اخبار خراسان جنوبی ۲/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ثبات قدم از ویژگی های نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
ثبات قدم از ویژگی های نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی است
آیت الله عبادی گفت: ثبات قدم نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران مصداق «اِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلئِکَهُ» است و این استقامت از دلها سرشار از ایمان می باشد.

 آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۷ فروردین) در دیدار با فرماندهان ارشد یگان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بیرجند اظهار کرد: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین حصارهای امنیت کشور و مصداق « فَالجُنودُ بِاِذنِ اللهِ حُصونُ الرَّعیَّه» هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نام مقدس سپهبد قرنی، سپهبد صیاد شیرازی و سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و امثال اینها بسیار مایه افتخار ملت ایران هستند، افزود: در طول تاریخ و امروز در سطح جهان ارتش های قدرتمند، مجهز و مسلح بودند و هستند اما کارشان مزدوری برای امیال خاصی و سرکوبی مردم است ولی در جمهوری اسلامی ایران اینگونه نیست و برای نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی بحث غلبه بر طاغوت و  هوای نفس و خدمت به مردم مطرح می باشد و  تمام این کار عبادت است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه حکومت بر مردم افتخار نیست بلکه خدمت به مردم بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: بنابر این زاویه نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم و بندگان خدا و باز کردن راه آزادی ملت ها با برداشتن طواغیت و زورگویان عالم است و بالاترین از این خدمتی نیست.

 

وی ادامه داد: هر جایی برای مردم مشکل و یا حادثه ای (سیل یا شیوع ویروس کرونا) پیش می آید از اولین نیروهای که برای خدمت و کمک به مردم حضور می یابند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هستند و این یک کار الهی و انسانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش‌های که در این باب برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی رقم می خورد از نوع سلسله مراتب نظامی نیست بلکه ارزش های خدایی است، گفت: ثبات قدم نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی در بیش از ۴۰ سال، مصداق «اِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَهُ» است و این استقامت از دلها سرشار از ایمان می باشد و امروز هم در سایه فرمان فرمانده کل قوا رهبر حکیم انقلاب هستند.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: ملت ایران نیز همواره پشتیبان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هستند و دوش به دوش آنان، جوانان خود را در راه خدا دادند و این محبت دوطرفه است.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم در گام دوم انقلاب بسیاری از مسائل پشت سر گذاشته شود و جهان تغییر کند و مردمی که در زیر سلطه خودپرستان و مال‌پرستان جان می دهند به همت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آزاد شوند.

 

 

 

 

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی اعلام کرد؛
رشد ۹۷ درصدی مرسولات صادره از خراسان جنوبی در سال ۹۸
الهامی با بیان اینکه مرسولات صادره از خراسان جنوبی رشد ۹۷ درصدی داشت، گفت: در سال ۹۸ پست استان توانست جایگاه اول را در کشور از لحاظ شاخص های ارزیابی کسب کند و در سال جاری خدمات پست ساب و پیک شهری را توسعه خواهیم داد.

«علی الهامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: توسعه IT نه تنها از اهمیت پست کاسته است بلکه به عنوان بزرگترین شبکه اینترنتی توانسته به شبکه پست و خرید و فروش محصولات اینترنتی کمک های بسیاری کند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود یک میلیون و ۵۶ هزار و ۳۶۹ مرسوله به استان وارد شد، افزود: در سال ۹۸ نیز تعداد مرسولات ورودی به استان به یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۷۷ مرسوله رسید که نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی با توجه به اینکه در سال ۹۷ بیش از ۷۲۳ هزار مرسوله از استان صادر شده است، ادامه داد: این آمار در سال ۹۸ به یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۷۹۲ مرسوله رسید که رشد ۹۷ درصدی آن نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پست استان بخشی از فروش اینترنتی واحد تولیدی تایر استان را انجام می دهد، گفت: محصولات این واحد تولیدی به وسیله شبکه پستی کشور توزیع می شود که تاثیر به سزایی در رونق و گسترش تولید آن داشته است.

الهامی با بیان اینکه در سال ۹۸ پست خراسان جنوبی توانست جایگاه اول را در کشور از لحاظ شاخص های ارزیابی کسب کند، ادامه داد: در سال ۹۸ عملکرد پست استان بی نظیر بوده است و توانست در حالت سوددهی قرار بگیرد و رشد درآمدی ۱۶۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

وی به برنامه های پست خراسان جنوبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: طی سال جاری تلاش خواهیم کرد تا خدمات پست ساب را در کلیه شهرستان ها گسترش دهیم و پیک شهری را در پست استان راه اندازی کنیم و خدمات بسیاری را برای خرید و فروش محصولات صنایع دستی استان ارائه دهیم.

