چند خبر از خراسان جنوبی

بازدید استاندار خراسان جنوبی از باغ و عمارت تاریخی امیرآباد دانشگاه بیرجند

 
استاندار خراسان جنوبی از روند بازسازی و مرمت باغ تاریخی امیرآباد بازدید و در جریان آخرین اقدامات قرار انجام شده در آن قرار گرفت.
بازدید استاندار خراسان جنوبی از باغ و عمارت تاریخی امیرآباد دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند ، استاندار خراسان جنوبی از روند بازسازی و مرمت باغ تاریخی امیرآباد بازدید و در جریان آخرین اقدامات انجام شده در آن قرار گرفت.

در این بازدید مهندس معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بر لزوم احیای هرچه سریعتر این باغ تاکید داشت و افزود: باید به دنبال ردیف ملی این باغ باشیم و همچنین باید بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در باغ تاریخی امیرآباد فعال کنیم تا بتوان از پتانسیل بالای این باغ برای استفاده عموم شهروندان بهره برد.

در ادامه دیدار، دکتر احمد خامسان ریاست دانشگاه بیرجند در خصوص موانع پیش رو سرمایه گذاری در باغ تاریخی امیرآباد و عزم جدی دانشگاه بیرجند در بحث احیای و بهره برداری ازآن توضیحاتی ارائه نمودند.

شایان ذکر است در ابتدای دیدار دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی دانشگاه در خصوص تاریخچه باغ  و عمارت تاریخی امیرآباد  و روند بازسازی آن توضیحات تکمیلی خدمت استاندار خراسان جنوبی ارائه نمود.

 

 

انتصابات جدید در فرمانداری های شهرستان های تابعه استان

انتصابات جدید در فرمانداری های شهرستان های تابعه استان انجام شد.

 طی احکامی جداگانه از سوی محمد صادق معتمدیان استاندار خراسانانتصابات جدید در فرمانداری های شهرستان های تابعه استانجنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری های شهرستان های زیرکوه و بشرویه معرفی شدند.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سیدصادق موسوی به عنوان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان زیرکوه و مجیدکیال نیز به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بشرویه منصوب شدند.

گفتنی است سید صادق موسوی و مجید کیال قبل از احزار این پست، به ترتیب بخشداران زهان و مرکزی بشرویه بودند.

همچنینطی حکمی از سوی استاندار، علی یوسفی به عنوان بخشدار زهان از توابع شهرستان زیرکوه منصوب شد.

 

 

 

 

مرخصی بیش از هزار زندانی در ایام نوروز

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: در ایام تعطیلاتمرخصی بیش از هزار زندانی در ایام نوروزنوروزی امسال هزار و ۲۷ زندانی در استان به مرخصی رفتند.

هاشمی افزود: از این تعداد ۱۶۸ نفر که باقی مانده حبس آنها زیر شش ماه بود با مرخصی منجر به آزادی از زندانهای استان آزاد شدند.

وی گفت: با اجرای بخشنامه مرخصی عید نوروز، ۸۵۹ نفر نیز به مرخصی ۱۵ روزه رفتند.

 

 

 

 

 

 

برگزاری جشنواره ورزشی نوروز و بازی های بومی و محلی، در روستای شیرگ

برگزاری جشنواره ورزشی نوروز و بازی های بومی و محلی، در روستای شیرگ

 

  جشنواره ورزش های روستای و بازی های بومی و محلی ، گرامیداشت نوروز ۹۸و یادبود شهید طوری برگزار شد. دومین دوره جشنواره بازی های بومی محلی نوروز ۹۸ یادواره شهید طوری در روستای شیرگ با حضور تیم های گوکچین، آسفیچ ،فضل آباد و شیرگ در رشته های فوتبال ،طناب کشی ، دوومیدانی و چوب کشی، به میزبانی روستای شیرگ برگزار و تیم های برتر معرفی شدند. لازم به ذکر است، اولین دوره جشنواره بازی های بومی محلی یادواره شهدای گوکچین جام نوروز ۹۷ به میزبانی روستای گوکچین برگزار شد.

تجهیز و راه اندازی خانه ورزش روستای نصرآباد بیرجند

تجهیز و راه اندازی خانه ورزش روستای نصرآباد بیرجند

چهل و سومین خانه ورزش روستایی شهرستان بیرجند با حضور مهران پور معاون توسعه امور ورزش اداره کل و بازیار رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

 همزمان با آغاز سال ۱۳۹۸ ، چهل و سومین خانه ورزش روستایی در نصرآباد با حضور مسوولین و مردم ورزش دوست این روستا افتتاح شد. خانه ورزش روستای نصرآباد با میز پینگ پنگ، میزشطرنج، میز فوتبال دستی و تخته دارت تجهیز و راه اندازی شد.
گالری

 

مسیر انقلاب اسلامی همان مسیر بعثت نبوی است

امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جشن مبعث فردوس: مسیر انقلاب اسلامی همان مسیر و راه  بعثت نبوی است.

