌های بافت سینه که در معرض این میکروب سمی قرار گرفته اند، در حافظه بلندمدت شأن باقی مانده و ریسک بیماری را افزایش می‌دهد.

محققان کشف کردند که وقتی انتروتوکسیژن ژن باکتری‌های شکننده (ETBF) به روده یا مجاری سینه موش وارد می‌شود، باعث رشد و پیشرفت متاستاز سلول‌های تومور می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*