الهامی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا ویروس اظهار داشت: در راستای جلوگیری و مقابله با کرونا ویروس تمامی واحدهای پستی خراسان جنوبی در پایان هر روز اداری به وسیله مواد ضدعفونی کننده گندزدایی می شوند و پست می تواند نقش مؤثری را در مقابله با ویروس کرونا ایفا کند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در راستای مبارزه با کرونا ویروس اقدام به توزیع اقلام بهداشتی، ماسک و ژل ضدعفونی کننده در بین متصدیان باجه های پست خراسان جنوبی کردیم و شیلد محافظ صورت نیز برای پیک های پست و متصدیان تهیه شده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط پست استان از اول اسفند سال ۹۸ تا ۲۰ فروردین امسال همزمان با شیوع کرونا ویروس گفت: طی این مدت ۱۶۴ هزار مرسوله به استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود سه درصد رشد داشته است.

الهامی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور ۱۷۷ هزار مرسوله از استان صادر شده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰۴ هزار مرسوله بوده است که در نتیجه این آمار رشد ۷۰ درصدی صادرات مرسولات پستی استان را نشان می دهد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: امیدواریم پست بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد چرا که در کاهش مسائلی همچون رفت و آمدهای غیر ضرور، مصرف سوخت، آلودگی محیط زیست و تصادفات جاده ای نقش بسیار موثری دارد.

بیش از ۲۵۹ هزار عدد ماسک در خراسان جنوبی تولید شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲۵۹ هزار و ۶۷۳ عدد ماسک و ۶۸۰ دست گان در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان توسط مهارت‌آموزان تولید شده ‌است.

 حسین خوش‌آیند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام بهداشتی با همکاری مراکز دولتی و خصوصی فعال در حوزه خیاطی، تولید ماسک و گان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ۲ بخش دولتی و خصوصی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون ۳۳ کارگاه با ۲۰۹ نفر از مربیان، کارکنان و کارآموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ کارگاه در بخش دولتی با ۱۳۲ نفر و ۲۳ کارگاه در مراکز غیردولتی با ۷۷ نفر در حوزه تولید ماسک، گان، ملحفه، لباس بیمار و سایر اقلام بهداشتی فعال هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان ۱۶ هزار و ۹۶۴ مورد خدمت از جمله دوخت ملحفه، لباس، کلاه کش‌دار، لباس بیمارستانی و سایر انجام شده است.

خوش‌آیند تاکید کرد: با تامین مواد اولیه از سوی نهادهای استانی مانند شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، خیران استانی و ملی، ستاد عتبات عالیات، سپاه و بسیج این تولید توسط مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح گسترده‌ای انجام شد.

وی یادآور شد: ماسک‌های بهداشتی، کاورهای بخش قرنطینه بیمارستانی و دیگر اقلام مورد نیاز به صورت روزانه تولید و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرهای استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: بخش زیادی از این تولیدات پس از استریل شدن و بسته‌بندی، در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین بخشی از تولید در بین اقشار مختلف به ویژه افراد کم‌درآمد و آسیپ‌پذیر بصورت رایگان توزیع می‌شود و بخش نیز برای توزیع عمومی تحویل داروخانه ‌می‌شود.

خوش‌آیند با بیان اینکه در خصوص مقابله با ویروس کرونا، مهارت در خدمت سلامت است عنوان کرد: سعی ما بر این است از طریق این خدمت ناچیز در کنار کادر درمان که با تلاش خستگی ناپذیر، رشادت و از خودگذشتگی به مردم خدمت می‌کنند باشیم.

زلزله ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر نهبندان را لرزاند

 زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر روز چهارشنبه در ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه شهرستان نهبندان واقع در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داده است.

تا کنون از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

گروه‌های امدادی منطقه در حالت آماده باش هستند.

 

 

 

 

در گفت‌وگوی خاورستان با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش مطرح شد

پایش بیش از ۵۶ هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش در رزمایش بیولوژیک/ پادگان‌های قاین و نهبندان در حال ساخت است

بررسی اقدامات لشکر ۳۰ ارتش در رزمایش بیولوژیک در خراسان جنوبی، آخرین وضعیت پادگان‌های قاین و نهبندان، علت جابه‌جایی لشکر ۳۰ و شایعات فرار سربازان ازجمله مواردی است که در گفت‌وگوی خاورستان به امیر محمودی انجام شد.

