به مناسبت گرامیداشت هفته جوان:
گفتگو با علی اختر ،دوچرخه سوار تریال خراسان جنوبی
گفتگو با علی اختر ،دوچرخه سوار تریال خراسان جنوبی
توصبه ورزشکار جوان استان:یکی از بهترین دوران زندگی هر فرد ،دوره جوانی هست با تمام وجود از این دوره استفاده کنیم تا در آینده کمترین حسرت رو داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، به مناسبت گرامیداشت هفته جوان، مصاحبه ای با علی اختر ورزشکار دوچرخه سوار تریال استان، صورت گرفت.
اختر جوان ۲۵ ساله خراسان جنوبی و دانشجوی تحصیلات تکمیلی رشته برق قدرت در دانشگاه بیرجند، اینگونه خود را معرفی کرد:
۱۰ سال هست که در ورزش دوچرخه سواری تریال فعالیت دارم. به لطف خدا در این سال ها موفق به کسب چندین مدال کشوری شدم، سال های ۹۷ و ۹۸ به اردوی تیم ملی دعوت شدم و در سال ۹۸ برای اولین بار به عنوان نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، در مسابقه قهرمانی جهان(مهمترین مسابقه سالانه رشته دوچرخه سواری تریال) شرکت کردیم که اولین تجربه جهانی کشورمان بود.
در رتبه بندی اتحادیه جهانی دوچرخه سواریuci (که نفرات برتر هر کشور در این لیست حضور دارند) در پایان سال ۲۰۱۹ (با توجه به نتایج کسب شده در مسابقات این سال) به رتبه ۶۰ جهان دست پیدا کردم که بهترین رتبه ام در ۴ سال اخیر بود.
حدود ۸سال پیش سخنی از مقام معظم رهبری دیدم که خیلی در پیشرفت زندگی ورزشیم اثر گذار بود:اگر ورزش فرد رو از گناه دور می کند ورزش برای او واجب کفایی است(مضمون سخن که بعد این مدت هنوز در خاطر این حقیر ثبت هست).
از طرفی حمایت های خانواده و اطرافیان(مسئولین و نزدیکان) و تشویق هایشان بسیار در پیشرفت ورزشی ام موثر بوده و هست. فرد پاک و شایسته ای در درگاه خدا نبودم ولی دارم تلاشم رو می کنم مثل شهدا باشم و در راه این بزرگواران حرکت کنم.
به لطف خدا به خیلی از اهدافم رسیدم و بخشی از اون ها هنوز محقق نشده و امیدوارم به یاری خدا و تلاش روزافزون بتونم بهشون برسم.
به نظر این حقیر در همه عرصه ها(علم،کار،ورزش و…) عشق و تلاش و توکل ۳ عامل کلیدی پیشرفت و فتح قله ها هستند. در تمام مراحل زندگی راه رسیدن به هدف و فتح قله با مشکلات همراه هست، دوری از هر گونه یاس و ناامیدی در غلبه بر مشکلات و تداوم تلاش بسیار موثر هست و یک عامل مهم در دوری از ناامیدی، تقویت معنویت هست.تقویت معنویت راه رسیدن به هدف رو هموار میکنه.
یکی از بهترین دوران زندگی هر فرد ،دوره جوانی هست با تمام وجود از این دوره استفاده کنیم تا در آینده کمترین حسرت رو داشته باشیم.