مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مردم نرسید / قیمت مرغ ؛ عشقی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار کشور عرضه مرغ را به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای تمامی نقاط کشور تعیین کرده و فروش آن را بیش از این رقم تخلف می داند در خراسان جنوبی همانند برخی از دیگر استان های کشور این محصول پروتئینی با این نرخ بدست مردم نمی رسد .
در ماه های گذشته با توجه به افزایش قیمت مرغ از ۸ هزار تومان به بیش از ۱۷ هزار تومان در خراسان جنوبی و اکثر استان ها، در پی برگزاری جلسات تنظیم بازار کشور (با هدف کنترل قیمت ها) قبل از سال جدید عرضه مرغ به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد، مصوبه ای که تاکنون مرغ را با این نرخ به دست مردم نرسانده و استان های مختلف بر اساس شرایط خودشان این نرخ را در ستاد تنظیم بازار استان تغییر و به تصویب رسانده اند که بر همین اساس در خراسان جنوبی نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان مصوب شده است و فروش بیش از این رقم را ممنوع کرده اند .
قیمت مرغ در بیرجند بر اساس میانگین نرخ آزاد و دولتی تعیین شده است
رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ و مواد پروتئینی بیرجند به خبرنگار ما گفت : مرغ در بیرجند به نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می شود .
زجاجی در پاسخ به این سوال که چرا نرخ مرغ همانند سایر نقاط کشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نیست، پاسخ داد: با توجه به فروش مرغ در بازار آزاد به نرخ ۱۴ هزار تومان ، میانگین نرخ ها برای بیرجند در نظر گرفته شده که در تمامی نقاط استان به نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می رسد .
استان خراسان جنوبی کمترین قیمت مرغ را نسبت به استان های همجوار دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در پاسخ به خبرنگار ما در مورد تعیین نرخ مرغ در استان گفت : نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و براساس قیمت نهاده های دامی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می شود تعیین شده که در صورت تامین بخشی از نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط سازمان جهاد کشاورزی قیمت مرغ گرم نیز در استان بر اساس تصمیم کمیسیون تنظیم بازار استان مشخص وعرضه خواهد شد و سازمان صنعت، معدن وتجارت بر قیمت تعیین شده نظارت خواهد کرد و در صورت تخلف از قیمت تعیین شده برخورد خواهد شد.
در تامین نهاده های دامی در استان
هیچ مشکلی نداریم
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان هم در مورد تامین نهاده های دامی با تاکید بر اینکه در استان در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت : خرید نهاده های دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای سال جاری از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و هیچ کمبودی پیش بینی نمی شود . مهدی روشن افزود : ما بر اساس آنچه از مرکز به ما تخصیص داده شده توزیع نهاده را در استان خواهیم داشت.
بنابراین به نظر می رسد عرضه مرغ به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در استان که مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری است در صورتی اجرایی خواهد شد که سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام بتوانند نهاده های دامی را با قیمت پایین تر به واحدهای تولیدی عرضه کنند که تصمیم گیری در این زمینه به جلسه ستاد تنظیم بازار استانی موکول شده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*