پایش بیش از 56 هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش در رزمایش بیولوژیک/ پادگان‌های قاین و نهبندان در حال ساخت است

امیر سرتیپ‌دوم ستاد محمود محمودی ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: بعد از فراگیری ویروس کرونا در کشور، علاوه بر اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، لازم بود سایر ارگان‌ها و نیروهای مسلح به کمک کشور بشتابند که فرمانده معزز کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند نیروهای مسلح با تمام امکانات و قوا پای کار بیایند و بلافاصله این دستور توسط فرماندهان سپاه و ارتش اجرایی شد.

وی افزود: در ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸ بنابر دستور فرمانده کل ارتش، رزمایش بیولوژیک با عنوان با ولایت تا شهادت در استان‌های قم و گیلان و سپس به طور همزمان در مراکز استان‌هایی که ارتش در آن‌جا حضور دارد، با فرماندهی نیروی زمینی اجرا شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: در خراسان جنوبی این رزمایش در ۲۴ اسفندماه با ۳ اکیپ کاری ارتش با همکاری مرکز آموزش ۰۴ و بیمارستان منطقه‌ای ارتش در شهرستان بیرجند با فرماندهی لشکر ۳۰ انجام شد و همزمان تیپ‌های ۲۵۸ نهبندان و ۱۷۷ تربت حیدریه در این دو شهرستان و همچنین در سایر نقاط استان خراسان جنوبی نیز این رزمایش را انجام دادند.

پایش بیش از ۵۶ هزار نفر توسط نیروهای درمانی ارتش

امیر محمودی افزود: در شهرستان بیرجند رزمایش با ایجاد پست‌های ایست و بازرسی در ورودی‌های شهر بیرجند از سمت‌های خوسف، زاهدان و مشهد آغاز شد و تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ ادامه داشت.

وی اظهار کرد: در شهرستان بیرجند تب‌سنجی از ۵۶ هزار و ۸۷۰ نفر توسط پرستاران و پزشکان ارتش انجام شد و اگر فردی مشکوک بود به او ابلاغ می‌شد تا به مرکز درمانی مراجعه کند.

ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی گفت: ۱۷ هزار و ۳۰۰ خودرو را در شهرستان بیرجند در مدت برگزاری رزمایش ضدعفونی کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

امیر محمودی افزود: خودروی درفش ۸ که مخصوص رفع آلودگی در مسائل بیولوژیک و شیمیایی است، از تیپ ۱۷۷ تربت حیدریه در رزمایش خراسان جنوبی مورد استفاده قرار گرفت و با هماهنگی استانداری و شهرداری قسمت‌های زیادی از شهر بیرجند از جمله میدان اول تا سوم خیابان امامت، تا میدان سوم بلوار شهید مدرس، خیابان شهید محلاتی تا تقاطع بلوار آیت‌الله غفاری، حاشیه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، منازل ارتش در شهرک امام علی(ع)، حاشیه بیمارستان منطقه‌ای ارتش و ایستگاه‌های اتوبوس شهری در خیابان ارتش را ضدعفونی کردیم و همچنین این خودرو مناطقی از تربت‌حیدریه و زیرکوه را نیز ضدعفونی کرد.

وی اظهار کرد: در صورت لزوم و اعلام استانداری، مجدد تیم‌های ضدعفونی و تب‌سنجی را به مناطق مختلف اعزام می‌کنیم و همچنین ارتش در خراسان جنوبی آمادگی دارد تا در صورت نیاز، مانند تهران، سالن ورزشی جهت بیماران کرونایی تجهیز کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: در حال حاضر برابر ابلاغ دولت، خدمات ادارات به صورت دوسوم نیروها است اما ارتش با تمام یگان‌ها در حال خدمت به مردم است.

امیر محمودی افزود: در خراسان جنوبی نیز یگان‌های مرزی ارتش در حال انجام مأموریت هستند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با یاری خداوند و با هماهنگی و همکاری دولت و مردم ویروس کرونا را از بین ببریم.

پادگان‌های قاین و نهبندان

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: برابر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی، قرار است پادگان ارتش در شهرهای نهبندان و قاین ساخته شود.

امیر محمودی افزود: محدوده پادگان قاین مشخص است و مشاور پروژه، طراحی‌های اولیه را انجام داده که به محض ارائه نقشه‌ها توسط مشاور، اقدامات بعدی برای پیمانکار و هماهنگی‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: از سال‌های پیش محدوده پادگان نهبندان مشخص است و چند ساختمان و سوله آماده شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: هم‌اکنون پیمانکار در حال انجام کار در پادگان نهبندان است و قبل از نوروز کلنگ فاز دوم به زمین زده شد.