 آیت الله سیداحمد خاتمی افزود: جشن بعثت، جشنی فرا مذهبی و فرا مسیر انقلاب اسلامی همان مسیر بعثت نبوی استدینی است که اختصاص به اسلام و شیعه ندارد بلکه متعلق به انسانیت است و قبل از بعثت، بشریت در گمراهی آشکار بود.

وی گفت: پیامبر(ص) بشریت را زنده کرد و امروز پس از چهارده قرن، انقلابی در ایران شکل گرفت که باید آن را بعثت جدیدی نامگذاری کرد زیرا مسیر و راه همان بعثت نبوی را در انگیره ها، مبانی، اهداف، دوستان، مشکلات، بشارت ها،جاهلیت، رهبری، شیوه های مخالفت و دشمنا مشترک می پیماید.

امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که آنروز مخالف بعثت نبوی بودند امروز نیز با انقلاب اسلامی مخالفت می کنند و دو انقلاب دشمنان مشترکی داشته و دارد.

آیت الله سیداحمد خاتمی افزود: در دشمنی آنان منافعشان مطرح است که در بعثت نبوی و انقلاب اسلامی به خطر افتاد در نیز در هفت جنگ ترور شخصیت پیامبر، جنگ اقتصادی، جنگ نظامی، جنگ رسانه ای، جنگ روانی، جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی در انقلاب شیوه مبارزه دشمنان مشترک بود.

وی گفت: راه برون رفت از تمام مشکلات همان مسیری است که در چهل سال گذشته طی کرده ایم و ارتباط با خدا، اطاعت از خدا و پیامبر، دوری از اختلاف در مبانی انقلاب خواهد توانست آینده ای روشن برای این انقلاب ترسیم کند.

این مراسم در محل مسجدجامع قدیم فردوس برگزار شد.

 

 

 

 

طبس مقصد اول گردشگران در استان

از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون طبس مقصد اول گردشگران درخراسان جنوبی بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: از ۲۷طبس مقصد اول گردشگران در استاناسفند تا ۱۴ فروردین بیش از ۲ میلیون و ۳۰۹ هزار گردشگر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری شهرستان طبس بازدید کردند.

بهبهانی افزود: در این مدت همچنین ۹۹۵ هزار و ۲۹۴ نفر در فضاهای اقامتی شهرستان از قبیل هتل ها، زائر سراها، کمپ های موقت، مهمانسراهای ادارات، مجموعه های اقامتی، خانه مسافر و مدارس شهرستان اقامت داشته اند .

 

 

 

 

 

 

 

۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های خراسان جنوبی در ایام نوروز

۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های خراسان جنوبی در ایام نوروز انجام شد که  جاذبه های طبس در صدر بازدیدها بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به  استقبال ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های خراسان جنوبی در ایام نوروزبسیار خوب مسافران نوروزی از اماکن و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی گفت: از ۲۸ اسفندماه تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۷۸۸ نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشته اند.

عربی افزود: بالغ بر چهار میلیون بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری و فرهنگی استان در ایام نوروز امسال انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدیدها تاکنون از اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه، نهبندان و خوسف بوده است، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۳۷ واحد بوم گردی نیز در استان به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

عربی افزود: آشنایی گردشگران با آثار و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی و سوغات محلی و ارائه غذاهای سنتی و اجرای بازی‌های بومی و محلی از جمله فعالیت‌های اقامتگاه‌های بوم گردی در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

 

 

 

خراسان جنوبی

شرکت زغال سنگ پروده طبس بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور

شرکت زغال سنگ پروده طبس بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور برای پنجمین سال متوالی شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: پهنه زغالی طبس شرکت زغال سنگ پروده طبس بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشوربیش از ۷۶% ذخایر کشور را در خود جای داده است و از این پهنه تاکنون حدود ۸ میلیون تن زغال خام استخراج و  حدود ۴ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ کک شو تولید شده است.

کریتی ثانی افزود: شرکت زغال سنگ پروده طبس که در چهار دوره متوالی سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ پیشتاز استخراج زغال سنگ کشور بوده ، در سال ۱۳۹۷ نیز علاوه بر اینکه برای پنجمین سال متوالی به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران جایگاه خود را تثبیت کرده ، با استخراج یک میلیون و ۳۴۷ هزار تن زغال سنگ خام، ۶۳۳ هزار تن کنسانتره زغال سنگ کک شو و همچنین فروش ۶۴۰ هزار تن محصول ، سه رکورد جدید و بی نظیر در تاریخ معدنکاری زغال سنگ ایران ثبت کرد.

مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس افزود: برنامه سال ۱۳۹۸ شرکت با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و شرایط معدنکاری ، اجرای ۷ هزار و ۶۰۰متر حفریات معدنی، استخراج یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن زغال سنگ خام و تولید ۶۰۰ هزار تن کنسانتره خواهد بود.

 

 

 

کمک ۸۰میلیون ریالی مردم شهر آیسک به سیل‌زدگان

آمار کمک های جمع آوری شده در شهر آیسک  طی هفته گذشته برایکمک 80میلیون ریالی مردم شهر آیسک به سیل‌زدگانسیل زدگان کشور ۸۰میلیون ریال اعلام شد.

