کاهش میانگین سنی مرگ و میر کرونا به ۳۴سال

میانگین سنی مرگ و میر کرونا در خراسان جنوبی به ۳۴سال کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این مطلب گفت: با گذشت حدود ۶ماه از شیوع کرونا در استان، هم اکنون حداقل سن فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی به ۳۴سال کاهش یافته و بیشترین سن فوت شدگان نیز در این مدت ۹۷سال است.
دکتر دهقانی، میانگین سن فوت شدگان کرونا در خراسان جنوبی را ۷۲سال اعلام کرد و افزود: ۸۸.۹درصد از تمام موارد مرگ و میر کرونا در استان، افراد با سن ۵۰سال به بالا هستند.
  • وی همچنین با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در مبتلایان به کرونا با بیماری‌های زمینه ای، در مقایسه با افراد بدون بیماری زمینه‌ای ۲.۹برابر است گفت: میزان مرگ و میر در مبتلایان به کرونا با حداقل یک بیماری زمینه‌ای ۱۳.۴درصد و مبتلایان به کرونا بدون هیچ بیماری زمینه‌ای ۴.۵درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: بیشترین مرگ و میر در بین مبتلایان به کرونا با بیماری زمینه ای، مربوط به افرادی است که بیماری‌های مزمن ریوی و قلبی و عروقی دارند.
دکتر دهقانی گفت: تا کنون ۱۰۸نفر از پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه بهبود یافته اند و موردی از مرگ و میر این افراد تا کنون نداشته ایم.
وی، تجمعات را عمده دلیل ابتلا به کرونا و افزایش مرگ و میر‌ها دانست و افزود: ۵۸.۵درصد موارد انتقال کرونا در خراسان جنوبی مربوط به تجمعات فامیلی و خانوادگی همچون عروسی و مجالس عزا و مهمانی ها، ۱۴.۷درصد موارد انتقال کرونا مربوط به مسافرت‌های شهرستانی و استانی و ۱۴.۹درصد نیز مربوط به حضور افراد در ادارات و محیط کار است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*