امنیت مرزهای شرق کشور

امیر محمودی اظهار کرد: مرزهای خراسان جنوبی در اختیار لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش است و دو تیپ شامل تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی و تیپ ۱۷۷ از مرز شرق کشور حفاظت می‌کنند.

وی گفت: در محدوده داخلی بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی، عوامل انتظامی و اقتصادی کار خودشان انجام می‌دهند و مشکلی ندارند.

ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی افزود: در خارج از محدوده بازارچه‌های مرزی، مراقبت از مرز به عهده نیروی زمینی ارتش است که پایگاه‌های زیادی داریم و گروهان‌ها و گردان‌های ارتش در سراسر مرز مستقر هستند.

امیر محمودی با بیان این‌که مرزبانی نیروی انتظامی نیز در مرز مستقر است و از آن حفاظت می‌کند گفت: گشتی‌ها و کمین‌های مشترک انجام می‌شود.

وی در خصوص امنیت مرز تصریح کرد: مردم هیچ مشکلی در مرز مشاهده نمی‌کنند و گزارشی مبنی بر تحرکاتی که بازتاب داشته باشد، در مرز خراسان جنوبی نداریم.

علت حضور لشکر ۳۰ ارتش در خراسان جنوبی

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش اظهار کرد: هر کشوری در سال‌های مختلف، نیروهای نظامی و پادگان‌های نظامی خودش را آمایش می‌کند و جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

امیر محمودی گفت: در گذشته‌های دور و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چینش لشکرها براساس تهدیدات آن زمان در غرب آسیا انجام شد اما اکنون تهدیدات تفاوت کرده است و جابه‌جایی یگان‌های نظامی بر همین اساس درحال انجام است.

وی افزود: لشکر ۳۰ گرگان با توجه نوع تهدیدات، در خراسان جنوبی مستقر شده است و به نام لشکر ۳۰ بیرجند تغییر نام داده است و این لشکر در خراسان جنوبی است می‌ماند مگر این‌که در سال‌های طولانی آینده، تهدیدات تغییر کند و نیاز به جابجایی یگان‌ها باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: ستاد فرماندهی لشکر ۳۰ در بیرجند مستقر است و تیپ‌های ۲۵۸ و ۱۷۷ به عنوان یگان سرزمینی لشکر ۳۰ در خراسان جنوبی مستقر خواهد بود و به ماموریت خودشان در منطقه ادامه خواهند داد.

شایعات ضدانقلاب مبنی بر فرار سربازان از پادگان به دلیل کرونا

امیر محمودی در خصوص شایعات مطرح شده در کانال‌های ضدانقلاب اظهار کرد: این شایعات در کل دنیا وجود دارد.

وی افزود: این‌که سربازی از پادگان یا سایر یگان‌های ارتش در خراسان جنوبی به دلیل بیماری کرونا، فرار کرده باشد، دروغ است و تاکنون چنین موردی رخ نداده است.

ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به محدودیت تردد در سطح کشور، برابر دستور فرماندهی ارتش، سربازانی که رزم مقدماتی‌شان انجام شده بود یا در حال اتمام بود، قبل از نوروز به مرخصی اعزام شدند و بعد از برگشت، بلافاصله امریه داده خواهد شد تا خودشان را به یگان‌های آینده معرفی کنند.

امیر محمودی اضافه کرد: سایر سربازان در سایر یگان‌ها حضور دارند و زمانی که سربازانی که به مرخصی رفتند برگردند، سربازان حاضر در یگان‌ها به مرخصی می‌روند.

وی تیپ‌های ارتش با اتوبوس‌هایی که در یگان‌ها دارند و همچنین پشتیبانی منطقه شمال‌شرق ارتش، چند دفعه سرابازان و پرسنل را به مناطق مختلف کشور جابه‌جا کردند تا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نشود و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با بیان این‌که هیچ سربازی حتی به دلیل بیماری کرونا فرار نکرده است اظهار کرد: دشمن دنیال واردکردن ضربه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به همین دلیل به ایجاد شایعات و دروغ روی آورده است و در کانال‌های غیرمجاز و معاند علیه انقلاب اسلامی، فضاسازی می‌کند.

رژه روز نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود؟

امیر محمودی گفت: برای ۲۹ فروردین سال ۱۳۹۹ آخرین تصمیمات از سوی ستاد ارتش ابلاغ خواهد شد و روزهای آینده به اطلاع مردم می‌رسد.

وی تصریح کرد: ارتش همیشه در خدمت مردم است و خدمت‌رسانی را در سیل، زلزله، بیماری کرونا و موارد دیگر نشان داده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش اظهار کرد: آرزوی سلامتی برای مردم و برطرف‌شدن هرچه سریعتر ویروس کرونا از کشور و دنیا را داریم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*