از این کمک ها دو میلیون وسی هزار تومان کمک های جمع آوری شده  در حوزه های بسیج، مبلغ  یک میلیون و۱۹۰ هزار تومان وجه نقد به همراه سه تخته پتو ومقادیری لوازم دیگر از سوی پایگاه خانه هلال آیسک، ۲میلیون و۸۷۵هزار تومان وجه نقد ومقادیری البسه به ارزش۵۰۰هزار تومان از سوی مرکز نیکوکاری کریم اهل بیت (ع)آیسک و همچنین مبلغ دو میلیون تومان از سوی ورثه مرحومه حاجیه خانم افتاده همسر مکرمه حجت الاسلام دهقان امام جماعت فقید شهر آیسک نیز به این امر خداپسندانه اختصاص یافت.

 

 

 

 

 

ایجاد بیس هواپیمایی در فرودگاه بیرجند پیگیری می شود

مدیرکل فرودگاه ‎های خراسان جنوبی گفت: برای دریافت گواهینامه فرودگاهی و ایجاد بیس یکی از ایرلاین ها در فرودگاه بیرجند امسال پیگیری های لازم انجام می شود.

هادی سلامی در مورد برنامه‎ های پیش ‎بینی شده برای سال ۹۸ در فرودگاه بیرجند گفت: پیگیری برای برگزاری مانور کامل طرح اضطرای و مانورهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از جمله این برنامه هاست.
وی ادامه داد: ایجاد بیس یکی از ایرلاین‎ها در فرودگاه بیرجند یا کمک به ایجاد یک شرکت هواپیمایی منطقه ‎ای، گسترش فعالیت تجاری در سایت قدیم، پیگیری خرید و نصب تجهیزات ساختمان پاویون (ایکس ری و گیت وی، پیگیری برای جا به جایی سایت RCAG، پیگیری برای برگزاری دوره‎ های آموزشی تخصصی و عمومی (ایمنی SMS، ادارات کنترل ترافیک هوایی، الکترونیک هواپیمایی، آتش نشانی و هدایت زمینی، IT و واحد مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی) و پیگیری نصب DME جدید در سایت تقی قنبر از مهمترین برنامه‎های ما برای سال جدید است.
مدیرکل فرودگاه ‎های خراسان جنوبی همچنین پیگیری احداث ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز، پیگیری نصب سیستم روشنایی باند و جذب اعتبارات بهسازی و عمرانی و سرمایه ‎ای مصوب شرکت فرودگاه ‎ها و ناوبری هوایی ایران را از برنامه‎های آتی برای سال ۹۸ در فرودگاه طبس عنوان کرد.
وی درباره اقدامات انجام شده در فرودگاه بیرجند برای استقبال از نوروز گفت: برگزاری جلسه کمیته تسهیلات و خدمات نوروزی، چیدن سفره هفت ‎سین، رنگ‎ آمیزی جداول، زیباسازی و گلکاری محوطه ها از جمله این اقدامات است.
سلامی یادآور شد: برگزاری جلسه کمیته تسهیلات مسافر، پذیرایی با گل و شیرینی در اولین روز سال جدید، آذین ‎بندی سردر فرودگاه و نصب بنر و سفره هفت‎ سین در سالن مسافر از برنامه‎ های نوروزی در فرودگاه طبس بوده است.

 

 

غرق‌شدگی جوان ۱۸ ساله در «ازمیغان» طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از جان باختن جوان ۱۸ ساله در رودخانه آب روستای تفریحی «ازمیغان» این شهرستان خبر داد.

غرق‌شدگی جوان ۱۸ ساله در «ازمیغان» طبس

محمود علی‌پور اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق‌شدگی در روستای «ازمیغان» شهرستان طبس بلافاصله مأموران جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل روستای تفریحی ازمیغان مشخص شد جوانی ۱۸ ساله اهل شهرستان بشرویه و ساکن استان یزد دچار غرق‌شدگی شده است که طبق اظهارات پدر متوفی وی به داخل آب رودخانه رفته و بعد فرزندش به داخل آب پریده که پس از چند لحظه متوجه شده است که فرزندش از داخل آب بیرون نمی‌آید و نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس ۱۱۵ جهت بیرون کشیدن جسد در حال تلاش هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس تصریح کرد: با تلاش یگان‌های امدادی هلال‌احمر و اورژانس ۱۱۵ و عوامل آتش‌نشانی و نجات‌غریق، جسد متوفی از آب بیرون کشیده شد و به سردخانه بیمارستان طبس منتقل شد.

علی‌پور با اعلام اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و موضوع تحت رسیدگی است از شهروندان درخواست کرد: موارد ایمنی را رعایت کرده و در نقاط ممنوعه و مسیر رودخانه‌ها که در اثر سیل‌های اخیر بعضی از نقاط آن عمق زیادی پیدا کرده شنا نکنند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*