گفته می شود

گفته می شود سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفته چیزی که شب‌ها من را بیدار نگه می‌دارد فروش F-۳۵ به امارات نیست. این ایده است که کسی ممکن است به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد. وی گفته که حتی فکر بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای خواب را از چشمان او می‌گیرد.

گفته می شود رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس مجلس گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات ایران را در اختیار دشمن قرار می‌دهد و در مراحل مختلف امانت داری را رعایت نمی‌کند. مجتبی ذوالنوری در واکنش به افشای گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، گفت: مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم، چشم اسفندیار آنها را کورکرد و به نوعی دست دشمن برای اقدامات جاسوسانه را بست.

 

گفته می شود روزنامه جمهوری اسلامی نوشته در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، برای شورای عالی حوزه علمیه قم، چند مؤسسه حوزوی، چند مؤسسه تحقیقاتی وابسته به حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و چند مجمع بین‌المللی بودجه‌هائی در نظر گرفته شده است. با اختصاص دادن بودجه‌های دولتی به مراکز دینی، فرهنگ کشور را از مردمی بودن به سوی وابستگی سوق می‌دهید و این وابستگی‌ها بزرگ‌ترین ضربه را به فرهنگ وارد می‌کند. در حوزه علمیه، نهادهائی مانند شورای عالی و تعدادی از مؤسسات تحقیقاتی با نام‌ها و عناوین مختلف، از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و همین وابستگی موجب فاصله گرفتن آنها از مردم شده است. سازمان تبلیغات اسلامی نیز یکی از مؤسساتی است که ردیف بودجه دارد و حیاتش به آن وابسته است. هم تبلیغات، هم تحقیقات و هم تحصیلات دینی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با پول مردم انجام می‌شدند و خروجی حوزه‌های علمیه نیز بسیار مثبت و کارآمد و مؤثر بود. امروز که این دستگاه‌ها از پستان دولت ارتزاق می‌کنند، نه از آن خروجی سابق خبری هست و نه ارتباط مستحکمی با مردم دارند. این، ظلم بزرگی به حوزه علمیه و فرهنگی دینی است.

 

 

 

 

گفته می شود ضرغامی هم برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرده است عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دولت جوان و کارآمد این نیست که حتما رئیس آن ۳۰ ساله باشد، گفت: دولت فعلی از بعد از تاریخ مشروطه پیرترین دولتی بود که داشتیم.

 

گفته می شود با سفر جرد کوشنر مشاور رییس جمهور آمریکا به منطقه و میانجی گری مقامات کویت به نظر می رسد از سطح تنش در روابط عربستان و قطر کاسته شده و نشانه هایی از نزدیک بودن پایان بحران محاصره قطر به چشم می خورد.

 

 

 

گفته می شود بزرگترین ناوگان نفتی ایران در حال حرکت به سمت ونزوئلا است. این ناوگان برای کمک به ونزوئلا برای جبران کمبود نفت در این کشور به ونزوئلا ارسال می‌شود.این ناوگان شامل ده شناور است.

 

 

 

یک عضو جدا شده از گروهک منافقین ضمن اشاره به ترور شهید فخری زاده، گفت: این احتمال وجود دارد که حادثه تروریستی «شهید فخری زاده» با مشارکت گروهک منافقین صورت گرفته باشد.

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص ارز ۴۲۰۰ گفته همان شب بنده در منزل بودم و از شبکه خبر دیدم معاون اول رئیس‌جمهور آمدند، گفتند جلسه چند ساعته‌ای داشتیم و به جمع‌بندی هم رسیدیم و از این لحظه نرخ ارز را در کشور ۴۲۰۰ اعلام می‌کنیم. هر کسی به هر میزان برای هر نوع کالا ارز می‌خواهد، ما ارز را در اختیارش قرار می‌دهیم که من همان شب به رئیس مجلس زنگ زدم و گفتم که این برای کشور فاجعه است.
گفته می شود تروئیکای اروپا بدون اشاره به کم کاری‌های خود در اجرای تعهداتشان در برجام، نسبت به اقدام ایران برای نصب سانتریفیوز‌های بیشتر در نطنز ابراز نگرانی کردند. تروئیکای اروپا در بیانیه خود با ادعای اینکه تصمیم ایران برای نصب این سانتریفیوز‌ها نقض توافق هسته‌ای است، آوردهاند: اگر ایران درباره حفظ دیپلماسی جدی است، نباید این تصمیمات را اجرایی کند.

 

 

گفته می شود فعالان عربستانی در فضای مجازی اعلام کردند که نیروهای امنیتی عربستان سعودی «حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الشخص» از روحانیون برجسته شیعه این کشور را در شهرستان الاحساء دستگیر کردند.

 

 

گفته می شود معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته مجوز اخذ ۳۰ هزار نیروی کادر درمان گرفته شده که امیدواریم نسبت قابل توجهی از این میزان به تجهیز پرستاران اختصاص داده شود.

 

 

 

گفته می شود امارات مدعی شد که مورد هدف حملات سایبری قرار گرفته است. محمد حمد الکویتی گفت که عادی‌سازی روابطمان با اسراییل باعث شد مجددا حملات سایبری به امارات آغاز شود.

 

 

 

 

گفته می شود سازمان ملل هشدار داد به علت تاثیرات شدید بلندمدت بحران کرونا ۲۰۷ میلیون نفر دیگر به فقر مطلق دچار خواهند شد و تا سال ۲۰۳۰ تعداد فقیران جهان از ۱ میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه در مصوبه اخیر مجلس نظر وزارت خارجه لحاظ نشده است، اظهار کرده رئیس‌جمهور باید قانون مربوط به این موضوع را امضا و برای اجرا ابلاغ کند و به محض اینکه توسط رئیس‌جمهور این موضوع ابلاغ شود برای همه دستگاه‌ها از جمله وزارت خارجه لازم‌الاجرا است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*